Marraskuun 2009 karhunpennut

Ihanaa alkanutta uutta vuotta kaikille marrasmammoille :heart:

Täällä vuosi alkanut rauhallisesti, vauvantahtiin nukkuessa, onkin levännyt olo, kun samaan aikaan ollaan nukuttu =)

Nimenkin vihdoin sain päätettyä, onhan jo aikakin, kun kastepäivä lähenee... :whistle:

Kuiskaten ja pikkumies 1kk4 pvää
 
Hyvää Uutta vuotta!

Rota-rokotteesta piti kommentoida: Meille th varoitteli, että voi tulla jopa kahden viikon ripuli eli todellakin voi aiheuttaa vaikka ja mitä :eek: Lisäksi muistutti extra-hyvästä käsihygieniasta, koska rota-virusta erittyy vauvan kakkaan ja korkeimmillaan pitoisuus on viikko rokotuksesta. Eli kannatta varoa, ettei esim. vaipasta leviä kakkaa muualle. Vaikkei pitäisi terveille ihmisille ollakaan vaarallista...

Mimona ja tyttönen 8 viikkoa :heart:
 
Huh sentään että on kylmä nytkin mittari näyttää -20 astetta ja ulos tekis mieli mut ei sinne nyt huvita nokkaansa työntää.


Poika vilautti ekan hymynsä tossa joulukuun viimisenä päivänä ja ai että se sulatti taas tämän mamman sydämen :heart:
 
Hyvää tätä vuotta kaikille!!

Rintarepuista; Meillä on käytössä Baby Björnin Active, ja oon ollut kyllä tyytyväinen. Oon kotona käyttänyt ja myös vaunujen korvikkeena lyhyillä kauppareissuilla. Vauva tykkää olla kyydissä ja aika usein nukahtaakin reppuun.
Säädöt on helpot ja niitä pystyy helposti muuttamaan. Meillä on miehen kanssa 30 cm pituuseroa, mutta molemmille käy hyvin ja on helppo muutella säätöjä.

Meillä oli kyllä todella outo yö, tai siis olin jo aika huolissani, kun meillä nukuttiin 00.30-09.30, pitäiskö tälläsestä olla huolissaan? Kuitenkin sitten, kun heräs oli ihan virkeä ja söi hyvin. Ei kai pitäis valittaa, kun vauva nukkuu.

Liinamaria ja Nitro huomenna 6 vko
 
Hyvää Uutta Vuotta täältäkin toivoyellaan kaikille!!!!

Taas on kirjoittelu jäänyt vähän väliin, vaikka joka päivä käyn kurkkimassa kuulumisia..

Meillä oli poika yökylässä mummulassa uuden vuoden ja täytyy sanoa, että hyvää teki!! Me oltiin miehen kanssa kahdestaan kotosalla ja otettiin muutamat. Yöunet ei kyllä nolleet mitkään hyvät tai piristävät noin siideripöhnässä :D Oli ihana hakea poika sitten eilen kotiin ja huomata kuinka kova ikävä sitä oikein olikaan :) Mulla alkoi hermot olla aika loppu jo tuossa ja torstaina itkettiin molemmat koko aamu :( Mutta, eiköhän tässä taas hetken jaksa kun otti vähän välimatkaa...:)

Masuvaivaa edelleen on silloin tällöin, mutta jotenkin vähemmän kuin ennen. Ilman mitään ylimääräisiä tippoja mennään ja koitan vähän katsoa mitä suhuni laitan..välillä kyllä tulee vähän lipsuttua esim. juuri suklaan suhteen :whistle:

Kovasti poika hymyilee ja jonkin verran jo jutteleekin :) Hauska seurata kuinka nopeasti kehittyy ja seuraa ympäristöä..

Syömisestä joku kyseli...... Juotua tulee melko paljon kun koko ajan tuntuu kovasti janottavan. Syöminen sen sijaan jää vähän kyllä retuperälle :ashamed: Tuntuu, ettei oikein tahdo ehtiä laittamaan suuhunsa mitään. Aamupalan kyllä syön ja oikein reilun sellaisen, mutta seuraavan kerran saatan laittaa jotain suuhuni vasta illan suussa. Ruokailun suhteen täytyisi kyllä petrata ja varata vaikka aina jääkaappiin jotain helposti ja nopeasti syötävää. Ajattelin aloittaa ensi viikolla taas kuntosalilla käynnynkin niin tästäkin syystä.. Vitamiineja kyllä syön sitten, että saisi edes kaikki välttämättömät vitamiiinit kun kerran vielä täysimetykselläkin tässä mennään..

