Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

Tänään sit käyty äitipolilla. Ihan ok käynti, oli siis opetuskäynti eli siellä oli lääkärin huoneessa 2 opiskelijaa (mies ja nainen). Lääkäri tutki ensin mahan päältä sit sisätutkimus ja lopuksi ultraus. Ja se miesopiskelija teki sit kans. Vähän oudolta kyllä tuntui, vaikka lääkärihän siitä tulee mut silti...

No kuitenkin jotain edistystäkin tapahtunut: noin sentin auennu ja pehmenny. Siro vauva kuulemma tulossa, nyt painoarvio 2400-2500 g, syntyessään noin 2900 g. Vanhemmat lapset on olleet syntyessään 3310-3600g. Sukupuolesta ei nyt sit enää varmuutta ole, nyt sanoi, että 60 prosentin varmuudella tyttö. Kiveksiä ei näkynyt mutta ei voinut varmaksi sanoa että tyttökään olisi. Oliskohan ollut vähän huono näkyvyys...

Viikon päästä uusi käynti erikoislääkärille. Katotaan istukan virtauksia (kai sen takia kun on niin pieni vauva) ja lapsiveden määrää. Nyt vettä oli ihan hyvin mutta mulla on 2 edellisessä raskaudessa loppua kohti vesi vähentynyt. Täytyy sit taas kysyä sitä sukupuolta... Eihän sillä mitään merkitystä ole tuleeko tyttö vai poika mutta ollaan ostettu aika paljon tyttövaatteita...

 
Millasii sf mittoi teillä on ollu? mulla oli tänään sen 32 ja viikkoi on siis 36+4.
Niin ja tuosta lapsiveden määrästä, kun ei meiä neukas oo ultraa ja silti kirjaavat aina et normaali, eli mistä sen tietää ilman ultraa?


 
sanse; kokenut th:kin pystyy masun kiinteydestä veden määrää päättelemään. Ainakin mulla th on ihan kokeillut painelemalla ja sitten todennut, että vettä tuntuu olevan normaalisti... Ja samaan tulokseen ovat tulleet ultranneet lääkäritkin.

viides taas jälleen kerran

lisätääs vielä tähän samaan viestiin, että äsken taas kuuntelin pitkän aikaa vauvan sykettä ja nyt kuullosti aika normaalilta
 
Helmi: Hurjasti onnea pojasta :flower:

Musta on tänään tuntunut ihan siltä, että vauvan pää on jo ulkona tuolta. Aina kun istuu, niin pelottaa että se kolahtaa tuoliin... Mut ei kai se vielä niin paljon olis sieltä tullut ulos.

Supistuksia on ollu koko ajan, yötä päivää. Mutta kun nuo välit tuppaa olemaan sen verran pitkiä, niin en oikein tiedä pitäiskö niihin reagoida. Yksittäisen supistuksen kesto on muuttunut viime päivinä selväti, ovat pitempiä ja voimakkaampia. Samoin tuon kivun kans, selvästi kipeämpiä ovat ku aikasemmin, mut ei niin, että ei pärjäis. Jotenkin toivon, että alkais nyt supistaan ihan kunnolla, et pääsis tositoimiin ja helpottais tää oma olo.

Korppisesta ei oo vissiin koko päivänä kuulunut mitään? Siis aamun jälkeen? Näinköhän siellä on vauveli jo kainalossa tai ainakin tulossa. No, kaipa hän sieltä ilmoittelee, kun mä lupasin viestiä välittää tänne...

-JennyA-
 
tänään olin äpolilla, ja vauva on kasvanut näinä parina viikkona 500g. painoarvio oli siis 2700g ja kaikki oli hyvin ja kunnossa. alatiesynnytystä odotellaan.
sain lääkörin katsomaan jalkojenkin väliin, ja TYTTÖHÄN se sieltä on meille tulossa =)
menin sitten suoraan sairaalasta päästyäni hm:lle ostelemaan vaalenapunaista vaatetta, ja hyvin sieltä sitä löytyikin.

miehen sisko tuossa äsken soitteli ja sanoi katselleensa jotain ohjelmaa jossa mies ja lapsi (varmaan 2-3v) menivät katsomaan sairaalaan vaimoa ja uutta vauvaa, niin olivat sitten ostaneet jonkun mieluisen lahjan vanhemmalle lapselle ja sanoneet että tämä lahja on vauvalta sinulle, varmaan ihan kannatettava juttu tuo.. niin lapselle tulee vauvasta hyvä mieli. pitää nyt sitten keksiä millaisen lahjan tuolle keksis.

kohdunsuu oli kuulemma sormelle auki.. eli kuinka paljon se sitten on??

pää oli kuulemma jo laskeutunut ja tuntui alhaalla olevan.

reginarento 38vko
 
Tänään käyty synnytystapa-arviossa. Ja samalla juteltiin tuosta mun synnytys pelosta. Vauva saa tulla maailmaan heti kun on itse siihen valmis. Paikallaan jo on kunnolla ja tosi alhaalla kuulemma onkin. Aika ronskisti teki sisätutkimuksen kätilö ja nyt sitten hieman tulee verensekaista vuotoa. Jos nyt päättäisi pikkuinen syntyä niin painoa olisi n. 3.400g ja jos siis kätilökin painotti sanaa JOS menee viikolle 40 asti niin sitten painaa jotain 3.700g.

