MAALISVAUVAT 2008 *loppuvuosi -08*

Marmeladi !! Olisin vastannu jo aiemmin jos olisin lukenu, mut oon vähän laiskaillu tän netin suhteen.. Niin eli leo sairasti kolmekuisena pissatulehduksen jonka johdosta me "jouduttiin" varjoainekuvaukseen. Mä pelkäsin sitä kauheesti mut se menikin sitten ihan hyvin. Mä voin antaa mun blogi osoitteen niin voit käydä halutessasi lukemassa tarkemminkin tuosta reissusta. Leollahan todettiin siinä kuvauksessa se takaisinvirtaus ja saimme estolääkityksen ja uusinta varjoainekuvaukseen mennään 10kuisena.

Nythän meillä tilanne on se että estolääkityksellä on pärjätty kotona, ei ole ollut oireita et olis tarvinnut käydä pissanäytteessäkään. Aluksi se oli puhe käydä varmuuden vuoksi joka kuukausi, mut se osoittautu hankalaks ku jo ekassa pissanäytteessä jouduttiin käydä kolmesti ku joka kerta näky jotain bakteeria mut lopuksi se näyte otettiin suoraan virtsarakosta niin se oli puhdas. Eli pissapussilla otettaessa sinne pääs aina jotain bakteeria iholta. Sovittiin sit et tuon rumban takia ei tarvii käydä ku tarvittaessa.

Sori jos selitän epäselvästi mut vähän kiireessä nyt. Laitanko tuon blogiosoitteeni yksityisesti niin ei ole ihan koko kansan nähtävissä..?

enne

ps. Me mennään huomenna ottaa influenssarokote molemmille pojille. Niin ja kynnelkanavan ahtaus! Leolla on vuotanu ja rähminy toinen silmä ihan syntymästä asti ja mä huomasin kans et puhdistaminen ja "pumppaminen" vaan pahentaa sitä. Mut siis edelleen se oireilee ajoittain, et varmaan saadaan aika silmäpolille ja jonkinlaiseen toimenpiteeseen senkin takia vielä myöhemmässä lääkärineuvolassa sit.. =/
 
Mulla loppuu tällä viikolla kans vanhempainpäiväraha, ja alkaa kotihoidontuki.

Mikaelilla oli tänään 8kk lääkärineuvola:

Paino 10,500g (9645g)
Pituus 77cm (74,7cm)
Päänympärys 46,4cm (45,7cm)

Suluissa 6kk neuvolan mitat.

Heidi ja Miksu 7kk 4vko 1pv :heart:
 
Menihän tovi ennenkuin taas löysin tänne kirjoittelemaan. Tämä tietokoneen käsittely kun ei ole näitä vahvimpia puoliani... :/

Poika laittoi isänpäivän ihan uusiin mittapuihin kun pari päivää ennemmin puhkaisi ensimmäisen hampaansa ja itse juhlapäivänä rupesi ryömimään eteenpäin. Tähän mennessä poika on lähinnä vahingossa kulkeutunut paikasta toiseen, mutta nyt sitä osataan jo mennä tietoisesti oikeaan suuntaan =)

Infulenssa rokote käytiin ottamassa ja nyt pienellä vähän nokka turisee. Jospa se siihen jäisikin...
 
Ai niin, tuossa keskustelun alkupäässä puhuitte tuosta isien tavasta leikkityylistä... Tuli mieleen jostain muksulehestä semmonen arvotus että mitä eroa on isin ja äiti tavassa leikkiä lapsensa kanssa? Noh, kuulemma äitit leikkii lapsen kanssa ja isit leikkii lapsella :D
Pitää ainakin meillä toisinaan niin hyvin kutinsa kun vaan voi :D
 
Marmeladi hurjasti hampaita teidän pojulla. Meillä on ne kaks tynkää alhaalla ja siinä se taitaakin toistaiseksi olla. Just vauvauinnissa oli reilu 6kk vanha vauva ja myös 8 hammasta oli jo tullut.

Munkin pitää nyt alkaa ahdistella kelaa, josko saisin sitä kotihoidon tukea, kun en ole koskaan äitiyslomaa pitänyt tai vanhempainrahaa saanut... Saa nähdä mikä on sen suhteen päätös.

Ostettiin muuten eilen Britaxin Multitech turvaistuin, nyt on sitten vähän väljempi matkustaa pikkumiehelläkin :)

