Maalismussukat - syntyneet

märät vaipat neuvolasta ohjeistettiin 5 märkää vaippaa päivässä. Oletko varma ettei ole kahta pissaa samassa vaipassa???

Täällä kans poika hieman räkäinen ja yskii. nenäfriida otettiin käyttöön. On kyllä kätevä kapistus.
Kohta hakeen vaunuja ja ulkoileen pikkusen kanssa koko perheen voimin :heart:

Poika valvo eilen päivällä 2 x noin 4 tunnin pätkän. Ja lyhkäsiä unia. Illalla nukati klo 20 ja menin itsekin nukkuun klo 21. Poika heräs 00.30 söi 30min, nukahti heti takas ja nukku 3.30 asti, söi 30min ja nukahti ja heräs aamulla vasta 6.30.
Ihana ajos yöt rauhottuis tuollaiseen kahden syötön rytmiin. Itselläkin ihana olo kun saanut nukuttua. Vielä tulee hieman vahdittua poikaa yöllä ja oma uni aavistuksen katkonaista.
Viiem yönä annoin itselle luvan käydä vessassa vain kahdesti, jos rakkokoulutus parantas tuota omaa unen laatua. Enään kun ei kohtu paina rakkoa. Pissalla käynti pikemminkin korvien välissä kun todellisessa tarpeessa.

Nyt olen lopettanut syöttöjen ja nukkumisen kellottamisen. Katson kyl suurin piirtein paljon nukkuu, syö ja on hereillä. Alussa mulla oli herätyskello päällä, et tähän aikaan pitäs herätä pikku hiljaa syömään. Jotenkin oppinut pikkuhiljaa elaan ja luottaan itteensä.
Ahdistuskin vähentynyt. Äitin kanssa puhun päivittäin tunnin ja käyn läpi fiiliksiä. Helpottanut paljon. jotenkin nuo yöt pelottaa eniten, vaikka niistä hyvin selvitty.

Tänään tuleekin pojalle eka vieras, serkku-poika 2 kk illalla. Samalla saa vaihtaa tuntemuksia siskon kanssa, jolal myös esikoinen. Meidän pojat on kuin yö ja päivä.


Seurustelusta vauvan kanssa;
Its eolen huomannut et välillä ei meinaa millään keksiä jutun juurta. olen lukenut sitten kirjoja ja yllättänyt itseni jopa laulamasta. Tosin välillä on tämäkin mamma hiljaa, ei vaan jaksa löpistä pöpistä.

Mieheni hoitaa joka ilta tunnin lasta ja minä käyn sillä välillä kevyellä lenkillä. luksusta tuo oma aika.

sektio haava, Hyvin paranee, mut sinne tullu sinen aristava kova möykky. Todennäköisetsi kiinnike, mut pitää nyt seurata ja ensi kerralla puhua terkalle. Harmittaa vaan jos rupee kovasti kipuiloeen. Välillä on meinaan yöllä ollut kipeä. Koko ajan saan muistuttaa itseäni, et ota rennosti Huhtikuuhun asti!!!
Rakennuksellakaan en ole päässyt käymään ja ihan odottaa, mitämies on jo saanut aikaan.

Alkaispa nyt kunnon kevät ilmat ja sulais lumi ja jää pois, niin uskoltais liikkuakin paremmin ulkona.


sane ja Toivo 15 vrk
 
Eilen poika nukku koko päivän ja killitteli illasta 6 tuntia ja koko ajan tississä kiinni. Yö meni mukavasti muutamilla syötöillä.
eilen ulkoiltiin 40min vaunuilla, kyllä oli ihanaa.
Käytiin mummolassa ja illasta meillä oli vieraita. Teki mun päälle hyvää

Torstaina alko pojalla pieni nenän vuoto ja eilen illalla nenä vuoti oikein kunnolla. Koko yön poika tuhissu ja räkä valuu : / Toivotaan ettei mene pahemmaksi. Nenäfriidaa olen käyttänyt, mut ei sillä saa kaikkea pois.
Illalla vielä huomasin et pojan kivekset on mennyt alta hieman rikki. Sinkkivoidetta sitten laittelin. Voi mun pientä, kun kaikkea nyt tulee.

Luulis et hyvät vasta-aineet kun mun flunssa alko jo raskausaikana ja jatku synnytyksen jälkeen vielä melkein viikon.
No onneksi pojalle ruoka maistuu ja lepoa
 
Moi,

voisin liittyä tänne joukon jatkoksi. Meidän tyttö syntyi siis su 20.3. rv 40+6 ja oli 3870 g ja 48 cm. Kotiuduttiin viime tiistaina. Synnytys oli nopea ja helppo. Harmi, että meillä kaikilla vauvaa lukuunottamatta on ollut flunssaa, muuten on voitu ihan hyvin.

Vauvalla ei taida vielä oikein rytmiä olla. Heräämiset riippuu vähän siitä, millon kakka tulee. Se sitten herättelee ainakin tai märät vaatteet. Ehkä mieluiten nyt nukkuisi päivisin noita 4 tunnin pätkiä ja yöllä sitten vaan 2-3 tuntia. Täytyy yrittää päivisin ruveta herättelemään vähän ja yrittää saada tuota lyhyempää syömisväliä päiväsaikaan. Eiköhän se siitä pikkuhiljaa. Mutta ei onneksi yöllä ole varsinaisesti valvottu, tyttö vaan herää välillä kakkaamaan sillonkin ja pissat tulleet myös nyt parina yönä vaipasta läpi. Niin siinä vaan käy, kun kyljellään nukuttaa. Katotaan, keksitäänkö siihen mitään apua, kestokuoria kenties?

Ulkoilut aloitetaan varmaan vasta ensi viikolla, koska nyt on kuitenkin selkeesti pakkasen puolella. Neuvolan täti kävi eilen, eikä suositellut vielä menemään ulos vauvan kanssa, vaan tosiaan ehkä ensi viikolla, jos ei kovin kylmä ole.

Kivasti tosiaan meillä menee nyt kun mies on isyyslomalla, ja huolehtii pääosin esikoisen hoidon. Isoveli (2 v 5 kk) onkin tosi mustis nimenomaan isästä. Jos mies ottaa vauvan syliin, poika tahtoo heti kanssa. Eilenkin itkua tuhersi ja vaati isin syliin, kun annoin vauvan miehelle hetkeksi. Saapa nähdä, antaako mun hoidella vauvaa rauhassa edelleen sitten kun ollaan kolmistaan kotona. Vai alkaako sitten varsinainen kiukuttelu. Enkä kyllä käsitä, miten selviän näiden kahden kanssa ne hetket, kun vauva tankkaa tissillä tunnin pari putkeen! Mutta eiköhän se arki siitä lähde sujumaan, kun harjotellaan.
 
