mä olen selvinnyt ilman työntekoa koko elämäni

  • Viestiketjun aloittaja elämä
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Jenny:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
milläs otat itseäsi niskasta kiinni,jos opiskeluissa ei pärjää eikä töitä saa ja tiedättekö että vaikka kävisi töissä 40v on eläke silti paljon pienempi kuin palkka.
Höpöhöpö, mikset hae siivoustöitä? Siitä sulla on ainakin kokemusta ja siivoushommiin pääsee tosi helposti? Entäpä puhelinmyynti, oletko puheliasta sorttia?
Puhelinmyhynnissä jää hel¨posti palkatta.se on usein provisiotyötä. Mullle Jopa työkkärissä sanottiin ettei niihikananta hakea, pelkä puheliaisuus ei triitä siinäkän van ptää osata ola hyvin myyvä
Useassa siivouspaikassakin vaditaan koulutusta nykyään.
 
gus
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei tässä kaupungissa ole edes siivoustyötä tarjolla.Ja puhelin myynnistä saa niin vähän rahaa että enemmän saan kotihoidontukea.
Nyt on kyllä asenteessakin vikaa kun ei edes yritä? Oletko jotenkin masentunut kun on noin huono aloitekyky?

Mene grillille, sinne luulis pääsevän ilman koulutusta. Missä paikkakunnalla asut?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en ole koskaan ollut töissä, syynä teini-iässä tapahtunut kolari ja siitä seurannut halvaannus. Mitä vaan antasin että saisin tehdä töitä, olla kuin normaalit ihmiset.
No ei kukaan kyllä kolarissa saa halvaannusta :eek:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Tulisin hulluksi, jos ei mulla olisi päivisin muuta tekemistä kuin räkiä kattoon.
Niin minäkin. Mutta mä keksisin kyllä kevyesti sata muutakin vaihtoehtoja kuin kattoon räkiminen ja työ.
niin minäkin.Esim VAPAAEHTOISTYÖ on TYÖTÄ, mutta siitä ei saa RAHAPALKKAA. Mä ainkin menen taas heti tekemn vapaaehtosityötäkun saa lääkäriltä luvan kunnollakävellä. MÄ tykkään siitä työstä. Paraspalkka siinä on se asiakkaiden hyvä mieli ja mukavat työkaverit. Mutta PALKKATYÖSSÄ se ei riitä.
Tässä siis sokea rampaa taluttaa ;)
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
milläs otat itseäsi niskasta kiinni,jos opiskeluissa ei pärjää eikä töitä saa ja tiedättekö että vaikka kävisi töissä 40v on eläke silti paljon pienempi kuin palkka.
Eläke on pienempi kuin palkka, joo. Mutta enemmän se on kuin pelkkä kansaneläke. Ja säästämällä ja sijoittamalla voi itselleen turvata nimenomaan miellyttävän elintason myös eläkkeellä.

Mitäs meinasit tehdä sitten jos ja kun sun miehes sut jättää?
 
marii
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no sit saan puolet sen omaisuudesta ja on mullakin muutama kymppitonni säästössä.
mihen rahoistako oot säästäny ;) ja oikeasti luulis miehen olevan sen verran fiksu et ois tehny avioehdon kun sut elätikseen otti...
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en ole koskaan ollut töissä, syynä teini-iässä tapahtunut kolari ja siitä seurannut halvaannus. Mitä vaan antasin että saisin tehdä töitä, olla kuin normaalit ihmiset.
No ei kukaan kyllä kolarissa saa halvaannusta :eek:
Miten niin ei saa?
 
ap
en miehen rahoista vaan olen saanut perintöä.Siittä olen tämän perheen elatukseenkin antanut aika paljon rahaa.Eipä mun miehelläni vielä ole omaisuutta asuntolainaa on vielä.
 
