MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *toukokuussa*

MARRASKUUN 2012 MASUASUKIT




Menossa mukana:

Laskettuaika (LA) / nimimerkki / monesko lapsi / synnytyssairaala



25.10
Henna-Riikka / ensimmäinen / KOKS

26.10
Micaela / ensimmäinen / LS / poikaolo

28.10
Toiveikas/3.lapsi/

30.10
PikkuA/2.lapsi/ PHKS

31.10 - 1.11
pikkupampula/toinen/ ?
PePa / kolmas / KOS
Muumimammutti /neljäs/ K-PKS
Pampula84 / ensimmäinen / OYS
mnica / ensimmäinen / K-PKS

2.11.
neonroze / ensimmäinen / ?

3.11.
idv / ensimmäinen / K-SKS
Haavemamma / toinen / KYS / tyttöolo
Maaria-80/ toinen & kolmas/KYS
Iida / toinen / KAKS

4.11.
mammuttiäiti / neljäs / SAS
Jenema91 / toinen / TAYS
nellielli / ensimmäinen / TAYS
kaimaki/ toinen/ SatKS

5.11.
minena / ensimmäinen / ?
Erika76 / 3. / HYS/NKL
idylli / ensimmäinen / ? / poikaolo
kiukuttelija / toinen / PKKS

6.11
Acacia / ensimmäinen /K-SKS
hevosenkenkä/kolmas/kättäri

7.11.
x2 / ? / Satks
HilmaVilma/toinen/NKL
natuzani/toinen/?
Rusina2010 / 2. / LKS
turbiini84/neljäs/VAS tai TAYS
Suzyy/ ensimmäinen/ NKL
*metsätähti*/ensimmäinen/OYS
PikkunenKakkonen / toinen/ ?

8.11
Adelen / toinen lapsi / Kättäri

9.11
Maniokki / toinen / Seks
Mereneid / kuudes / EKKS
Scala, kahdeksas, NKL
SaNi81 / kolmas/ PKKS / tyttöolo
LMLB/ ensimmäinen/ PHKS

10.11
HK3 / neljäs / TAYS
HJ / 1. / ? (ei vielä tiedossa)
Senna / toinen / KYS
Miukuliini77/kolma/Kys
Lissukka / kolmas / SAS
nami / kolmas / PHKS
Kerpele / kolmas / LS

11.11
Eris/ensimmäinen/PHKS
Ipna / toinen / PS
Kasvimaa/ kolmas /TYKS
Tirpsis / toinen / OYS / poikaolo

12.11.
Janoscin tarinatuokio/neljäs tulossa/ SatKS
miraaz/toinen/LPKS
Ain00/ Toinen / Koks

13.11
Nasuli/Tikru / ensimmäinen / SatKs

14.11
Harakanhattu / toinen / Tays

15.11
Helmi_Ilmari / toinen / PHKS
Firesun/toinen/Kätilöopisto
iia84/esikoinen/PS / tyttöolo
annis_ / toinen / K-HKS

16.11
mibetsy / toinen / ?
Inari-11/toinen/LPKS
Toiveajatus/ensimmäinen/ OYS

17.11
Nelli /kolmas / TYKS
Kuume 82/ toinen/ Tays / poikaolo
Lumpe / toinen / ?
kumisaapas / toinen / Kätilöopiston sairaala
emmilotta / ensimmäinen / ?
hannama /viides /seks

18.11
Rontti1 / toinen / PKKS
Lumineiti / ensimmäinen / TAYS

19.11
Aada 76 / toinen lapsi/ TYKS
Empiria / eka / Tays
Tunafish-78 / ensimmäinen / NKL
Lily_ / ensimmäinen / NKL

21.11
Jnni/ensimmäinen/SeKS
Iippari / Ensimmäinen / Kätilöopisto? / poikaolo

22.11
Jenskuliina / neljäs lapsi/ ?
taiska87 /toinen /k-pks

23.11
Sandells81 / ensimmäinen/K-HKS

24.11
daizy06 / kuudes / ksks
Neitipippuri / Ensimmäinen/ NKL
Vili-Jonkka/toinen/Satks
Tirppana83/ensimmäinen/EKKS

25.11
Niipa-85/ toinen / Tyks / poikaolo
Still Counting / ensimmäinen / PS

26.11
kaukau / neljäs / ?

