Marraskuun 2009 karhunpennut syyskuussa

MARRASKUISTEN TAPAAMINEN TAMPEREELLA 20.11 :attn:

Elikkäs nyt on sit lyöty tuo päivä lukkoon ja osallistujat vois käydä merkkaamassa ittensä tähän että tietää kuinka moni ois varmasti tulossa!!Ja paikka ois sitte meillä.Nyyttärimeiningillä.Jokainen tuo jotain eikös vaan :)


LISÄTIETOJA SAA YV:NÄ MINULTA!! :attn:
 
Ja sit meijän kuulumisia!!Meillä menee ihan kivasti.Julius osaa jo sanoa äiti,isi,en,hän yms..

Juliuksen kanssa mennää helsinkiin tossa 28.10 kansiokuvauksiin yhteen mallitoimistoon.Heidän mielestään pojalla on tosi hyvä työllistymis mahdollisuus kun heidän mielestä pojalla on tosi mielenkiintoiset kasvot jne

Huomenna mennää raumalle mun serkun 5v synttäreille ja sitte marraskuussa on Juliuksella 1v kuvaus tossa 18.11 ja joulukuussa on tiedossa hevisaurus konsertti sekä 3 synttärit ym juhlaa :D
 
Heissan!

taaperot Mä en taida osallistua tapaamiseen, kun laskettu aika on 17.11! Olisi kyllä ollut hauska tulla!:)

Täällä lähdettiin viikko sitten kävelemään! Jee! Tuntuu, että tosi äkkiä sekin taito vaan paranee ja paranee, kun siis viikko sitten mentiin vain pari metriä, niin nyt jo kävellään ihan ympäri kämppää! Yleensä kaatuu vain silloin, kun innostuu liikaa jostain, ja vauhti kiihtyy ja kiihtyy...

Syöminen on alkanut vihdoin meillä sujua. Meilläkään ei nuo 8kk ruoat uponnu sitten millään, mutta nyt yhtäkkiä kelpaa, ja muutenkin ruokahalu on valtava! Liekö hampailla ollut osuus tuohon syömättömyyteen, nyt 5kpl eikä enempää ainakaan ihan just kai ole tulossa...ei ainakaan näy. Meillä menee nyt tytöllä lounaaksi ja päivälliseksi semmonen isompi purkillinen ihan helposti, kun ennen hyvä jos sai pari lusikallista väkisin syötettyä. Myös täällä on harrastettu tota sormiruokailua ja ruokaa tungetaan suuhun kyllä sitä vauhtia, että välillä ottaa jo osan poiskin, kun huomaa ettei pysty niin paljon kerralla syömään :) Nyt tuo sormiruokailu on vaan mennyt siihen, että sitä ruokaa on paljon kivempi heitellä koirille ja katsoa, kun ne syövät :)
Meillä on myös viimesen viikon aikana vihdoinkin ruvettu juomaan maitoa myös nokkamukista, kun ennen suostui vain vettä juomaan siitä!

Nukkuminenkin on alkanut olemaan helpompaa, tai oikeastaan aika luksusta. Neiti menee lähes poikkeuksetta 20-20.30 välillä nukkumaan, ja ei tarvitse kuin laittaa sänkyynsä, niin sinne nukahtaa itse. Nukkuu melkein aina nykyään heräämättä koko yön, noin 11-12 tuntia.
Jotenkin tuntuu, että kaiken sen alun huutamisen/vatsavaivojen yms. jälkeen meilläkin alkaa pikkuhiljaa elämä tasaantua! Tosin eipä sitä kauaa kestä, kun seuraava tulokas syntyy lähiviikkoina! Mutta tää mamma ainakin nauttii jokaisen yön siihen asti, kun saa ainakin hetken elämästä taas nukkua yöt!:heart:
Päiväunista vielä...Huh, kun paljon teillä joillain vielä pikkuset nukkuu päiväunia. Meillä on jo kuukausi menty vain yksillä päiväunilla, joiden kesto tuntuu vain lyhenevän :) Välillä on kyllä päiviä, että voi nukkua 3 tunnin unet, mutta yleensä 1,5...max. 2 tuntia! Aikakin on yleensä sama....klo 12.00-14.00...:) Välillä neiti tuntuu pärjäävän koko päivän vain puolen tunninkin päikkäreillä!?

No mutta nyt tuli jo vähän liikaakin juttua varmaan :) Palataan taas!

