MARRASKUISET 2007 TOUKOKUU

Hirvee "plunssa" päällä koko konkkaronkalla. Yritetään silti olla ulkosalla mahdollisimman paljon kun on kertakaikkiaan niin mahdottoman hienot ilmat.

Kohtahan on se kevät tapaaminenkin, niin se äkkiä aika kuluu. Pikkuinen täyttää pian 6 kk, huh, huh. Iso tyttö.

Kaksi kuukautta aikasemminhan se hoitovapaa pitää töihin ilmoitella. Täytyy kanssa kävästä töissä ja vähän kuulostella ilmapiiriä, varsinkin nyt kun omsitussuhteet töissä muuttuneet. Mies kyllä sanoi että tykkäisi jos olisin kotona.... no voishan sitä tammikuuhun saakka olla.

Pää niin tukossa etten musita mitä muuta piti kirjoitella palaan vähän järkevämpänä takas :snotty: :wave:
 
Jospa sitä joutais nyt kirjottelemaan...
Kiitokset uudesta pinosta viivin!
Säät on ollut tosi upeat ja ulkoiltu on, en tiiä mitä teen kesällä ton neidin pukeutumisen kanssa, kun se nyt jo hikoilee vaunuissa. Suosiolla olen jättänyt ulkoilukamppeet jo pois, käytössä sisävaatteiden lisäksi pipo ja tuulisella säällä joku pusakka. Ehkä sitten rattaisiin siirtyminen auttaa, ettei ole niin kuuma toisella.
Flunssa on täälläkin vielä, ei ole suostunut lähtemään :snotty: .Ite olen jo paremmassa kunnossa, ukkeli ja Aurora vaan vielä nuhasia. Nyt siis menossa jo toinen viikko :headwall: .
Oonkin jo miettinyt, et voiko noin pienellä olla jo siitepölyallergiaa, kun ei kuumetta varsinaisesti nosta, lämpöilee vaan ja limaa tulee paljon.... Meneepäs taas pähkäilyksi.
Nyt pitää mennä, näkijä alkaa.
M&A
 
Tänäänki on niin ihana ilma ollu. Ulkona ollaan oltu melki koko päivä, välistä vain käyty sisällä syömässä. Pestiin miehen kaa muutama mattokin ja pyykkejäkin tuli useampi koneellinen pestyä.

Meillä kans toi ukkeli on oikein hiki hattu, tänään oli vain collegeasulla rattaissa, siltikin oli nihkee selkä, ei kumminkaa ihan ilkosillaan toista viittisi ulos viedä! Akseli on alkanu ihan mahdottomasti sätkimään, sitterikin ihan hyppii, ja hoitoöydälle ei meinaa enää olleskaan pysyä. Akselikin justiinsa nukahti, esikoinen meni jo kasin aikaan unille, oli kyl niin väsyny.

Mennään miehen kans grillaamaan, sen jälkeen seuraksi kattoon suomen peliä, vaik kyl noi mm- tason pelit ihan mielenkiintoisia on.

mamma&akseli
 
Hei monen kuukauden tauon jälkeen!
Mä en tosiaan pahemmin enää osallistu tähän nettiyhteisöön,mut aattelin,et jos tulisi tonne tapaamiseen minne olen luvannutkin tulla ja tuoda pullaa.
Tiia kasvaa ja on kohta 8 kg ja viimeksi oli 64 cm pitkä.Emme omista vieläkään päiväunirytmiä.Yölläkin lutkuttaa tissiä 2-4 kertaa.Kiinteitä syödään 5 krt päivässä ja maisteltu on lihaa viime viikosta.Puuroista menee kaura ja riisi.Kasviksista muutamia lajeja.Syö hyvin,mut ei silti öitä nuku,kuin ei kukaan muukaan ole ennen puolen vuoden unikoulutusta nukkunut.
En ole käynyt täällä teidän pinossa sitten helmikuun muistaakseni,enkä tosiaan aio mennä lukemaan vanhoja juttuja.
Yritän syöksyä puutarhahommiin aina kun tuo neiti vetää noita puolen tunnin päikkäreitä ja siksi siis en koneella ole.
Sisällä oloaika menee ruuanlaitossa tai pyykkiä laittaessa yms. Yllättävää.
Mutta siis näillä näkymin nähdään 17.5.Navigoin sinne paikalle ...
 
