Marraskuun masuasukit <3 MEIDÄN KUU!!!

Onnea Scalalle pojasta ja hyvin sujuneesta synnytyksestä :flower:

Neuvolasta kotiuduttu. Kaikki ok =) Nyt sain ekaa kertaa jonkinlaisen painoarvion, en tosin tiedä miten luotettava on. Terveydenhoitaja siis kokeili vatsan päältä ja sanoi, että vauva painaa yli 3,5kg. Ja vatsa on kuulemma aivan täynnä vauvaa ja siksi liikkeet ei paljon tunnu, koska se ei yksinkertaisesti mahdu liikkumaan suuntaan eikä toiseen. Siksi myös tuntuu niitä todella ikäviä vihlaisuja ja paineentunnetta alhaalla, koska se yrittää epätoivoisesti hiukan siellä venytellä ja oikoa jäseniään. Ensi viikolla on vielä normaali neuvolakäynti, jos siis vauva ei ole siihen mennessä syntynyt (toivottavasti on!!) ja jos menee 10 päivää yli, niin sitten olisi äippäpolikäynti. Mutta haluan uskoa ja luottaa, että hän lähipäivinä ymmärtää syntyä =)

Heräsin aamulla viideltä vessaan enkä saanut kunnolla enää nukuttua. Nyt on sellainen olo, että vois mennä kerrankin päiväunille. Jos hiukan ensin siivoilisi ja sitten menisi maaten.

Onko muuten muille tullut nyt ihan loppuvaiheessa selkäkipuja? Mun yläselkää on särkenyt muutaman päivän. Ilmeisesti vatsa vetää painopisteen etukumaraan ja jännitän selällä vastaan. Inhottavaa, kun selkäkipu rajoittaa lenkkeilyäkin aika paljon. Samoin rajoittaa turvotus, koska välillä ihan sattuu jalkapohjiin, kun ne on niin turvonneet. Mutta mutta... eiköhän sitä kohta taas pääse normaalisti lenkkeilemään. En malttaisi odottaa, että saan ekaa kertaa laittaa vauvan vaunuihin ja lähteä koiran ja vauvan kanssa vaunulenkille :heart:

Tsemppiä kaikille piinaavaan odotteluun :popcorn:

idylli 39+6 (Jännää, huomenna poksuu laskettu aika...)
 
Selkäkivuista Mulla on tänään ollut tosi kipeä selkä. Ja tuo alaselkä varsinkin joka on muutenkin mun heikko kohta.. Ja se on tänään myös naksunut.. Että siellä ne nivelet vaan vilkuttelee toisilleen että heippa, nähdään joskus.. Liitoskivut on karseat, samoin sisälonkat tai niiden rustot tms.. Ja alamaha. Koko tuo intiimialue ympäristöineen on yhtä sykkivää kipua.
Mutta ei _sellaista_ synnyttävää kipua, ehei. Vain hankaloittavaa kipua :(

Ja Scalalle suuret onnittelut :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Isosti onnea Scalalle pikku prinssistä :heart:

Limatulppa mahdollisesti bongattu, ei kyllä ollut mun mielestä mitenkään ruskean värinen, lähinnä kirkasta. Tiiä sitten oliko limatulppa ees, mutta aika isosti sitä tuli. Harmi vaan, ettei mahdollisen limatulpan poistuminenkaan kerro yhtään mitään mahdollisesta synnytyksestä. Vaikka vaavin mielellään jo syliini ottaisin, niin toisaalta mulla ei kyllä ole mittään kiirettä, on niin paljon touhuamista vielä :)

Inari & poksuva Juri Kakara 38+0, tasan kaksi viikkoa laskettuun aikaan.
 
Heiiii ja se on marraskuu, uskomatonta :heart: Kiitos paljon uudesta pinosta :flower:

Ja Scalalle paljon paljon onnea pienestä pojasta! :) FG:lle tsempitykset täältä, toivottavasti pian pääset tositoimiin.