28.11
Mamma2012/ensimmäinen / ?

29.11
Melanie75 / kolmas / ?
fourth gift / neljäs lapsi / SatKS / poikaolo



* * * * *
Menetyksen kohdanneet:



pesco
marrasmasu12
Kehrä
Aniit
Miramei
Cattibrie
Mirtsu81
kultakimpale2
hippunen82
Tulkinnanvarainen

:(

Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:


JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus



Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Viime kuun pinomme: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2119806-marraskuun-2012-masuasukit-3-huhtikuussa/
 
Viimeksi muokattu:
Mulle kanssa muutosta. LA 10.11.

Mä voin olla väärässäkin mutta tunsin pienen sykäyksen eilen illalla alavatsalla.
Mullahan on siis ollut esikoisen syntymästä asti tosi jykeviä haamupotkuja kaikenlaista muutakin vatsan muljumisia.. Toi eilinen pikkuruinen tökkäys tai sellainen jännä.. oli ihan erilainen kuin mikään muu. Mulla on alavatsa kuplinut koko alkuraskauden, mutta tää ei ollut sellastakaan... Oon tuntenut aika aikaisin ekat liikkeet noista aiemmistakin, vaikka istukkakin on ollut edessä, mutta tuntuu silti vähän epätodelliselta että voisinko todella tuntea jo tässä vaiheessa jotain? Ja edellisten kohdalla olen siis tiennyt tuntevani liikkeet siitä kun neuvolassa on kuunneltu sydänääniä ja mä olen kertonut mistä kohtaa niitä kannattaa etsiä ja jos otus on liikkunut alta pois niin olen osannut kertoa minne se meni. Vitsi se kotiversio olis niin kiva tämänkin takia :D Olis mainiota tietää tuolla tavalla että milloin on ihan oikeasti tiennyt missä beibe on.

Mulla oli muuten taaksepäin kallistunut kohtu! sanoi ultraaja.. Olin ihan ihmeissäni koska ei mulla oo ikinä tollasesta ennen mainittu ja sitten vielä ihmetyttää kun tää vatsa on jo siis iso, että olikohan tuo edes oikeassa sen taaksepäin kallistuvan kohdun kanssa :whistle: .....Mä oon tällanen maailman ihanin asiakas kun epäilen näitä juttuja :LOL:

Ainiin! Nyt kun olen vähän edes messissä näiden raskausviikkojen kanssa:

Kerpele ja pikku Elvis-Kerttuli rv 12+4
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta pinosta!

Mulle voisi kans vaihtaa LA:ksi 11.11 kun kerran vaihtui np ultrassa.

Turbiini84 toivottavasti huomenna sieltä eloa kuitenkin löytyy... jos vain toukka ollut jotenkin sellaisessa asennossa ettei vaan kuulu.

).( Tänne ei kuulu ihmeitä... tänään oli yllättävä etova olo aamulla ihan hetkisen ajan mutta meni ohi nopsaan. Taisi johtua siitä etten syönyt kunnollista aamupalaa vaan pienen jogurtin vaan. Mulla kun on vähän onglema syömisen kanssa kun mitään ei tee oikein mieli. Vielä ei ole kerrottu juurikaan kenellekään... ei ole vaan uskaltanut. Lauantaina lähden anopin (+ esikoisen ja anopin siskon) kanssa etelään ja ehkä silloin pitää jo kertoa etteivät ihmettele...

ipna 12+3 (eli ns turvallisilla viikoilla ollaan)
 
HK3
Iloista toukokuuta pinoon!

Kerpele, mulla samaa, ihan kuin joku silloin tällöin tökkis tossa navan ja häpyluun puolessavälissä. En tiedä varmaks onko se juuri sitä, mutta toivon niin :)

Maha on kyllä jo kivasti pyöristynyt, odottelen innolla lämpimiä päiviä, kun voi vetästä leggarit jalkaan ja jonkun kivan tunikan :)

Ens maanantaina olis np-ultra, hieman jännittää, että mitä kaikkea sitä näkyykään 13+2 viikoilla 3D:llä :heart:

HK3 12+4
 
Moikka kaikille!

