Mä haluan ihan tosissani tietää voiko niitäaivoja syöviä ameeboja olla suomessa??

  • Viestiketjun aloittaja vierailija.
  • Ensimmäinen viesti
vierailija.
Nyt kun ilmat ja vedetkin ovat tosi lämpimät. Lapsi oli hoidossa, jossa sitten oli uinut LIKAISESSA hoitamattomassa altaassa :( Nyt lapsella pää kipeä, lämpöä, huono olo ja muutenkin kipeen olonen... :/
 
vieraus
No ennemmin se on jokin virus, kuten Tampereella, tai vaikka auringonpistos. Eikä tuossa jutussa muuten sanottu, että aivoja syöviä ameeboja olisi Suomessa, vaan niiden sukulaisia on, eli ameeboja ylipäänsä.
 
"a p"
Mutta ei täälä ole tänään paistanut aurinko.. Siskollansakin oli toisena päivänä samanlaisia oireita, mutta olen varma sen olleen auringonpistos ku puljasi koko päivän rannassa.
 
vieraus
[QUOTE="a p";30139958]Mutta ei täälä ole tänään paistanut aurinko.. Siskollansakin oli toisena päivänä samanlaisia oireita, mutta olen varma sen olleen auringonpistos ku puljasi koko päivän rannassa.[/QUOTE]

Ööh, jos kerran siskollansa on ollut samoja oireita, niin ei tullut mieleen, että oliskin vaan joku normaali flunssa?
 
"Sirionful"
Sähän oot kysyny tätä täällä jo aikasemmin. Aikamoinen pakkomielle sulla asian suhteen. Ei, täällä ei ole niitä. Niitä on jossain tropiikissa. Pelkäisit ennemmin vaikka borrelioosia tai aivokalvontulehdusta tai jotain muuta järkevää, jota täällä oikeastikin esiintyy.
 
HippuTAR
Eli sukulaisia löytyy mutta aiheuttaa lähinnä sarveiskalvontulehdusta.
Ja siinäkin suurin riskiryhmä on piilolasien käyttäjät.

Tosiaan suomesta löytyy monta enemmän pelättävää asiaa ku jotku ameebat.
 

Yhteistyössä