MARRASKUISET 2007 TOUKOKUU

Hiuksista ollut puhetta niin kysynpä sulta Piin kun teiän Pihlalla on kanssa hiuksia mukavasti niin...että pysyykö ne ns.takuttomana?? Petruksen takatukka on jatkuvasti ihan takussa tai lähinnä siellä hiusten seassa on sellasia takkupalloja :eek: tai jotain "pölypalloja" mitä saa kun hinkkaa päätänsä lattiaan jne. Mä oon ihan joutunut leikkaamaan pojan tukkaa kun en muulla konstilla saa takkuja pois :eek: Eli miten sä hoidat Pihlan hiuksia?? Saa toki muutkin vastata jos vinkkejä!!

Tänään käytin Petrusta lekurissa kun on edelleen limainen. Oli tympäsevä käynti kun lääkäri ei katsonut edes korviin |O Määräsi vaan yskänlääkettä ja huomiselle verikoe ajan. Kävin sitten keskustan neuvolassa tarkistuttamassa korvat,ettei tarvi miettiä,että onko niissä tulehdusta vai ei... No,ei onneksi ollut =) Yöllä vaan yski aika paljon limaa. No,toivottavasti tämä menee pian ohi.

LilliM+Petrus
 
Joo, Pihlan takatukka on välillä yks iso rasta. Kun makaa selällään ni pyörittelee päätään ihan rajustikki ja noi hiukset on niin solmussa sen jälkeen. Muut hiukset on terveen näköset mut tos takaraivolla ne on kyl tommosta takkuhötöä. Varsinki noihin latvoihin tulee just niitä takkupalleroita.. Ja kun on sen verran materiaalia tohon päähän suotu ni ei pure se vauvaharja, eli kammataan ihan päivittäin monta kertaa ja ne takut jää yleensä siihen kampaan.. Sit pestään aina välillä natusanin soft wash aineella, joka tosin on vissiin vartalosaippuaa mut enivei, meillä toimii ja tyttö tuoksuu ruusuille senjälkeen :D (tai no, aloe veralle :saint: )
 
Heippa taas pitkästä aikaa,

Mulla on työt jo alkaneet aika mennyt täysin sitä stressatessa....

Jos järjestätte uuden tapaamisen, niin täällä jo nyt yks innokas ilmottautuu mukaan! Harmitti, kun ei lauantaina onnistunut!
Meillä loppui eilen antibiootit. Onneksi, kun iltasin alkoi tulla vähän itkusuutta. Ihan selkeästi vatsaa väänsi pikkusella :( . Nyt vaan jännätään pysyiskö nuha pois. On sitä tässä jo sairasteltukin jo kohta kuukausi... No, nuo toiset tipat loppuu huomenna ni sit sitä näkee lopputuloksen.
Nyt pitää rientää ruuanlaittoon!

:wave: M&A
 
Me tännän käyty lekurissa. Flunssaa nyt pikkuisellakin :/ , no toivotaan ettei mene korviin.

Joo uutta tapaamista täälläkin odotellaan ja meille kun paikka ei niin väliä. Itse olen niiiiiiiiiiin laiska etten jaksa alkaa järkkään ja eipäs tänne takahikiälle ketään viitsisi tullakkaan :LOL:

Täällä taas tosi hieno ilma, harmi kun itselläkin on kurkku kipeenä ja muutenkin olo ihan p...stä. Herkkuloita vaan tekee mieli vaikkei pitäisi.

Oi toiset on aloittanut ytöt jo. Itsellä se kutsuu sitten syksyllä. On sitten taas uusi aikakausi alkamassa pikkuisella. Miten te ketkä olette jo työssä, niin ketä lasta hoitaa vai onko jo hoidossa?

Nyt teen keittoon ja isompaa hakemaan tarhasta kohtapuoliin :wave:
 
Vatsatauti iski meihin kaikkiin ja sen takia ei päästy tapaamiseen. Ketuttaa! Miksi just silloin piti sairastella...?
Onko teillä kesäloma-suunnitelmia? Me varmaan jonkin verran kierrellään Suomea sukulaisia tapaamassa ja sit mennään mökille.
Täällä muuten kaikki hyvin. Neuvolassa oltiin huolissaan, kun poika ei ryömi... Ei meillä esikoinenkaan ryöminyt puolivuotiaana...
Mut nyt nukkumaan.
Öitä!
 
Mitä.... ihme neuvola. Täällä sanottiin että kahdeksan kuisena täytyisi ryömiä. On näköjään ohjeet neuvolissa ihan erilaisia.