Jos mäkin nyt sitten alan kirjottelemaan, lukenut oon kyllä aktiivisesti :D Eli siis raskaana ollaan, laskettu aika neuvolan laskujen mukaan 24.11, eli sillä tiedolla mennään nyt. Parin viikon päästä olisi np-ultra ja muutama päivä aikaisemmin veriseula. Esikoisesta (poika 2/09) niissä kävin myös, nyt samat ajatukset kuin silloinkin. Kuvotusta etenkin iltapainotteisesti on...ei niin mukavaa, mutta okesentelua ei ole ollut. Oman lisänsä tähän alkuvaiheen todella hehkeeseen oloon tekee elinikäinen toverini (vihamieheni....) ms-tauti, pukkasi oikein kunnon pahenemisvaiheen päälle samoihin aikoihin positiivisen testin kanssa. No, oon nyt ollut saikulla ja taudin puolesta olisin työkuntoinen, mutta nyt tuli kunnon räkis vielä...iso blaah! No, meneepä nyt sitten kaikki väsymykset ja pahat olot samalla saikulla...Ensi viikolla sitten töihin. Sitten on viikkojakin aika kivasti, työn luonteesta johtuen ei kovin kauan salassa pysy =D

Eli siis 24.11. Vili-Jonkka/toinen/Satks

Vili-Jonkka ja pompan-nappi 10+4
 
Tervetuloa Vili- Jonkka! ja tsemppiä kaikille jotka ultraan ovat menossa. Mä oon tämän päivän saanut mukavasti kerättyä voimia kun esikoinen ollut kipeenä ja nukkunut lähes koko päivän. Varastosta hain kasan kirpparille meneviä laatikoita ja ne olis tarkoitus huomenna viedä myyntiin. Sitä päivää odottelen kun saan varaston ylähyllyltä ottaa selvitykseen kaikki vauvalaatikot...
 
kiitos uudesta pinosta.

kuoleman väsynyt kaiken hoitamisesta jälleen tämänkin päivän... :(

neuvolassa käyty, ihana ja empaattinen terkkari. LA 28.11. eli tänään poksuu 10+0 näin se sanoi.

ei jaksa nyt muuta.

fourth gift ja pikkupalleroinen 10+0
 
Heissan!

Tänään oli siis se np-ultra ja kaikki oli niinkuin pitääkin! :heart:
Pikkunen siellä kovasti mylttäsi ja pyöri =)
Niskaturvotus oli 1,5mm eli ihan hyvä.
Ja vastasi viikkoja 13+3, eli päivän edellä jo menee, mutta eipä sitä laskettuu aikaa sen takia rueta muuttelee. Mutta tuolla listassa mulla on se omien laskujen mukaan laskettu, neuvolan mukaan LA on 5.11. joten mennään nyt sen mukaan.

Kysta oli edelleen siellä, n.4cm vissiinki. Rakenneultrassa katotaan sitä uudestaan, jos on kasvanut niin seuranta ja katotaan tilanteen mukaan jatko, jos pysyy ennallaan/kutistuu/häviää niin hyvä juttu!
Onko kellään mitään kokemuksia tuosta? Minuu nyt huolettaa se, että jos se onkin kasvanu hirveesti tai puhkeaa(?) tai jotain ja joudun leikkaukseen ja APUA!
Mulle ei pitäs ikinä kertoo mitään tollasii kun alan heti murehtii ja panikoida.

kiukuttelija 13+2
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa ja kiitos uudesta pinosta :)

Täällä ei ole jaksettu kirjoitella pariin viikkoon kun on jotenkin ihan epätodellinen olo, että ollaanko tässä raskaana vai ei...nyt sitten pari päivää panikoinut ihan huolella huomista np-ultraa. Viime yönä näin jopa painajaisia että kätilö totesi: tämä on nyt vähän epätavallista mutta tällä sikiöllä on kolme päätä! Että sellasta.

