Maalismussukat - syntyneet

Puoli vuotta sitten sitä tähän aikaa jännitti supistusten kanssa, että pääseekö kohta tosi toimiin. :heart: Voi kun aika rientää!

Täällä on ollut kiireinen alkuviikko. Maanantaina käytin isää tähystyksessä, (jossa kaikki oli ok), eilen siivosin ja leipoin tämän päiväisiä Me&I-kutsuja varten ja tänään oli ne kutsut. Huomenna olis vielä poikien diabetes-tutkimuskäynti, ja sitten saa olla vähän aikaa rauhassa. Ainakin toivottavasti. :D Jotenkin liikaa tekemistä ollut yhdelle viikolle, olis mukavampi jos jakautus tasaisemmin menot.

Mountain ei oltu samalla osastolla, koska mä ehdin lähteä sieltä ennen kuin sinä tulit.

Kokeilin eilen ensimmäistä kertaa, miten poika istuu syöttötuolissa. Ihan hyvin siinä viihtyi, niin sain leivottua. Lattialla alkoi häntä jo vähän tylsyttämään. :) En toki vielä pitkiä aikoja anna siinä istua, mutta jonkin aikaa. Päästään heti syöttötuolissa syömään, kun todennäköisesti perjantaina aloitetaan kiinteät.

Meidän pojalla on päikkärit hukassa. Tänään taisi nukkua 2x30min. En tarkkaan kellosta katsonut, mutta lyhyet unet ne oli. Viikonloppuna nukkui 3 tuntia päikkäreitä + tirsat päälle, joten suuri ero on! Ehkä liikkeellelähtö ja lievä flunssa on vaikuttanu noihin uniin. Tänään vauva on yskinyt välillä ikävän kuuloisesti. :/ Onneksi on huomenna se tutkimuskäynti niin voi pyytää lääkäriä samalla katsomaan vauvaa.

Minäkin olen maalaistyttö, enkä vois kuvitellakaan asuvani Helsingissä! En minä ole siellä käynytkään kuin pari kertaa, joten aika vieras paikka on mulle. Minä tykkään asua täällä metsän keskellä ilman katuvaloja. :D Tosin tykkäsin kyllä asua Oulun keskustan tuntumassa opiskeluaikoina. Mutta lasten kanssa on kiva asua täällä syrjemmässä.

Nyt alkoi kitinä niin pitää mennä. :wave:
 
Huh, olipas tullut taas paljon asiaa tänne. Tässähän menee koko ilta kun näitä lukee ja kommentoi. ;) Ei vais, kiva lukea :)

Viikko on kivasti jo yli puolessa välissä. Päätin olla sosiaalinen tällä viikolla, kun viime viikolla hajoilin vähän niinä päivinä kun oltiin poitsun kanssa pääsääntöisesti kaksistaan kotona. Ihanahan tuo pikkumies on, mutta oon huomannut, että jos ollaan vaan kaksistaan, niin en mä oikein jaksa koko päivää hälle lässytellä. Annan sitten olla enempi itekseen. Eikä siinä, hän viihtyy oikein hyvin kun on leluja, mitä katsella, mutta sitten itselle tulee huono omatunto, jos poitsu on pidempään itsekseen.

Meillä ruokailut tapahtuu pääsääntöisesti sitterissä. Stokke olis tarkoitus käydä ostamassa, mutta ihan vielä en oo kokenut ajankohtaiseksi. Eilen ja tänään poitsu on alkanut kauheesti jutella ja pärisytellä, kun oon hänelle ruokaa tyrkkinyt suuhun. Joo, ihan hauska juttu, paitsi että sittenhän sitä ruokaa on ihan joka paikassa. Oon yrittänyt olla reagoimatta siihen (etenkin nauramatta), ettei ruokailusta tulis vaan hauska leikki. Ruokaakin on mennyt nyt vähän vähempi, vaikka just taisin pari päivää sitten kirjoitella, miten hienosti poika syö. Näyttää vaihtelevan siis päivittäin. Tänäänkin on menny pilttipurkillisen sijaan vain puolikkaan purkillisen verran per ruokailu. Noh, joku kirjoitti, että menee pari teelusikallista, joten enpä valita...

Me taidetaan ostaa uusi turvaistuin ihan lähiaikoina, kun tuo kaukalo on mennyt kovin ahtaan näköiseksi. Pää ei tule viedä päädystä yli, mutta kaukalo on jotenkin ahdas sivusuunnassa. Poitsu kun ei vielä istu, niin olis tarkoitus ostaa sellainen turvaistuin, joka käy tyyliin 0-25 kg. Tässä meidän lähellä on muutama hyvä lastentarvikekauppa, niin pitää sieltä käydä katsomassa, minkälaista olis tarjolla.

Mitäs muuta pitikään kommentoida....

Helsinki Aaaah, minä tykkään! =) Asuin siellä opiskeluaikana ja välillä tulee oikein ikävä! En haluaisi enää asua Helsingissä, mutta sinne on päästävä käymään aina silloin tällöin. Vauvan kanssa ollaan käyty nyt nelisen kertaa. Ja mulla tosiaan muutama hyvä ystävä asuu siellä, niin siksikin tulee käytyä.

Lähtöpaino Mulla tuli raskauden aikana vain reilu 7 kg lisää, niin pari viikkoa synnytyksen jälkeen olin jo entisissä mitoissa. Mutta silti en oo ihan tyytyväinen. Painoa en haluaisi pois, mutta vähän kiinteämmäksi pitäisi saada. Tuntuu, että kaikki lihasten rippeet on häipyny, kun ei oo varsinaista lihaskuntojumppaa tehnyt. Oon vaan käynyt jooga/pilates tyylisillä tunneilla synnytyksen jälkeen. Pitäis kyllä mennä taas pitkästä aikaa BodyPumppiin. Kroppa huutais varmasti hoosiannaa. :LOL:

Alkoholijuomien ostamisesta Mä oon käynyt oikein Alkossa vaunujen kanssa, enkä kokenut että olis katsottu pahasti. Okei, ostin sivistyneesti yhden viinipullon, enkä mitään jallupulloa. ;) Myyjäkin ihasteli vain poikaa ja kyseli hänestä kaikenlaista. :) Mutta onhan noita kyttääjiä, jotka on aina valmiita arvostelemaan millon mitäkin: "Ai kauhee, miten sä huudatat vauvaa vaunuissa", "onkohan vauvalla liian vähän vaatetta", "Miten noikin on noin myöhään vauvan kanssa liikenteessä", "ai toikin äiti ostaa viinipullon - hulttio" jne. Tiiätte varmaan, mitä tarkoitan. Ja valitettavasti sitä huomaa joskus itsekin kommentoivan mielessään sitä, miten muut vanhemmat on pukenut lapsensa, esim. "tällä ilmalla pitäisi kyllä olla hattu vauvalla päässä".

