¤¤¤Marraskuun 2009 karhunpennut helmi ja maaliskuussa¤¤¤

Mä ootan jo innolla että päästään muuttamaan sinne Tampereelle.Se tuleva asunto on hyvällä paikalla kun siinä on tien toisella puolen neuvola,päiväkoti sekä ala-aste ja tais olla myös ylä-astekkin.Ja isompi kauppakin löytyy noin 15min kävelymatkan päästä jos en nyt aivan väärin muista.

Julius voi ja kasvaa hurjaa vauhtia.Ny hälle on ilmestyny pientä kaksoisleuan alkua ja söpöt pienet pullaposket :heart:

Mut nyt ukko tuli kotiin niin mä lähen käymään postissa hakemassa vaatepaketin sekä viemässä kirjeitä :wave:
 
Heippa!
Mulle tuli taas tämmönen "outo" kysymys mieleen...että, onko ihan normaalii tai onko teidän muiden vauvoilla välillä posket ihan punaset?! Rupes jo naurattaan toi koko kysymys, kun on niin tyhmä, muttakun meidän tytöllä siis varsinkin iltasin posket helottaa tosi paljon??

Eli siis voiko se olla ihan normaalia, vai voisko olla jotain allergiaa...

Että ei mulla muuta :LOL:
 
taaperot, mihin päin Tamperetta muutatte, jos saa kysyä?

Käytiin tänään ekaa kertaa tytön kanssa shoppailemassa oikein kunnolla. Tosin tyttö nukkui vaunuissa melkein koko ajan. Oli kyllä ihanaa päästä pitkästä aikaa taas ostoksille. Tyttö kasvaa niin kovaa vauhtia, että kohta 62 vaatteet käyvät pieniksi ja sitä kokoa meillä on ihan hirveet määrät. Isompia kokoja ei meillä ole vielä hankittuna juuri mitään.

Esikko ja Vieno 4,5 kk
 
annsku meillä eemelillä just samaa,posket helottaa välillä tosi punasina ja varsinkin iltapainotteista on,ei joka päivä mutta joskus..samaa olen kanssa miettinyt että onko normaalia,mistä johtuu ja onko allergiaa???!
 
Heipparallaa pitkästä aikaa!
Koitin tossa lukee vähän sieltä täältä ..kun on niin paljon tekstiä.

Eipä ole tullut oltua tälläpuolen aikoihin :ashamed:
Täällä tyttö kasvaa hurjaa vauhtia =) Nyt ikää 4kk 8pv :D
Soseita ollaan nyt alettu maistelemaan, ja tissimaidolla mennään.
Yöllä herää vielä kerran syömään..jossain vaiheessa meni parisen viikkoa kun nukku koko yön.
Alle 3kk oli likka kun alkoi kääntyilemään. 3,5kk niin ryömi jo eteenpäinkin.. nyt mennään jo eteen ja taakse ja ympäri kuin pallo :D Ja tässä muutamana päivänä ihan jo konttaus asentoon itsensä laittaa.. hetken on ja sitten tömähtää :D Kai siitä kohta sitten konttaillaankin.
Neuvolassa sanottiinkin että on hyvin kehittynyt, kun ei meinannut ollenkaan siinä pyödällä pysyä :LOL: painoa oli 4kk neuvolassa 6170g ja 66,4cm pitkä.
Otettiin myöskin se phneumokokkirokote/b-hebatiitti vai mikä se eka nyt olikaan.. mut siis jompi kumpi :D Siitä sitten kai saa tiedon 2011 et kumman on saanut ..

