Mamu-kampaaja leikkasi Ilonan hiukset päin peetä. Muita kokemuksia ulkkisten työnjäljestä?

Pointtini: se ulkkis joka yrittää työllistyä kylmässä ja vaikeakielisessä Suomessa, on sitkeä tapaus, jolle voi nostaa hattua.

Toinen, vastakkainen pointtini: miks ulkkisten työnjälki on kuin kirveellä vedettyä?

Oli se kampaaja, raksamies, lääkäri, hammaslääkäri.
Mua alkaa kyllästyttää. Olen pelännyt ulkomaisen lääkärin kynsissä, olen yrittänyt saada siitä puheen mökellyksestä selvää.

Suomalainen tekee suurimmaksi osaksi rauhallisesti, tarkkaan ja ihmistä kuunnellen. Ulkkis: halki, poikki ja pinoon, ja jos on virolainen niin se vielä v-ttuilee päälle.

Ja tuon artikkelin Ilona oli joutunut asioimaan englanniksi. :mad: Mitä jos joku 70-v.ihminen jolla ei englanti suju, haluaa hiustenleikkuuseen?

Mamuskoilla oltava täydellinen ammatti-suomen kieli!

 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Miesten hiustenleikkauksesta muutama kokemus vuosien takaa.
Molemmilla kerroilla homma onnistui ihan hyvin.
Toisella kerralla parturi käytti sytytintä polttaakseen korvista esiintukevat karvat jota hieman oudoksuin, mutta ihan ammattitaitoisesti hän sen teki, tämän harvinaisen operaation kotimaassamme jota en ollut koskaan aiemmin kokenut.
Vanha vitsi, en ole rasisti, MUTTA, vastustan liiallista maahanmuuttoa, halpatyövoiman maahantuontia, eikä liiallisesta maahanmuutosta "pakolaisstatuksellakaan" ole hyötyä kuin oikeistopuolueille, sosiaalisten etuuksien poistamiseksi ja terveydenhoidon yksityistämiseksi.

Kun nyt maamme idiootit päättäjät ovat houkutelleet maahamme kymmeniä tuhansia "pakolaisia", onhan se hyvä, että edes pieni joukko heistä yrittää työllistää itsensä edes jollakin tavalla, partureina, taksikuskeina, WOlt-lähetteinä, kunhan holtittomalle maahantulolle saataisiin stoppi, ennenkuin ongelmat räjähtävät samaan mittaluokkaan kuin muualla euroopassa.
Syyttömiä nämä maahantulleet ovat poliitikkojen luomaan tilanteeseen.
Tai syyttömiä ja syyttömiä, miten sen nyt ottaa.
Rikollisille postimerkki persuksiin ja lentokoneella takaisin kotimaihinsa, mutta sanoohan sen jo terve järki, että jos tulee Afganistanista, Irakista tai jostakin muusta hyvin erilaisesta kulttuurista, vaikeaahan tänne on sopeutua länsimaiseen rappioon.
Ihan samaa kokisin varmaan itse jos muuttaisin esimerkiksi Iraniin ja kestäisi aikansa tottua siihen, että kaupungin torilla hirtettäisiin hom oja, varkailta katkaistaisiin käsi, naisista ei saisi näköpiiriinsä kuin mustan jätesäkin ja yhteiskunta toimisi periaatteella, voimakkaimmalla olisi valta perheestä politiikan huipulle.
Samalla tavalla he kokevat suomalaisen yhteiskunnan outona ja rappioituneena, kuten minäkin tekisin heidän maassaan.
 
Sitten: on iso virhe jos niputetaan kaikki työ samaan, kun puhutaan töistä, joihin otettaisiin ulkkiksia.

Näähän on karkeita yleistyksiä ja poikkeuksia löytyy vaikka kuinka, mutta arvioni eri ammateista ja ma-muskaisten suoriutumisesta siinä.