Heissan :)

Käytiin sit kahteen kertaan eilen päivystyksessä pienemmän neidin kans. Omalle lääkärille ei päässyt ja sain ajan päivystävälle. Oli kyllä mukava lääkäri, tutki tytön tosi tarkkaan, mut eipä tuolta mitään ihmeellistä löytynyt. Korvat, keuhkot yms puhtaat, tulehdusarvotkin matalat. Lähdettiin sit siitä tytön kans kotiin ja lääkäri soitti perään ku oltiin melkein kotona (20 kilsaa matkaa). Käski tulla takaisin, kun oli soittanut Ouluun päivystävälle lastenlääkärille ja sit vielä oman tk:n ylilääkärille. Ohjeena oli, että jollakin konstilla pitää saada imettyä tuota räkää pois. Otettiin sit käyttöön korvaimuri ja pienin mahdollinen katetri, niillä saatiinkin hirveä määrä räkää pois. Varmaan melkein puoli desiä sellasta keltasta, paksua ja liisterimäistä, yöks :x Mut loppupa rohinat siihen. Lääkärikin sanoi, et ei oo ihmekään jos ei pysty imemään. Tänään käydään sit uudestaan, kun tuota räkää tuntuu riittävän. Ohjeeksi kun eilen saatiin et jos tuntuu siltä, niin voi käydä vaikka joka päivä, viimeistään maanantaina pitää mennä.

sane: Tuota imemistä tk:ssa/päivystyksessä vois kokeilla teilläkin, jos tuntuu ettei mikään kotikonsti auta. Kannattaa höyryttää sitä vauvaa. Me on tehty niin, et kylppäriin vesi valumaan niin kuumalla ku vaan mahdollista, siis suihkusta lattialle ja sit sinne viereen istumaan vauvan kans. Tai sitten me on höyrytetty saunassa. Lämmintä vaan noin 30 astetta ja sit reilusti vettä kiukaalle, tulee taatusti höyryä. Noin me tehtiin keskiviikkona. Äidinmaito on tehokasta irrottamaan sitä räkää, tiputat vaan muutaman tipan nenään (kuulemma tehokkaampaa ku keittosuolaliuos).

Nyt mä lähden suunnitteleen ruokaa esikoiselle...

-JennyA & pikkuneiti 3vkoa-
 
novellelle tervetuloa.

Pojan räkä ainakin vielä kirkasta ja hyvin juoksevaa. Mielestäni pojan vointi kohentunut päivän mittaan. Ruoka maistuu ja nukkunut hyvin. Ollaan rauhotettu päivä pojan vuoksi ja huomiset menot peruttu, et poika saa rauhassa parantua.
nostettiin sängynpäätyä lisää ja katsottu kaikki niksit netistä valmiikis. Herkästi kyl vien lääkäriin, jos tuntuu siltä.
Ajoittain nenä ei räkäinen ollenkaan ja elättelen toiveita et menis nopeeta ohi.

Nyt huomasin, et pojalla rikkeymää myös peniksen alla. Tänään en ole ilmakylpyjä uskoltanut antaa, mut jos huomenna asunto taas lämpimämpi, vois antaakin. Talkkia olen nyt päivällä laittanut ja yöksi sitten sinkkivoide.

Poika alkanut nyt puklailemaan. Aamulla meni kaksi sohvatyynyäkin pesuun. Olen nyt yritä nyt röyhtäytellä, mut ei onnistu. Puklut pääasiassa pieniä ja poika tyytyväisen oloinen.

Ihana unelma mieheni on nyt joka ilta hoitanut poikaa, et pääsen lenkille. Joka päivä lenkki mennyt paremmin ja pidemmälle. Tuon lenkin ajan sitten juttelen äitille päivän tapahtumista ja tunteista. Oikeesti ahdistus alkaa helpottaan ja hyvin tämä menee.

eilen siskon poikansa kanssa vierailulla ja kyl on valtava ero reilu 2 viikkosen ja 2 kuukautisen pojan välillä. Ihan eri koko luokkaa ja kykyä ottaa kontaksitia. Kyl nuo vauvat vaan kasvaa nopeeta.

Tänään otin kaksi kertaa päiväunet kun poika nukkui ja päätinkin, et teen siitä tavan. Jaksaa paremmin ja sehän nyt tärkeintä.


sane ja toivo 16 vrk
 
päiväunet on pop!!! mäkin saatan ottaa yhdet pitkät tai kahdet pienet päivässä. jaksaa illan paaaaaljon paremmin :) äitiys on taitolaji, ja ilman unta ei jaksa olla rauhallinen eikä keskittyä olennaisiin niin hyvin :)
hyvä et osaa nukkua päivällä. ja vaikka uni ei tuliskaan, on tärkeetä että ees pitää silmiä kiinni, sekin katkaisee päivää ja auttaa jaksamaan paremmin.

jos vauva on levoton päivällä niin imuri päälle viereen :) eikä aikaakaan kun ainaki mun vauva on kanttuvei :D tätä sanottiin jossain että se saa vauvan rauhalliseks sen takia et kohdussakin kuului tasainen hurina, ja siitä vauvasta saattaa tuntua turvalliselta kun tuttu hurina kuuluu. kannattaa kokeilla.

meidän vauvan rytmi on aika jämpti sama kuin mahassa ollessa :) uskomatonta :D illalla nukahtaa puol 10, yöllä syödään kahden-kolmen välillä, sitten herää aamulla kuuden-puol7 maissa. nukkumaan klo 11 ja noin kolme tuntia nukkuu, sitten seuraavat unet taas neljästä eteenpäin. mutta näin se rytmi on ollut noilla kahdella ennenkin, siis helposti löydettävissä :) sillä mennään ja nyt mä paneudun ton miehen kainalo-hoitoon :)
 
Täälläkin vauva on nukahtanut kun olen imuroinut. :p Jos se on ollut hereillä ja olen alkanut imuroimaan niin on nukahtanut samantien. Mä olinkin raskausaikana kova imuroimaan!

Mä olen joutunut nyt antamaan korviketta. Mitäs mä muutakaan voin kun vauva imee kummatkin tissit ja silti on vielä nälkä.. Se syö parin tunnin välein ja mulla ei näköjään maito kerkeä nousta siinä ajassa. Vaikka kaikki sanoo että kyllä oma maito riittää vauvan tarpeisiin.
Tiedän että itsessäni on vikaa, mun oma syöminen on ollut tosi huonoa. Mun ei tee yhtään mieli syödä ja joudun väkisin tukkimaan turpaani jotain. :(

Eilen en myöskään meinannut saada unta yöllä vaikka vauva nukkui vaikka väsy ihan kirvelsi omissakin silmissä ja huimasi ja pää tuntui ihan pökkelöltä.

