Mamut ja tarhan päivystys?

  • Viestiketjun aloittaja Pirkanmaa
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
[Itseasiassa tiedän ainakin meidän tarhan mamujen asioista sen verran, että tuo pitää paikkansa. Monta kertaa on näiden kakaroiden äiti tai isä tullut vastaan keskustassa, kaupassa ym jossain muualla ilman kakaralaumaansa.
EIKÄ?
Voi vitsi, ovat ne "mamut" tosi erikoista porukkaa, kun kaikki suomalaisvanhemmat käyvät ilosta kiljuen seitsemän lapsen kanssa kaupassa, vaateostoksilla jne.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Tai lorvimaan kotonaan ilman lasten niille tuomia velvotteita :LOL: Vaihtoehtoisesti ne voi olla sossun luukulla kerjäämässä rahaa johonkin todella tärkeään hankintaan. Ei ne mitään töitä täällä tee. Tarhamaksutkin on niille varmaan ilmaiset, kun eivät ole töissä. Meidänkin tarhassa mamut tuo lapsensa ensimmäisinä sinne aamulla ja hakevat viimeisenä illalla :eek: Ymmärtäähän sen, että kyllä ketä vaan rasittaisi, jos jaloissa pyörisi satapäinen kakaralauma päivästä toiseen... :whistle:
niiiiiin..sinähän se tiedät mitä kenenkin lapsen vanhemmat tekevät silloin,kun lapsensa ovat hoidossa.. :headwall:
Itseasiassa tiedän ainakin meidän tarhan mamujen asioista sen verran, että tuo pitää paikkansa. Monta kertaa on näiden kakaroiden äiti tai isä tullut vastaan keskustassa, kaupassa ym jossain muualla ilman kakaralaumaansa. Ja kun tarhan ohi ollaan sit kävelty, niin siellähän ne piltit pienoiset on hoidossa ja vanhemmat viettää laatuaikaa keskenään.

Yksikään mamuvanhempi ei ole meidän tarhasta töissä. Ne ilmeisesti sitten makoilee kotonaan, vie kakaransa tarhaan ja vievät töissäkäyvien ihmisten lapsilta näin ollen tarhapaikan :kieh: Reiluako? Minusta ei! Kun ovat työttöminä kotonaan ei niiden tarvitse edes maksaa kakaralaumansa hoidosta yhtään mitään :kieh: |O Ja arvaa paljonko sen kakaralauman hoitaminen maksaa meille työssäkäyville veronmaksajille? PALJON! :LOL: Ja sitten ne jotka oikeesti tarvii tarhapaikkaa ei sitä saa. Että kyllä ainakin meidän tarhassa nuo mamujen kakarat on ihan virikkeitä hakemassa tuolla tarhassa. Mitään todellista hoidon tarvetta niillä ei todellakaan ole |O

Kaikkialla muualla tilanne ei välttämättä ole sama. En todellakaan yleistä. Kerroin vaan meidän tarhan mamukakaratilanteen :whistle:
Olen osittain samaa mieltä mutta itse maksan mielelläni verorahoistani mielummin mamu lapsen virikehoidon joka ehkäpä opettelee sitä kieltä siinä samassa mutta kaikkein säälittävempiä ovat suomalaiset virikelapset jotka vievät yhtälailla työssäkäyvien lasten hoitopaikat. Hyväksytkö saman suomalaisilta???

Olen lasten kanssa töissä ja oma kokemus on se, että monen mamu virikelapsen päivä on esim. 9-15 ja suomalaisvirikelapsen päivä jopa 7-17. Suomalaisäiti kun hoitaa sitä uutta vauvaa niin isompi tuupataan hoitoon.
 
