Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

Tääl ois pahoinvointi hieman hellittänyt, mutta edelleen huimaa todella kovin ja olo on todella voimaton :/ mittailin verenpaineita tos niin 57/106 suunnillee. Yli 60 ei alapaine mene. Flunssaakin puskee päälle,nenä vuotaaja paleltaaaa. Toki tää raskauskin palelluttaa ja väsyttää (ihan törkeen paljon) mieski heräs aamulla kumeessa, 39astetta oli ja loppuviikon sai sit saikkuu. Lauantaina ois muutto ja täytyy toivoa että siihen mennessä terveitä :)

Neuvolan varasin jo tänään kun piti saada verikokeet. Ajan sain sit 26.3 ja viikkoja silloin 7+5eet suht ajoissa. Mut sitpä on käyty. Nyt mie meen tonne peiton alle takas ja toivotan kaikille marrasmasuille parempaa vointia kun täälllä on :)

Wavee 5+4
 
Viimeksi muokattu:
Uskaltaakohan sitä tulla tänne mukaan... Just tein positiivisen raskaustestin, viivanpaikkoja(?) lupaillut jo monta päivää Sofi testeillä. Nyt hain kunnon apteekin oman ja ihan selvät tummat viivat tuli!

Mä olen jollain tavalla shokissa koska lääkäri sano kaks viikkoa sitten ettei usko meidän saavan lasta clomifen hoidolla ja tämä tärppäsi tokasta clomifenkuusta. Mun Pco siis pahentunut viime raskaudesta parin vuoden takaa.

Ja toki ollaan aivan törkeän onnelisia ja toivotaan että kaveri jaksaa hengata Marraskuun 18 päivään asti! :) ( ja ehkä vähän yli, esikoinen synty 42+4)

Eli siis 18.11.2013 toinen lapsi Koks


Hyyppis+ihme 4+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TauTau
Hui ku väsyttää!!

Parin tunnin päikkärit tuli otettua ja tuntuu että ois voinu jatkaa vielä toiset pari tuntia lisää!! Ja palelee kovasti, hyrr... Mut ei silti passaa valittaa :)

Enpäs ollu ennen kuullutkaan tuollaisista Bola-koruista! Oli monta nättiä eivätkä olleet edes kovin pahan hintaisia! Täytyypi ehkä miehelle vinkata että sellainen voisi olla kiva :)

Onko teillä muuten tullut jo "tekonimiä" :) Me tuossa yritettiin miettiä sellaista, mutta ei ainakaan vielä tullut mieleen sopivaa! Ehkäpä se tulleepi sitte ajan kans jos on tullakseen!! :)
 
Heips,

Vitamiineista Täällä syödään Mama multivitamiinia. Sen lisäksi omega-3 aina silloin kun muistan. Neuvolassa kehoittivat minua syömään vielä kalkkia, koska en muuten käytä paljoa maitotaloustuotteita maitorahkan lisäksi.

Oireista Uutena oireena on tullut väsymys. Taidan tästä kohta mennä jo unten maille vaikka kello on vasta puoli kahdeksan. Väsymyksen lisäksi on aikamoista turvotusta iltaa kohden. Rinnat eivät ole tänään kovin kipeät. Pahoivoinnista ei ole tietoa vieläkään.

Varhaisultra on seuraavan viikon tiistaina. Voi, miten ajan saa kulumaan super nopeasti?! No, onneksi huomenna on jo tiistai ja kun siitä selviää niin on jo keskiviikko ja... Kyllä se sieltä tulee.

Rosuliina 6+1
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Hei Kaikille! Ja plussanneet onnittelut! :):flower:

Parin vuorokauden sisään, tiedän vastauksen. Jännitys valtava, kun odotan ylihuomista. Vu sitten kertoo, onko riemuun syytä.
Olot, turpoan kohti iltaa. Palelu, ei enää, lämmitin uuni, 25 astetta, ja isännyys valittaa kuumuudesta. Tosin mulla villatakki ed. päällä. :D
Mahaa nippailee, menkkajuiliminen tiessään. En tiedä mitä ajatella. Mut, ylihuomenna saan tietää totuuden.

