MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *maaliskuussa*

Heippa tännekkin! Tänään tosiaan ultrassa kävin. Todella mukava ja kokenut lääkäri, heti vatsaa tunnusteltuaan sanoi että kyllä tämä kohtu on raskaana ja veikkasi seitsämättä viikkoa. Ultrassa pikkuinen vastasi viikkoja 6+4ja sykekin löytyi heti <3.

Mulla alkoi eilen ihan järkyttävä pahoinvointi. Koko päivän kestävää ja olo on koko ajan sellainen, että jos suun avaa ja vähän rykäsee niin vatsansisältö on näkyvässä muodossa. Vähän jännittää että kauanko pahoinvointi tässä raskaudessa kestää ja kuinka pahaksi se yltyy. Esikoisesta oksensin vielä päivää ennen synnytystä ja saatoin oksentaa useastikin päivässä. Työmatkalla aamuisin ajoin vaan bussipysäkille sivuun ja kävin ojassa oksentamassa. Ja taskussa kulki koko ajan pussi ja paperia, jos sattui oksettamaan jossain missä ei vessaan pääse. Toivottavasti nyt pääsee vähän helpommalla, kun on kuitenkin tuo 1,5v ja arkisin vielä 1v kaverina hoidossa. Tänään oli onneksi vapaapäivä.
 
Hui, luin kaikki edellisen visiitin jälkeen ilmestyneet tekstit ja yhtään en muista mistä oli puhetta. Mutta hienoja ultrakuulumisia oli tullut, kaikille hyviä uutisia saaneille onnea ja Maaria-80 tuplaonnea!

Tein taas testin, ensimmäisen digi sellaisen. Näytti +3 niin kuin pitikin. Viimeksi tein samoilla viikoilla ja näytti siinä tuulimunassa 2-3. Jokohan sitä malttaisi odottaa ultraan saakka testaamatta. 1.5viikkoa on kyllä niin pitkä aika, että voi olla, että tulee tehtyä vielä testejä...

Huomenna töitä klo 7.30-21, en ymmärtä kuinka jaksan, kun meinaa flunssaa pukata oikein tosissaan., joutunut lämpöä ja lihaskipua lääkitsemään. Ihan kun ei ilmankin väsyttäisi tarpeeksi. Töissä vaan tehdään koko ajan vajaalla, niin kovin helpolla ei tule jäätyä pois.

Kuume ja toivottavasti mukana matkustava pieni 5+5
 
Iltaa mammat!

huh kun on tullut paljon uutta asiaa! täällä on ollut palstahiljaiseloa kun on työ ja 24/7 huono-olo vienyt viimeisetkin mehut :/
Ihania ultra kuulumisia on tullut paljon ja kaksosetkin vielä wau :heart: Itse neuvolaa odotellessa joka on onneksi jo reilun viikon päästä, sormet ja varpaat on ristissä että joku siellä masussa köllii :D Puhetta oli ollut kaksosten saamisesta, isäni siskot on kaksosia ja muutenkin on suvussa kaksosia niin voihan se olla mahdollista että siellä kaksikin olisi, mutta toivottavasti ei kun silloin loppuu tila kesken :LOL:
Vitamiineistakin oli puhetta, itsellä käytössä tällä hetkellä d-tabletit ja foolihappo, mutta ajattelin kyllä hakea sitä multivita mamaa tai ladyvita mamaa, ja kohta puoliin saa varmaan myös alkaa vetämään kaksin käsin obsidania(rauta) kun ainaki esikosta hemppa hyppäs niin paljon alaspäin.
Nyt täytyy varmaan hyppiä suihkuun että ehtii tiiraamaan mentalistia ja syömään jääkylmiä mandariineja namsk toimii tosi hyvin tähän pahoinvointiin ;) Onneksi huomenna on jo perstai niin pääsee vielä viikonlopun viettoonki!

Hirrrrrveen väsynyt rusina ja ykä 8+1
 
Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa joukkoon! :heart:

Täältäkin nyt jonon jatkoksi ultrakuulumisia, eli hienosti on kaikki ja 12mm mittainen pienokainen vastasi loistavasti viikkojaan 7+5. Kuulemma vähän epätarkka laite, mutta sanoi kuitenkin, että kuukautisista laskettu la pitänee hyvin paikkaansa. Tarkentuu sitten np-ultrassa, jos on tarvetta :). Tuhruvuodon takia otettiin muutama näyte, mutta sanoi vuodon voivan johtua myös istukan kehittymisestä, eikä mitään syytä huoleen kuulemma ole, kun sykekin näkyi jo hienosti :).

Tämmöiset pikakuulumiset täältä, pahoittelen etten ehdi nyt enempää mukaan keskusteluihin, mutta palaan sairastuvan hoitotädiksi :).

Mukavaa viikonlopun odottelua kaikille!