Tänne ei ihmeempiä, odottelua vaan.. Liitoskivut aivan hirveät ja muutenkin niin vaivanen olo näitten kipujen kanssa. Supisteluja sillon tällön mutta välillä vihloo niin pirusti tonne kohdunsuulle että toivottavasti siellä nyt jotain tapahtuu. Tiistaina ois se kontrolli mulla äitipolille sen lapsiveden määrän( oli normaalin alarajoilla reilu viikko sit) vuoksi niin sitten kuulee taas tuon kohdunsuun tilanteen. Viimeks oli reilulle sormelle sisäsuu auki ja kanavaa 2cm jäljellä. Jospa tää syntyis vaikka viikonloppuna ;) Jotenkin on tosiaan niin oottavainen olo ( tosin varmaan kaikilla meillä..) kun esikko synty 38+0 ja tää nyt viihtyykin pidempään tuolla masussa. Noo pitää koittaa aatella positiivisia puolia ja nyt antaa oikein paljon aikaa tuolle 2v esikoiselle ja kerätä voimia synnytykseen ja sen jälkeiseen aikaan kahden pienen kanssa.

Nyt päivälevolle kun siihen on mahdollisuus,

miraaz ja peppi 38+4
 
Täällä viime yö nukuttu hyvin:)
Neukkutäti ilmotti että pissastani löytyi sokeria,sanoin että olin syönyt jäätelöä juuri ennen,nyt täytyy olla tarkkana eikä syödä enää loppuaikana makeeta!!! Laitoin housuihini nyt sitten käskystä wc-paperia ja katon et lorahtaako sinne jotain. Jännäää!!!:) tänään ei ole vielä tullut mahankovetus suppareita,nyt on ollu menkkamaista jomotusta! Limatulppaa täälä yritetään bongata joka vessareissulla!:D

Uskoa täynnä ja Muru 37+3
 
Onnea Nukkapallerolle, metsätähdelle ja Scalalle syntyneistä pikkuihanuuksista! :)

Niipalle kiitos uudesta ketjusta! Nyt se minäkin olen sitten virallisesti marraskuinen, vaikka laskettu aika olikin lokakuussa. Jos nyt jotain positiivista siis yritetään tästä yliaikaisuudesta keksiä..

Still no baby... Eikä mitään merkkejä. Kaikki vaan sanoo, että usko pois, kyllä se sieltä kohta lähtee tulemaan, mutta mä voisin melkeinpä lyödä vetoa, että olen käynnistyksessä puolivälissä kuuta. Yliaikaiskontrolli olisi reilun viikon päästä eli lauantaina 10.11 ja jos kaikki on hyvin niin sitten käynnistetään 42+2 eli 14.11. Odottavan aika on pitkä.....

Turhauttaa kun ei itsellä tapahdu mitään.. supistelee ja vauva puskee alapäähän niin että vihloo, liitokipuja on ja välillä alaselkää polttelee, mutta näitä nyt on ollut jo pari viikkoa, niin ei paljon lohduta. Siksipä luenkin kateuden ja innostuksen sekaisin tuntein muiden juttuja limatulpista ja suppareista. Hienoa että alkaa tapahtua mutta voisihan sitä actionia olla täälläkin vähän enemmän!

Toivotan kaikille nyt oikein kivuliasta viikonloppua! ;) Siis toivotaan että alkaa tapahtua itse kullekin!

PikkuA ja kohdussa jumittava poikanen 40+4
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
odottelijan tämän päivän horoskooppi iltasanomissa: Olet nyt oman onnesi seppä. Käytä siis nyt tilaisuus hyväksesi ja irrottaudu hetkeksi kotinurkista avaran syysluonnon ja erään uuden ihmisen huomaan.
Jos oikein kovasti käyttää mielikuvitusta, niin voiko "syysluonto" = TYKS ja uusi ihminen tuo vauva :D

