Mä oon kyllä jo vähän huolissani parhaasta ystävästäni ja hänen perheestään

  • Viestiketjun aloittaja "Miksu"
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
[QUOTE="minä";25431298]Onko heillä facebook profiileja? Sieltä katsot kavereista saman sukunimen omaavia. Eikö kaverillasi ole sisaruksia. Kai joskus on jotain puhetta ollut heistä ja puhunut esim. siskostaan nimelle?[/QUOTE]

Ei oo facebookissa kumpikaan.
 
Ja minkä ikäisiä lapset on? jos on päiväkodissa/koulussa niin voisit sinnekin soitella? Ehkä he ei kerro, mutta jos ovat lapset olleet ilmoitamatta poissa niin tekevätkö he sitten ilmoituksen johonkin? Kaikki mahdolliset keinot käyttöön!!
 
"aapee"
Tottakai saa ja pitää olla huolissaan! Mua enemmänkin ottaa päähään että pohdit täällä että pitäiskö tehdä jotain, etkä oo ottamassa selvää! Ite menisin miehen työpaikalle ja vaikka heidän kotikuntaan asti selvittämään mistä on kyse. Ja vaikka lapsi ois sairaalassa, niin varmasti he avaavat puhelimet jossain vaiheessa, esim. kertoakseen töihin etteivät tule yms. JA silloin kun puhelin auki ja monta viestiä saapunut, niin uskon että oli tilanne mikä tahansa niin jollekin olisivat laittaneet viestin et "kaikki ok", tai en pysty nyt puhumaan yms.
Tai voit soittaa vaikka sairaalaan, jos heillä ei ole kieltoa, niin sairaala kertoo ovatko siellä.
No me ollaan rampattu jo sielä ja täälä ja oon soitellu koko kaveripiirin läpi ja rampannu niiden ovella ja kaveri lupas että soittaa/viestittää jos saa jotain selville. Mä meen käymään vielä tänään niiden ovella taas kerran ellei kaveri ilmoittele sitä ennen mitään. Minnekään 500 kilsan päähän mulla ei oo mahdollisuuksia lähteä heitä kattelemaan. Mä oon tiistai-illalla laittanu viestin ja se ei oo vieläkään menny perille.

En jaksa nyt enempää vatvoa tätä, laitan sitte viestin jos ja kun tämä selviää niin ei jää ketään vaivaamaan.
 
[QUOTE="aapee";25431348]No me ollaan rampattu jo sielä ja täälä ja oon soitellu koko kaveripiirin läpi ja rampannu niiden ovella ja kaveri lupas että soittaa/viestittää jos saa jotain selville. Mä meen käymään vielä tänään niiden ovella taas kerran ellei kaveri ilmoittele sitä ennen mitään. Minnekään 500 kilsan päähän mulla ei oo mahdollisuuksia lähteä heitä kattelemaan. Mä oon tiistai-illalla laittanu viestin ja se ei oo vieläkään menny perille.

En jaksa nyt enempää vatvoa tätä, laitan sitte viestin jos ja kun tämä selviää niin ei jää ketään vaivaamaan.[/QUOTE]

Pitäiskö sun nyt kuitenkin soittaa Poliisille ja kysyä mitä tehdä? Soittaminen ei tarkota sitä, että menisivät oven läpi ja tästä koittuis jotain "häpeää" perheelle. Muistelen itse että ystvän veli katos joskus melko samalla tavalla, ja kun poliisille soitettiin, niin he osasivat kertoa että veli oli poliisin saattelemana päättynyt suljetulle osastolle. Eli eivät varmaan hekään kerro, jos jotain tietävät että mitä, mutta saattavat kertoa esim. että joku sukulainen jo tehnyt ilmoituksen yms. Mua ainakin tämä vaivaa jo paljon, vaikken ketään tunne.
 
Olen samaa mieltä kuin Dancing. Sä voisit poliisilta kysyä neuvoa ainakin tai mielipidettä, että pitäiskö tässä kohtaa tehdä jotain.

Koita käydessäs katsoa ikkunoista sisään, jos mahdollista. No varmasti näin teet kehoittamattakin...
 
  • Tykkää
Reactions: Dancing
....
Olen samaa mieltä kuin Dancing. Sä voisit poliisilta kysyä neuvoa ainakin tai mielipidettä, että pitäiskö tässä kohtaa tehdä jotain.
Kai nyt kaikki normaalit ihmiset olisivat soittaneet poliisille jo aikoja sitten. Viimeistään nyt aamulla kun enemmänkin ihmisiä on alkanut ihmettelemään...
Ainakin itse toivoisin että kaverit tekisivät muutakin kuin ihmettelisivät netissä että mitäköhän on tapahtunut.
 