Inhottavaa se mahatauti. Meille riittää tää flunssa ihan kiitettävästi. Muut alkaa mielstäni parantua, mutta kait mun täytyisi mennä lekurissa kääntymään ja näyttämään kurkkua.

Tänään on tuon isomman kevätjuhlatkin. Ja ne pidetään ulkona. Täällä ainakin on hienoilma, mutta saa noita vaatteita laittaa kunnolla päälle kun varjossa on kylmää.

Kesälomasuunitelmia: laivalle, Tampereelle (särkänniemi), Ikaalisiin (ti-ti nallen talo) ja ehkä Vammalaan herra hakkaraisen taloon. Ja varmaan tullaan käymään kanssa tuolla Liedon zoolandiassa. Mökkeilyä ja oloilua muuten. :D B)
 
Oltiin kanssa puolivuotisneuvolassa tänään ja sielläkin sanottiin, että kahdeksankuiseen mennessä ryömitään. Että ei mitään kiirettä. Meillä tyttö menee pikkaisen eteenpäin, muttei osaa vielä ihan kunnolla.

Istuttamaan voi alkaa kun tytön selkä oli suorassa ja puuroa sekä lihaa pitäisi alkaa tarjoamaan kun painoa oli tullut vaan 300g kuussa, pituutta senkin edestä, miltei 4 cm :)

Likan räkätauti oli sitkeää sorttia, mutta vihdoin näyttäisi olevan historiaa, toivottavasti ei heti iske uudestaan. Jaksuja mahataudin kanssa, se on sitten kamala tauti.
 
Meillä on mun äiti tullut avuksi hoitamaan Auroraa nyt ekoiks viikoiksi. Sitten isäntä jää lomille ja hoitamaan pikkusta. En olisi muuten voinukkaan mennä töihin jos ei mummu olisi tullut hätiin. On tuo neiti viel niin pieni, et riittää huolta näinkin.

Kesälomilla ampastaan maalle, yritetään viettää mahdollisimman rennosti. Vielä ei ainakaan sen kummempia suunnitelmia.

Tänään olin kuulevinani, et Auroran hengitys viel vähän rohisisi. Voi olla et oon taas mielessäni suurennellu, pitää seurata viel. Ja siis paranemisia kaikille muillekin sairastaville!

Meillä peruutellaan jo "reipasta" vauhtia, eli äherretään ja heilutaan niin et olis ihme jos ei johonkin suuntaan siitä lähtis .Siis näin jos neiti on laitettu vatsalleen, itse hän ei käänny vieläkään. :xmas: Kyljelleen jos laittaa niin siitä kääntyy, muttei ite käänny kyljelleen.

Pitäisi lähteä nukkumaan et aamulla jaksaa taas nousta. Tänään reippailin n. 45minsaa kävellen töihin. Pakko yrittää näitä kiloja saada alas jollain keinolla, kun imetys on nyt vähentynyt reippaasti ja mulla on vieläkin kiloja yli kymmenen raskaudesta jäljellä... :headwall:
Mites teillä muilla on, joko ootte saanut kilot karistettua? Ite oon jotenkin järkyttynyt tästä kilojen jämähtämisestä, kun aiemmin ei ole tarvinnu niin katsoa mitä syö. Nyt riittää et haaveilee pullasta nii jo vaaka taas heilahtaa...

Nyt oikeasti lähen tästä jaarittelemasta, hyviä öitä kaikille!

Ai nii,se vielä, et meillä on tullu alas kaksi hammasta! Ihan salakavalasti ovat sinne ilmestyneet. Tai toinen ei ole viel tullu kunnolla läpi, ehkä sekin puhkeaa huomenna.

M&A :wave:
 
:wave: Täällä yks jolla kiloja vielä jäljellä. olempas niinki hyvin onnistunu että lisääkin on oikein tullu, vaikka siis imetän.. Tosin enpä oo juurikaan kattonu mitä pupellan ni eipäs ole ihmekkään.. :ashamed:

Me saatiin kesäksi semmonen tuettu loma, eli sinne mennään sit heinäkuun puoli välissä. Tolla ukkelilla ei ookkaa enempää lomaa ni ei tässä kauhiast voi mitään tehä. En viitti yksinään tytön kanssa minnekkään lähteä, mummolaa kauemmaksi siis.. Mua pyydettiin töihin kahdeks viikoks heinäkuussa kun siellä on niin heikko tilanne mutta saa nähä kehtaako mennä. Sisko tulis tollon hoitamaan tota pikkusta.. Ja olis toi ukkoki kuitenki kotona varmaan jossain määrin ku kerran kolmivuorotyötä tekee.. Mut ku kuitenki imetän vielä eikä yhtään nappais ku alotan työt jo 1.10 ni saa nähä, mitään en vielä oo onneks menny lupaamaan..

