Marraskuun masuasukit 2013 *toukokuussa*

Voi Joosukka, miten surullisia uutisia :'( Hienosti asiaan suhtaudut, vaikka varmasti on rankka kokemus. Pahoittelut, että jouduit tuon surun kohtaamaan :hug:

Starhope: onnittelut hyvistä uutisista! Mieluusti niitä toivoisi meille kaikille.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
starhope oliko sulla millä viikoilla se ultra? Nythän nää tenavat kasvaa hurjasti niin on iso ero 12 ja 13 viikon välillä esim. Meillä siis oli tänään ultran mukaan 13 viikkoa tasan.
Mutta joo, kieltämättä itsestäkin tuntui että onpas se jo pitkä! Ei ihme että liikkeitä tuntuu jo!
 
Huomenta!

Joosukka iso :hug: Voimia!

Huomenna pitää kyl neuvolasta kysellä noist neuvolalääkäreistä, mun mielest täällä on vaan neuvolat ja ultrat! myös pitää kysyy et onko uudelleen synnyttäjällä kuin monta ultraa, periaattees sitä synnytystapaa ei tarvi enään ?!

Mies alotti sitten viimeyönä oksentaan! :x Saa nähä alkaako pojallakin tauti pian! Mut jos pitää isännän tilanteesta jotain positiivista hakia, pääsen varmaan ilman poikaa neuvolassa käymään huomen aamulla!

Ootteko te pidättäny virtsaa kauan neuvolaan mennessä?

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 15+6
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
Joosukka paljon voimia sinulle sinne!:heart: Ihailtavan hyvin olet asennoitunut asiaan! Toivottavasti pian tärppää uudelleen!

KyyneltenHymy Itse en ole kyllä kaskaan varsinaisesti pidätellyt virtsaa ennen neuvolaa, ja aina oon sinne purkkiin jotain saanut lirautettua. :) Ilmeisesti virtsan pitäisi olla ollut rakossa noin 4 tuntia, mutta minua ainakin pissattaa vähän kokoajan, että en ole jaksanut alkaa pidättelemään.

Tänäänkin taitaa olla ihana ilma tiedossa. :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
Voi ei Joosukka :( Todella paljon voimia sinne, varmasti on rankka kokemus vaikka hienolta tuo suhtautumisesi kuulostaakin :hug: Samoilla fiiliksillä kuin Anna_bellakin tuossa kirjoitti: vaikka tuota kokemusta ei toivo kenellekään, niin erityisesti sinun kohdalle osuneena tuo harmittaa kovasti :(
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
Joosukkaolen todella pahoillani puolestanne! Voimia ja jaksamista. :hug: Asennoiduit asiaan todella kauniisti, surullinen saa olla, mutta toivoa ei kannata milloinkaan menettää.

Itse olin jo luovuttaa keskenmenojen jälkeen, olimme jo miehen kanssa puhuneet, että lapsiluku jää yhteen, luonto päätti sitten kuitenkin yllättää meidät. Ajattelen kuitenkin niin, että meidän perheellä on nyt omia pieniä suojelusenkeleitä meitä varjelemassa.

Äitiyspakkausta me ei oteta. Esikoisen pakkauksesta jäi suurin osa vaatteista käyttämättä, ayyatä tai toisesta. Mutta esikoisen kanssa pidin pakkauksen ottamista itsestään selvänä. Muistan, kuinka monta päivää hypistelin vaatteita ja tavaroita :D. Tänään juuri luin uutisen, että ensi vuonna pakkauksen sisältöä joudutaan ilmeisesti karsimaan. ilmeisesti rahapula taustalla. Se on kurjaa. Ulkohaalarit ovat kyllä isoja, mutta Reiman vaatteet on aina reiluja, hihoja kääntämällä meillä käytettiin toppahaalaria noin puolen vuoden molemmin puolin. Ja laatikossa lapsi nukkui muutaman ensimmäisen kuukauden. Nyt ajattelin sijoittaa rahat joko tuplarattaisiin tai sitten tenavasänkyyn. Pitäisi opettaa tuo esikoinen pois pinnasängystä. Mitäköhän siitäkin tulee...