Ansku, Netta 11kk ja nyyttikakkonen 35+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei, pitkästä pitkästä aikaa :)

Arki kahden pienen kanssa on niin hektistä että en ole ehtinyt käydä kirjoittelemassa. Ajatuksissa olette kuitenkin olleet :)

Emilia on nyt 11kk 1vko vanha. Kyllä tämä aika onkin rientänyt nopeasti! Neuvolassa olemme olleet viimeksi kun neiti oli 9kk ja silloin mitat olivat 10.9kg ja 75.2cm, ruoka-aikana on siis oltu kotona :)

Nukkumisesta .. Emilia on yhtäkkiä lopettanut itse yösyömisen, mutta yöheräilyt jatkuvat. Välillä saattaa nukkua koko yön putkeen, mutta välillä herää ja saattaa valvoa 1-2h itkien ja valittaen. Olen sitten silitellyt ja paijaillut, mutta kyllä alkaa käymään raskaaksi. |O Esikoinen on onneksi päivähoidossa muutamana päivänä viikossa joten saan otettua päiväunia kun Emilia nukkuu, mutta siinä on sitten seurauksena se, että kotityöt jäävät tekemättä. Mutta tätä tämä yh-arki on :D kämppä on hujan hajan, mutta siihenkin onneksi tottuu :D

Syöminen sujuu kuin tanssi :) neiti on jo kuukauden verran syönyt ihan itse. Sotkuista puuhaa, mutta kun se sujuu niin hyvin niin vaihtelen mielelläni vaatteita sen sijaan että syöttäisin häntä :) Syynä on se, että esikoista syötin tosi kauan, vasta hiljattain hän on alkanut syömään ihan itse (ikää 2v5kk).

Emilia on tosi kiltti tapaus. Kova kiipeilemään ja hirmuinen kiire isoveljen perään :) Tyttö oppi konttaamaan jo 8kk iässä ja nyt on viikon verran seissyt ilman tukea. Saas nähdä saanko nähdä ensiaskeleet ennen 1-vuotissynttäreitä. :) Luonnetta löytyy, taitaa tulla äitiinsä, on niiiiiiin dramaattinen :D :heart:

Tapaamiseen emme valitettavasti varmaankaan pääse. :( Hoitajien järjestäminen ei oikein tahdo sujua. Emilian syntymän jälkeen koin että minulla oli hyvä tukiverkosto, mutta nyt tilanne on eri. :( tuntuu että saa kissojen ja koirien kanssa etsiä hoitajaa jos sellaista tarvitsee. Sekin tuntuu raskaalta ajatukselta kun ei oikein ole mitään mihin tukeutua, vaan on aivan pakko jaksaa koko ajan yksin.
Mutta kyllä se tästä, helpottuu koko ajan :)

Olipas nyt vali vali :D sori :D

Oikein ihanaa syksyn jatkoa kaikille mammoille ja karhunpennuille :heart:

söpis ja Emilia
 
Meni sitten täysin persiilleen munuaiskuvaus:headwall: 9x yrittivät laittaa pojalle kanyylia, kolme eri lääkäriä, joista viimeinen oli anestesialääkäri.
Ja puudustustahan ei ollut kuin toisessa kädessä ja poikaa pistettiin jopa jalkoihin:mad:

Sanoin moneen kertaa, että kun poika oli 3kk ikäinen, kanyyli saatiin käsivarteen, nyt ei edes kertaakaan siihen yritetty, sanoivat vain ettei suoni näy, ei kannata ronkkia. Kiristysidettä ei edes tuohon kokeiltu.

Peruuntui sitten tuo kuvaus ja samoin torstain urografia, koska siinä olisi kanyyli pitänyt laittaa myös.

Munuaislääkäri nyt sitten pohtii, että miten edetään. Itse laittaisin pojan ultraan, jossa mitattaisiin taas altaat ja jos tilanne sama kuin viimeksi (joka oli siis jo hyvä) tai jopa parempi, niin ei kai noilla tutkimuksilla ole edes kiire.
Kyse siis lievästä laajentumasta, nyt viimeksi altaat olivat 7mm ja 10mm (kun talvella vielä 9mm ja 16mm). 5mm siis normaali.

Meillä kävellään jo suht nätisti=) ja kiipeillään sohvilla ja minne vain poika pääsee ponkaamaan:stick:
Tuo on kyllä vähemmän kiva vaihe..