hoitotäti
yhdessä päiväkodissa muuten hoitajat kauhistelivat sitä, että mamut jotka hakivat aina lapsensa heti kielikurssin jälkeen pois hoidosta alkoivat toimia niin, että ensin käytiinkin siellä kaupassa. He nimenomaan surivat, että mamut oppineet suomalaisten tavan toimia siinä asiassa - kyllä, suomalaiset tekivät tätä siellä ensin ja mamut ottivat mallia myös. Me suomalaiset näytämme itse mallin miten täällä kuuluu elää!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Tai lorvimaan kotonaan ilman lasten niille tuomia velvotteita :LOL: Vaihtoehtoisesti ne voi olla sossun luukulla kerjäämässä rahaa johonkin todella tärkeään hankintaan. Ei ne mitään töitä täällä tee. Tarhamaksutkin on niille varmaan ilmaiset, kun eivät ole töissä. Meidänkin tarhassa mamut tuo lapsensa ensimmäisinä sinne aamulla ja hakevat viimeisenä illalla :eek: Ymmärtäähän sen, että kyllä ketä vaan rasittaisi, jos jaloissa pyörisi satapäinen kakaralauma päivästä toiseen... :whistle:
VARMAAN? Mitä jos perehtyisit ensin asioihin ja avautuisit sitten? Mä voin ihan rehellisesti myöntää että itse olen sielä soskun luukulla notkunut ja hassua kyllä, ne samassa mestassa notkuneet ovat useimmiten olleet suomalaisia! :eek: Tähän sä varmaan sanot et johtuu siitä kun mamut on vieneet niiden työt? :LOL: Kun mikään ei koskaan ole hyvä..
Mä en todellakaan aio sanoa, että mamut on vieneet suomalaisten työt. Miten se vois olla mahdollista, kun tosi harvat niistä edes tekee töitä??!!
|O Usko pois, olen perehtynyt tähän asiaan ihan tarpeeksi paljon. Joka päivä joudun kohtaamaan tätä. On töissäkäyviäkin mamuja olemassa. Mut suurin osa nyt vaan sattuu olemaan näitä yhteiskunnan tuilla eläviä siipeilijöitä, jotka repii joka pennin irti sieltä mistä vain voivat sen saada :kieh:

Kyllä suomalaisiakin varmaan sossun asiakkaina riittää. Mut mun mielestä se on tarkoitettukin suomalaisille eikä ulkomailta tuleville elintasopakolaisille, joista suurimmallakaan osalla ei todellisuudessa ole edes aikomuksena tehdä täällä töitä..... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Itseasiassa tiedän ainakin meidän tarhan mamujen asioista sen verran, että tuo pitää paikkansa. Monta kertaa on näiden kakaroiden äiti tai isä tullut vastaan keskustassa, kaupassa ym jossain muualla ilman kakaralaumaansa. Ja kun tarhan ohi ollaan sit kävelty, niin siellähän ne piltit pienoiset on hoidossa ja vanhemmat viettää laatuaikaa keskenään.
Mitenköhän moni meidän lasten pk:n vanhemmista kuvittelee samaa mm. mun miehestä, ystäväni mamumiehestä, erään afrikkalaissyntyisen tytön yh-äidistä, jne....meinaan että pakkohan niiden on työttöminä kotona olla, jos ne kerran nähdään joskus keskustassakin päiväsaikaan! No, ajatelkoon. Työteliäämpiä ihmisiä saa hakea.

Sun pikkuenkelit, mamujen kakarat. Joopa joo.

Mamulasten päivähoito lähtee yllättävän usein suomalaisen yhteiskunnan vaatimuksesta: kun mamulapsi 1 v täyttää, alkaa neuvolan täti tyrkyttämään tarhapapereita vanhemmille. Ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että lasten pitää oppia suomen kieli. Näin vältytään suuremmilta laskuilta tulevaisuudessa. Ja lapsen päivähoito myös edesauttaa vanhempien sopeutumista yhteiskuntaamme.

