Marraskuun masuasukit 2013 *elokuussa*

Poks! 25+0 jestas että tää on pitkällä!

Tänään ois eka työpäivä kuuden viikon loman jälkeen, pieniä orientoitumisongelmia ..
Lisäksi on alkanut hirvittää miten syyskuun menee kun viikkoja on jo paljon ja jos nää liitoskivut jatkuu ja pahenee. Pitäs jaksaa lastenhoito, ja työpäivän päälle siivoilut ja kauppareissut sekä muuton tekeminen :D turha kai etukäteen miettiä.
Iloitsen sen sijaan että meille tarjottiin kämppää ja 16. Päivä mennään katsoon sitä :)

Susimieli ja pikkusisko 25+0
 
susimieli nostan kyllä hattua kun vielä loppuraskaudessa pystyt muuttokin sitten touhuamaan! Toivottavasti asunto miellyttää teitä ja pääsette uutta kotia laittamaan, onhan se kodin uudelleen järjestys aina välillä ihan vapauttavaakin :D

Täälläkin tänään POKS 24+0 <3

Talventähti ja ärväke 24+0
 
Viimeksi muokattu:
Täällä poksahti eilen raskauden viimeinen kolmannes käyntiin ja oli eka perhevalmennuskin! :) aika vaan rientää, jee! Vielä vajaa 7 viikkoa pitäs jaksaa töissä.
Meillä talonrakennus käynnissä ja muutto pian pienen syntymän jälkeen, että kiirusta pitää täälläkin. Sintti intoutui eilen potkimaan kylkiluita kun ajoin autolla raksalta kotiin. Täytyy sanoa, että melkoisesti voimaa on jo pienellä!

Miramei & Sintti 28+1
 
Moikka!

Pitkästä aikaa neuvolassa, kaikki ok, mitä nyt verenpaineet olleet koholla koko ajan. Sokerirasitus tarvis varata, en vaan tunnu saavan aikaiseksi. Lääkärineuvola kolmen viikon päästä.

Onko kukaan muuten koskaan kuullut, että jos on tarpeeksi huono näkö, ei saisi synnyttää alakautta? :O Eräs tuttavani kertoi tälläisen jutun (hänen siskolleen kuulemma vuonna nakki sanottu näin), en kyllä ihan usko tuota, enkä oikein netistäkään tietoa löytänyt asiasta!

Mua nyt ottaa aivoon töissä ja lujaa; mua selvästi dissataan, koska olen raskaana. En pääse osallistumaan tiettyihin koulutuksiin ja palavereihin, vedotaan siihen että kuitenkin jään jo kohta pois. "Kai sinä nyt ymmärrät, ei ole järkeä osallistua.." Harmittaa vaan kun olen tällä hetkellä kuitenkin täysin työkuntoinen, ei mitään vaivoja. Tekisi mieli sanoa että jaaha, kaipa mä sitten voin jo alkaa hidastamaan tahtia muutenkin töissä, kun kuitenkin jään jo kohta pois.. se tuskin kävisi kuitenkaan pomolle päinsä! :mad: No, ylihuomenna alkaa kauan odotettu KESÄLOMA, katsotaan sitä työkuntoa sitten taas sen jälkeen. :kieh:

Muuten kaikki ok, vointi tosiaan hyvä, vaikka välillä maha tuntuu jo aika raskaalta :)

-Pippari rv 24+4
 
Voihan väsymys... en voi paremmin sanoa... Se ois loma ja mitään ei jaksa tehdä :( Täs orientoiduin jo huomiseen sokerirasitukseen ja meinasin pitää vimosen puolen tunnin tankkauksen, kun sit hokasinki et enhä mä mitää saa enää syyä/juua ko pitää se hemmetin 12 h olla paastos :( Ja arvatkaa vaan janottaako mua ja oisko ollu nälkäkin :(

Supisteleekin taas niin maan perusteellisesti... Kaik on ny niiiiiiiiiiin vali vali... Tosi kiva ko tällanen helle ja juuakaa saa ennen ko huomen joskus puol 10 jälkeen :/ Aaaaaaaaaaargh.... mä niiiiiiiiin tykkään... Sama alkaa koht unille ni pääsee paljon helpommalla :) Ko vaan jaksas aamuun saakka nukkua...