Ja räkätautia taas:snotty:

Fiona ja poju 10kk 2vko-
 
Fiona kurja, että munuaiskuvaukset epäonnistuivat :( Varmaan ollu pikkumiehelle kurja kun ei kanyylia saatu paikoilleen. Itseäkin vähän jännittää tulevat munusaiskuvaukset toivottavasti menevät hyvin...ovat siis marraskuun lopussa..

Palailen paremmalla ajalla..
 
nökö-81= Etna

elikkäis moikka käyttäjä nimi on mulla vaihtunu

Essi kasvaa hijalleen, kauheeta kun ens kuussa jo vuoden, mihin se aika on oikein menny.

meillä lopetettiin yötissi lokakuun alussa, keskellä yötä vaan päätin että nyt riitti. menihän siinä useempi yö enen kuin rauhottu. mutta nyt syödään päivällä normaalisti, essihän oli todella huono syömään päivällä kun söi yöllä niin älyttömästi (n10 kertaa yössä tissillä). kahet antibiootit on syöny korvatulehdukseen... huoh. meillähän on kävelty jo kohta 3kk ja nyt se on jo paikoin juoksemista, joka sänkyyn pääsee kiipeemään...

sanoja ei tuu vielä ollenkaan. kaikki eläimet, elävät ja pehmot on Essille kauhian tärkeitä se innostuu niin ettei taho nahoissan pysyä kun näkee kissan, koiran, lehmän tai vasikan

hampaita on 6 ja heinäkuun jälkeen ei oo tullu yhtään lisää, mutta nyt alkaa vähä poskissa ikenet pullottaan.

kaikille hyvää syksyn jatkoa. täälä on niin hijenny tämä keskustelu että kovin vähä tulee itekkään käytyä
 
marihoi Mulle voi sit ne lähettää kun siirrytään tonne taaperopuolelle..alotetaan sit uutta kasvulistaa pitämään :)

Täällä hiukan jänskättää tuo torstai.Kovasti toivon että kuvaus sujuu hyvin ja poika jaksaa olla koko matkan ajan oma nauravainen ittensä jne..mut ny taitaa poika haluta taas nukkumaan,tuli just puskemaan päällään jalkoihin.
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!! Ja onnittelut kaikille 1 v täyttäneille taaperoille! =)

Täällä on kyllä kirjoittelu totaalisesti hiljentynyt.. Itsekin olen pitänyt hiljaiseloa, neiti on pitänyt sen verran kiireisenä.

Meillä odotellaan kovasti 1 v synttäreitä, jotka pidetään viikon päästä lauantaina. Porukkaa on tulossa reilu 20 henkeä ja tekemistä piisaa! Kauheeta ja samalla niin ihanaa ajatella että neiti on jo vuoden, mihin tuo kaikki aika on mennyt =)

Tyttö aloitti lähestyvän 1 v päivän kunniaksi kävelemään. Kävely on vielä kovin huteraa mutta pääosin kävelemällä mennään ja jos tarvii päästä kovaa niin sitten kontataan. Pienen ajan sisällä on tullut myös hirveästi uusia asioita/äiti on huomannut että neitihän osaa jo vaikka mitä esim näyttää kirjasta pallon, kukan , apinan, koiran, kissan, hevosen, leppäkertun.... Osaa hakea pyynnöstä tavaroita ja antaa tutin pois yms.

Syöminen meillä takkuaa edelleen, kovasti yritetään harjoitella "kökkö" ruokien syömistä. Tytöllähän on muna, maito ja soija allergia ja nyt löysä mahaisuuden vuoksi epäillään että olisi herkistynyt jollekin viljallekin ja nyt on viljatonkin kuuri menossa. Saatiin reseptit kalkki ja monivitamiini tabletteihin huonon ruoka valion takia. Toivotaan nyt kuitenkin että viljat kävisivät ja aiheuttaja olisi joku muu!

Itse nautin nyt kovasti tytön kanssa touhuamisesta ja olen kiitollinen siitä että raskaus ei ole vaikuttanut vielä ainakaan vointiini niin etten pystyisi olemaan täysillä mukana kaikissa touhuissa.

Mutta nyt hyvät viikonloput kaikille!

Santtu, Vilma ja toukka 23+0
 
Onpas täällä kirjoittelu hiljentynyt :confused:

Täälläkin 1v synttäreitä vietellään ensi viikon sunnuntaina. Vieraat tulevat kahdessa erässä, muuten tulisi kovin ahdasta. vieläkään en ole miettinyt tarjottavia. Tietysti täytekakku ja voileipäkakku tulee mutta mitä muuta keksisi...

