mäntysuopaako suuhun?

Olisiko jollakulla hyvää konstia, jolla saisi tuhmat sanat pois parivuotiaan suusta? Suuta olen "pessyt" hammastahnalla ja äkäpäissäni pari kertaa jopa sinapillakin. Tätä jälkimmäistä vähän hirvittelin siihen asti, kunnes nuori isäntä kirosi ja sen päälle PYYSI itse, että saisko nyt sitä sinappia... Eli teho ei riittänyt. Telkkarista opittua jäähypenkkiäin on kokeiltu, mutta teho on aika heikko. Toivon, etten joudu tästä linnaan, kun tunnustan, että myös luunappi on ollut käytössä joskus jostain muusta metkusta. Mutta se ei onneksi edes auta, saati että olisi muuten hyvä konsti. Vaikutan kai ihan avuttomalta ja sellaiseksi itseni tässä asiassa tunnenkin, siispä voisiko joku vinkata?
 
Ihan tavallista nestesaippuaa olen hammasharjaan pistänyt ja täytyy sanoa että meillä ainakin on toiminut. Nyt jos tuhma sana lipsahtaa niin varoitus tulee ja jos se jatkuu niin saippuaa harjaan. Ei kyllä ole tuon ekan kerran jälkeen tarvinnut saippuaa laittaa, uhkaus että saippualla pestään suu on tehonnut.
 
Meillä äärimmäisen hyvin tepsinyt jauhettu mustapippuri. Sitä sipaisen sormeen ja siitä lapsen suuhun. Aiemmin kokeiltiin sinappia, mutta siitä ei saatu aikaan kuin oksentaminen, ja varmaan sitten sinappikammo loppuiäksi.
 
Meillä ei onneksi kirosanoja ole kuulunut lapsen suusta, mutta jokaisesta muuten "tuhmasta" sanasta lähti pikkuauto jemmaan. Kun oli mennyt sovittu aika siitä viimeisestäkin tuhmasta snasta, palautin autot. Tätä tehtiin, kun poika parivuotias, nykyään 10-vuotias ja edelleen pysyy puheet puhtaina.

Kirosanoja meillä ei saa käyttää aikuisetkaan, niin ei tietenkään lapsetkaan.
 
Miten toimisi täydellinen huomiotta jättäminen? Meillä neiti on vasta nyt tasan 2v mutta puhuu paljon. Kokeili muutamaan kertaan "vilttihattua" sanoa ja jotain muutakin, katsoi oikein miten reagoin. Kun olin kuin en huomaisi, aikansa sitä rallatti mutta sitten lopetti eikä ole nyt vähään aikaan sanonut. Kun ei saanut mitään palautetta niin ei kiinnostanutkaan, itse kuulemma lapsena koitin samaa.

En tosin tiedä tepsiikö enää kun on jo kiroillut enemmän, meillä halut jäi toistaiseksi siihen. Varmaan kyllä palaa mieleen ajan kanssa.
 
ilveskissanminttu
Meillä tepsi kiristäminen :whistle: Kiroilu loppui kun seinään kun osasin kiristää oikealla asialla ;)
Mun mielestä saippuan suuhun laittaminen on aika brutaalia kasvatusta :/ Tosin meillä kyllä tyttö ihan itse laittaa sitä suuhunsa ;)
 
mä oon päiväkodissa testannut vähän vanhempiin mukuloihin tämmöstä: tuhmuuksia juttelevan olen rauhallisesti pyytänyt kanssani vessaan, avannut pöntön ja pyytänyt juttelemaan rumat sanat sinne pönttöön. toiset hämmentyy asiasta niin paljon, että tämä riittää. reippaimmat on muutaman päräytyksen sinne pöntön suuntaan päästelleetkin, mutta kai se tuntuu aika tyhmältä, koska eivät kovin kauaa jaksa. sitten pyydän lasta vetämään sen pöntön, "ettei ne rumat sanat tule sieltä enää pois" ja taas leikkiä jatkamaan. kuulostaa tyhmältä, mutta toimii yllättävän hyvin! :D
 

Yhteistyössä