¤¤¤Marraskuun 2009 karhunpennut helmi ja maaliskuussa¤¤¤

Nukkumaan menosta : Yövaatteiden vaihdon jälkeen syötän vauvan. Syönnin jälkeen tutti suuhun ja pidän sylissä kunnes vauva näyttää uniselta. Sitten pinnasänkyyn kyljelleen ja unilelu kainaloon =)

 
Meillä yöunille mennään tissuttelun kautta, sylissä tissutellaan, siihen nukahtaa, ja nostan omaan sänkyyn, jonne nukahtaa ilman tuttia, harsoa tykkää hypistellä, kun herää, niin tutilla nukahtaa uudestaan... unileluja lähinnä katselee ja niille juttelee.

Sonjan linkittämät rattaat on just sellaset, jotka mullekin sopis, kun paljon lenkkeillään kuitenkin, ja näytti tavarakorikin olevan ihan ok.
 
Moro! Vauvan nukuttamisesta oli puhetta. Meillä on opeteltu tai automaattisesti opittu nukahtaa itse sänkyyn. Annan tissiä ja sit vähä aikaa sylissä tai sitterissä tehdään unta yhdessä, kädestä pitäen tai silitellen jne ja sit ku näyttää että väsyttää niin vien sänkyyn. Aina pitää olla harso tai uniriepu mukana, muuten ei nukahda itsekseen.

Aika moni syöttää tai aloittaa jo soseet, mä taas en ole kyllä ajatellu pitää kiirettä asian kanssa vielä. Unetkin lähti taas paremmin menee ku laitoin pelkän lakanan kapaloksi ja siihen vielä peiton päälle, niin ei pakettia aukea yöllä. Kädet pitää olla vapaana ku tykkää nukkua selällään kädet ylhäällä,mutta kapalolla saan levottomat jalat kuriin =)

t schnappy ja kassu 3,5 kk
 
Heipä hei taas pitkästä aikaa!
Aika menee niin nopeasti, etten ehdi tänne kirjoitella, mutta lukemassa käyn kuiteskin :)
Meillä on (ehkä uskallan jo huokaista helpotuksesta) masuvaivat takana ja vatsa on alkanut toimia itsenäisesti. Joulukuun 15pv jälkeen siis ravattiin monta kertaa lääkärissä ja toimitettiin vatsaa peräruiskeilla... Luumusose oli se meidän taikasana! Mitkään levolakit sun muut ei ole tehonneet niin hyvin kuin tämä :D Tosin poika ei niin kovin luumua himoitse, varmaan kun sitä on menussa nyt joka päivä :p

Nukkumaanmeno on meillä alkanut nyt myös sujua. Pojallahan oli koliikin tyyppistä huutoa tuo pari kuukautta, josta varmaan osa johtui juuri vatsan toiminnasta. Nyt ollaan viimeiset kolme viikkoa päästy ihan mukavaan rutiiniin kiinni eli mennään siinä klo 22 aikoihin syömään rauhassa meidän sänkyyn. Yökkäri ja vaippa ollaan yleensä vaihdettu siinä klo 20-21 aikaa, joka on joinain iltoina seurusteluaikaa ja joinain iltoina jo torkutaan keinussa. Sitten syötön jälkeen laitan kapaloon ja tarvittaessa tutin suuhun, siirrän omaan sänkyyn ja pidän kättä kapalon päällä kevyesti ja paijailen poskea. Yleensä nukahtaa aika pian, toisinaan pitää käydä laittaan tutti suuhun pari kertaa, mut ei yleensä enää valtavaa meteliä nosta.

On se kyllä ihanaa kun on alun huutojen jälkeen päästy tähän! Aivan ihania hymyjä ja höpötyksiä tuon pojan suusta lähtee :heart: :heart:

PlanBaBy ja poika tänään 3 kk
 
Huomenia!

Katselin kans Martinan ja Eskon vauva kuumetta ja itkuhan siinä pääsi. Synnytin Haikaran pesässä samassa huoneessa aamulla missä Martina oli illalla. Hieman tuli deja vu :D Ihme kyllä ei yhtään tullut sellaista oloa että kauhistuttaisi synnyttää uudestaan, hyvä niin!

