MAALISVAUVAT 2008 ¤¤¤HELMIKUUSSA¤¤¤




Ketju meille, jotka jaoimme raskausfiiliksiämme Maalismasut 2008 -ketjuissa, sekä muille maalisvauvojen 2008 äideille!







Kultahippuja hiuksiisi heitän,
suukoilla pienet kasvosi peitän.
Onnea sulle tahdon vaan,
enkelin vierelles kulkemaan.






24.1.2008
BiaBia ja poika / rv 34+1 / 2515g / 42,5cm / pipo 32,5cm

31.1.2008
Korven tyttö sekä Alma ja Bertta / rv 35+3 / 2345g 46,5 cm / 1760g 44,5cm

1.2.2008
Me6 ja Aada / rv 32+5 / 2250g / 46,5 cm

9.2.2008
riksu82 ja Amanda / rv 35+4 / 2260g / 45cm / pipo 33 cm

16.2.2008
härkäneito ja tyttö rv 37+0 / 2540g / 46,5cm / pipo 33,5cm

19.2.2008
Hexodus ja poika / rv 37+6 / 3600g / 50cm / pipo 37cm

23.2.2008
Misupai ja Siiri / rv 39+0 / 3084g / 51cm

27.2.2008
oonaliina ja poika / rv 37+0 / 3850g / 52cm / pipo 35cm
Ninnukka02 ja poika / rv 39+4 / 3550g / 50 cm / pipo 34cm

1.3.2008
leenuski ja poika / 38+6 / 3060g / 48cm / pipo 34,5cm

4.3.2008
Tansuli ja Joona / rv 40+1 / 4400g / 56cm / pipo 36,5cm

5.3.2008
zuku ja tyttö / rv 40+6 / 3490g / 49cm / pipo 35cm
hope08 ja poika / rv 38+5 / 4080g / 52cm / pipo 35cm
Valvatti sekä poika ja tyttö / rv 38+1 / 2800g / 2600g / 49 cm

6.3.2008
muumi82 ja Topi / rv 41+2 / 4170g / 52 cm / pipo 35cm

7.3.2008
Jennah ja tyttö / rv 40+1 / 2950g / 48 cm / pipo 36cm
maria-86 ja tyttö / rv 41+0 / 3780g / 51cm / pipo 37cm
Mamma Muu ja tyttö / rv 38+2 / 4000g / 51cm / pipo 35cm

8.3.2008
Rhea ja Nooa / rv 39+4 / 3190g / 48,5cm / pipo 34cm
Katjuska73 ja Eliel / rv 39 + 4 / 2970g / 49 cm / 33 cm

9.3.2008
äityliini83 ja poika / rv 39+5 / 3960g / 53cm / pipo ??cm

10.3.2008
mrs fox ja Nuppelo / rv 38+6 / 3100g / 49cm / pipo 34,5cm
KettuRepussa ja Lilja / rv 39+0 / 3495g / 49cm / pipo 37cm

11.3.2008
äiti lokakuu ja poika rv 37+5 / 3910g / 51cm / pipo 36cm

12.3.2008
enne ja Leo / rv 40+6 / 3540g / 50cm / pipo 37,5cm
LapsetOvatElämäni ja poika / rv 41+6 / 4010g / 51cm / pipo 37cm
Ooo ja poju /rv 37/ 2770g/ 48cm

14.3.2008
Heidi1985 ja Mikael / rv 41+0 /4175g / 52cm / pipo 38cm

15.3.2008
tutteli78 ja poika / rv ?? / 3685g / 51cm / pipo 36cm
Kellukka ja Matti / rv 38+2 / 3470g / 51cm / 35cm
Marmeladi ja Matias / rv 41+4 / 4140g / 53cm / pipo 35,5cm

16.3.2008
Kirppu73 ja Veeti / rv 37+5 / 2590g / 48cm / 31,5cm

17.3.2008
LauraN ja tyttö / rv 41+0 / 3432g / 52cm / pipo 35cm
mamma-miia ja tyttö / rv 38+2 / 3465g / 50cm / pipo 35,5cm

18.3.2008
Kinsella ja Siiri / rv?? / 3410g / 49cm / 36cm
mirkkuliini ja Joonas/rv??/ 3445g/47cm

20.3.2008
kleopatra ja poika / rv 38+3 / 2920g / 49cm / pipo 33,5cm
Helmi35 ja tyttö / rv 39+0 / 2850g / 48cm / pipo 34cm
Leijonanmorsian ja Onni / rv 41+3 / 3070g / 50cm / pipo 33cm
viivi ja vagner ja tyttö / rv ?? / 3615g / 48cm / pipo ??cm
taimi ja Loviisa / rv 38+5 / 4130g / 53cm / pipo 37cm

21.3.2008
saini81 ja Elias / rv 40+0 / 3210g / 48cm / pipo 34cm

22.3.2008
suvitus ja Veeti / rv 41+0 / 3760g / 51cm / 36cm
PJM ja tyttö / rv39+6 / 3300g / 50cm / pipo 36cm

23.3.2008
Amalia- ja tyttö / rv 39+6 / 3650g / 51 cm / pipo 35cm

25.3.2008
taaperotx4 ja Juho / rv 42+1 / 4800g / 52cm / pipo 36cm
Tyrannosaurus ja poika / rv 40+5 / 3825g / 50cm / pipo 36cm
mantsukka ja tyttö / rv 40+1 / 4840g / 53cm / 37cm

26.3.2008
bellona ja Aava / rv 39+6 / 2864g / 48cm / pipo 32cm
salmo ja poika / rv 38+4 / 3320g / 50cm / pipo 32cm

