¤¤¤Marraskuun 2009 karhunpennut helmi ja maaliskuussa¤¤¤

Vauvakuumeilua on jo täälläkin! Taidan kuulua niihin ikuisiin kuumeilijoihin, sillä tyttöäkin tuli jokunen vuosi kuumeiltua. Hassua sinänsä, kun olen jo aiemmin ajatellut, että ainakin käväisen töissä ennen mahdollista uutta vaavia. Kaupungilla osui yhden jos toisenkin odottavan äidin masu silmiini ja tuli tunne, että mäkin haluan taas tuollaisen pyöreen masun. :D
 
Heip! B)

Tuolla elokuisten pinossa näkyis olevan odottajissa caribbee ja hepetius :) Ihanaa :flower:

Meillä on huomenna aamulla 3kk neuvola, ja mua on alkanu jostain syystä ahistaa jo etukäteen ne rokotukset. Tiiän et niistä on hyötyy, mut en tajuu miten musta on tullu ton tytön kanssa niin herkkis et tekee pahaa jo kun sitä neulalla tökätään ja sitte ne mahdolliset lämpöilyt ja vatsakivut :ashamed:

Vauvakuumetta olis jo täälläkin... meille ei vaan näillä näkymin ole enempää tulossa jos mieheltä kysytään.

Taaperot muakin himottais ostaa uudet vaunut taas :D ei vaan millään raaski :p

Saya ja Ella 3kk
 
Täällä suunnalla ei myöskään ole vauvakuumetta laisinkaan,en kyllä millään jaksais ns. "aloittaa alusta" tätä kaikkea,kun nyt alkaa pikkuhiljaa vauva nukkua esim. pidempiä yöunia ja minä ainakin niin toivon,että vauva jo pian alkaisi kävellä.. ;)

Meilllä on yhdistelmävaunut,joihin olen ollut todella tyytyväinen,mutta nyt on tullut uusi malli rattaista ,jotka niiiiiin haluaisin, ja kyllä ne taidan ostaakkin =)
 
täältä sairastelun lomasta pikasesti merkkailen luetuksi, ettei kasaannu taas mahdottomia määriä...
meillä siis sairasteltu viime viikonlopusta lähtien nuhakuumeflunssaa, eikä loppua näy. :/ vauvan kanssa nukutaan samaan aikaan päikkäreitä, onneksi nukkuu pitempiäkin pätkiä nyt sisällä, kun ei olla ulos päästy koko viikolla.

Millaisia rattaita olette ostaneet/mielessä ostaa? Linkittäkää vaikka kuvia, niin saisi jotain vinkkiä itellekin, kun suunnitelmissa jonkunlaiset kevyemmät rattaat hankkia kesällä, kun päästään asfaltilla huolettomasti kulkemaan.

Kuiskaten ja Lenni 2kk3vkoa
 
Minä olen aikeissa ostaa Teutonia Timmyt, , ne on tosi hyvät. Ei mitkään hirveen isot mutta ei rihvelitkään. En varmaan osta matkarattaita lainkaan sit tai sit jotkut tosi halvat. Mä lenkkeilen ihan hulluna niin tarviin kunnon rattaat.
 
Nyt vähän omanapaista tekstiä, pahoittelen :ashamed:
Mutta joku jo kysyikin että miten teillä vauvat nukahtaa, menee nukkumaan ?
Alan olla niin loppu ja väsynyt enkä tiedä mitä tehdä enään... Neiti nukkuu siis edelleen mun vieressä, mutta yö unille suostuu mennä vasta n. 04-05 !!! :headwall: |O
Ja sitten nukkuukin ihan ok. En vaan itse jaksa mitään kun rytmi on noin...ei kaikkia päiviä voi vaan nukkua, varsinkin jos aamulla aikainen herätys niin ottaa päähän alkaa lasta herättää pukea jne. silmät ristissä liikenteeseen..
Haluaisin myös siirtää omaan sänkyyn mut kokeilut ei oo kauheasti tulosta tuottanut. :(
Tosin että en ite oo kovin pitkä pinnainen ja taidan kai luovuttaa liian nopeasti sekä antaa periksi aina.. Tissi suussa siis yleensä vaan nukahdetaan ja herätään jos se ei siinä oo, paitsi yöt ensin kannellaan sylissä ennen kun tissille rauhoittuu.. :headwall:
Olipas sekavaa tekstiä, huomaa ettei ihan täydessä vedossa olla. Mutta toivottavasti joku selvää saa..