Nyt oli vaan pakko tulla avautumaan kun tulen kohta hulluksi ja tuo mieskään ei oikein ymmärrä. Toteaa vain rauhallisesti että jos ei ole kaikki hyvin niin ei sille sitten minkään voi. Järjellä kun ajattelen niin näinhän se tottakai menee, mutta...
no onneksi on aamu aika niin ei tarvi koko päivää enää odotella, kunhan ensi yön vaan saisi jotenkin nukuttua.

Nyt tuli aika oma napaista. Jatkossa enemmän muita. Seurannut olen kyllä taustalla tilanteita mitä on ollut: fourth gift onneksi teilläkin päättyi hyvin :)

Firesun & pulla 11+6 (huomenna poksuis se "maaginen" 12, jee)
 
Moikka moii ja hyvää toukokuuta kaikille Marrasmasuille!

Ultrassa käytiin tänään ja siellähän se pötkylä vilkutteli! :) Pieni oli jo 7cm pitkä ja koko vastasi kuulemma viikkoja. Niskaturvotus 1,3, eli normaali oli.


Huom päivittäjä! Laskettuaika muuttui: 14.11. / Harakanhattu / toinen / Tays

Tänään poksutellaan myös eli 12+0 ja niin heilahti 13 viikko käyntiin!

Harakanhattu ja pieni 12+0 <3
 
Ihanaa olla jo toukokuussa:D täällä pahoinvointi on ja pysyy,mut mitä en kestäisi pikkuisen vuoksi! Kovin iltapainoitteista on munkin pahaolo. Eilen oksensin sit ruhtinaalliset neljä kertaa...yök!!! Meillä on ens viikko ke np-ultra ja sillon mul on vasta rv 11+4 meneillään ja monella se on vasta rv 12+?:O! pitää luottaa neuvolaan,et ne tietää:D tsemppiä ja onnea kaikille!

Uskoa täynnä ja muru 10+4
 
Tällä viikolla oon taas töissä ollut, tosin eilinen oli vapaata ja maanantaikin erittäin lyhyt vuoro. Ja tänään vaihteeksi iltaa. Pahoinvointi onneksi helpottamaan päin, eli ihan hyvin sen puoleen töissä pärjäsi. Väsy vaan meinaa tähän aikaan jo painaa, toivon mukaan aamulla osaisi hieman pidempään edes nukkua. Jotenkin tässä raskausaikana on tuo unirytmi mennyt ihan päälaelleen. Aiemmin tykkäsin valvoa illat ja nukkua pidempään. Nyt en vaan pysty. Ja aamulla sitten herään jo aikaisin.

Huomenna olisi labra, siellä ottavat verikokeita. Ilmeisesti katsotaan vaan onko jotain sukupuolitauteja tms. En tiedä sitten onko joka paikassa tällaista käytäntöä, mutta täällä näyttäisi olevan. Ja pissanäyte pitäisi kanssa viedä.

Vatsa on täälläkin kasvanut, enimmäkseen varmaan turvotusta, mutta ei sitäkään enää ainakaan niin tunnu kuin ihan alussa. Vyötärön ympärys on näköjään kasvanut 3cm ihan parissa viikossa, lähtötilannetta ei tullut mitattua, niin ei tiedä kuin paljon on kokonaisuudessaan tullut. Rinnanympärys on normaalista kasvanut pari senttiä. Kasvua ei varsinaisesti ole ollut, mutta jotenkin kiinteytyneet ovat ja painavamman tuntuiset. Ei tartteis nyt ihan heti kasvaakaan, lähtötasokin kun on DD-kuppi. En edes halua kuvitella mitä ne on kun maitoa alkaa tulemaan :D

Taitaa joutaa nukkumaan, kun kissatkin sai houkuteltua sisälle. Huomaa että kevättä ilmassa, kun eihän ne käy sisällä kuin syömässä ja yöksi ollaan otettu sisälle ne nukkumaan.