Niin tai näin, teidän tarha kuulostaa kovin mielenkiintoiselta paikalta. Ei täälläpäin meinaan onnistu kesäaikaan päivähoito, ellei ole todellinen tarve; virikelapset ovat kotona.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Tai lorvimaan kotonaan ilman lasten niille tuomia velvotteita :LOL: Vaihtoehtoisesti ne voi olla sossun luukulla kerjäämässä rahaa johonkin todella tärkeään hankintaan. Ei ne mitään töitä täällä tee. Tarhamaksutkin on niille varmaan ilmaiset, kun eivät ole töissä. Meidänkin tarhassa mamut tuo lapsensa ensimmäisinä sinne aamulla ja hakevat viimeisenä illalla :eek: Ymmärtäähän sen, että kyllä ketä vaan rasittaisi, jos jaloissa pyörisi satapäinen kakaralauma päivästä toiseen... :whistle:
VARMAAN? Mitä jos perehtyisit ensin asioihin ja avautuisit sitten? Mä voin ihan rehellisesti myöntää että itse olen sielä soskun luukulla notkunut ja hassua kyllä, ne samassa mestassa notkuneet ovat useimmiten olleet suomalaisia! :eek: Tähän sä varmaan sanot et johtuu siitä kun mamut on vieneet niiden työt? :LOL: Kun mikään ei koskaan ole hyvä..
Mä en todellakaan aio sanoa, että mamut on vieneet suomalaisten työt. Miten se vois olla mahdollista, kun tosi harvat niistä edes tekee töitä??!!
|O Usko pois, olen perehtynyt tähän asiaan ihan tarpeeksi paljon. Joka päivä joudun kohtaamaan tätä. On töissäkäyviäkin mamuja olemassa. Mut suurin osa nyt vaan sattuu olemaan näitä yhteiskunnan tuilla eläviä siipeilijöitä, jotka repii joka pennin irti sieltä mistä vain voivat sen saada :kieh:

Kyllä suomalaisiakin varmaan sossun asiakkaina riittää. Mut mun mielestä se on tarkoitettukin suomalaisille eikä ulkomailta tuleville elintasopakolaisille, joista suurimmallakaan osalla ei todellisuudessa ole edes aikomuksena tehdä täällä töitä..... :whistle:
Miksi suomalaislapsi on oikeutettu virikehoitoon, jos vanhemmat makaa kotona?? Minä en hyväksy tätä subjektiivista hoito oikeutta ollenkaan. Ne verorahat voi käyttää muuhunkin : vanhusten hoito, niiden oikeasti hoitoa tarvitsevien lastenhoito ym.
 
juu
NIMENOMAAN!!! Jokuhan sitä hoitoa niille mamulapsille tyrkyttää. Jos tulevat tänne kieltä osaamattomina ym. niin tuskin tajuavat edes alkamaan vaatia subjektiivista hoito oikeutta, joka muuten on ihan perseestä kaikkien lasten kohdalla MYÖS SUOMALAISTEN.
 
Hopping
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Usko pois, olen perehtynyt tähän asiaan ihan tarpeeksi paljon.
Mut suurin osa nyt vaan sattuu olemaan näitä yhteiskunnan tuilla eläviä siipeilijöitä, jotka repii joka pennin irti sieltä mistä vain voivat sen saada :kieh:
Yhtään kritisoimatta kokemuksesi tärkeyttä ja perehtymisesi syvyyttä, on pakko mainita, että maahanmuuttajien tyttömyysprosentti on 29. Tämä on korkea, totta, mutta ei kyllä lähelläkään "suurinta osaa".
 
niin
Eihän kait mamulapsien vanhemmatkaan kestä omia tenaviaan koska eihän mamulapsia saa komentaa eihän?? Nehän saa viedä toiselta lapselta vaikka lelut kädestä eikä vanhemmat sano mitään.Näin oman kokemuksen kautta.
 
