Maksatteko yleensä laskut kerralla iso läjän vai aina yksitellen eräpäivien mukaan?

  • Viestiketjun aloittaja Ennemmin tai myöhemmin
  • Ensimmäinen viesti
"heh"
Hetkinen, siis maksaako noin monet laskut heti kun ne tulee ja ennen eräpäivää??? Siinähän ei ole mitään järkeä. Aina pitää maksaa mieluummin pari päivää myöhässä, koska silloin ei tule vielä korkoja, mutta saat pitää rahat kauemmin omalla tilillä.
 
"hmm"
[QUOTE="heh";24938298]Hetkinen, siis maksaako noin monet laskut heti kun ne tulee ja ennen eräpäivää??? Siinähän ei ole mitään järkeä. Aina pitää maksaa mieluummin pari päivää myöhässä, koska silloin ei tule vielä korkoja, mutta saat pitää rahat kauemmin omalla tilillä.[/QUOTE]

Joo tällä tavalla voi säästää vuodessa muutaman kymmenen sentin. Eli mieluummin tosiaan maksan laskun heti ja tiedän paljonko tilillä on kun että saisin korkotuloa muutaman sentin. Käyttötilin korko on 0,25. Jos maksaa päivähoitomaksun (250 euroa) pari viikkoa ennen eräpäivää, itelle jää korkotulot 2,5 senttiä. Ei maksa vaivaa. Ja eikös tilin korko määräydy sitä paitsi keskisaldon mukaan joten siinä tapauksessa se on ihan se ja sama, millon laskun maksaa, kun korkoa ei kuitenkaan tulis.
 
[QUOTE="heh";24938298]Hetkinen, siis maksaako noin monet laskut heti kun ne tulee ja ennen eräpäivää??? Siinähän ei ole mitään järkeä. Aina pitää maksaa mieluummin pari päivää myöhässä, koska silloin ei tule vielä korkoja, mutta saat pitää rahat kauemmin omalla tilillä.[/QUOTE]

Minulle ei ole hyötyä siitä, että rahat on kauemmin tilillä. Pikemminkin helpompaa on se, että maksaa heti niin ei tarvitse miettiä, että paljonko tilin rahoista on varaa käyttää. Ja noista korkotuloista niin niitä ei ole koskaan tullut muuta kuin ihan muutama kymmenen senttiä vuodessa jos sitäkään. En koe hyötyä siinä, että pitäisin rahoja tilillä eräpäivään asti tämän vuoksi.
 
"vieras"
Sen verran vähän tulee laskuja eikä edes joka kuukausi (roska, sähkö, vakuutus, vesi), että kerralla maksetaan. Lainanlyhennykset menee suoraveloituksena kun summa pysyy aina samana.

Usein on kyllä tullut muistutus päälle puhelinlaskuun, kun se on viivästynyt. Ei viitsis pelkästään sitä varten avata nettipankkia, joten vitosen joutuu laiskuudestaan maksamaan muutaman kerran vuodessa.

Miten joku voi maksaa viikoittain laskuja? Mitä teillä oikein tilaillaan?
 
"nelly83"
Aina palkkapäivänä maksan kaikki seuraavaan palkkapäivään asti erääntyvät laskut. Mielummin kaikki kerralla pois, niin pysyy paremmin mukana, paljon on rahaa käytettävissä.
 
kyllä
Kyllä itsekkin maksan laskut yleensä sitä mukaan kun ne tulee. Vastike yleensä noin 2 viikkoa ennen eräpäivää (meillä ainakin saadaan koko vuoden vastikkeet kerralla). Jos on tullut jossain kuussa paljon laskuja, saattaa ne hetken odottaa. Tällöin meillä laitetaan kaikki laskut pinoon ja ensimmäinen eräpäivä päällimmäiseksi. Meillä ei erotella sinun ja minun laskut (ainoastaan asuntolainaa lyhennetään sentilleen puoliksi), vaan sen tililtä makstaan kummalla on rahaa.

Itsestäni on ainakin mukavampaa, mitä pienempi se laskupino on, eikä tarvitse miettiä, kuinka paljon voin käyttää, jotta rahat riittää laskuihin. Kyllä minun tulee avattua nettipankki välillä useamman kerran viikossa. Teen sen yleensä kun ehdin illalla lasten mentyä nukkumaan tai päiväuniaikaan. hoidan yleensä ensin nämä tylsät aikuisten asiat netissä ja vasta sen jälkeen tulen tänne pyörimään
 
"hmmm"
[QUOTE="joo";24938178]Sama. Mä en edes tajua miten jotkut maksaa vaan pari kertaa kuussa. Mä maksan aina samana päivänä kun lasku tulee, näin pysyn paremmin kärryillä paljonko tilillä on rahaa.

Käyn kyllä muutenkin päivittäin verkkopankissa, kattomassa sijotukset ja seuraamassa onko esim. joku huutisostaja maksanu huudon tms. En välttämättä ihan joka päivä, mutta monta kertaa viikossa kumminkin.[/QUOTE]

no jos tahtoo maksaa laskut mahd. nopeasti, niin eikö kerran viikkoon riittäisi, esim. aina perjantaina maksaisi sen viikon laskut?

itse teen näin, ei tarvitse jokapäivä käydä verkkopankissa.
 
juiöh
[QUOTE="heh";24938298]Hetkinen, siis maksaako noin monet laskut heti kun ne tulee ja ennen eräpäivää??? Siinähän ei ole mitään järkeä. Aina pitää maksaa mieluummin pari päivää myöhässä, koska silloin ei tule vielä korkoja, mutta saat pitää rahat kauemmin omalla tilillä.[/QUOTE]


Juuri näin. Minä maksan aina kaikki eräpäivänä juuri siksi että mieluummin kerrytän korkoa itselleni kuin vastaaottajalle.
 
Suurimman osan laskuista maksan kerralla, palkkapäivänä. Jos tulee palkkapäivän jälkeen
laskuja, ni maksan ne sitten erikseen, kuitenkin ennen eräpäivää.
 
Heti samana päivänä kun lasku tulee postiluukusta. Tulevat yleensä samaan aikaan ja tilipäivän tienoilla, eli haluan ne "isot" menot pois ennen kuin alan suunnittelemaan miten vähät rahani käytän ja paljonko on jousto/huvi/shoppailu rahaa pakollisten menojen lisäksi.
 

Yhteistyössä