Täällä kanssa syötttötuoli hankinnoissa ollaan..
http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.on24.fi/images/d/21749_d_74329.jpg&imgrefurl=http://www.on24.fi/child/vauvan/syottotuolit/21749&usg=__AYXF-xDGOmqd-NkS5M_Ee34KJF4=&h=1145&w=1600&sz=313&hl=fi&start=64&sig2=QzbuQ8NScpzRO2tvavjucQ&um=1&itbs=1&tbnid=GkiF_D615rhGuM:&tbnh=107&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Dsy%25C3%25B6tt%25C3%25B6tuoli%26start%3D63%26um%3D1%26hl%3Dfi%26sa%3DN%26rlz%3D1B2GGGL_fiFI176FI350%26ndsp%3D21%26tbs%3Disch:1&ei=_FGbS4CLLIXJ-QaSjZHyAQ Tollainen kai ostetaan.. on sillä oma pyötä itten ja voi laittaa koneeseenkin sitten :D

Hmm.. mitähän muuta... Annskun kanssa ehkä pääsen samaan pinoon :whistle: mikäli nyt hyvin käy, eli päätettiin tehdä toinen heti perään ja sit saa miettiä kierukkaa sen jälkeen..

Tulee tosiaan vähemmän oltuu nyt koneella.. pitää viihdyttää tyttöä ja katsoa ettei rassukka lyö nenäänsä lattiaan kun se ei kovin kauaa pysy omalla leikkimatollaan..vaikka silläkin on kokoa 1x1,5m :D Jeps.. sieltäpä likka heräskin ... :wave:
 
poskien helotus: Täällä samaa. Ekan kerran huolestuin, mutta mielestäni ei oikein voi olla allergiaa, kun on vaan joskus. Saattaa tulla ehkä myös kuolasta, kun sitä valuu pitkin poskia? Rasvaaminenkin tuntuu välillä auttavan, vaikkei se suoranaisesti nyt kuivuudesta johdukaan se helotus. Joitain kuivia kohtia välillä on poskessa kyllä, siksi rasvailen.

CrystalBlue: Kiitos syöttötuolilinkistä! Olin jo ihan varma, että ostetaan Tripp Trapp, mutta toi vaikuttaa kyllä itse asiassa paljon käytännöllisemmältä. Onko kellään kokemusta ko. tuolista??

Onnittelut Annskulle täältäkin!! Mä en taida päästä sinne ketjuun, kun tuntuu, ettei mun hormonitoiminta varmaan ala ikinä uudestaan, kun imetän päivin ja öin 1-3 tunnin välein :eek:
 
Meillä oli tänään Oliverin munuaiskontrolli ja ultrassa ei näkyny enää yhtään kystaa!! Oon niin onnellinen :heart: Jotakin nesteilyä oli sekä munuaisissa myös kokeroa johtuen ilmeisesti siitä takasinvirtauksesta. Fiona71 eikä teilläkin jossain vaiheessa sanottu että pojallanne on myöskin tuota nesteilyä? Pieneltä otettiin myös verikokeita ja oli rankka ja pitkä päivä mutta onneks kaikki on nyt hyvin :) Eli mistään vakavasta ei ainakaan oo kyse!

Kommentoin paremalla ajalla, nyt maate :wave:
 
Mere79 Gracon vastaava maksaa 199e ja sellasen ajattelin ostaa kunnes ton löysin.. toiminnoiltaan aikalailla sama.. ja 100e halvempi kuitenkin =) Näyttää aika tukevalta ja hyvältä.

Annsku
tein tänään testin.. ei ollu viiva vahvistunut,,tiiä sitonko se se viivanpaikka sitten.. ilmestyy kyllä heti, mut niin haalee ettei ota selkoa. No plussa tulee sitten kun on tarkotus tulla. =)
 
Mere79: Mä luulen kanssa, että uusi raskaus antaa odottaa itteensä vielä jonkun tovin kun aika tiheesti täällä myös tissitellään.. Olisi se niin ihana kyllä saada toinen mahdollisimman pienellä ikäerolla, mutta ei auta kun odottaa.. :/ Kuukautisista ei merkkiäkään...
 
Annskulle plussasta onnittelut :flower: =)

Ellenille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista =)

Punottavista poskista: meillä samaa, mutta luulen että meillä on kans just tosta kuolaamisesta ja siitä johtuvasta poskien kuivuudesta. Rasvailen kanssa tytön poskia ja sen jälkeen punottaa oikeen kunnolla.

