Mä niin toivon, että meidän koira kuolee.

  • Viestiketjun aloittaja "itku"
  • Ensimmäinen viesti
"itku"
Mä oon niin väsynyt tuohon jatkuvaan paskan ja kusen siivoamiseen. Kaikki konstit on kokeiltu ja se vaan tekee tarpeensa sisälle. Ihan kuni se ei tajuaisi ollenkaan, että ne pitää tehdä ulos.
Taas oli eteinen täynnä tavaraa kun aamulla sinne menin. Vaikka koira oli ollut sisällä vain 8-9 tuntia. Ja kun se ei edes pyydä ulos kun sille tulee hätä, vaan se ihan kaikessa rauhassa tekee tarpeensa lattialle. Maton päälle.

En jaksa.
Ja koira on jo 7-vuotias, joten pennusta ei ole kyse. Välillä meni jo paremmin, se oli suht sisäsiisti, mutta nyt tää on taas mennyt tähän. Vähintään kaksi, kolme kertaa viikossa se paskoo sisälle. Tai ainakin pissaa. Ja aina yöllä. Tekis niin mieli jättää tuo yöksi pihalle, mutta en raaski. Ei kai se siellä kärsisi, en tiedä.

Kunpa se vain kuolisi pois, pääsisi tästäkin :(
 
"Vieras"
Ja olet varmaan käyttänyt sitä eläinlääkärillä? Ensin suljetaan pois fyysiset vaivat. Sen jälkeen kutsut paikalle koirakouluttajan, kun kyse on käytöshäiriöstä.
Koiralle voi myös etsiä perheen, jossa osataan kouluttaa.
 
"itku"
Ja on opetettu sisäsiistiksi pennusta saakka. Ei vain ole ikinä sitä oikeasti sisäistänyt.
Ruuan annan aikaisin aamulla ja näin kesäisin on siis pihalla aamu kuudesta ilta kymmeneen. Eli luulisi siinä ajassa tekevän tarpeensa ulos, mutta kun ei. SIsällä olen käyttänyt kaikenmaailman eläinkaupasta saatavia suihkeita ja juttuja, joiden pitäisi estää tekemästä tarpeitaan sisälle. Olen ostanut feromonihaihduttimia jne mutta mikään ei auta. Ei mikään.
Ja pääse lenkillekin muutaman kerran päivässä, ei ole siitä kyse.
 
"vieras"
[QUOTE="itku";28614416]Ja on opetettu sisäsiistiksi pennusta saakka. Ei vain ole ikinä sitä oikeasti sisäistänyt.
Ruuan annan aikaisin aamulla ja näin kesäisin on siis pihalla aamu kuudesta ilta kymmeneen. Eli luulisi siinä ajassa tekevän tarpeensa ulos, mutta kun ei. SIsällä olen käyttänyt kaikenmaailman eläinkaupasta saatavia suihkeita ja juttuja, joiden pitäisi estää tekemästä tarpeitaan sisälle. Olen ostanut feromonihaihduttimia jne mutta mikään ei auta. Ei mikään.
Ja pääse lenkillekin muutaman kerran päivässä, ei ole siitä kyse.[/QUOTE]

Omg! Teidän tekniikoissa on jotain pahasti vialla, tai koira on sairas.
 
"itku"
[QUOTE="Vieras";28614414]Ja olet varmaan käyttänyt sitä eläinlääkärillä? Ensin suljetaan pois fyysiset vaivat. Sen jälkeen kutsut paikalle koirakouluttajan, kun kyse on käytöshäiriöstä.
Koiralle voi myös etsiä perheen, jossa osataan kouluttaa.[/QUOTE]

Mua ihan vähän ärsyttää se, että heti oletetaan että
a) koirasta ei huolehdita yhtään
b) mä en osaa kouluttaa koiria ollenkaan
c) koiralle pitää etsiä uusi koti koska se kärsii täällä
 
vierasäiti
[QUOTE="itku";28614425]Mua ihan vähän ärsyttää se, että heti oletetaan että
a) koirasta ei huolehdita yhtään
b) mä en osaa kouluttaa koiria ollenkaan
c) koiralle pitää etsiä uusi koti koska se kärsii täällä[/QUOTE]

Jotenka tyydyt vaan toivomaan että se kuolee pois? Perin järkevää.
 
Kuinka usein käytätte sitä LENKILLÄ? Pihalla oleminen ei riitä koiran lenkiksi. Jos lenkitätte sitä 2-3 kertaa päivässä niin kuin kuuluisi lenkittää, sen kyllä pitäisi tehdä paskat lenkin aikana.
 