Naurukohtaus Ootko sä vielä harkinnut niitä lääkkeitä? Oon ymmärtänyt, että kovin helposti et niitä ota ja itsekin olen sitä mieltä, ettei pidä liian hepposesti lääkepurkkiin tarttua. Mä oon myös aikoinani kärsinyt ahdistuskohtauksista ja sain sillon lääkereseptin ja hain lääkkeet. Ne oli sellaisia, joita ei saa syödä putkeen pitkään, jotta ei tule riippuvaiseksi. Mä söin niistä pillereistä varmaankin viisi tai jotain sinne päin, mutta mun oloa helpotti todella paljon ajatus siitä, että mä tiesin, että mulla oli ne lääkkeet ja että mä voisin ottaa sellaisen jos olo menisi liian kurjaksi. Eli tietoisuus lääkkeiden olemassaolosta jo helpotti oloa. Mä kannoinkin niitä lääkkeitä mukanani kaikkialle varmaan vuoden päivät vielä viimeisen ahdistuskohtauksen jälkeen, kunnes "uskalsin" jättää ne kotiin. Tuolla ne on edelleen lipaston laatikossa, eikä oo tarvinnu edes meittiä niitä vuosiin.

Jeps, sellaista tällä kertaa. Nyt iltapesuille ja poitsun viereen nukkumaan.
 
No, leikkaus meni ihan hyvin. Paitsi ettei leikattu sitä mitä piti. Huokaus.

Kävin siis n. kuukausi sitten lääkärissä (käsikirurgian ylilääkärillä vieläpä) ennen leikkausjonoon laittoa ja tässä lääkärikäynnillä sitten todettiin, että mulla on sen rannekanavanahtauman seurauksena tullut siihen ranteeseen ganglio, eli sellainen hyytelörakkula, eli patti. Lääkäri sitten sanoi, että sen voi sitten samalla poistaa kun leikataan se ahtauma. Tää patti ei ole mua vaivannut ja se saattaa uusia vaikka se leikataan. Mutta lääkäri tosiaan sanoi, että poistetaan sit se samalla.

No, tänään oli se leikkaus. Nukutuksessa, tai oikeammin humautuksella tehtiin kun oli niin lyhyt toimenpide. Vaikka odotus oli pitkä kun aika oli klo 12.00 mutta saliin pääsin klo 14.00. No kuitenkin. Leikkauksen jälkeen sitten heräilin ja käsi oli muhkeassa paketissa. Hoitajan kanssa höpöttelin ja sain sitten hoito-ohjeiden ohella lukea lääkärin selostuksen toimenpiteestä. Selvisikin sitten siitä selonteosta, että se lääkäri olikin leikannut vain sen ganglion, ei sitä ahtaumaa ollenkaan! Kun oli lääkäri vaihtunut kun se alkuperäinen oli sairastunut.

Olin ihan huuli pyöreenä, että wtf?! Miksi hitossa se pelkkä ganglio oli leikattu, eikö se tuuraaja osannut leikata sitä ahtaumaa vai miksi se jätti sen leikkaamatta? Kun se oli se mun oikea vaiva, se ganglio nyt oli vaan sellanen sivuseikka! Nyt minun siis pitää mennä uudestaan leikkaukseen jotta multa leikataan se ahtauma! Minkä hiton takia mulle ei kerrottu tätä ennen leikkausta jolloin oisin voinut sanoa, että mitä jos perutaan tämä ja tehdään ne yhdellä kertaa niin säästetään aikaa ja rahaa ja ennenkaikkea minun tarvitsee toipua vain yhdestä leikkauksesta. Mutta ei, ei kerrota potilaalle mitään, leikataan se vaan osissa niin saadaan rahaa ja harjoitusta erikoistuvalle kirurgille (joka minut leikkasi). Mua raivostuttaa tämä aivan todella paljon!! Ja nyt mun mies on siis lomalla ja auttaa vauvan kanssa niin siksikin nyt olisi ollut hyvä leikata se ranne. Mutta ei. Voi perse!

Laitoin sille käsikirran ylilääkärille s-postia, mielenkiinnolla odotan, miten se perustelee tämän leikkauksen tarpeellisuuden. AAAAARRRGGGGHHHHH!!!!
 
Tää on niin perisuomalaista terveydenhuolto, et tehdään mitä huvittaa. Ehdottomasti yhteys potilasasiamieheen. Tuosta leikkauksesta on kohtuutonta vaivaa sinulle jolla pieni lapsi ja leikattu vaiva josta ei vaivaa ja turhaa altistettu infektioriskille ja te järjestänyt kotona asiat ja nyt ne pitää taas järjestää uudestaan. Harvemmin sairaalassa leikkaa se lääkäri joka leikkaupäätöksen tekee, kaikki "helpot" menee aina EVL:lle, mutta kyllä silti potilasasiakirjassa tulee olla merkintä mitä leikataan ja kertoa asia potilaalle myös. Ihmettelen myös tuota humautusta, ettei tehty puuduttamalla kun kerta kyseessä vain ganglion poisto.

jahan vaunu kutsuu, no lähdetään vaunu sankarin kanssa kiuaskivien hakuun


sane
 
escapelle voimia ja nyt oikeutta peliin!!!! just näin voi kunnallisella puolella käydä , mä ihan kans myötätunto-kiukkuan tääl :kieh: miten VOI olla noin toimittu !!!!!! sun tiedoissa on VARMASTI lukenut että miten leikataan....
kiva se on sit antaa itsensä harjoittelevien käsiin....
mäkin oisin voinu harjottelevana parturina aikoinaan vetää toisen puolen kaljuks asiakkaalta. mut sit ei ois enää työpaikkaa ollu. lääkärit vaan tekee mokia ja sit ne kuitataan sillä, et se nyt on vasta erikoistuva...
AI ETTÄ :mad:

pääkaupunkiseudulla asuminen lasten kanssa no se olikin joskus syy miksi pienten lasten kanssa ite en halunnu jäädä asumaan lähiöön... omakotitalot on huikeen kalliita, vuokrat myös. toki palkat on paremmat. tietyt asuinalueet on sellasia mihin en enää mistään hinnasta palais. enemmän maksavilla alueilla on rauhallisempaa tietenkin kun eihän sinne sossun luukulla asioivilla ole varaa...
mä kyllä tykkäsin siinä mielessä lasten kanssa olla siellä, bussiin ja muihin julkisiin on helppo mennä vaunujen kanssa, omaa autoa ei välttämättä tarvii ollenkaan. yhteydet pelaa ja vuoroja on paljon. aina pääsee johonkin. lapset tottuu ihmisiin, ja ite voit kulkea muiden joukossa ihan "noubadina" ...täällä tuntuu toisinaan että seinilläkin ON korvat ja silmät...
Hyviä ja huonoja puolia on sekä pääkaupunkiseudulla sekä jos asuu muualla. mäkin kaipaan päästä sinne joskus . kavereita asuu espoossa ja muualla siellä joten mahikset käydä ois kun vaan sais aikaiseks :D
Liikenne siellä on sujuvaa vaikkakin pitää tietää mihin on menossa ja mistä saa kääntyä, hesan ydinkeskustassa EN aja ! ;)
kun täällä taas jurnutetaan liikenneympyröissä sun muualla, ei anneta tietä kaistaa vaihtavalle tai arvotaan liikennejärjestystä kuka saa mennä ja kenen kuuluu väistää :D pääkaupunkiseudulla vaikka liikennettä on paljon, on se myös PALJON sujuvampaa....
puolensa kussakin mutta nyt viihdyn täällä ihan hyvin :)