Eilen teiniäitejä katsoessa taisin jännittää vähän liikaa ja kävin tännekin jo paniikissa kirjoittamassa. Piti vaan poistaa viesti vielä perästä päin ;) -Ohjelman jälkeen mienaa tunsin ja kuulin alavatsalta sellasen ihan kunnon lorahdusäänen ja kiireellä juoksin vessaan, pieni ponnistus ja paperia alle. Neste oli ihan kirkasta ja haisi ihan hassulle, ei todellakaan pissalle. Sellaselle ihmeen makealle/äitelälle, suolaselle ja hieman pistävälle, ei tavallaan mikään miellyttävä haju. Olin jo ihan innosta paniikissa että lapsivedet lapsivedet!!! Ja miehellekin jo soitin reissun päälle. Ja terveydenhoitajana toimivalle ystävälleni, joka oli kanssa ihan sitä mieltä että lapsivedet ne oli.
-Mutta eikai ne sit ollu. Yöllä ei supistuksen supistusta, ei mitään vuotoa, ja kun tässä nyt on seurannut, niin tuo pimpasta tuleva (koko raskauden aikan runsaana tullut kirkas valkovuoto) on ollut ja on edelleen täysin hajutonta, ja kun pissaa pyyhkii paperiin, niin se haisee tolle eiliselle nesteelle. Vaikka ihan ihme haju kyllä.. Tulehdusta se ei ole, koska eilen oli neuvola, eikä tuo mikään e-coli haju olekaan.. Ja muutenkin pissa oli eilen puhdas.. Hmph. on se tämäkin. Juonut olen kovasti useamman litran päivässä, vaikka siis turvotuksiakin todella on.

Juu ja alaselkä tahtoo mennä jumiin täälläkin. Eteen päin venyttely rauhassa auttaa, mutta on se vaan keljua venyttää kun silmissä alkaa pimenee ;)
-sori en osaa kirjoittaa mitään lyhyesti ja ytimekkäästi-:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
Nyt voi vauva tulla. Kaupasta tuli hankittua loput puuttuvat jutut eli ne vaipat sekä topseja ja vanulappuja. Tänään onkin ohjelmassa hoitopisteiden järjestelyt kaikki vaatteet ja hoitotarvikkeet saa laittaa paikoilleen. Olen ajoissa, mutta eipä tartte sitten laitokselta tullessa laittaa.

sairaalakassiin hankittu täydennystä mm. kameraan pattereita ja vähän herkkuja, hygienia tarvikkeita ja yhdet imetysliivit lisää.

Luulen että Anselmi on nyt sitten kiinnittynyt. Harkkari supistukset on loppuneet kun seinään ja tilalla on lantion kivut erilaisina sukkapuikko pistoina ja jomotuksena. Poikasen liikkeet tuntuvat nyt alempana kun pitkiin pitkiin aikoihin lähinnä tuossa navan seutuvilla ja maha tuntuu pieneltä. Niin ja alamahan raskausarvet ne on muuten kipeitä ja kutisevia ja niitä on nyt ilmaantunut tasaiseen tahtiin. Ei tämä kuitenkaan vielä pihalle tule ei ole ollenkaan semmoinen olo tai edes muita merkkejä näkyvissä kun tuo laskeentuminen.

Makuukamarin puolella on ollut hiljaista oikeastaan koko viimeisen kolmanneksen. Nukkumiseenhan se aika siellä menee :D

Selkäkivut eipä ole pahemmin, ennemmin semmosta huonojen asentojen tuottamaa lihasjumitusta. Ne saa kyllä hieromalla ja venyttelemällä aukeamaan.
Hyvää viikonloppua kaikille, saataisko uusia syntyneitä tähän pinoon taas viikonlopun aikana :D

iia ja Anselmi 38+1
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
Kiitos kauheesti uudesta pinosta.

Ja hirmusesti onnea kaikille pikkusen jo saaneille.

Ja meille muille, jotka vielä kärvistelevät. :)

Tänään poksu tasan 37 viikkoa. Jospa kolmen viikon päästä olis pikkunen kainalossa tai ainakin lähellä sitä. Kaksi aiempaa radi-raskautta on käynnistetty 40+1 et jospa tämäkin. :) Toivon ainakin niin, kun mulla nuo painoarviot on saattanut heittää paljonkin ja isompaan suuntaan nimenomaan. No viikon päästä on äitipoli ja siinä sitten selviää se käynnistyksen kohtalo. Pari viikkoa sitten terkkari sanoi, että olis vielä alle kolmekiloinen kun mahanpäältä tunnusteli, et keskikäyrällä mentäs, mutta en tiiä miten luotettava tuo on kun aiemmissa raskauksissa on ollut eri terkkari.