-lääkäri: et saa välttämättä puheesta selvää, saattaa osata työnsä yksinkertaisissa jutuissa
-hammaslääkäri: halki, poikki ja pinoon
-sairaanhoitaja: kiva ja empaattinen
-kaupan kassa: joko viisasteleva virolainen tai jos on etelämpää, on aika jees, mutta tympeä
-raksamies: hutilus
-päikyn täti: iloisia ja lapsirakkaita (lähinnä thaikkunaiset)
-kampaaja: omapäinen, kirveellä leikkaa.
 
vierailija
Teinini käy säännöllisesti, on tosi tarkka tukastaan. Kävi yhdessä paikassa ensin ja oli tosi tyytyväinen, mutta seuraavalla kerralla ei, tekijä oli eri. Palasi samaan paikkaan vielä sille, joka ensi kerran leikkasi. Kuunteli ja teki just, miten hän toivoi.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Pointtini: se ulkkis joka yrittää työllistyä kylmässä ja vaikeakielisessä Suomessa, on sitkeä tapaus, jolle voi nostaa hattua.

Toinen, vastakkainen pointtini: miks ulkkisten työnjälki on kuin kirveellä vedettyä?

Oli se kampaaja, raksamies, lääkäri, hammaslääkäri.
Mua alkaa kyllästyttää. Olen pelännyt ulkomaisen lääkärin kynsissä, olen yrittänyt saada siitä puheen mökellyksestä selvää.
Monestako sulla on kokemusta?
 
vierailija
Melkoisia johtopäätöksiä aloittaja tekee yhdestä kampaamokäynnistä. Olen itsekin ollut tyytymätön joskus ja kerran jouduin palaamaan kampaajalle, jota olin käynyt pitkään, kun hän oli jättänyt pitkiä suortuvia leikkaamatta niin, että ne ne eivät olleet symmetriset pään molemmin puolin.

Ylipäänsä en menisi tuollaisiin pikakampaamoihin lainkaan.
 
vierailija
Minä olen käynyt viimeisimmät vuodet filippiiniläisellä parturilla. Olen jotenkin niin tottunut hänen työhönsä, että mieluummin venytän parturissakäyntiäni, jos hän on lomilla tai muutoin poissa, kuin menisin jonkun muun käsiteltäväksi.

Totta puhuen itselläni on huonoin mielikuva ns. pohjanmaalaisista työntekijöistä. Yli kahdeksankymppisen äitini ovella käy kaiken maailman remonttikauppiaita tuhkatiheään. Viimeksi tänä talvena niin mukava mies kävi juttelemassa äitini talon maalaamisesta. Onneksi minulla on avoin valtakirja hänen talousasioihinsa, joten sain kaupat purettua heti, kun sain niistä kuulla. Ensimmäinen paikallinen maalari, josta sain muilta asiakkailta myönteistä arviota, teki urakan lähes kolmanneksella tämän mulkeron ”parhaasta tarjouksesta”.

Tulen toimeen suurimman osan ihmisistä kanssa, olivat he mistä päin maailmaa hyvänsä. Mutta nämä tyypit, joiden mielestä vääräuskoisilta saa varastaa kaiken irtoavan, koska he kuitenkin joutvat alakertaan, voi nukettaa minun puolestani perheineen ”parempaan paikkaan”.
 
vierailija
Hitto olisin kyllä repinyt pelihousuni moisesta. Samanlaisen lopputuloksen ja yksin kotona keittiön Fiskarseilla.

Onneksi hiukset kasvavat aika nopeasti. Kampaajalla ei ilmeisesti kunnon pätevyyttä. 😠
 
vierailija
Sitten: on iso virhe jos niputetaan kaikki työ samaan, kun puhutaan töistä, joihin otettaisiin ulkkiksia.

Näähän on karkeita yleistyksiä ja poikkeuksia löytyy vaikka kuinka, mutta arvioni eri ammateista ja ma-muskaisten suoriutumisesta siinä.