ruokailuhetket vauva syö meidän muiden kanssa samaan aikaan ja se onkin sen mielestä oikein hauskaa :) leluja ei tule ruokapöytään, ainoastaan nokkamuki, lautanen ja lusikka. saatan sille oman lautasen vielä antaa mutta se lentää lattialle alta viiden sekunnin :D
pöydässä ei myöskään lueta mitään... en tykkää että muutkaan tuo lehtiä tai kirjoja. jos syödään yhdessä, on kiva vaihtaa ajatuksia perheen kanssa.
ja mikä parasta mies arvostaa näitä hetkiä ja syö meidän kanssa, eikä hae vaan lautastaan pöydästä ja mene sen kanssa olkkariin telkan ääreen syömään......

alkoholin ostaminen vauva mukana mä käyn alkossa useinkin, siis en ees yleensä osta mitään :D mulla on työkavereita siellä, oon ollu duunissa joskus. niitä sit käyn moikkaamas ohimennen jos nään et ketä on vuorossa.
kyllä ihmiset osaa aina jotain asiaa tuijotella. siinähän tuijottaa :D mua ei heivauta. kävin raskaana ollessakin muutaman viinipullon ja kopan jotain olutta hakemassa. silloin ihmiset kyllä tuijotti, ja kun huumorintajuinen entinen työkaveri sattu kassalle, vetäisin ihmiset ihan hiljaiseksi... sanoin että täytyy hakea vähän viihdykettä, että loppuraskaus sujuu lepposammin :LOL:
hohooo meidän häitä vartenhan ne oikeesti oli :D
mutta siinä se just on, ihmiset tekee ihan liian helposti johtopäätöksiä sen mukaan mitä ne näkee jonkun hetken, tietämättä faktoja.
so what, mä vaan niin nauran noille ihmisille välillä-!

varvistelu ei meidän vauva ainakaan nyt. mut tuo isompi tyttö varvisti jo vauvasta saakka, se on paha jos ei sitä kasvaessakaan saa muuttumaan, akillesjänne lyhenee ja ei hyvä. me käytiin fysioterapiassa kun likka oli eskarilainen. enää ei hypi varpaillaan :)


kehitys jäljessä no meillä vissiin on, mut jos kuukauden on ollu joku tulehdus tietämättä niin kyllähän se verottaa.... tiinellinkin tyttö on viis senttiä pidempi kuin meidän .... mutta painoa meillä on liki sama...
no mä en kans enää murehdi mitään, muuta kun et saisin tuon syömään :(
onneks nyt aamusta meni koko maissi-velli :D tuttelia menee kans mutta kiinteitä TOSI vähän....
ei lähellekään konttaamista ei tosiaan .... lentelee lähes koko ajan ja jos laminaatti on alla niin hiukan koittaa vetää itseään eteenpäin. mutta voimat on aika vähissä vielä pikku toipilaalla, ja viihtyykin parhaiten vaunuissa lekotelleen :) yritän kannustaa lattialla mönkimiseen ja makoilen ite siellä sen kanssa välillä :D no jokainen omaan tahtiin... ja varmaan ottaa kirin kunhan saadaan tulehdus pois ja kuurin jälkeen elimistö palautumaan.....

eilen kuoli pikkutyttö liikuntatunnilla mä niin säikähdin tätä uutista, kaverin lapsi on saman ikäinen samassa koulussa... ei onneks ollu hän... mutta järkyttävä juttu... oma tyttöni saman ikäinen :(
ei voisi kuvitellakaan että lapsi ei koulusta tulisikaan kotiin .....

elämä pysäyttää välillä, saa mut ainakin miettimään mikä on OIKEASTI tärkeintä elämässä... moni huoli ja hömpötys on turha tällaisen rinnalla....

sateet sen kuin jatkuu... taidan sytyttää kynttilöitä....
 
Flower: Kävin heti kattoos ja löysin jutun, hui kamala :'( Mä oon niin herkkis et itkuhan täs tuli.. Ihan kauheeta :/ Mitä tahansa voi sattua, tosiaan IHAN mitä tahansa..

escape: Mä oon ihan järkyttyny :O

Meillä tänään esikoisen 7-vuotis syntymäpäivä :heart: Huomenna sitten pienempi 6kk. Yhdestä päivästä ja yhdestä minuutista jäi kiinni, ettei ikäeroa ois ollu tasan 6v.6kk, esikko kun syntys klo.4.44 ja pienempi klo.4.43 :)
Mut kauheeta kun aika rientää.

Hei Flower, meilläkin sit kai ollaan kehityksestä jäljessä :D Eli en sinuna olis huolissani! Meiän tytsy myös 5cm (vähän reilukin) tiinellin tyttöä lyhkäsempi 5kk neuvolassa, eikä meilläkään tehä muuta ku lentsikkaa :D Siis kääntyilee ja pyörii napansa ympäri, mut ei tietookaan ryömimisistä, konttauasennoista ym.

Pyörän kyytiin mäkin laittasin sit kun istuu :) Tosin jää meilläkin ens kesään, mut varmasti tullaan kyl jonkun verran pyöräileen. Esikkoa kuljetin pitkään pyörällä pitkiäkin matkoja, ja tykkäs todella kovin. Vielä itseasias viime (tai siis edellis?) kesänä tehtiin muutamia reissuja vaikka oli jo melkeen 6v. ja aina ollu iso tytsy. Tänäkin kesänä ois tullu, mut sanoin ettet taida enää oikeen penkkiinkään mahtuu ;)

Turvakaukalo asiaa en oo pohtinu, katotaan sit kun toi nykynen jää pieneks :)

Meillä ei karsasteta, ei enää aikoihin, mut veljen poika karsasti pitkään, mut silti ei mitään hämminkiä. :)

Toi on muuten jännä, toi alkoholi-juttu. Varmasti se viinipullo suvaitaankin, mut pahaa silmää saa just kalja, siideri, lonkero -linjalt. Aatelkaa miten hassua! Kokeilkaapa joskus myös vauva rintarepussa palauttaa kolmea-neljää kassillista pulloja, saatte kans yhdet makeimmista syytöskatseista :D

Oon ollu tänään tosi tehokas, heränny jo puol seiskan paikkeil, laittanu isomman kouluun ja saanu jonkun verran siivoustakin tehtyy. Ja tännekin ehtisin! Vauva nukkuu vielä (nukahtaminen meni eilen puol kahteentoista...). Nyt vois vähän viel mennä jatkaan urakkaa :) Mukavaa päivää kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Järkytyin kanssa tuosta onnettomuudesta, ihan kamalaa kyllä kaikille :(

Escape: voi ei, tosi älytöntä. Mutta ei tosiaan ennenkuulumatonta, näitä aina aika ajoin tulee vastaan, minäkin tiedän ainakin kolme eri tapausta. Toivottavasti nyt jotain selitystä/hyvitystä saat! Nykyään on vähän semmonen hälläväliä meininki välillä käynnissä.