27.3.2008
Ninni78 ja Lina / rv 41+4 / 4800g / 53cm / pipo 37cm
margit ja tyttö / rv 40+1 / 3830g / 52cm / pipo 36,5cm

30.3.2008
pimmi84 ja Minttu / rv 40+4 / 3780g / 51cm / pipo 34cm
Sienna ja poika / rv 42+0 / 3465g / 47cm / pipo 33,5 cm
piutsuli ja tyttö / rv ?? / 4560g / 54cm / pipo 36cm
tyynex ja poika / rv 41+1 / 4515g / 53cm / pipo 37,5cm

4.4.2008
pitkäkoipi ja tyttö / rv 40+5 / 4310g / 52cm / pipo 34,5cm

6.4.2008
Riinu ja tyttö / rv 42+0 / 3740g / 53cm / pipo ??cm

9.4.2008
ootus82 ja poika / rv 42+2 / 3040g / 50cm / pipo 34,5cm

11.4.2008
Piitsi82 ja tyttö / rv 41+6 / 4488g / 53cm / pipo 38,5cm
ootus82 ja poika / rv 42+2 / 3040g / 50cm / pipo 34,5cm

12.4.2008
angel08 ja Nella / rv 41+6 / 4010g / 54cm / pipo 38,5cm

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


AIEMMAT KESKUSTELUMME

Helmi- ja maaliskuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t977759

Huhtikuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1011010

Toukokuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1035495

Kesä- ja heinäkuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1064648

Elo-, syys- ja lokakuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1122192

 
no niin tässä ois nyt sitte helmikuulle pino ja jos joku osaa liittää tohon perään tammikuun juttuihin linkin ku mä en osaa..

Tänään käytiin kattoo se jääshow ja oli kyllä mahtava kaikki muksut oli ihan innoissaan ja jaksoivat sen 2h istuu kiltisti paikoillaan:)

mut nyt on mentävä,tässä vielä kuva Juhosta kun ollaa opittu niin hienosti istumaan:)

 
Meille kuuluu pelkkää hyvää. Neitokainen kasvaa kohisten...73cm pitkä ja yli 10kg ;)
Meillä käännytään, ja mennään tosi kovaa vauhtia ryömien sissityylillä eteenpäin. Osataan meillä toki jo kontatakin, mutta silla ei pääse niin nopeasti eteenpäin. Meidän prinsessa on muuten oikea merenneito. Lepäilee aina ja katselee ympärilleen jalat sirosti ristissä (kuin merenneidolla) ja vilkuttelee kuten oikea prinsessa.

Pystyyn nouseminen on mukavaa, mutta laskeutuminen ei ole ihan yhtä helppoa...mitenhän se nyt menikään? Eli karjumalla alas (tarkoittaa, että joku isosisaruksista tulee auttelemaan, kun tarpeeksi karjuu)
Lempiruokia ovat kaikki...ja varsinkin herkut (tullut arvatkaa kehen)

Huvittaa,k un meidän pitää vieläkin ravata seurannoissa vauvan ensi vaikeuksien takia. NEitonen on terve kuin pukki (kop kop). Ei pienintäkään vikaa...paitsi kummallinen tumma tukka (kaikilla muilla meidän lapsilla on vaaleat)...mutta taitaa tulla mun isältä, kun se on ihan tumma ;)

Kova vauvakuume on päällä. Pari kk sitten km..ja siitä :'( yritys silti päällä ja tässä juuri jännäillään että alkaako vai eikö ala. En ole paniikissa jossei ala vielä tässä kk. Mutta jos kuitenkin tässä lähiaikoina.

Terkkuja kaikille tutuille

Mamma Muu+Ruusunen vähän vaille 11kk
 
Hei kaikille! Äideille ja lapsille.

Onpas siitä aikaa...

Minä olen palannut työhön ja Onni aloittaa päivähoidon maanantaina. Isoksi pojaksi tulee joskus vahingossa kutsuttua, kunnes koittaa yö ja ollaan tunnin välein hereille milloin mitäkin vailla. Yötä päivää kun pitää reenata.

Onni siis kävelee tukia pitkin ja konttaa vinhaa vauhtia. Tavoittelee sanoja äiti ja isi, jotka on tällä hetkellä lähinnä ää-ä ja ii.i. Vahingossa on kuultu sana äiti.
Syöminen on pojan mielestä vallan ihanaa. Herkut tunnistaa välittömästi.
Vauhtia ja vaarallisia tilanteita herran elämässä riittää. Itku tulee kun äiti lähtee ovesta tai isi menee suihkuun ilman poikaa (on ehdottomasti vesipeto). Sinne tänne heilutellaan ja lirkutellaan. Muumien Pikku Myy on yliveto, sille kuuluu kalkattaa heti kun kuvassa tai tv:ssä näkyy. Kate Perryn Hot `n Cold pysähdyttää välittömästi.

Vauvakuumeet lahjotan heti muualle, jos täällä näkyy
:D


Leijonanmorsian ja Onni 10kk
 
Taaperotx4: Se prinsessajääshow on hieno. Vein kummitytön katsomaan sitä (en ole varma oliko ihan sama esitys) joskus pari vuotta sitten ja meillä oli tosi hauskaa. :D Pikku neiti oli pukeutunut Lumikiksi. Odottelen vaan että meidän tyttö kasvaa vähän isommaksi ja sitten päästään hänenkin kanssaan ihastelemaan prinsessoita ja muita Disney-hahmoja.

