maitohampaiden valkoiset läikät??

  • Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti
-
Mitäköhän on, kun vauvan upouusissa etuhampaissa on ihan valkoisia laikkuja? Normaalia, vai puuttuuko jotain vitamiinia tms? Lapsi on maitoallergikko, voiko esim kalsiumin vajaus aiheuttaa tällaista?
 
kuopuksella on etuhampaissa. kysyin asiaa hammaslääkäriltä ja sanoi että johtuu kehitysvirheestä siinä kohtaa raskautta kun on hampaat kehittyneet - eli ihan vaikka äidin nuha tvs.
ei siitä mitään haittaa ole mutta hammas on siltä kohtaa herkempi reikiintymään.
 
"minä"
liiallisesta fluorin käytöstä. tämä varma tieto. Äitini on suuhygienisti ja isäni hammaslääkäri ja kyllä, minullakin on valkoiset läikät hampaissa ja oli maitohampaissa. :)
 
"nnn"
[QUOTE="minä";22684102]liiallisesta fluorin käytöstä. tämä varma tieto. Äitini on suuhygienisti ja isäni hammaslääkäri ja kyllä, minullakin on valkoiset läikät hampaissa ja oli maitohampaissa. :)[/QUOTE]

Ai siitäkö että käyttää liikaa hammastahnaa kun harjaa lapsen hampaita? Vai voiko se fluori jotenkin kertyä elimistöön esim. raskausaikana äidin kautta? Mä olen ainakin yrittänyt tosi pienen hippusen laittaa sitä hammastahnaa ja alussa en käyttänyt pitkään aikaan ollenkaan, vaikka kuulemma olis pitänyt.
 
kkkkkk
Meillä on muksulla noita valkoisia länttejä etuhampaissa ja hammaslääkäri kertoi niiden tulevan siitä, kun muksu nukkuu suu auki, niin hampaat pääsevät tuosta edestä kuivumaan jolloin niihin tarttuu kiinni hengitysilman mukana tulevia "partikkeleita", mitä ne sitten lienevätkään. Ei kuulemma mitenkään vaarallista. Meillä nuo läntit tulevat ja menevät... Tämä siis yksi mahdollisuus.
 
v
Taitaa olla yhtä monta selitystä kuin hammaslääkäri/suuhygienistiäkin.

Mulle on aina sanottu että johtuu liiasta fluorista (mulla siis rautahampaissa noita ja juurikin etuhampaissa) ja 80-luvullahan lapsille syötettiin fluoritabletteja mahdottomat määrät oli sitten tarpeen tai ei.

Siskontytöllä valkoista ja suuhygienisti sanonut että on alkavia reikiä, kun taas hammaslääkäri oli todennut useita kuukausia jälkeenpäin kehitysvirheeksi.
 
raskauspahoinvointi...
Eli rajumpi raskauspahoinvointi kuulemma aiheuttaa jotain laikkuja hampaissa, ei huolestuttavaa, ainoastaan kurjannäköisiä. Siitä en tiedä voiko olla rautahampaissa, mutta ainakin maitohampaissa...
 
"vieras"
Meillä oli tytöllä maitohampaissa myös nuita läikkiä ja sanottiin, että sikiöaikana on sattunut jotain. Ja olen taipuvainen uskomaan koska nyt se rautahammas joka tuli sen maitohampaan tilalle jossa oli isoin läikkä omaa "kuopan" samalla kohdalla kuin läikkä oli. Ja ei se kuoppa ei ole reikä hampaassa vaan alusta asti ollut siinä se kuoppa.
 

Yhteistyössä