Meillä mennään jo eteenpäin, ei kylläkään ihan konttaamalla vaan joku mainitsi tuon mittarimatotyylin, niin sillä mennään. Välillä noustaan niin hienosti punnerrusasentoon ja siinäkin potkitaan, ja pieni matka niinkin päästään etenemään. Kädet ei oikeen ole vielä hiffannut ideaa, vaikka kannattelevat tosi hyvin.

Onkohan kellään muun vauvalla semmosta örinä ääntelyä, mä sanon tätä pikku demoniksi, kun välillä pitää todella matalaa hassua ääntä :D

Täällä kyllä kun lukee näitä juttuja niin on monen lapsen paljon kehityksessä edellä meidänkin tyttöä. Mutta onneksi ei oo mikään kilpailu kyseessä :) Hauska tuo moikkaus jo näin pienellä vauvalla, varmasti kiva näky isällekin kun tulee töistä.

Luin tuon outokumpu jutun kanssa, missä vauvoille ehkä tullut jotain epämuodostumia. Toivottavasti ei pidä paikkaansa. Miksi musta tuntuu, ettei nykyään voi oikeen mihinkään enää luottaa, kun ihmisten terveyden kanssa pelleillylläkin täytyy tehdä rahaa.

Ankea ilma täällä! Eli sisällä ollaan nyt tänään.

Mindi83
 
Kehitys ei kai täällä kenenkään vauva ihan oikeasti ole kehityksessä jäljessä? Eikös se oppimisen ikähaitari ole aika laaja?
Meillä on pitkä ja hoikka tyttö, niin oln ollut pienenä minäkin.

Turvakaukalon vaihtamista isompaan istuimeen olen kans miettinyt, kun tyttö näyttää olevan aika pitkä nykyiseen penkkiin.

escape voihan paska mikä leikkaava lääkäri :mad:. Ei muuta kun kissa pöydälle!! Mullakin oli nuorempana ganglio ranteessa, se tyhjättii ihan piikillä ja niveleen pistettiin kortisonia. Lapioin silloin 23 hevosen paskat päivittäin ja siitä ranne tulehtui.

Karsastusta ei ole ollut ollenkaan.

Meillä on vanhimmalla lapsella enterorokko, pelkään että tulee Assiinkin. Nuo pienet kun on vaikeita hoidettavia kun eivät osaa kertoa mihin sattuu.

Hauskalta kuulostaa kun vauva jo moikkaa :D, meillä ei sellaisesta vielä tietoakaan, helistintä Assi osaa heiluttaa käskystä ja kiljuu riemusta kun sille sitten taputtaa :heart:.

Meilläkin on annettu Assille jo lusikkaa omaankin käteen, tykkää kaivaa sormilla lautaselta ruokaa suuhun, mies lähinnä antaa enempi sotkea. Kovin Assi olisi jo omatoiminen syömäri vaikkei mitenkään voi sanoa että osaisi lusikalla ruokaa suuhunsa laittaa, sormilla kylläkin.

Syöttötuolia ei ole, havahduin yks päivä että sellainenkin pitää nyt ostaa. Istuminen Assilla jo ihan hyvin hanskassa.
 
Moikka!

escape: Valitusta vaan kehiin! Onhan näitä kuullut kun on leikattu väärää polvea jne. Ei pitäis päästä tapahtumaan mutta sitten taas ihmisiä ne hoitajat ja lääkäritkin on. Joka tapauksessa turhaa murhetta ja haittaa tuosta muodostuu.

Pyörän kyytiin laittaisin sitten kun selkä ja niska on sen verran vahvoja, että kestää pyörän päällä töyssyjä jne. Meillä istutaan jo täysin tukevasti niin lattialla kuin syöttötuolissa (ilman pehmusteitakin). En kuitenkaan laittaisi vielä pyörän istuimeen.

Vauva on kamala menijä. Ei pysy paikallaan eikä maassa. Kovin harjoittelee seisomista tuen kanssa ja konttaamalla pääsee kamalaa vauhtia. Touhua riittää! Välillä pitää pelastaa pentua ja välillä vauvaa :D

Kehityksessä olen samaa mieltä Tiinellin kanssa... Haitarit on todella laajat! On käsittääkseni normaalia vaikkei vielä 8kk ikäinenkään konttaisi tai nousisi ylös tukea vasten. Itse jos saisin valita niin ei tarvitsisi olla näin nopea! Koko ajan saa olla nostamassa huutavaa lasta ylös tämän kopsahdettua selälleen, pelastamassa sohvan takaa tai tuolien alta jne. Mutta kovin pitää silti yrittää vaikka kolhuja saakin!

Sormiruokailua haluaisin kokeilla ja muutenkin pitäisi taas lisätä uusia ruoka-aineita vauvalle. Kalaa ajattelin seuraavaksi kun broileria ja nautaa jo syödään. Muuta ei sitten syödä itsekään noista elävistä.

Turvaistuin ostetaan varmaan marraskuussa. Veikkaan, että nykyinen menee hyvin sinne ellei pidemmällekin. Itseasiassa ostetaan esikolle uusi istuin sillä emme tarvitse kahta istuinta jonka saa asennettua selkä menosuuntaan. Vauva saa siis nykyisen ja esikko saman merkin istuimen ilman tuota asennusmahdollisuutta. Istuin on noin 150e halvempi mutta muuten lähes samanlainen.

Karsastusta ei ole täälläkään.
 
escape: No voi hemmetti :O Törkeetä toimintaa! Mitähän se lääkäri vastaa sun mailiis..

Ei täälläkään vauva vielä konttaa tai mene eteenpäin mutta en ole siitä huolissani. Kaikki ajallaan, kehitys on ollut normaalia tähän mennessä ja kaikki tapahtunut "oikeassa" järjestyksessä.

Gaviscon ei ole vielä auttanut. Haen ehkä huomenna sitä Nexiumia.

Helsingissä en missään nimessä haluaisi asua. Joskus teininä oli eri asia, mulla oli paljon kavereita siellä, halusin muuttaa sinne ja kävin usein. Mutta nyt tuntuu että olis kauheaa muuttaa sinne. Muutenkin ihmisissä siellä on jotain erilaista kuin meissä pohjalaisissa, en siis negatiivisesti tarkoita. Mutta koen kuuluvani tänne. Isoissa kaupungeissa on isojen kaupunkien ongelmat. Täällä on sopivan maalaisjunttimaista ja se sopii mulle. pelottaa ihan että joutuisin töiden perässä muuttamaan Etelä-Suomeen, se olis kuin pahin painajainen..