Täälläkin on olo ktllä välillä tosi hankala. Mahankovettumissuppareita tulee varmaan 50 päivässä, melkein koko ajan ja on tullut jo viikon verran samaa tahtia, ehkä nyt on lisääntynyt myös aamuisin ja ihan levossa ollessa. Sukkapuikko-viiltoja oli tänäkin aamuna niin hirveesti, että kävelystä ei meinannu tulla mitään. Ja muutenkin alapäähän painaa tosi paljon. Tuntuu, että pitää mahaa kannatella ja kumarassa kävellä, että ei tipahda. No en oikeesti valita, kun tiedän, että ne on vaan merkkejä siitä, että jotain tapahtuu ja mukelo on tippunut taas vaan alemmas. :)

Kohta olisi kivaa tiedossa, kun mökki-ilta tyttökavereiden kanssa pitkästä aikaa. Voi ollakin viimeinen kerta kun yksin pääsee noin pitkäksi aikaa mihinkään. :)

Jännittää täälläkin vähän se, että miten täyttä on osastolla, että joutuuko pikkuseen huoneeseen useamman mamman kanssa vai miten tällä kertaa. Esikoinen on syntynyt marraskuussa ja sillon oli muistaakseni aika hiljasta, että sain olla yksin huoneessa eikä saleihinkaan ollut jonoa :) No selviää toivottavasti muutamassa viikossa.


Aapaliini ja mukelo 37+0
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
Pikaista oma napailua...

Limatulppaa irtosi äsken. :O Muutenkin on ollut hieman outo ja levoton olo koko päivän ja noita supistuksiakin on tullut kiitettävästi. Pari kipeääkin ihan.
Jokohan tässä kohta päästäis synnyttämään? Aiemmin ei ole jännittänyt hirveästi synnytys, mutta nyt kyllä alkaa jo puntit tutisemaan pikkuhiljaa!
Sopivaan saumaan kyllä tulis ku miehellä vapaat ja eilen käytiin synnytysvalmennuksessa niin on kaikki asiat hyvin muistissa. :)

Charolina 37+4
 
Niipalle kiitoksia uudesta pinosta! :)

Scalalle Onnea pienestä pojasta! :heart:

Nynaeve Haha.. :D No, tällä viikolla käyty maanantaina bodycombatissa, tiistaina pumpissa, keskiviikkona powerstep ja kahvakuula, ja eilen vielä dance ja bodycombat.. :) Tänään aattelin vaan oleskella ja huomenna jos pumppiin menis.. saa nyt nähä jos ehtii! :) ja sunnuntaina sit ihan lasketun ajan kunniaks vois vaan makailla sohvalla ja koittaa ajatuksen voimalla puskea vauvaa ulos! :LOL:

Kovasti toivon, että jotain alkaisi tapahtuun, mut ei kyl tuntemuksia sitten niin mihinkään päin.. menkkamaisia kipuja ollu jonkin verran..välillä voimakkaitakin.. mut nyt ei oo niitäkään pariin päivään pahemmin ollu.. plääh.. No, kyllä se sieltä jollain keinolla viä ulostautuu! :)

Nellielli ja pötkö 39+5
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
Täällä voinnissa ei uutta, kaikki hyvin, melko hyvin saan nukuttua ja lenkkeillä jaksan.

PAINOARVIOISTA niin aika vaihtelevaa näyttää olevan ympäri maatamme miten ne tehdään, tehdäänkö ollenkaan, ja miten käyttäydytään jos jotain extraa huomaataan. Esim meillä (HUS PS) ei käynnistetä vaikka kuinka iso vauva (kaveri synnyttänyt 5kg ja sen sisko 5,7kg, molemmista tiedossa miten isot). Mullakin rv 37 paino-arviossa 3kg ja la mennessä (mittarien mukaan olis 4kg) ja jollakin toisella täällä oli samalla viikolla sama arvio ja sanottu että la aikoihin 3,1kg..!! Eli siis mitä?? Kannattaisiko noi jättää ihan omaan arvoonsa...

Korvapuusti 38+1
 
Pikaisesti vaan tähän väliin, kohta on tulossa vieraita.

