Mä tarviin nyt oikein paljon haleja ja voitteko myös kertooo että kaikki on hyvin..

Alkuperäinen kirjoittaja no:
:hug: Mitä on käynnyt?:(
Mä oon tääl vähän väliä puhunu kun henkee ahdistaa (juu astma on). Nyt oon sitte pari yötä valvonu kun on niin tuskasta kipua lapojen välissä ja kylkikaarissa.

Lääkäri meinas että pitääpä tutkia tarkemmin, oireet ei kait kuulosta ihan "hyviltä".

Peltottaa ihan perkeleesti suoraan sanottuna.
 
joku
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Ja valmiiks jo ottaa päähän että jos tää hengenahdistus on muuta kuin astmasta johtuvaa niin olen tässä pari kuukautta koittanu sitä astmana hoitaa..


Näin eräs tuttavanikin luuli.Ja keuhkosyöpä.Ensin luokiteltiin astma sitten flunssa.Keuhkois olikin syöpä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Ja valmiiks jo ottaa päähän että jos tää hengenahdistus on muuta kuin astmasta johtuvaa niin olen tässä pari kuukautta koittanu sitä astmana hoitaa..
Onko sulla siis todettu vasta tuo astma pari kk sitten, vai onko sulla ollut se kauemmin?
Astma on ollu jo kaaaaaaaaaaaaaaaauan..

 
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Ja valmiiks jo ottaa päähän että jos tää hengenahdistus on muuta kuin astmasta johtuvaa niin olen tässä pari kuukautta koittanu sitä astmana hoitaa..
Onko sulla siis todettu vasta tuo astma pari kk sitten, vai onko sulla ollut se kauemmin?
Astma on ollu jo kaaaaaaaaaaaaaaaauan..
Toivottavasti ois vaan joku pahenemisvaihe :hug:
 
armaselain
Ehkä teillä (tai jossain missä olet paljon) on jotain mikä ärsyttää nyt sitä astmaa. Kun ahdistaa niin joudut hengittämään "voimallisemmin", ja kyllähän sellainen käy pitemmän päälle lihaksiinkin. Tuo lapaluitten välin ja kylkikaarten kipeys voi olla vaan tulosta pitkällisestä hengenahdistuksesta.

Kaikki on hyvin :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja armaselain:
Ehkä teillä (tai jossain missä olet paljon) on jotain mikä ärsyttää nyt sitä astmaa. Kun ahdistaa niin joudut hengittämään "voimallisemmin", ja kyllähän sellainen käy pitemmän päälle lihaksiinkin. Tuo lapaluitten välin ja kylkikaarten kipeys voi olla vaan tulosta pitkällisestä hengenahdistuksesta.

Kaikki on hyvin :hug:
Näin toivotaan.
Tytön ratsastusharrastus ainakin saattaa vaikuttaa. Ollaan kyllä tosi tarkkoja niiden kamppeidenkanssa ja mies aina vie tytön ratsastamaan.
:ashamed:
 
armaselain
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Alkuperäinen kirjoittaja armaselain:
Ehkä teillä (tai jossain missä olet paljon) on jotain mikä ärsyttää nyt sitä astmaa. Kun ahdistaa niin joudut hengittämään "voimallisemmin", ja kyllähän sellainen käy pitemmän päälle lihaksiinkin. Tuo lapaluitten välin ja kylkikaarten kipeys voi olla vaan tulosta pitkällisestä hengenahdistuksesta.

Kaikki on hyvin :hug:
Näin toivotaan.
Tytön ratsastusharrastus ainakin saattaa vaikuttaa. Ollaan kyllä tosi tarkkoja niiden kamppeidenkanssa ja mies aina vie tytön ratsastamaan.
:ashamed:
No niin, siinähän voi olla ihan selvä syy.
Jos tyttö käytetään autolla ratsastamassa, kulkeutuu autoon ihan varmasti eläinpölyä, ja jos olet ite myöhemmin tuolla autossa voi se hyvin käydä siun hengitykseen. Myös tytön (ja ehkä miehesikin) vaatteissa ja esim. hiuksissa tulee eläinpölyä teille kotiin (sitä voi tarttua miehen vaatteisiin automatkalla), ja pienistäkin määristä voi jo tulla oireita herkälle astmaatikolle. Jos altistus ja niin ollen myös ahdistus on melkein jatkuvaa, niin varmasti nuo ns. hengityslihakset joutuu koetukselle ja väsyy.

Oon ite ollut aina allerginen hevosille, ja joskus ala-asteella kun oli kuitenkin pakko päästä kattomaan jotain estekisoja (sain mennä kun kisat oli kuitenkin ulkona eikä käyty taputtelemassa hevosia tms.), niin sain kuulema sen jälkeen tosi pahan ahdistuskohtauksen. Itellä ei ole mitään muistikuvaa tuosta kohtauksesta, ja ehkä parempi niin. Miulla ei tosin ole edes astmaa, vaan vain tosi paha allergia.

Hyvä että lääkäri haluaa tutkia tarkemmin ahdistuksen ja kipujen syytä, mutta olisin aika luottavainen että ne johtuu tuosta astmasta. Tottakai voi johtua jostain muustakin, mutta ainakin tuo on erittäin mahdollista.

Tsemppiä :hug:
 

Yhteistyössä