Turvaistuinta pitäs joo miettiä. Painon puolesta tuo kaukalo vielä menee, mutta vauva alkaa muuten olemaan kohta liian iso siihen.

Alkoholia olen ostanut kaupasta vaikka vauva on ollut mukana, siis kaljaa, siideriä tms. Alkossa en ole käynyt varmaan yli vuoteen. Tupakkaa olen myös ostanut, tottakai, en mä vauvaa vie hoitoon sen takia että menisin erikseen tupakkaa ostamaan, vaan ihan muiden ostoksien mukana olen ostanut. Siinäpä tuijottavat. Kerran ostin 3 litraa korviketta, 3 litraa kaljaa ja ison askin tupakkaa ja takana oleva katto vähän pahasti, siinäpä kattoi sitten.

Tupakoimattomuus, nyt on menossa muistaakseni 11. päivä ilman.

Mitähän mun piti.. en muista.
 
Heips pitkästä aikaa...

Jos ihan ekaks omia kuulumisia vähän:

Eilen oltiin 6kk neuvolassa (ikää 6kk10pv). Mitat 68,1cm ja 7810g, pipo 43,cm. Isosiskoonsa verrattuna kasvaa ihan samoissa mitoissa, esikoisen mitat 6kk11pv oli 68,1cm ja 7840g. Kuulemma iänmukaisesti kehittyvä tyttö. Iloinen ja touhukas, konttausasentoa hakee välillä. Lattialla liikkuu, ei selkeästi ryömi, mutta jotenkin saa hilattua itseään paikasta toiseen.

Mulla itselläni on ollut nyt kohta viikon migreeni. Ei lähde sit millään pois ja auraoireetkin ilmestyi toissapäivänä taas tosi voimakkaina. Niitähän mulla oli jo sillon raskausaikana, puhe puuroutui, näköhäiriöt oli kauheita ja toispuoleinen
tunnottomuus tuli sit vielä siihen lisäks. Tällanen samanlainen oli taas :( Nyt lääkäri otti sen tosissaan ja ens viikolla menen tutkituttamaan tarkemmin ja varmaan saan lähetteen magneettikuviinkin. Lisäks hoidon alla on nyt ranteet, kun huomasin että mulla on ilmeisesti tullu rannekanavan ahtauma. Kädet on nyt lastassa pari viikkoa, ja fysioterapiasta odottelen soittoa. Jos ei tämä hoito tehoa käsiin, niin sit joudutaan leikkaamaan.

Mitähän mä nyt kommentoisin..

espace: EI muuta ku potilasasiamieheen yhteyttä ja asiaa eteenpäin. Eihän tuollainen vetele! Tuon kertomuksen jälkeen mä en ainakaan halua itse lähteä näitä käsiäni leikkauttamaan :(

Turvaistuimista: Meidän esikoisella on nyt Cracon Cosmic Comfort, jonka vauva saa sitten kun on tarpeeksi iso. Esikoinen siirtyi tuohon n. 8kk ikäisenä, joten tässä syksyllä varmaan hommataan isommalle turvavyöistuin ja siirretään
sit pikkuinen tuohon toiseen selkä menosuuntaan. Ihan vielä ei voi siirtää, kun ei ole sitä 9kiloa vielä painoa. Saavat sitten huudella toisilleen autossa ku ovat nenät vastakkain :lol:

Helsinkiin en muuttais vaikka mitä maksettais. Käydä siellä voin, mut siinä se. Jyväskyläkin oli mulle pidemmän päälle liian iso kaupunki, maalle piti päästä takaisin.

Syöttötuolissa meillä istutaan jo paljon. Meillä on sellainen ihan perinteinen perustuoli, josta saa käännettyä pöydän. Typy istuu tosi tomerasti, pehmusteen kanssa pysyy jo hyvin. Viihtyykin hyvin, varsinkin tykkää katsella jos teen jotain keittiöhommia.

Pyörän kyytiin en vauvaa vielä laita tänä syksynä. Kyllähän tuo jo eilen neuvolassakin näytti, että osaa istua ilman tukea pikku hetkiä, mut pyöräilyt jää ens kesään. Pidetään tämä syksy tuota ihanuutta vielä mun ja esikoisen laatuaikana. Ollaankin harrastettu tosi pitkiä lenkkejä, käydään kattelemassa hevosia pari kertaa viikossa. Ens kesänä sit niin, että esikoinen saa lähteä vaikka omalla pyörällään jo mukaan.

Lähtöpainoa en ole saavuttanut, jostain syystä mä vaan lihon koko ajan entisestään :( Nyt on päällä kunnonkohotuskuuri, lenkkeilyä, pyöräilyä ja sählyä yhteensä n. 5-6 kertaa viikossa. Samalla tavoitteena painonpudotus, kolmisenkymmentä kiloa pitäis saada pois. Toissapäivänä lenkin korvas pesismatsi (jossa muuten kului sykemittarin mukaan lähemmäs 1000kcal) ja tänään uimahallireissu. Tosin saatan sen jälkeen vielä lähteä juoksulenkille. Mä siis olen aloittanut nyt juoksemisen ihan alusta ja tarkoitus oli juosta ens syksynä viestimaratoni kavereiden kans, 4x10 kilsan viesti. Siihen tähdätään :roll:

Mut nyt yritän tehdä mainonnan portfoliota koulua varten, ennenkuin kädet kipeytyy taas liikaa. Tytöt vein aamulla hoitoon, että saan tehdä tehtäviä rauhassa :)

-JennyA-

Tässä vielä mun muruset:
Yhdessä


Ja erikseen :)


 
Myöskään minä en ole huomannut, että yksikään äiti olisi puhunut oikeasti hitaasti kehittyvästä vauvasta. Helposti sitä jää mieleen nämä turhankin vikkelään kehittyvät vauvat ja sitten verrataan omaa niihin ja sitten oma tuntuu niin saamattomalle rääpäleelle. Esikoinen lähti aikanaan ryömimään ja pystyyn 9kk, konttaamaan 10kk, ensiaskeleet 12kk ja kävely 13 kk. Kuukaudet 6-9 tyttö kieri paikasta toiseen aivan tyytyväisenä. Tyttö osasi istua heti puolivuotiaana tuetta, mutta istumaan hän nousi vasta 8,5k. Tämä toinen (nyt 6,5kk) kierii päämäärättömämmin, nousee istumaan ja istuu hetken tuetta, seisoo jos annetaan, kurkottelee ylös ja keikkuu kontillaan. Esikoinen oli hitaahko oppija, tällä toisella on enemmän kiire, mutta hätähousu ei tämäkään ole. Jos lapsi ei vielä keikauttelisi itseään kyljilleen ja edes toiseen suuntaan ympäri, veisi leluja suuhunsa, seuraisi leluja katseellaan, niin sitten olisin huolissaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Kaana
escapella pieni suuri seikkailu takanaan julkisen terveydenhuollon Ihmemaassa. Todella harmillinen tilanne - monin eri tavoin. Toivottavasti saat hyviä vastauksia kysymyksiisi.