Meillä on alkanut korvike mennä puuron seassa kun olen peittänyt sen makua laittamalla puuroon luumu- tai päärynäsosetta. Ja kasvis- ja lihasoseetkin ovat alkaneet maistua vähän paremmin kun lisään sinistä, maidotonta Keijua soseen sekaan (ravitsemussuunnittelija suositteli sitä - kuulemma ei haittaa vaikka on suolaa). Täytynee alkaa pikkuhiljaa kokeilla mausteitakin soseissa. Onhan tyttö jo 10,5 kk joten kohtahan tässä siirrytään tavallisiin ruokiin (niin tavallisiin kuin allerginen lapsi voi). Ja sellainen edistysaskel sormiruuissa että vaikka maissinaksut yms. eivät ole kelvanneet niin tyttö söi tänään hyvällä halulla muutaman hiutaleen Semperin gluteenittomia muroja, joita olen ostanut itselleni. :p Kyllä niillä eväillä jaksaakin jo liikkua. Neiti ryömii ja konttailee täyttä häkää ja johdot, lehdet ja äiti saavat kyytiä. ;)

Leijonamorsiamen viestistä tuli mieleen että miten te muut olette palailemassa töihin? Mä palaan vasta elokuussa kun neiti on 1,5-vuotias. Tosin jatkan silloinkin vielä osittaisella hoitovapaalla eli teen lyhennettyä viikkoa, että tytön ei tarvitse olla niin paljon hoidossa. Kokonaan ei voi kuitenkaan kotiin jäädä, kun talous menee muuten liian tiukille. Ja tykkään työstäni joten onhan se mukavakin palata vaikka tyttöä ei haluaisi laittaa vielä päivähoitoon.
 
Nostelen tätä pinoa ettei kadota ihan kokonaan kartalta...

Täältä ei ole mitään sen ihmeempää raportoitavaa. Ai no hiukan täytyy tuulettaa: meillä oli eka yö yli seitsemään kuukauteen että tyttö nukkui koko yön - 10 tuntia putkeen - heräämättä välillä. Jesh! :D Viimeksi tällaisia yöunia oli ennen kuin allergiahässäkät alkoivat 4 kk:n iässä. Olen vaan itse niin ohjelmoitu heräämään puoli viideltä, että tein niin taaskin, vaikka olisi kerrankin saanut nukkua kunnolla. :LOL:
 
Ooo
Ihanaa Oppa tuo yöuni, onnittelut! Oliskos se niin, että suosituksesta lopettelit ne yöimetykset, vai menikö muutenkin niin? Sori, kun ei muista eikä jaksa vanhaa keskustelua uudestaan avata :whistle: Ja senkö avulla nyt nukuitte paremmin?

Mä menen töihin heinäkuussa, mies on sen vielä lomalla, ja poju menee hoitoon elokuun alusta (pph:lle täällä pääsee). Vielä on vähän mietinnässä tekisinkö lyhennettyä työviikkoa tai -päivää, saa nyt nähdä. Mulla on usein töissä heti kahdeksalta tai neljään jotain palavereja, niin ehkä on helpompi olla yksi päivä pois kuin lyhentää joka päivästä. Ja sellastakin mietittiin, josko miehen kanssa sumplittaisiin työpäiviä niin, et toinen olis esim. 7-15 ja toinen 10-17 tms. Saa nyt nähdä miten onnistuu, on vielä aikaa miettiä ja laskeskella. Mutta tosiaan talous ei kyllä anna myöten näillä lainoilla olla kotona pidempään (ettei lähde talo alta), enkä tiedä olisiko tämä muutenkaan mua varten? Jotenkin toivon, että nää päivät helpottaa jos yöt nukuttais ja päivällä pääsis poju itse liikkumaan, niin ei tarvitsisi rutista ihan niin paljon.

Meillä syöminen on kamalaa tuskaa :headwall: Välillä tulee parku pojalta jo syöttötuoliin laittaessa, ihan ihmeellistä. Ja huutaa jo ennenkuin maistaa mitä on tulossa! On syönyt itsekseen vähän nakinpaloja, leipää, juustoa, rusinoita... Mutta noita sormiruokia menee kuitenkin sen verran vähän, ettei millään niillä voi pärjätä? Ja kun vielä kasvu muutenkin on ollut vähänlaista, niin alkaa keinot loppumaan. Meillä ei ONNEKSI ole mitään allergioita, eli voisi surutta antaa melkein mitä vain. Maitoakin ollaan muuten jo vähän juotu ruuan päälle, rasvatonta luomumaitoa. Sanotaan, että tuo luomu sopii monelle paremmin, niin aloitettiin sillä. Vatsa on ollut vähän kovalla, mutta muuten ei vaikuta olevan ongelmaa... Levolacia meni tänään aamupuuron sekaan.

Ja multa ei kyllä vauvakuumetta löydy vaikka suurennuslasilla etsisi :eek: Jos meinaa tulla, niin kyllä muutama kiukkuinen parkaisu ne taas jo hävittääkin. On tosiaan ihan mahdollista, että tää jää meidän ainokaiseksi, kun ikääkin jo on. Ei nyt ihan mahdottomia -35 kohta- mutta kuitenkin. Ei sitä vanha näköjään enää jaksa tätä ruljanssia ;) Olisi pitänyt olla viisaampi ja tehdä edes yksi lapsi vähän nuorempana, vaan mitäs sitä nyt suremaan, kun ei asialle enää mitään voi!

Vaaveli nukkkuu taas pakkasessa todella hyvin. Ehkä ehdin vielä juoda kahvit ja lukea Hesarin. Aurinkoisia pakkaspäiviä teille mammat ja lapset!
 
Heissan!
Hienoa Oppa ja tietysti pikku tyttö, joka näytti hienot unenlahjat.