Haavemamma 7+5
 
idv
Huomenta muorit!

ihana lukea teidän ultra-kuulumisia :) (omaani odotellessa...)

onko kukaan teistä ollut esim. mäkkärissä tai muussa vastaavassa (jossa rasva haisee) töissä raskaana ollessaan? kuinka olette selvinneet? tämä muori alkaa olemaan jo tässä vaiheessa ihan mittaansa täynnä grillin käryä :D

psst Micaela , tsemppiä tälle päivälle! kaikki on varmasti paremmin kun hyvin :heart:

daizy06 päästään punnertamaan sinne parakkeihin sitten näitä pihalle! :D toisaalta parempi sekin, kun synnyttää homekasassa:) kunhan vaan muistavat siirtää kaikki tarvittavat tamineet sinne parakkeihin..

tämä painuu nyt peiton alle nukkumaan perinteiset 12 tunnin yöunet ennen seuraavaa yövuoroa!

Kivaa viikonloppua kaikille :)
idv+pienenpienisopuli 7+6
 
Viikko odotusta, epämääräistä olotilaa ja epätietoisuutta takana. Mutta kannatti odottaa: eilen ultrassa näkyi pienenpieni pikkusykkyrä ja syke. Mittojen perusteella 6+2. Nyt kestää tätä 24/7 kuvotustakin taas paremmin, kun jotain kehitystä on tapahtunut. Seuraavia väliaikatietoja luvassa vasta toukokuun 7. päivä, joten aion aktivoitua täällä :)

Aurinkoista viikonloppua kaikille !!

Helmi_Ilmari / 2. lapsi / LA ~15.11. / PHKS
 
idv,mä en taida osallistua parakkitoimintaan,kun mun synnytystapa on sectio :/

micaelalle täältäki hurjasti tsemppiä <3

helmi-ilmari,onnea ihanista uutisista <3

omaa napaa: tein eilen sen uuden digin ja vaihtuhan ne viikot siihen 2-3..huh! mä ilmeisesti eritän vaan hitaasti tuota hcg pissaan.vielä olis ultraan 10päivää...hui...mä niin toivon ja rukoilen että tälläkertaa kaikki olis hyvin..
kivaa viikonloppua kaikille!!

p.s pistin jo yksäriäkin tonne fb ryhmään pääsystä mutta kutsuja ei näy? voisiko joku ottaa asiakseen?
 
Onnittelut kaikille ultrassa käyneille, aivan ihana tunne varmasti nähdä se oma pieni ja tietää että kaikki on niinkuin pitääkin! :heart:

Mitä teillä ultrassa käyneillä on se ultra maksanut?
Itse olen pk-seudulta, ja soittelin jo muutamaan yksityiseen lääkäriasemaan, ja molemmissa hinta tulisi olemaan sen about 150€.
Jotenkin vaan muistan että aikoinaan joku tuttu olis sanonut että hänellä 90€-80€ koko setti, mutta en muista yhtään missä hän käynyt, vai onko hinnat sitten jo noussut yms..

Mutta eiköhän tuo hinta kuitenkin ole sen arvoinen kun sais tietää että kaikki on hyvin, en tiedä vielä uskallanko ensi viikoksi sitä varata, voi olla että vasta sitä seuraavalla. Haluan olla varma että pieni olisi sitten jo ainakin sen 7 viikkoa että näkyisi varmasti kaikki mitä pitäisi näkyä. :)

Mulle on tullut jo 3 kiloa lisää!! :( Mutta se johtuu varmasti tästä syömisestä, ihan kuin olisin antanut nyt itseni syödä kaikkia herkkuja, pakko tehdä stoppi tälle ja rupee taas käymään siellä aerobic tunneilla, vaikka kyllähän niitä kiloja tulee halus tai ei, mutta en mielelläni halua kauheesti niitä ylimääräisiä.. voishan sitä vähän kattoa mitä suuhunsa laittaa.. :LOL: Tuntuu että ruokahalu on vaan niin hyvä ollut, ja nälkä vaivaa vähän väliä.

Keväistä viikonloppu kaikille, tää tyttö lähtee tästä töihin viikonlopuks. :)
 
Vitamiineista: Mä yritän syödä mahdollisimman monipuolisesti.. Ja lisäksi otan sitten 25 (mikälie mikrogrammaa?) d-vitamiinia, sitten b-vitamiinia (auttaa väsymykseenkin, ainakin normaaliolosuhteissa), jaaa.. Ainiin, ja sitten tota vehnänalkioöljyä otan myös. C-vitamiinit saan varmasti noista mun sitruunamehuista ja vihreitä vihanneksia sekä täysjyväviljoja, jotka siis sisältävät folaatteja/folaattia. Mutta, oikeastaan ainoa mikä on muuttunut näin raskausajaksi on toi C-vitamiinin saanti, noita muita syön muutenkin ja pidän vitamiininsaantiani aivan riittävänä....
 