tupuna21:lle :hug: Todella kurjaa tuollainen:(

Nyt täytyy pompata suihkuun kun siihen tuli tilaisuus:) Kipakkaa päivän jatkoa!!! :wave:

Milliz + Taavi-toukka melkein 7 vkoa
 
tupunalle jaksu :hug:

Me nukutaan vielä aamusyötön jälkeen tovi tytön kanssa, joten noustaan sängystä yleensä vasta puolilta päivin. Itse en kyllä jaksaisi, jos pitäisi herätä jo kasin maissa. Nukkkumaan tosin mennäänkin nykyään vasta 00.00-02.00 välillä.

Täälläkin on jo hymyjä näkynyt ja kovasti tyttö myös yrittää jutella. On kyllä aika hellyyttävän näköistä, kun tyttö katsoo silmiin ja "höpisee" juttujaan. :heart:

Esikko ja Vieno päivää vajaa 2 kk
 
Milliz Millä tavoin hoiditte vauvan ruokinnan ku hän oli hoidossa eli annoitteko korviketta vai pakastettua rintamaitoa? Kysyn tätä siksi ku itsekin täysimetän ja olen asennoitunut että en 6 kk voi enkä varmaan haluakaan lähteä minnekään rientoihin lainkaan ku imetän, korviketta en halua antaa, jos oma maitoni riittää. Ei kyllä ole vielä yhtään menohaluja ollukaan, paitsi urheileen ja siellä mä käynkin jo lähes päivittäin ilman Kasperiakin. Koskaan ei tiedä kyllä milloin tekee mieli lähtee tuulettumaan

Tupuna21 Teillä tuntuu olevan nyt aika lailla hankaluuksia perhe-elämässä. Toivottavasti saisitte keskusteltua asiat ja pääsisitte samalle aaltopituudelle, sillä pitemmän päälle se on varmaan raskasta jos erimielisyydet jatkuu.

Meillä nukuttiin taas eilen 6 h yöunet putkeen ja sit vielä kahdet 2 h unet jatkoks ja vielä päikkärit eli kyllä äiti taas jaksaa ku unta on saanu riittävästi. Todella hyvä unikeino on kylvettää lapsi illalla..

Mukavaa alkanutta vuotta kaikille!
 
Schnappy79: Mulla on tullut maitoa hurjasti ja sitä bolen lypsänyt reilusti pakkaseen. Poika sai siis pakastettua maitoa, onneksi se kelpaa. En minäkään halua liiemmin korvikkeita antaa nytvielä kun omaa maitoa piisaa- Jatkossakin yritän lypsää jonkin verran pakkaseen vastaisuuden varalle..

Milliz + toukka
 
milliz eikö olekkin piristävää, kun saa välillä aikaa itselleenkin ja jotain muuta ajateltavaa kuin vauva,syötöt vaipanvaihdot jne =) sit jaksaa ihan erilailla taas kun saa hengähtää välillä =)

vatsalihakset olikos siinä jokin raja millon niitä sai alkaa treenailemaan? oon kyllä tosi huono tekemään mitään jumppaliikkeitä mutta pakko tehä jotain ton röllykän eteen, ei se näköjään herkuttelemalla lähe :p

kaverin vauvan ristiäisissä oltiin tänään ja musta tuli sylikummi. oma poika nukku turvakaukalossa koko ajan tyytyväisenä, hyvä niin koska oltiin ilman miestä siellä. oltiin jo mun kaverin ovella koko jengi (minä,vauva,mies ja miehen toisiks nuorin poika) kun kaverin koira alko haukkumaan. enhän mä pahus muistanu et heillä on koira ja toi miehen toisiksi nuorin on kuoleman allerginen koirille, riittä kun käväsee samassa huoneessa missä on koira käyny pari päivää sitten niin ei saa enää henkeä.. lähtivät siis mies ja hänen poju ennenku ehtivät eteiseen, onneksi meidän yks kaveri asui siellä melkein naapurissa nii ei tarvinnu niiden vaan ajella ympäriinsä kunnes soitan hakemaan, pari tuntia kuitenki meni siellä juhlissa. tässä sen taas huomaa kun on niin väsyny koko ajan ettei edes tommosta muista :ashamed: onneks ei käyny kuinkaan..