Moikka.

Meillä kanssa hikihattu. Pihlalla ollu päällä body ja sukkikset ja siinä päällä tommoset puma-verkkarit, tänään oli sit ekaa kertaa bodyssa ja puolipotkareissa ja eipä ollu yhtään liikaa ku noi kultakutrit oli enivei ihan hiestä märkänä.. Mulla on kyllä aika hakusessa noi neidin pukemiset.

Tervetuloa kaikille uusille, kiva kun joukko lisääntyy ja pk-seutulaiset mukaan vaan kahveille ja tietty kevät tapaamiseen olis kiva saada porukkaa vähän kauempaakin.. Eipä oo enää pitkä aika siihenkään!

Mä oon tässä tänään täytelly noita päivähoito hakemuksia. Itku meinaa tulla kun ei toi mun pikkunen ole vielä mikään tarhavalmis tapaus mutta pakko kai se on kuitenkin joskus.. No joo, meillä ihan kivasti näitä paikkoja lähellä ja ihan turvallisin mielin ton mussun sinne jätän. Onhan tässä vielä kesä ja alkusyksy vielä. Aattelin lokakuussa pimun sinne päikkyyn kiikuttaa, ollaanhan sitä silloin jo 11 kk.

Mutta meenpä tonne ukkelin kanssa matsia kattoon.

Piin Ja Pihlis 6kk
 
Piin joo tippa linsissä kanssa hakemuksia tein. TGoisaalta kaipaan töihin ja toisaalta en. Nytkin tyttö koittaa pistellä äitin poskeensa ihan ohi mennen. Hyökkääkö teidän vauvat äidin kimppuun. Meidän neidillä kyllä ihme tapa... hirvee örinä ja suu auki haukkaa äittiä hartioista, poskista, kaulasta ja sit taputtelee ja nauraa. Tosi hellää paijaamista, onneksi ei ole hampaita.
 
Viivin: Meillä on just tuota "hyökkäilyä" ja yleensä olkapää on kovilla :whistle: Nykyään huitoo lisäksi käsillään niin,että mäiskii mua mennen tullen naamalle :whistle:

Mulla on nyt joku kausi menossa,että on kamalaa tajuta kuinka tämä aika menee liiankin nopeasti ja Petruskaan ei ole enää vastasyntynyt :'( Juurihan se syntyi ja sain pojan rinnan päälle makaamaan. Nyt jo pitää miettiä,että antaisko jo aamullakin puuroa jne kun hetki sitten mentiin pelkällä maidolla. Ja sitten kun miettii aikaa vuosi taaksepäin niin sekin tuntuu ihan eiliseltä :/

No mä en nyt enempää masenna teitä muita mun jutuillani :wave:

LilliM+Petrus
 
Oon kyllä niin onnellinen ettei tarvitse seuraavaan pariin vuoteen vielä vauvaa hoitoon viedä. Se on niiiin pieni vielä!

Jätkä päikkäreillä ja äidillä on vähän tylsää. Tai tekemistä olisi jos jaksaisi tehdä.
 
Täältäkin löytyy yks käsillä huitoja, äiskä saa mennen tullen kuonoonsa =) akseli myös nipistelee kaulasta, ja usein laittaa isoveikkaa ojennukseen tukistamalla...!

Mullakin vähän sama meininki kuin kristiinalla, hommia olis mut ei oikein jaksa. Täälä netis saa ajan niin hyvin kulumaan.
Nopeaa se sääkin sit vain muuttuu, taidetaan tää päivä pysytellä sisällä, jos esikko nyt ei ihan villaannu.

Eilen oltiin pihahommissa, aiotaan toi meidän kukkapenkki hävittää ja siihen tilalle laitetaan sit kiikku, kun paappa sen noille poitsuille saa tehtyä. Synttärilahjaksi saatu hiekkalaatikko laitettiin, kyl oli poika innoissaan =) Akseli se ei oikein tahdo noissa rattaissa viihtyä, vaikvähän nostaakin selkänojaa, et näkee, mut siltikin vissiin syliin pitäis päästä.

