Mamu-vapaa päiväkoti Oulussa?

  • Viestiketjun aloittaja Helmi
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kehitys kehittyy:
Jotkut vetivät aloituksesta herneet nenään, mutta tuo nyt on yleinen ilmiö, että kantaväestö ei halua olla tekemisissä mamujen kanssa ja ne keillä on rahaa muuttavat sellaiselle alueelle jossa päiväkodeissa ja kouluissa ei ole maahanmuuttajia.
yleinen ilmiö? En mä vaan tunne ketään tuollaisia, onneksi.
Kuule ei kaikki mamut asu köyhillä alueilla...
 
X
Alkuperäinen kirjoittaja kehitys kehittyy:
Jotkut vetivät aloituksesta herneet nenään, mutta tuo nyt on yleinen ilmiö, että kantaväestö ei halua olla tekemisissä mamujen kanssa ja ne keillä on rahaa muuttavat sellaiselle alueelle jossa päiväkodeissa ja kouluissa ei ole maahanmuuttajia.
Turha sitten vikistä myöhemminkään kun/ jos ongelmat lisääntyy "kantaväestön" vetäessä muureja ympärilleen.
 
eee
Alkuperäinen kirjoittaja Friidu:
Alkuperäinen kirjoittaja Otsoemo:
Aika vaikeaksi voi mennä nykymaailmassa löytää tuollainen päiväkoti :D Taitais olla jo ihan lakien vastaista tuollaisen päiväkodin pitäminen.
No, meillä on ihan mamu vapaa tarha, me kun asumme kalliimmalla omakotitalo alueella ja lapsemme ovat ruotsinkielisessä päiväkodissa. Yhtään mamu -laste ei ole eikä melko varmasti tulekaan, sillä asumme kaukana kaupungin vuokra slummeista.
Mua rupes kiinnostamaan, että jos te asutte kalliilla alueella, niin millä ootte hankkineet rahat tähän asumiseen? Onko sun miehesi rikas? Ihan vaan sitä mietin kun sulta ei ainakaan noi yhdyssanat luonnistu, eli koulutus ei taida olla huipputasoa... ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Harald Hippiäinen:
Jos varmistaisit vielä ettei ole sossutukien varassa elävien lapsia tai yh-äitien lapsia samassa päiväkodissa? Ties mitä sellaisen kaveripiirin vaikutus on sun kullanmuruun :kieh:
Ei ainakaan hyvä vaikutus...
 
vieras
Jos näetkin jossain tarhassa tummemman lapsen niin ei se välttämättä ole pelottava "mamu", tai sen vanhemmatkaan. Esim. mulla on mulatti-lapsi, ihan suomalainen, kuten suomessa syntynyt tummaihoinen isänsä.
 
TilkkuTyttö
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Jokaisella on oikeus laittaa lapsensa sellaiseen hoitopaikkaan, jonka itse kokee lapselleen hyväksi ja turvalliseksi.
Ei teidän muiden tarvitse siitä hernettä vetää nenukkiin, jos ap haluaa lapselleen suomalaisia leikkikavereita.
Mulla ei ole mitään syytä vetää asiasta herneitä nenukkiin, mutta aika vaikeaksi ap tekee elämän itselleen. Minunkin lapset on suomalaisia, ja heidän vahvin kielensä on suomi, vaikka heiltä löytyy toinenkin kansalaisuus.

Mutta ihan miten vaan, suattaapi vaan aika vaikeaksi mennä... :whistle:
 
niina
olipa tyhmä kysymys, mamu vapaa päiväkoti on tietenkin joku yksityinen päiväkoti johon kunnalla EI oli ostopalvelusopimusta. "Rikkaita" ulkomaalaisia siellä toki voi olla, mutta ei todennäköistä
 
Mun pojalla on parhaat kaverit venäläisien vanhempien lapsia, oma tuttavapiiri on n. 40 % prosenttia ulkomaalaistaustainen ja mitään slummielämää eivät vietä tai pyöri viikonloppuisin lähipubissa. Monet on absolutisteja ja tupakoimattomia sekä korkeasti koulutettuja, mutta heidän on vaikea saada ammattia vastaavaa työtä Suomessa.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja X:
Alkuperäinen kirjoittaja kehitys kehittyy:
Jotkut vetivät aloituksesta herneet nenään, mutta tuo nyt on yleinen ilmiö, että kantaväestö ei halua olla tekemisissä mamujen kanssa ja ne keillä on rahaa muuttavat sellaiselle alueelle jossa päiväkodeissa ja kouluissa ei ole maahanmuuttajia.
Turha sitten vikistä myöhemminkään kun/ jos ongelmat lisääntyy "kantaväestön" vetäessä muureja ympärilleen.
Mitä ihmeen ongelmia tarkoitat?
 