Mä vielä lisään, että meilläkin on koira (norjanharmaa) ulkona kaikki päivät, juoksulangassa, mutta se ei KOSKAAN TEE PASKOJA ollessaan juoksulangassa, koska se tietää pääsevänsä kolmesti päivässä lenkille. Pysyy piha siistinä, eikä sisäolossakaan ole mitään vikaa. Hyvin pyytää pihalle jos pissattaa ja pidättää, jos ei olla paikalla. Lenkkeilkää, lenkkeilkää, lenkkeilkää. Siinä simppeli neuvo. Niin, ja sisälle paskominen voi olla myös protesti siitä, että olette poissa. Se voi olla osoitus eroahdistuksesta, mutta lenkkeily auttaa tähänkin.
 
Viimeksi muokattu:
isomahainen
Meillä ei koiramme ulosta ollenkaan aidatulle oleskelupihallemme, vaikka olisivat siinä koko päivän. Saattaisivat tehdä ulosteen pihalle vain äärimmäisessä hädässä. Hyvin vähän pihalle pissivätkään.

Olisiko näin ettei koiranne "osaa" tehdä tarpeitaan oleskelupihalle, vaan tarvitsisi nimenomaan lenkitystä, jotta saa tarpeensa tehtyä. Eläimenkin vatsa toimii paremmin, jos saa säännöllistä liikuntaa.

Kerran sisäsiistiksi oppineen koiran alettua tehdä uudelleen tarpeitaan sisälle tulee selvittää syy tähän. Onko kuten ketjussa jo kirjoitettiin kyse mielenilmaisusta vai onko taustalla jotain fyysistä vaivaa.

Asiasta voi tulla noidankehä perheessä, mikä lisää kaikkien stressiä ja saattaa pahentaa tilannetta.

Oletettavaa on, ettei 7-vuotias koira kuolla kupsahda tuosta noin vaan, joten jos asia on ongelma, niin sille täytyy tehdä jotain. Koiraa täytyy yrittää auttaa jotenkin, jos tahtoo sen ja teidän elämän olevan täyspainoista ja kaikille miellyttävää.
 
Niin...
Mä vielä lisään, että meilläkin on koira (norjanharmaa) ulkona kaikki päivät, juoksulangassa, mutta se ei KOSKAAN TEE PASKOJA ollessaan juoksulangassa, koska se tietää pääsevänsä kolmesti päivässä lenkille. Pysyy piha siistinä, eikä sisäolossakaan ole mitään vikaa. Hyvin pyytää pihalle jos pissattaa ja pidättää, jos ei olla paikalla. Lenkkeilkää, lenkkeilkää, lenkkeilkää. Siinä simppeli neuvo. Niin, ja sisälle paskominen voi olla myös protesti siitä, että olette poissa. Se voi olla osoitus eroahdistuksesta, mutta lenkkeily auttaa tähänkin.
Tässä se lukee selvin sanoin. Eikö ap enää uskokaan olevansa niin taitava koirankasvattaja kuin tuolla vihjasi olevansa? Lenkille sen ulkokoirankin on päästävä. Ja jos koira ei osaa kulkea hihnassa ettekä siksi vie sitä lenkeille se on nimenomaan koulutuksen puutetta! Että niin risoo tuollaiset "kyllä minä osaan koiran kouluttaa, mutta koirassa on jotain vikaa" -tyypit. Sitten paljastuu, ettei koiraa edes lenkitetä eikä sen kanssa toimita aktiivisesti. Jokainen koira tarvitsee aktiivisen omistajan! Eivät ne mitään huonekaluja ole!
 
Kuinka usein käytätte sitä LENKILLÄ? Pihalla oleminen ei riitä koiran lenkiksi. Jos lenkitätte sitä 2-3 kertaa päivässä niin kuin kuuluisi lenkittää, sen kyllä pitäisi tehdä paskat lenkin aikana.
meidän koira ei ole ikinä tehnyt paskoja lenkillä ollessa. itseasiassa sillä ei tähän mennessä ole ikinä ollut sellaista hätää (siis edes pissa) että se olisi suostunut tekemään sen remmissä ollessaan
 
"Vieras"
Ap kirjoitti että koira pääsee lenkille pari krt päivässä, joten turhaan pädette tuolla lenkkiasialla ja tuomitsette ap:n surkeaksi omistajaksi kun ei edes koiraa lenkitä.
 
"sipsi"
Mie epäilen, että kora pitää pihaa enemmän reviirinään kuin sisätiloja - eikä halua paskoa reviirilleen. Tämä on niillä ihan ikiaikainen juttu, tarpeiden haju on ammoin houkutellut saalistajia paikalle, joten niitä ei omalle lähialueelle tehdä.