Eilen oltiin koko päivä äidillä, oli mukavaa :) Nukuin n. tunnin päikkärit ja sain käytyä saunassa jne. vauva nukkui oikeastaan koko päivän ja aina jonkun sylissä. On sellainen sylivauva :p Mullekin teki ihan hyvää olla itekseen tai silleen huolettomana kun oli joku muu pitämässä vauvaa välillä. Kun sen kanssa kumminkin itse on 24/7.

Meillä on vauvan kanssa sellainen "seurustelujuttu" että kuuntelen vauva sylissä musiikkia ja laulan samalla. Paljon niitä kappaleitakin mitä raskausaikana kuuntelin.

Onhan tämän rytmin ja hoidon ja äitiyden ja kaiken kanssa ollut välillä hakemista ja välillä kun en ole ymmärtänyt miksi vauva itkee ja teenkö jotain väärin ja mitäs nyt. Mut täälläkin alkaa helpottaa :) Oppii "lukemaan" vauvaa ja olemaan itse rennompana. Yöt muakin vähän aina hirvittää, että miten saan nukuttua. Koska uni tosiaan on tärkeää ja hermostuttaa jos en saa nukuttua tai jos vauva ei nukahdakaan enää. Kaikki on mennyt tähän asti suht hyvin kylläkin.

LD + Pikkunen 16vrk
 
mitäs tähän päivään :D

kävin ekan koira-vaunu-lenkin tänään, tunti paineltii pitkin pyöräteitä ja yllätyin meidän nuoren uroksen käytöksestä: sehän ihan rinta rottingilla kulki vierellä, ihan kuin ylpeillen et nää on meidän vauvan vaunut :D välillä veti mut se pökkelö unohtelee muutenkin käytöstapoja välillä. huomenna ostan oikeen herkku-herkku-nappuloita kannustimeks niin eikös se ala sujua kuin tanssi ;)

kroppa nautti ja mieli vallankin... vihdoinkin saan entisestä tavasta kiinni... ja koirakin varsin tyytyväinen oli kun sai mun kanssa olla lenkillä.

Housut tippuu jalasta ;D pakko huomenna kaventaa näitä mitkä pari viikkoa sitte ostin... ei autaa muu, kun eivät kerran jalassa pysy.. ihanaa että paino putoaa ja olo on tosi kevyt, en uskonu et se näin helposti kävis tällä kertaa.. tuntuu et ihan silmissä kapenee... ja paidatkin istuu nätisti kun ei valtava pötsi venytä niitä :)

LD Sulle piti sanoo, et jos ei syödä tee mieli niin muista ainakin juoda!!!!! se on tosi tärkeetä että juot paljon jos imetät. toki syödäkin tarvii mut ennenkaikkea nesteitä tarvii huolehtia riittävän paljon itselle niin maitoakin riittää kuulema... näin kolme vastike-vauvaa kasvattanut on hyvä neuvomaan eikö ;) ;) heheheh...

mä alan olla henkisesti oma itseni vihdoin. hormonit selkeesti laskenu vauhdilla ja on kyllä kivampi olla. pinna ei kiristy ja osaa nauttia päivistä. toki ne täyttyy pyykinpesulla ja siivoiluilla enimmäkseen mutta mä nautin järjettömästi kun saan pitää kodista huolta :) tykkäänkin et pedit on pedattu ja keittiö siivottu heti aamusta, ja sit on kiva touhuilla kaikkee muuta.

vauvan kanssa juttelu ei näillä puhelahjoilla oo ongelmia jutella kenenkään kanssa :D oli se sitten vauva tai koira, mä kun puhelen aika paljon itseksenikin :D
mutta vauvan kanssa höpistään ihan kaikenlaisia, ja voi elämä niitä hymyjä :) on niin täynnä rakkautta tuota pientä neitiä kohtaan.. ja pian se sit jo käveleekin ;)

mies ja niin... voi video... se on vaan niin ihana :) kauhean paljon huomaa itsessä että en puutu hänen tapaansa hoitaa vauvaa. mä haluan et heille tulee omat jutut ja systeemit miten hän minkäkin asian tekee. eihän mun tapa ole se ainut oikea :) ja kivasti mies pärjääkin vaikka neiti saa välillä pieniä huutokohtauksia, jos ei oo tajuttu et hän haluaa tutin eikä mitään muuta :D pikkasen herkkis toi pimu, mutta miehen hermot on vankkumattomat, eikä kertaakaan ole mun tarvinnut mennä auttamaan.
musta on kiva katella kun he pärjää kahestaankin niin hienosti :) ihan heti en uskonut että mies jolla ei ole vauvoista mitään kokemusta, olisi kuin tehty isäksi :) aivan järkyttävän hienoa :)

vaunut oon ihan hirmusen tyytyväinen noihin emmaljungiin, onneks tuli ne hankittua kun edullisesti kohdalle sattuivat. vaikka aluks emmin mutta oikea päätös tuli tehtyä, niin kevyet on työntää niin sohjossa kuin asfaltillaki. ja säädettävä aisa edesauttaa sen että myös lapset saa itselleen sopivan korkuiseks sen ja hekin saa työnnellä vaunuja :)

jaha neiti heräs torkuilta, meen hätiin :)
 
Täällä alkaa arki löytää uomaansa. mun hormoonit tasoittunut ja samalla mieli tyynempi. Tosin taas perjantaina mennään neuvolaan katsoon paino ja samalla napa, et mä saan mielenrauhaa. Pojan hautuneet kivekset ja penis katotaan samalla myös. Mulla on kyl aivan ihana neuvola!!!

Musta alkanut imetys tuntuun välillä rasittavalta. Lohtutissiä haluu ja sit puklaa. Tuntuu et koko ajan tississä kiinni, vaikka ei olekaan. Sitten huoli tuleeko varmasti tarpeeksi maito, pullosta näkee aina kulutuksen. Tuosta meijeri-tissistä tuntuu tulevan niin kovalla paineella, et poika puklaa osittain sen vuoksi. mini-meijeristrä ei niinkään puklaa ja sitä annakin usein lohduksi.