Ooo, miten kuullostaakin niin tutulta "pääsis liikkumaan, ettei tarttis rutista ihan niin paljon". Tänä aamuna aattelin ihan samaa, ihmeellistä rutinaa koko aamu ja mikään ei kelpaa. Äidin vaan pitäis kantaa huoneesta toiseen. Aamupuurokin, joka yleensä menee vauhdilla, tökkäs heti alkuunsa. Toivottavasti olis hammas tulossa eikä mikään tauti. Älyttömästi jyllää räkä- ja mahatautia... hus, pysykää loitolla.
Minäkin olen elokuussa lähdössä töihin ja vähän houkuttaisi tehdä jollakin tavalla lyhyempää päivää/viikkoa, mutta vähän sama ongelma, että aamu kasit ja iltapäivän viimeiset tunnit ovat niitä kiireisimpiä. No, ehkä tässä ehtii miettimään.
Niin ja samaa olen myös miettinyt, ett ois kai voinut ajallaan lapsia tehdä.. En kuitenkaan usko, että entinen elämä olisi sen enempää pysynyt kasassa, jos siinä olis lapsiakin ollut, hyvä näin.
Meille kakkonen on tervetullut ja toivottavasti vähän vähemmällä "puurtamisella" kuin tämä ensimmäinen mussukka, mutta ei taida meillä olla siihen suuremmin mahdollisuutta vaikuttaa, se otetaan vastaan mitä saadaan.

Jahas unikeko herää... toivottavasti känkkis on hypännyt pakkaseen!!
 
Huomenta vaan kaikille.

Ooo: Olen lopetellut yöimetystä osittain ravitsemussuunnittelijan kehotuksesta ja osittain, koska olin itse valmis lopettamaan valvomiset. Alkaahan tyttö olla jo sen ikäinen että yöt pitäisi nukkua kunnolla. Siskoni lopetti yöimetykset molemmilla lapsillaan jo 8 kk:n iässä joten olen vitkutellut paljon pitempään. Ja nyt kun tyttö on nukkunut reilun kuukauden omassa sängyssään, unikoulu on mennyt jotenkin kivuttomammin kuin viime syksynä kun nukuttiin perhepedissä. Tai oikeastaan tämä ei ole nyt edes tuntunut miltään unikoululta... :eek:

Ooo ja Kirppu73: Meilläkin lapsukainen lähti liikkeelle vasta 9 kk iässä ja nyt sitten saakin koko ajan juosta perässä vahtimassa. Lapsilla tuntuu olevan pienestä pitäen vaisto löytää kielletyt paikat ja just niihinhän pitää tietty päästä... :LOL: Mutta me käytiin 8kk-neuvolan jälkeen fysioterapiassakin ryömimättömyyden takia (neuvolalääkärin lähetteellä ) ja fysioterapeutti totesi että kaikki on kunnossa - tyttö on vaan niin rauhallinen luonne ettei ole pitänyt kiirettä liikkumisen kanssa. :) Siinä on etunsakin että muksu lähtee liikkeelle verkkaisemmin. Voi olla että hän ei ole sitten niin kohelo liikkuessaan vaan on harkitsevampi ja varovaisempi kuin nuoremmat vipeltäjät.

Nyt täytyy lopetella. Neiti kaipaa seuraa ja puuroa... :)
 
Moi!
Känkkis hyppäs eilen osittain pakkaseen, taitaa siellä kulmahampaat puskea läpi. Ikinä ei ole kuolattu niin paljon kuin nyt ja kaikkea jäystetään oikein antaumuksella. Nyt vaan äipällä on niiiin vetämätön olo, taidan tän suklaaboikotin lopettaa. ei voi olla muuta syytä :D .

Oppa, mekin käytiin ennen joulua fyssarin luona muutaman kerran neuvolan lähetteellä, koska herra ei viihtynyt mahallaan kovin kauaa ja lääkäri oli sitä mieltä, että vinkit ois tarpeen. Ei meilläkään mitään "vikaa" löytynyt, todella rauhallinen luonne ja muutenkin liikkuminen on tullut hitaasti. Itsekin olen lähtenyt konttaamaan 11 kk iässä.
Nyt sitten oman hankaluutensa asiaan tuo sinnikäs istumaan kampeaminen. Mahalleen kun herran laittaa, niin saman tien vänkää istumaan...siinä saa äippä olla aikamoinen viihdetehdas, että pysyy paikoillaan tai saisi edes vähän ohjattua ryömimiseen. No, ei auta stressata ja täytyy konsultoida tuttua fyssaria viikonvinkeistä.

Tänään pääsin ihmettelemään poitsun ihoreaktioita ja miettimään oisko taas joku äipän aiheuttama kummallisuus. Aamulla herätessä kattelin ihmeissäni herran naamaa, kaulaa, niskaa; ihmeellistä pientä punaista röhelöä ympäriinsä. Eilen käytiin kylässä koirallisessa huushollissa ja sitten äippä taisi vähän liikaa laittaa selleriä lapsen ruokaan. että nyt sitten miettien kumpi sen aiheutti. Taidan ainakin sen selleriruoan jättää tältä päivältä väliin ja eikös hampaiden puhkeaminenkin voi aiheuttaa iho-ongelmia.

Täytyypä siis siirtyä soppakattiloiden ääreen, että lapsi saisi tänään syötävää ruokaa.
 
Ooo
Kumma taas kun meillä ei neuvolasta ole saatu lähetettä minnekään, vaikkei kiinnosta tuo meneminen (itsenäinen siis) yhtään poikaa. Ei taida olla minne lähettää täällä maalla :/

Mut nyt taas jo unilta kahistaan hälyttimeen, joten toiveet omasta hetkestä nurkkaan. Taas - ja kai loppuelämäksi :(
 
Mun poika (nyt 10,5kk) on myös tuollainen rauhallinen tuumaaja, eikä liiku vielä muuta kuin napansa ympäri ja pakilla. 10kk-neuvolan jälkeen käytiin lääkärillä, joka totesi (kuten itsekin jo tiedettiin) että kaikki on ok, valmiudet olemassa ja sitärataa, mutta tällä kaverilla ei vaan ole kiire maailmaa valloittamaan. Fysioterapeutilta saatavista ohjeista oli puhetta, mutta mulle jäi epäselväksi :whistle: tekikö lähetteen vai tuleneeko jotakin postitse. Saa nähdä, mutta siis täälläkin löytyy iloinen oleskelijainen jonka liikkeellelähdön aloitusta ei vielä ole näköpiirissä!