-lääkäri: et saa välttämättä puheesta selvää, saattaa osata työnsä yksinkertaisissa jutuissa
-hammaslääkäri: halki, poikki ja pinoon
-sairaanhoitaja: kiva ja empaattinen
-kaupan kassa: joko viisasteleva virolainen tai jos on etelämpää, on aika jees, mutta tympeä
-raksamies: hutilus
-päikyn täti: iloisia ja lapsirakkaita (lähinnä thaikkunaiset)
-kampaaja: omapäinen, kirveellä leikkaa.
Jännä, mun kokemukset on ihan erilaisia.

Paras hammaslääkäri, mitä mulla on ikinä ollut oli virolainen, huonoin taas suomanalainen 70-v äijä joka ei käyttänyt hanskoja (kun ei pidä niistä) vaan tunki paljaat sormet suuhun (tää oli kyllä jo 90-luvulla).

Ihanimmat kaupan kassat mun kahdessa lähikaupassa on thaimaalainen ja bosnialainen. Suomalaiset on aina joko nyrpeän näköisiä naama norsunvitulla tai sitten niin tympääntyneitä työhönsä, että eivät edes päivää sano.

Muista listallasi ei ole juuri kokemuksia, mutta lisää vielä kosmetologin(bikinirahjan sokerointi), jossa en enää ikinä mene kuin venäläisen Ludmilan asiakkaaksi, niin karseaa jälkeä eräs suomalainen kosmetologi teki.

Huonoja kokemuksia mulla ei oikeastaa ulkomaalaisista asiakaspalvelijoista ole, mutta en toki epäile sinun kokemuksiasi. On vain jännä huomata miten erilaisia kokemuksia ja mielikuvia ihmisillä on.
 
vierailija
Totta puhuen itselläni on huonoin mielikuva ns. pohjanmaalaisista työntekijöistä. Yli kahdeksankymppisen äitini ovella käy kaiken maailman remonttikauppiaita tuhkatiheään. Viimeksi tänä talvena niin mukava mies kävi juttelemassa äitini talon maalaamisesta. Onneksi minulla on avoin valtakirja hänen talousasioihinsa, joten sain kaupat purettua heti, kun sain niistä kuulla. Ensimmäinen paikallinen maalari, josta sain muilta asiakkailta myönteistä arviota, teki urakan lähes kolmanneksella tämän mulkeron ”parhaasta tarjouksesta”.

Tulen toimeen suurimman osan ihmisistä kanssa, olivat he mistä päin maailmaa hyvänsä. Mutta nämä tyypit, joiden mielestä vääräuskoisilta saa varastaa kaiken irtoavan, koska he kuitenkin joutvat alakertaan, voi nukettaa minun puolestani perheineen ”parempaan paikkaan”.
Joo näitä katto-, ikkuna-, turvakamera- ja putkiremppatyyppejä käy kyllä paljon. Ja kaikki suomalaisia. Eikä kukaan meinaa uskoa kerrasta, kun sanoo, että ei kiinnosta. "Mutta kun ihan ilmaiseksi tarkastettais teidän putket..." Ei kiitos. Vaan jäädään siihen vänkäämään vastaan. Sama puhelinkauppiaissa. Kerrasta vois uskoa, kun sanotaan ei.
 
vierailija
Jännä, mun kokemukset on ihan erilaisia.

Paras hammaslääkäri, mitä mulla on ikinä ollut oli virolainen, huonoin taas suomanalainen 70-v äijä joka ei käyttänyt hanskoja (kun ei pidä niistä) vaan tunki paljaat sormet suuhun (tää oli kyllä jo 90-luvulla).

Ihanimmat kaupan kassat mun kahdessa lähikaupassa on thaimaalainen ja bosnialainen. Suomalaiset on aina joko nyrpeän näköisiä naama norsunvitulla tai sitten niin tympääntyneitä työhönsä, että eivät edes päivää sano.

Muista listallasi ei ole juuri kokemuksia, mutta lisää vielä kosmetologin(bikinirahjan sokerointi), jossa en enää ikinä mene kuin venäläisen Ludmilan asiakkaaksi, niin karseaa jälkeä eräs suomalainen kosmetologi teki.

