MAALISVAUVAT 2008 ¤¤¤HELMIKUUSSA¤¤¤

Pitkästä aikaa taas :)

Päivät kuluu sujahtaen ja poika kasvaa. Meillä ei vielä kävellä eikä oo tainnut ilman tukea ottaa yhtään kunnon askelia. Tukea pitkin kyllä menee ja nousee seisomaan vähän väliä :)

Poika on nyt vähän yli 9kg ja n. 74cm.

Meillä nuo allergiat selkeästi alkaa helpottamaan näin ajan myötä koska pojalle vaikuttaa sopivan Vehnä ja Riisi kun nyt oon kokeillut. Tosin meillä on menossa syömättömyyskausi mutta syy siihen on selkeä, ylös on tulossa 4 hammasta! Ja ekana niistä näyttäis tulevan läpi vasen kulma ja sen jälkeen vasen etu :LOL: Näyttäisi varmaan hupsulta jos ne kaks olis heti siinä perässä tulossa.

Koiran kanssa on poika viihtynyt enemmän, osaa sanoa koiran nimen ja on ihan innoissaan varsinkin aamuisin tai herättyään päiväunilta kun näkee koiramme :heart: Koira on siis iso joten olen ollut niiiin onnellinen siitä että meille on sattunut (ainakin tältä tuntuu) maailman lempeimmän luonteen omaava narttu. Tietysti vahdimme joka hetki heidän yhdessäoloaan mutta tänäänkin poika taputteli koiran päätä ja koira vaan pisti pään alemmas :D

Me ollaan jätetty ehkäisy pois! Ei mitenkään yritetä raskautta mutta annetaan sille mahdollisuus :whistle:

Ooo:n lauantai kuulostaa ihanalta! Ihan varmasti pojat pärjäävät! :flower:
Suvitus
Meiltä löytyy myöskin itkupotkuraivarit jos ei saa mitä haluaa :D tai jos kiellän jostain. Hän kyllä lakkaa esim. vetämästä johtoa irti mutta tuntuu siltä kuin koko maailma romahtaisi! JA kuulostaa myös :LOL:

Onnittelut taaperotx4 kävelytaidosta! en malta tavallaan odottaa että meidänkin poika jo kävelisi :) varsinkaan sitä aikaa kun kävelee jo kunnolla eikä kaatuile :whistle:

Nyt jatkuu bachelor!
 
Kiitos kaikille onnitteuista!!Juholla vauhti vaan kasvaa tuon kävelyn suhteen kohta joi juostaan varmasti :D

Mä oon nyt eilen ja tänää käyny hommaamassa Juhon kanssa vaatetta hautajaisiin kun muut ovat vatsataudissa.Joka yö on täytynyt pestä tytöt oksennuksesta ja vaihtaa lakanat ainaski 3 kertaa on nuo unet jääneet aika vähälle mut silti oon ihmeen pirteä ollut.

Nyt pojalle iltapalaa ja sitte nukkumaan.
 
Ooo
Meilläkin Mamacita koira in tottunut hyvin vauvaan. On hyvä, että se tuossa siedättyy pikkuhiljaa taputteluihin, koska epäilen, että sitten kun pääsee liikkumaan, niin koira-parka on koko ajan tavoiteltavissa. Kissa myös, sen kynsiä pelkäänkin paljon enemmän, se kun ei ole mikään sylipaijattava muutenkaan. Nyt ei meillä tosiaan vielä mennä eteenpäin. Tukea vasten kyllä seisoo tanakasti, ja hitusen ryömimällä liikkuu jos ei tarvitse mennä kuin max puoli metriä :D Mutta ei nouse mihinkään eikä istumaankaan pääse itse.
Ja tsemppiä niihin mahdollisuuksiin jos ei yritystä olekaan :D
Ja Taaperotx4:lle myötätunnot täältä kyllä kovat! Onksennustauti on taudeista hirvein, enkä osaa kuvitellakaan millaista se on, jos tauti on samaan aikaan useammalla lapsella. Ja tuskin koskaan koenkaan :kieh:
Tänään pitäisi päästä kampaajalle. Synnytyksen jälkeen leikkasin tukan lyhyeksi kun sitä lähti niin reilusti ja nyt aloin taas kasvattaa. Mutta sehän on kasvattaessa pitkän aikaa ihan hirveän näköinen. Ainakin mulla, en ole löytänyt sellaista kasvatusajan kampausta, joka oikeasti olisi kivan näköinen. Mutta yritetään tänään, ei saisi kuitenkaan pituudesta ottaa, niin en tiedä mikä taikuri siitä sitten kampausta tekee. No, jätetään se kampaajan murheeksi.
 