Kuinka usein muuten teillä jotka vauvat saa vielä pelkkää rintamaitoa syödään? Meille tulee joka paikasta koko ajan huomautusta tytön painosta :( Meillä syödään n.3 tunnin välein ja joskus pidempiäkin taukoja varsinkin öisin. Ens viikolla neuvola ja tyttö noin 63cm ja n8200g näin kotona mitattuna. Onhan se paljon juu mutta tuntuu niin ahistavalta että pitäis alkaa rintamaitoa toiselta muka pihtailemaan :'( Eilenkin mun täti oli käymässä ja oikeen kauhisteli miten paksu tyttö on ja että kyllä on varmaan tytöllä itelläänkin jo huono olla! Nokun ei se nyt musta siltä näytä että olis paha olla.. kääntymäänkin oppi sunnuntaina :heart:

Saya ja Ella 4kk 1pvä :heart:
 
Saya, älä murehdi muiden puheista. Itse olen käsittänyt, että rintaruokittua vauvaa ei äiti voi liikaa syöttää, koska vauva kyllä protestoi, jos ei halua. Meillä syödään paljon useammin kuin teillä ja vauva paljon pienempi eli noita kellonaikoja ei voi tuijottaa, kun maitoa tulee eri tavalla kaikilta ja vauvat imee eri tavalla.

CrystalBlue, huomasitko, että noita saa netistä vielä halvemmallakin, tais olla 85 euroa jossain tarjouksessa. En tosin verrannut mitään toimituskuluja. Saakohan ne turvahenkselit pois? Mies pelkäsi, että painavat selkää ja voi olla liian hankala aina laittaa kiinni, varsinkin sitten, kun lapsi jo tosi tukevasti osaa istua.
 
Annsku, meilläkin on tuota poskien punoitusta ja yleensä ruokailun jälkeen. Itse olen ajatellut johtuvan ihan siitä, että tyttö juo lämmintä maitoa pullosta ja nykyään menee jo 150 ml/syöttökerta eli aikamoinen urakka pikkuisella kerralla juotavaksi.

Taaperot, tervetuloa Tampereelle! Ihan hyvälle alueelle muutatte. Päiväkoti ja ala-aste (1-2 luokat) on siinä vieressä, tosin ne saattaa olla jo täynnä, kun se asuinalue on kasvanut vauhdilla. Kauppa on myös ihan lähellä. Se isompi koulu on Steiner -koulu eli ei ole ihan normi koulu.

Ellen, onnittelut hyvistä uutisista!

Sayalle :hug: Ei kannata toisten puheista välittää. Pääasiahan on, että vaavi ja äiti ovat onnellisia!

Esikko ja Vieno 4,5 kk
 
Ellenille onnittelut :flower:

Saya Kyllä mäkin loukkaantuisin jos joku tulis tolla tavalla sanomaan :| Mutta koita antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos! Kyllähän se paino sitäpaitsi kaikilla alkaa tasoittuu siinä kohtaa, kun alkavat liikkua :) Ite oon myös siis saanut kuulla kommentteja tytön "makkarajaloista" ja kaikkea muuta vastaavaa. Sun täytyy olla ylpeä, että oot saanu omalla maidollas kasvatettua tyttös :heart:

Kiitos kaikille poskikommenteista :D
 
tääh onko menny multa jotain ohi ku en huomannu et crystalbluekin testailee =) pidetään peukkuja =)

ellen- kans ihania uutisia, mahtavaa kun ei tarvi murehtia sitä enää :)

posket helottaa täälläkin välillä, kai se normaalia on ja varsinki ku kuolaa paljon :whistle:

neuvolassa käyty tänään, 7700g ja muistaakseni 65cm. olin varma et ois ollu enempi painoa mut onhan toikin ihan kiitettävä tulos :D edelleen harmittaa kun hukkasivat siellä sen mun äitiyskortin eikä ole löytynyt :( osallistuttiin nyt sit kuitenki siihen pneumokokki rokote tutkimukseen, eka piikki saatu. ja rota3 kans.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Esikko77:
Annsku, meilläkin on tuota poskien punoitusta ja yleensä ruokailun jälkeen. Itse olen ajatellut johtuvan ihan siitä, että tyttö juo lämmintä maitoa pullosta ja nykyään menee jo 150 ml/syöttökerta eli aikamoinen urakka pikkuisella kerralla juotavaksi.