Hitto, mulle pamahti sit ihan kauhee räkätauti eilen. Tai siis eilen oli vaan kurkku pirun kipee, mut tänään on sit ihan räkäpää olo. Pihliski varmaan tulossa kipeeks. Meni kasin jälkeen nukkuu ja nyt jo saanu suunnilleen kymmenen kertaa käydä sitä heiluttamassa ja paijjaamassa ja tutittamassa, vähän kuulosti että olis räkää nokassa hälläkin. Eli voi prkl.

Mut nyt vielä kuppi kuumaa ja vällyjen väliin. Moi.

Nii joo ja onnea Auroralle hampaista =)
 
Minä sain kilot pois, tosin ei tullut kuin 6 kg odotusaikana , mutta lähti sitten ylimääräisiä kavereitakin pois 4 kg. Nyt koitan ne pitää pois ja ois kiva kun saisi vielä 3-4kg pois, mutta jotenkin ei selkäranka meinaa kestää.... oon ihan hirvee herkkupeppu :snotty: Niin juu on tota ylimääräistä vielä vaikka nyt olenkin normipainossa 166 cm ja 64,5kg

Tänään reippaillaan tohon pikkuisen vimppaan muskariin... näion ne kaikki loppuu kun kesä saapuu. No ajattelin pikkuisen ottaa mukaan sitten tonne puistojumppaan :LOL: . Kerrotaan sitten kun se kesäkuussa alkaa miten menee.

Nyt aamupalat (nro 2) kaikkien nassuun. Aamu aloitettu jo pikkuinen veti maitoa 200 ml ja isompi jugurtin. Seuraavaksi on pikkuisen soseen vuoro ja jos jotian saisi taiottua ton isomman suuhunkin (on nimittäin mahdottoman huono syömään mitään) ja jos itsekkin kupin teetä ja voikkarin ehtisi vetämään. :D :wave:
 
Mulla lähti raskauskilot (12kg) aika pian pois, mutta nyt on tullut muutama kilo takaisin. Täytyy sit joskus paremmalla ajalla laihduttaa. Raparperipiirakka on just uunissa... Eli kahvin keittoon kohta...

Pojalla on ollut 2 alahammasta noin 3kk ja nyt ylhäällä näkyy 3 hammasta.

Te, joilla on muitakin lapsia. Onko lapsenne erilaisia? Meillä ainakin esikoinen oli / on kova nukkumaan ja todella huono syömään vauvasta asti. Poika taas on huono nukkumaan (yöt nukkuu kylläkin) ja kova syömään. Muutoin molemmat ovat olleet rauhallisia.

Mut nyt poitsu hermostuu tuolla...
:wave:
 
Mulla nuo raskauskilot oli tiukassa, laitokselta tullessa oli tippunut vaan 3kiloa (tuli jotain 12), mutta sitten kun jouduttiin lasten infektio-osastolle tytön saaman sairaalabakteerin takia ja ilmeisesti stressin takia tippui viisi kiloa. Loput ei ole meinanneet lähteä millään mutten asian eteen ole kauheasti tehnytkään :snotty:

Nyt kävin vaa'alla pitkästä aikaa ja yllättäen kaksi kiloa oli kadonnut, joten ei enää paljoa jäljellä, jos saisi tuon suklaansyönnin pysymään aisoissa....

Hampaista, alhaalla on kaksi ja nyt olen huomannut että ylös pukkaisi lisää. Taitaa meikämamman imetykset olla siinä, sillä tyttö on taas alkanut treenamaan purukalustoaan syödessä :eek:

 
Erilaisia ovat nää meidän tytöt. Isompi on oikea tättähäärä eikä vieläkään nuo yöunet oikein ole rauhallisia. Syöminen on taistelua.... herkkuja kyllä menisi ja porkkanaa, omppua, banaania yms. mutta "liharuuista" vaan söisi välillä pelkkää riisiä ja kanaa ja raejuustoa. No on nuo nyt ihan terveellisä mutta voisi sitä joain muutakin syödä. Vauvana soseistakin oli tarkka mikä meni alas.