Myöhäistä torstaita kaikille!

Kerrankin saan käytettyä hetken ilta-aikaa naputteluun. Pienempi mies on unilla ja isompi kaverinsa kanssa jäkispelissä tai siis pelihän on ollu ohi jo aikaa sitten eli jossain kaupungilla. Itse nyt sitten odottelen, että pyykkikone lopettaa ohjelman ja pääsen unille.

Ooo, jossain vaiheessa kommentoit, että ette ole saaneet lähetettä mihinkään liikkumisen suhteen. Se taitaa olla niin kiinni terkkarista ja lääkäristä. Vaikka periaatteessa on tietyt ohjeistukset, niin jokaisella on sitten vielä lisäksi omat kriteerinsä. Jos jää kaivelemaan, niin kannattaa itse aktiivisesti pyytää lähetettä ihan vaan ohjeita saamaan. Ja sen on totta, että se vertailu kumpuaa jostain älyttömän syvältä. Tietoisesti yrittää olla tekemättä, mutta kun jokaisen vastaantulijan pitää kysellä joko liikutaan jne jne. Yhdessä kerhossa jäi jotenkin niin mieleen pari kuukautta vanhemman pojan äidin ilme. Oli niiiiiin ihmeissään, että ei vielä liiku itse, siis heillä kun jo oltiin siinä vaiheessa otettu askelia. Ihastus askelista kyllä kuului siitä puheesta, argh!!!
Niin ja nauti lauantaista, kyllä ne miehet pärjäävät. Niin ne meilläkin aina mulle sanoo, että kyllä me miehet pärjätään, kun vaan ruokaa löytyy.

Meidän tuumailija on nyt vähän saanut kiinni ryömimisen ideasta, mutta vaatii sen, että joku on siinä vähän tuuppaamassa apuna. Itse ei vielä lähde, vaikka välillä näkee että mieli tekisi kovasti. Nyt sentään opittiin siirtymään istuma-asennosta mahalleen, että pikku hiljaa edistystä. Eniten itse yritän tehdä työtä sen eteen, ettei heppuli vaan hokaa lähteä liikkeelle istuallaan eli peppukiitäjäksi.

Oppa, nettitauko tekisi terää täälläkin. Välillä tuntuu, että imaisee vähän liian helposti sisäänsä, varsinkin jos vähänkään miettii jotain ja yrittää poukkoilla paikasta toiseen. Niin kuin minä nyt yritän miettiä lämpöpussin hankkimista rattaisiin. ja livenä pitäisi kuitenkin kaikki päästä hiplaamaan, että osaisi tehdä päätöksensä.

Joku puhui jossain vaiheessa jostain keikasta. Ois kyllä aika ihana päästä uppoutumaan johonkin live-musaan. Saiskohan silloin ajatukset heitettyä hetkeksi irti tästä lapsimaailmasta, ehkä..
Mutta nyt tää lähtee unille pienen tuhisijan viereen. ja toivoo, että isompi osaa tulla hiljaa kotiin.
 
Ooo
Heippa,
pitääpä taas jotain raapustaa kun hävitään muuten kokonaan :wave:

Olin lauantaina ensimmäistä kertaa 11 kuukauteen yksin useamman tunnin ilman vaavia :eek: Tajusin sen vasta kun ajelin pois kotoa. Että korkea aika olikin. Olin ystäväni kanssa katsomassa sen Revolutionary Road:n ja syömässä. Leffa oli hyvä, aika antiromanttinen noin ystävänpäiväelokuvaksi, jopa inhorealistinen ehkä, mutta mä tykkään sellasista vähän surullisemmista leffoista :'(

Kotona poju on syönyt hitusen paremmin, on löydetty uusi hyvin menevä ruoka, nimittäin Yosa-jugurtit. Tarjoan sitä välillä aamulla tai illalla puuron sijaan, kun se puuro vähän tökkii :x Siinä kun on tuota täysjyväkauraa ja samalla hyviä maitohappobakteerejakin.

Yöt menee samaan tyyliin, eli pari syöttöä edelleen. Ei vaan ole saatu aikaseksi taas niistä luopua, eikä muutenkaan imetystä vähennetyä, vaikka jotenkin mieli tekisi...