"Mmm"
Tarkoitan, että antaisit ammattilaisen analysoida tilanne. Kriisipuhelin, sosiaalipäivystys tai poliisi. Sitten se on heidän ratkaistavissaan. Itse soittaisin sosiaalipäivystykseen, jos soitat, heillä on oikeus katsoa perheen tiedot koneelta. eivät tietenkään sulle mitään kerro. Mutta sitten näkevät jos perheessä tehty jotain toimenpiteitä tai terveystiedoissa akuuttia. Poliisi ei näitä tietoja pysty katsomaan vaan tekevät analyysin kuulopuheella.
AP, luitko tämän?

Kannattaa nyt ainakin soittaa sosiaalipäivystykseen ellei halua poliisille soittaa.
 
"aapee"
No löytyhän ne viimeinkin. Toisen känny on menny rikki ja siksi kii ja toinen on kiinni "kun ei oo jaksanu aukasta". Ovat olleet kipeenä ja maanneet koko perhe vuoteessa (influenssa). Mutta sitä ihmettelen miksei voi tulla avaamaan ovea jos joku koputtaa/soittaa kelloa? Ja ois ollu kyllä kiva jos ois jonku viestin saanu ees joku kun meitä huolestuneita kavereita on ollu täs useampi. No, asia on ny sitte loppuun käsitelty ja onneksi ei ollu mitään kovaa kuumetautia vakavampaa.

Että sellasta.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";25432386]No löytyhän ne viimeinkin. Toisen känny on menny rikki ja siksi kii ja toinen on kiinni "kun ei oo jaksanu aukasta". Ovat olleet kipeenä ja maanneet koko perhe vuoteessa (influenssa). Mutta sitä ihmettelen miksei voi tulla avaamaan ovea jos joku koputtaa/soittaa kelloa? Ja ois ollu kyllä kiva jos ois jonku viestin saanu ees joku kun meitä huolestuneita kavereita on ollu täs useampi. No, asia on ny sitte loppuun käsitelty ja onneksi ei ollu mitään kovaa kuumetautia vakavampaa.

Että sellasta.[/QUOTE]

Joopajoo, ylläpito vois ottaa ip:tä selville tästä tapauksesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Dancing
"vieras"
[QUOTE="vieras";25432471]Joopajoo, ylläpito vois ottaa ip:tä selville tästä tapauksesta.[/QUOTE]

Siis miksi, mitä niin väärää ap on mielestäsi tehnyt että pitäisi ip ottaa selville? :-O

Ap:lle, hienoa kun asia selvisi, mutta todellakin ihmetyttää, eikö tuolle perheelle ole tullut mieleenkään että joku voi olla huolissaan kun heihin ei saa yhteyttä. Ja olisivat tosiaan voineet kipeänäkin oven avata kävijöille, ja ainakin kertoa että kaikki hyvin, kipeinä vain ovat.
 
  • Tykkää
Reactions: Eedla
AP HUHUU?!?
AP, oletko -tai onko joku kaverisi- nähnyt heitä ja lapsia nyt katoamisen jälkeen?

Anteeksi nyt vain, mutta ei tuollaista pelkällä flunssalla selitetä. Onko kukaan nähnyt tätä ystävääsi tai lapsia? Suora kysymys; näkyykö pahoinpitelyn merkkejä? Ovatko lapset todistetusti hengissä?
 
[QUOTE="aapee";25432386]No löytyhän ne viimeinkin. Toisen känny on menny rikki ja siksi kii ja toinen on kiinni "kun ei oo jaksanu aukasta". Ovat olleet kipeenä ja maanneet koko perhe vuoteessa (influenssa). Mutta sitä ihmettelen miksei voi tulla avaamaan ovea jos joku koputtaa/soittaa kelloa? Ja ois ollu kyllä kiva jos ois jonku viestin saanu ees joku kun meitä huolestuneita kavereita on ollu täs useampi. No, asia on ny sitte loppuun käsitelty ja onneksi ei ollu mitään kovaa kuumetautia vakavampaa.

Että sellasta.[/QUOTE]

Melkein arvasin että tässä kävisi näin..siis että Ap joko katoaa, eikä kerro enää mitään tai laitta viestii että kaikki olikin ihan ok. Kyl se vaan on niin, että vaikka mikä influenssa ois, niin ensinnäkin lapset pitää ääntä, ja toiseks pitää olla aika julma ihminen ettei tuu ovelle kertomaan huolestuneille ystävilleen että kaikki kunnossa...
 

Yhteistyössä