Nukuttaminen. Välillä nukahtaa tissille ja anta ja kyl hyvin irrottaa ja havahtuu hieman. Usein herää kun asetan koppaan ja taas sama alusta. Aina en tarjoa tissiä. tänään kokeilin tuttia ja sekin kelpas hetken. Sit laitoin imurin päälle ja johan lamppu sammu. No kopassa 15 min ja alko huutaan ja sama alusta ja taas 15 min ja sit huutoa. Reakoin vasta kun huuto kovaa. Kolmannella kerralla huuteli taas, mut rauhottu takas nukkuun omin avuin. Kaikki itku ei vaadi syliin ottoa, mut jotenkin musta tuntuu, et noin pieni pitää ottaa syliin ja sit se vasta herääkin. Uni kirjoja lukenut ja siinä sanotaan et tuollanen itku kuuluu asiaan ja itseasissa itke eunissaan. Mut sit kun se on liian kovaa, niin musta pakko reakoida.
Tulevaisuuden nukutus ongelmia pohdin, en haluu nyt opettaa tissile nukahtaan. No tulevaisuus näyttää miten käy. Välillä poika nukahtaa ihan ittellään koppaan, joka olis ihanne.

Näin aamusin aina mahavaivaa. Röyhtäseen en kunnolla saa. Herää mahavaivaankin. neuvola ohjeisti lopettaan gefilus tipat ja jos ei helopta niin sit vaihdetaan jekovit tipat ja sitten cuplaton peliin. Jotenkin en haluis vielä luovuttaa, jos toi maha kuitenkin tottus, ei ne tipat ole mennyt vasta kun 4 päivää. Tosin paskan haju muuttunut ihan kamalaksi. Noi maha vaivat helppo kestää täs päivässä, kun illalla ei ole mitään.

Nuha näyttää menneen ohi ja tänään kokeillaan ulkoilua päivällä 40 minuutin ajan.

Tässä on nyt pikkuhiljaa saanut itsensäkin ohjelmoitua, et mun työ on hoitaa pikkusesta ja kaiken muun unohdan. Kun on saanut 32v tehä mitä lystää omalla aikataululla niin ollut todella iso tämä muutos. Sit kun vaadin aina kamalasti, niin sekin tressannut.
Eillinen meni hyvin ja ekaa kertaa pikkunen näytti nauttivan kylvystäkin. Yöt menee parilla syötöllä. Ainoa pään vaiva pojan puklailu, pyykkiä tulee ja tuntuu pahalta kun ruokaa tulee pihalle ja poika kärsii. Välillä ihan pikku pukluja mut välillä tulee reilustikin.

vaunut, oon tosi tyytyväinen, kulkee hyvin tuol epätasaisessa maastossa.
Oma toipuminen mennyt hyvin eteenpäin. Jaksaa jo lenkeillä hieman reippaammin ja kipuja ei enään ole. Haava ummessa ja elämä hymyilee.
Nyt kun vielä saatas selkeätä rytmiä ja opittas lukeen paremmin pikkusen merkkejä, niin oma huoli vähenis.
ensiviikolla mulla psykologi aika ja samana päivänä on viimeinen synnytysvalmennus josta jatkuu sitten äiti-lapsi ryhmä vielä 8 kertaa. Tuolla käydään synnytys läpi ja miten on lähtenyt sujuun ja saadaan viimeset vinkin arkeen.

sane ja toivo
 
Kertokaas mammat mitä teette pikkusen kanssa kun hän on hereillä?
kannatteko sylissä koko ajan? onko sitterissä vai miten kulutatte aikaanne vauvan kanssa?
Ja miten ehditte tekeen kotihommia?

Mihin aikaan ulkoilette? Meillä menee ulkoilussa heti rytmi sekasin.

Tänään kun vauva heräs ja yleensä killittelee niin lähettiin ulos ja nukku koko reissun ja nyt illasta torkku paljon ja sitten olikin tississä kiinni koko ajan. En usko et voi niin nälkä olla. Lopulta otti pullosta hieman. Alkaa kitiseen kun ei tissiä suussa, muttei kuitenkaan kunnolla ime. Viime viikolla ei ollut tuollasta tissin tarvetta.

Jos kannan sylissä koko ajan, niin torkkuu vähän väliä ja herää kun mennään koppaan. Ymmärrän et vauva vielä pieni, mut ei voi ihan syli/tissi vauvaksikaan opettaa???
 
Viimeksi muokattu:
huomenta :)

meidän rytmi on seuraava: herää niin ollaan yhdessä, välillä sylissä, välillä sitterissä, tai sitten jutustellaan makkarissa meidn sängyllä.. kotihommia teen siinä samalla hiukan.aamulla ottaa pieniä torkkuja ja ekat pitemmät unet alkaa 11 mais.. ulos joko silloin, tai sitte myöhemmin kun taas ois uniaika.
jotain kotihommia voi tehdä vauva toisella käsivarrella: voi pedata sänkyä, laittaa astioita koneeseen, imuroida, aika montaa juttua :) mutta tarvii vauvan olla myös ihan omillaanki välillä, siinä samal voi sitte touhuta, kun juttelee samalla niin vauva kuitenkin kuulee missä äiti menee :)

ei arki oo vaikeeta :) löytää vaan sen oman juttunsa miten kaikki tekee ni hyvä on :)
 
Vauva on sellanen sylivauva täällä, nukahtaa syliin tai tissille yleensä. Ja sitten jos laittaa liian aikaisin omaan sänkyyn niin alkaa huuto. Oon tehnytkin nyt niin että annan nukahtaa syliin ja sitten lasken omaan sänkyyn. Kyllähän muakin mietityttää tuo nukuttamishomma sitten kun vauva on isompi. Mutta olkoon nyt sylissä niin paljon kun haluaa, on niin pieni vielä ja kaipaa turvaa ja läheisyyttä. Itkeä en anna sängyssään yksin, mutten joka kirahdukseen mene "vastaamaan" kun tosiaan unissaan saattaa äännellä jne.

Mustakin imetys tuntuu rasittavalta. Eilen vaikka syötin kummastakin tissistä, niin joi vielä korviketta päälle 100ml... Eli ei tosiaan tunnu riittävän. Ja sitten olisi koko ajan tissillä kun ei tunnu saavan tarpeeksi. Olen kai itsekäs kun en imetä 24/7. Mutta käytännössä sitä on aika vaikea toteuttaa. Nyt oonkin ajatellut tosiaan että kyllä minä äitinä tiedän mikä tuolle lapselle on parasta ja olkoon se sitten vaikka korvike enkä oo sen paskempi vaikka "vain" osittaisimetän. Mun mielestä jos imetys on kummallekin tappelua ja vauvalla on nälkä ja itse väsyn niin korvike on ihan hyvä vaihtoehto. Vauva on paljon rauhallisempi ja tyytyväisemmän oloinen kun sillä on maha täynnä ja yhteiselo sujuu paljon paremmin =)

Vauvan hereillä ollessa se on yleensä mun sylissä. Välillä kylläkin sitterissä, esim. kun teen kotitöitä. Eilen kun tiskasin niin se oli sitterissä ja juttelin sille koko ajan ja hyvin viihtyi. Välillä vauva saattaa olla hereillä 4-5 tuntiakin ja seurustella, välillä sitten on päiviä milloin nukkuu tai syö lähes koko ajan.