*muoks lisään vielä sen verran, että meidän poikakaan ei viihtynyt mahallaan ennenkuin aloin vaan kääntämään takaisin. Poikaraukka kellahti selälleen vaan jotta äitimuori käänsi takaisin masulleen :D . Parissa päivässä mahallaanviihtyminen kyllä lisääntyi, ja nyt ei aina edes käänny selälleen koko lattiallaoloaikanaan.
 
Ooo
Niinpä niin, en minäkään jotenkaan ole ollut huolissani liikkeelle lähdöstä. Vaikka aina kun lukee jonkun muun vauvan osaavan ja tekevän jo vaikka mitä, niin tulee sellainen olo, että onko nyt kuitenkin meidän vekarassa jotain "vikaa". Vaikkei ole, eikä ole huolta, niin jostain ihmeestä se vertailu aina kumpuaakin :eek:
Just yksi ystävä eilen kommentoi, että ole vain onnellinen, ettei liiku. Kai se aina seuraavassa vaiheessa on omat ongelmansa, mutta nyt tosiaan haittaa lasta itseään niin paljon tuo eteenpäin pääsemättömyys, että sen vuoksi se haittaa minuakin, ymmärtänette mitä ajan takaa? Kitinää, nurinaa, tyytymättömyyttä :'(

Meidän syömisongelmat on sitä luokkaa, että mietin josko lopettaisi kiinteiden antamisen vähäksi aikaa kokonaan ja tarjoaisi pelkkää tissiä. Toisaalta varmaan söisi paremmin jos ei joisi maitoa, mutta en voi sitä kyllä yhtäkkiä lopettaa kun tuntuu, että sittenhän se ei syö/juo mitään! Tuolla yleisellä palstan puolella kirjoitinkin tästä, ja joku kommentoi, ettei ne vauvat nälkään itseään tapa, jos ruokaa tarjotaan, mutta just nyt tuntuu siltä, etten ole ollenkaan varma tuosta :eek: Mangososeet vielä menee, joten eläköön sillä nyt sitten. Pakolla ei saa syötettyä, eikä siitä kiva tapahtuma sillätavoin tule kenellekään tuosta ruokailusta! Tietty jollain rusikulla vois antaa kaloreja suoraan nieluun, vaiks rypsiöljyä :p :kieh:
 
Liikkeelle lähdöstä olitte jutelleet. Meillä kanssa lähdettiin melko myöhään liikkeelle ja voin lohduttaa, että ainakin meillä kitinöihin auttoi se kun pääsee nyt liikkumaan. Tottakai nyt sitten saa juosta perässä ja vahtia mitä toinen on vetämässä alas tai minne kiipeämässä, mutta on se kuitenkin tuhannesti helpompaa kun se jatkuva kitinä! Poika taisi vain kertakaikkiaan turhautua siihen liikkumattomuuteen eikä äiti jaksanut/pystynyt koko aikaa kantamaan huoneesta toiseen. Täältä siis täydet sympatiat muiden kiireettä liikkeelle lähtevien vanhemmille :hug: Mutta uskokaa, pahimmastakin kitisijästä voi tulla iloinen tutkija kunhan keksii liikkumisen. Kunnes sitten taas tulee hampaat jne.... ;)

Ooo: en muista mitä kaikkea olet jo kirjoittanut tuosta syömisestä, mutta auttaisiko jos annat lapselle oman lusikan käteen? Tai saisi samalla napostella esim. leivän palasia ja sitten aina välissä lusikka ruokaa? Olet varmaan nämä jo kokeillutkin, mutta nämä oli ainoat mitä itselle tuli mieleen :/ Meillä ei syömisestä tule mitään jos poika ei saa itse osallistua, ihan kamalaa huutoa muuten.
 
Iltoja :wave:

Nyt taas hetki aikaa kun molemmat lapset tipahti tossa ysin jälkeen :eek:
No, kun mies ei ole haittaamassa niin on helpompaa tehdä rutiineja ja aikatauluja ;)
Heräävät sitten ehkä siinä vähän ennen kasia, paitsi tietenkin Veeti joka varmaan jo kohta heräilee ekaa kertaa :LOL: Niin, tai eipä naurata...

Juho istuu niin jykevästi hienoa! On kovin pitkän näköset jalat, mun mielestä meiän äijällä on ihan tumpit :LOL:

MammaMuulle onnea tärppiin :flower:
Mä mietin melkeen joka ilta millon olisi meidän kolmosen aika enkä yhtään osaa päättää milloin oltaisiin valmiita.. Vauvakuumetta ollut jo pitkään mutta liikaa asioita joiden takia siirtäisin :ashamed:

Me oltais haluttu myös mennä kattomaan sitä jääshowta mut ei osattu päättää kumpi saisi mennä esikoisen kanssa sinne :LOL: ni ei sit menty ollenkaan..