Flowerille onnittelut päätöksestä lähteä yhdessä miehen kanssa liikkumaan. Toivottavasti lapsen lääkekuuri puree, ja pääsette taas normaalirytmiin ja –touhuiluun.

LDlle edelleen tsemppiä röökistä erossa pysymiseen. Hienosti menee! Hyvä tietysti, ettei lapselta maitoallergiaa heti löytynyt, mutta mukava olisi myös, että joku syy lapsen vaivoihin löytyisi ja siihen lääke.

Tintin vauvalla aukileongelma? Toivottavasti ei ole, mutta jos onkin, niin onneksi on yleensä ihan hoidettavissa. Tokikin ”päähän kajoavat” leikkaukset tuntuvat itsestäni aina niin ikäviltä… Itsellänikin saattaa sellainen olla joku päivä edessä, mutta mieluimmin ei. Tintin on lempisarjakuvahahmoni! :heart:

Harrasteita ei vauvan kanssa ole. Tuntuu, että aika menee muutenkin viuhuvalla vauhdilla aamusta iltaan. Kokkaamme yhdessä typyn kanssa. Painelemme ympäri metsiä keräämässä sienisatoa talteen. Ja sitten tietysti paistetaan ja säilötään. On aika hillota, soseuttaa ja säilöä! :whistle: Juu – olen hurahtanut keittiöhommiin jo aikoja sitten.

Kiinteitä on mennyt jo jokusen viikon ihan hyvin maitoaterioiden lisäksi. Aamupäivällä riisipuuroa. Päivällä kasvissosetta ja illalla hirssipuuroa. Nyt on typyllä ollut pari päivää lämpöä eikä ruoka ole maittanut, joten mennään imettämällä. Sekin sopii.

Typy puhuu paljon ja vuolaasti. Ei siis vain toista yhtä ja samaa äännettä vain oikeasti pyrkii matkimaan sanoja ja puhetta. Päristelyä oli noin kuukausi sitten, kuten myös muuta puhaltelua ja tuhahtelua. Tuntuu oudolta, mutta aivan kuin olisi jo jokusen sanankin bongannut tuolta ”puheen” joukosta – ja ne tietyt ”sanat” siis toistuvat usein ja päivittäin. Typy myös tunnistaa selvästi tietyt sanat, ja yhdistää ne oikeaan asiaan.

Puheen yritystä on ollut viime aikoina enemmän kuin liikkumisen yritystä, vaikka toki on myös päiviä, jolloin liikkeelle yritetään päästä oikein tosissaan. Jalat hakevat koukkua, mutta eivät vielä onnistu siinä. Sopii minulle. Kyllä sitä ehtii elämän aikana rientää riittävästi paikasta toiseen. Nyt voi mennä vielä äidin kyydissäkin! :heart:

Tyttö on myös hyvin tarkka ympäristöstään eli tsekkaa vähän väliä keitä on paikalla, missä ollaan, mihin olen häntä nukuttamassa, onko veli paikalla entä koira jne. Hän tunnistaa lähimmät ihmiset ja ilahtuu heidän näkemisestään. Välillä on ollut vierastusta sekä paikkoihin että ihmisiin. Vauvojen nukkumisesta ja esim. tuosta tarpeesta tarkistaa missä ollaan, on juttua esim. Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin nettisivuilla Vauvojen unihäiriöt

Olen pyöräillyt jo pitkään… Mutta en suinkaan istuimen kanssa, vaan typy on peräkärryssä, jossa on vauvoille kehitetty ”riippumattoistuin”. Toki tiedän, että tässä on omat riskinsä, mutta niin on autoilussakin ja kaikessa mitä teemme. Näin olen päässyt esikon kanssa liikkumaan ihan eri tavalla ja käyn kyllä mielelläni fillaroimassa ihan itseksenikin vauvan kanssa. En mielelläni hyppää aina auton rattiin, kun jonnekin haluamme mennä, joten nautin tästä toisestakin vaihtoehdosta. Vauva on sateelta, tuulelta, pölyltä ym. turvattuna omassa ”kopperossaan”, jossa hänellä on lelut ja muut vermeet käsillä eli kaikki hyvin! Toisinaan hän seuraa tarkkaan maisemia ja menoa. Toisinaan ottaa torkut koko matkan ajan. Ajattelin jatkaa fillarointia niin pitkään kuin itseäni innostaa kelien ja muun puitteissa. Sade ja pieni kylmyys eivät haittaa, kun pukee oikein päälleen.

Typy syö pääosin sitterissä tai sylissä. Istuminen ei ole riittävän hyvin hallussa, joten syöttötuoli edes tuettuna ei ole vielä vaihtoehto.

Turvaistuimeen ei ole vielä tarvetta vaihtaa lähikuukausina. Karsastusta ei ole eikä ole ollutkaan. En ainakaan ole huomannut eikä kukaan ole huomauttanut. Pituusennustetta ei ole annettu neuvolassa.

Olen helsinkiläinen neljännessä polvessa.

Alkossa on tullut käytyä sekä odotusaikana että nyt vauvan kanssa. En pidä sitä mitenkään ihmeellisenä enkä ole kokenut, että myyjätkään pitäisivät. Minäkin kun olen yksin ollut jo odotusaikana, niin pakkohan se vain on käydä, jos haluaa tarjota viiniä ruokapöydässä tai nauttia itse lasin kuohujuomaa tmv. Eihän se myyjä toki elämäntilannettani tiedä, mutta en ole myöskään itse osannut pitää asiaa ongelmallisena. Olen myös ”haastatellut” myyjiä viinejä valitessani, kun olen tarvinnut viiniä ruoanlaittoon ja sitten ruoan kanssa…

Taas viikko vierähtää kohti loppuaan. Aika menee aivan kamalaa vauhtia. Ensi kuussa viimeistään pitäisi kertoa töihin, että palaanko ja milloin. Mitäköhän sitä tekisi? Vuoden vaihteessa en ole vielä valmis palaamaan?! Jos vaikka huhtikuussa... Ei huvittaisi miettiä tällaisia, mutta pakkohan se on.
 
En nyt lukenut kaikkia kirjoituksia, luen kohta, mutta vastaan nyt tähän mun leikkausjuttuun.

Eli laitoin eilen illalla käsikirurgian osastonylilääkärille s-postia. Tänään aamulla tuli puhelu hoitajalta kirralta joka kertoi, että ylilääkäri oli käskenyt soittamaan ja kysymään, että pääsisinkö perjantaiaamuna leikkaukseen, ylilääkäri itse leikkaisi käteni. Vastasin pääseväni. Ja ylilääkäriltä iteltään oli tullut pitkä sähköposti jossa pahoiteltiin tapahtunutta.