Ens v-lopuksi meillä onkin ohjelmaa. la on kaverin miehen 40-v synttärit, mumma ja paappa tulee poitsuja tänne kotiin hoitamaan. Kovin railakkaasti ei sovi juhlia, ku su sit pitäs jaksaa äitienpäiville mennä. Saa nähä, mitä noi mun miehet keksii!

mamma&akseli

 
Hyvää vapun jälkeistä aikaa!

Meilläkin majailee yksi nyrkkeilijä. Välillä mojautetaan mutsia oikein kunnolla. Aamusella, kun poika heräilee meidän välistä alkaa nipistelemään silmistä, ei siinä sitten paljon nukuta :LOL: . Jos käännän äijälle selän niin sitten nipistellään selästä.

Mie olen hiukan hukassa noitten töitten kanssa... Mulla ei siis ole työpaikkaa vielä tällä paikkakunnalla. Toisaalta haluaisin heti töihin toisaalta taas en. Ihan tässä lähellä ei ole auki mun alan töitä, mutta lähes 80 km päässä olis. Siinä taas tulis työpäivälle pituutta. No voihan se olla, että lähempääkin sais jos menis vaan kysymään... Hmm, sen kun vaan sais aikaiseksi! Ja töihin menoa puoltaa se, että haaveillaan tuosta OK-talosta. Itseasiassa meillä on tarjouskin jo vetämässä. Jänskättää meneekö lie läpi :eek: .

Tässä huushollissa vain isä ja äiti ovat kärsineet flunssasta, poika ei ole ainakaan vielä saanut räkätautia.

Nyt lämpimillä keleillä meilläkin on ollut tuo nukkuminen ulkona vähän hankalaa... vaatteita olen laittanut mahdollisimman vähän, mutta ei vaan tahtonut nukkua oikein kunnolla. Nyt kun sataa vettä ja myrskyää niin ulkona on vedetty pitkälti toista tuntia.

Jeremias on ruvennut jynkimään konttausasennossa. Heijaa itseään eestakasin. Se ei ole välittänyt tuota ryömimistä oikein kunnolla opetella, liikkuu sillee ihmeellisesti sivuttain ja napansa ympäri. Pääsee kyllä liikkumaan paikasta toiseen, vaikka ei ole helpointa tapaa opetellut :LOL:

Mönninkäinen: voihan se olla siitepölyallergiaakin, kyllä sitä ihan pienilläkin voi esiintyä. Todennäköisemmin vielä jos jommalla kummalla tai molemmalla vanhemmalla on allergiaa. Lääkkeitä vähän huonosti ihan pienille, muistaakseni 1-vuotiaille on annostusohjeet (niin farmasia on alani...). Meilläkin isännällä on tuota allergiaa joten mielenkiinnolla seurailen tuleeko Jeremiaallekin.

emo ja Jeremias
 
Emo mullakin on työmatkaa yhteensuuntaan 125km :LOL: että kyllähän sitä aikaa matkoihin menee kolme tuntia päivässä.

Vitsi tuon neidin unien kanssa ei sitten taas hatsaa nukkua kovin kauan tänään päiväunia. Joo ja kiva, kiva, älkää nyt kissan omistajat suuttuko, mutta Menin katsomaan mitä tyttö kitisi vaunuissa, niin kissa hyppäsi vaunujen päältä. Arhg!!! Täytyy varmaan lainaa koiraa naapurista niin ei tule meidän pihalle enää, vitsi kun tietäisi kenen kisu se oli. TÄytyypä seurata niin käyn avautumassa omistajalle.

Edelleen flunssassa mälsää.
 