Niin ja olis kiva jo pikkuhiljaa tuonne listallekin päästä, eli kerrataan nyt taas:
LA25.11/Tirppana83/ensimmäinen/EKKS
 
ja sillon kun tarttis töihin saada ittensä kuntopon niin eikös tuo taapero huuda illan, ja heräsi nytkin aamulla niin etten saanu ite rauhassa heräillä :kieh:
mun päivä on auttamatta pilalla kun rauhallinen aamukahvi-tuokio iltalehden lukemisen kanssa jää väliin... murrrrrr...

pikaisesti tänne vaan, eli seula: en osallistunutkaan veriseulaan... päätin etten anna näytettä, koska lisää vain turhaa huolta, miehen ei tarvii saada tietää. sillä on nyt ihan riittävästi stressiä muutenkin, niin en viitsinyt koko juttuun lähteä.
ultra on sitten parin viikon päästä.
eikä nuo verikokeen tulokset ole edes varma tae lapsen terveydestä. poikkeavuuksia voi olla ja silti syntyä terve tenava.
nähdään sitten synnärillä mikä on lopputulos.

sokerirasitus mittailen arvoja tässä viikoille 20 saakka, sitten menen rasitukseen.

nyt täytyy kiiruhtaa hei...
 
turbiini84 Toivottavasti kaikki on teillä kunnossa :hug: tule sit kertomaan miten kävi ultrassa. Miulehan tuo neuvolan täti sano että jos on aikaisemmin kuulunut niin pitäisi se kuulua edelleen. MUTTA onneksi tänään teillä se ultra aamusta ni kaikki selviää. :hug:
Menetyksenkohdanneiden lista ei tarvitsisi enää kasvaa, onneksi alkaa kaikilla viikot olemaan kohta "paremmalla" puolella vaikka eise huoli katoa koko odotuksen aikana.

rontti1 11+1 (11+4)
 
Turbiini84 paljon voimia päivään. Toivottavasti teidän pienellä on kaikki hyvin :hug:

Kiitti Micaela uudesta pinosta.

Tervetuloa uudet odottajat :)

Omaan napaan ei kuulu mitään uutta, keveämpi ja parempi elämä aloitettu. Normaali farkut puristaa jo mahaa tosi ikävästi ja viikonloppuna meinasin jo turvautua äitiyspöksylöihin. Kaappiin ne toistaiseksi jäi, katsotaan ensi viikon ultran jälkeen, onko mahan kasvulle muuta selitystä kuin vappu herkuttelu :D

Inari & Juri Kakara 11+6
 
  • Tykkää
Reactions: turbiini84
Huomenta!

Uusia oli tullut, tervetuloa mukaan!

turbiini84 Toivotaan, että vauva olisi kunnossa kaikesta huolimatta. Ehkä vain piilotteli doppleria.

Kerpele Minä tunsin viime raskaudessa ensimmäiset tökkäisyt rv 13+4. En sitä kauheesti kylillä huudellut, kun tiedän, että monikaan ei usko, että on mahdollista. Pari viikkoa niitä tuntui, ja sitten ne loppui muutamaksi viikoksi alkaen sitten uudelleen tuntumaan puolenvälin jälkeen.

Tirppana Nuo verikokeet on ihan rutiinijuttu. Jos jotain tauteja löytyy, se aiheuttaa varotoimia esim. synnytykseen ihan vauvan ja henkilökunnan kannalta.

Itse odottelen sokerirasituksen tuloksia tänään. Jos jään kiinni, ei tarvitse tehdä sitä uudelleen, mikä on ihan ok. Mulla tuo rd on ollut hoidossa ihan vaan syömisten tarkkailulla. Jos en jää kiinni, niin uusi rasitus on vielä edessä rv 26-28.

Mulla on ollut ns. loma. Mies on ollut talvilomalla kokonaisen kuukauden ja mukana tässä arjen pyörityksessä, joten mullakin on ollut löysempää. Nyt sitten arki taas alkoi, ja mies lähti töihin. Täytyy vaan tsempata ja ryhdistäytyä tekemään kotihommat, ruuat, kauppareissut, ulkoilut jne yksin. Mies on myös kuljetusalalla ja päivät ympäripyöreitä, joten en tohdi häntä kotihommilla enää työpäivän lisäksi rasittaa.

Viileän aurinkoista kevätpäivää kaikille!