Varasin vauvakuvauksen ensi kuuksi päivää jälkeen virallisten 1v-synttäreiden :) Samalla reissulla varmaan vietetään synttäreitä, kun kuvaus on samalla paikkakunnalla, missä mummolatkin ovat. Eipä tarvitse sitten kaikkien ajella tänne, vaan päivänsankari liikkuu paikalle :D

Nyt ei enää tunnuta viihtyvät lelujen kanssa yksin tuossa takana, eli so long... Kirjoitelkaapa muutkin taas kuulumisia!
 
No niin nyt kun tytöt on parantuneet ni nyt on mun vuoro sairastaa ja samalla pitäs jaksaa hoitaa noi lapsetkin vaikka veto on ihan poissa tekis vaan mieli maata sängyn pohjalla.

Juho on nykyään semmonen että ei hetkeksikään haluis mun sylistä pois hän vaan haluis olla siinä kokoajan,ja jos täytyy lattialle pistää ni sitte alkaa mitä mahtavin huuto kuulua.

Nyt täytyy muksuille ruokaa alkaa laittaa
 
Niin älkääs nyt kaikki lähtekö tauolle ettei tartte yksin kirjotella :wave:
(palstapoliisi, muhahahahaaa)

Me myös otettiin askel kohti kolmatta kun päätin että ostan vielä yhden paketillisen pillereitä joiden jälkeen ei enää, no more :whistle:

Ooo; irtiotti tekee varmasti välillä hyvää! Nyt kun mies on siellä Turussa arjet niin ei mua huvita yhteisellä viikonloppuajalla lähteä minnekään niin mä oon sit lasten kanssa 24/7 mut eipä haittaa, kerkeen mä sit joskus olemaan yksinkin ;) Rakastan perhearkea ja lapsia, en tällä hetkellä kaipaa yhtään mitään (paitsi sitten jatkossa lisää vipeltäjiä). Ja miehenkin kanssa menee nyt tosi hyvin, vaikka ei niin paljon nähdäkään. Kuitenkin ollaan kohta 10v yhdessä oltu niin kaikesta selvitään kunnialla. Ajatukset vaan kevään naimisiinmenossa ja kesän juhannusjuhlissa :xmas:

Muuten meillä samaa tasaista! Edelleen ruoka maittaa tosi hyvin, myös puurot (ja herkut) ja yöunetkin alkavat pikkuhiljaa edetä ja ihan itsellään!! Viime yönä esim. nukahti noin 22:30 ja ekan kerran heräsi 02:45 jolloin otin myös viereen, eli kyllä se siitä omalla painollaan ;)
Tänään meinasi ottaa jo askeleen kun nosti jalan jo varpailleen mutta sitten horjahti ja pyllähti :D Me järkkäillään himobileitä sitten mun ja Veetin tuplasynttäreille! Sellaset rock-henkiset, vanhoja suosikin julisteita seinille ja rock-tyyli ja sitten kisataan guitar heron parissa ja voittajalle joku palkinto ja kaikille osallitujille sellaset jotkut rock-pinssit.

Suvitus+Veetiskä :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Suvitus:
Onko kukaan miettiny millon siirrytään toiselle puolelle??
Sekin aika olisi kohta :eek:
Ei enää vauvoja nää meiän piiperöt :ashamed:
Ei oo vauvoja tosiaan, ihan taas järkytyin eilen ku miehen äiti sano että poikahan on jo 11kk :LOL:

Oisko vaikka maaliskuun alussa hyvä aika siirtyä taaperopuolelle? Hui,meillä on taapero pian! iik! :D

Ooo Me oltiin myös lauantaina ulkona ja oli kyllä tosi hauskaa, on se tietysti pojankin kanssa mutta eri tavalla :)

Sunnuntaiaamuna katsottiin miehen kanssa leffaa,syötiin pizzaa ja juotiin limpparia ja hempeiltiin :heart: Oli tosi ihanaa! Sitten vasta haettiin poika kotiin :D Katsottiin muuten Gran Torino Mama-L:län suosituksesta (blogikyylä ilmoittautuu :wave: ) ja kannattaa kyl katsoa! Tykättiin molemmat tosi paljon.