Onko muilla vauvat alkaneet jo vierastamaan? Oltiin eilen kaverilla käymässä ja Vilma oli kaverin sylissä ja katseli minua pitkään totisena, alahuuli alkoi väpättämään ja ojensi kädet minua kohti ja itkuhan siinä tuli tytölle. Rauhoittui heti kun pääsi minun syliin. Meillä tuli illalla myös ensimmäinen oikein kunnon hörönauru, voi miten oli suloista :heart: :heart: :heart:

Hyvää viikonloppua kaikille!

Santtu ja Vilma 3,5 kk
 
planbaby ihana kuulla hyviä uutisia :hug:
santtu itse olen seurannut kaikki jaksot M&E vauvakuumeesta ja kovasti olen sarjasta pitänyt,mutta viime jakso oli kyllä ihan ylitse muiden,sen niiden onnenkin pystyi ihan tuntemaan,aivan mahtavaa(tiedän ettei kaikki tykkää,mutta minä tykkään =) ) varmaan jännä katsoa kun itse ollut samassa paikassa =)
viimeyö meni taas masuväännöksissä,olisiko vika ollut kun maistettiin päärynäsosetta eikä se sopisikaan :ashamed:
mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
M&E Vauvakuumetta tuli myös katsottua ja tajusin kuinka helppo oma synnytykseni olikaan. Mullahan synnytys käynnistyi myös vesien menolla, mutta siitä jo 16 tunnin päästä oli oma nyytti kainalossa. Toisin näytti menneen Martinalla. En kyllä haluaisi itse vastaavaa kokea.
 
mamma ja rasmus täällä taas. :)
Poitsu tosin nukkuu,mutta samassa huoneessa ollaan. =)

Täällä on nukuttu nyt viikon verran täydet yöt.
Yö alkaa ns.klo.22.30 ja Rasmus heräilee 8.30 aikoihin aamumaidolle.
Jospa tämä yliväsymys pikku hiljaa alkais tasaantumaan.....

Täällä seurattu kans Martinan ja Eskon vauvakuumetta sarjaa,ja tykkään kovasti.
Viime jakso oli kyllä niin herkän hempeä. :heart:
Vaikka tulee mieleen omat raskaudet ja synnytykset ja kuinka ihanaa kaikki loppujen lopuks on....meidän lapsiluku on täys. :saint:
 
Saya, mitähän teidän terkkari ois sanonut, jos olis nähnyt aikoinaan meidän nyt jo 12v pojan :whistle: Painoi nimittäin 3kk iässä liki 8.5kg ja sitten 4.5kk iässä 9.5kg... ;)

Meillä on Salomon kanssa 3kk neuvola parin viikon päästä. Saadaan varmaan moitteita painosta. 6kg painoi 2kk, mutta nyt epäilen, ettei painoa ole tullut tarpeeksi. Nuhaa on ollut, että varmaan on vaikuttanut syömiseen tuo.

Salomo on kanssa tissillä kova naureskelemaan. Nappaa suuhunsa ja sitten naurattaa ja päästää irti. Ja arvatenkin tuo tapahtuu tasan silloin, kun maito alkaa herumaan, niin että joka paikka lainehtii.

Salomon yöt menee hyvin. Nukahtaa petiin mun viereen noin 23 aikoihin. Sitten syö ehkä noin 04 aikoihin ja herää sitten 8-9.

Mulla on aina ollut vauvakuume suurimmillaan näihin aikoihin, kun vauva on 1-6kk. Pienet vauvat on niin ihania ja tulee paniikki kun ne kasvaa, että tässäkö tämä taas oli näin äkkiä ohi. En toki tiedä, tuleeko meille enää lisää, kun rahat ei riitä, talo liian pieni ja ikääkin on jo 39v. Mutta eipä näitä muitakaan ole järjellä ole tehty :kieh:

Fiona ja poju 2kk17pvä-

 
Ellen piti vielä kysyä, että mitä kaikkia kokeita teillä on tehty noitten munuaisten osalta?
Tai mitä vielä tehdään? Ettekös te olleet Tampereelle menossa jossain vaiheessa?