6+2

Niin ja Hyyppäjäinen, onnea! Iloinen olen, että Koks:laiset lisääntyy. :)
 
Viimeksi muokattu:
Onpas meitä jo paljon, kiva juttu! :)

Itselläni ei ole vielä paljoakaan oireita, viikkoja vasta 5+0 kasassa. Jos raaskin maksaa, niin ensi viikolla tilaan ajan varhaisraskauden ultraan. Ajattelin vaan, että kyllä kai neuvolassa vois käydä kuuntelemassa, kuuluuko sydänääniä, siinä säästyis pitkä penni. Pääseekö neuvolaan siis pelkästään kuuntelemaan sydänäänet viikoilla 7-8? En muista ollenkaan aikaisemmista raskauksista. Paremmin ne äänet tietysti kuuluis, jos tutkimus tehtäisiin alakautta.

Olen syönyt Ladyvita Mamaa nyt muutaman päivän ja aion syödä sitä ainakin ekan kolmanneksen ajan, entäs te muut?

En ole kertonut raskaudesta kuin yhdelle ystävälle vasta, enkä varmaan muille kerrokaan kun vasta rv 12 jälkeen. Jotenkin sitä haluaa myös pitää asian salaisuutena, eikä kaikki johdu siitä, että pelkää keskenmenoa. Lapset kyllä innostuvat asiasta, kun kuulevat, ainakin kaksi nuorimmaista. Teini ei ehkä innostu niinkään paljon... :)
 
Heippa! Ilmoittaudun mukaan :) la 17.11.....pupup.....ikä 21.....2.lapsi.....Tays

Tänään viikkoja 4+1 ja testit näytti kahta viivaa jo viime viikolla (ne kaikki 4 testiä xD) mutta nyt menkkojen ollessa myöhässä uskaltaudun mukaan marraskuisiin :) neuvolaa en ole vielä varannut, en ole oikein sisäistänyt tätä raskautta vielä...
 
  • Tykkää
Reactions: TauTau
Vitamiineista, tällä hetkellä Perus-monivitamiinia, ilman A:ta. Ja Kalsium+ 3d.
En juo maitoa yleensäkään. Odotan mielummin mitä gyne ja neuvola sanovat. Mitä pitää lisätä ja mitä poistaa. Eli maalaisjärjellä jälleen mennään. Kuten ekassakin. :)

Pikkukakkonen, Sympatiani, mullakin varhainen km. Joulukuun alussa.
Mut kovasti tarrasukkia sulle! :)
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa marraskuiset :) Kyllä kasvaa tää pino ilahduttavan nopeasti! :)

Mulla ei edelleenkään oireita...(aion kyllä raportoida sitten tarkasti kaikki, kun ne saapuu!) :D

Edelleen tulee hetkiä, etten tahdo uskoa olevani raskaana. Ja voi kuulostaa tosi naurettavalta, mutta mulla kulkee edelleen side laukussa varuiksi...Vessassa käyminen jännittää, vaikka mitään vuotoa ei ole ollutkaan.Tää on kyllä ihan höperöä, enkä mä näin pelännyt esikoisen odotuksessa! (Tieto se ihmisen tuskaa lisää)

Ekaa kertaa muuten älysin tänään ajatella niitä ruokavaliorajoituksia, kun yhdessä kaupassa oli jotain pitsaa koemaistatuksessa, ja kysyin onko pastöroitua juustoa siinä. Tuote-esittelijä ei osannut vastata, joten syömättä jäi :D

Meillä oli jo oikeastaan ennen yrityksen aloitusta nimiä mielessä ja miehen kanssa hyvin selvä yhteinen käsitys nimivaihtoehdoista. Tällä hetkellä kulkee nimellä "Toukka" :D

Varhaisultran kanssa aloin myös höperöidä, peruin yhden ajan ja sitten varasin toisen. Vaihdoin sitten myös palveluntarjoajaa, kun "luotettavan" nettivertailun perusteella hintahaitari oli 70€-180€!
 