Ihan uskomattomia työtä vieroksuvia lusmuja tällä palstalla sikiää. Onneks on myös vastuuntuntoisia ihmisiä joukossa.
Joskus tulevaisuudessa kun sekä minun että mieheni vanhemmista aika jättää, niin perinnöt on sellaiset ettei meidän ikinä enää tarvitsisi töissä käydä, mutta sellainen ei tulisi edes mieleen. Lapsillemme haluamme näyttää sellaisen mallin että jokaisen on elantonsa itse ansaittava.
Penskasta asti oon rahan eteen hommia tehnyt ja mulle on kunniakysymys se, että itse olen opiskelujen ohessa aikoinaan itseni elättänyt ja nyt saamme elättää itse perheemme työllämme.
Kyllä tulee niin mieleen taas Turmion Kätilöiden biisin "Irstauden ilosanoma" sanat:

"On sodat käyty, ihmeteot tehty
parempi huominen vuoksemme taisteltu
Tarpeemme tyydytetty, edut saavutettu
voimat tuntemattomat käyttöömme valjastettu
Ei näitä olkapäitä maailman vääryys paina
ei tullut osaksemme verta vuodattaa
Vaan uhrauksitta valmiissa maailmassa
tärkein tehtävänne on aikaa tappaa

Tuhansien järvien ja mahdollisuuksien maa
levittäytyy eteeni kuin halpa huora
Nöyränä katselee kuin kidutettu koira
ja hyvinvointi valtaa maailman
Tuhansien järvien ja mahdollisuuksien maa
levittäytyy eteeni kuin halpa huora
Nöyränä katselee kuin kidutettu koira
ja hyvinvointi valtaa maailman

Hei, hei, hei, hei!
Pöytä on katettu
Syökää, juokaa
Hei, hei, hei, hei!
On kaikki valmiina
Juokaa, naikaa"

Tämähän on kuin näiden elämäntapapummien Raamatusta.
:kieh: :kieh:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
keskisuomess asun ja tällä paikkakunnalla vain 15 avointa työpaikkaa nekin sellaisia jotka vaativat koulutuksen.
Kuule ei nää vaan tajua , että voi elää muutenkin kun käymällä vieraalla töissä. Mä tuolla aiemmin kirjoitin asiasta ja mulle sanottiin suoraan ettei lasten ja kodin hoito ole edes työtä!!!! Kyllä se vaan pistää ihmettelemään että mitä noi päiväkotitädit sitten tekee , ei varmaankaan työtä.
 
mie
Olen 34 vuotias enkä ole tehnyt pakollista palkallista työtä päivääkään. Kotona olen lasten kanssa. Lapsia ennen opiskelin ja kävin töissä joista pidin. Ensi viikolla olen taas menossa tekemään yhden sijaisuuden ja ajattelin että en työpaikalle toimita verokorttia enkä siis aio nostaa palkkaa.

Ja onnellinen OLEN!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
suomessa on niin helppo elää. Voi että ois ihanaa lähettää kaikki työtävieroksuvat loiset jonnekkin pakkotyöleirille siperiaan. Ah mikä ihana ajatus <3
Mistä sä olet saanu päähäs että jokainen koti-äiti on työtä vieroksuva loinen, sillä niinhän sinä nyt annat ymmärtää. Tämä keskustelu alkoi siitä että joku on pärjännyt ilman työn tekoa , no niin minäkin melkein ,aivan nuorena koulun jälkeen olin kyllä tössä vieraalla.Mun mielestä on törkeetä tuomita ihminen siitä että hoitaa kotinsa , lapsensa ja vielä palkatta . Valinta on ollut omani mitä se kellekkään kuuluu.
 
eikä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en tunne yhtään homssuista verkkareissa ja tukka paskaisena kulkevaa kotiäitiä, sen sijaan tunnen monta kiukkuista asiakaspalvelijaa, jotka vihaavat työssä oloa ja levittävät sitä työinhoaan toisiin työntekijöihin ja asiakkaisiin. Sen sijaan tunnen monta lempeää ja päivästä toiseen ahkerasti lapsiansa hoitavaa kotiäitiä. Nämä äidit todellakin hoitavat hyvin lapsensa ja ulkoilevat, leikkivät yms lasten kanssa. Päivissä on selkeä rytmi ja miehet ovat heihin tyytyväisiä, arvostavat naista joka asettaa oman perheensä etusijalle materialismin sijaan. Kotia ja kodin sisällä/ympärissä tehtäviä asioita arvostetaan aivan liian vähän tässä maailmassa.
Miehen tyytyväisyys on jokaisen rouvan ilo ja tavoite. Ymmärtäkööt nainen paikkansa ensisijaisesti äitinä ja vaimona.