Tää pikkuneiti on kyllä itse rauhallisuus, yöt nukkuu läpeensä ja on muutenkin hyvin tyytyväinen lapsi.

Ulkoisesta olemuskesta ei voi vielä sanoa kuin eriväriset silmät tytöillä on .... toinen on oikea suklaasilmä ja toinen sinisilmä :D . Ruumiinrakenne kanssa isommalla on kovin hentoinen ja pitkää raajaa tuntuu olevan koko neiti. Tää pienmpi on sellainen pikku pallukka (pitkä tosin)

Hampaita meilla 0, tulossa on alas kaksi näkyy hyvin ikenen läpi ja ylhäällä näkyy kulmahampaat ikenen läpi, mutta mikään ei vielä puhjennut.
 
Jospa tännekin sais jotain riipustettua...
Mulla alkas vihdoin kauan odotetut menkat =) Täytynee heti lähtee apteekkiin pilleri ostoksille.
Raskauskiloista kaikki kakkosen aikana tulleet jäi onneksi laitokselle, mut semmonen kymmenisen kiloa on ylimääräistä ton esikon jäljiltä. Aloitin nyt maanantaina laihiksen, ja tällä kertaa oon päättäny onnistua!

Kesäloma suunnitelmia on jonkin verran, helsinkiin päin ollaan tulossa v-loppu reissulle, akselin kummien luona olis tarkoitus vierailla, asuvat luumäellä. Jossain eläinpuistossa myös käydä.

Kyl meilläkin nois pojissa eroja on, esikoinen on aina ollu huono nukkuun, siis vieläkin eli meillä valvotaan useimmiten ton vanhemman kanssa,akseli nukkuu jo koko yön paitsi jos ei herää isoveikan huutoihin. Ruokailu on taas esikoisen alaa, vaik nyt akseli alkaa pikku hiljaa pääseen parempaan vauhtiin, meillä syödään jo aamu ja iltapuurot. Sit tosta vauva-ajan itkuisuudesta, meillä esikoinen itki vattaansa sen 3kk ja sit rauhottu, muta akselilla on nyt alkanu jotku ihmeen kitinät, ei kauaa viihdy yksin missään yms. Jotenkin tuntuu, et ehkä akseli on vähän rauhallisempi, mut sen näkee vasta sitten ku liikkeelle lähdetään.

nyt täytyy mennä

mamma&akseli
 
Hei pitkästä aikaa....sorry en sitten päässytkään tapaamiseen tuli yllätysvieraita appia ja hänen vaimo.
Voi kun teille tuli vähän kiloja odotusaikaan, mulle tuli vaan 26 kg, vielä 6 kg olisi pudotettavana...niistä en ota näin kesän kynnyksellä suurta stressiä.
Minulla on 4 poikaa joista kaikki ovat olleet aivan erilaisia vauvana ja nyt isommat isompanakin. Kaksi nuoremapaa ovat saman näköisiä mutta vanhemmat ovat aivan erimaata. Onneksi ovatkin erilaisia....
Oikein mukavaa toukokuun loppua kaikille =)
 
Kyllä minunkin korvissa 12kg tai sen alle kuulostaa pieneltä määrältä kiloja kun itselle tuli n.20kg. On niitä kiloja vieläkin jäljellä, mutta olkoon. Kiinteyttää kyllä tarttis, on tuo röllykkä tuossa mahassa sellainen, joka itsellä pistää silmään.

Aino treenaa konttaamista, mutta ei ole hoksannut vielä että käsiäkin pitäisi liikuttaa. Ryömiminen saattaa jäädä välistä, tai ainakaan sitä ei ole enää kovin ahkerasti yritetty. Hampaita odotellaan edelleen. Tulossa on hitaasti mutta varmasti.

Nyt meni tytöllä hermot! :wave:
 
Moi pitkästä aikaa!

Pari alahammasta on ilmestynyt Jeremiaan suuhun. Jonkin verran on vaivanneet, mutta olisin kyllä odottanut isompaakin numeroa tästä touhusta. Meillä myös nuo yöt edelleen hieman levottomia. Ei vaan omassa sängyssä oikein viihdy. Viimeistään yöllä kello 3 pakko ottaa väliin nukkumaan ja sitten nukutaan suht hyvin kuuteen asti jolloin levoton pyöriminen alkaa.