Vaunuista piti vielä kommentoida. Mun kanssa tekis vähän väliä ostaa ties mitkä, mut nyt päätin etten enää uusia osta. Ainakaan yhdistelmiä, kuitenkaan kohta ei kopalla enää käyttöä ole kun kasvaa yli ja kiinnostuu ympäristöstä..
 
Ninni89 jaksamista sinne yökukkujan kanssa valvomisiin... todellakin rankkaa, kun noin pitkälle menee, kunnes pääsee yöunille. Meillähän meni alkuun pitkän aikaa 2.30-3.30 asti, sitten pidin väkisin hereillä iltaisin, ja sen ansioista rytmi kääntyikin paremmaksi, nykyisin yöunille mennään viimeistään 22-23, toki aina poikkeuksiakin sattuu.
 
Ninnille jaksu :hug:

Meillä mennään nukkumaan klo 23-01 välillä ja tyttö nukahtaa sänkyyn itsekseen. Joskus höpöttelee sängyssä jonkun tovin ennen nukahtamista. Tutti on meillä avainasemassa tuossa nukahtamisessa, varmaan ilman sitä ei nukuttaisi meilläkään.
 
Ninnille :hug:

Meillä poika sai tänää pottua maistaa ekan kerran ja ilme oli aika veikeä :D

Kävin just tommosen tunnin mittasen vaunulenkin pojan kaa ja oli aivan pakko käydä myös lastentarvikeliikkeessä kun on tuossa ihan vieressä ja melkei jo varasin yhet vaunut itelleni mut en ihan,kovasti mieli kyllä tekis.
 
ninnille jaksu halit :hug: uskon että on todella raskasta,toivottavasti muutos tulee äkkiä.
meillä eemeli on ainakin tähän mennessä mennyt pitkän tovin jo nukkumaan 21-22,mutta sehän ehtii vielä muuttua,yöt meillä onkin tieheään heräilyä mutta onneksi ei kuku niin kovin myöhään kun monella muulla.viimeyönä nukkui ensin 4,5h =) ja sen jälkeen loppuyö menikin 2h välein,tuttia on niin huono syömään ettei siihen tyydy,eli meillä on opettelussa tutin syönti..ollaan me nyt sitä jo 3kk ja 1vko harjoiteltu,merkkiäkin vauhdettu ja menee se nyt jo paremmin kuin ennen,mutta vielä harjoiteltavaa riittää!!luumua ollaan maisteltu muutamana päivänä ja on se vaan niin ihanan näköstä :heart:
 
Ninnille täältäkin :hug: ja voimia!

Vaunuista: Me saatiin vanhat yhdistelmävaunut ilmaiseksi tutuilta. Ovat Oran aika isot ja kömpelöt, vaikkakin nyt talvella toki ihan kohtuullisen mukavasti liikkuneet tuolla lumessa. Tosin rengas on rikki (varmaan saisi jotenkin korjattua, mutta kun eteenpäin pyörii, niin ei olla saatu aikaiseksi), joten paremminkin voisivat liikkua kai. Vaunut ovat ihan ok käyttötarpeensa täyttäneet mutta ne eivät kuitenkaan ole sellaiset, jotka haluaisin mahd. seuraavalle lapselle säilyttää. Koppa on ihan liian pieni myös näin talvivauvalle. Kysymys kuuluukin: Kannattaisiko ostaa kuomurattaat, kun vauva noin 5-6 kk? Olisi näitä nykyisiä paljon kevyemmät mutta kuitenkin renkaat aika tukevat ja vauva voisi sitten olla myös makuuasennossa, kun varmaan vielä kesällä ottaa päikkäreitä, jos liikutaan ulkona/kaupoissa. Kuomurattaisiin saa kuulemma ostaa myös kantokopan, joka toimisi mahdollisella tulevalla toisella vauvalla, kunhan ei synny talvella. En haluaisi ostaa nyt toisia (isoja) yhdistelmävaunuja, vaikka se olisi mahdollista tulevaa perheenlisäystä ajatellen taloudellisesti kaikkein järkevin vaihtoehto. Vai onko hyvien yhdistelmien ja kuomurattaiden välillä vain ihan pieni kokoero? Tulipas sekasvasti selitettyä. Jotenkin en vaan halua loppukevättä/kesää kulkea näiden meidän massiivisten ja hieman epäkäytännöllisten vaunujen kanssa, mutta ihan vain rattaita en halua, koska niissä ei voi sitten ottaa kunnon torkkuja.


