Mä en kestä!!! Hitto että surettaa ja itkettääkin vähän :((

  • Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Mä en tiedä mikä hitto meidän esikoisen ikkunassa on. Sinne kuitenkin viime viikolla lensi yks pikkulintu päin lasia ja kuoli heti. Nyt ihan vartti sitten kopahti taas lasiin ja lintu meidän etupihalla. Se raukka vielä kituikin eikä kuollut heti. Pian kopsahti uudelleen ja kun menin ulos katsomaan niin kolmas lintu tippui miltei päälleni ikkunaan kopsahdettuaan :'( :'( :'( .

Kaks jälkimmäistä kuoli heti, mutta se eka kitui edelleen. Mä käänsin linnun hyvin varovaisesti selältä vatsalleen (typerä optimisti, mietin että raukka pääsis vielä lentoon). Lintu katsoi mua hetken ja sitten kuoli. Onneks, sillä mä en olis kestänyt katsoa sen kituvan, mutta en olis pystynyt sitä tappaakaan.

Ja nyt meillä on 3 kaunista lintua kuolleena etupihalla ja mä en pysty niitä sieltä pois viemään :'( :'(
 
Tipu Topakka
Höh :/ Teidän varmaan kannattaa laittaa jostain siihen ikkunaan, että ei heijasta niin kovasti ja linnut lennä päin.. Vaikka semmosia linnun mallisia askartelukartongoista leikattuja kuvia..
 
v
Voi olla, että ikkuna on jotenkin niin, ettei lintu näe sitä tai se näyttää linnun silmissä kiintoisalta :/
Laita ensiavuksi verho kiinni ja sit hommaa vaikka sellaisia haukankuvatarroja siihen lasiiin.
 
memmu
Jos ikkunaan heijastuu vain puita ulkoa niin lintu luulee, että metsikköä jatkuu.. kannattaa laittaa vaikka valoverhot ikkunaan niin loppuu tuo lintujen ikkunaan kopsahtelu.
 
Anne
Siihen ikkunaan heijastaa puu tai jokin niin että linnut lentää sitä päin.

Meidän olohuoneen ikkuna oli tuollainen surmanloukku.
Siihen pitää laittaa jokin "pelote" että linnut ei tule sitä kohti.

Suosite on laittaa haukan tai muun petolinnun kuva ikkunaan, me ei tehty niin kun on kyse olohuoneesta vaan laitettiin verho niin että se peittää ikkunaa. On auttanut aika hyvin.

Teillä kun on lapsen ikkunasta kyse niin voisi hyvin laittaa tuollaisen linnun kuvan ikkunaan kiinni.
Printtaa vaikka netistä jokin värikuva tai jostain kaupasta halpa haukka juliste
 
mammanen
Tee värillisestä paperista/pahvista linnun näköinen kuva ja laita se ikkunaan teipillä yms kiinni.
Lintu näkee sen ja ymmärtää että este vastassa. Meillä landella toimii oikein hyvin myös lepakoihin!
 
Turkilmas
joo mä mietin että koittaako ne lentää sisään kun oli "tuuletusikkuna" auki. Ja laitan myös sälekaihtimet kiinni nyt.

Soitin miehelle suruissani ja hän sanoi että pikkulinnut on tällä hetkellä kännissä. Kun siis syövät käyneitä marjoja... Että toivottavasti tää on väliaikaista.

Koskaan aiemmin ei oo näin käynyt ja nyt tosiaan noin monta kertaa peräkkäin :eek: :'(
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja mammanen:
Tee värillisestä paperista/pahvista linnun näköinen kuva ja laita se ikkunaan teipillä yms kiinni.
Lintu näkee sen ja ymmärtää että este vastassa. Meillä landella toimii oikein hyvin myös lepakoihin!
kiitos vinkistä :flower:
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Siis ei voi olla totta!!
Kuulin ikkunassa kopsahhuksen: Lintu törmäs ikkunaan ja kuoli :'(
Eikä ennen ole kuolleita lintuja meidän pihassa ollut :'( :'(
Tiedän tunteen :( . Ne tosiaan ovat ilmeisesti tähän aikaan vuodesta vähän "pyörällä päästään". Tulispa mies pian kotiin että sais kantaa nuo linnut metsään :'(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
joo mä mietin että koittaako ne lentää sisään kun oli "tuuletusikkuna" auki. Ja laitan myös sälekaihtimet kiinni nyt.

Soitin miehelle suruissani ja hän sanoi että pikkulinnut on tällä hetkellä kännissä. Kun siis syövät käyneitä marjoja... Että toivottavasti tää on väliaikaista.

Koskaan aiemmin ei oo näin käynyt ja nyt tosiaan noin monta kertaa peräkkäin :eek: :'(

Just oli lehdessä, että toi kännissä olo on urbaani legenda! Linnuilla on niin hyvä maksa polttamaan kaikkea käynyttä, että ne ei tule känniin!
Mutta ikkuna peilaa ja ne luulee maiseman jatkuvan. Ei teillä mitään "kirousta" ole!
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Meillä vähän samaa ollut liikkeellä :( Kaipa ne tosiaan on kännissä!
Oikeesti ihan kauheeta. Ja se tömähdys on ihan hirvee :( . Se viime viikkoinen erilainen lintu piti vielä hetken ihan hirveetä rääkynää ennen kuin kuoli :'( . Ja se yks kituva lintu tänään. Auko vaan suutaan mutta ei saanut enää ääntä. Voi ei raasua :'( :'(
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
joo mä mietin että koittaako ne lentää sisään kun oli "tuuletusikkuna" auki. Ja laitan myös sälekaihtimet kiinni nyt.

Soitin miehelle suruissani ja hän sanoi että pikkulinnut on tällä hetkellä kännissä. Kun siis syövät käyneitä marjoja... Että toivottavasti tää on väliaikaista.

Koskaan aiemmin ei oo näin käynyt ja nyt tosiaan noin monta kertaa peräkkäin :eek: :'(

Just oli lehdessä, että toi kännissä olo on urbaani legenda! Linnuilla on niin hyvä maksa polttamaan kaikkea käynyttä, että ne ei tule känniin!
Mutta ikkuna peilaa ja ne luulee maiseman jatkuvan. Ei teillä mitään "kirousta" ole!
Okei. Mä laskin nyt pojan ikkunasta sälekaihtimet alas ja olkoon vaikka pimeä huone hetken aikaa. Mä vaan en kestä enää ainuttakaan kuollutta lintu-raukkaa meillä :(
 

Yhteistyössä