Meilläkin tykätään "tunnustella" äitin kasvoja. Varsinkin huulesta tarraaminen ja kiskominen on tosi pop tällä hetkellä.
Sit meillä on alettu harrastamaan tollasta alkeellista ryömintää, tai kuten mies sano "baby-boogieta". Aurora makaa vatsallaan ja yrittää pukata toisella jalalla vauhtia, josta näkyvimpänä seurauksena peppu vaan heiluu villisti. :heart: Varsinainen eteneminen on siis vielä hakusessa, pyörii lähinnä ympyrää paikallaan.
Juu ja flunssa jatkuu edelleen, pitää varmaan lähteä uudestaan käymään lääkärissä tällä viikolla, kun noiden nenätippojen käyttöpäiväkiintiökin alkaa mennä umpeen. Emo miehelläni on siitepöly-heinä yms. allergiat... Toivottavasti Auroralla on vaan sitkas flunssa :'( .
Hui, kun on pitkiä työmatkoja teillä, varsinkin viivin:llä! Ja mulla on tuskahikeä tullut jos ruuhkassa matka-aika venyy tunteroiseen :ashamed: . Mut oonkin välillä aika kärsimätön...

Juu, se on iltapuuhien aika, joten
:wave:
 
Täälläkin kädet käy. Ainosta on tosi hauskaa tarttua kiinni esim. nenästä ja puristaa sen minkä pienillä sormilla jaksaa. Kerran jos toisenkin on ukko herännyt aamulla siihen kun tyttö tarttuu nenään ja tökkii sieraimiin :whistle:

Aino yritti tänään kontata! Ryömiminenkään ei vielä suju, mutta voihan olla että tyttö jättää ryömimisen välistä... Karhunkävelyäkin yritti mutta nokalleenhan neiti siinä kellahti. Tuntuu uskomattomalta miten iso tyttö Aino jo on, ½vuotias...

Kiinteitä syödään pari kertaa päivässä. Soseet eivät ole oikein menneet kaupaksi, mutta riisipuuro on herkkua. Tosin sekin uppoaa vain veteen tehtynä. Yritin omaan maitoon tehtynä, mutta suu pysyi ekan lusikallisen jälkeen tiukasti kiinni. Vähän turhankin tarkka tuo tyttö on syömisistään.

Päivärytmissä on tapahtunut viime aikoina suuria muutoksia. Aiemminhan Aino suostui yöunille vasta yhdentoista jälkeen, mutta nyt on kello kääntynyt niin että uni tulee jo ennen kymmentä. Tosin aamulla kukutaan jo ennen seitsemää pirteinä tämän muutoksen myötä, mutta ehkä vähitellen yöuniin alkaa tulla enemmän pituutta. Päikkärit ovat nimittäin lyhentynet huomattavasti.

Miehellä on mahatauti ja korkea kuume, joten menen nyt hoitamaan päivän rästiasioita kun lapsi nukkuu ja on mahdollisuus johonkin!
 
Paranemisia kaikille sairastelijoille! Meillä koko poppoo on ollut ihmeen terve koko talven ja alkaneen kevään(kopkop, täytyy koputella maalaamatonta puuta =) ), hyvä niin.

Jeremias on myös kova hikoilemaan, oli aika säätämistä tuo pukeminen niinä lämpiminä päivinä. Nyt sitten taas joutuu pukemaan vähän enemmän. Ei olisi kyllä yhtään haitannut, jos se lämmin sää olisi jatkunut!

Meillä kans huidotaan ja tartutaan tiukasti kiinni pikku kätösillä, etenkin nenään ja suuhun.

Jeremias ei vielä ryömi, mutta yritystä on runsaasti. Liikkuu oman napansa ympäri, peruuttaa mahallaan ollessa, mutta se ei näytä kaverin mielestä olevan tarpeeksi, eteenpäin pitäisi päästä. Viikonloppuna alkoi harjoitella ihan tosissaan jalkojen konttausasentoon viemistä.

Mites muuten, te keiden vauvoille on jo hampaita tulleet harjailetteko niitä? Me aloiteltiin se kun ekat hampaat ilmestyi, että heppu tottuisi harjaan. Jeremias aukaisee mielellään suun kun näkee harjan, mutta pesettäisi mieluummin kielensä, se punkee aina siihen hampaiden eteen. Nyt on muuten hälle tulossa jo kolmas hammas alaleukaan.