 
mere79 me saatiin myös Oran yhd.vaunut. Ensin oli Emmat mitkä ostin huutonetistä, mutta ne hajosi.. Itse ajattelin kesän lähestyessä ostaa (kuomu)rattaat. Tosin ettei kyllä ole enempää lapsia tulossa ihan näillä näkymin.

Kiitokset kaikille :heart: ihana päästä tänne välillä purkautumaan.. Huomena 3kk neuvola ja otan asian seilä puheeksi. Ja sitten yritän alkaa rytmiä kääntämään.. :whistle:

Nukahtaako monilla lapsi itse omaan sänkyyn?
 
nukahtamisesta meillä nyt olen yrittänyt opettaa pojua nukahtamaan itse,tai siis olen vieressä ja silitän poskesta ja pidän TUTISTA KIINNI :kieh: mutta se on jo hyvä parannus edelliseen kun alkuun eemeli nukahti vaan syliin kunnon rytkytykseen.eilinen meni ihan hyvin illallakin melki itte nukahti.tänään taas onnistui ihan hyvin,välillä pitää vaan syliin nostaa rauhottumaan ja taas laskea sänkyyn.samaa en halua kun esikoisen kanssa joka pienenä kans nukutettiin syliin hytkyttämällä ja isompana pidettiin kädestä kiinni uneen asti,se oli raskasta,nyt esikoinen on 2v ja 2kk on nukahtanut ihan itte,tarvii vaan viedä sankyyn ja se on niin IHANAA,illalla jää ihan omaa aikaa kun ei sängyn vieressä tarvi roikkua,joskus sielä meni jopa 2h :( no tulipa taas selitettyä VÄHÄN turhan tarkkaan... :LOL:
vaunuina meillä oli esikoisella yhdistelmät,mutta en tykännyt niistä ratasmallina joten meillä oli/on edulliset matkarattaat rattaina joissa on kuomu,vyöt ja istuinosan saa kolmeen tasoon,joissa on uni maittanut hyvin,paljon kesällä reissataan ajoissa ja ne on hyvin palvellut.
 
ninni89 jaksuja hirveästi valvomisen kanssa! itsellä ainakin pojan rytmi on joka päivä selkeä ja päiväunien en anna venyä yli 3 tunnin, ja illalla vielä yritän pidentää hereilläoloväliä leikkimällä ja ottamalla ilmakylpyjä! samoin syöminen, meillä annetaan illalla viimeiseksi velli, siis vaipanvaihdon,pyllynpesun ja yövaatteiden päällelaiton jälkeen. sitten kun on ne syöty, niin sänkyyn nukkumaan. joskus voi hetken jokellella itsekseen mutta kannattaa olla kärsivällinen, saattaapi pikkuinen nukahtaa helposti itsekin kun antaa vain aikaa sille rauhoittumiselle :) alunperinki meillä vältettiin syliin nukuttamista, koska tiedetään miten hankalaksi sekin voi mennä jos vauvan opettaa siihen. mutta jos vauva on tottunut sylissä nukuttamiseen, niin siitä vieroittaminenhan voisi onnistua niin että aina kun on nukahtamaisillaan, niin siirtää sänkyyn, kyllä se jossain vaiheessa sinne jää, vaikka siihen ensin menisikin yksi yö ennenkuin suostuu nukahtamaan omaan sänkyyn :) (mielestäni kannattava uhraus :D)
ja kannattaa yrittää aamulla herätä pienen kanssa ajoissa, ja huolehtia että ne päiväunet eivät venyisi "yöuniksi".. olikohan tarpeeksi sekavasti selitetty :D

mutta jokainenhan toimii eritavalla :p
meillä poika on alkanut nukkua ekan pätkän 7-8 h ja sitten syö kunnolla ja nukkuu viel 3h päälle, että täällä menee sen suhteen ihan hyvin :)
 