Neuvolassa anttettavaa pissanäytettä varten ei virtsan tarvitse olla rakossa 4tuntia. Kunhan saa otain tirautettua, se riittää :D.

Tämä aika np-ultrasta, siihen että alkaa tuntea vauvan liikkeitä, ja mieli taas huojentuu, tuntuu jotenkin piinaavalta. Nyt kun pahoinvointikin on, onneksi, loppunut, on hassua ajatella että raskaana ollaan. Edellisessä raskaudessa minulla oli mahdollisuus kuunnella sydänääniä päivittäin ja ultrattiinkin muutama kerta ekstraa(omalla työpaikalla)), mutta näin kotona hoitovapaalla ollessa, sitä on vaan pakko malttaa mielensä, ja odottaa.
Onneksi tulee kesä ja lomat, menee aika nepeammin =).

Voikaa kaikki hyvin!!
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
Minä myös jättäydyn teidän ihanaisten joukosta jossa olisin niin mieluusti viihtynyt loppuun saakka...vaan päätti tosiaan luonto toisin :|

Eilen alkoi runsas verinen vuoto josta syystä hakeuduin äitiyspolille tänä aamuna...viikkoja siis menkkojen mukaan 12+0...ultrassa löytyi eloton sikiö joka vastasi viikkoja 9 eli oli lopettanut kehityksen heti sen jälkeen kun viimeksi pienen ultrassa näin ja mulle heilutteli sekä liikkui minkä ehti...lääkäri silloin totesikin että yli 90% varmuudella raskaus jatkuu loppuun saakka kun sikiö noin vilkas ja sydän löi hyvin...vaan kuulumpa sitten siihen 10 prossan vähemmistöön ja en saanut pientä pitää kuin lainassa vain :'(

Nyt yritän pitää itseni järjissä ja koota voimia lauantaiseen tyhjennykseen...kotona saan sen onneksi tehdä...

Toivotan teille kaikille oikein ihanaa masun kasvatus aikaa ja loppukoon nämä huonot uutiset nyt tähän tässä ryhmässä..

Ihanaa kesän aikaa kaikille mammoille...minä toivon vielä joskus kokevani täysi aikaisen raskauden :heart:
 
Pilvilinna74 Voi ei! Varmasti rankkaa kun on kerennyt kuitenkin jo 12 viikolla, ennen kuin saa tietää että sikiö on lopettanut kehittymisensä paljon aikaisemmin. Ei tässä muuta osaa sanoa kuin, että paljon voimia ja jaksamia suruun! :hug: Miten keskenmenoja onkin meidän pinossa ollut niin paljon??
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pilvilinna74
Voi ei Pilvilinna74 - onpa tänään nyt surullisten uutisten päivä meidän ryhmässä... :'( Aivan älyttömän paljon voimia myös teille :hug: Tunne on varmasti hirveä, kun on ehtinyt toisen näkemään jo ultrassa aiemmin : /
 
Hei kaikki! Nyt vasta uskaltaudun liittymään joukkoonne, kun raskaus on vihdoin todentunut nt-ultrassa. Olen kyllä teidän keskustelujanne seurannut melko ahkerasti, mutta alkuvuodesta koetun keskenmenon takia en ole uskaltanut iloita tai olla varma tästä uudesta raskaudesta. Tänään siis vihdoin nt-ultra oli ja kaikki oli mahtavasti masussa :D! Pienet helpotuksen ja ilon kyyneleet oli pakko tirauttaa tutkimuspöydällä, sen verran ihmeellistä tämä on, ensimmäistä lasta kun odotetaan. Kovasti meidän pikkuista kehuttiin, olen niin onnellinen :heart:. Lisäjännitystä toi viime viikolla koettu parin päivän verivuoto, joka kylläkin tyrehtyi melko pian ja ultrassa kätilö arvioi, että voisi johtua siitä, että istukka on kohdunsuulla.