Tänään herättiin puoli kymmenen maissa, imetin vauvaa ja menin sitten itse keittämään kahvia. En kerennyt juoda kun se huusi nälkäänsä taas. Vaipat vaihdoin ja annoin korviketta 60ml. Sen jälkeen tässä oltiin ja sylittelin sitä ja samalla lueskelin palstoja ja juttelin vauvalle. Nyt sitten äsken vein sen omaan sänkyynsä nukkumaan kun nukahti tähän syliin. Siinä esimerkki tästä aamusta. Itse voisinkin lähteä suihkuun ja laittaa pyykkikoneen päälle.

LD + Pikkunen 18 vrk
 
mä olen nyt kans panostanut tuohon aamuun. Poika herä 6.30 ja on hereillä 11 asti. Tänäänkin syötiin tissiä vähän väliä, luettiin, otettiin ilmakylpyä, pesut ja paljon puklailua.
Sitterissäkin oli hetken. Ehkä se oma kuvio löytyy helpommin, kun saadaan olla pitempään ulkona ja mies on töissä.
olen ajatellut et päiväunet ulkona, kunhan vaan itseni siihen mennessä kuntoon. Opettelua ja taiteilua tämä on, mutta joka päivä helpomapaa.
Yöt menneet mukavasti pari kertaa herää 00-2 ja 3-4 aikaa
, riippuu monelta nukahtaa illalla. eilen nukahti klo 20 ja heräs vasta klo 24.

Tänään mennään iltapäivällä ulkoileen, et isukki pääsee mukaan kanssa. Katsotaan miten sit menee kun mies töissä, kun töiden jälkeen menee kuitenkin rakentaan. Tosin parvekkeen voi ottaa kohta käyttöön.

Kaivoin vanhat tretsifarkkuni jalkaan ja ne on kokoa hiphop. 6 kg lähtenyt raskauden alotuspainosta, toivotaan ettei tule takaisin.

Pojan kivekset ja penis edelleen rikki. bepanthenella mennään, mut tänään oli peniksen pää hieman turvoksissa ja punainen. Miten teille on opetettu pesu, kun mulle sanottiin, et pikkusen esinahkaa ei saa vetää taaksepäin. Selkeesti siel alla kuitenkin tavaraa, joka pitäs saada pois.

Napa meillä irtooo tänään tai huomenna. Pohja onneksi siistin näköinen.

Nyt kotihommia ja sitten itekin päiväunille, kyl tämä arki tästä käynnistyy pikkuhiljaa ja itekin osaa jo naúttia enemmän ja tressata vähemmän.

Aurinkoista päivää toivottelee Sane ja Toivo
 
LD oli laittanut samana aikaan. Eilen meidän poika kans tississä kiinni, menin suihkuun ja annoin isälleen ja lämmitin hieman korviketta, oli ottanut kaiken ja nukahti.
Tänään aamulla oli kans paljon tissillä ja lopulta annoin korviketta, otti n 50 ml ja nukku.
Annan välillä ihan silläkin, et saan itselle lepoa tissin imemisestä, pääasia et saa ravintoa.
Meillä pojan puklut niin isoja, et osittain siksikin nälkä.

Samoten jos ollaan menossa johonkin, niin helpompi ja nopeempi antaa pullao, kun kiireessä tissiä ja kummallakaan ei kivaa.

Unohtu edelliseen laittaa, et en antanut tänään gefilustippoja ja ei ollut mahanväänteitä. Seuraan nyt tilannetta ja kokeilen aloittaa jossain kohtaa uudestaa, sit selviää oliko niistä vai jostain muusta. Huomenna tuleekin 3 gtt jekovittia
 
imettämisestä ei todellakaan kannata ottaa maailman lopun kaltaista asiaa...

Ld oot ihan oikein mun mielestä ajatellu. Se on pääasia et vauvalla ei ole nälkä :) en mä ainakaan koe syyllisyyttä et en voi imettää, kun kerran maitoa ei tullut tarpeeksi niin ei sitten... korvikkeella mennään hyvillä mielin, ja kerta-annos on jo 100 ml... ihme jos ei vauvalle ole painoa tullut..

runsaat puklaukset mä huomasin et meidän neidin puklit loppui kun röyhtäytän puolessa välissä syöttöä. sitte kun on kunnon miehekkäät röyhyt päästelty, ruokaa maistuu ne loputkin, ja pulautuksia ei juurikaan tule, ne kun oli sellasia et oikein kaaressa lensi ja sai olla tosi vikkelä että ite ehtii alta pois :D en tiedä sitten onko tossa mitään perää mut ainakin mä luulen et toimii..

napa tynkähän irtosi kun vauva oli 6 vuorokautta. mutta tihkutti verta jostain syystä.. viime viikonloppuna loppui ja nyt onkin oikein siisti napa.

pojan pesu no mä en kyllä muista et mun esikoiselta oisin esinahkaa vedellyt.... kyl sitä tarttee tehdä mut vasta myöhempinä vuosina :)

mitä vaippoja sä sane käytät vauvalle?? et johtuisko ihon rikki meno siitä?

meidän rakas tilliäinen on aika herkkis, ei viihdy jos vaipassa on parit pissat, heti alkaa itku kun tarvii saada puhdasta päälle :D
mä käytän ainoastaan Pamperseja, synnäriltä saatin Libero-kassi ja niitä käytin tasan yhden. läpi tuli meinaan pissat heti ekana yönä sänkyyn ja näin loppui mun Liberoilu jälleen, samat kokemukset aiempien lasten aikaan ja enää en muihin laatuihin koskekaan. Pampersit on parhaita, meille ainakin :)

ihanaa, mun hyvä ystävä kävi aamulla kylässä, ja se saa alkusyksystä vauvan :) aivan ihanaa, meidän vauvoille tulee vain puolen vuoden ikäero! ja ne asuu tossa puolen kilsan päässä, oon niin onnessani kun vain voi toisen puolesta olla !!!! äiti-seuraa niin lähellä, se on loistava juttu. koirien merkeissä on kyllä treffailtu tähänkin asti, mutta nyt sitä yhteistä juttua sit vasta riittääkin !!!!