Meille tehdään vielä sellanen kuin diureettinen renografia eli munuaisten ja virtsateiden isotoopinen kuvaus. Katsotaan onko jonkilaista ahtautumaa, vaikka lääkäri meinasi, että jos olisikin, niin olisi pikku juttu ja menisi todennäköisesti kasvun myötä ohi. Tuo tutkimus tehdään joskus 2-3kk päästä kai.
 
Fiona meillä siis poitsulle tehty virtsateiden varjoainetutkimus eli miktiokystografia eli vissiin sama joka teillekin on tehty. Siinä siis huomattu tuota takaisinvirtausta toisella puolella. Seuraava tutkimus on 17.3 taysissa jolloin tehdään pelkästään munuaisten ultra. Myöhemmin noin 1-vuotiaana tehdään dmsa tutkimus, en tarkemmin siitä tiedä minklainen tutkimus on... Niin ja veri ja virtsakokeita on otettu joissa tutkittu mm siis munuaisten toimintaa. Kaikki ollut onneksi ok. Jännittää todella paljon seuraava ultra. Ollaan niin monta kertaa saatu huonoja uutisia...


Tässä kuvaa Oliverista :heart:

 
Ihana kuva ellen. :)

Ja onnittelut Hannanmammalle itkuttomasta pesureissusta! :)

Eilen käytiin ekaa kertaa saunassa koko porukalla. (meillä sauna kellarissa kun asutaan kerrostalossa) . Ihmeissään Jenna katseli mutta kuitenkin napotti nätisti sitterissä. Rauhallinen tapaus tuo vaavi, ottaa hirveän tyynesti uudet tilanteet.

[/b]Rattaita kesäksi katsellaan täälläkin, noi oli ihan hyvät mitä sonja linkitti mut oli niillä kyllä hintaakin! mut niinhän ne maksaa.. meneehän ne tietysti pitkään kun painoraja 20kg, (esikoinen on nyt 4v ja sen 20kg.)

Vielä
nukkumaanmenosta, mä en ymmärrä mikä kiikastaa kun meillä se on aina yhtä huutoa... illalla kun tyttö näyttää väsyneeltä, menen makkariin ja syötän vielä siinä hämärässä meidän sängyllä ja sen jälkeen pistän tytön pinnikseen niin aina alkaa huuto. :| ja tätä on jatkunut siis monta viikkoa! (ennen siis nukkui aina mun vieressä) kyllähän se sinne nukahtaa sitten väsytystaistelun jälkeen, monta kertaa saa nostaa syliin ja rauhoitella ja silitellä ja taas sama alusta kun sänkyyn pistää... ja monesti on nukahtanut ja nukkunut sen 10-15min ja taas alkaa huuto. ja tutti ei auta kun sitähän meillä ei syödä kun ei neiti suostu. mut noh, uskon että kun on tarpeeksi sitkeä niin kyllä toinen sinne sänkyyn vielä oppii nukahtamaan ilman huutoja. toivottavasti. :whistle:

ja meilläkin kierähdettiin selältä mahallaan toissapäivänä kahdesti ja eilenkin yhdesti! =)

ja
schnappy ei oo meilläkään kiirettä soseiden kanssa kunhan paino nousee. tissittely on kuitenkin niin helppoa, soseissa on oma hommansa sitten ainakin jos itse tekee ne. toisaalta taidan aloittaa jo silloin 4kk jos se vähän parantaisi noita öitä hyvällä tuurilla.

vierastamista ei täällä vielä ole.

ja
loveangel mun muistaakseni se on ihan normaalia että vähän maha kipristelee kun soseet aloittaa, suolisto kun ei ole tottunut vielä kiinteään tavaraan. hissuksiin vaan aloittaa ja pitää taukoa jos tulee hirveät väänteet.

joo mut nyt siivoushommiin, kämppä on taas kuin räjähdyksen jäljiltä! :ashamed:

Nunneliini ja Jennuli 3kk+
 
Ellen ihana kuva :heart:

hannanmammalle onnittelut itkuttomasta kylvystä.