Alaselkää on täällä nyt särkenbyt muutaman päivän ajan, etenkin kun illalla menee nukkumaan niin huomaa. Ihan järkkyä ei ole mutta sellassta väsyneen oloista et pitäis saada kunnolla venytettyä.

Charolina toivottavasti limatulppa enteilis sulla lähestyvää synnytystä.

Tänään mulle tuli postitse kotiin ne ajat sinne ä-polille, on siis ens torstaina diabeteshoitajan vastaanotto ja erikoistuvan lääkärin vastaanotto sitten sen jälkeen.

Huomenna mennään äidin luokse synttärikahville, ihanaa kun päästään koko perheen kanssa menemään yhdessä. Ei oo miehelläkään mitään työjuttuja.

Tänään taas hiukan aamusella huolestutti hiukan vauvan liikkeet kun niitä ei ihan heti herätessä tullut. Normaalisti jumppailee illalla nukkumaan mennessä, yöllä vessareissujen aikaan ja sit aamulla kun herää. Taitaa hänelläkin sit vaan olla tilanahtautta, jonka johdosta ei pääse enää niin kovasti muljaamaan.
 
Painoarviota ei ole täälläkään vielä tehty. Eilinen arvauskeskuslääkäri totesi vaan että isohan tämä jo on.. :D No, jos käyrän mukaan kasvaa niin onhan tuo paino nyt n. 2,9kg. Ja syntymäpaino olis jotain 3,5kg tienoilla jos laskettuun aikaan asti viihtyy. Kun tyttö tähän asti kasvanut ihan siinä keskikäyrällä niin helppo sen puoleen itsekin laskea näitä painoja kun vaan taulukosta katsoo.

Tuli sitten otettua kahdet päiväunet tänään, välipalan jälkeen kun iski uudestaan väsy ja tunnin unet otin. Kolmesta ässästä kahta myös kokeiltu, eli siivous jäi vaan väliin :D Ei tosin käynnistelytarkoituksessa, vaan ihan muuten vaan. Ja saunassa tulee muutenkin käytyä joka toinen päivä ja ei ole supistuksia saaneet aikaan. Petipuuhat saa kyllä näköjään harjoitussupistuksia aikaan varsin paljon. Kipeitä ei ainakaan toistaiseksi.

Monella tosiaan jännät paikat, kun on limatulppiakin irtoillut. Saa nähdä josko lisää vauva-uutisia tulee viikonlopun aikana.
 
Neuvola oli tänään; verenpaineet oli hyvät, sf-mitta pysyny samana, painoa +200g, turvotus -/+, hemoglobiini noussu vaikken edelleenkää oo muistanu Obsidania syyä ku hyvin harvakseltaan (jännä ku edellisessä raskaudessa piti syyä rautaa 2x/pvä että pysy hyvänä, alussa oli hb 90), vauva liikku hyvin ja sykkeet hyvät :)
Seuraava aika sitten ens keskiviikkona (rv 40+2) ellen pääse synnyttää sitä ennen.
Muuten olot iha normaalit, (harkka)supistuksia tulee ja menee pitkin päivää ja muitakin koskuja on, vauvan pää painaa kovasti tonne alas ja kävellessä tuntuu että kohta jotain tippuu alapäästä.. :D Jospa näistä ees jotain hyötyä olisi ja kohta pääsis tositoimiin. =)

Nyt viettämään mukavaa elokuvailtaa miehen, veljen ja makoisien halloween-herkkujen kanssa :popcorn::p


kiukuttelija 39+4
 
Miten mulla taas nipistää vatsasta, samalla tavalla kun viime perjantaina. Aivan järkyttävää, nipistää ja polttelee. Ei heijastele muualle, kipu on koko vatsassa. Samaan aikaan tyyppi liikuskelee ja ojentelee itteään. Pakko käydä taas hakemassa särkylääke tähän kipuun.
 