Päiväunet tuli tossa vedettyä vauvan kanssa makkarissa vierekkäin.. mä nukuin yli 2,5 tuntia, vauva vähän vajaa neljä tuntia :D nyt sit jaksaa taas :)
 
Alussa käytin pampersia ja liberoa sekasin ja en huomannut mitään eroa. Nyt ollut pelkkä libero käytössä ja koko 2.
Aikas usein vaihdan minäkin vaippaa, tuntuu et poika ei märässä viihdy ja nyt kun sitä rikkeymää.

tänään otetu kahdet ilmakylvyt ja on musta paremman näköinen ja peniksen pää rauhoittunut.

Päivällä poika nukku 4 tuntia, eli alkaa meilläkin pitkät uni jaksot maistua, oli sit hereillä muutaman tunnin ja kun alko nuokkuun puin päälle ja käytiin pitkällä vaunulenkillä. Muuten meni hyvin, mut mun vauhti oli liikaa ja välillä vaunut osu leikakus kohtaan. Mun pitäs muistaa ottaa vielä rauhassa, mut unohtuu niin herkästi. Nyt poika jatkaa unia sängyssä, ei herännyt riisuiluun. Jos jaksais ilalsta hieman sit valvoa, vaikak 21 tai 22, niin vois itekin katsella telkkua hieman.

Röyhtäyttely, mä en saa irtoon kunnolla, muutaman kerran on onnistunut. Sit en viitti nukkuvaa poikaa herättää röyhtäileen kun nukahtaa tissille, jos hereillä niin olen yrittänyt röyhtäyttää. pierujumppa kaan ei multa onnistu.

No nyt se poika sit heräs
 
Täällä kans kerta-annos rupee olemaan sen 100ml. Mutta vähintään 80ml. Mä koen muutenkin pullosta antamisen miellyttävämpänä. Eka ajattelin että onko mussa äitinä jotain vikaa kun en nauti imetyksestä, kaikki kun sitä hehkuttaa. Mut kaikki ei vaan tykkää.

Mäkään en saa röyhtäytettyä kunnolla ja kun poika on tissillä ja siihen nukahtaa niin en itekään oo herättänyt röyhtäisemään. Tuntuu muutenkin että röyhtäys ei tule vaikka mitä teen. Tai sitten jos tulee niin aika pitkän ajan päästä ja siltikin masua vääntelee. Pitää kokeilla tuota kesken syöttämisen röyhyttämistä, koska vauvalla tosiaan alkaa kesken syönnin jo mahaa kipristellä.

Mä ostin eilen Liberon vaippoja ja tänään otin käyttöön, aiemmin ollut Pamperseja. Ja nyt näyttää siltä että tuolle vauvalle Pampersit on parempia. kaks Liberon vaippaa on nyt mennyt ja kummallakin kerralla tullut niin läpi että kaikki vaatteet menneet vaihtoon. En sit tiedä olisko pitänyt ottaa 2 kokoa? Voiskin kokeilla sitä kun tuossa synnäriltä saadussa Liberon hoitolaukussa oli näytteenä myös 2 kokoa.

Ajattelin nyt yön aikana imettää, ei oo tullut imetettyä koko päivänä paitsi aamulla :( Ollaan oltu kyläilemässä koko päivä ja kylässäkin koen pullosta antamisen helpompana. Mut jos näyttää taas siltä että vauva herää tunnin välein nälkäänsä niin.. oon kai mä itsekäs kun en imetä koko ajan. Mutta ihan oman jaksamisen takia olis tärkeää saada nukkua öisin niin paljon kun mahdollista.

Hirveä väsy tässä onkin ja ihan kauhea päänsärky ollut koko päivän. Oon ottanut Panadolia ja sillä onkin kipu hellittänyt vähäksi aikaa mutta taas alkaa olemaan tosi kovaa, joten ei kai tässä auta kun mennä nukkumaan.
 
Viimeksi muokattu:
ld annat vastiketta kuule IHAN hyvällä omalla tunnolla!!! unohda imetykset ja yleiset vaatimukset... sun jaksaminen on tärkeintä vauvankin kannalta, ja tilanne on aivan eri kun ei sulla ole siinä kotona puoliskoa joka auttais... Uskon että kun annat imetyksen olla niin et lopahda ihan alkuunsa. Enkä koe olevani kamala ihminen kun näin vielä kehotan :D oma henkinenkin jaksaminen on tooooodella tärkeetä vauvan kanssa. ja jos yhtään tuntuu et se imetys ei oo kivaa niin ei siitä kivaa kyllä tulekaan.
molempien aiempien kohdalla en mäkään tykännyt imettää, ja en TODELLAKAAN kyläpaikoissa tai muualla missään ihmisten silmien alla. Jotenkin en vaan kokenut sitä niin luonnolliseks et tissi esillä oisin keikkunu kaverien nenän edessä... nou nou nou.... ihmiset on erilaisia ....

Pullon kanssa on äärimmäisen helppoa ja äkkiä noi pullot tulee pestyä ja keitettyä, ei siinä sellanen homma ole kuten moni sitä on sanonut et niis on niin hirvee show...
Kaikki on loppujen lopuks ihan itsestä kiinni et miten asiat otta ja miten ne hoitaa.

päänsärky juu on muuten ollu mullakin, ja ilmeisesti niska-hartia linjasto hivenen jumissa kun kannellut vauvaa... buranaa menee välillä ja eilen illalla mullakin oikeen ohimoa kunnolla jyskytti.. järkyttävää.. no, täytys koittaa jumpata vauvan nukkuessa.

nyt vaunut liikkeelle ja aamulenkille :) mukavaa aurinkoista aamua ja voimia vauva-arkeen !!!!
 
Nyt tuntuu että niitä voimia tosiaan tarviikin. Eilen jo olin kauhean väsynyt ja ei helpota, vauva ei oo oikeestaan nukkunut koko yönä, huutanut vaan ja en oo saanut nukuttua kun n. tunnin. Just näytti että se nukahtaa ja laitoin sen sänkyynsä ja että menisin itekin vielä nukkumaan mutta mahaa tuntuu edelleen vääntävän sillä ja äkisee ja huutaa välillä. Eka tällanen yö että se huutaa lähes koko ajan, ja mikään ei tunnu vatsanväänteisiin auttavan :( Kauheeta kun ei osaa toista auttaa. Miten hitossa mä selviän jos joka yö ja päivä on tämmöstä.