Tuossapa yläpuolella tuli hyvä vinkki, tuo lenkitys nimittäin. Omalta pihalta pois, ja tarpeiden teon jälkeen jäänti pihaan.

Ja jos koira oikeasti noin hirveästi ärsyttää, tee itsellesi ja sille palvelus. Joko koeta löytää uusi koti, tai sitten päästä pois. Älä nyt hyvä ihminen vaan toivo toisen kuolemaa. Ei se varmaan silkkaa ilkeyttää tuota tee.
 
..
Nämä koiraketjut on vihoviimeisiä mitä tänne kannattaa avata. Tulee sontaa niskaan samantien kun oletetaan heti että ap ei tiedä koirista yhtään mitään. Tosin tuo aloitusotsikko on aika provosoiva ;)

Minä ymmärrän. Meillä on sama ongelma, paitsi todella nuori koira vielä. Paskoo ja kusee eroahdistuneena sisälle. Juuri kävimme TAAS lekurilla tutkimassa ja tuloksia verikokeista odotetaan. Eli siia fyysiset jutut nyt katotaan ensin ja jos ei mitään ole niin kutsutaan kouluttaja käymään, maksaa täällä 70e se eka käynti. Antaa vinkkejä koulutukseen ja katotaan lääkityksen tarve ym. Nyt on varalta saanut suolistoantibiootin ja sellasta toista mikä tasaa vatsantoimintaa.

Onko koira yöllä teidän kanssa samassa tilassa vai eristettynä? Meillä eristettynä tekee yöllä sisälle mutta kun pääsee meidän luokse niin nukkuu rauhassa läpi yön ilman eritteitä.
 
..
Se pitää ymmärtää että koiran sisäsiisteysongelmat varsinkin VUOSIA jatkuessaan pistää hermot kiristymään ja ihminen voi oikeasti olla toivoton ja masenunutkin. Silloin voi ihan helposti toivoa rakkaan koiran kuolemaa jotta asia ratkeais edes jotenkin.
 
"vieras"
Onko kyseessä joku pieni rotu (esim chihu)? Niillä näitä ongelmia on yleisesti, erenkin uroksilla, syy ongelmiin on usein siinä että koiraa ei kohdella kuin koiraa vaan se on jotenkin lapsen asemassa, ja kuseksiminen siis sitä merkkaa reviiriään sisälle koska päässyt pomon paikalle.
 
"koirallinen"
Unohda noi syyttelyt jos itse tiedät että koiran perushoito on ok. Säännöllinen ruokailu ja lenkitys. Siinä se, ei koiran hoito ole niin vaikeaa. Se vaan on fakta että joillain koirilla sisäsiisteys ei ota onnistuakseen.

Yksi auttava keino on se että koiran tila rajataan yöksi. Esim lentoboxi,kevythäkki tms. riittävän iso jotta koira kuitenkin mahtuu mukavasti olemaan. Sinne yöksi nukkumaan. Tai koira hihnalla vaikka omaan käteen kiinni jotta ei pääse yöllä tarpeillee. Ja oikeesti sitten kun tuntuu että kaikki on kokeiltu niin sulla on oikeus laittaa koira pois. Koira ei lopetuksesta kärsi
 
"Helekkarin Heittomerkki"
[QUOTE="koirallinen";28614649]Unohda noi syyttelyt jos itse tiedät että koiran perushoito on ok. Säännöllinen ruokailu ja lenkitys. Siinä se, ei koiran hoito ole niin vaikeaa. Se vaan on fakta että joillain koirilla sisäsiisteys ei ota onnistuakseen.

Yksi auttava keino on se että koiran tila rajataan yöksi. Esim lentoboxi,kevythäkki tms. riittävän iso jotta koira kuitenkin mahtuu mukavasti olemaan. Sinne yöksi nukkumaan. Tai koira hihnalla vaikka omaan käteen kiinni jotta ei pääse yöllä tarpeillee. Ja oikeesti sitten kun tuntuu että kaikki on kokeiltu niin sulla on oikeus laittaa koira pois. Koira ei lopetuksesta kärsi[/QUOTE]

Lenkkeilyn ja ruoan lisäksi koira tarvitsee myös seuraa ja pääkoppaa rasittavaa tekemistä.

Tässä tapauksessa koira on siirretty kesäksi ulos klo 6-22. Mitään tietoa ei ole siitä, että onko koira siellä yksinään, vai tehdäänkö sen kanssa jotain. Mutta jos koira on yks kaks yllättäen viskattu koko päiväksi ulos ja "eristetty" laumastaan, niin kyseessä voi olla siitä johtuva käyttäysymishäiriö.
 
"vilja"
Jos koira on käytetty eläinlääkärissä->todettu että ei ole sulkija lihaksessa tms fyysistä vikaa.