Tyttö ei vielä kävele. Tukea vasten kyllä ottaa askelia mutta ei edes seiso ilman tukea, kaikki aikanaan.
Ruoka maistuu hyvin. Imetän edelleen muutaman kerran päivässä, tosin neiti ei kyllä malta kovin kauaa rinnalla viihtyä joten ei kyllä kovastikkaan maitoa näin saa. Vieläkö löytyy muita jotka imetävät?
Tavallista maitoa olen nyt puuron seassa antanut muutaman viikon ajan, siitä ei ole mitään oireita tullut.
Hoitovapaalla olen ainakin syyskuun loppuun saakka, jatkan siitäkin vielä jos rahatilanne antaa myöden ;) Mielelläni olen tytön kanssa kotosalla.
Unikoulua pidettiin tuossa 10kk iässä, silloin jäi yö syömiset kokonaan. Nykyään tyttö nukkuukin yleensä yönsä hyvin. Joskus joutuu pari kertaa tuttia käydä antamassa suuhun. Päiväunia tyttö nukkuu edelleen kahdesti. Mites teillä muilla, joko on siirrytty yksiin päiväuniin? :attn:
Tytöllä tuntuu tuota unta riittävän. Yöllä nukkuu n.12h ja ekoilla päiväunilla n. 1½h ja tokilla n.2h.
Tutti on todella tärkeä unille mentäessä. Saas nähdä koska siitä päästään eroon.

Mites Nunneliini pidettiinkö teillä unikoulua? Jos pidettiin niin kuinka kävi? =)

Vauvakuumetta on toisinaan ilmassa. Mutta jotenkin tuntuu että vielä ei toisen vauvan aika ole..

Santtu- Mä olen kanssa pohtinut tuota rokotetta että otetaanko tytölle vai ei. En tiedä vielä.
 
Eilen oli sitten Juliuksen kansiokuvaukset helsingissä clamos studiossa.Yllättävän hyvin meni vaikka pojalla oli vaikeuksia pysyä paikoillaan.Mutta saatiin kuin saatiinkin niitä hymykuviakin ja kyllä loppujen lopuksi ne kaikki kuvat onnistus hyvin.Me saadaan kuvat noin viikon päästä kotio.Tässä jo jänskättää että tuleekohan sieltä sitte työtarjouksia ja kuinka pian :)

Mulla itelläni tuo vauvakuume vaihtelee tiuhaan.Välillä tuntuu että mä haluan vauvan nyt heti ja sitten toisinaan tuntuu että ei vielä vaan jonkin ajan päästä tai sitten tuntuu siltä että eiköhän se lapsiluku ole jo täysi.
 
Nopeeta tuun vaan kommentoimaan ennekuin siirryn sohvalle löhöämään.. Hetki omaa aikaa ennekun on pakko kaatua sänkyyn =)

Päiväunet- Meillä nukutaan yöt pääsääntöisesti hyvin ilman heräilyä, joskus toki joutuu meilläkin käydä tuttia laittamassa suuhun mutta aika harvoin. Yösyönnit jäi pois noin 8 kk tienoilla kun lopetin imetyksen kuullessani että olen raskaana.. Päivällä tyttö nukkuu ekat unet noin 1,5 h ja toiset noin 45min. Taitaa mennä vielä aikaa ennenkuin tyttö jaksaa vain yksillä unilla..

Synttäritarjottavat- Minä tilasin leipomosta vadelma kakun ja neidille oman munattoman ja maidottoman pikku prinsessa kakun. Tarjoamme myös paria erilaista keksiä, vaaleanpunaista tietty pitää olla :whistle: ja kinkkupiirakkaa ja karjalanpiirakoita munavoilla.

santtu
 
kirjoitan vielä tähän ketjuun koska eemeli ei vielä sitä 1 vuotta ole,vai joko tämä ketju jätetään taakse ja siirrytään uuteen??
rokotusgalluun ei aiota ottaa rokotetta ja päikkäri kysymykseen:meillä eemeli on nukkunut jo pidemmän aikaa vain yhdet päiväunet.
11.11 meillä juhlitaan 1vuotis synttäreitä ja viikon verran on kävelty kunnolla,kauan oli jo hakemista ja harjoittelua :heart: on se niin ihanaa kun pätkä kävelee:)
 

Yhteistyössä