Nyt tekemään miehelle ruokaa kun hän palaa pian töistä :)

 
Pitkästä aikaa poikkesin täällä, ja pakko oli heti kirjoittaa kun näin mamacitan täällä ja kuule meillä ei oo vieläkään hampaita!!! Ei ainuttakaan, joten mä ylläpidän hampaattomien kerhoa ihan yksin. Meilläkään ei kävellä kuin sohvan tai pöydän reunaa pitkin, hetken mennään taaperolla.
Apteekin maidolla mennään (almiron) ja kauramaitoa testattiin>ei käy :( Mitat on edelleen superminimaaliset, 10kk 7.8kg ja 71cm. Mutta iloinen typykkä on!
Mulla on vähän ikävä sua, palaatko koskaan? Onnea ja tsemppiä kakkoselle!
 
margit olipa mukavaa että joku muistaa mut vielä :wave: Kieltämättä välillä käy itselläkin mielessä että mitä jo niin tutuksi tulleille äideille kuuluu mutta kun poistuin niin sen jälkeen pitäisi taas hakea jäseneksi ja odotella hakemuksen hyväksymistä ja tuntuu että menee liian hankalaksi :LOL: Onko teillä almiron-ja soija-altistukset edessä taas pian? Meillä on ensi kuussa altistukset ilmeisesti noista kahdesta. Pitäisikin varmaan varata ajat jo että varmasti päästään :eek: Toivottavasti pääsette helpommalla sitten kun niitä hampaita rupeaa putkahtelemaan eikä näin että tulee hurjasti kerrallaan.

Mitenköhän niihin altistuksiin nyt pitäis sit valmistautua? Ei mitään uusia ruoka-aineita varmaan ainakaan ettei vaan sekoita..

Kaksi niistä neljästä hampaasta on muuten nyt tullut läpi (juuri ne vasen etu- ja kulma :D ) ja kaksi yötä on poika taas nukkunut 20-5.30! Viime yönä olisi jatkanut siitä vielä pidempäänkin pelkällä tutilla mutta jotenkin tottumuksesta muumioituneena kävelin keittiöön lämmittämään maitoa. Ehkä ensi yönä tajuan jatkaa vain omiakin uniani :whistle:
 
ei meillä ole mitään altistuksia tulossa, itse ajattelin kokeilla soija-tai riisi maitoa vaikka n.kk päästä. Mehän ei käyty altistuksessa lainkaan kun positiivinen tulos tuli verikokeella. Jännä että reagoi kauramaitoon heti vaikka verikokeen mukaan maito oli nipinnapin tulos, kananmuna voimakas. 2 aamuna annoin maitoa (maku kyl kelpas) ja kahtena päivänä päikyt oli sellasta huutoa kuin oli ekat 6kk aikanaan. Mitään muuta ei ole ilmennyt johon reagois, tosin pilteillä mennään kun ei kökkö ruoka mene kun ei ole sitä puruvoimaa!!!
Meillähän otti aika urakan että apteekin maito saatiin meneen, jouluna mentiin 3vkoa ilman mitään päiväjuomaa |O ei suostunut vaan juomaan mistään. Yöllä imetin. 3viikoa mä yritin ja yritin kaikkeni ja itku jo tuli kun toinen ei juonut mitään. Sit vaa ykskaks alko kelpaan. Sit lopetin imetyksen n.9kk iässä. Sen jälkeen alko kunnolla juomaan. Huh!
Meillä menee yöt tosi hyvin.
Eihän se hakemuksen teko ole kuin minuutin juttu..... ;)
 
Nytpä tässä hetken istun ihan rauhassa, niin kerkeen muutaman rivin pistää ylös :)

Meillä Matias rupesi kävelemään vajaa viikko sen jälkeen kun 10kk tuli täyteen, nyt sitten vauhtia on välillä enempi entä taitoja. Nurin mennään vielä tuon tuosta, kun eivät jalat vielä ihan vallan tuota melkein juoksua taida :D Tämä pieni tutkimusmatkailia löytyy tuon tuosta iso-velun tai siskon huoneista leikkimästä pikku-autoilla taikka petseillä, joita sitten pika pikaa pelastellaan joutumasta suuhun. Vessa on myös ihan ehdoton hitti kohde, sinne tie vie aina kun joku vain pöntölle istahtaa. Ja toinen yhtä suosittu paikka on suihkuhuone jossa meidän kissa herran saniteetti tilat ja ruokakupit sijaitsee. Pyykinpeskone on myös ainaisen ihastelun kohde, varsinkin etulasiin jääneet pölykoirat löytävät tiensä suuhun turhan usein pienten pulleitten käsien kautta. nam, nam.. ;)