Mun ultra maksoi mehiläisessä reilut 40 e kelakorvauksen jälkeen ja oli aivan ihana ja kokenut lääkäri. Esikoisesta kävin lääkäritalolla ja maksoi muistaakseni n.90e. Musta tuo 40e on todellakin kohtuullinen summa siitä että näkee pienen sykkeen..<3
 
Heippa! Täällä on ja pamahtanut 3 kiloa lisää aloituspainosta. Näppärää :D
Oireita ei oo ollut niin pahoja muuta kuin väsymystä, onneksi oksentelua ei oo kertaakaan ollut.
Tänään varaan ensimmäisen neuvolan ensi viikolle ja samalla käskivät varaamaan np-ultran ennen pääsiäistä tai heti pääsiäisen jälkeen. On tää jännää!! :)

Micaela + pompula 8+2
 
Vitamiineista: suosittelen kaikille odottajille MINISUN Mama -vitamiinilisää, siinä ei ole A:ta, mutta sis. mm. rautaa, foolihappoa, b-vitamiineja, seleeniä... (17 eril.) Sen lisäksi kun ottaa jotain kalaöljyä niin avot!

Pahoinvointiin muuten voi auttaa muutama manteli (aamulla tyhjään vatsaan) - kannattaa kokeilla, mantelit muutenkin on hyperterveellisiä.
 
Tänään taas testi tehty. :whistle: Nyt mulla onkin enää jäljellä viikkonäytöllinen digi. Sen aattelin tehä ens viikolla. Tän päivänen testi oli hiukan vahvempi kun keskiviikon iltapissasta tehty, kai mun pitäs nyt vaan rauhottua. Mutku oisin halunnu tasavahvat viivat.

Ekan neuvolan varasin pääsiäisviikolle. Sillon on muistaakseni 6+1. Hiukan ennenaikaselta tuntuu mut täti oli sitä mieltä et se on sopiva aika. Esikoisesta olin vasta joskus 10+jotain ekan kerran.
 
Huh, nyt voin hieman huokaista! Aamulla pamahti digiin toivottu lukema: 3+. :D

Lisäksi kävin tänään (4+6) tosi varhaisessa ultrassa, koska pelko kohdunulkoisesta oli niin kova. Siellä näkyi normaalisti kohdussa raskauspussi, ruskuaispussi ja n. 1mm kokoinen sikiö. Kaikki vastasi aikaansa hyvin. Enempää ei vielä tässä vaiheessa näy, mutta tuokin oli jo loistouutinen ihan repaleisille hermoilleni. :p Pikkuinen on kuulemma kiinnittynyt parhaaseen mahdolliseen paikkaan, eli ihan ylös kohdun takaosaan. Gyne uskoi, että oikeassa alkuraskauden ultrassa (6+5) pitäisi sitten näkyä jo syykkeetkin.

Väitti myös, että keskenmenoriski olisi tässä vaiheessa enää vain noin 3 prosenttia! :O Itse en ihan tiedä, uskaltaisiko tuota uskoa?

No, joka tapauksessa, nyt kivi putosi hetkeksi sydämeltä. Menen vielä ensi viikon puolessa välissä kuitenkin myös veren hcg-määritykseen, niin sitten tietää vähän, missä senkin kanssa mennään. Ehkä sitä sitten tässä pikkuhiljaa alkaa rentoutua... =)

Mulla maksoi myös n. 160 euroa ultra. Jos vielä jatkossa käy yksityisellä, niin täytynee harkita tuota Mehiläistä. Onko siellä pääkaupunkiseudullakin noin halvat hinnat?

Hitsi, nyt on kurkku vähän kipeän tuntuinen. Toivottavasti vaan ei flussaa pukkaisi! : /

Neitipippuri 4+6
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille!

Hienoja ultrakuulumisia, onnittelut niistä!

Mää oottelen malttamattomana varhaisultraa, joka 2.4. Vielä kamalan pitkä aika! Neuvolaan en ole vieläkään soittanut, ajattelin josko ensi viikolla tai sitten heti ultran jälkeen. Tuntuisi niin kamalalta varata se ja sitten perua jos jotain sattuisi... Vaikka ei kai pitäisi ajatella noin pessimistisesti...

Mulla on pahoinvoinnit nostanu päätään. Oon oksennellu eilen ja tänään, veto kerrassaan pois ja väsy. Jos meno äityy oikein pahaksi, en kyllä epäröi hakea sairaslomaa.

Huh, nyt ei oikein juttu irtoa, taidan palata lepäileen...
 
Onpas tänne tullut taas hurjasti tekstiä...