Onko työnteko muuten materialismia?:D Ja tiestitkö, että ne asiakaspalvelijat eivät välttämättä ole perheellisiä? Yhä useampi nainen pyrkii nykyään ylempiin tehtäviin, kun se on mahdollista ja naisetkin ovat huomanneet, mitä haasteita ja sisältöä esim. akateeminen ura voi antaa. Ennen ei ollut mahdollista.

Mutta siis joo, jos tahtoo keksiä jotain näennäisesti järkevää hommaa ilman koulutusta ja työkokemusta, niin kotona on varmasti hyvä olla ja touhuta lasten kanssa. Kirjoituksesti kuulostaa kyllä ihan kuin jostain 50-luvun hyvä vaimo-käsikirjasta repäistyltä:D En halveksu sellaista valintaa, mutta en myöskään välttämättä kannustaisi lapsiani tuollaiseen elämään.
 
Minä olen aina ollut työihminen. Olen opiskellut kaksi ammattia (kaksi korkeakoulututkintoa) ja työskennellyt opiskeluajat, vaikka esikoinenkin syntyi tuolloin. Nyt olin kotona vuoden esikoisen ja pikkukakkosen kanssa. Aika on hieman kullannut alkuajan muistoa, mutta tuo vuosi oli elämäni parasta ja "rauhallisinta" aikaa. Tein tuntitöitä vauvan täyttäessä 2kk ja se oli oiva ratkaisu minulle irrottautua kotiäitiydestä muutamaksi tunniksi viikossa. Jos mieheni olisi megapalkkainen ja minulla olisi perintöä rutkasti, jatkaisin tuota kotiäitiys- tuntityöläinen linjaa ainakin siihen saakka kun molemmat lapset menevät kouluun, eli kuusi vuotta. Nyt lapset ovat hoidossa, ja tänään minä teen kotitöitä aamupäivän, ennen kuin haen lapset hoidosta, jotta ehdin olla heidän kanssa hetken ennen iltatöitä. Onnellista? Kyllä, muttei helppoa! Mieluusti ottaisin sen oman, ikioman, opettajan viran, enkä juoksisi sijaisuuksia ripotellen pitkin viikkoa ja jatkaisi iltapainotteista tuntityötä. Miksi siis tehdä elämästä palapeliä, jos taloudellinen tilannekin mahdollistaa toisin toimimisen?
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
suomessa on niin helppo elää. Voi että ois ihanaa lähettää kaikki työtävieroksuvat loiset jonnekkin pakkotyöleirille siperiaan. Ah mikä ihana ajatus <3
Mistä sä olet saanu päähäs että jokainen koti-äiti on työtä vieroksuva loinen, sillä niinhän sinä nyt annat ymmärtää. Tämä keskustelu alkoi siitä että joku on pärjännyt ilman työn tekoa , no niin minäkin melkein ,aivan nuorena koulun jälkeen olin kyllä tössä vieraalla.Mun mielestä on törkeetä tuomita ihminen siitä että hoitaa kotinsa , lapsensa ja vielä palkatta . Valinta on ollut omani mitä se kellekkään kuuluu.
Hei puhuinko KOtiäideistä? Äläpä vääristele sanomisiani, tuossa lauseessa ei ole sanallakaan puhuttu kotiäideistä vaan ihan kaikenlaisista työtävieroksuvista juopoista, nuorista vanhoista. Missä on ihmisten sisälukutaito? Ai niin missäpä se kehittys jos vuodesta toiseen kotona on? ;)
 