Hammasta numero 9 ja 10 ollaan tässä tehty nyt jo useampi kuukausi, mutta mitään sen suurempia kiukku kohtauksia niistä ei ole tänä aikana tullut. Ja lentsuiltaki ollaan vielä tähän mennessä vältytty *koputtaa puuta* Liekkö sitten sillä rokotteella ollut ihan oikeasti jotain apua? :)

Kevättä täällä ootellaan jo kovasti. Aurinko on jo ilmaantunu vaan pakkaset on ja pysyy. Tänä aamuna mittarissa oli -27, että ei ihan heti olla miettimässä kevät pukuja :whistle:

Mamacita.. onnea tärppäykseen.. mulla se tuo mies edelleen pysyy kovana eikä anna periksi kuumeelle.. :)

Marmeladi ja Matias 11kk 1pv
 
Ooo
Onnea kaikille (mielenvikaisille? :LOL: ) lapsentekoon!
Ja en voi kuin sympateerata kaikkia allergioiden kanssa kamppailevia. Koen olevani siinä suhteessa tän pojun kanssa siunattu, kun ei mistään tunnu tulevan mitään vaivoja. Eilen maisteltiin mehukeittoa, ja se olikin sokeroimatonta -siis aspartaamilitkua-, siitä tuli vähän ilmavaivoja :( Täytyy kattoa tarkemmin. Olen vastoin varmaan kaikkia terkkarin ja hammaslääkärin suosituksia antanut välillä noita (erityisesti Gefilus-keittoa), jotta saisi jotain juotavaa, oppisi juomaan ylipäätään. Kun ei sitä painoa ole liikaa, niin ei kai pienet sokerit haittaakaan tee :whistle:
Meillä ryömitään vasta, ei kontata, eikä mennä tukea vasten, juoksemisesta puhumattakaan :D Ei oikein malta istua enää sitterissä, eikä jaksa olla sylissäkään. Ja kun lattialle laittaa liikkumista harjoittelemaan, niin sielläkin tulee hyvin pian huuto |O Eli liikkeellelähdön odotus on täällä kyllä suuuuuurta!
 
Hui miten on jossain päin Suomea kovia pakkasia kun lähemmäs -30 :eek: Joskin tuuli ja viima se tuntuu usein olevan ratkaisevampaa siinä miten paljon paleltaa, mutta on nuo aika kovia lukemia kuitenkin.

Täällä on ihana auringonpaiste ja pulkkamäestä on nautittu aamupäivän. Mies löysi oman vanhan stigansa vanhemmiltaan ja poika on välillä päässyt senkin kyytiin. Kyllä on ukkeli tärkeän näköinen kun rattia puristaa - ihan kun tajuaisi olevansa isojen lasten pulkassa :heart:

Monet teistä oli käyneet viihteellä viime aikoina ja lauantaina pääsen minäkin, jeee!!! Tyttöporukalla tosin lähdetään mökille yhdeksi yöksi, joten kovaa biletystä ei ole luvassa, mutta hyvää seuraa ja ruokaa senkin edestä. Ei malta odottaa =)

Mamacitan pojan hampaat on varmaan hauskan näköiset :D Meillä kanssa hampaat tulleet ihan miten sattuu, ollaan koitettu ottaa kuvia, mutta eihän tuo pyytäen niitä kameralle näyttele, vaikka mitä temppuja tehdään...

Suvituksen synttäribileet kuulostaa kivalta! Tuollaiset on tosi piristäviä ja musta on ihanaa, että jotkut jaksavat järkkäillä juhlia. Oikeesti kun joitain ihmisiä tulee nähtyä ihan liian vähän niin on tosi kiva jos jossain juhlissa sitten pääsee näkemään. Vaikka voisihan sitä joskus itsekin jotkut juhlat järkkäillä eikä aina vain odotella, että joku muu näkisi sen järkkäämisen vaivan :whistle:

Minä kanssa tunnustan Ooo, että mehukeittoa käytetään aina välillä. Etenkin puuron sekaan sitä lorahtaa kun ei aina viitsisi noita hedelmäsoseitakaan ostella. Helppoahan sitä toki olisi itsekin tehdä, mutta.... Laiska olen ;) Ja jaksamisia liikkeelle lähdön odottelussa - muistan todella hyvin millaista se aika on :hug:

