mä en kestä tätä kylmyyttä ja pimeää.. :(

en vaan saa tästä vuodenajasta mitään irti.
mua itkettää, väsyttää, masentaa, surettaa, paleltaa ja ällöttää koko talvi.
kaikki jauhaa et "pukeutumiskysymys" mutkun ei ole!!
mä palelen koko talven, jopa sisällä villasukat jalassa ja peitto päällä. puhumattakaan ulkoilusta, vaikka olis lämmin kerrasto ja pilkkihaalari, villapipo ja kunnon rukkaset niin mä vaan palelen ja se sulaminen sit kestää ja veto on pois.
tää pimeys väsyttää mua ihan simona ja mikään ei kiinnosta. (ja tähän kaikki sanoo et "asennekysymys" mut miks mun pitäis tykätä talvesta?? mä olen asennoitunut et se vaan kuuluu suomen vuodenaikoihin enkä voi muuta kun koittaa tehdä siitä siedettävän, mut en palelultani ja väsymykseltäni pysty enkä jaksa.. :ashamed: )
aamulla pitäis herätä klo5 ja mä oon jo nyt itkun partaalla siitä et kello on noin paljon ja mulla on viel suihkussa käymättä ja mua ei huvita.
mä inhoan talvea koska se tekee musta ihan toisen ihmisen.
ollapa karhu ja vois nukkua talviunet!!!!!!!!!
kiitos, olen avautunut..

ja tähän ketjuun EI tarvitse tulla hehkuttaan miten ihana talvi on!!! :kieh: :snotty: :xmas:
 
x
Ei ole mikään pakko tykätä talvesta, mutta on se sillä tavoin asennekysymys että halutessaan siihen voi itse jonkin verran vaikuttaa. Jos koko ajan hokee itselleen miten tylsää ja kurjaa ja pimeää ja masentavaa ja ja ja..., niin helposti onnistuu suggeroimaan itsensä vielä ankeampaan olotilaan. Jos ei koko ajan märehdi talven kurjuutta, ja yrittää opetella löytämään jokaisesta päivästä edes yhden hyvän asian, niin talvikin on helpompi kestää. Sama pätee myös muihin asioihin jotka eivät tunnu niin mukavilta.
 
piippu
lähteköö ulkomaille? Pääsette meidän matkalaukkuun kun matkataan lauantaina Egyptiin. Pääsette käsimatkatavaroihin, koska matkis on jo kiinni ja lukossa. Mitat olkoon ne 20*40*55. Tulkaa lauantaina hels-vant lentokentälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja expertus dico:
en vaan saa tästä vuodenajasta mitään irti.
mua itkettää, väsyttää, masentaa, surettaa, paleltaa ja ällöttää koko talvi.
kaikki jauhaa et "pukeutumiskysymys" mutkun ei ole!!
mä palelen koko talven, jopa sisällä villasukat jalassa ja peitto päällä. puhumattakaan ulkoilusta, vaikka olis lämmin kerrasto ja pilkkihaalari, villapipo ja kunnon rukkaset niin mä vaan palelen ja se sulaminen sit kestää ja veto on pois.
tää pimeys väsyttää mua ihan simona ja mikään ei kiinnosta. (ja tähän kaikki sanoo et "asennekysymys" mut miks mun pitäis tykätä talvesta?? mä olen asennoitunut et se vaan kuuluu suomen vuodenaikoihin enkä voi muuta kun koittaa tehdä siitä siedettävän, mut en palelultani ja väsymykseltäni pysty enkä jaksa.. :ashamed: )
aamulla pitäis herätä klo5 ja mä oon jo nyt itkun partaalla siitä et kello on noin paljon ja mulla on viel suihkussa käymättä ja mua ei huvita.
mä inhoan talvea koska se tekee musta ihan toisen ihmisen.
ollapa karhu ja vois nukkua talviunet!!!!!!!!!
kiitos, olen avautunut..

ja tähän ketjuun EI tarvitse tulla hehkuttaan miten ihana talvi on!!! :kieh: :snotty: :xmas:

Säikähdin jo, että onko minun kirjoitus!!!Tuo on prikulleen minun suustani.Olen nyt jo syväjäädytetty ja kroppa ei lämpene ennen kevättä.Kuinka helvetissä kestän kovlla pakkasella.Oletko minun ruumiistaani irtautunut vai kuinka osasitkin kuvata minut noin hyvin
:D
 
En mäkään tykkää talvessa muusta kun joulusta. Pimee tulee jo viiden aikaan ja mä en pimeellä meinaa saada itsestäni mitään irti.
Mä vedän valkoiset rullaverhot ikkunoiden eteen ennen kuin ulkona on mustaa ja koitan kuunnella kivaa musaa. Auttaa jonkin verran kun ei näe miten pimeää ulkona on. :hug:
 
Carlos74
Sama homma. En saa tästä syksy/talvi ajasta kyllä mitään irti. Muuta kuin ehkä *itutuksen. Ja sitä paitsi mun duunistakin tulee 10 kertaa hankalampaa jäisillä teillä ja pihoilla.
 

Yhteistyössä