pph
koko subjektiivinen hoito oikeus tulisi poistaa käytöstä. Hoitopaikat kuuluu työtä tekevien vanhempien lapsille. Säästettäisiin paljon rahaa, jolla voitaisiin virikkeeksi järjestää enemmän kerhoja joka paljon vähempi kustanteinen kuin päiväkoti (ei ruokailua kerhossa, yksi kerhotäti vastaa useammasta lapsesta ym.) ne alle 3v:t ei tarvitse edes mitään virikehoitoa. Menkööt vanhemmat puistoihin ym.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hopping:
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Usko pois, olen perehtynyt tähän asiaan ihan tarpeeksi paljon.
Mut suurin osa nyt vaan sattuu olemaan näitä yhteiskunnan tuilla eläviä siipeilijöitä, jotka repii joka pennin irti sieltä mistä vain voivat sen saada :kieh:
Yhtään kritisoimatta kokemuksesi tärkeyttä ja perehtymisesi syvyyttä, on pakko mainita, että maahanmuuttajien tyttömyysprosentti on 29. Tämä on korkea, totta, mutta ei kyllä lähelläkään "suurinta osaa".
Tietääkseni Suomessa suurin osa kansalaisista ei olekaan maahanmuuttajia. Ja kun tuo 29% otetaan maahanmuuttajista, niin luku on todellakin hämmästyttävän suuri :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Alkuperäinen kirjoittaja Hopping:
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Usko pois, olen perehtynyt tähän asiaan ihan tarpeeksi paljon.
Mut suurin osa nyt vaan sattuu olemaan näitä yhteiskunnan tuilla eläviä siipeilijöitä, jotka repii joka pennin irti sieltä mistä vain voivat sen saada :kieh:
Yhtään kritisoimatta kokemuksesi tärkeyttä ja perehtymisesi syvyyttä, on pakko mainita, että maahanmuuttajien tyttömyysprosentti on 29. Tämä on korkea, totta, mutta ei kyllä lähelläkään "suurinta osaa".
Tietääkseni Suomessa suurin osa kansalaisista ei olekaan maahanmuuttajia. Ja kun tuo 29% otetaan maahanmuuttajista, niin luku on todellakin hämmästyttävän suuri :eek:
Nyt et taida tajuta järkeilyäsi itsekään...
 
pph
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Eihän kait mamulapsien vanhemmatkaan kestä omia tenaviaan koska eihän mamulapsia saa komentaa eihän?? Nehän saa viedä toiselta lapselta vaikka lelut kädestä eikä vanhemmat sano mitään.Näin oman kokemuksen kautta.
Minulla hoidossa tällä hetkellä varahoitolapsina kuvailemiasi lapsia mutta täysin suomalaisia. Kamalia pikku hirviöitä suoraansanottuna. Äiti vaatii minkä ehtii lapsilleen eri oikeuksia kuin vakilapsilla on.
 
Hopping
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Alkuperäinen kirjoittaja Hopping:
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Usko pois, olen perehtynyt tähän asiaan ihan tarpeeksi paljon.
Mut suurin osa nyt vaan sattuu olemaan näitä yhteiskunnan tuilla eläviä siipeilijöitä, jotka repii joka pennin irti sieltä mistä vain voivat sen saada :kieh:
Yhtään kritisoimatta kokemuksesi tärkeyttä ja perehtymisesi syvyyttä, on pakko mainita, että maahanmuuttajien tyttömyysprosentti on 29. Tämä on korkea, totta, mutta ei kyllä lähelläkään "suurinta osaa".
Tietääkseni Suomessa suurin osa kansalaisista ei olekaan maahanmuuttajia. Ja kun tuo 29% otetaan maahanmuuttajista, niin luku on todellakin hämmästyttävän suuri :eek:
? Tottakai luku otetaan maahanmuuttajista, jos kyseessä on maahanmuuttajien tyttömyysprosentti. Siis 29% työikäisistä maahanmuuttajista on työttömiä, 71% ei ole. Sanoit, että suurin osa makaa perseellään ja sylkee kattoon. 29% ei ole suurin osa. Tämä oli pointti.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
koko subjektiivinen hoito oikeus tulisi poistaa käytöstä. Hoitopaikat kuuluu työtä tekevien vanhempien lapsille.
Nyyh, mä joudun sit jättämään pojan kotiin yksin mun koulupäivien ajaksi :(
Laskin opiskelevan tuohon työtätekeviin kyllä. Opiskelu on myös työtä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Alkuperäinen kirjoittaja Hopping:
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Usko pois, olen perehtynyt tähän asiaan ihan tarpeeksi paljon.
Mut suurin osa nyt vaan sattuu olemaan näitä yhteiskunnan tuilla eläviä siipeilijöitä, jotka repii joka pennin irti sieltä mistä vain voivat sen saada :kieh:
Yhtään kritisoimatta kokemuksesi tärkeyttä ja perehtymisesi syvyyttä, on pakko mainita, että maahanmuuttajien tyttömyysprosentti on 29. Tämä on korkea, totta, mutta ei kyllä lähelläkään "suurinta osaa".
Tietääkseni Suomessa suurin osa kansalaisista ei olekaan maahanmuuttajia. Ja kun tuo 29% otetaan maahanmuuttajista, niin luku on todellakin hämmästyttävän suuri :eek:
Nyt et taida tajuta järkeilyäsi itsekään...
Ota huomioon, että osa näistä suurimmista osista maahanmuuttajia on vanhuksia, lapsia, vammaisia tai muuten sellaisia jotka eivät voi tehdä töitä. Heidät lasketaan mukaan myös. Kyllä minusta tuo prosentti on melko suuri :eek:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Alkuperäinen kirjoittaja Hopping:
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Usko pois, olen perehtynyt tähän asiaan ihan tarpeeksi paljon.
Mut suurin osa nyt vaan sattuu olemaan näitä yhteiskunnan tuilla eläviä siipeilijöitä, jotka repii joka pennin irti sieltä mistä vain voivat sen saada :kieh:
Yhtään kritisoimatta kokemuksesi tärkeyttä ja perehtymisesi syvyyttä, on pakko mainita, että maahanmuuttajien tyttömyysprosentti on 29. Tämä on korkea, totta, mutta ei kyllä lähelläkään "suurinta osaa".
Tietääkseni Suomessa suurin osa kansalaisista ei olekaan maahanmuuttajia. Ja kun tuo 29% otetaan maahanmuuttajista, niin luku on todellakin hämmästyttävän suuri :eek:
Nyt et taida tajuta järkeilyäsi itsekään...
Tai sitten prosenttilaskut on hieman hukassa...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
[Itseasiassa tiedän ainakin meidän tarhan mamujen asioista sen verran, että tuo pitää paikkansa. Monta kertaa on näiden kakaroiden äiti tai isä tullut vastaan keskustassa, kaupassa ym jossain muualla ilman kakaralaumaansa.
EIKÄ?
Voi vitsi, ovat ne "mamut" tosi erikoista porukkaa, kun kaikki suomalaisvanhemmat käyvät ilosta kiljuen seitsemän lapsen kanssa kaupassa, vaateostoksilla jne.
Siis mitkä ihmeen kakarat? Miks ne on kakaroita? Ja onko jokaisella maahanmuuttajalla tosiaan niin monta lasta, että niitä voi kutsua laumaksi?
 