viime yönä poika nukkui omassa sängyssä, illalla alkoi taas raivo huuto mihin ei auta maito,syli tutti eikä mikään, ihan sama käveleekö ympäri kämppää hyssytellen vaimitä tekee. siellä poika huusi ittekseen 15min ja hiljeni, oli tosi kauheeta olla ite vaan sängyssä ilman sitä mut kokeilinpa nyt noin ja rauhoittui kapaloon sänkyynsä. vaikkei mun mielestä sais vauvaa yksin huudattaa mut mitä muutakaan tossa enää voi?! ja nopeemmin rauhoittui sänkyynsä kuin sillon ku hyssytän sylissä ja kävelen ympyrää.. siellä nukkui koko yön kahella heräämisellä, sai itekki nukuttua sit paremmin =)

pappi tuolla ristiäisissä kertoi, että hänen kaksospojilla kans maitoallergia ja heille allergialääkäri sanonu että jos äiti raskauden aikana syönyt paljon mandariineja niin sillä kuulema on yhteys maitoallergiaan :eek: enpä ole moista ennen kuullut mutta uskottavahan se on jos kerran pappi niin sanoo. ja minähän olin ihan koukussa klementiineihin, niitä meni monesti kilo päivässä, liekö joku yhteys sitten.. nooh me kokeillaan torstaihin asti tätä kallista maitoa ja sit pitää altistaa nanneille taas, saas nähä miten käy.

ja jälkivuoto loppui vasta nyt, melkein 7viikkoa kestikin sitä ihanuutta, toivottavasti ei nyt ala taas vuoto..

nyt tuttipulloja keittämään, moiks

tupuna ja puhis 6vkoa 5päivää :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tupuna21:
siellä poika huusi ittekseen 15min ja hiljeni, oli tosi kauheeta olla ite vaan sängyssä ilman sitä mut kokeilinpa nyt noin ja rauhoittui kapaloon sänkyynsä. vaikkei mun mielestä sais vauvaa yksin huudattaa mut mitä muutakaan tossa enää voi?! ja nopeemmin rauhoittui sänkyynsä kuin sillon ku hyssytän sylissä ja kävelen ympyrää.. siellä nukkui koko yön kahella heräämisellä, sai itekki nukuttua sit paremmin =)
En kyllä huudatuksella nukuttaisi (noh minkään ikäistä mutta varsinkaan) noin pientä vauvaa :x Jos hyssyttely ei auta niin pysyttele kuitenkin vauvan vieressä ja pidä vaikka käsi vauvan päällä kun hän on kapaloituna. Kyllä hän kuitenkin sitten vaistoaa että äiti on siinä lähellä. Sano välillä rauhallisella äänellä hyshys tai kerro ettei ole mitään hätää jotta vauva tuntisi olonsa turvallisemmaksi. Eihän tämän ikäiset kuitenkaan huuda koskaan ilman syytä, joten vauvalle on todella tärkeää ettei hän jää hädässään yksin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Milliz:
Meillä oli poika yökylässä mummulassa uuden vuoden ja täytyy sanoa, että hyvää teki!!
Meillä oli myös lapset hoidossa uudenvuoden, oli todella hauskaa! Oltiin varattu hotellihuone keskustasta ja miehen äiti+miehen sisko tuli tänne meille kotiin viettämään uutta vuotta lastenvahteina. Mä ostin kaupasta vähän erikoisempaa korviketta (pelkään sitä maitoallergiaa,toivottavasti ihan turhaan) kun ei pakkasessa ollut pumpattuna tarpeeksi maitoa ja sitä oli syönyt ihan normaalilla ruokahalulla. Pullostahan tyttö on saanut jo aiemminkin muutamia kertoja kun olen ollut kokouksissa tai salilla, joten tiedettiin ettei sen kanssa tule ongelmaa. Itse jouduin sitten yöllä pumppaamaan kerran hotellissa mutta onneksi on sähköpumppu ja otin vaan pahimmat pinkeydet niin ei mennyt montaa minuuttia.