Jo vain, kai sitä pitäisi mennä vähän siivoamaan - auringonpaiste on ihanaa, mutta täytyykö sen olla noin armoton kaikkea pölyä kohtaan! Ja miten ikinä me ollaan koko talvi nähty noiden ikkunoiden läpi??? |O Mutta kun ei niitä ihan tällä pakkasella pesemäänkään voi lähteä.
 
taaperot tekee sitten vaan uuden pinon :attn: :flower:

Kiva kuulla Marmeladista :heart: Oi, teiän Matias kävelee jo!! Ihanaa! Täällä mennään tukia pitkin, ja hyvä näin että harjottelee niin kauan ettei sit tarvi pään paukkua ;) Veeti myös tykkää siskon leluista eniten, varsinkin niistä joilla sisko juuri leikkii :snotty: Siinä sitten sattuu yleensä hermostumaan itsekukin. Esikoisen lempijuttuja on vielä noi kinder-munista tulleet tukehtumisvaarat jotka pidetäänki vaatekaapissa pussissa piilossa kummaltaki, ja kun Veeti on päiväunilla niin esikoisella silmät loistaa kun ne kaivetaan esiin :D

Meillä ei lisää hampaita, ylhäällä 4 ja alhaalla 2 mutta hyvin onnistuu kaiken pureskelu ja syönti.

Ja meilläkään ei oo syksyn jälkeen nuhaa näkyny! Ihan mahtavaa B)

Meillä meni lähinnä niin aina että mies halusi jo taas heti uutta putkeen ja mä vähän toppuutin että jos vaikka näyttäisin ensin hetken ihmiseltä, tämän nykyisen norsun sijaan :ashamed: Ja eikös jossain ole ollut suosituksena että synnytysten välissä olisi 2vuotta? No tiedä sitä mutta oon iloinen kun mies haluaa myös lapsia enemmän! :heart:

Mä en taida tonne Maalismasuihin ehtiä vaikka olisikin ihanaa jakaa odotukset taas samojen ihanien ihmisten kanssa :heart: Mulla vaan ei oo menkat vieläkään alkanu, onko muita?? Millon niiden pitäis viimeistään alkaa ja millon pitäis alkaa miettiä onko joku vialla?? Hassua kun viimeksi menkat ollu joskus kesäkuussa 2007 :eek: :whistle:

Ja mä tykkään järkätä (ainakin vielä) kunnon synttäreitä ohjelman kera, useimmiten käydään sellasissa joissa vieraat vaan puhelee toistensa kanssa ja "vetäjät" tekee keittiössä omia hommiaan niin mä haluan järkätä mun spesiaalivieraille jotain spessua :LOL:

Nyt meen kattoo tytön kanssa Mulan 2:sta :p

Suvitus+Veetiskä :heart:
 
Vielä piti kysyä että joko jadella on tärpänny?? Jos joku kerholainen käy kurkkimassa :saint:
Mä erosin sillon kerhosta kun kuulin että mies saattaapi lähteä muualle töihin ja mä jään ihan yssin niin ajattelin ettei mulla ole enää aikaa käydä tarpeeksi usein, eikä olisi enää niin reilua muita aktiivisempia kohtaan :ashamed:
Joka tapauksessa jadelle paljon terkkuja!!! :heart: Ja jos ei oo vielä tärpänny niin tärppionnea :xmas:
 
Toi on muuten ihan totta mitä Suvitus sanoi tuosta, että kotiväki puuhaa keittiössä ja vieraat juttelee omiaan. siis mun mielestä on ihan kivaa kyllä vaan jutella niitä näitäkin, mutta ei ole kiva jos joutuu omissa juhlissa vaan keittiössä hääräämään. Kerran meillä oli naapurin tyttö apuna kun mulla oli käsi paketissa. Hän keitti kahvin, huolehti, että pöydässä oli kaikkea ja tiskasi tiskejä pois. Ei tainnut edes ottaa kuin pari kymppiä ja kyllä oli itsellä kiva kun sai rauhassa jutella. Meillä usein käy juhlissa n40 vierasta niin heidän kahvittaminen on jo omanlaisensa juttu. Täytyy varmaan joskus miettiä hänen pyytämistä vaikka ei mitään "syytä" olisikaan :)