Hopping
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Alkuperäinen kirjoittaja Hopping:
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Usko pois, olen perehtynyt tähän asiaan ihan tarpeeksi paljon.
Mut suurin osa nyt vaan sattuu olemaan näitä yhteiskunnan tuilla eläviä siipeilijöitä, jotka repii joka pennin irti sieltä mistä vain voivat sen saada :kieh:
Yhtään kritisoimatta kokemuksesi tärkeyttä ja perehtymisesi syvyyttä, on pakko mainita, että maahanmuuttajien tyttömyysprosentti on 29. Tämä on korkea, totta, mutta ei kyllä lähelläkään "suurinta osaa".
Tietääkseni Suomessa suurin osa kansalaisista ei olekaan maahanmuuttajia. Ja kun tuo 29% otetaan maahanmuuttajista, niin luku on todellakin hämmästyttävän suuri :eek:
Nyt et taida tajuta järkeilyäsi itsekään...
Ota huomioon, että osa näistä suurimmista osista maahanmuuttajia on vanhuksia, lapsia, vammaisia tai muuten sellaisia jotka eivät voi tehdä töitä. Heidät lasketaan mukaan myös. Kyllä minusta tuo prosentti on melko suuri :eek:
Ahaa, eli lapset, vanhukset ja vammaiset sietävät mielestäsi paiskia Suomenmaassa töitö, koska eivät ole saaneet lottovoittoa syntyä Suomeen? Just. Mä nyt luulin, että puhuisin ihmisen kanssa, joka ottaisi tosiasiat tosiasioina. Lapsilta ja vanhuksilta kun ei sitä työntekoa oikein voi vaatia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hopping:
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Alkuperäinen kirjoittaja Hopping:
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Usko pois, olen perehtynyt tähän asiaan ihan tarpeeksi paljon.
Mut suurin osa nyt vaan sattuu olemaan näitä yhteiskunnan tuilla eläviä siipeilijöitä, jotka repii joka pennin irti sieltä mistä vain voivat sen saada :kieh:
Yhtään kritisoimatta kokemuksesi tärkeyttä ja perehtymisesi syvyyttä, on pakko mainita, että maahanmuuttajien tyttömyysprosentti on 29. Tämä on korkea, totta, mutta ei kyllä lähelläkään "suurinta osaa".
Tietääkseni Suomessa suurin osa kansalaisista ei olekaan maahanmuuttajia. Ja kun tuo 29% otetaan maahanmuuttajista, niin luku on todellakin hämmästyttävän suuri :eek:
? Tottakai luku otetaan maahanmuuttajista, jos kyseessä on maahanmuuttajien tyttömyysprosentti. Siis 29% työikäisistä maahanmuuttajista on työttömiä, 71% ei ole. Sanoit, että suurin osa makaa perseellään ja sylkee kattoon. 29% ei ole suurin osa. Tämä oli pointti.
Mistä oot oikein repiny noi sun luvut? :eek: Vasta jokin aika sitten tuli telkkarista joku ohjelma, jossa kerrottiin ihan jotain muuta. Olikohan a-studio tai jotain muuta vastaavaa... :eek:
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
koko subjektiivinen hoito oikeus tulisi poistaa käytöstä. Hoitopaikat kuuluu työtä tekevien vanhempien lapsille.
Nyyh, mä joudun sit jättämään pojan kotiin yksin mun koulupäivien ajaksi :(
Laskin opiskelevan tuohon työtätekeviin kyllä. Opiskelu on myös työtä :)
Jee :D
olen itsekin vasta vuosi sitten valmistunut ja hoidan kolmen perheen lapsia, joista kaksi on opiskelija vanhempia. Kovaa työtä tekevät ja pienellä opiskelurahalla joten kaikki kunnioitus heille, että viitsivät opiskella! :) Lähinä tosiaan surettaa ne lapset, jotka menevät hoitoon tosi pienenä ja vanhemmat KOTONA hoitaen uutta vauvaa tai pahimmassa tapauksessa tyhjänpanttina.
 