Täällä ryömitään kovaa vauhtia! Johdot, ah niin ihanat johdot. Saa olla koko ajan hakemassa pois niiden luota. Konttaus- ja kontioasentoja treenataan kovasti. Ja alkuviikosta nousi isäänsä vasten seisomaan. Kiire on siis liikkeelle!

Suurempia kesälomasuunnitelmia ei ole. Mies kun on noissa töissä kiinni. Kunhan mummolat ja eno käydään läpi. Lupauduin tässä kesällä kotiseudulleni töihin, kun on hieman pulaa työvoimasta. Jeremias on sitten hoidossa iso-tätillä, kummi-tätillä tai mummolla, kuka nyt ei oo töissä! Ihan kiva päästä töihin, en oo ihan varma onko tää vanhempainvapaa mun juttu... Sanoinkin jo miehelle, että jos seuraava tulee niin saa se jäädä kotii. Innostui onneksi ajatuksesta. Voin kyllä olla toista mieltä vähän ajan päästä :)

Taidan olla aika onnellinen, raskauskilot (10 kg) jäi synnärille. Tai no rehellisyyden nimissä parin viikon jälkeen olin ihan normaalimitoissa. Nyt on kyllä tullut mutusteltua kaikkea hyvää liiankin kanssa :ashamed: . Parisen kiloa liikaa..

Meillä on tehty nyt parina päivänä stoppi aamu- ja iltapuuron kanssa. Ei vaan suostu syömään! Pitää vissii koettaa jotain toista merkkiä, tähän asti on mennyt tuota aamun pikakaurahiutaleita. Eihän ne tosiaan mitään herkkua oo!

Kuulumisiin!
 
Täällä ollut taas niin menoa ja vilskettä etten ole ehtinyt kirjoitella :ashamed:

Keskimmäsisellä tuossa viikolla puhkes kurkunpään tulehdus ja on yskässä edelleen ja nyt sit on vaarassa leikkaus peruuntua jos ei torstaiksi parane :(
Millallekin se nuha-yskä iski- ensin luulin et tuli lämpöily vaan rokotuksesta, kun oltiin neuvolas 21.päivä mut se olikin tuota tautia :/

Milla siis nyt 5kk ja mitat ovat 70,4cm ja 8470g :D

Pojat ovat olleet vauvasta asti kuin yö ja päivä, saa nähdä kumpaan Milla kallistuu..
Nyt pitäis laittaa nuo lapset nukkuu, vähälle jäi taas tääkin kirjoittelu....
 
Nostellaanpas tätä pinoa. Meillä taitaa olla aika pieni tirppana tuo poika, nyt neuvolassa 7 kk vanhana oli 68,5 cm pitkä ja 7130gr painava. Oli semmosessa painokontrollissa kun puolivuotistarkastuksessa painoa oli tullut ihan vähän vaan. Mutta kova hän on liikkumaan ja iloinen pirtsakka poika, hoikkasorttinen vaan.
Noista raskauskiloista, jos oikein muistan, mulle tuli jotain 17 kg josta jäljellä n. 3 kg. Ei ole kyllä ihmekään, kun on tullut taipumusta herkutella.
Nyt taitaa poika heräillä vaunuissa, pitää lopetella. Aurinkoista kesää kaikille!
 
Meillä pojat ja mies kauheessa flunssassa, mä oon viä toistaiseksi säästyny, mut sitäkin väsyneempi. Akseli nukku todella huonosti viime yön ja esikoinen 2 edellistä..pitäneee ottaa iltapäivätorkut! Toivottavasti nyt viikonlopuksi paranevat olis yhdet yo-juhlat ja sunnuntaina synttäreille meno.

eipä muuta, jotain ruokaa vääntämään..

mamma&akseli
 
Neuvolassa oltu puolivuotissynttäreiden kunniaksi, ja 7905 grammaa ja 69 senttiä suurinpiirtein pitkä jässikkä. Ilmeisesti joku on alkanut vähän vierastaa, koska heti kun äiti katosi näkyvistä tuli kamala metakka. Vieraille ei myöskään automaattisesti hymyillä enää (paitsi hetken tutustumisen jälkeen).

Lopettelen imettämistä, kamala oli :( Tuntuu että vauva viedään kokonaan pois kun se ei enää ole riippuvainen vain musta! Tosin jätkä on huomattavasti tyytyväisempi pullolla, tulee vähän paremmin kuin maitoa on tullut vikan kuukauden.

Jos yrittäisi saada unta, eilen aamulla toi poika yritti herätä 05.30, onneksi sain takaisin nukkumaan vielä :)
 

Yhteistyössä