Mielenkiintoisia keskustelun aiheita on teillä ollut. Mm hyödyllisien ja turhien tarvikkeiden listat ovat kivoja näin esikoista odottaessa. Äitiyspakkaus me otetaan kyllä ehdottomasti, jotenkin tuntuu kuuluvan asiaan.

Olen todella pahoillani menetyksen kohdanneiden puolesta :hug:. Oma ensimmäisen raskauden alkion kehitys oli keskeytynyt jo joskus viikoilla 4-5, mutta vuodot alkoivat vasta viikolla 10+ ja viikolla 11+ pikalähetteellä saadussa ultrassa keskenmeno todettiin. Oli todella musertava kokemus, koska olin jo niin monta viikkoa ehtinyt miettiä tulevaa vauvaa... Voimia ja toivoa kaikille surun kohdanneille! :heart:

24.11/ Nannikki/ 29/ 1. lapsi/ K-SKS

Nannikki ja Murunen 12+4
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Voimia Joosukka ja Pilvilinna74! :flower:

Anteeksi seuraavasta ilon purkauksesta, mutta pakko kertoa!!

MÄ KUULEN NE!! Vauvan sydän äänet mun angelsoundilla!! :heart: Voi eiii!! Ja ihan varmasti se pieni potki sitä doppleria ku välillä sillai jymähti nii et meinas kuulo lähtee.. Voi äidin rakas on kunnossa... :heart: Ei ihme et on ollu ihan hirveesti nyt parille päivää jomotuksia ja vihlasuja ku rakas nous vihdoin luumaljasta! :) I'm soooo happy! :heart:

Poppari ja Alien 14+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: murri76 ja Joosukka
Voi miten surullisia uutisia täällä :( Olen pahoillani puolestanne, Joosukka ja Pilvilinna74!

Ihan liikaa on kyllä meidän pinossa näitä uutisia, jotenkin sitä ajattelee että ei enää voi huonoja uutisia tulla mutta ainahan se on mahdollista. En voi kuvitellakaan miltä tuntuu..

Piti tänne tulla hihkumaan omista hyvistä fiiliksistä ja kaikesta ihanasta mutta kyllä vähän pysäyttää kun miettii miten suuren menetyksen on joku toinen juuri kokenut.

Kerron nyt kuitenkin kun tänne kerrankin tulin :)
Ekat hankinnat tehty! Harsoja, pieniä tumppuja, pikkuruisia sukkia, eka vaunuhelistin.. :heart: Vaatteita en raaskinut uutena ostaa, oli musta ihan mielettömän kalliita, bodykin yli kympin! Ja ihan Prismasta aamusella katselin ennen töihin menoa. Löysin ihanan lämpöpussin vaunuihinkin mutta sitä en raaskinut vielä ostaa. Täytyy varmaan se huomenna hakea kun oli tarjouksessakin.. Tästä se lähtee!

Ja vaunut on myös löydetty! Yhdistelmät, Teutonia Prestiget telakalla, turvakaukalolla ja adapterilla, eli niistä saa travel systeminkin isoilla pyörillä! Ne on kivan sammalenvihreät, oikein sopiva väri meille. Menen nyt viikonloppuna niitä katsomaan ja ostan jos vain vähänkin on sellaiset kuin ilmoituksessa. Kaukalon siis ostan käytettynä, tästä oli FB:ssä puhettakin, mutta jotenkin uskon että jos kaukalo on uudehko ja näkee että on pidetty hyvin niin se on varmasti ihan ok. Tuskin kukaan nyt kolaroitua, rikkinäistä lähtee myymään? Vaikka onhan meitä joka junaan. Esikoisellakin oli käytetty kaukalo ja olin siihen ihan tyytyväinen. Voihan se uutena ostettukin olla sellainen että joku huolimaton rekkakuski on sitä laatikkoa heitellyt miten lystää, näitäkin näkee omassa työssä silloin tällöin.