Käytiin lopulta lääkärissä niiden levottomien öiden johdosta ja lääkäri oli sitä mieltä, että kuulostaisi maitoallergialta :( . Saatiin erikoiskorviketta (kun joudutaan iltaisin antamaan korviketta, mulla ei maito tunnu riittävän) ja yöt on kyllä rauhoittuneet hurjasti. Tällä viikolla mennään sit ihan allergialääkärin pakeille.

Kävin eilen ekaa kertaa jumpassa ties kuinka pitkään aikaan (pieniä käynnistysvaikeuksia, suunnittelin aloittavani jo pari kk sitten :LOL: ) Nyt täytyy ryhdistäytyä, lihaksilla on ollut aivan liian pitkä loma!

Aurinkoa päivään!
 
Meillä löytyy hiuksista repijä, naaman puristelija, sylissä kulkiessa yrittää tarttua kaikkeen mahdolliseen kiinni. Poika sai vappuna hampaan, kylläpä olikin kovan kiukuttelun takana. Nyt työntää aivan päätään ravistellen suuhun kaiken minkä saa käsiinsä. Kulmassa on pahkura, varmaan uutta hammasta kehittää jo.
Eikö olekkin lapsemme aivan ihanassa iässä? Joka päivä kehitystä tapahtuu ja saamme siitä nauttia. Meillä ei vielä ryömitä eikä muutenkaan liikuta, vain käännytään vatsalleen. Varmaan on painoa niin paljon ettei jaksa punnertaa (10 kg)
Ihanaa kun kesä on tulossa ja saa lomailla koko kesän, ei kiirettä minnekkään :flower:
Harmi että osa äideistä joutuu mennä jo syksyllä töihin, itse kanssa jo haluaisin, mutta lapsen parasta ajatellen olen kotona 09 syksyyn saakka. Voi kun kotona hoitamsita tuettaisiin paremmin olisi huolettomampaa jäädä kotiin.
Mukavaa kesän odottelua B)
 
Meillä on nyt alettu vähän vierastamaan, mummu kävi eilen illalla ja hätä tuli. Pitääkin nyt käydä mummua loppuviikosta vielä ennen lauantaita kattoos,josko nassu jäis mieleen.
Kuis te muut ootte mummujen ja paappojen kanssa tekemisissä? siis hoitaako/ auttaako lapsen/lasten hoidossa ym.? tai kui usein näkee isovanhempiaan? Meillä mun vanhemmat asuu tossa n.1km päässä, joten aika usein nähdään, vähintään kerran viikossa. Mummasta on ollut paljon apua kauppareissuilla, ku muutoin kuljen pääasiassa poitsujen kaa yksin. Niin ja tuleva la on 3 kerta akselin syntymän jälkeen ku illan hoitaa. Juhannuksena poikien olis tarkotus mennä yhdessä yökylään, esikoinen on ollu viimeksi vuos sitten juhannuksena, joten saapi nähdä mitä siitäkin tulee. Miehen vaanhempien kanssa ei paljon olla tekemisissä, vaik samalla paikkakunnalla asuvat, mumma käy yleensä n.kerran kk pyörähtämässä, mikä mun mielestä harmillista..mut ei oo multa pois! :|

Nyt mä meen tästä kyselemästä saunomaan..
 
Huh huh viivin miten sie jaksat tuollaisia työmatkoja?? :eek: No ehkä se alle sata on vielä ihan kuljettavissa sitten...

Jeremiaalla näyttäis vähän kuultavan vasen alahammas ikenen läpi, joten sieltä se eka hamppi on kovaa vauhtia tulossa! Ajattelin että viime yö olisi voinut olla aika levotonkin, kun päivä kyllä oli (panin sen tuon hampin piikkiin). Mutta ei, nous vasta viideltä eka kertaa syömään! Veti siis 8 tuntii putkeen! Aah ihana yö :D . Täytyy nyt nauttia, kun ei tiedä koska saa seuraavaksi nukkua näin.