Torstaina oli 3kk nla. Saatiin toinen annos rotaa ja yhdistelmä rokote. Vielä ei kummastakaan mitään viavoja. Viimeksi tasan viikko rota:sta tuli vatsa vaivaa hivenen joten sitä tässä odotellaan :whistle: Paljon hymyileväinen ja hyväntuulinen hienosti kasvanut ja kehittynyt tyttö. Mitat 5770g 60cm ja pipo 39,7.

Rattaista mä oon ainakin ajatellu pärjätä noilla meidän Hartanin yhdistelmillä. Tosin kaupunki ja shoppailu käyttöön saadaan miehen siskolta jotkut Gracon matkikset. Näin siis ainakin oon suunnitellu, mut eihän sitä koskaan tiä mitä sitä innostuu osteleen :p

Nukahtaminen tapahtuu pääasiassa syliin... siittä sitten siirrän sänkyyn ja kapaloin. joskus havahtuu kapalointivaiheessa, mutta hetken silittelyn jälkeen nukahtaa sänkyyn. Meillä siis nyt reilu viikko käytetty kapaloa ja yö syötöt vähentyneet yhteen ja muutenkin nukutaan levollisemmin, kun ei kädet pääse huitomaan.

Isot :hug: :hug: kaikille sitä kaipaaville

Milli ja Wilma 3kk 1vk
 
Nukahtaminen meillä Emppu on nyt sitten tuosta 2-3vkon iästä alkaen nukahtanut itse omaan sänkyyn tai vaunuun tai minne nyt sitten laitetaankin nukkumaan. Normaalisti kaipaa tutin avukseen ja hetken siellä saattaa itsekseen jotain mumista ja seurailla mutta sitten uni vie voiton. Toivottavasti näin jatkuu eikä muutoksia tämän suhteen tule. Nunneliini Sen olen itse huomannut että jos vien "liian myöhään" meidän Empun nukkumaan omaan sänkyynsä niin sitten tulee justiinsa tuollainen huuto/raivo ja pitää nostaa syliin, ehkä syöttää lisää jne. ennen kuin rauhoittuu nukkumaan. Välillä siis saa olla tosi tarkkana sen suhteen koska on hyvä aika mennä nukkumaan.

Meillä oli tänään eka vauvauinti ja kovasti tuntui Emppu siellä viihtyvän, aluksi toki oli ihan ihmeissään että mikäs tämä tämmöinen iso kylpyamme on jossa on muitakin ihmisiä.. :LOL:
Suosittelen siis muillekin, jännä nähdä miten sitten muutaman kerran jälkeen ekat sukellukset onnistuu.

Rattaista oli kans ollut puhetta. Me luultavasti käytetään noita Emmaljungan yhdistelmärattaiden ratasosaa ja sitten meillä on babyjoggerin matkaratkaat toisina kevyempinä rattaina, niihin saamme myös kytkettyä turvakaukalon.

Päksy ja Emppu 3kk+vajaa vko
 
piiitkästä aikaa

on menny vaan niin kahen muksun kans että ei paljoo kerkiä käydä ees lukemassa.

Essin 3kk mitat
6850g
61,5cm
tuntuu pikkuselta kun esikoinen (poika) oli 3kk iässä 7850g ja 66,5cm heh heh se oliki sitte pikkusen nopee kasvunen poika vauvana

meilläkin tuli aikalailla viikko rotasta mahakipuja jotka meni parissa päivässä ohi. niitä taas odotellessa ens viikon loppupuolella.

essi nukahtaa illalla, pesu/sauna hetken jälkeen heti kun menee imettään sänkyyn niin noin 15 minuutissa. saattaa vielä hetken päästä herätä mutta sitte vaan lisää tissiä, nukkuu meidän välissä ja imetän makuullaa niin ei tartte nostella yöllä mihin herää aina ja menee mulla yölle hermot kun ei nukaha millään uudestaan.