Se leikkaava lääkäri oli siis vaihtunut koska lääkäri oli sairastunut. Tilalle tuli sit pikana tämä erikoistuva käsikirurgi joka oli lukenut mun papereista, että pitää leikata ganglio ja jotenkin jättänyt lukematta, että ensisijainen leikkauskohde on se hermopinne eli se ahtauma. Tämä lääkäri olisi kyllä varmasti osannut mun käden leikata, tässä vaan kävi sitten inhimillinen erehdys kun hänet kiireessä toiselta osastolta hälytettiin.

Minä olen kyllä tyytyväinen tähän vastaukseen. Reklamaatiooni reagoitiin nopeasti ja minua tyydyttävällä tavalla. Nyt käden leikkaa sairaalan paras käsikirurgi ja sain pahoittelut. Ja ylilääkäri lupasi vielä hoitaa asian siten, että en joudu maksamaan kuin yhdestä leikkauksesta. Eniten mulle merkkaa tuo, että oltiin aidosti pahoillaan, oli selvitetty mitä oli tapahtunut, se selitettiin minulle hyvin selkeästi ja asiaan reagoitiin heti.

Eli loppu hyvin, kaikki hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: Marni80
Pikaisesti tulen jättämään puumerkkini tänne ennen nukkumaan menoa.

Hyvä escape, että ikävä kömmähdys selvisi sinua tyydyttävällä tavalla. Oppi varmaan se erikoistuvakin lukemaan esitiedot kunnolla. Toivottavasti ainakin!

Vauvan flunssa paheni eilen illalla, joten tutkimuskäynti siirtyi parilla viikolla. Tuon flunssan takia jäi viime yönä unetkin lyhyiksi, joten pitäisi tosiaan suunnata sänkyyn. Sen vain halusin jakaa, että nyt on meidänkin poika saanut maistella pottua. Ilmeestä ja yökkäilystä päätellen ei ollut herkkua, mutta jatkamme harjoituksia. :LOL:

Nyt hyvää yötä! :wave:
 
Escape Asiahan järjestyi mitä parhaiten! Munkin mielestä tärkeintä on nopea ja pahoitteleva reagointi reklamaatioon.

Kehitys jäljessä oli mun mielestä ikäänkuin vitsinä heitetty alunperin... ettei kai nyt kenenkään tartte oikeasti alkaa vertaileen ja pohtiin liiaksi moista. FA ja Kaarja hulluttelevat vaan ;)

Kaukalosta pois tuntuu olevan monilla mielessä. Ihmettelen miten vauvat ei joillain enää mahdu hyvin kaukaloihin... Meillä oli 5 kk nlassa poika 69.4cm 8600g, huomenna tulee 6kk ja ihan vasta otin pois sen "tyynyn" mikä oli peffan alla. Tilaa on vielä kasvaa vaikka kuinka pituuden puolesta etenkin! Meillä on Brion Primo kaukalo, johon olemme erittäin tyytyväisiä. Käsittääkseni on joitain kaukaloita jopa pienempi.

"Turvallisuussyistä turvaistuinta ei kannata vaihtaa seuraavan ryhmän istuimeen liian aikaisin. Pääsääntöisesti valinnassa noudatetaan turvaistuimeen merkittyjä ohjearvoja lapsen painosta. Jotta lapsen turvallisuus ei vaarannu, turvaistuimen vaihtoa liian aikaisin ei suositella. Ryhmän 0+ turvakaukaloiden käyttöraja on 13 kg tai kun lapsen pää ulottuu kaukalon yläreunan yli." Lukee Britaxin sivuilla.

Tosiaan ihan vasta oli vauvalehdessä (?) juttua aiheesta ja siellä painotettiin, että jalat saavat olla ihan kunnolla koukussa mikäli pää ei tule vielä yli tai kilot. Suomessa 80% käyttää väärin kaukaloita, asentaa väärin tai vaihtaa liian aikaisin seuraavaan. Jokainen toki vaihtakoon milloin itse parhaaksi näkee.

JennyA ihania :heart:

RigorMortis ihailen ku keräät, säilöt ja katellisena mietin kuinka nautiskelet niitä sitten pitkin talvea :D Mulla sama mielessä töihin paluusta... jotenkin vaikea ajatella niin pitkälle, vaikka pitäis kun aika kiitää mahdotonta vauhtia. Mahtavan kuuloinen tuo pyöräilysysteemi!

Tasan 6kk sitten mietin synnytyssalissa, että kauankohan tää vielä kestää, ei varmaan enää kovin pitkään... kestihän se vielä 7 tuntia, huh!
 
vauvan kehityksestä no ei TODELLAKAAN ollut sellanen että muut joutuis huolestumaan ja vertailemaan omiaan :D mä tiedän meidän kohdalla että kipeänä olon vaikutus on selvä. lastenlääkäri sanoi että kunhan paranee, voi ottaa vauhdilla muita kiinni sitten.

vauva voi paremmin yöt koko viikon olleet kokonaisia :wave: kerran oon käyny tuttia laittamassa, mutta aamulla todennut että oon kai kävellyt unissani, kun en oikeesti kunnolla muista :LOL: kahdeksan tuntia saan putkeen unta ite, vauva enemmän. ruoka maistui eilen jo paremmin myös, vaikkakin ripulia on... eilen jopa söi iltaruokaa, ja vielä puuroakin jonkun verran :) ihanaa... on se niin suuri huoli aina noin pienestä....

escape no kiva että vastinetta sait noin pian. mä epäilin että vastausta saat jonkin aikaa odotella... onneks olivat vastuuntuntoisia, ja ihan eri mielellä lähtee kohti seuraavaa operaatioo varmasti. hyvä että jaksoit ottaa asiaan heti oman kantasi.
paranemisia nyt!!! :hug:

meilläkin öristään ja pöristään ja välillä saattaa päästää oikein tosi korkean kiljunnan :D äänijänteet on kokonaisvaltaisesti käytössä :)

helsinki niin, siellä on erilaisia alueita missä asua... ja kuka on syntyjään sieltä, ei voisi taas kuvitellakaan että muuttaisi "pöndelle" ;)

mä heitin matot pihalle! nyt on ihanaa pitää siivouspäivä kun koko viikon kestänyt sade on vihdoin poissa ja tilalla kirkas taivas :) no joo, hiukan menee pilviä mutta ne ei mua haittaa :)
perjantai se on täällä taas, nautitaan viikonlopusta ja kerätään voimia uuteen viikkoon :)
 
Escape: no hyvä, että selvis. Mun mielestä kuitenkin aika noloa tuollainen mokailu tollasessa asiassa!

Jennya: ihanat somat tytöt :) Kasvot on jotenkin niin samanlaiset.