Scala rv 12+6

la:n voisi päivittää 9.11.2012
 
Täällä maha pyöristyy ja kaikki oireet ovat hävinneet aikalailla, vain kohdun kasvukipuja jäljellä ja uutena huippaus.. Ja onhan tuota sydämen tykytystäkin vielä jonkin verran jäljellä.. Mutta olo onnellinen :)

Ja hei sitten kun rakenneultrat alkaa lähestyä niin voidaan laittaa tuohon listaan tyttö/poikalupaus niin katsotaan miten matchaavat omiin tuntemuksiin sukupuolesta :) :)

Micaela & Pompula 14+6
 
Kiitokset Micaelalle uuden pinon päivittämisestä. Mä en ole työelämään joutunut vielä palaamaan esikoisen syntymän jälkeen (syntyi 12/10), koska hoitovapaalla olen edelleen. Esikoinen siis 1v. 4kk vanha. Ja pitkä rupeamahan tästä tulee, kun toinen syntyy marraskuun puolenvälin paikkeilla. Tarkoitukseni olisi olla kotona, kunhan nuorin lapsi täyttää kolme.

Huomenna on np-ultra ja vähän jo jännittää. Mies ei pääse mukaan, tod.näk. kiinni koulussa sen verran. Mutta hoitajan sain onneksi lapsellemme miehen veljestä. Sinne kun ei lapsia saa ottaa juoksentelemaan. Ymmärrän kyllä. Kerrotaan lisää kuulumisia sitten huomenna tai viikonloppuna, kun tiedän enemmän.

Kumisaapas 12+jotain (en nyt muista)
 
Paniikkia pukkaa...tänään ultra ja pitikin jännityksen kasvaa juuri viime metreillä, sillä pyyhkäistessä tuli aamulla punaista. Sen jälkeen ei mitään, mutta vähän jomottelee masua. Toivottavasti kaikki on hyvin ja onneksi saa tilanteen heti tänään selville. Mullahan on nyt tullut verta kolmeen otteeseen, tosin vain pyyhkäisyn verran. Ekan kerran vkolla 6, vkolla 7 ja nyt. Vielä viime viikollahan sydänäänet kuuluivat terkalla joten toivotaan et harmitonta...tulen ilmoittelemaan kuulumiset sitten myöhemmin, ultra klo 14.

Jännittävä Nelli 11+5
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Täälläkin ollut havaittavissa kummia tuntemuksia alavatsalla! Viime viikolla tunsin sellaisia hentoja kutituksia..ihan kuin perhosia vatsassa..olisiko pikkuinen vähän töninyt! :heart: tällä viikolla ollut ihme värinää alavatsalla...luultavasti jonkinlaisia suolisto-oireita vaan.. :LOL:

Onko teillä kuinka nopeasti maha alkanut näkyä ensimmäisessä raskaudessa? Voisin kuvitella, että pientä pömppöä tossa olisi.. :D ja miten liikkeet? Kuinka nopeasti niitä voi oikeasti kunnolla tuntea?

nelli-n tsemppiä ultraan! :) eiköhän siä kaikki oo hyvin! :)

Nellielli ja pötkö 13+4
 
Noista liikkeistä vielä sen verran, että mulla siis tuntu esikoisesta ekat ihan kunnolla tunnistettavat liikkeet rv 14-15 vaihteessa ja rv 17 näky jo mahan päältä. Nyt sitten kätilöltä kysyin, että voiko tuntua jo nyt (rv 12-13) ja sanoi, että kyllä voi, varsinkin kun esikoisesta kans noin aikasi tuntunu. =) Eli kai nää tuntemukset sitte niitä liikkeitä on, ainaki osa:heart:

nellielli mulla tais ekassa raskaudessa siinä rv 12+ kieppeillä näkyä semmonen pienen pieni pömppö (tosin mulla oli sillon bmi 16 ja eteenpäin kallistunut kohtu, mutta kuitenkin).

nelli-n tsemppiä ultraan! :)

Ainiin, istukka oli "lähinnä takaseinässä, mutta alle sentin verran kohdunsuun päällä", mutta se varmaankin vielä siirtyy siitä pois.

Hitsi kun mä en ikinä muista kerralla kaikkea kirjottaa. nytkin oli vaikka mitä mielessä, mutta enpä minä enää muista yhtään. :headwall:

Taidan tästä sitten lähteä poitsun kanssa vähän ulkoilemaan..

kiukuttelija 13+3
 

Yhteistyössä