Yöllä tosiaan imetin mut eihän se vauvalle riittänyt.. Ja flower mustakin tuntuu ikävältä toisten nähden imettää, varsinkin miesten, vaikka olis kuinka luonnollinen asia. Ja mäkään en koe pullojen puunaamista mitenkään työläänä. Ihan ok niitä on pestä ja keitellä :) Helpompaa kun ettiä hyvää imetysasentoa ja tapella sen imetyksen kanssa..

No joo nyt alkaa vauvalla volyymit nousta siihen malliin että bye!
 
Päivää pitkästä aikaa. Joka päivä käyn lukemassa mutta ei mukamas jaksa itse kirjautua ja kommentoida:ashamed:

vauvan rytmi Ei meillä kyllä juurikaan sellaista löydy. Tosin yöllä vauva nukkuu pidempiä pätkiä kuin päivällä mikä siis on ihanaa. Mulla on kaikkien lasten kanssa ollut tapana että pinnasängyssä nukutaan vaan yöunet ja makkari on pimeä nukkumaan mentäessä. En tiedä vaikuttaako vauvan rytmiin mutta ainakin toka ja tää kolmas ovat suht hyviä nukkujia. Periaate on se että kun seurustellaan,on valosaa ja kun nukutaan,on pimeää.

kun vauva on hereillä yleensä makoilee sohvalla tai sylissä. Siinä sitten jutellaan niitä näitä ja isosiskot saa pidellä myös päivittäin pikkuveljeä.

mies ja vauva Mies hoitaa kyllä tunnollisesti ja seurustelee iltaisin aina pojan kanssa ja juttelee pitkät pätkät. Muuten on jotenkin ollut kiree tunnelma,en tiedä oikein mistä johtuu mutta mies ärsyttää mua jotenkin ja minä häntä tällä hetkellä. Pientä suukopua on päivittäin tässä nyt ollut,liekö väsymyksestä vai mistä.

imetys täällä siis osittainimetyksellä,kaikki maito on kuitenkin vielä omaani vaikka pullosta välillä saakin. Emmäkään muitten edessä imetä,kylässä menen toiseen huoneeseen ellei ole sitten joku hyvä kaveri tms.niin voin ihan hyvin siinä hänen edessään imettää.

ON Tänään oli jälkitarkastus ja kaikki ok. Vauvalla paino noussut tosi hyvin ja muutenkin sai ihan puhtaat paperit :) Hiukan keltanen on vielä,silmätkin mutta lääkäri sanoi ettei ole syytä huoleen kun poju kuitenkin virkeä yms. Kestää kuulemma välillä pitkäänkin ennenkuin ihon väri tasoittuu.
Itsellä kaikki myös ok,jälkivuoto loppui reilu viikkko sitten mutta alkoi tänä aamuna uudestaan :( Kirkasta verta ei siis tullut vaan sellanen pieni määrä rusehtavaa vuotoa:confused: Pientä menkkakipua on ollut eilisestä asti,lääkäri sanoi että voi hyvin olla vielä ns.jälkivuodon jälkivuotoa. Me kyllä heiluteltiin eilen peittoa joten en tiedä olisiko sillä osuutta asiaan kun orgasmin yhteydessä kohtu kuitenkin supistuu. No,enivei,sain pillerireseptin jotka haen kyllä pikaisesti ettei vaan käy vahinkoa. Se olis todella kauheeta :(
Paino on pudonnut sen 10kg ja vielä jos saisi 10 lisää niin olisin tyytyväinen :)

KOulunkin aloitin eilen,meillä alkoi vika jakso ja koulua on vain kaksi iltaa viikossa niin ajattelin että se menee vaikka päällä seisten. Jakso on muutenkin helppo ja en halua jäädä niin paljon jälkeen joten aloitin nyt. Meillä alkoi vartalohoitojakso,ihanaa :) Pääsee testaamaan näihin läskeihin kaiken maailman hoitoja :)

Nyt menen pikku päikkäreille ja sitten kouluun :)

-Naurukohtaus ja Möttinen huomenna 6vkoa-
 
LD voi miten harmi et yö menny noin :( toivottavasti menee ohi, joko sulla on Cuplaton käytössä??? auttaa meidän tytölle ainakin tosi hyvin.

tein tossa parin tunnin lenkin koiran ja vaunujen kanssa, nyt vauva oli pari tuntia hereillä ja simahti omaan sänkyyn. jos sais kahet pitkät päiväunet niin illan kitisemiset ehkä loppuis.. kun on hiukan ollu iltaisin hakemista et mitä hän ois vailla...
kokeillaan...

mieli loistava, ihanaa kun on päässyt keväiseen aurinkoon ulkoilemaan, koirakin nautti ja levis lattialle samantien kun kotiin päästiin, eikä oo tän parin tunnin aikana hievahtanutkaan :D
huomen tulee terkkari vielä kotona käymään. jotenkin on niin kevyt olla, mieli lentää ja sit laitteleen pyykit kuivumaan :)
 
karkkilakko siis nyt on totaali-kieltäytyminen herkuista viikolla :) ei nää kilot muuten lähde, ja mua jotenkin etoo kaikki syöminen... haluis jotain raikasta vaan ja uusia reseptejä, kyllästyttää kaikki mitä teen... ja olossa kyllä huomaa et on paljon energisempi kun ei vedä sokeria, vaan syö niin kun pitääkin. välipalaksi nytkin kaksi ruisleipä-siivua. toisaalta on miehen kans täs puheltu jos yhessä alettas pussi-dieetille.
eikä kyl oikeesti tee mielikään mitään pullaa ja suklaata, kyl niitä on syötykin ;)
 
LD voimia jaksamiseen. Uskon et voimat koetuksella, kun sitä apua ei niin helposti saatavilla kun yksin on. Mut hienosti sinä selviät!!! Tarvittaessa voi neuvolasta kysyä, onko mahdollista saada esim kodinhoitajaa avuksi muutamana päivänä viikossa. Ja tee niin kuin itse koet parhaaksi ja helpoimmaksi, sinun ja vauvan hyvin vointi tärkeintä, ei se imetys ole kaiken a & o.


naurukohtaus, Tsemppiä opin tielle!