Täytyy sanoa, että nyt arvostaisi niitä lähellä asuvia omia vanhempia enemmän kuin koskaan. Meillä on molempiin mummuloihin matkaa yli 400 kilsaa :'(. Toinen mummula lapissa ja toinen Turussa. Ollaan kyllä yhteyksissä usein ja yritetään nähdäkin mahdollisimman paljon. Hieman vierastaa kun nähdään, mutta ei paha. Miehen vanhempia enemmän kuin mun ;)
 
:LOL: sain näköjään osaa hämättyä tällä otsikon nimen vaihdolla.... huomasin vasta sen itsekkin.

Joo onhan aika työmatka ja nyt onkin harkinassa oikein kunnolla jospas sitä koittaisi vähän lähempää löytää töitä.

Isovanhemmista.... yksi mummu asuu Tampereella ja mummo ja tuffa sitten satakunnassa ja matkaa kumpaiseenkin on yli 220 km . Tampereen mummu käy noin kerran kuussa meillä ja on sitten viikon verran ja vahtii lapsia tarvittaessa, mutta täällä kun enenpikin näitä lapsenlapsia niin ei siitä montaa päivää jää meidän lapsille. Yksin ei hänkään yötä vahdi lasukaisia. Mun vanhemmat ovat sen verran kremppoja etteivät he jaksa vahtia kuin pari tuntia. Kyllähän oisi suunnaton apu jos olisi isovanhemmista apuja.

Päätä särkee jos menis pitkäkseen hetkeksi kun tytötkin on hiljaa :)
 
Työjuttuja täälläkin olen alkanut mietiskellä. Mulla on onneksi sellainen työ, että voin säädellä itse tuota työaikaa ja näillä näkymin alan syksyllä tehdä yhtä päivää ja paria iltaa. Mies tekee 4-päiväistä viikkoa syksyn niin ettei tarvitse viedä vielä syksyllä hoitoon.
Päiväkoti on varmaan edessä keväällä -09. Meen mieluusti hommiin kun kerran tuo hoito näyttää järjestyvän noin kivasti.

Tytöllä on korvatulehdus :( OIreeton sellainen, oli vaan pitkittynyttä nuhaa. Imetyksellä on menty, maisteltu vaan kiinteitä. Eli, ei tuo imetys aina noita korvatulehduksiakaan näköjään estä. Kunpa vaan pikkuisen masu ei menisi antibiooteista sekaisin. On muuten ilmeisesti aika pahaa lääketty kun joudutaan melkein väkivalloin laittamaan se kurkusta alas :(

Muuten ei kummempia, tytölle puhkesi alas toinen hammas ja kovasti yritetään lattialla eteenpäin. Ja täälläkin hyökätään äidin kimppuun puremaan...
 
Moikka!
'Kaikki lasten isovanhemmat asuu noin 2km säteellä, eli apuja on saatu aina kun on tarvittu ja enemmänkin. Millan syntymän jälkeen isäni vei esikoista eskariin ja vie vieläkin välillä kun haluaa tai pyydän. Tavataan isovanhempia useemman kerran viikossa....

Millalla ei vielä hampaita, liikkuu vain pyörien ja juttua piisaa- tänäkin aamuna heräsi höpöttämään 5.30 |O
Milla tarraa mun tukkaan kun pidän sitä auki ja miehen sylissä istuessaan nappaa samantien miehen parrasta :LOL: Iso korvarengaskin mieheltä löytyy, ei ole neiti vielä sitä keksinyt :whistle: Ja mun kahvikuppien perässä Milla on myös... joka kerta pitää saada vähän koskettaa... Kaipa se kiinnostaa kun muut juo noin ja hän eritavalla :D

Mirnu ja Milla(pian 5kk) :wave:
 
:D meillä puolivuotissynttärit vietetty. Tein prinsessakakun....sankari tosin nasutti vaan sellaista "pahvi keksiä".

Annoin eilen pari muovikassillista vauvan vaatteita lähetettäväksi venäjälle ja viroon. Niistä tehdään vauvakasseja, jotka sitten annetaan siellä tarvitseville äideille. Hyvä niin että menee tarpeeseen.

:eek: meillä heräs neiti yöllä syömään! Taisi isiltä unohtua antaa puuro illalla kun hoiteli tyttöä.

Tapaaminen meillä vaan lähestyy.... kivaa :D
 

Yhteistyössä