Mut josko painus peiton alle töllön pariin ja yrittäs unohtaa nälän ja janon :D

Anskuli&Papu 27+2
 
Susimieli No katos jotenkin ilmeisesti niin että kun on kovasti likinäköinen niin silmämuna on eri muotoinen ja sitte kun ponnistaa niin verkkokalvo (??) voi irrota? :D Voi toki olla että tää tutun siskon tapaus oli joku silmänpohjanrappeumatauti tai vastaava, jos sekoitti siihen..? Mut olis kyllä kiinnostavaa kuulla, oonko ainoa joka tälläistä on kuullut? :)
 
Heips kaikille täällä ollaan hengissä eikä olla kadottu facebookkiin, en ole siihen ryhmään liittynyt.. Täällä ollaan vaan oltu niin lomalla, ettei ole tullut kirjoiteltua..
Välillä olen käynyt lukemassa, mutta siihen on jäänyt..
Täällä oli NL 31.7. kaik oli aivan hyvin paino vain oli päässyt vähän nousemaan.. :$ Tiistaina olin sokerirasituksessa sen tuloksia en ole vielä saanut, kun neuvolassa oltiin kokoustamassa, sanoi ilmoittelevansa tänään minulle..
14 pv on eka perhevalmennus, jännää.. :)
Ja 26.8. on N.. Kyllä ohjelmaa riittää.. :)
Ensiviikolla alkaa taas työt ja kesäloma on ohi, mulla on niin mukavasti mennyt aika, että ei yhtään kiinnosta mennä töihin, mutta onneksi on vain 6vk sitten alkaa äitiysloma. :heart:
Kelalta on tullut kirje että äitiyspakkaus tulee 2vk sisällä.. Vanhempainraha on vielä käsiteltävänä, soitin kelaan eilen ja kysyin, että onko siellä kaikki nyt ok? Niin työnantajan jutut puuttui. Sitten kysyin, että onko sieltä lähetetty työmaalle mitään kirjettä, että mitä työmaan pitää antaa niin ei kuulemma ole. Pyysin sitten että voisitteko kuule lähettää kun minä olen meidän työmaalla ihan ensimmäinen joka on jäämässä äitiyslomalle ja mulle työmaalta ihan suoraan sanottiin että nämä on ihan uusia asioita heilläkin (miesvoittoinen ala, ainoa nainen meillä).. Kyllä ne sieltä kelasta lupasi nyt sit lähettää ja kun kerroin että ensimmäistä odotan, että uusia asioita nämä on minullekin ja sitten meidän työnantajalle, että laittakaahan menemään sinne työmaalle tietoa mitä sinne pitää olla, kun ei ne tiedä, vaikka kyllä mua ketuttaa, ettei ne työmaallakaan ole selvittänyt asiaa...
Argh kun mulla meni hermo, onneksi vaisto sanoi että tässä mättää nyt joku, mutta onneksi se sanoi siellä kelassa, että mun osalta on kaikki ok, niin ei voi sitten ainakaan mua syyttää, ettenkö ole ollut ajoissa asialla, ja se sanoi että kyllä he välillä lähettää työnantajalle sellasen kirjeen missä sanotaan mitä hein pitää kelalle antaa, mutta miksi ei nyt sitten voinut? Huooh, no maanantaina pitää kysellä heti pomolta, että onko ne saanut kelalta postia..
Noh onneksi tuli soitettua, siellä se olisi muuten aina vaan käsiteltävänä ja ihmettelisin, että mikä tässä kestää...

Että semmosta avautumista tänne.. :D

susupala ja masukki<3 27+1
 
Viimeksi muokattu:
eilen oli se sokerirastitus kaikki oli alle niiden arvojen eli hyvä juttu siis :) käskivät kuitenkin olla tarkkana syömisten kanssa kun isälläni on 2 tyypin diapetes...nyt odotellaan vaan kelalta päätöksiä tuista ja että vakuutuksesta tulis varmistus....
ostin hoitotason pinniksen päälle tori.fi sivuilta :) sieltä löytyy paljon kaikkea hyvä kuntoista tarviketta! kannattaa käydä katselemassa. remontit edistyy pikku hiljaa jos loppu kuusta olis sitte jo oma kylppäri taas käytettävissä :) olin hierojalla eilen mikä oli taas niin ihanaa! orashopissa on muutaman väriset jovi air vaunut ja hoitolaukku yht 459 € tarjouksessa , jos jotakuta kiinnostaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Menin vääränä päivänä neuvolalääkärille :headwall: Onneks neuvolassa ottivat vastaan et sain tilittää supistuksistani sun muusta. Protskut olikin plussalla ja koitti soittaa mulle aikaa äitipolille jatkuvien suppareitten, pääkipujen ja kohonneen vereenpaineen takia ja lähete tulee EHKÄ.. Ei oo kait niin vakavaa vaikka römpsä levällään vedän meneen näillä viikoilla ja kärvistelen suppareista! Jesus että kiehuu oma tyhmyys ja tuo äitipolin toiminta!! :headwall: Ainii, kohdun mitta kasvaa hurjaa vauhtia! Nyt oli 32, 6cm kasvanu kolmessa viikossa !?