Mä tuuletan myös Opan neidin kokonaiselle yölle :wave: Mulla sellanen varmaan edessä joskus 10v päästä :D

Mä saatan palata koulun penkille jo keväällä jos mies jää kotiin, on siis nyt periaatteessa lomautettuna mutta vaihtoi väliaikaisesti sen noihin Turun töihin, no kelpaahan se raha..
Mutta siis syksyllä piti palata kokonaan kouluun mut kaikki on nyt ton miehen lomautuksen varassa kun en Veetiä laita päiväkotiin ainakaan ennen 2-ikävuotta. Mutta nou hätää, mulla ei oo koulumotivaatiota lainkaan :ashamed: ikinä ollutkaan viidennen luokan jälkeen.

Veetillä oli elämä myös kovin hankalaa ennen ryömimistaitoa, joka paikkaan piti kantaa ja koko ajan olla sylissä tai muuten viihdyttämässä. Nyt onneksi liikkuu nopsaan paikasta toiseen ja suurimmaksi osaksi isosiskon perässä, myös vähän kiusallaan ;)

Oppa; mä kans vaan vitkuttelen :LOL: Veeti syö yöllä varmana vielä yli vuoden ikäsenäki :ashamed:
Oonki paljon pohtinu tota imetyksen lopettelua. Kaikille oon sanonu et sit maaliskuussa alan pikkuhiljaa lopettelee, esikoinen lopetti 1v1kk iässä ja samaa olin ajatellut. Nyt vaan alkanut haikeilee enkä tiedä haluanko sittenkään lopettaa jo niin pian. Onko pakko jos ei halua?? :D

Meillä kyllä syödään tosi hyvin! Aamupuuroa menee vaihtelevasti, välillä vaan pari lusikallista mut en enää jaksa hermota. Esikoinen on 3v. ja edelleen ressaan minkä verran syö :ashamed: Ruokaa syö kiitettävästi 1-2 lautasellista! Ruokajuomana vielä vettä ja välillä imetän ruokailun jälkeen kun nokkamuki ei oo ihan hallinnassa vielä ;)
Mun tekemiä ruokia poika on syöny siskonmakkarakeittoa, janssonin kiusausta, kanakastiketta ja riisiä, jauhelihakastiketta ja perunaa, jauhelihakeittoa, lasagnettea ja hyvin maittaa, se on ihan mahtavaa!! Välillä syö enemmän kuin siskonsa :whistle: Laitan ruoan joukkoon pojan omalla lautasella vielä lorauksen maitoa joka sitten vähän laimentaa ja jäähdyttää =)

No tässäpä tämä taas, lukee ken jaksaa, mä en osaa kirjottaa lyhyesti :ashamed:

Ja nyt alan kattoo töllöä ja sit nukkumaan! (tai siis odottelemaan koska Veeti herää)

Suvitus+Veetikkä 10kk1vko6pvää :heart:
 
Ooo
Mitäs se Suvitus täällä yöllä kuppaa? Ja vielä univelkaisena? Jos on lapset nukkumassa ja mieskin poissa, niin äkkiä petiin vain! Tällai tekstinä tää tietty taas vaikuttaa tökeröltä, mut ihan sillai hymiöiden kanssa tämä :D Ja puolivakavissaanikin olen tietty! Oikeesti, kaikki unet vain otat mitä saat... Vaikkei niitä tsiljoonan tunnin univelkoja pois koskaan saakaan nukuttua, niin edes vähennettyä! Eikä sieltä telkkaristakaan mitään järkevää tule, uusintoja uusintojen perään, pitäisi heittää vesilintuun koko kapistus! =Todellisuudessa ollaan haaveiltu telkkarista makkariin, jotta voisi laittaa vauvan nukkumaan ja katsella samalla. Olen kyllä ollut aina sitä vastaan ja se tappaisi varmaan loputkin petipuuhat, mutta ois se silti aika kiva. Onneksi ei saa antennia helposti vedettyä, eikä ole varaakaan, eli helposti hoidettu se :p
 
Tänne ei kuuu mitään ihmeempiä..mä meen tossa 21.2 jpojan kanssa Raumalle hautajaisiin kun mun mummo kuoli yöllä ja ne pidetään sit tuo päivä.Mies ei haluu lähtee ni mä meen sitte pojan kanssa ja hän jää tyttöjen kaa kotio.

Meillä Juho on oppinut huutamaan oikee kunnolla jos hän ei saa heti huomiota yms ni sitte korotetaan ääntä.Poikaa on ruvennut myös tuo astianpesukone kiinnostamaan kovasti sekä hän tykkää jyrsiä joka paikkaa mistä kiinni vaan saa.

Nyt poistun viemään muksuja yöunille!!
 
Onpas tää nykyään tosi hiljainen pino mut kirjotetaas ite jotain..

Juho on nyt oppinut sitte kävelemään tukia pitkin ja vauhti on jo melkoinen.Sitten poika tykkää höpötellä kovasti ja kiljuminen sekä kaikkien tavaroiden yms pureskelu on hauskaa.

 
Ooo
No laitetaanpa täältäkin muutama rivi =)
Poju istuu tuossa sängyllä ryhdikkäästi ja höpöttelee nalleille tyytyväisenä. Herättiin aamunokosilta ja syötiin, ruokakin maistuu jo hitusen paremmin. Onneksi. Hymyilee tuolta aurinkoisesti, suu mustana kun näyttää rusinat jääneen pyörimään :D Ylhäälle on 4 hammasta tulleet jo hyvin näkyviin ja alhaalla on ne 2, saa jo pureskeltua ihan hyvin. Välillä koittaa näykätä tissistäkin, muttei onneksi ole ottanut tavaksi. Yöllä syö edelleen sen 2 kertaa, välit nukkuu aika hyvin. Nyt on mennyt viikko kaikenkaikkiaan aika mukavasti. Ei tietty sais kirjoittaa, koska sitten se aina muuttuu...
Aurinko paistaa ulkona ihanasti, tosin sisällä näkyy kauhea pölykerros vähemmän ihanasti :ashamed:
 