Niin mä saattaisin kokeilla sitä että ajaisin karvat lyhyeksi(jos pitkä karvainen rotu) ja pistäisin vaipan! tai juoksuhousut ja sinne suojaa. Luulis koiran lopettavan sisälle paskomisen kun siitä seurais epämiellyttävä tunne(toki sit joutuu pesee sitä koiraa) mut luulis muutamassa päivässä oppivan.

Mutta sitte on sellanen ku ongelma koira kouluttaja,hän voisi mahd ratkaista ongelman,tai sitten ei.

ps. kaikki ap:n arvostelijat mulla on lapsuudesta asti ollu koiria, osittain olen kasvattanut pentujakin. Meillä on siis kaikkiaan ollut vuosikymmenten aikana n.15 koiraa +pennut. Voin sanoa että jokainen koira on YKSILÖ! toiset ei vaadi juuri mitään oppiakseen tavoille,toiset vaatii ihan hirveesti, jotkut ei opi koskaan...
 
Hiippari
On tähän ikään mennessä tullut sen verran koirien sielunelämään tutustuttua, jotta tuo omalle reviirille paskominen tuntuu joillekin koirille olevan ylitsepääsemätön ongelma. Juu, oikein kiva olla "hieno poika" toki mutta tiedän miten rasittavaa se joskus on lähteä keskellä yötä vielä lenkille.. :D

Meillä ei yks uros suostu ees pisua lirauttaa omalle tontille. Joskus marjapuskaan tai tuijaan nostaa hätäseen koipeaan jos outo tuoksu mielestään siinä kohdalla. Joten tämä herra vielä 00.00 jälkeen vielä lenkitetään.. joskus vetää jo tirsoja ja tiedän että sitten on noustava joskus 3-4 aikaan viemään edes "korttelikierrokselle" kaveri. :) Mikäli on iltapissin aikoihin pantannut isoa hätäänsä..

AP:n koira voi tosiaan muuten olla ihan terve ja hyvin pidetty tietenkin, mutta ei tykkää tehdä tarpeitaan pihalleen ja jos ei sitten illalla "ehdi" tehdä niitä, ne tulee tietysti yöllä sisälle. Ei siinä sitten välttämättä auta mitkään ongelmakouluttajat vaan sopeutuminen tämän koiran tapoihin.. ;)
 
"vieras"
sympatiat ap:lle... Vaikka se oma lemmikki onkin niin rakas ja tärkeä, nii kyllä se oma mittakin tulee
joskus vastaan. Varsinkin paskojen ja kusien siivoomisessa! Hemmetin elukat..
 
"itku"
Ei ole siitä kyse, ettei tekisi omalle reviirille. Tekee ja ihan huoletta. Kuistilla sillä oli oma petikin, jonka rajasin yöksi niin ettei päässyt siitä pois -ja aamulla oli koko koiran peti täynnä jätöksiä. Arvatkaa itkettikö heittää roskiin peittoja sun muita ja se pettymys, kun koira pilasi heti uuden hienon petinsä.

Syytöksiin ja pätemisiin en jaksa ottaa kantaa, tiedän jotain koirista ja niiden hoitamisesta eikä tämä ole ensimmäinen koirani. Mutta ensimmäinen sellainen, joka ei ole sisäsiisti. Voin kertoa, että kun seitsemän vuotta on siivonnut jatkuvasti koiran jätöksiä lattialta, alkaa väsyttämään ja ahdistamaan. Luonne ei anna periksi laittaa koiraa toiseen perheeseen tai piikille, siksi toivon että se kuolisi armollisesti tänne kotiinsa johonkin sairauskohtaukseen tai vanhuuteen tms. Kuulostaa kamalalta, mutta voin kertoa ettei ole helppoa tämäkään elämä.

Kyseessä on keskisuuri rotu, ei pieni.
 
"Helekkarin Heittomerkki"
[QUOTE="itku";28614813] Kuistilla sillä oli oma petikin, jonka rajasin yöksi niin ettei päässyt siitä pois -ja aamulla oli koko koiran peti täynnä jätöksiä. /QUOTE]

Kuuletko sinä yöllä, jos koira uikuttaa siellä kuistilla?

Vaikuttaa siltä, että koira joko ei ole missään vaiheessa omaksunut sisäsiisteyttä tai sitten sillä se oireilee jotain käyttäytymällä noin. Minä ehkä yrittäsin aloittaa koko sisäsiisteyskasvatuksen alusta. Siis niin, että koiraa ei vaan viskata yksin pihalle, vaan sen kanssa ollaan siellä ja se saa aina hurjat kehut tehtyään tarpeensa ulos.
 

Yhteistyössä