Maistuisiko?

Maistuisiko?

  • Kyllä

    Ääniä: 4 100,0%
  • Ei

    Ääniä: 0 0,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    4
Ilman lammasta kyllä maistuisi.
En tiedä maistuisiko, on huonoja makukokemuksia lampaasta mutta mielelläni maistaisin:) hyvältähän tuo näyttää:rolleyes:
Mikä tuo keltainen tuossa keskellä? o_O
Jos on huonoa komemusta lampaasta niin silloin on ollut huono kokki. Tuo keltainen siinä keskellä on suolaveteen säilöttyä sitruunaa joka on se juttu lammastaginessa.
 
Jos on huonoa komemusta lampaasta niin silloin on ollut huono kokki. Tuo keltainen siinä keskellä on suolaveteen säilöttyä sitruunaa joka on se juttu lammastaginessa.
On varmasti, siks oliskin kiva päästä maistaan jonkun laittamaa "hyvää" lammasta jotta tulis edes käsitys miltä sen kuuluisi maistua. Oon ite koittanu pari kertaa ja sitä ei syöny koirakaan:oops: ja jossain muuallakin oon syöny pari kertaa mut on maistunut aina kovin "ummehtuneelle", vaikea kuvaillao_O
 
r0s
On varmasti, siks oliskin kiva päästä maistaan jonkun laittamaa "hyvää" lammasta jotta tulis edes käsitys miltä sen kuuluisi maistua. Oon ite koittanu pari kertaa ja sitä ei syöny koirakaan:oops: ja jossain muuallakin oon syöny pari kertaa mut on maistunut aina kovin "ummehtuneelle", vaikea kuvaillao_O

Tarpeeksi mausteita eikä mitään rosmariinia tai minttua. Sopivasti happoa ja vähän jotain makeaa. Ja ainakin neljä tuntia uunissa tai padassa.

Sit on hyvää lammasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Ellimaar
Lampaastahan saa vaikka minkälaista sapuskaa. Tää kaikkien inhoama villasukan makuinen lammas tulee siitä vanhan lampaan paistista jota on paistettu kolme tuntia liian vähän aikaa uunissa, eli sen tunnin. Sitten eri ruhonosista ja onko karitsanlihaa niin ihan mitä vain saa kunha osaa tehä. Eikä ole vaikeata tehä. Juutuubit ja googlet täynnä ohjeita.
 
On varmasti, siks oliskin kiva päästä maistaan jonkun laittamaa "hyvää" lammasta jotta tulis edes käsitys miltä sen kuuluisi maistua. Oon ite koittanu pari kertaa ja sitä ei syöny koirakaan:oops: ja jossain muuallakin oon syöny pari kertaa mut on maistunut aina kovin "ummehtuneelle", vaikea kuvaillao_O
Tässä esim ihan ok resepti kun en löytänyt enään tuota mistä itse olen tehnyt kun ei ole tarttenu moneen vuoteen lukia enään sitä, paitsi kuivattuja viikunoita ja persikoita sinne ja kokonaisia manteleita yms.
https://www.thespruceeats.com/tagine-of-lamb-with-preserved-lemon-2394664
 
  • Tykkää
Reactions: r0s ja Ellimaar
Tässä esim ihan ok resepti kun en löytänyt enään tuota mistä itse olen tehnyt kun ei ole tarttenu moneen vuoteen lukia enään sitä, paitsi kuivattuja viikunoita ja persikoita sinne ja kokonaisia manteleita yms.
https://www.thespruceeats.com/tagine-of-lamb-with-preserved-lemon-2394664
Kiitos, tarttee kerätä rohkeutta ja testata, harmittaa niin vietävästi kun ei osaa. Ja kun ei ole ollut hajua mikä ois hyvä ohje niin en montaa kertaa oo uskaltanu kokeilla. Tekemällähän sitä vaan oppii.
 

Yhteistyössä