Lähdettiin illalla ja tultiin aamusella joten käytännössä vauva ehti olla parisen tuntia hereillä poissaolomme aikana ja erittäin hyvässä hoidossa olikin, joten ei edes tehnyt pahaa olla erossa tuon aikaa. Kumma kyllä silti aamulla mielestäni tyttö oli kasvanut ihan hurjasti viime näkemästä :LOL:


Meillä on muuten tytön ristiäiset lauantaina, jännittää hitusen! Nimi on ollut valittuna jo jostain rv30 saakka ja tilasin jo nimellä kahviservettejä ristiäisiin joten sitä ei enää muuteta :D

Uudenvuoden terveisin,
Mamacita- ja tyttö 2kk!
 
tupuna: On varmasti raskasta kun vauva huutaa eikä mikään tunnu auttavan. Siitä super isot jaksamis :hug: :hug: :hug: mutta älä huudata yksin :( Vauva ei ymmärrä miksi hänet jätetään yksin huutamaan/itkemään. Jokin syy siihen huutoon aina on. Voi olla vaan että vauva käy ylikierroksilla eikä osaa nukahtaa. Äidin syli on kuitenkin paras paikka siihen huutoon tai isän, se tuo sen turvallisuuden tunteen vauvalle, kun on paha olla. :) Ensimmäinen vuosi on tärkeä vauvalle tunne elämänkin puolesta ja on tärkeää että vauvan tarpeisiin vastataan, vaikka sylissä pitämällä tuolloin.
Meillä on ollut muutamana iltana vaikea nukahtaa. Lopulta saattaa huutaa vaan, hetken tosin. Ja sitten kun nukahtaa ja nukkuukin hyvin.

Meillä menee edelleen samaan tapaan tytön kanssa eli hyvin nukkuu ja syö :) Täysimetyksellä koitetaan mennä. Joskus olen joutunut antamaan pikkuisen 30ml-1dl korviketta. Ja olen todella iloinen että imetys sujuu. Tiheän imun kausia on tullut nyt 2 kertaa ja usko on meinannut loppua maidon riittämisen suhteen, mutta kyllä se on riittänyt kun olen sinnikkäästi vaan syöttänyt. Koen niin helpoksi, kun ei tarvi pulloja pestä ja keittää, kun on tätä muutakin perhettä tässä. Onneksi tyttö on superimu, niin syötötkään ei kestä kauan. :D Ja tällä hetkellä tuntuu myös että parisuhde asiat hieman helpottaa. Johan tässä menikin 3kk:tta aika pohjalla. :/ Ehkäpä tämä tästä...? Ei vielä kuitenkaan uskalla tuulettaa.
Kastejuhlaa vietetään 16.1. ja ihanat kummit saatiin tytölle. Rakkaita ystäviä ja minun veljeni. :) Nimen paljastan sitten juhlan jälkeen :D
 
noniin löytyihän syy ainakin osaan kitinöistä: eka hammas puhjennut!!! :eek: poika ruvennu kuolaamaan paljon ja tänään säikähdin kun hän söi hihaansa ja siihen tuli vähän,hyvin vähän verta. kokeilin sormella ikenet, ja niin vaan ylähammas terävänä tuntuu läpi tulleen, ei antanut paljon kokeilla mut sen verran että minä ja mies tunnettiin se hampi.. ja ikää huomenna 7viikkoa...
 
Kyllä meillä ainakin kun tuota koliikkia on ja kun vauva huutaa kolmatta tuntia putkeen, niin kyllä siinä on pakko välillä laittaa vaavi kylmästi hetkeksi "yksin huutamaan", että saa itse edes hetken hengähtää ja "koota itseään"...
 
niin siis en mä ole "huvikseen" jättänyt poikaa yksin huutamaan, mut sillon ku ei mikään auta ja huutoa on ollu monta tuntia, nii pakko huudattaa yksin ja mennä ite hetkeksi toiseen huoneeseen rauhottumaan ja sit takas, muutenhan mä olisin itekki ihan hermostunut ja vauva aistisi sen eikä varmasti rauhoittuisi.. voi kun pystyiskin hyssyttelemään toista 4 tuntia putkeen pysymällä itse tyynen rauhallisena koko ajan.. väkisinkin minä ainakin turhaudun kun en voi lastani auttaa ja alkaa itelläki välillä itkettää kun näkee että pieneen sattuu vaan koko ajan ja auttaa ei voi..

valkolilja sulla se vasta onki rankkaa jos molemmat huutaa yhtäaikaa, tai jos toinen aloittaa kun toinen on rauhoittunut. :hug:

 
tupunan pojalle onnittelut ekasta hampaasta!!

Täällä meni vauvan osalta yö ihan hyvin mutta tuo Juho oli tosi levoton kun sille on taas tullu tämmösiä jälkiä selkään ja muualle kehoon




voiskohan olla jotai allergiaa nuo jäljet taasen??