Hopping
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Alkuperäinen kirjoittaja Hopping:
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Alkuperäinen kirjoittaja Hopping:
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Usko pois, olen perehtynyt tähän asiaan ihan tarpeeksi paljon.
Mut suurin osa nyt vaan sattuu olemaan näitä yhteiskunnan tuilla eläviä siipeilijöitä, jotka repii joka pennin irti sieltä mistä vain voivat sen saada :kieh:
Yhtään kritisoimatta kokemuksesi tärkeyttä ja perehtymisesi syvyyttä, on pakko mainita, että maahanmuuttajien tyttömyysprosentti on 29. Tämä on korkea, totta, mutta ei kyllä lähelläkään "suurinta osaa".
Tietääkseni Suomessa suurin osa kansalaisista ei olekaan maahanmuuttajia. Ja kun tuo 29% otetaan maahanmuuttajista, niin luku on todellakin hämmästyttävän suuri :eek:
? Tottakai luku otetaan maahanmuuttajista, jos kyseessä on maahanmuuttajien tyttömyysprosentti. Siis 29% työikäisistä maahanmuuttajista on työttömiä, 71% ei ole. Sanoit, että suurin osa makaa perseellään ja sylkee kattoon. 29% ei ole suurin osa. Tämä oli pointti.
Mistä oot oikein repiny noi sun luvut? :eek: Vasta jokin aika sitten tuli telkkarista joku ohjelma, jossa kerrottiin ihan jotain muuta. Olikohan a-studio tai jotain muuta vastaavaa... :eek:
No googletin. Työkkärin sivuille vei linkki.
 
vieras
Meidän kunnassa ainakaan ei heinäkuun päivystyshoitoon pääse ns virikelapset, ovat he sitten maahanmuuttajien tai kantasuomalaisten eli vanhempien todella tulee olla töissä tai opiskelemassa jotta lapselle heinäkuuksi hoitopaikan saa.

Ja kunnassamme suositellaan maahanmuuttajaperheiden lapsille kunnallista (osa)päivähoitoa kolmevuotiaasta eteenpäin, jotta lapset oppiva kunnolla suomen kielen ennen koulunalkua ja samalla myös vähennetään heidän riskiään syrjäytyä suomalaisesta yhteiskunnasta.
 

Yhteistyössä