Hei vaan täältäkin! :wave: Meillä on taas yksi uusperheviikonloppu kunniakkaasti takana. =) Miehellä on aiemmasta liitosta kaksi kouluikäistä lasta, jotka on meillä joka toinen viikonloppu. Silloin on menoa ja meininkiä eikä omasta rauhasta tietoa... :LOL:

Tosi kaunis ilma ulkona. Me ollaan just lähdössä tytön kanssa vaunulenkille. Sen jälkeen kun yöunet alkoivat maistua kunnolla, on päikkärit menneet ihan sekaisin. Aiemmista kolmen tunnin päikkäreistä voi vaan haaveilla. Tyttö nukkuu max. 1,5 tuntia ja vain jos jaksan työntää vaunuja tauotta. Joskus tulee sellainen tunne että eikö tämä voi edes vähän aikaa mennä niin että kaikki sujuisi. Vaikka vaan muutaman päivän... No, syöminen menee paljon paremmin mutta liha ei maistu edelleenkään yhtään. Että vegetaristi taitaa pikkuneidistä tulla.

Ja sain eilen kuulla että kaverini jolla on samanikäinen vauveli muuttaa entistä kauemmas. Asutaan jo nyt 30 km päässä toisistamme, mutta nyt välimatkaa tulee sen verran että tapaamiset harvenee. Että oikein kunnon maanantaifiiliksissä mennään. :( Mutta lähden nyt nauttimaan upeasta kevätsäästä tytön kanssa.
 
Maanantaita kaikille :wave:

Ooo:
Mä en OSAA mennä nukkumaan ajoissa :ashamed: Ja nyt varsinkin kun mies on poissa arkipäivät niin mun ainoa vapaa-aika on kun lapset menee illalla nukkumaan niin haluan edes hetken olla iiiihan rauhassa koneella ja katsoa töllöstä turhuuksia :p
Me haluttiin telkka makkariin kun tykätään just ennen nukkumaanmenoa katsella ja sitten nukahtaa =) Eikä se telkka ainakaan oo tappanu petihommia, siihen löytyy aivan omat syynsä :whistle: Onneksi tällä hetkellä silläkin suunnalla menee niin hyvin kuin vain tälläisessä tilanteessa voi. Lauantaina lapset oli piiiitkästä aikaa hoidossa pari tuntia niin käytiin itiksessä shoppailemassa ja sitten mentiin kotiin viettämään laatuaikaa ;) Oli kyllä mukavaa vaihtelua kun ei tarvinnut pimeässä hiljaa hommailla ja pelätä herääkö jompi kumpi lapsista.

Täällä myös "huutaja" ja komentaa mua jo nyt aika rankalla kädellä :eek: Tahtoo kaiken nyt eikä kohta ja sellasta itkuhuutoa kuuluu pitkin päivää, huomaa ettei oikeasti itke kun loppuu seinään kun huomaa jotain mielenkiintoista :kieh:
Nyt luulisin että olisi tulossa hampaita kun kiukuttelua tuntuu taas olevan himpun verran enemmän ja syödessä hieroo naamaa tosi paljon :|

Kivoin leikki tällä hetkellä on pallon tai minkä tahansa muun heittely! Usein kiusottelee mua niin että repii sukan jalasta ja rupee sitä viskomaan velmu ilme naamalla :D

Me tehtiin äsken parin tunnin kävelylenkki, käytiin kaupassa ja vuokraamassa tytölle kaksi leffaa! Hienosti jaksaa neiti kävellä parikin kilsaa, onneksi näin. Pienellä nurinalla jaksaa hienosti B)

Mutta nyt täytyy mennä tekemään ruokaa nälkäisille! oon niin ilonen siitä kun Veetikin syö jo kunnon ruokaa, lähes kaikkea mitä tarjotaan! Harvoin menee enää purkkiruokaa, vain sillon jos ei muuta oon tarjolla.

Ihanaa päivää kaikille :flower:

Suvitus+Veetiskä :heart:
 
Huomenta taas kaikille! :wave:

Piti jo eilen onnitella Taaperox4:ää Juhon kävelytaidosta :flower: - olin vaan eilen niin oman angstini pauloissa että se jäi. :ashamed: Parin tunnin kävelylenkki kauniissa kevätauringossa piristi kuitenkin mieltä ja olen taas saanut toimintatarmoni takaisin. Heti aamun alkajaisiksi ilmoittauduin tässä yhteen vauvaliikuntaryhmään. Tuntuu että me tytön kanssa tarvitaan nyt vähän uusia aktiviteetteja.

Suvitus, olen kateellinen kun teidän Veeti syö noin hyvin. Meillä on vielä pitkä matka siihen että syötäisiin koko perhe samaa sapuskaa. Ainoat sormiruuat tällä hetkellä ovat riisipasta, vanilliini-hunaja-tattarimurot ja mun leipomat kaurasämpylät (kaura onneksi sopii tytölle, tosin vain rotaatiossa silloin tällöin). Kolme päivää tarjosin tässä bataatti-possu-omenasosetta (teen kaikki soseet itse, kuten allergisten vauvojen äidit yleensä ) ja kun ei maistunut olen nyt palannut bataattisoseeseen jota höystän vuoron perään kalalla, kukkakaalilla, kesäkurpitsalla tai parsakaalilla. Ei siis mitkään maailman monipuolisimmat eväät. :/ Mutta huonomminkin voisi olla joten pitää olla kiitollinen tästäkin.