Ihania ultrakuulumisia monella teistä! Odottavan aika on todella pitkä, itselläni olisi ar-ultra vasta vajaan kolmen viikon päästä. Miten mä kestän sinne asti? Meillä ar-ultra kuuluu neuvolaan, joten yritän malttaa odottaa sinne asti.

Oireet on ollut aika vähäisiä väsymystä ja palelua lukuunottamatta, niin pelko siitä, että kaikki ei olisikaan hyvin nostaa aina välillä päätään. Tänä aamuna onneksi meinasin joutua pönttöä halailemaan. (En kyllä olisi ikinä uskonut, että tällainen tuntuu hyvältä ja toivotulta olotilalta.)

PK 7+1
 
Ai niin, oletteko muuten kuulleet seuraavasta: Gyne sanoi, että juokseminen kannattaisi lopettaa saman tie. Ei siksi, että siitä olisi mitään vaaraa sikiölle, vaan siksi, että löystyttää raskauden aikana aivan hurjasti lantionpohjanlihaksia! :O Tätä hän kuulemma suosittelee kaikille aina heti alusta alkaen.

Täytyy varmaan sitten ruveta uimaan tai jotain, sillä en kyllä tieten tahtoen tahdo noita tärkeitä lihaksia löystyttää. No, mun pitäisi joka tapauksessa lopettaa juokseminen suht aikaisin muutenkin, kun mulla on yliliikkuvat nivelet, ja raskaudessa niiden löystyminen vaan lisääntyy... :kieh:
 
Viimeksi muokattu:
Terppaliini tulevat möhömahat!

Vitamiineista. Minä syön tuota raskaus- ja imetysajan Multivitaa. Esikoisen ja tokan raskausaikana söin Möller sydämelle, mikä oli raskausajalle hyvä (foolihappolisä).

Vitsit miten kaunis ilma!

Onnea uusista ultranäkymistä!

Juoksemisesta olen kuullut neuvolaterkkarilta samoja juttuja kuin neitipippuri. Mieluummin reipasta kävelyä. Juokseminen ilmeisesti myös löysyttää kohtulihasta?

Tänne tullut yksi jännä lisäoire. Olen väsynyt, mutta silti superenerginen! :)
Pahoinvointia ei ole ollut, mutta ruoka ei silti oikein maistu. Kokis kyllä uppoaa :|

Terkuin lissukka 6+en muista mitä!
 
Hejsan! Minäkin voisin liittyä seuraanne tuolta lokakuisten puolelta, sillä tänään oli eka neuvola ja siellä myös ultrattiin ja pieni vastasi viikkoja 7+0, mikä tarkoittaa sitä että laskettu aika siirtyy 23.10 -> 9.11..
Mulla on ollut pitkä kierto ja siksi siis moinen heitto, ovis ajoittunut kp 31!!

Miramei/ ensimmäinen/LKS La 9.11

Laskin itse tuon la:n tuosta seitsemästä viikosta, nt-ultrassa vasta vaihdetaan la.. Saatiin muuten extraultra kahen viikon päähän :)

Muoks: tärkein unohtui mainita: SYDÄN pamppaili ultrassa :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan mammat!

tervetuloa miramei! meillä onkin sitten sama synnäri :wave:
Miten voiki olla näin väsynyt, töistä kurvasin kotiin niin hyvin vaivaisesti jaksoin tessun pissattaa ja sitten mies lähtikin salille että pitäis esikkoa viihyttää :kieh:
Olen huomannut että minusta on alkanut tulla varsinainen hormoonipeto välillä, töissäkin mitä nälkäisemmäksi tulen sitä vihaisempi olen ja kotona kun koko ajan väsyttää niin sitten taas kiukuttaa. Välillä meinaa oikein itkupotkuraivari tulla kun joku menee vähäsenkään pieleen :LOL: voi mies parka..
Miramei jos saa udella niin minkä alueen neukkulassa kävit jossa ultrattiin( olettaen siis että paikkakuntamme on sama), itse kävin esikosta keskustan neuvolassa niin siellä ultrattiin, mutta nytten muuton myötä neuvola vaihtunut niin en tiedä että ultrataanko vaaranlammella. Ei ole pakko vastata jos tuntuu liian henkilökohtaiselta :)

Ihanaa alkavaa viikonloppua kaikille!

rusina ja ykä 8+2
 
Ultrat on mulla ainakin maksanut Helsingin keskustan Mehiläisessä 149€ kerta. Onhan se hirveä hinta mut omassa kaupungissa on niin vaikea saada yleiseltä aikaa niin mentiin helpointa ja varminta tietä :)

Huh miten täysi olo kun söi hirmusesti ruokaa ja karkkia. Vähän vielä lisää massaa ;) Kyllä pelottaa mennä tiistaina neuvolan puntariin kun en ole koskaan painanut näin paljon, 3 kiloa tullut ja paino nyt 63kg :p
 

Yhteistyössä