Hola chicas! B)

HYI tuolla ulkona on KYLMÄ taas...hrrrrr :D

Aamulla oli Ellan 3kk neuvola, ja miehen piti vahtia poikaa sen ajan, mutta olikin laittanu viestin että lähtee LAIVALLE :)kieh: ) suoraan yövuorosta, vaikka sanoin eilen ettei se voi lähtee päivän varotus ajalla, kun ei oo tollaseen muutenkaa edes nyt varaa. Kaiken lisäks se on muutenki lähössä huhtikuussa laivalle :headwall: Aamulla sitten koko porukalla lähettiin kipittään tonne pakkaseen :|

Vähän jäi tylsä olo neuvolasta, kun Ella kuulemma paksuimpia vauvoja mitä neuvolanterkka on nähny, ja sano vielä et jos mä oisin ite iso tai ylipainonen nii alettais seuraan tarkemmin neidin painoa. Alkais olee kuulemma jo huolestuttavaa :eek: Ja sano vielä et syötät varmaa koko ajan ku ei yleensä rintamaidolla tuu noin pulleeks :ashamed:

No mutta tässä nyt sitten ne 3kk mitat 7345g ja 60cm päänymp.40.5 :whistle:

Saatiin toinen annos rotaa ja eka yhdistelmä rokote.

Täältä myös kaikille valvojille :hug: . Meillä on pikkuhiljaa alkanu rytmi kääntyy niin että 21-23 päästään yöunille, tosin heräillään n.3 tunnin välein, mutta on se vaan ihanaa kun alkuun oli myös meillä sitä ettei tyttö nukkunut öisin juuri ollenkaan... :snotty: pahimpana yönä pääsin vasta aamu 9 nukkumaan ja sillon oli kyllä pinna toooosi kireenä :ashamed: Tissille tääkin nukahtaa ja tutti ei pysy suussa yhtään :D harjotellaan sitä kyllä :)

Saya ja Ella 3kk :heart:
 
Ninni :hug:

Rattaista on ollut puhetta. Matkarattaat meillä on joskus aikanaan ollu ja en tykänny yhtään. tykkään lenkkeillä paljon ja siihen tarkotukseen ne ei sovi mun mielestä ollenkaan.
meillä on tämmöset ja oon tykänny kovasti! Ihan makuuasentoonhan näitä ei saa, mut ihan riittävän lepo asentoon kuitenkin.
http://www.vauvatalojohanna.fi/tuote/kuomu_rattaat/brio/race/race.htm

Soseita täällä on kans maisteltu. pottua, porkkanaa, kukkakaalia, bataattia ja päärynää. ihan hyvin uppoaa:)
 
Täällä kanssa yksi vauva kuumeinen ilmoittautuu :D Kovasti jo vauva kuume pukkaa päälle, mutta onneksi täysimetys on aikas hyvä ehkäisykeino.. Jos sitä nyt kuitenkin hetken vielä odottais =)

Ninnille jaksamisia!!! Huonot unet ja väsymys vaikuttaa kyllä niin paljon mielialaan! :( Meillä on viime aikoina yöunet huonontunut aikaisempaan verrattuna. Vilma jää monesti syötön jälkeen höpisemään itsekseen ennenkuin nukahtaa, ei kuitenkaan onneksi itkeskele mutta pitää minut hereillä. Herää myös useammin syömään kun aiemmin. Tämä ei tietysti ole mitään verrattuna teidän tilanteeseen!

Täällä odotetaan taas innolla huomista vauva uintia! Viime viikolla oli ensimmäinen kerta ja Vilma nautti ihan suunnattomasti, hymyili ja höpötteli vaan koko ajan. Saas nähdä päästäänkö huomenna jo sukeltamaan =)

Vaunuista en osaa sanoa oikein mitään. Meillä on Brion yhdistelmärattaat ja niillä ajattelin pärjätä.