nyt nukkuu tuossa vaunuissa navetan toimistossa makeeta unta, ja minä saan touhuta lypsy hommia tai mitä näin tärkeetä tässä nyt sitte onki... netissä istumista

meillä on ollu essi niin kiltti vauva että mulla meinaa palaa käämit heti kun on kiukkusempi päivä (kuten tänään) ja sitte tiuskin miehelle ja esikoiselle niiin herkästi. huh huh

oon ihan kypsä näihin pakkasiin, tulios jo kevät ai enää jaksa palella.

Etna ja Essi 3kk ja 1vk
 
Päksy joo saattaa olla sitäkin että liian myöhään vien nukkumaan... sänkyyn mennään tuossa klo 22 milloin alkaa silmiä hieromaan. mä elän ehkä vielä siinä ajassa kun jenna nukahti klo00-01 :whistle: pitää kokeilla aikaisempaan pistää nukkumaan.

etna mä kans odotan kevättä, tää talvi on ollu niin kylmä ja sisällä on saanut istua vauvan kanssa ihan riittämiin!

joo, palstatilaa muillekin, jatkuvasti täällä kommentoimassa kun on tekemisen puute kun sisällä menee aika, ulkona taas -20... tai oishan tuota siivoamista aina mutta ei oikein kiinosta :p
 
Meillä tuo Julius on ruvennu oikeen niinku kierimään ympäri lattiaa..on se aika hassun näköistä :heart:

Täälläkin on nyt ollu tosi kylmiä ilmoja niin ei vaunuilemaankaa o viittiny mennä.

Minäkin katoin kaikki M&E ohjelman jaksot.

Mutta nyt hyvät yöt kaikille marras mammoille ja heidän karhunpoikasilleen :wave:
 
nunneliinille se päärynä ei ollut meidän aloitus sose,luumua syötiin jo viikko eikä siitä tullut mitään,mutta päärynän jälkeen masu väänsi normaalia enemmän,pidän nyt vähän väliä ja annan luumua(jotta vatta toimisi useammin) ja maistatan muita ja myöhemmin kokeilen uudelleen päärynää =)

ihanaa kun pakkas mittari näyttää alle -10 joskos ne pakkaset olisi ohi..toivoo ainakin. :D
äh tuota meidän eemeliä,viimeyön eka pätkä oli ihanaa 4,5h mutta loppuyön heräsikin tunnin välein,pierrä paukutteli ja heräsi eikä tutilla ja hyssyttelyllä nukahtanut :ashamed:
 
Moi !

Tässä Lennin 4kk mittoja:

6710 g ja 61,5 cm, saman pituinen kuin isosiskonsa aikanaan, mutta 600g painavampi.. :kieh: On tissi maistunu pojjalle :D

Lenni sairasti viimeviikolla ilmeisesti RS-viruksen.. oli kovin räkänen, ja henki ahtaalla, joten jouduttiin käymään tk:ssa, ja saatiin kotiin ventolinea.. Meni onneksi ohi, nyt jo parempi :)

Joo, ukkeli näköjään heräs, kirjottelen joskus paremmalla ajalla... :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuruinen:
Moi !

Tässä Lennin 4kk mittoja:

6710 g ja 61,5 cm, saman pituinen kuin isosiskonsa aikanaan, mutta 600g painavampi.. :kieh: On tissi maistunu pojjalle :D

Lenni sairasti viimeviikolla ilmeisesti RS-viruksen.. oli kovin räkänen, ja henki ahtaalla, joten jouduttiin käymään tk:ssa, ja saatiin kotiin ventolinea.. Meni onneksi ohi, nyt jo parempi :)

Joo, ukkeli näköjään heräs, kirjottelen joskus paremmalla ajalla... :wave:
Nii, piti vielä sanoi, et katoin myös kaikki M&E jaksot.. On aivan huippu sarja ! :D
 

Yhteistyössä