Vähän jänskättää kirjottaa tänne, on niin epätodellinen olo. Mutta tänään tein testin ja oli ihan selvä positiivinen. Ollaan miehen kans kesäkuussa jätetty ehkäsy pois käytöstä ja monen monta kertaa oon luullu olleeni raskaana, nyt vihdoin se plussa sit tuli :D Oon kyllä nyt niin onnellinen et tekis mieli kertoa kaikille raskaudesta, mutta ollaan sovittu miehen kans et ei kerrota ennen 12 viikkoa kellekkää.

Oireita on menkkamainen jomotus välillä (pelottaa vieläkin et alkaa menkat), koko ajan pissattaa ja tämän päivän on ollu pahoinvointia.

LA 15.11...........zasmin.......ikä 22.........2.lapsi.........OYS
 
  • Tykkää
Reactions: Shalley
Tiedän zasmin sun fiilikset täysin! Täällä kans aika epätodellinen olo kun on niin kaivattu ja kauan odotettu tää raskaus. Tekis kans mieli kertoo ihan kaikille ja varsinki omalle äidille mut päätetty ollaan et kerrotaan sitte ku saadaan ekat ultrakuvat, nyt viikkoja vasta 4+5. Odottavan aika on pitkä mut mahtava :heart:
 
Hurjan paljon uusia taas marraskuisiin! Tervetuloa kaikille :)

Mulla ei edelleenkään liiemmin oireita. Hajut kuvottavat, mutta niin ne tekee aina :) Kahvi maistuu edelleen, vaikka edellisissä raskauksissa, olen siitä joutunut luopumaan eka etomisen vuoksi ja sitten närästyksen. Mä noudatan jonkin sortin hiilarirajoitteista ruokavaliota ja toivon kovasti ettei tarvitse alkaa mussuttamaan hiilareita pahoinvoinnin takia. Raskauskiloja keräsin esikoista odottaessa ruhtinaalliset 25 kiloa ja kuopusta odottaessa n 12kg. Lähtöpaino on ollut molemmilla kerroilla normaali. Nyt toivon, että kilot pysyisi myös aisoissa ruokavalion ja liikunnan avulla, vaikka pakkohan niitä kiloja muutama on ottaa vastaan.

Kävin katsomassa kiinalaisen syntymäkalenterin ja se on mennyt oikein kahden ekan kohdalla ja nyt veikkaisi poikaa :).

Meillä käyttäytyy vanhempi koirarouva kummallisesti. Normaalisti omissa oloissa viihtyvä koira onkin nyt alkanut vahdata minua ja jos esim. makaan sohvalla tulee koira jalkojen väliin nukkumaan ja painaa pään vatsan päälle :) hassu eläin, ehkä se vaistoaa jotain :)

Vielä pitäisi jaksaa tämänpäiväinen työpäivä ja sitten edessä 1,5 viikon loma auringossa :)
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Tervetuloa uudet ja paljon onnea :flower:

Tääl meni kaikki ohi mitä luin! Heräsin kun oksetti niin paljon, oksettaa vieläkin! Eilen istuin melkeen 10tuntia autossa ja olo oli sen jälkeen kun hakattu ja mitään ei jaksanu tehä!

Sona82 näyttää alottavan tän ryhmän ekan neuvolan :) Ja murrilla ompi huomenna ultra! kuulumisia odottelen huomenna!

Täällä ootellaan malttamattomana torstain ultraa!!

KyyneltenHymy 6+2 ?!
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Heippa,

Liittyisinkö tännekin, kun ei tuolla 8.11 muuten ole ketään :D
Täällä siis coffeeBreak, 33, 4. lapsi ja JS.
Alkuraskauden pelkojen kanssa tässä vielä kamppaillaan, kun takana on aiempia keskenmenoja.
Viivojen vahvistumista testailtu, kai ne jonkin verran on vahvistuneet. Digi näytti eilen Raskaana 2-3, menkkojen mukaan tänään pitäisi olla 5+4. VU:n varasin ensi viikon keskiviikoksi jotta saisi mielenrauhan sen suhteen. Odottavan aika vaan on pitkä..

Tulipa omaa napaa, olen lukenut juttujanne alusta asti mutta en muistakaan pitikö kommentoida johonkin. Nyt joka tapauksessa töihin, hauskaa päivää kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: murri76

Yhteistyössä