KyyneltenHymy & Mötikkä 27+6
 
kyyneltenhymy aika outoa touhua kyllä.. Vaadi se lähete että tarkistavat kohdunsuun sekä noi oireet, ettei vaan oo mitään raskausmyrkytystä pukkaamassa!

Mulla on kans neuvolalääkäri ens keskiviikkona, ihan kiva käydä, aattelin vähän mainita näistä liitoskivuista ja kysellä oisko tukivyötä lainaan, jos sais koittaa oisko siitä apua. Tekis mieli kunnon kävelylenkeille mutta nyt ei kyllä pysty!
On kans hauska tietää kohdunsuun tilanne, ei oo supistellut kun ihan harvoin niitä kivuttomia harkkasuppareita, mutta eikös joskus uudelleen synnyttäjillä avaudu pikkuhiljaa jo etukäteen?
Epäilen myös ettei mulla toi joka toinen päivä otettu rautatabletti auta tarpeeksi, on tosi väsy ja vetämätön olo!

On alkanut tulla sellainen "vauvakuume", tai siis haluaisin kauheesti nuuhkia ja hoivata ja imettää pientä, sais mennä aika nopsaan että tulee äkkiä marraskuu!!
Haluan nähdä millainen typykkä tuolla mahassa noin hurjasti potkii! <3

Susimieli ja Pikkusisko 25+1
 
Pippari Mä oon puoliksi sokee ilman laseja ja kaikki neljä on alateistetullut, ilman että silmä räjähtänyt :D Nyt on joku tainnut vetää siskoas, tai sitten se sua, (?) nenästä. Eikä yksikään lääkäri/kätilö ole kysellyt mun likinäköisyydestä :)

Ihanaa huomata miten pitkälle ootte päässeet kaikki! Kohta teillä on nyytit sylissä ja onneksi nää helteetkin hellittää :heart:
 
Nannikki: Meillä siis neljättä odotellaan, mutta on mullakin pää pyörällä kaikesta vermeistä. Piti ostaa uusi turvakaukalo, ja sen valitseminen kesti aika pitkään :)

Pinsku: Hienoa kuulla teistä! Hurjalta kuulostaa nuo verensiirrot, mutta tosi hienoa että olette selvinneet niistä ja ollaan jo näin pitkällä odotuksessa.

Kelan pakkaus tuli meillekin. Tai siis on postissa vielä. Viikko meni hakemuksen lähettämisestä. Nyt sormet syyhyää päästä penkomaan sitä, mutta menee ensi viikkon kun lähdetään vkonlopuksi mökille.

Pippari : mä ymmärrän tunteesi hyvin, sillä koen itsekin syrjintää töissä. Olin edellisellä hoitovapaalla lukenut itseni maisteriksi, ja oletin että kun töihin toukokuussa palasin, olisin vähintään tehnyt samoja hommia kuin ennen. Eilen mut laitettiin tekemään tosi turhaa hommaa. Ymmärrän toki että muiden täytyy oppia mun hommia kun tiimistä vähennetään ja mun varaan oli laskettu paljon, mutta nyt pelkkä arkistointi yms. turhauttaa. Ei tietoa koulutuksista tai muista mihin muut osallistuu.. Pomokin sanoi että tämä johtuu siitä että olen raskaana. Minusta törkeää!

Olin alkuviikon poissa töissä. Maanantaina meinasin pyörtyä työmatkalla ja työterveyshoitaja laittoi kolmen päivän lepoon. Se teki tosi hyvää. Eilen oli neuvolalääkäri. Otettiin verenkuva ja joudun sokerirasitukseen. Verenpaine oli tosi matalalla eikä saisi enää laskea. Paino oli pysynyt kohtuudessa. Sydänäänet oli kyllä ihana kuulla. Saikkua oisin saanut lisää, mutta päätin koittaa yrittää töissä, katsotaan miten menee. Toi kuumuus ei tee kyllä hyvää!
 
Tervehdys taas täältäkin :)

pesänrakennusvietti on aivan saanut valtaansa minutkin! Pojan nurkkaus meidän makkarissa on jo laitettu, vaunut paketissa lämpimällä vintillä odottamassa, pestyjä vaatteita lipasto pullollaan.... Taidan olla ajoissa ;)
Olen vain niin innoissani, esikoinen täyttää jo tammikuussa 8.v , jote pitkä on aika edellisestä odotuksesta!

susupala: minä myös meidän firmassa taidan olla ensimmäinen äitiyslomalle jäävä, mutta onneksi meidän palkanlaskenta kyllä heti oli ottanut asioista selvää ja laittoivat palkkatietoni jo menemään Kelalle :) (olen siis raksalla ja ihan meitä on 2 naista koko firmassa..)