Äitiyspakkauksen aion ottaa, mun mielestä ne vaatteet oli ihan kivoja ja kaikki muu ihan tarpeellista pikkutavaraa mitä muuten en varmaan muistaisi hankkia. On ne esikoisenkin kynsisakset jne. jossain mutta kivampi saada ihan uudet uudelle tulokkaalle.

Esikoiselle kerroin äsken viimeinkin ja näytin np-ultran kuvaa. Olihan se aikamoinen yllätys hänelle, mutta otti aika lunkisti. Hetken mietti ja piirtelyn lomasta sit totes että sulla on sit kohta kaks vetskaria? Olin hetken että ??? mutta tokaluokkalaisen kaikkitietävään sävyyn mulle sit selitettiin että sullahan on jo yks vetskari (keisarinleikkausarpi). Muistin että joskus noin miljoona vuotta sitten olen selittänyt että hän on tullut tuosta arvesta, että siihen lääkärit teki vähän niinkuin vetskarin :D Ja se aiheutti isot Jesss! huudot kun sanoin että mä olen sitten tietty kotona kun pikkusisarus syntyy, etten mee töihin pitkään aikaan.

Migreenikohtaus pisti mut pariksi päiväksi vuodelepoon ja jouduin olemaan pois töistä, nyt taas olo on ihan ok. Viikonloppu on onneksi vapaa, saa tehdä pihahommia ja olla vaan :)

Nyt saa lähteä tuonne ihanaan iltaan vähän kasvimaata ruopimaan, eiliset kuokkimiset kyllä tuntuu kropassa niin että mahdanko taipua mihinkään :)

Ms. Moneypenny 15+4
 
  • Tykkää
Reactions: tiunti ja murri76
Pahoittelut Joosukka ja Pilvilinna74 :(

Kyllä sen vaan täälläkin huomaa, että keskenmenot on yleisiä vaikkei niistä yleisesti kauhean paljon puhuta. Joku joka (en nyt muista kuka) oli linkittänyt sen Hesarin jutun, kiitos! Tuli kyynel silmään, niin tutun kuuloista...

Täällä kans selkä ihan sökönä kukkapenkissä kupsutuksesta. Mutta ihanaa kun on noin ihana ilma niin voi olla ulkona!

Me saadaan aika paljon vaatetta ja muuta tavaraa mun ystävältä ja miehen siskoilta, ei hirveesti varmaa tarvi ostaa. Eikä tässä oikein osaa edes ajatella ostoksia, synnytyksestä puhumattakaan. Päivä päivältä tämä konkretisoituu, mutta tuntuu piiitkältä odottaa rakenneultraa 16.7. Onneksi on neuvolalääkäri ensi tiistaina, jossa varmaan tehdään sisätutkimus (jospa siellä löytyis selitys vuodoille, jotka onneksi ohi) ja kuunnellaan sydänäänet. Ja onneksi on AngelSounds.

Tuleeko teillä muilla valkovuotoa? Musta tuntuu, että se on joskus jopa vähän rusehtavaa...

No nyt jatkan pelin kattomista.

Hempukkainen & Papu 12+1
 
Olen pahoillani puolestasi Pilvilinna. :( Voima:hug: ja onnea paljon uuteen yritykseen.

Tämä päivä on jälleen pudottanut maanpinnalle. Mikään täällä ei ole itsestäänselvää, ja varsinkaan niin monimutkainen asia kuin elämän synty...

Nannikki, surullisesta päivästä huolimatta, lämpimästi tervetuloa mukaan. :)

murri76 15+5
 
  • Tykkää
Reactions: *jonesy

Yhteistyössä