Huonoja kokemuksia mulla ei oikeastaa ulkomaalaisista asiakaspalvelijoista ole, mutta en toki epäile sinun kokemuksiasi. On vain jännä huomata miten erilaisia kokemuksia ja mielikuvia ihmisillä on.
Sä oletkin zuvakki, joka näet vain sen mihin uskot.
 
vierailija
Minä olen käynyt viimeisimmät vuodet filippiiniläisellä parturilla. Olen jotenkin niin tottunut hänen työhönsä, että mieluummin venytän parturissakäyntiäni, jos hän on lomilla tai muutoin poissa, kuin menisin jonkun muun käsiteltäväksi.
Mulla ainakin on vakikampaaja/parturi. En mene kellekään toiselle, kun se tietää mun hiukset. Jos hän joskus lopettaa, niin pitää etsiä uusi, mutta se on aina yritys- ja erehdysprojekti. Ikinä ei tulis mieleenkään mennä oudolle parturille ilman suosituksia.
 
vierailija
Pointtini: se ulkkis joka yrittää työllistyä kylmässä ja vaikeakielisessä Suomessa, on sitkeä tapaus, jolle voi nostaa hattua.

Toinen, vastakkainen pointtini: miks ulkkisten työnjälki on kuin kirveellä vedettyä?

Oli se kampaaja, raksamies, lääkäri, hammaslääkäri.
Mua alkaa kyllästyttää. Olen pelännyt ulkomaisen lääkärin kynsissä, olen yrittänyt saada siitä puheen mökellyksestä selvää.

Suomalainen tekee suurimmaksi osaksi rauhallisesti, tarkkaan ja ihmistä kuunnellen. Ulkkis: halki, poikki ja pinoon, ja jos on virolainen niin se vielä v-ttuilee päälle.

Ja tuon artikkelin Ilona oli joutunut asioimaan englanniksi. Mitä jos joku 70-v.ihminen jolla ei englanti suju, haluaa hiustenleikkuuseen?

Mamuskoilla oltava täydellinen ammatti-suomen kieli!

Ja taksikuskeina.

 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Ja taksikuskeina.


Kävin juuri toisella paikkakunnalla ja siellä käytin kahdesti taksia, molemmat maahanmuuttajia. Hinnat kuten pitääkin ja oikein miellyttävät kuljettajat. Pitää välttää niitä tunnuksettomia. Oma puolisoni on taksiyrittäjä ja osaa kertoa näistä. Hänellä on kollegoina niin hyviä kuin huonoja kokemuksia.
 
Sitten: on iso virhe jos niputetaan kaikki työ samaan, kun puhutaan töistä, joihin otettaisiin ulkkiksia.

Näähän on karkeita yleistyksiä ja poikkeuksia löytyy vaikka kuinka, mutta arvioni eri ammateista ja ma-muskaisten suoriutumisesta siinä.

-lääkäri: et saa välttämättä puheesta selvää, saattaa osata työnsä yksinkertaisissa jutuissa
-hammaslääkäri: halki, poikki ja pinoon
-sairaanhoitaja: kiva ja empaattinen
-kaupan kassa: joko viisasteleva virolainen tai jos on etelämpää, on aika jees, mutta tympeä
-raksamies: hutilus
-päikyn täti: iloisia ja lapsirakkaita (lähinnä thaikkunaiset)
-kampaaja: omapäinen, kirveellä leikkaa.
Niin Echo, mietihän mistä päin nuo työhönsä vastuullisesti suhtautuvat ja iloiset pääosin ovat kotoisin....
Heitä ei kuitenkaan maahan haluta, ei edes marjoja poimimaan. Koraanikoulutetut nuoret miehet ovat jotenkin pätevämpiä viranomaisten silmissä. Marjat tosin taitavat jäädä ensi kesänä metsään.
 

Yhteistyössä