(.): minäolen vielä ensi viikon sairaslomalla, supistusten ja työnkuvankin takia. Kävin kyllä kesäloman jälkeen yrittämässä, mutta liian raskaaksi meni jo pelkkä ravaaminen 1-8krs:ten välillä, meillä kun ei vielä ole sellaista hienoutta kun hissi :D mä sitä vähän jo kyllä tilailin, kun palaan sairaslomalta niin pääsisin ilman supistuksia ylöspäin portaissa ja vielä kun aina on kädet täynnä kamaa.. Pomot on kyllä sanoneet, että yrittävät keventää työtäni, mutta heidänkin ideansa loppuvat jossain kohtaa kun ei tuolla ole kevyitä töitä! Ja tiedänhän sen itsekin. No käyn taas yrittämässä viikon päästä :)
Mutta supistukset ovat nyt pysyneet aisoissa koti-oloissa!


Talventähti ja pikkuveikka 24+2
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveena kauniina
Voi Pinsku, miten sinnikäs tyttönen masussasi kasvaa:heart:! Tsemppiä teille!

Pippari, toivon, ettei tuo ole totta. Olen nimittäin niin likinäköinen, että varmasti menisin jo tuohon tarpeeksi huonosti näkevien joukkoon! En ole ikinä kuullut tuollaisesta.

Tänä aamuna kävin sokerirasituksessa. Kaikista kauheinta oli se järkyttävä nälkä! Maha kurisi koko ajan:(. Sokerilitku oli kyllä ihan hirveän makeeta...yök! Vauva se vaan kaikesta huolimatta jaksoi potkiskella vähän väliä odotellessa :heart:. On muuten tosi paljon voimistuneet nuo vauvan potkut. Välillä tuntuu että se on ihan poikittain tuolla masussa, kun yhtäaikaa tuntuu liikettä sekä vasemmalla että oikeella :). Ja koko maha heiluu hurjasti. Taitaa venytellä siellä niin ettei enää kohta mahdu :D.

Nyt alan pullanleivontaan!
Nannikki 24+5
 
Susimieli kun mä sain lähetteen neuvolasta jo sinne, mutta ne kait äitipolilla viel päättää tarviiko mun mennä. Eihän noi oo ainakaan soittanu, jos kirje tulis vaiks ens viikolla !?

Labraan viety kusinäytteitä aamulla, pitää pian alkaa neuvolaan soittamaan. Ajattelin et jos ne on puhtaat, pyydän virtsankeräyksen protskujen takia.

Mutta ostimpa tänään potkuhousut, tuttipullon ja tutin pikkuselle, tuleva isoveikka sai valita :)

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 28+0
 
katso liitettä 19079
Siinä mahakuvaa, 25+1 otettu

Äitiypakkaus tuli tänään :) ihan kivoja vaatteita mutta tosi isoja! Yhdet harmaat pöksyt meni tolle meidän 1v8kk isoveljelle pyjamiksi :D
Se siilimakuupussi on mun suosikki koko pakkauksesta! :)

Mun tekis kauheesti mieli järjestellä vauvan vaatteita mutta ei kannata vielä kun on se muutto edessä. Hassua jättää niin "viimetippaan" vaatteiden pesu yms kun muuten varmaan alkaisin tässä pikkuhiljaa laitella niitä. Uuteen kotiin pitää vielä ostaa sitteri ja hoitopöytä, sekä vaipat, sit on vauvalle kaikki mitä tarvitaan :)

Nannikki täällä kans huomaa että vauva alkaa olla iso, alkaa olla kohtu "täynnä" vauvaa ja liikkeet tuntuu tosi selvästi ja monessa kohtaa mahaa. Hurjaa aatella että tää kaveri saattaa kerryttää tässä vielä sen 3kg painoa ennen marraskuuta :D

Susimieli ja pikkusisko 25+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: KyyneltenHymy
Huomenta :wave:

tillinäiti toivottavasti olo helpottaa kun helteet lakkaa :)

pesänrakennusta haluttas täälläkin rakentaa, mutta en vielä viitti alkaa tuon isoveikan takia : / Pitää pojan kanssa yhessä laittaa viimestään lokakuussa kaikki valmiiks, saa sitten osallistua touhuun ja jos alkais sisäistään että vauva tulee pihallekkin asti mahasta :) Jos vaan koittas tehä pikkuselle loput hankinnat ja tyytyä siihen.

Eilen soitin labroista ja olivat nega, samalla kuulin että mun papereissa lukee että äitipoli suunnittelee ens viikolle käyntiä. Taidan siis päästä tutkimuksiin :) Aikaa vaan odotellessa!

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 28+1
 

Yhteistyössä