Ja joo, edelleenkään en ole päässyt siivoamaan saakka, kiinni jäin :D
 
Mun nettitauko kesti huikeat 5 päivää... :LOL: Olen toivoton tapaus, nyt se on todistettu. Mutta tosi kiva että täällä on keskustelu vilkastunut. =) Ja vaikuttaa siltä että kevättä on rinnassa kun mammat ovat alkaneet liikkua muissakin kuin vauvariennoissa. Go, girls! :D

Maalismamma08: Kateeksi käy tuo mökkiloma. Tuollainen tyttöjen illanvietto olisi mullekin mieleen mutta ei ole ihan lähiaikoina luvassa. Toisaalta tässä on kaikenlaista muuta menoa lähiviikkoina, joten ei voi valittaa.

Suvitus: Sun synttäri-ideasi kuulostaa tosi hauskalta. Kiva että ihmiset jaksaa nähdä vaivaa ja tehdä jotain erilaista. Meillä mennään enemmän perinteisen kaavan mukaan mutta kovasti olen häärännyt synttärijärjestelyjen kimpussa. Kutsut lähtivät jo pari viikkoa sitten. Meilläkin on tytön kanssa yhteisjuhlat, kun on sama synttäripäivä. :heart:

Ooo: Onhan se ryömiminen jo liikkeelle lähtöä sekin - kyllä se konttaus tulee pian perässä. =) Meilläkään ei vielä kävellä saati juosta, tuen kanssa tai ilman. Mutta ehtiihän sitä hitaamminkin, valmiiseen maailmaan. Vaikka taaperoksi mun on vaikea mieltää meidän neitiä ennen kuin hän kävelee. Äidin pikku vauveli hän on vielä piiiitkäään...

Mutta nyt menen ilmoittautumaan tuonne 35+ äitien pinoon. Heh, oma ketju meille ikäihmisillekin, mikäs sen hauskempaa. Aurinkoisia hiihtolomapäiviä. Jokos olette varanneet ajan 1-vuotiskuvaan? Meillä on 2,5 viikon päästä. Yritän nyt löytää tytölle jotain ihanaa mekkoa sitä varten. En ole tämänhetkisen retromuodin ystävä, joten on ollut hiukan työlästä...
 
Hyvä kun Oppa otit tuon kuvauksen puheeksi, olen täysin unohtanut tilata sen ajan vaikka eilen se jo piti hoitaa... Mutta muut poikien äidit auttakaahan! Mitä ihmettä te laitatte/laittaisitte lapsellenne päälle 1-vuotiskuvaan?? Tytölle laittaisin jonkin mekon, mutta pojalle en keksi mitään... En kuitenkaan halua ihan juhlavaatettakaan, esim. rusetti ja kauluspaita, mutta ei nyt ihan perusvaatteitakaan viitisisi. Josko sitten vaikka laittaisi jonkun paidan + lappuhaalarit tai farkut + siisti paita tms. Vaikeaa!! Ja mieheltä kun kysyy, niin vastaus on, että jotkut vaatteet vaan kaapista :headwall: Juu eihän se kuva ole kuin "muutaman" vuoden toden näkösesti tossa seinällä, ei viitsisi sitten kiikkustuolista katua tahraista bodya ;)
 
Ooo
Niin, maalismamma08, miehen kuullen jos ihmettelee omaakin vaateasiaa, niin se on yleensä "no jotkut housut ja joku paita" :D
Me siis kuva-aika varattiin, ja ajattelin laittaa pojulle kauluspaidan ja slipoverin. Mummi kutoi kauniin vaaleansini-valko-raidallisen slipoverin joululahjaksi, ja veikkaan, että se olisi just sopiva kuvaan. Niiden kanssa varmaan sammarit.
Mäkin voisin parin kuukauden päästä Oppa (tervetuloa nettipimennosta takaisin!) tulla sitten sinne 35+pinoon :D Tai sitten tää yksi pino riittää... ei tuosta iästä enää tässä vaiheessa niin meteliä pidä, hyvä kun muistaa mitä seuraavaksi täyttää... Oikeesti pitää laskea välillä syntymävuodesta. Vai onko se vaan tää lapsen saaminen kun sulattaa järjen? :D Mutta ei ihan samaan aikaan vietetä pojan kanssa synttäreitä kun on reilu kk väliä.
Ja tosiaan, vaikea on taaperoksi toista vielä edes ajatella :eek: :heart: Pikkumussu.
 

Yhteistyössä