Saini ja pikkumies
 
Eipä ole täälläkään tullut käytyä ikuisuuksiin.Meidän Hetuliini-neitokainen on eläväinen tapaus.Tukea vasten kävellä posottaa ja konttailee vauhdilla.Onnellinen lapsi tuntuu olevan.Kellään maailmassa ei voi olla niin leveä hymy kuin meidän tytöllä,en tajua mistä semmonen tullu kun vanhemmilla ei ainakaan oo.
Ollaan oltu muuten koko ajan terveinä,mutta neidillä epäillään maitoallergiaa (oireili vain vatsavaivoilla) ja nyt kokeillaan soijalla ja luojan kiitos vaivat hellittäneet.
Alhaalla puskeutuu hammas,joka öisin kitisyttää..saa nähdä kauanko.
Eilen oltiin 7.5kk neuvolassa ja tyttö 67cm ja 7.8kg.Rytmit meillä vihdoin vakiintuneet niin mammakin jaksaa paremmin.Ollaan alettu vasta käydä perhekahvilassa ja koko syksy muskarissa on kuljettu.Vauvauintiin ei oo päästy/jaksettu pitkään aikaan,mutta tänä lauantaina ois tarkoitus mennä kun tyttökin siitä tykännyt.Uinti on aika kallis eikä oo vara käydä säännöllisesti.Oon jäämässä kotihoidontuelle ja pakko miettiä mihin rahat käyttää.Ei uskallettu töihin ilmoittaa kuin ensin 4kk poissaoloa kun pitää kattoa säilytäänkö hengissä miehen tuloilla,meillä elätettävänä lisäksi miehen lapset entisestä liitosta eikä mies saa heistä elareita vieläkään,tappelevat sen entisen naisen kanssa kaikesta,mutta nyt joutuu oikeuden kautta asiat järkkään kun toinen ei suostu mihinkään vaan uhkailee,kiristää ja haukkuu sekä ikävä kyllä manipuloi lapsia ja lapset vaan kärsii tilanteesta.Rasittavaa kun ihmisillä unohtuu lapsen paras kun aletaan tuijottaa vaan omaa napaa. Maksaahan se oikeudenkäyntikon ties mitä,mut jotkut pelisäännöt tähän hommaan on saatava.
Itsellä stressaa kun hoidetaan miehen kanssa (omasta mielestä tosi hyvinkin) arjen pyöritys eli koulu,harrastukset (kuljetuksineen päivineen),elämään kasvatus,vaatetus (ostaminen,korjaaminen ja pyykäys) jne..ja lasten äiti haluaa lapset joka viikonloppu,että saa niiden kanssa laatuaikaa (vaikka lapset ei sinne edes aina halua) ja kaikki muut ihmiset hoitaa muka hommat aivan surkeasti paitsi lasten äiti itse (jaksaa kehua itseään joka paikassa)..Mies ei saa lasten kanssa mitään vapaa-aikaa kun exänsä mielestä ei semmoista tarvi kun äiti osaa touhuta lasten kanssa oikeita asioita ja ansaitsee vapaa-ajan muka paremmin.Heti kun mies jotain ehdottaa niin tää nainen on ihan raivona että me muka halutaan päättää kaikesta,kun hänen pitää saada päättää kun hän on lasten äti ja hänellä on mukas isommat oikeudet kuin isällä..HÄ?En voi käsittää!
Miehen asianajallekin oli huutanut,että meidän pitäisi maksaa hänelle rahaa lasten ylläpitoon viikonloppuisin kun heidän hauskanpitoon menee lyhyessä ajassa aina tuhansia euroja rahaa.JA minä täällä oikeasti murehdin,että millä rahalla ostan tulevaisuudessa ruokaa hänen lapsilleen.Onhan tämä sairasta hommaa!Eikö sitä ihminen kykene eron jälkeen ajattelemaan,että omilla lapsilla olisi kaikin puolin hyvä olla molemmissa kodeissa eikä vain hänen luonaan.Miehelle ex mesoaa kun ex ostanut lapsille kalliita suksia,pyöriä ja merkkivaatteita (joita lapset ei saa tuoda meille) ja miehen pitäisi osallistua näihin kuluihin,voi pyhä lehmä..pakkoko sitä materiaa on olla niin älynä,meillä ei oo edes vara ostaa pelkkkä merkkiä vaan pakko ostaa välillä halpistuotteita.No kyllläpä tää tästä selkiintyy kun saadaan joku laki tähän hommaan.Anteeksi tää vuodatus,mutta homma jatkunut vuosia ja hermo menny.
Meidän neiti tuntuu pieneltä kun monet jo paljon isompia.On se kyl hauskan näköinen pikkutouhuaja!!Nyt on vaan alkanu käymään lahkeessa ja sylissä tiuhaan roikkumassa,mut viihtyy onneksi pitkiäkin aikoja välillä itsekseen.Vierastaminen on saanut tosin naurettavia mittasuhteita (onneksi ohimenevää).
Päätin sijoittaa viimeiset rahani Manducaan,onko kokemuksia siinä kantamisesta?Maksaa kyllä älynä,mut ei haluttu mitään epäkäytännöllistä ja ainakin myyntipuheet vakuutti..


Mukavaa joulunodotusta kaikille!
 
:hug: mantsukka Noin sitä pitääkin päästää höyryt pihalle sillon kun on tarvetta. Koitahan jaksella siellä elämän pyörteissä. Hurjalta kuullostaa tuo miehesi exän touhu. Ihan puistattaa ajatella.

Mutta sinulla on ihana perhe ja lapsen aurinkoinen hymy jotka varmasti pitää elämän ihanana. Lämpöistä joulunalusaikaa sinullekin ja perheellesi! :xmas:

saini81 Ollaan mietitty pojalle tuota samaa istuinta. Kehtaisitko kertoa hyvät ja huonot puolet omasta kokemuksestasi?
 
Pienet terveiset vaan..

Veeti oppi tällä viikolla itse nousemaan istumaan ja taas helpottaa, ei tarvii mun olla koko ajan asentoja vaihtamassa ;) Ryömii hirveetä kyytiä ja edelleen konttausasennossa hytkyttää, on tehny sitä varmaan jo muutaman kuukauden mutta kohta varmaan lähtee nelivedot käyntiin! Kauheesti kiinnostais nousta ylös mutta vielä yrittää punnertaa pelkillä käsivoimilla liian korkealle ni ei natsaa :/ Mutta itse jos nostan polvilleen niin on herra niin hymyä! Ja hienosti myös seisoo tukea vasten jos siihen asettelee. Myös kovasti harjottelee taputtamista! Kädet lyö yhteen mut ei ihan oikealla taputusmeiningillä :whistle:
Kovalla menolla möngertää isosiskon huoneeseen ja tänään leikkivätkin siellä puolisen tuntia kaksin, ovi suljettuna, kauhee käkätys sieltä vaan kuulu ja kaikki, siis KAIKKI lelukorit oli tyhjennetty lattialle :D No, isosisko on innoissaan uudesta leikkikaverista.

Ens viikolla 8kk-lääkärineuvola ja siellä nähdään miten menee, ainaski olis pitäny 10kg jo mennä rikki :whistle:

Ja edelleen päivittelen miksun kokoa, ihan mieletön! Ja siis ihan hyvällä aina vaan, todella suloinen poika kun on :heart:

Meiän pitäis hankkia esikoiselle uus istuin ku Veetin pitäis varastaa nykyinen kun ei tohon kaukaloon kohta enää mahdu. Mies on sitä mieltä että pelkkä koroke vaan mutta mä vastustan. On niin sirpukka tuo meiän kolmivuotias ni haluan kyllä hänet istuimeen vielä :snotty:

Mulla tulee kans kuun lopussa eka kotihoidontuki niin että Veetistäkin tulee.

Mä en uskalla antaa noita sormiruokia. Oon ihan tukehtumiskammoinen. Ruisleipää välillä maiskuttaa ja eilenki meni taas jotenki iso pala ja yski kauheesti ja sellasta pikkuoksua sit :ashamed: Mut maissinaksuja syö vähän, ei yhtä innoissaan ole niistäkään kuin mitä isosiskonsa oli ja on B)

Hampaita on nyt kai puhjennut se kolmas vasemmalle ylös ja varmaan toinen siihen viereen tulee lähiaikoina kun yöt taas levottomia ja nukkuu kainalossa.

Nyt jatkamaan muuta!

Suvitus+Veeti 7kk3vko1pvä :heart:
 
suvitus mukavia konttaushetkiä teille =) Meillä vasta opittiin ryömimään ja hampaitakin löytyy yksi natunen. Meilläkin ruislepä kakostuttaa kun poika ahmisi sitä ihan hurjana. Ja kakostelun jälkeenkin pyytää lisää. Voisikos sitä kokeilla sormiruokana vaikka oikein pehmeäksi keitettyä porkkanaa pieninä paloina. Tai meillä poika syö raakaa porkkanaa raasteena sormineen. Kauhea sotkuhan siitä tosin tulee :D
 
kiitos salmo :D Kyllä se siitä kohta lähtee.. Eikä meilläkään oo kauaa ryömitty mut nytkytteli konttausasennossa ennen ryömimistäkin niin eipä kerro mitään.
Kyllä mäki välillä oon rohkee ja annan sitä ruisleipää mut oon jotenki ihan karvat pystyssä sit koko ajan ja nautinto meneeki sit siihen, maissinaksut hyviä ku ne silleen sulaa. Porkkanaa en oo ostanu mut sitä vois harkita, varsinki tolleen keitettynä vois olla aika mehukas! Ja kai ne naposteluporkkanatki aika hyviä on? Mut tota raastetta voisin myös kokeilla! Eikö se sit tunnu inhottavalta, ihan ku ruohoa suuhun laittais? Vai kuinka pientä raastetta teet?

Mä yritän kovasti siirtyä vauvapuurosta kokonaan perushiutalepuuroon, tulee halvemmaksi eikä koko ajan tartte ostaa uutta pakkausta. Vehnäpuuroa menee jo ihan ok nökäre, sellanen että varmaan täyttää yhtä paljon ku se vauvapuuro. Riisipuuroaki kokeilin ja se roiski kattilassa niin hirveesti et sain palovammoja käsiin, no ei vammoja mut sellasia kipeitä punasia viiruja, oon maailman huonoin puurontekijä :LOL: Riisipuuro oli vähän kökköisempää ja pisti kakomaan ja ostan sitä sit varmaan vasta ku voi laittaa lehmänmaitoa sekaan niin saa parempaa ja löllömpää. Mulla taas ihan asia-sanoja :saint:

Varmaan 4viljan-puuroo ostan seuraavaks! Ja sosetta laitan sekaan.

Muuten ruokaa uppoo vaihtelevasti! Välillä menee kaks isoo purkkia päivässä+puurot+välipalasose ja välillä menee vähemmän, mut en hermoo ennen ku neuvolassa näkee onko aihetta. Veetille kelpaa parhaiten Muksun-soseet ja Luomu-soseet Hipp:ltä ja Nestleltä, olisin ostanu aiemminki mut oon luullu et ne on kalliimpia mut kilohinta on halvempi. Erityinen herkku on se kesäkurpitsa-tomaatti-pasta ja mun nenään se tuoksu myös hyvältä, kannattaa kokeilla ;)
Ajattelin kerta kerralta alkaa kokeilee niitä 8kk-soseita mut en liian kovaan tahtiin ettei ykää kaikkea joka ruokailulla.'

Nyt Veeti itkee nakuna ja esikoinen kirmaa ympärillä sammuttamassa valoja, nakuna joten täytyy mennä!

Tänään ostin ekan 5-koon pakkauksen vaippoja, katotaan miten sopii!

Suvitus+Veeti :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja enne:
Marmeladi !! Olisin vastannu jo aiemmin jos olisin lukenu, mut oon vähän laiskaillu tän netin suhteen.. Niin eli leo sairasti kolmekuisena pissatulehduksen jonka johdosta me "jouduttiin" varjoainekuvaukseen. Mä pelkäsin sitä kauheesti mut se menikin sitten ihan hyvin. Mä voin antaa mun blogi osoitteen niin voit käydä halutessasi lukemassa tarkemminkin tuosta reissusta. Leollahan todettiin siinä kuvauksessa se takaisinvirtaus ja saimme estolääkityksen ja uusinta varjoainekuvaukseen mennään 10kuisena.

Nythän meillä tilanne on se että estolääkityksellä on pärjätty kotona, ei ole ollut oireita et olis tarvinnut käydä pissanäytteessäkään. Aluksi se oli puhe käydä varmuuden vuoksi joka kuukausi, mut se osoittautu hankalaks ku jo ekassa pissanäytteessä jouduttiin käydä kolmesti ku joka kerta näky jotain bakteeria mut lopuksi se näyte otettiin suoraan virtsarakosta niin se oli puhdas. Eli pissapussilla otettaessa sinne pääs aina jotain bakteeria iholta. Sovittiin sit et tuon rumban takia ei tarvii käydä ku tarvittaessa.

Sori jos selitän epäselvästi mut vähän kiireessä nyt. Laitanko tuon blogiosoitteeni yksityisesti niin ei ole ihan koko kansan nähtävissä..?

enne

ps. Me mennään huomenna ottaa influenssarokote molemmille pojille. Niin ja kynnelkanavan ahtaus! Leolla on vuotanu ja rähminy toinen silmä ihan syntymästä asti ja mä huomasin kans et puhdistaminen ja "pumppaminen" vaan pahentaa sitä. Mut siis edelleen se oireilee ajoittain, et varmaan saadaan aika silmäpolille ja jonkinlaiseen toimenpiteeseen senkin takia vielä myöhemmässä lääkärineuvolassa sit.. =/
Ei hätää, ihan selkoa sain :D Joo täs nyt sit ootellaan sitä varjokuvaukseen menoa ja estolääkitys päällä on pojulla. Näyttäis ainakin ettei oo päässy uusimaan tuo tuelhus kun ihan reippaan olonen kyllä on, hampaiden tulo vaan meillä nyt kiusana ja siksi hieman huononlaista tuo syönti. Mut silti jossain taka alalla vilkkuu että onkohan ne nyt ihan varmana ne hampaat? Mut no kuumeenhan se sit nostaa jos on ja jos ei sit muuta flunssan oiretta sit oo, ni tietääpä sit suoraan lähtee lääkäriin.

Pitää tässä joku kerta käydä ajatuksen kans tuola sun blogissa lukemassa jahka semmonen hetki koittaa että saa olla koneella ihan rauhassa. Matias kyllä pitää niin hyvän huolen hereillä ollessaan tuosta toiminnasta ettei mamma jouda koneella istumaan. Nää hetket ku nukkuu tuleeki sit lipsahdettua koneelle, vaikka oon minäki aina ajoittain ihan tarkotuksella jättäny tätä nettailua vähemmälle. Tähän nimittäin jää kiinni niin pirun helposti ja sit yllättäen ei kerkeekkään muuta tekemään päivän aikana.. Nykysten tää homma sentään jotenki pysyy kurissa, mut neidin ollessa pieni mää melkeimpä asuin netissä:whistle:

Marmeladi & Matias 8kk

 
Alkuperäinen kirjoittaja salmo:
Ai niin, tuossa keskustelun alkupäässä puhuitte tuosta isien tavasta leikkityylistä... Tuli mieleen jostain muksulehestä semmonen arvotus että mitä eroa on isin ja äiti tavassa leikkiä lapsensa kanssa? Noh, kuulemma äitit leikkii lapsen kanssa ja isit leikkii lapsella :D
Pitää ainakin meillä toisinaan niin hyvin kutinsa kun vaan voi :D
Niinpä :D Vaikka mää kyl yritän olla parhaani mukaan myös fyysinen, siis että leikitän poikaa silleen että se on vaikka lentokone.. tai lentäjä.. :)

Marmeladi & Matias 8kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja saini81:
Marmeladi hurjasti hampaita teidän pojulla. Meillä on ne kaks tynkää alhaalla ja siinä se taitaakin toistaiseksi olla. Just vauvauinnissa oli reilu 6kk vanha vauva ja myös 8 hammasta oli jo tullut.

Munkin pitää nyt alkaa ahdistella kelaa, josko saisin sitä kotihoidon tukea, kun en ole koskaan äitiyslomaa pitänyt tai vanhempainrahaa saanut... Saa nähdä mikä on sen suhteen päätös.

Ostettiin muuten eilen Britaxin Multitech turvaistuin, nyt on sitten vähän väljempi matkustaa pikkumiehelläkin :)

Saini ja pikkumies
Joo niin on pojalla naskalia tupsahtanusuuhun ja näyttäis että ois TAAS uutta tulossa. Pari päivää toi kuolaus ollu taas sitä luokkaa että huh-huijakkaa! Ja syöminen semmosta kähinää. Pyörii siinä syöttötuolissa ja vaikka nälkä on, ni menee ihan värkkäämiseksi välistä. Siinä on sitte poika ja äiti siinä soseessa :LOL: Yötki yhtä kiehnäämistä, mut no kuuluu hommaan. Pitää muistaa ens yöksi laittaa suppo :)

Sainpas muuten vihdoin ja viimein täytettyä ton kodinhoitotuki hakemusken! *tuulettaa* Luoja että mä olen huono tekeen noita hiivatti lippuja jalappuja! Musta ei sihteeriksi ois :D Laiska, mikä laiska. Jännäyttää saadaanko yhtään sitä kotihoidon lisää? Hope so.. :whistle:

Toi istuin homma on meilläki nyt ajankohtanen. Ei poika kohta mahdu tohon turvakaukaloon, hommaa hankaloittaa tietty nää talvi vaatteetki. Ois jostain revittävä sen verta että sais senki ostettua ja todellakin pitäis olla sit semmone joka menee mahdollsimman pitkään ja no se taas tarkottaa sitä että maksaa. Ja paljon. Mut kattellaan jos joku soppeli tulis vastaan :)

Marmeladi & Matias 8kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja mantsukka:
Eipä ole täälläkään tullut käytyä ikuisuuksiin.Meidän Hetuliini-neitokainen on eläväinen tapaus.Tukea vasten kävellä posottaa ja konttailee vauhdilla.Onnellinen lapsi tuntuu olevan.Kellään maailmassa ei voi olla niin leveä hymy kuin meidän tytöllä,en tajua mistä semmonen tullu kun vanhemmilla ei ainakaan oo.
Ollaan oltu muuten koko ajan terveinä,mutta neidillä epäillään maitoallergiaa (oireili vain vatsavaivoilla) ja nyt kokeillaan soijalla ja luojan kiitos vaivat hellittäneet.
Alhaalla puskeutuu hammas,joka öisin kitisyttää..saa nähdä kauanko.
Eilen oltiin 7.5kk neuvolassa ja tyttö 67cm ja 7.8kg.Rytmit meillä vihdoin vakiintuneet niin mammakin jaksaa paremmin.Ollaan alettu vasta käydä perhekahvilassa ja koko syksy muskarissa on kuljettu.Vauvauintiin ei oo päästy/jaksettu pitkään aikaan,mutta tänä lauantaina ois tarkoitus mennä kun tyttökin siitä tykännyt.Uinti on aika kallis eikä oo vara käydä säännöllisesti.Oon jäämässä kotihoidontuelle ja pakko miettiä mihin rahat käyttää.Ei uskallettu töihin ilmoittaa kuin ensin 4kk poissaoloa kun pitää kattoa säilytäänkö hengissä miehen tuloilla,meillä elätettävänä lisäksi miehen lapset entisestä liitosta eikä mies saa heistä elareita vieläkään,tappelevat sen entisen naisen kanssa kaikesta,mutta nyt joutuu oikeuden kautta asiat järkkään kun toinen ei suostu mihinkään vaan uhkailee,kiristää ja haukkuu sekä ikävä kyllä manipuloi lapsia ja lapset vaan kärsii tilanteesta.Rasittavaa kun ihmisillä unohtuu lapsen paras kun aletaan tuijottaa vaan omaa napaa. Maksaahan se oikeudenkäyntikon ties mitä,mut jotkut pelisäännöt tähän hommaan on saatava.
Itsellä stressaa kun hoidetaan miehen kanssa (omasta mielestä tosi hyvinkin) arjen pyöritys eli koulu,harrastukset (kuljetuksineen päivineen),elämään kasvatus,vaatetus (ostaminen,korjaaminen ja pyykäys) jne..ja lasten äiti haluaa lapset joka viikonloppu,että saa niiden kanssa laatuaikaa (vaikka lapset ei sinne edes aina halua) ja kaikki muut ihmiset hoitaa muka hommat aivan surkeasti paitsi lasten äiti itse (jaksaa kehua itseään joka paikassa)..Mies ei saa lasten kanssa mitään vapaa-aikaa kun exänsä mielestä ei semmoista tarvi kun äiti osaa touhuta lasten kanssa oikeita asioita ja ansaitsee vapaa-ajan muka paremmin.Heti kun mies jotain ehdottaa niin tää nainen on ihan raivona että me muka halutaan päättää kaikesta,kun hänen pitää saada päättää kun hän on lasten äti ja hänellä on mukas isommat oikeudet kuin isällä..HÄ?En voi käsittää!
Miehen asianajallekin oli huutanut,että meidän pitäisi maksaa hänelle rahaa lasten ylläpitoon viikonloppuisin kun heidän hauskanpitoon menee lyhyessä ajassa aina tuhansia euroja rahaa.JA minä täällä oikeasti murehdin,että millä rahalla ostan tulevaisuudessa ruokaa hänen lapsilleen.Onhan tämä sairasta hommaa!Eikö sitä ihminen kykene eron jälkeen ajattelemaan,että omilla lapsilla olisi kaikin puolin hyvä olla molemmissa kodeissa eikä vain hänen luonaan.Miehelle ex mesoaa kun ex ostanut lapsille kalliita suksia,pyöriä ja merkkivaatteita (joita lapset ei saa tuoda meille) ja miehen pitäisi osallistua näihin kuluihin,voi pyhä lehmä..pakkoko sitä materiaa on olla niin älynä,meillä ei oo edes vara ostaa pelkkkä merkkiä vaan pakko ostaa välillä halpistuotteita.No kyllläpä tää tästä selkiintyy kun saadaan joku laki tähän hommaan.Anteeksi tää vuodatus,mutta homma jatkunut vuosia ja hermo menny.
Meidän neiti tuntuu pieneltä kun monet jo paljon isompia.On se kyl hauskan näköinen pikkutouhuaja!!Nyt on vaan alkanu käymään lahkeessa ja sylissä tiuhaan roikkumassa,mut viihtyy onneksi pitkiäkin aikoja välillä itsekseen.Vierastaminen on saanut tosin naurettavia mittasuhteita (onneksi ohimenevää).
Päätin sijoittaa viimeiset rahani Manducaan,onko kokemuksia siinä kantamisesta?Maksaa kyllä älynä,mut ei haluttu mitään epäkäytännöllistä ja ainakin myyntipuheet vakuutti..


Mukavaa joulunodotusta kaikille!
No ompas teillä ikävän kuulosta tuo sota miehen ex:ää vastaan. Ei kiva ollenkaan. Voimia sinne teille oikein paljon :hug:

Ihana pieni keiljukainen teillä siellä :D

Marmeladi & Matias 8kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja suvitus:
Pienet terveiset vaan..

Veeti oppi tällä viikolla itse nousemaan istumaan ja taas helpottaa, ei tarvii mun olla koko ajan asentoja vaihtamassa ;) Ryömii hirveetä kyytiä ja edelleen konttausasennossa hytkyttää, on tehny sitä varmaan jo muutaman kuukauden mutta kohta varmaan lähtee nelivedot käyntiin! Kauheesti kiinnostais nousta ylös mutta vielä yrittää punnertaa pelkillä käsivoimilla liian korkealle ni ei natsaa :/ Mutta itse jos nostan polvilleen niin on herra niin hymyä! Ja hienosti myös seisoo tukea vasten jos siihen asettelee. Myös kovasti harjottelee taputtamista! Kädet lyö yhteen mut ei ihan oikealla taputusmeiningillä :whistle:
Kovalla menolla möngertää isosiskon huoneeseen ja tänään leikkivätkin siellä puolisen tuntia kaksin, ovi suljettuna, kauhee käkätys sieltä vaan kuulu ja kaikki, siis KAIKKI lelukorit oli tyhjennetty lattialle :D No, isosisko on innoissaan uudesta leikkikaverista.


Suvitus+Veeti 7kk3vko1pvä :heart:
Matias tykkää kans kovasti touhuta noiden isompien kanssa, se naurun remakka on kyllä välistä aivan uskomaton :D

iloa ja riemua sinne uusiin oivalluksiin! Sitä on ihana seurata :)

Marmeladi ja Matias 8kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja suvitus:
Mä yritän kovasti siirtyä vauvapuurosta kokonaan perushiutalepuuroon, tulee halvemmaksi eikä koko ajan tartte ostaa uutta pakkausta. Vehnäpuuroa menee jo ihan ok nökäre, sellanen että varmaan täyttää yhtä paljon ku se vauvapuuro. Riisipuuroaki kokeilin ja se roiski kattilassa niin hirveesti et sain palovammoja käsiin, no ei vammoja mut sellasia kipeitä punasia viiruja, oon maailman huonoin puurontekijä :LOL: Riisipuuro oli vähän kökköisempää ja pisti kakomaan ja ostan sitä sit varmaan vasta ku voi laittaa lehmänmaitoa sekaan niin saa parempaa ja löllömpää. Mulla taas ihan asia-sanoja :saint:

Varmaan 4viljan-puuroo ostan seuraavaks! Ja sosetta laitan sekaan.

Muuten ruokaa uppoo vaihtelevasti! Välillä menee kaks isoo purkkia päivässä+puurot+välipalasose ja välillä menee vähemmän, mut en hermoo ennen ku neuvolassa näkee onko aihetta. Veetille kelpaa parhaiten Muksun-soseet ja Luomu-soseet Hipp:ltä ja Nestleltä, olisin ostanu aiemminki mut oon luullu et ne on kalliimpia mut kilohinta on halvempi. Erityinen herkku on se kesäkurpitsa-tomaatti-pasta ja mun nenään se tuoksu myös hyvältä, kannattaa kokeilla ;)
Ajattelin kerta kerralta alkaa kokeilee niitä 8kk-soseita mut en liian kovaan tahtiin ettei ykää kaikkea joka ruokailulla.'


Suvitus+Veeti :heart:
Meilä olen antanu heti suoraan nuita tavallisia puuroja (eloveena/ruis/4-viljan) tossa vähän aikaa sitte tuli semmonen maistiainen sitä muksu puuroa ja hyvä ettei Matias oksentanu sitä pihalle ko oli niin makeeta.

Mut sit noi 8kk soseet ei mee. Ei tykkää yhtään. Oonki sit pysyny vielä ihan tossa 6kk ryhmässä noiden soseiden suhteen :)

Marmeladi & Matias 8kk

 
Kiitos Marmeladi. Johan meni rattoisasti aika kun lueskeli noita kirjoituksiasi =) Sinulle ja ennelle pidän kovasti peukaloita että tulehuksista pääsisitte.

Meillä poika syöny seittemän kuukautisesta noita 8kk eväitä ja osittain samaa ruokaa kun me vanhemmatkin. Eilenkin meni kaikkia oppikirjoja ja neuvolantätiä uhmaten soseuttamatonta kinkkukiusausta mausteineen päivineen :snotty: Ja aamupuurosta löytyy usein se voisilmä, jos ei satu olemaan sulana omppu tai marjahilloja. Joo, ei ehkä kaikkien mieleen, mutta se on meidän elämää. Poika ei ole vaivoja saanut näistä ruuista eikä äitistäänkään ole tämän pöllömpi tullut vaikka itse vauvana ollessaan söi vielä enemmän kaikkea nykyisin kiellettyä :whistle:

suvitus porkkanaraaste on meillä samankarkeaa kuin aina koulun ruokalassa. Pysyy jotensakkin mukulan sormissa (ja tukassa/vaatteissa). Ne naposteluporkkanat keitettynä vois olla varmaan tosi hyvä tai sitten vastaavia pikkuporkkanoita pakastealtaasta. Ne olis ainakin nopeasti valmiita kun hellalla pienessä vesimäärässä sulattaa aina tarvittavan määrän. Pitääpä meidänkin kokeilla tuota kesäkurpitsa-tomaatti-pastaa kun kerta hyvälle tuosuu. Mikähän muksun kalaruoka se oli kun haisi ihan navetalle :D Vaan mikäpäs siinä kun poika tykkäsi =)
 
Lapset nukkuu ja mies ollu koko päivän pikkujouluissa ja yllätti mut äsken ihan kybällä ku ilmotti tulevansa jo kotiin ja tuo vielä ruokaakin mukana :heart:

Veetin lempparileikit on tosiaan kaikki vaan mikä tapahtuu siskon lähellä! Ja nauraa käkättää kun siskolla show menossa, ei tuu ruokailustakaan ikinä mitään :D Myös tykkää kun lennätän jaloillani ja kutittelen ja hölmöilen.

Tänään taas oli kova yritys nousta seisomaan sohvaa vasten, kiukutti kun ei onnistunut mut äippä sitten auttoi ja nosti seisomaan B)

Muksun-riisipuuro on pelkälleen niin mautonta ettei menny alas ilman soseita ja sitten taas se banaani-puuro oli niin ötläkkää ettei mee yhtä lusikallista enempään, peruspuurot on siis parhaita, sanoisin!

Meillä kans edelleen pelkkiä 6kk-soseita ku en muista ikinä ostaa niitä muita. Tän pään kanssa poika syö varmaan vielä 1-vuotiaanaki noita samaisia soseita :whistle: Täytyy kirjottaa kauppalapulle ylös.
Ja se kesäkurpitsa-tomaatti-pasta jota mainostin on siis myös 6kk-sose ja ainakin verrattuna moniin muihin soseisiin tuoksuu hyvältä :D
Sitä täytyy vielä ostaa kun niin hyvin maistuu ja on niin harvassa noi kasvissoseet muutenki. Peruna-kukkakaalisose oli myös lempparia mutta haju aivan karsee :x Mut sitä ei enää voi ostaa ku myydään vaan sellasessa pikkupurkissa ja poitsu vetää kaks isoa purkillista päivässä! Jos annan pienen purkillisen ni täytyy avata uus ja antaa siitä vielä lisää. Ei siinä mitään, hyvä kun ruoka vihdoin maistuu! Ehkä äijä kasvaa nyt!

mies tuli täytyy mennä!

Suvitus+veeti :heart:
 
Mies nukkuu nyt myös ja mua ei väsytä yhtään, great :headwall:

Täytyy kattoo jaksaisko tota porkkanaraastetta kokeilla joku päivä, voi olla et on liian vaivalloista :ashamed:

Ja joo, jotkut purkkiruoat haisee niin karseelle |O Ja yleensä lapset tykkää juuri niistä..

Tuliskohan se toinen hammas tänä yönä, mä sitä niin odottelen kun toista kiusaa :/

Musta on ihanaa ku veeti oppi istumaan niin joku puistoon meneminenki sai taas uutta iloa! Tänään veeti oli ekaa kertaa keinussa ja tykkäs! Vaikka kivointa oli kun mä tökkäsin vauhtia ja isosisko meni eteen ja keinu töksähti siihen :D Hiekkalaatikolla on myös syöty lapioo ja hiekkaakin vähän. Luultavasti enemmän iloa tulee kunhan oppii konttaamaan! Ryömiminen maassa on aika hankalaa varsinki ku mun käsi koko ajan pärstän edessä estämästä ettei sinne mene mitään sinne kuulumatonta. Meiän poika kun on tosi herkkis!

Mulla selkä helkutin kipee ku taas miljoonaan kertaan korjannu leluja lattioilta |O Se on se kaikista pahin mulle, rasittaa niin paljon kaiken kanniskelun ohella.

Mut nyt käyn pesee hampaat ja sit änkeen tonne haisevan miehen viereen kattoo conania!

Suvitus+veeti :heart:
 
Mantsukka tsemppiä sinne sotkuihin miehen ex:n kanssa. Noi on aina inhottavia juttuja, kun aikuiset alkaa tappeleen ja ajattelee vaan itteensä eikä ollenkaan lasten parasta.

Suvitukselle ja Veetille onnittelut uusista taidoista! :flower: Meidän pieni ei vieläkää liiku ite muuta kun taaksepäin ja ympyrää, mutta koko ajan pitäis vaan jonkun olla kävelyttämässä.

Marmeladi teille kanssa tsemppiä Matiakselle että parantuu :hug: Puhaltelepa sieltä niitä lumisateita ja pakkasta vähän tänne alemmaksikin, kun en jaksaisi enää tämmöstä sade- ja kurakeliä.

Salmo kun testailin pojan kanssa eri istuimia, jotka siis saa joko selkä- tai naama menosuuntaan. Musta tuo malli vaikutti kaikista tilavimmalta istua. Päätuki on erittäin hyvä ja suojaa samoin kun sivut on hyvin suojattu ja löytyy säätövaraa. Istuinkulma taas riippuu aika paljon autosta. Meillä nyt ei kovin kallelleen saanut, mutta ihan hyvin on siinä kuitenkin nukkunut eikä tosiaan pää roiku kun on ne tuet. Kiinnitys ei oo helpoin mahdollinen eli autosta toiseen jos joutuu siirtelemään niin olis varmaan hyvä olla kahdet kiinnitysvyöt. Mitähän muuta. Meillä aika lyhyt poitsu vielä, nyt melkein 8kk oli 70cm, mutta jaloille on vielä reilusti tilaa selkämenosuuntaan istuttaessa. Kannattaa käydä kokeilemassa autoon ja lapsen kanssa että mitä tykkää.

Meidän pienellä tai no ei enää niin pienellä miehellä (8,5kg ja 70cm eilen) nousi eilen illalla korkea kuume. Koko illan oli tosi levoton ja kärttynen ja sitten joskus 23 jälkeen heräs kitisemään ja oli ihan tulikuuma. Sitten nakuiltiin ja otettiin suppoa ja juotiin varmaan litra vettä niin kuume laski alle 38 asteeseen ja sain pojan nukkumaan. Oli kyllä ihan virkeä koko ajan ja olis vaan halunnut nukkua. Edelleen on kuumetta, mutta hieman vähemmän. Voiko olla vauvarokkoa vai jotain muuta? Hampaat kiusaa kovasti, mutta mitään muita oireita ei ole. Nenä ei oo tukossa ja on ihan pirteä ja haluais vaan leikkiä hereillä ollessaan ja syö ja juo tosi hyvin.

Lauantai terkuin Saini ja pikku potilas

 
Kiitos saini81 ! Täytyypä lähteä vauva kainalossa koeistumaan eri jakkaroita =)

Nyt sitten meilläkin on kaksi hammasta alaleuassa :D Ihmeen kivuttomasti ja huomaamattomasti tuli tuo toinen. Ja tosiaan isänpäivänä poika oppi miten ryömitään eteenpäin. Nyt sitä sitten onkin semmoinen vauhti päällä että kissat on ihmeissään. Valikoivat kaikki asunnon korkeimmat paikat ja sieltä kurkistelevat kun poika kurkottelee käpälillään kissoja kohti ja nauraa kitkattaa.

Mutta nyt poika vaatii yöunille pääsyä. Ei sentään vielä ole oppinut oma-alotteisesti pehkuihinsa ryömimään.

Iltoja kaikille ja ukkini sanoja lainatakseni "voikaa niin hyvin kuin tahotte"! :wave:
 
salmo tuli teidän kissojen reagtiosta mieleen, kun käytiin mun kummeilla kylässä. Heidän kissa kyllä antoi silittää itseään, mutta heti kun laskin pikkusen lattialle koira vanhus, joka oli makoillu rauhassa lattialla katsoi parhaaks lähteä pihalle ;) Oli tainnut tottua lapsiin ja niistä aiheutuvaan "vaaraan"
 
:D Taitaa niillä lemmikeillä olla jonkinlainen itsesuojeluvaisto. Meillä ainakin poika on niin auttamattoman kovakourainen vielä, että hyvä kun osaavat katit lähteä ajoissa karkuun. Kyllä sitä alussa pelättiin etteivät rupea liian tuttavalliseksi vauvan kanssa, mutta onneksi oppivat paikkansa ilman että jouduttiin etsimään "hyvää kotia maalta".
 

Yhteistyössä