Onnea Scala :heart:

Ja kiitos kertomuksista. Jostain syystä nauran täällä vedet silmissä teijän jutuille, kun tuntuu, että monella alkaa jo pää pehmeneen tähän odotukseen :D Ja sit tunnistan samat kateuden pistot itessäni, kun joku saa aikaseks jotain niinkin hohdokasta kun limatulpan :LOL:

Täällä ei mitään uutta, paikat nitisee ja natisee liitoksissaan, mutta vauva se on ja pysyy tuolla. Tosin, pysyköön nyt sitten, jos lääkärikin meinas, että suunniteltu sectio vois olla se meijän tapa saada pikkunen maailmaan. Maanantaita ootellessa siis, kun taas mittaillaan, että mahtuuko, eikö mahu, mahtuu ;)

Nellielli, sun treeniohjelmas kuulostaa melkein samalta kun mun :LOL: Mä kävein tänään s-marketissa, harjotuksen kesto 1,5 tuntia, matkaa autolla kauppaan 10kilometriä, eli tiukkaa suorittamista ainakin tunti 10minuuttia. Sen jälkeen tein 4 tuntia ruokaa (= pistin paistin uuniin neljäksi tunniksi ja lysähdin sohvalle kattomaan kaunarit juoden jäävettä ja pyyhkien hikeä otsalta). :whistle:
Näin kovan suorittamisen jälkeen, ei voi olla kun tyytyväinen itteensä :LOL:

sisunen ja seve 40+1
 
huumorin kukka on kaunein kukka, kiitos sisunen :) näin kun itelläkin tuo 120cm pallukka painaa ihan kiitettävästi, on pelkät kotiaskareet jo tuskaa saada hoidettua.
itekin pohdin tossa eilen, että just kun sain hempan nousemaan ja olin täynnä energiaa ja jaksoin vaikka mitä, niin nyt on kolme päivää ollu IHAN erilaista.
no, kierimällä vaikka eteenpäin ;)

supistusten suhteen tilanne eilen oli se et iltapäivän niitä jyskytti taas 6-7 min. välillä tunnin-pari. otin parit panadolit ja siihen loppuivat. illan mittaan tuli harvakseltaan.
veriviiruista limaa tulla jolkottelee edelleen... ja supistusten kesto on kyllä selvästi pidentynyt, ja paikantuu selkeänä alavatsa- sekä selkäkipuna.
Ja mikä sekin on että just ennen kovan supistuksen tuloa mulle tulee oksettava olo? sit tulee supistus, ja sit ne molemmat menee ohi??? ihan jäätävä fiilis, kun ei tiedä lähtiskö laatalle vai pystynkö ees liikkumaan.... outoo, ei missään odotuksessa ole tämmöstäkään eteen tullu..

yö meni myös ihan hyvin muutaman supistuksen tunsin, samaten nyt aamusta. vauva on hienosti hereillä ja liikkeet tuntuu TOSI voimakkaasti. vatsa hyllyää kyllä rajusti. no eihän sillä tilaakaan raukalla kovin ruhtinaallisesti olekaan.

käynnistyksestä ja painoarviosta ja vallankin just RD:n takia... kolmas mulla on ollut isohko, sen 4,6kg ja sekin oli RD-raskaus. eikä silloinkaan muuta kuin viikolla 36 näytillä ultrassa jolloin todettiin että alle neljän kilon on syntymäpaino.
mä ainakin taidan kyseenalaistaa tuon sairaalan ... joko laitteet tai lääkärit :D
TAI sitten ne on päättäneet vaan olla sanomatta todellista asian laitaa, ja pienentelevät painoarvioita ettei tartteis käynnistellä ;)

eilen sain postissa epikriisin keskiviikon käynniltä, ja siinä on mustaa valkoisella: viikkoja 36+0 ja vauvan painoarvio 3,3 kg ....

näin viimesten viikkojen aikana vauvahan ottaa sen viimesen kasvu-spurtin myös, joten en todellakaan usko synnyttäväni laskettuna aikana ALLE nelikiloista vekkulia...

