Mä en käsitä mikä ajatuskulku on tässä takana. Jos antibiootti ei tehoa= allergia.

rgergerg
Miks ihmeessä ottaa antibiootteja alkuunkaan, jos epäilee allergiaa? Millaisia oireita? Allergiat ja antibiotteja tarvitsevat sairaudet oireilevat yleensä eri tavalla.
Vai tarkoitatko, että olis allerginen antibiootille, eikä se siksi tehoa?
 
Siis mä oon törmännyt useampaan ihmiseen, jotka ilmoittaa olevansa jollekin antibiootille allergisia. Ja kun kysyy, että millaisia oireita kyseinen lääke on aiheuttanut, ne ilmoittaa että "se ei tehonnut". Jolloin siis "lääke XXX ei tehonnut --> olen sille allerginen".

Mie en käsitä.
 
rgergerg
Jos on antibiootille allerginen, siitä tulee iho-oireita ja saattaa tulla pahempaakin.
Jos antibiootti ei tehoa, on sairauden aiheuttanut virus tai antibiootti on väärä. Kaikki antibiootit kun ei tehoa joka sairauteen, lääkärit vaan yleensä määräävät jonkin monitehoisen ja toivovat sen toimivan, koska muuten pitäisi lähteä ottamaan näytteet, joista bakteeri voidaan tunnistaa ja valita lääke sen mukaan.
Allergian kyllä huomaa, kokemusta on.
 
  • Tykkää
Reactions: Kumipuu
No mä tiiän tän. Mutta sie et nyt oikein ymmärtänyt mun punaista lankaa tässä jutussa.


Jos on antibiootille allerginen, siitä tulee iho-oireita ja saattaa tulla pahempaakin.
Jos antibiootti ei tehoa, on sairauden aiheuttanut virus tai antibiootti on väärä. Kaikki antibiootit kun ei tehoa joka sairauteen, lääkärit vaan yleensä määräävät jonkin monitehoisen ja toivovat sen toimivan, koska muuten pitäisi lähteä ottamaan näytteet, joista bakteeri voidaan tunnistaa ja valita lääke sen mukaan.
Allergian kyllä huomaa, kokemusta on.
 
rgergerg
Ymmärsin mä. Porukka aattelee, että allergia estää antibioottia toimimasta, mutta kun mäkään en voi käsittää, miten allergia vois vaikuttaa noin.

Jos noi ihmiset aattelee, että allergia poistaa sen antibiootin elimistöstä tai estää sitä toimimasta, eli allergia suojelis niitä bakteereja jotenkin ?
 
"Huoh"
Jos on antibiootille allerginen, siitä tulee iho-oireita ja saattaa tulla pahempaakin.
Jos antibiootti ei tehoa, on sairauden aiheuttanut virus tai antibiootti on väärä. Kaikki antibiootit kun ei tehoa joka sairauteen, lääkärit vaan yleensä määräävät jonkin monitehoisen ja toivovat sen toimivan, koska muuten pitäisi lähteä ottamaan näytteet, joista bakteeri voidaan tunnistaa ja valita lääke sen mukaan.
Allergian kyllä huomaa, kokemusta on.
No kuule oot vähän hakoteillä. Yleensä pyritään määräämään mahdollisimman kapeakirjoinen antibiootti, joka on kuitenkin tehoava todennäköisiin taudinaiheuttajiin. Vanhemmat ovat yleensä niitä jotka tahtovat laajakirjoisempia "kun muu ei kuitenkaan tehoa kuin tämä meillä". Mielellään niitä näytteitä ym otetaan, vaan harvapa lähtee mielellään poskiontelopunktioon tai tärykalvopistoon, et ne näytteet saataisiin..
 
"Kifa"
Tuohon allergiaan en ole juuri törmännyt mutta sitä kyllä aina välillä kuulee että "mulla ei antibiootti X toimi ikinä eli pitää saada jotain muuta". Vaikka eihän se potilaan ominaisuuksista riipu mikä antibiootti puree vaan aiheuttajabakteerin, siihenhän sen teho kohdistuu.
 
"Huoh"
[QUOTE="Kifa";26201557]Tuohon allergiaan en ole juuri törmännyt mutta sitä kyllä aina välillä kuulee että "mulla ei antibiootti X toimi ikinä eli pitää saada jotain muuta". Vaikka eihän se potilaan ominaisuuksista riipu mikä antibiootti puree vaan aiheuttajabakteerin, siihenhän sen teho kohdistuu.[/QUOTE]

No aamen. Oletko muuten lääkäri tai muuten hoitoalalla? Nikistäsi tulee mieleen kliininen farmakologia ;)
 

Yhteistyössä