Imetys välillä raivostuttaa, välillä ihanaa. Annan korviketta kun ruvetaan nukuttaa, niinhin pikku nälkä huutoihin. Mulla menee hermo, kun pitää koko ajan tarjota tissiä kahdeksi minuutiksi.
Julki imettäjäksi en usko ryhtyväni, vaan kylässäkin omaan rauhaan tulen vetäytyyn. Tietysti ystävät menee erikatekoriaa. Siskoni oli kylässä ja meillä oli koko illan tissi baariauki :LOL:
Mua inhottaa se, et koko ajan saa olla kotona rinnat paljaana. Kaikissa kuvissakin mulla vaan rinnat vilkkuu.
Alkuun pidin yöllä liivejä, mut enään en pidä, kun helpompi yöllä imettää ja aamulla kaikki paikat märkänä heruneesta maidosta.

Täällä mies nukutti poikaa takas vielä klo 6.00 jolloin yleensä herätty ja saatiin nukkua peräti klo 8.00 asti ja mun olo on energinen!! en saanut edes päiväunia otettua. Muutenkin yö meni mukavasti parilla herätyksellä ja nopealla ruokailulla.
Käytiin koko perheen voimin pitkällä lenkillä ja sen jälkeen yritin poikaa vielä parvekkeelle nukuttaa, mut ei jaksanut enään nukkua.
Tämä päivä ollut jotenkin todella ihana. Illala vielä sauna, jäätelöä ja top chef, jos pojan iltaohjelma antaa myöten äidin suunnitelmille.

Mun mies on aivan ihana ja tukee mua täysillä. Osallistuu todella hyvin vauvan hoitoonkin.
Pikkusen on alkanut himot hyrrään, mut heti kun ajattelen asiaa enemmän, niin itkuksi menee. Mies tosi kärsivällinen ja antaa mulle paljon hellyyttä, mitä nyt kaipaankin. Mä niin rakastan miestäni :heart:

Pojan rikkeymä paranee ja lisääntyy. nyt rikkeymää eri paikassa ja peppureiän seutu todella ärtynyt ja punainen. Laitan sinne nyt yöksi kokeeksi sinkkiä ja muualle bepanthenia. No onneksi kohta perjantai. Samaten pojan oikea silmä alkanut rähmiin kovasti, koko ajan saa pestä.
Tänään saatiin muutama röyhtäsy aikaan ja paljon pierua aamulla. Tänään pulauttelu ollut todella maltillista.

vaipat Kokeilen nyt ton liberopaketin loppuun ja seuraavaksi pampersia, et onko eroo. Koko 2 tosiaan käytössä jo, ettei purista pikkusta. ykköskoon liberolla ja pampersilla en tosiaankaan huomannut eroa ja mulla ei ole vaipat valskanneet toistaiseksi.

herkut munkki on nyt joka päivä tullut syötyä ja siitä miehelle mainitsin, et tän pelin pitää loppua tai kiloni tulee takas.
Muuten ruokailuni kunnossa ja terveellistä. Olen melkein tarkempi kuin raskaus aikana.

sitteri nyt alkanut poikaa siihen opettaan, mut mies ottaa heti syliinsä. No syli ei voi liikaa pojalle antaa. Ensi viikolla sitteri toden teolal tulee käyttöön. Poika vaan uppoo siihen kokonaan. Pieni aikoja on siinä viihtynytkin. Tosin sit kun poika näkee paremmin ja kiinnostuu enemmän ympäristöstä, niin varmaan viihtyy paremmin.

vauvauinti Huomenna yritän ehtiä kyseleen ja ilmotautuun. Siskoni saa ei ole paikkoja vastauksia koko ajan ja syksyn paikkoja jo nyt varaillaan. Kesällä olis alkamassa yksi ryhmä ja poikakin sillon oikeen ikäinen ja kokoinen toivonmukaan myös.

perhetuvat yritän nyt aktivoitua niidenkin suhteen ja katsoa mitä kaikkea on tarjolla.

kysymys miten teidän vauvat ilmaisee hereillä oloa? Mä kun otan meidän pojan yöllä rinnalle jo kun alkaa kovasti ähkiä ja puhkia. En odota itkuun asti, kun ei sitä saa nukuttua siinä metelissä. Päivälläkään harvemmin ehtii itkeen, kun jo joku paikalla. Jotenkin vaan tunne et toi poika ei itke, vaan ilmasee tarpeensa muulla tavalla

Liekö tämä valoisuus lisännene intoa ja energisyyttä tässä mammassa!!!


sane ja toivo
 
halut no oishan noita, mut mä en tiedä mikä mulla on... alapää on tosi arkana... ei jatkuvaa kipua kuitenkaan mut ihan kun se kohtutulehdus ois jättänyt emättimen kipeäksi... muuten sitä en huomaa mut kun koitan noita lantionpohjan lihaksia harjoituttaa niin siinä huomaan ..ja samaten jos seisoksin pitkään niin sillonkin on sellasta ovelaa särkyä... et ei kyl tuu mieleenkään siis vielä mihinkään petipuuhiin ennenkun tiedän et oon kunnossa... läheisyyttä kyllä on, mies on oikein tahdikas ja meillä on hyvä olla silti. hänen ymmärryksensä on mieletön... tokaisi eilen illallakin kun tästä vaivasta mainitsin, niin että mikä ihme se nyt onkaan jos paikat hellänä kun ton kokoisen vauvan ulos saa..
niin, en sit tiedä et olihan vauva tosiaan iso, et johtuuko tää sit siitä ... kamalaa jos jää tällaiseks :( noooo, tuskimpa sentään.. :) aika parantaa varmasti tämänkin :)
ja huomen tulee se terkkari, täytyy kysyy siltä vielä...

ilta sujunut loistavasti, rytmitys siis kannatti :) nyt illan viimeiselle syötölle ja neiti yöpukuun , hyvää loppuiltaa kaikille äideille :)

kirjoitelkaa ihmeessä tänne!!! ei siihen montaa minuuttia mene, jos hiukan omia kuulumisia laittelee, ja ite ainakin huomannu kuinka mukavaa on jutustella ja lukea muiden vauva-arjesta :)
 
Ei täällä taaskaan nukuta. Mahaa tolla vääntää. Ja ku en ikinä tiedä onko sillä nälkä vai miks se hamuaa tuskissaan ja rauhoittuu tutilla. mut sit jos antaa ruokaa niin laiskasti ottaa jos ollenkaan.. Nyt se söi n. tunti sitten 80ml ja nukahti syliin mut ku laitoin sänkyyn niin heti alko huuto. nyt se on taas sylissä ja välillä kirkuu ja huutaa ja vetää itteään kaarelle. tutilla tosiaan rauhoittuu mut kohta alkaa sama huuto ja vääntely. näköjään tämmöseksi menee tää. cuplaton on juu mut ei se ole auttanu..

ja ahdistavaa kun kohta sillä on taas oikeesti nälkä ja sit tää sama rumba alusta
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä