maksaako synnytys, sairaalassaolo ?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2006 klo 10:31 RPM kirjoitti:
Kokemuksesta voin sanoa että Kaarina ei maksa penniäkään, asuttiin Kaarinassa silloin kun poika syntyi. Nyt kun toista odottelen on ihan kiva että asutaan Turussa.
Muistaisin että se on vähän ale 30 ?vrk. Näkis varmaan tyksin sivuilta nuo hinnat.
tuossa olet ihan väärässä. oletko ollenkaan ajatellut mitä se potilaan sairaalavrk todellisuudessa maksaa?! tuo vähän alle 30e/vrk on se omavastuuosuus joka kuuluu potilaalle. loput eli todella ison summan/vrk maksaa oma kuntasi!
 
Laskutuksesta saatte kiittää tasvallan presidentti Tarja Halosta. Ko. laskutuslaki on ensimmäinen hänen allekirjoittamansa laki... Eli todellakin. Jos menet mihin tahansa hoitolaitokseen tässä valtakunnassa 23.55 ja lähdet seuraavan päivän puolella klo 01.00 (kirjoitettu sisälleennen vrk:n vaihtumista ja kirjattu ulos vuorokauden vaihduttua), niin hoitomaksua peritään kahden vuorokauden ajalta, vaikka tosasiassa olet ollut hoitopaikassa 1h 5 min... Lukuisan kerran olen joutunut selittämään tämän potilaille.
 
RPM
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2006 klo 11:22 helmiäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2006 klo 10:31 RPM kirjoitti:
Kokemuksesta voin sanoa että Kaarina ei maksa penniäkään, asuttiin Kaarinassa silloin kun poika syntyi. Nyt kun toista odottelen on ihan kiva että asutaan Turussa.
Muistaisin että se on vähän ale 30 ?vrk. Näkis varmaan tyksin sivuilta nuo hinnat.
tuossa olet ihan väärässä. oletko ollenkaan ajatellut mitä se potilaan sairaalavrk todellisuudessa maksaa?! tuo vähän alle 30e/vrk on se omavastuuosuus joka kuuluu potilaalle. loput eli todella ison summan/vrk maksaa oma kuntasi!

Tuota, nyt meni vähän ohi...missä olen ihan väärässä?
Siis tässähän oli kyse nimen omaan siittä mitä maksettavaa synnyttäjälle jää tai jääkö, ei todellakaan siittä että mitä kunta maksaa, maksaahan ne kaikesta muustakin se "yli menevän" osan mikä ei tule kuntalaisen maksettavaksi palvelusta!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.11.2006 klo 10:23 RPM kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2006 klo 11:22 helmiäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2006 klo 10:31 RPM kirjoitti:
Kokemuksesta voin sanoa että Kaarina ei maksa penniäkään, asuttiin Kaarinassa silloin kun poika syntyi. Nyt kun toista odottelen on ihan kiva että asutaan Turussa.
Muistaisin että se on vähän ale 30 ?vrk. Näkis varmaan tyksin sivuilta nuo hinnat.
tuossa olet ihan väärässä. oletko ollenkaan ajatellut mitä se potilaan sairaalavrk todellisuudessa maksaa?! tuo vähän alle 30e/vrk on se omavastuuosuus joka kuuluu potilaalle. loput eli todella ison summan/vrk maksaa oma kuntasi!

Tuota, nyt meni vähän ohi...missä olen ihan väärässä?
Siis tässähän oli kyse nimen omaan siittä mitä maksettavaa synnyttäjälle jää tai jääkö, ei todellakaan siittä että mitä kunta maksaa, maksaahan ne kaikesta muustakin se "yli menevän" osan mikä ei tule kuntalaisen maksettavaksi palvelusta!
Luulen, että Helmiäinen tarkoitti vaan sitä että kyllähän se "Kaarina maksaa penniäkään". Itse asiassa aika monta senttiä. Todellisuudessa se teille itselle jäämä maksu on hyvin pieni. Se ei ehkä kata kun ruuat vuorokaudelta. Sitten voi miettiä kuinka paljon maksaa esim. kätilön ja lääkärin palvelut, tarvikkeet ja tilat synnytykseen, puhumattakaan lääkkeistä tms jos tulee komplikaatioita. Olkaa onnellisia kun saatte synnyttää sairaalassa ja maassa, jossa äiti- ja lapsikuolleisuus on maailman pienimpiä! Täytyyhän se ymmärtää että lapsen hankinta vie myös paljon rahaa. Sitä voisi miettiä jo ennen kun hankkiutuu raskaaksi...
 

Yhteistyössä