Santtu ja Vilma 3, 5kk
 
Mere79 en muista oikeen, et miten oon noilla isommilla muksuilla alkanu käyttään noita rattaita...usein kyllä oli noi ihan perus brion yhdistelmät lenkkeillessäkin, kun noi muksut usein nukku just sillon, niin oli siihen tarkotukseen mukavammat.Mutta nytkin ne kulkee mukana auton takaluukussa. ja satunnaisesti olen Roopen kauppareissuilla niihin laittanut. pohjalle äp:n makuupussi, niin ihan hyvin on siinä mennyt.
 
Moikka!

Meillä nukutaan ihan hyvin lukuunottamatta edellisyötä kun valvottiin 3. Tai mä nukuin ja mies valvoi ja piti kantorepussa :D Viime yönä nukku sitten 7 tuntia putkeen! Yleensä menee yöunille 11 aikaa ja herää vasta 11 ja 2-3 syöttöä välissä! Ja sit vielä ainaki yhet 3-4 tunnin päikkärit ja toiset parin tunnin! Tuntuu et tyttö ei oo koskaan hereillä!

Tosiaan inhottava ilma ulkona, hirveesti tulee lunta ja tulee namaan. Toivottavasti alkais pian lauhtumaan nii pääsis pitemmille lenkeille!
 
:hug: kaikille, jotka tarvitsevat! Erityisesti Pikkuihra, Peggy, Ninni, Saya...

Pikkuihralle vielä sen verran, että musta tuntuu, että mielialakyselyihin ei paneuduta yleensä tarpeeksi. Niin kuin joku toinen kirjoittikin, ettei lääkäri edes ollut katsonut lomaketta :eek: Mun mielestä siis pelkästään postiivista tuommoinen "liika kysely" kuin se mihin on valitettavasti tullut törmättyä liian usein, välinpitämättömyys, aliarviointi :( Aika moni masentunut ei uskalla hakea apua ja oireiden tunnistaminen itseltään on vaikeaa, toivottavasti olet siis itse kunnossa. Voihan mielialaan hetkellisesti vaikuttaa huono parisuhdekin, toivottavasti teillä asiat järjestyy, yksin tai yhdessä :hug: Niin ja eräs ammattilainen sanoi kerran, että yleensä pienten lasten äidit saa aina vähintään 7 tuosta kyselystä.

Nukkumaan menosta: Tyttö laitetaan omaan sänkyyn vuorokyljille, tutti suuhun ja uni tulee yleensä nopeasti. Näin tehtiin esikoisenkin kanssa, ainoa huono puoli tässä on, että esikoinen ei osaa edelleenkään nukahtaa syliin, vaan yleensä vaatii oman sängyn, että rauhoittuu. Onneksi nuo tilanteet on harvinaisempia, siis useemminhan nukahtaminen tapahtuukin omaan sänkyyn. Kyläily on vähän vaikeempaa, mutta kyllä se väsymys sielläkin joskus iskee ;)

Jännityksellä odotan (edelleen) kuka karhumammoista tulee kertomaan onnellisia uutisia ensimmäisenä..? :D :heart: Martinan ja Eskon eilinen jakso nosti "vähän" tunteita pintaan, on niin samaan aikaan syntynyt kuin omakin, mutta meille ei vähään aikaan :whistle:
 
saya Olipas ääliö neuvolan täti teillä,vois vähän miettiä mitä puhuu.. :hug:

Mulla kans pukkaa vauvakuumetta ja toi eilinen Martinan ja Eskon jakso ei ainakaan helpota tilannetta :D

Otolla on tänään ollu oikein hekotus aamupäivä,ei meinannut syömisestäkään tulla mitään kun aina alko naurattamaan :D :heart: Kävin postista hakemassa tommossen leikkimaton poitsulle jonka huusin huuto.netistä,saas nähä mitä tykkää ;) Meillä ei vielä kääntyillä,pari kertaa mahalta selälleen on vahingossa kääntynyt.Leluja pitää kädessä kun mutta ei osaa vielä itse ottaa mitään käteen,paitsi eilen tarras mun paidasta niin kiinni et olin jo pulassa.. ;)

Ostin porkkana-peruna sosetta kaupasta ja päärynää,pikkuhiljaa aletaan maistelemaan muutakin kun tuttelia ja vellejä =)

hannanmamma ja Kottonen huomenna 3kk :heart: :heart:
 

Yhteistyössä