äh
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Ihan uskomattomia työtä vieroksuvia lusmuja tällä palstalla sikiää. Onneks on myös vastuuntuntoisia ihmisiä joukossa.
Joskus tulevaisuudessa kun sekä minun että mieheni vanhemmista aika jättää, niin perinnöt on sellaiset ettei meidän ikinä enää tarvitsisi töissä käydä, mutta sellainen ei tulisi edes mieleen. Lapsillemme haluamme näyttää sellaisen mallin että jokaisen on elantonsa itse ansaittava.
Penskasta asti oon rahan eteen hommia tehnyt ja mulle on kunniakysymys se, että itse olen opiskelujen ohessa aikoinaan itseni elättänyt ja nyt saamme elättää itse perheemme työllämme.
Kyllä tulee niin mieleen taas Turmion Kätilöiden biisin "Irstauden ilosanoma" sanat:

"On sodat käyty, ihmeteot tehty
parempi huominen vuoksemme taisteltu
Tarpeemme tyydytetty, edut saavutettu
voimat tuntemattomat käyttöömme valjastettu
Ei näitä olkapäitä maailman vääryys paina
ei tullut osaksemme verta vuodattaa
Vaan uhrauksitta valmiissa maailmassa
tärkein tehtävänne on aikaa tappaa

Tuhansien järvien ja mahdollisuuksien maa
levittäytyy eteeni kuin halpa huora
Nöyränä katselee kuin kidutettu koira
ja hyvinvointi valtaa maailman
Tuhansien järvien ja mahdollisuuksien maa
levittäytyy eteeni kuin halpa huora
Nöyränä katselee kuin kidutettu koira
ja hyvinvointi valtaa maailman

Hei, hei, hei, hei!
Pöytä on katettu
Syökää, juokaa
Hei, hei, hei, hei!
On kaikki valmiina
Juokaa, naikaa"

Tämähän on kuin näiden elämäntapapummien Raamatusta.
:kieh: :kieh:
Äh, uskomatonta on se, että näitä ns. lusmuja kauhistellaan ja haukutaan. Olisihan se hyvä, että jokainen tekisi jotain tämän yhteiskunnan eteen, mutta... Jostain syystä näin ei ole. Oi kun on hyvä että sinä olet niiin hyvä ja tarpeellinen ja muita parempi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja äh:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Ihan uskomattomia työtä vieroksuvia lusmuja tällä palstalla sikiää. Onneks on myös vastuuntuntoisia ihmisiä joukossa.
Joskus tulevaisuudessa kun sekä minun että mieheni vanhemmista aika jättää, niin perinnöt on sellaiset ettei meidän ikinä enää tarvitsisi töissä käydä, mutta sellainen ei tulisi edes mieleen. Lapsillemme haluamme näyttää sellaisen mallin että jokaisen on elantonsa itse ansaittava.
Penskasta asti oon rahan eteen hommia tehnyt ja mulle on kunniakysymys se, että itse olen opiskelujen ohessa aikoinaan itseni elättänyt ja nyt saamme elättää itse perheemme työllämme.
Kyllä tulee niin mieleen taas Turmion Kätilöiden biisin "Irstauden ilosanoma" sanat:

"On sodat käyty, ihmeteot tehty
parempi huominen vuoksemme taisteltu
Tarpeemme tyydytetty, edut saavutettu
voimat tuntemattomat käyttöömme valjastettu
Ei näitä olkapäitä maailman vääryys paina
ei tullut osaksemme verta vuodattaa
Vaan uhrauksitta valmiissa maailmassa
tärkein tehtävänne on aikaa tappaa

Tuhansien järvien ja mahdollisuuksien maa
levittäytyy eteeni kuin halpa huora
Nöyränä katselee kuin kidutettu koira
ja hyvinvointi valtaa maailman
Tuhansien järvien ja mahdollisuuksien maa
levittäytyy eteeni kuin halpa huora
Nöyränä katselee kuin kidutettu koira
ja hyvinvointi valtaa maailman

Hei, hei, hei, hei!
Pöytä on katettu
Syökää, juokaa
Hei, hei, hei, hei!
On kaikki valmiina
Juokaa, naikaa"

Tämähän on kuin näiden elämäntapapummien Raamatusta.
:kieh: :kieh:
Äh, uskomatonta on se, että näitä ns. lusmuja kauhistellaan ja haukutaan. Olisihan se hyvä, että jokainen tekisi jotain tämän yhteiskunnan eteen, mutta... Jostain syystä näin ei ole. Oi kun on hyvä että sinä olet niiin hyvä ja tarpeellinen ja muita parempi.
No kyllä siinä mielessä ettei kenenkään tarvitse meitä elättää, eikä ole koskaan tarvinnut. Miks ei sais kauhistella? Kauhistelen ihan varmasti koska en voi ymmärtää miten sellaisia ihmisiä on? Onko kasvatus mennyt pieleen vai mikä? Ja kun tosiaan tämä yhteiskunta on tehnyt tämän toiminnan mahdolliseksi, kaikki on valmiiksi pöytään katettuna. Mutta ketkä ovat ne joiden selkärangoista ne elämänkustannukset revitään?
 