X
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos näetkin jossain tarhassa tummemman lapsen niin ei se välttämättä ole pelottava "mamu", tai sen vanhemmatkaan. Esim. mulla on mulatti-lapsi, ihan suomalainen, kuten suomessa syntynyt tummaihoinen isänsä.
Olet kait tietoinen, että meidän lapset ovat yhtä pahoja ellei pahempia?! Jos lapsen isä on tumma, suomalaisella äidillä vippaa päästä ja pahasti, eihän sellaisten kanssa pidä olla tekemisissä! ;)
 
X
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja X:
Alkuperäinen kirjoittaja kehitys kehittyy:
Jotkut vetivät aloituksesta herneet nenään, mutta tuo nyt on yleinen ilmiö, että kantaväestö ei halua olla tekemisissä mamujen kanssa ja ne keillä on rahaa muuttavat sellaiselle alueelle jossa päiväkodeissa ja kouluissa ei ole maahanmuuttajia.
Turha sitten vikistä myöhemminkään kun/ jos ongelmat lisääntyy "kantaväestön" vetäessä muureja ympärilleen.
Mitä ihmeen ongelmia tarkoitat?
Voi apua....kannattaisiko herätä nykypäivään! Sivistä itseäsi, palataan sitten asiaan.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja X:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja X:
Alkuperäinen kirjoittaja kehitys kehittyy:
Jotkut vetivät aloituksesta herneet nenään, mutta tuo nyt on yleinen ilmiö, että kantaväestö ei halua olla tekemisissä mamujen kanssa ja ne keillä on rahaa muuttavat sellaiselle alueelle jossa päiväkodeissa ja kouluissa ei ole maahanmuuttajia.
Turha sitten vikistä myöhemminkään kun/ jos ongelmat lisääntyy "kantaväestön" vetäessä muureja ympärilleen.
Mitä ihmeen ongelmia tarkoitat?
Voi apua....kannattaisiko herätä nykypäivään! Sivistä itseäsi, palataan sitten asiaan.
Sivistä sinä minua kun kerran aloitit.
 
Hmm
Minun mamu-mies ja meidän puoli-mamu lapset asumme uudella omakotitaloalueella ja meidän talomme on alueen hienoimpia ja suurimpia, että sorry vaan, mamuja löytyy myös täältä "hienostoalueelta" ja alueen päiväkodista :D

viitaten tuohon erään äidin asuinalueväittämään...
 
x
musta on ollut todellinen rikkaus että olin luokalla jossa kaikki muut olivat maahanmuuttajia (pääasiassa venäjältä mutta myös turkista somaliasta ja irakista). Vaikka kaikki ei aina mennyt ihan nappiin kulttuurierojen takia niin on se opettanut elämässä kyllä paljon muita taitoja. Ja lapselleni haluaisin kyllä antaa samanlaisia kokemuksia ja erilaisuus on rikkautta muutoinkin. Jos tulee yhteentörmäyksiä niin lapsi oppii ainakin miten monella eri tavalla asioita voi ajatella ja joustaa, tehdä myönnytyksiä tai selvittää asioita. toisaalta hän voi myös oppia paremmin että suomalaiseksi syntyminen on ollut rikkaus.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja x:
musta on ollut todellinen rikkaus että olin luokalla jossa kaikki muut olivat maahanmuuttajia (pääasiassa venäjältä mutta myös turkista somaliasta ja irakista). Vaikka kaikki ei aina mennyt ihan nappiin kulttuurierojen takia niin on se opettanut elämässä kyllä paljon muita taitoja. Ja lapselleni haluaisin kyllä antaa samanlaisia kokemuksia ja erilaisuus on rikkautta muutoinkin. Jos tulee yhteentörmäyksiä niin lapsi oppii ainakin miten monella eri tavalla asioita voi ajatella ja joustaa, tehdä myönnytyksiä tai selvittää asioita. toisaalta hän voi myös oppia paremmin että suomalaiseksi syntyminen on ollut rikkaus.
Tässä Pertti Rönkön kertomus "todellisesta rikkaudesta".

http://www.youtube.com/watch?v=pHla79dMAzc&feature=related
 
ni-h
Kyllä me kaikki sisimmässämme tiedämme millaisia monikulttuurisia maahanmuuttajalapsia ap tarkoitti: http://www.helsinginuutiset.fi/Uutiset/Kolumnit/Tyttojen-alistaminen-alkaa-paivakodista
 
vieras
hmm asumme myös uudella omakotitalo alueella ja lapsemme ovat ruotsinkielisessä koulussa. Mieheni on ulkomaalainen ja käymme töissä molemmat. Koulussa on myös adoptoituja lapsia ja osa heistä ihonväriltään tummempia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ni-h:
Kyllä me kaikki sisimmässämme tiedämme millaisia monikulttuurisia maahanmuuttajalapsia ap tarkoitti: http://www.helsinginuutiset.fi/Uutiset/Kolumnit/Tyttojen-alistaminen-alkaa-paivakodista
Niinpä, mutta kun osa palstalaisista kuuluu tuohon porukkaan, niin tietäähän sen mikä poru syntyy ap:n avauksesta.
 
äityli
Meillä kans ois haaveissa löytää lapselle hoitopaikka. En haluaisi lasta päiväkotiin jossa kovin monta mamua tai lapsia joiden perheillä alko- ym sosiaalista ongelmaa. =(
 

Yhteistyössä