huhhuh... toisaalta tuntuu hyvälle että monen päivän supistus-kierteiden jälkeen kun ei supistele koko aikaa, on ihanaa saadakin olla rauhassa :D kerran ei syntyny vielä, niin annetaas mun kohdunkin levätä joohan :)

kaveri kertoi et sille oli aikanaan sanottu ennakoivista kivuliaista supistuksista, että sen kohtu oli mennyt ihan maitohapoille niin tiuhasta tahdista, että sen takia se vaan jatkoi ja jatkoi... ja loppujen lopuksi oli tehottomia. Päättelin et oiskohan itellä ollu nyt sama?
toi on kyllä hyvä testi et jos pari panadolia ei tunnin jälkeen helppaa, vaan tihentyy vaan väli, niin sit tietää et lähettävä on. ja näin ne nytkin synnärillä neuvoi toimimaan jatkoa aatellen.

sitten kun vielä taapero tuli kovaan kuumeeseen niin en mä nyt jaksaiskaan synnärille lähteä :D onneks tosiaan on viikonloppu!!! saan miehen avuksi kyllä moneen juttuun..

petipuuhat joo no nyt kun toi alakerta tuottaa omia ällömyksiään niin ei kiitos tee edes mieli :D
onnellisia on kyllä ne kellä onnistuu,mä en uskalla edes ajatella sitä näkyä kun vyöryisin miehen päälle tän pötsin kanssa... :D yh!

mukavaa viikonloppua kaikille, toivotaan monta synnytystä alkavaksi :popcorn:
 
  • Tykkää
Reactions: sisunen
turvotukset no nythän mä hoksasin et jo on sitäkin ilmaantunut! kasvoista ei mutta sormet ja nilkat.... ja mitä aiempiin odotuksiiin tulee, samoin yhden kaverin kohdalla, niin synnytys lähti viikon päästä käyntiin turvotusten ilmaannuttua. onkohan sekin joku kropan antama merkki että tässä ois tapahtumassa hei nainen jotain, et voitko malttaa rauhoittua, ja antaa kehon valmistautua???? häärä ilmoittaa nyt rauhoittuneen :D
 
Mulla meni se eilinen vatsakipu sitten taas kerran ohi, kun otin särkylääkettä.Mut tuntui se kyllä oudolle, ja teki pirun kipeetä. Kolme vessareissua tuli yöllä suoritettua ja ainakin silloin oli vatsa ihan kovana, tais täynnä oleva rakkokin vaikuttaa.
Aamusella laitoin tossa noi vauvan vaatteet lipastoon ja myöhemmin päivällä mennään mun äitin luokse kyläilemään.
Viikonlopun jatkoja ja kiitos Sisuselle munkin puolesta, pisti naurattaa :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: sisunen
Sisunen Sait hymyn huulille! :D Ollu niin huonosti käynnistyvä aamu, et huh huh.. happi on taas niin heikko, et hyvä kun jakso seistä hetken aikaa.. ärsyttävää, kun jokainen aamu on samanlainen! Kyl se siitä sit helpottaa, mut aamuisin niin vetämätön olo.. Päivisin on kyl sit onneks virtaa! :)

Nellielli ja pötkö 39+6
 
  • Tykkää
Reactions: sisunen
Päivää!!

Nyt oon viimisien aamujen kanssa ollu ihan että "höh" kun ei vieläkään yöllä lähdetty sairaalaan,vaikka lähtö voi tulla päivälläkin. En tajua itteeni et miten voi nää viimiset viikot olla näin raastavia odottaa vaikka tässä on odotettu jo MONTA kuukautta:DD oon kade niille jotka pääsee pian tosi hommiin ja saa vauvansa syliin!
Ajattelin tänään kokeilla yhtä ässää eli saunaa! En ees muista kävinkö ihan alkuraskaudesta kerran saunassa vai miten se meni.

Uskoa täynnä ja Muru 37+4
 
Viimeksi muokattu:
40+0 POKS :flower:

Tänään siis poksuu 40+0, joten se niistä lääkärien syntyy ennen laskettua aikaa -puheista :D Enkä usko nuoren herran olevan niin täsmällinen, että syntyisi juuri tänään, kun ei ole vielä mitään merkkejä siihen suuntaan. Limatulppaa kylläkin irtosi taas aamupäivällä lisää ja suoraan sanottuna alapäätä vihloo ihan helvetisti, mutta supistuksia ei ole. Odotellaan, odotellaan... : /

idylli
 

Yhteistyössä