Ai niin, kävin eilen tyhjentämässä kirppispöydän. Voittoa jäi pöytävuokran jälkeen huikeat 50 e, jee jee. No, kyllä sillä ostaa jotain kivaa pikkuiselle. Taisin pitää liian korkeita hintoja kun pyysin 1,50-2 e bodyista. Mutta ne ovat hyvälaatuisia ja osa lähes käyttämättömiä joten en halunnut myydä niitä 0,50 e/kpl kun jotkut myyvät sillä hinnalla kauheita kulahtaneita ja virttyneitä rääsyjä (no, en tiedä ostaako niitäkään kukaan). Jääpähän nyt tytölle muistoksi vielä enemmän vauvavaatteita - muutamia kauneimpia ja rakkaimpia vauvavaatteita säästin alun alkaenkin hänelle ns. muistojen laatikkoon.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille. :) Tyttö kuuluu heräilevän joten lähden tästä aamutoimiin.
 
Ooo
Meillä taas pakkasessa nukutaan, niin muutama rivi lisää. Ei oikeastaan mitään uutta...

Oltiin viikonloppuna mummolassa ja pieni mies taas niiiiiin äidin perään, että oikein ahdisti. Piti olla joku ihokontakti koko ajan, niin oli hauskaa leikkiä mumminkin kanssa. Mutta kun menin esim.suihkuun, niin oli kauhea huuto. Ja poju oli siis mummin sylissä siinä suihkun vieressä, että näkikin mut. Kotona hän on ihan innoissaan kun jompi kumpi vanhemmista on suihkussa ja itse odottaa vuoroaan sinne pääsyyn. Sanomattakin on siis selvää, että sitä kullanarvoista laatuaikaa :heart: ei meille järjesty kun nuo mummolat ja muut ns. hoitajat on kaukana, eikä totu niissä siksi olemaan. Jotenkin ahdistavaa, kun ei ole sitten hetkeäkään "rauhaa". Hoitoon meno alkoi nyt jo hirvittää, vaikka meneekin vasta elokuussa :eek:

Isin kanssa onneksi pärjää, mutta isipä olikin viikonloppuna äijien kanssa aikaa viettämässä. Itse pääsen ensi lauantaina ystävien kanssa syömään ja leffaan :p Eivät ole olleet miehet kotona keskenään oikeastaan pitkiä aikoja, eli katsotaan kuinka sujuu kuutisen tuntia...
 
On kyllä mennyt hiljaiseksi tämä ketju. No nostellaan vielä tämän kerran meitä ylöspäin... Mulla on tällä viikolla ollut hiukka sellainen fiilis että voisi tehdä hyvää pitää taukoa netissä luuhaamisesta, varsinkin vauvajutuista. Tuntuu että kaikki vauva-asiat - syömiset, nukkumiset jne. - on alkaneet pyöriä liikaakin mielessä ja nyt voisi jonkin aikaa yrittää keskittyä muuhunkin (helpommin sanottu kuin tehty, veikkaisin). :eek:

Ooo, tuo herkuttelu- ja leffailta kavereiden kanssa kuulostaa tosi kivalta. :D Poika pärjää varmasti mainiosti isukkinsa kanssa. Kuulostaa siltä että teidän pojalla on jonkinmoinen eroahdistuskausi menossa. Muistan jostain lukeneeni että eka sellainen tulee jossain 8-10 kk korvilla ja seuraava vähän päälle vuoden ikäisenä. Meillä eroahdistus oli pahimmillaan 7 kk iässä mutta sen jälkeen alkoi isovanhempienkin syli kelvata ja tällä hetkellä tytön voi antaa muutamaksi tunniksi hoitoon ilman ongelmaa. Katsotaan mikä on tilanne kesällä kun tyttö menee ekan kerran yön yli hoitoon kun me mennään miehen kanssa Metallican keikalle. Mutta pidä hauskaa ystäviesi kanssa ja yritä olla miettimättä kuinka poika viihtyy isän kanssa (me äidit aina sorrutaan pohtimaan sellaisia juttuja). :D

Nyt toivottelen kaikille hauskaa helmikuun jatkoa ja yritän sisukkaasti irrottautua tästä tietokoneelta. En kyllä katoa kokonaan vaan palaan totta kai kertomaan meidän kuulumisia, jollei tämä pino ole kokonaan kadonnut. :wave:
 
Ooo
Oppa, tuntuu menevän monet ajatukset meillä yksiin ja vielä olisi hinkua samaiselle keikallekin :D Jus eilen pohdittiin, et mitenhän tää vaavi kesällä pystyisi olemaan hoidossa. No, tarpeeksi kun pohtii, niin menee liputkin jo ohi. Tai siis kesäkuun taisi mennäkin, mut nehän tuleekin vielä heinäkuussa Poriin B)
Tsemppiä nettikatkoon, mullekin tekisi hyvää. Mut älä nyt ihan kokonaan katoa :wave:

Oltiin ihanalla aamulenkillä ja paniikissa täällä taas kuuntelin itluhälytintä, että joko se sieltä herää. No, ei ihan vielä. Kahviakin olisi vielä vähän mukissa, meinaan.

Ei, epätodellista :kieh: Ainakin kolmannen kerran kävi näin... Kun kirjoitan jotain nukkumisesta, poika herää varmasti. Kävin hakemassa tuohon viereen touhuamaan hetkeksi.

Mua vaivaa taas joku unettomuuskausi. Eilenkin menin sänkyyn klo 22, nukuin 22.30-12, jollon poika heräsikin syömään. Sitten valvoin 2.30 ja poika heräsi taas syömään klo 3 kun olin just melkein nukahtanut. Sitten nukuttiinkin aamulla sentään 7.30 saakka. Mutta TODELLA rasittavaa. Sitten olin aamulla ihan töttöröö, vaikka nyt taas lenkillä reipastuin.
 

Yhteistyössä