Kehitys: Yksilöllistä juu ja vaikuttaa kaikki infektiot sun muut ihan varmasti. Meillä on tuo istuminen se ongelma, jos laitan lattialle istuma-asentoon, niin edelleen kaadutaan miltein välittömästi jalkojen päälle, tai horjahdetaan sivulle. En kyllä näe, että hällä kauhee innostus istumaan olis edes punkea, enempi tuo eteenpäin pääseminen on nyt se tärkeä juttu.

Karsastus: joskus pienempänä tais olla, mutta ei nyt pitkään kyllä enää.

Kaukalosta otin just vähän aikaa takaperin pois tuon tyynyt alta, ja vielä mahtuu.

Vettä aloin nyt antamaan vähän säännöllisemmin. Lisäsin tuohon välipalan kohtaan, meillä kuitenkin jo menee korviketta paljon enempi kun rintamaitoa ja kiinteitäkin jo vähän.

Vaippa mä haluisin saada vinkkejä, jos jollain vaan on... aikaseen vaipasta luopumiseen? Eikö tässäkin voi käyttää jotain vaistoja, ja reagoida vauvan pissahätään nopeasti...? Niin ja tähtäisin ehkä siihen, että vaippa pois alta kaksvuotiaalta :)

Sanat: meilläkin tunnistetaan, mun mielestä ainakin maito ja kakka :D

Mindi83
 
Kaukalosta oon ottanut tyynyt jo monta kuukautta sitten pois. Pää on siellä reunalla ja jalat tulee yli.

Unikoulun aloitan huomenna. Nyt loppu yösyöminen. Tai syököön kerran, mutta ei viittä kertaa. Ja siks huomenna, koska isä ja sen vaimo tulee tänään ja mä meen äitille yöksi. olen sitten huomenna virkeänä :p

Ei ole vauvalla karsastusta. Ihan vastasyntyneenä meinas kattoa mihin sattuu mutta se on kuulemma yleistä.

Escape: Hyvä että asia ratkesi! :)

Vauva syö kotona sitterissä, ja muutenkin sitterissä niissä paikoissa joissa se on. Äitin luona on toinen sitteri. Mummulla ollessa syö sylissä. Syöttötuolissa klenuaa vielä joka suuntaan, ei siis pysy istuallaan. Meillä ei siis syöttötuolia vielä ole mutta olen muualla kokeillut.
 
escapella on ollut hälinää,hyvä että sait asian selvitettyä. Ihmisiähän ne lääkäritkin vaan on ja varmasti tekevät virheitä siinä missä me muutkin,mutta ymmärrän ärtymyksesi. Mulla kävi keskimmäisen sektiossa niin että osa istukasta jäi vielä kohtuun:O Jouduin sitten kaavintaan pari viikkoa sektion jälkeen. Lääkärit olivat ihan ihmeissään että miten ihmeessä voi käydä tällainen moka kun sektiossa kuitenkin koko kohtu vedetään ulos mahasta ja putsataan niin tällä lääkärillä oli jäänyt osa istukkaa sinne vielä:O En saanut mitään pahoitteluja ja jouduin myös maksamaan kaavinnan vaikka se ei tosiaan ollut minun vikani että sinne jouduin. Mutta nää nyt on näitä....

helsinkiin voisin ehkä muuttaa mutta en tietenkään sinne ydinkeskustaan vaan jonnekkin rauhaisaan paikkaan esim.Käpylä tai Pohjois-Haaga. On kovin idyllistä seutua eikä koko Helsinki ole suinkaan mitään hirveetä mölyseutua. Itsehän asumme nyt ESpoossa josta on 15min matka Helsinkiin,ei siellä silti tule kovin usein käytyä,samat kaupat ne löytyy täältäkin,joskus saatan baarissa siellä käydä,ne apajat on paljon paremmat kuin täällä Espoossa.

kaukalo menee vielä ihan hyvin. Meillä on tuo Gracon Logico S-käytössä.

karsastusta en ole huomannut. Keskimmäisellä oli sitä vauvana mutta hävisi sitten ajan myöt' itsekseen.

Alkossa olen elämäni aikana käynyt ehkä 5 kertaa :D En kyllä lasten kanssa,kerran taisin raskaana ollessa käydä mutta en huomannut että joku olisi erikoisemmin kytännyt.
Tupakkaa ostan usein lasten ollessa mukana ja vaikka muut ei sitä niinkään kyttää niin mulla itsellä on aina jotenkin nolo olo kun tupakkaa ostan:ashamed: VArsinkin jos menen lasten kanssa kauppaan enkä osta muuta kuin sen tupakka-askin niin se jotenkin vielä korostuu että ´jaahas,siinä väsynyt yh-äiti on lähtenyt tupakkaa ostamaan laumansa kanssa kun ei muuten jaksa´:ashamed: Tiedän että ihan idioottimaisesti ajateltu mutta mä en tykkää siitä että ´joudun´ostamaan tupakkaa kun lapset on mukana,saati sitten että jos poltan sitä kun lasten kanssa ollaan ulkona. Välttelen sitä viimeiseen asti ja sittenkin jos poltan niin teen sen mahdollisimman huomaamattomasti:ashamed:

Tänään esikoinen menee isälleen yökylään ja huomenna on veljeni 20v-synttärit :) Lupasin veljelleni tehdä tarjottavat kun eihän tuo nuori pojankloppi osaa edes makaronia keittään :D No ei,hyvin itsenäinen ja reipas miehenalku on mutta musta on alkanut tulemaan aika hyvä kokki näinä kotiäitivuosina niin autan mielihyvin veljeä. Meillä olisi tarkoitus miehen kanssa jäädä sitten juhlimaan illaksi ja lapset menee äidilleni,ihan mukavaa vaihtelua taas :) Itseäni vaan arveluttaa tuo että pitäisikö juoda kun tässä on tätä ahdistusta nyt ollut paljon niin mitkä ne olot on sitten sunnuntaina :( Taidanpa ottaa vaan pari rentouttavaa ja nauttia illasta ihan niine hyvineen.
Nyt pyykin ripustukseen!!

-Naurukohtaus ja Lenni huomenna 7kk-
 
Heips!

Escape: Hyvä että asia selvis noin nopeasti :)

Mindi: Suurimmassa osassa kuvia noi typyt on ihan samannäköisiä. Joutuu välillä itekin miettimään, et kumpihan tää on, ku vaatteetki on samat :lol:

Mä kävin tänään ekaa kertaa fysioterapiassa näiden käsien kans. Lyhyeksi jäi vaan se hoito, kun sillä ft:lla ei ollu mitään tietoa siitä, et mun piti sinne tulla. Oli sit se vastaanoton täti unohtanu merkitä niiden kalenteriin mun ajat... Ehdittiin kuitenkin alottaa ja tästä kerrasta ei mene edes maksua. Maanantaina sit alotetaan uudestaan.

Mut nyt tais meidän vauveli herätä päikyiltä, täytyy mennä...

-JennyA-
 

Yhteistyössä