Nyt on taas mentävä ruuan tekoon...
:wave:
 
Moikka! Pitkästä aikaa jos sais jotain itsekkin kirjoitettua.
Meillä menee tuon pikku prinsessan kanssa aivan loistavasti. Viime yönäkin nukkuin 6h putkeen ja heräsi kerran syömään välillä 21.30-3.30. Yöllä ei itke ollenkaan vaan alkaa vaan ähisemään kun on nälkä. Nukkuu kakkakin housussa vaikka monta tuntia jos en vaihtais:) Päivisin nukkuu vielä paljon, mutta iltaisin on hereillä ja jos ei muuten ,niin pidän hereillä "väkisin" eli otetaan ilmakylpyjä, pidän vatsallaan lattialla ja kylvetään.
2,5v kanssa tuntuu olevan vaikeampaa, kun hakee huomiota kaikein tavoin ja kiukuttelee pienimmistäkin asioista, mutta laitan kaiken nyt mustasukkaisuuden piikkiin...Onneks saan yöllä nukuttua niin hyvin, että jaksaa nää päivät ja kiukuttelut ihan hyvin. Ulos vaan olis kiva päästä, mutta tänäänkin aamulla oli pakkasta 26 astetta.
Mieskin on muuttunut positiivisempaaan suuntaan ja toi jopa kukkiakin mulle ja kehui hyväksi äidiksi. Sanoo rakkaaksi jne. jota ei tapahtunut raskausaikana ollenkaan ja muutenkin tuntui menevän tosi huonosti silloin. Olin jo valmis eroamaankin jos ei olis tullut muutosta. Mutta onneks nyt taas menee hyvin. :)
Nyt vaan sit tulee kirjoitettua omaa napaa...sorry!
Minkäs ikäisenä se rota-rokote annetaankaan???
Annatteko joka itkuun yleensä rintaa vai onko tietyt ruoka-ajat? Mä annan vaikka koko ajan jos huolii. Mulla vaan yks kaveri piti tiukasti kiinni 3-4 tunnein välein syötöstä ja lapsi huusikin jatkuvasti...mutta kun oli neuvolassa tai jossain sanottu että vauva syö 3-4 tunnin välein. Eikä uskonut millään, kun sanoin et kannattais imettää useamminkin. :headwall: Lapsi on hänellä ensimmäinen...
Nyt kyl täytyy mennä herättelemään pikkuista, kun on jo toista tuntia nukkunut kakat housussa. Ihme kun ei häiritse ollenkaan...

T:peggy+Emmi (huomenna 1kk :heart: )
 
PeggyBundy, mä annan kanssa rintaa aina, kun itkee. JOs on just syönyt, niin sitten koitetaan ensin syliä ja katotaan vaippa, mutta jos ne eivät auta, niin sitten syödään vaikka vartin välein. Tätä on siis lähinnä iltaisin, mikä käsittääkseni hyvinkin tavallista. Juuri tätini kanssa juteltiin siitä, kun ennen muinoin käskettiin pitämään tuo 3-4 tuntia ruokailujen välissä, että on se vaan ollut erikoinen sääntö. Ystäväsi lienee käsittänyt väärin neuvolassa sen, kun sanotaan, että vauvan pitäisi syödä vähintään sen 3-4 tunnin välein. Eihän kaikki vauvat välttämättä tarvitse kuin sen 3-4 tunnin välein, eikä meidänkään tarvitse öisin ja aamupäivisin kuin sen verran, mutta kyllä iltaisin tosiaan imetän tosi usein ja olisi se kyllä kamala kuunnella huutoa, kun nyt tiedän, että toinen rauhoittuu sillä sekunnilla, kun saa rinnan eteensä.

Tupuna, tulihan hurjan aikaisin hammas! Toivottavasti itkut olleet pääosin sen tuloa ja nyt sitten helpottaisi. On varmasti rankkaa, kun vauva huutaa monta tuntia putkeen. Muutamalla ystävällä ollut vastaava tilanne ja ymmärrän kyllä, että pakko päästä välillä toiseen huoneeseen, että jaksaa taas jatkaa vauvan hoitamista! Voimia sulle!
 
Meillä taas nuo itkut väheni huomattavasti, kun en anna enää ruokaa joka itkuun. Luulen, että vatsavaivat vaan paheni, kun vauva söi liikaa...Tosin meillä annetaankin nyt vaan pelkkää korviketta pullosta. Syötän 3 tunnin välein, ja syö noin 100-120ml kerrallaan. Jos oikein näyttää siltä, että itkee nälkäänsä, niin saatan antaa 2 tunnin väleinkin.
Iltasin saattaa tosiaan välillä syödä isompikin määriä/useammin, mut sitten nukutaankin pidempiä pätkiä.
 

Yhteistyössä