äh
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja äh:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Ihan uskomattomia työtä vieroksuvia lusmuja tällä palstalla sikiää. Onneks on myös vastuuntuntoisia ihmisiä joukossa.
Joskus tulevaisuudessa kun sekä minun että mieheni vanhemmista aika jättää, niin perinnöt on sellaiset ettei meidän ikinä enää tarvitsisi töissä käydä, mutta sellainen ei tulisi edes mieleen. Lapsillemme haluamme näyttää sellaisen mallin että jokaisen on elantonsa itse ansaittava.
Penskasta asti oon rahan eteen hommia tehnyt ja mulle on kunniakysymys se, että itse olen opiskelujen ohessa aikoinaan itseni elättänyt ja nyt saamme elättää itse perheemme työllämme.
Kyllä tulee niin mieleen taas Turmion Kätilöiden biisin "Irstauden ilosanoma" sanat:

"On sodat käyty, ihmeteot tehty
parempi huominen vuoksemme taisteltu
Tarpeemme tyydytetty, edut saavutettu
voimat tuntemattomat käyttöömme valjastettu
Ei näitä olkapäitä maailman vääryys paina
ei tullut osaksemme verta vuodattaa
Vaan uhrauksitta valmiissa maailmassa
tärkein tehtävänne on aikaa tappaa

Tuhansien järvien ja mahdollisuuksien maa
levittäytyy eteeni kuin halpa huora
Nöyränä katselee kuin kidutettu koira
ja hyvinvointi valtaa maailman
Tuhansien järvien ja mahdollisuuksien maa
levittäytyy eteeni kuin halpa huora
Nöyränä katselee kuin kidutettu koira
ja hyvinvointi valtaa maailman

Hei, hei, hei, hei!
Pöytä on katettu
Syökää, juokaa
Hei, hei, hei, hei!
On kaikki valmiina
Juokaa, naikaa"

Tämähän on kuin näiden elämäntapapummien Raamatusta.
:kieh: :kieh:
Äh, uskomatonta on se, että näitä ns. lusmuja kauhistellaan ja haukutaan. Olisihan se hyvä, että jokainen tekisi jotain tämän yhteiskunnan eteen, mutta... Jostain syystä näin ei ole. Oi kun on hyvä että sinä olet niiin hyvä ja tarpeellinen ja muita parempi.
No kyllä siinä mielessä ettei kenenkään tarvitse meitä elättää, eikä ole koskaan tarvinnut. Miks ei sais kauhistella? Kauhistelen ihan varmasti koska en voi ymmärtää miten sellaisia ihmisiä on? Onko kasvatus mennyt pieleen vai mikä? Ja kun tosiaan tämä yhteiskunta on tehnyt tämän toiminnan mahdolliseksi, kaikki on valmiiksi pöytään katettuna. Mutta ketkä ovat ne joiden selkärangoista ne elämänkustannukset revitään?
Et voi ymmärtää et. Hyppää pois pumpulista ja avaa silmät. Vaikka kuinka elettäisiin hyvinvointivaltiossa, niin monet asiat ovat retuperällä. Yhteiskunta todella on tehnyt toiminnan mahdolliseksi, se on ehkä halvin tapa pitää ihmiset hiljaa tyytyväisinä. Repiä sitä rahaa veronmaksajilta. Veronmaksajat kyllä pitävät huolen siitä, että nämä tukea saavat tuntisivat itsensä ö-luokan kansalaisiksi. Ei auta alkaa mellastamaan, kun almuja saa, valtio on niiiiin armollinen....
 

Yhteistyössä