Taaperot, tervetuloa Tampereelle! Ihan hyvälle alueelle muutatte. Päiväkoti ja ala-aste (1-2 luokat) on siinä vieressä, tosin ne saattaa olla jo täynnä, kun se asuinalue on kasvanut vauhdilla. Kauppa on myös ihan lähellä. Se isompi koulu on Steiner -koulu eli ei ole ihan normi koulu.

Ellen, onnittelut hyvistä uutisista!

Sayalle :hug: Ei kannata toisten puheista välittää. Pääasiahan on, että vaavi ja äiti ovat onnellisia!

Esikko ja Vieno 4,5 kk
Kiitos ESIKKO77!!Asuttekos tekin ihan tampereella??No onhan tässä viel aikaa ennen kuin tuo meitin esikoinen koulun alottaa ja toivotaan silti kovaati jos siihen kouluun pääsis sitte kun sen aika on.Ai jaa,mä luulin sitä isoa koulua yläasteex kun sillon kun siinä käytiin nii sieltä tuli isoja oppilaita kauhee lauma just sillon.

 
Onnea =) Ellen hyvistä uutisista!
Meille tosiaan sanottiin, että nesteilyä on molemmissa altaissa, mutta meillä ei siis syytä ole löytynyt , vielä ainakaan. Ens maanantaina on labrakokeet ja sitten viikon päästä maanantaina tehdään munuaiskuvaus (renografia). Siinä laitetaan kanyyli käteen, jota kautta isotoopiset aineet vereen ja kuvataan. Jännittää, vaikka lääkäri sanoikin, että kaikki vakavat syyt on jo poissuljettu.

Poika kääntyilee jo välillä masulleen ja yrittää sitten hirmuisesti ponkia jaloillaan liikkeelle.

Mutta täytyy lopettaa ja viedä yksi lapsista siedätyspiikille.

-Fiona ja poju 3.5kk-
 
Täällä mennään edelleen täysimetyksellä, syö 1-3 tunnin välein, vähän riippuu missä mennään päivänmittaan ja kuinka nukkuu. Öisin ei meillä enää olla tissuteltu ollenkaan, eli on 9-10h syöttöväli , ja nukkumaanmenokin on aikaistunut puoliltaöiltä parilla tunnilla, eli jo 21.30-22 on menty nukkumaan, sopii mulle =)
 
Tulin pikasesti moikkaamaan.

Eli niinku etusivun listasta näkyy niin meille syntyi enkelityttö silloin 12 marraskuuta rv. 39+2. Reilu 4kk on nyt menty sitä elämän kivisintä tietä, mutta hyvät jaksot alkavat jo selvästi pidentyä, nyt on aika turta kausi taas menossa, mutta olin jo jopa 2 viikkoa putkeen suht onnellinen ja se on ennätys, aikasemmalla oli n. viikko se maksimi. voin kyllä ihan suoraan sanoa että jos ei olisi ollut 2 eläväistä poikaa jo ennestään niin venlan kuolema olisi vienyt minut täysin matkassaan enkä olisi nähnyt mitään syytä jatkaa.
olen nyt ollut tämän kuun alusta asti työharjoittelussa jossa olen aikas tiiviisti yhteistyössä raskaana olevien ja vasta syntyneiden kanssa ja ei ole ainakaan vielä näiden kolmen viikon aikana tehnyt pahaa kun tiedän että meidän venla ei ole kenelläkään muulla eikä voi koskaan takaisin tulla, uskon että näen venlan sitten kunhan minustakin aika jättää <3

Antakaa kaikki omille marraskuun ihmeillenne suuren suuri halaus, he ovat jokainen pieniä suuria ihmeitä :heart:

piipero86 & venla-enkeli (lensi enkeleiden matkaan 12.11.09 istukan irtoamisen vuoksi)
 
piipero iso halaus sinulle :hug: tie on varmasti ollut kivikkoinen, en voi edes kuvitella miten pahalta tuntuu menettää oma lapsi. mutta kaikesta selviää ja ajan kanssa pahin piikki tuskasta varmasti vaimenee... :hug: voimia sinulle! =)
 

Yhteistyössä