Onnea Helmille pienestä prinssistä. :flower: :flower:

Samalla kun me käytiin oysissa niin käytiin katsomassa kaverin poikaa. Oli toinen vasta 2 päivää vanha... Niin pikkuinen ja lutunen. Alkoi tosiaan tuntumaan että kyllä tää meidänki pikkunen jo vois tulla. Tyttö oli ihmeissään siitä pienestä nyytistä joka tuhisi kaverin sylissä.

-löllykkä ja haamu 38+2
 
Hellou!

Kotoa kirjoittelen, omalta ihanan pehmeältä sohvalta käsin =)

On kyllä niin outoa olla täällä, tuntui että joka huonekin näytti ihan erilaiselta!

Esikoinen oli sylissä koko illan melkein, nyt nukkuu tuolla. Vielä on vähän nenä tukossa ja vähän yskikin sängyssään. Pikku taistelun jälkeen sain nukahtamaan. Musta tuntuu että ei taida helpolla päästää mua silmistään. Olihan se rankka paikka toiselle olla äidistä näin kauan erossa, yhden yön olen ollut kokonaan poissa kotoa!

Vauva jatkoi niin nätisti uniaan omassa sängyssään, äsken juuri syöttelin. Ekaksi rintaa ja sitten pullosta lisäksi omaa maitoa + korviketta. Tää ihan sen takia että saadaan bilit pois, ei jaksaisi imeä tarpeeksi rinnasta. Pullosta on tarkoitus joskus päästä eroon, ei mitään kiirettä sen suhteen, tärkeintä nyt saada toinen kuntoon ja takas normaalin väriseksi =) Ja painoa tulee korvikkeella lisää vähän paremmin.

Nyt jos vähän etusivua laittelis ajantasalle!

Jaksuja masunkasvattajat =)

Luminka ja neitonen 6vrk
 
viides: toivottavasti huolesi on turha ja kaikki on hyvin. Mutta varmasti mietityttää, en epäile yhtään. Mutta eihän se auta kuin odotella vaan... Kiva kun voit kuitenki kotona kuunnella ääniä!

JennyA: ootkohan sie sit seuraava lähtijä?!? :) Korppisen kuulumisia täälläki odotellaan!

sanse: mulla oli sf-mitta rv 36 32cm, huomenna neuvolaan aamusta mittailemaan taas.

reginarento: me ollaan ostettu isoveljelle ihan vaan semmonen pieni lego-autojuttu joka annetaan sit kun tulevat vauvaa kattomaan. Isoveli saa käydä isin kans ostamassa vauvalle pupupehmon. Sormelle auki on sen verran että sormi sujahtaa, eli oisko se sit n. 1 cm:n verran.

MaiLou: sinäkö kerroit tuosta terveydenhoitajastas...pää on laho, niin kerkesin jo unohtaa... Meilläki esikoista odottaessa oli th niin innoissaan tulevan isin läsnäolosta, että tuntui että mie olin ihan sivuseikka. Mutta tosiaan kiva että kunnolla huomioidaan isääki, se terkka neuvo kädestä pitäen miehelle miten voi tunnustella vatsaa ja missä menee kohdun ylälaita.

Ja vielä lopuks: Kiva luminka että ootte vihdoin päässy kotiin!!! :)
 
Onnea helmille ja koko perheelle pienestä kääröstä! :flower:

Sanse: Sf-mitta oli viime neuvolakäynnillä 34cm, viikkoja 38+2. Aikaisemmin mitattu 36+jotain, ja silloin oli 32. (Ainiin, ja tuli niistä pidennyksistä mieleen vielä, älä kuivaa 'hinkkaamalla', pelkästään silittelemällä myötäkarvaan.)

Vieläkin kateellisena kuuntelen teidän painoarvioita. Meidän vauvelista kun ei ole niin minkään näköistä ... "Synnytystapaarviointi"kin oli vain että katottiin ultralla että on oikein päin, mutta ei esim mahtuuko lantiosta tulemaan... Tosin kuukauden sisällä luulisi selviävän sekin. :D

Luminka: Varmasti ihanaa kun on päässyt jo kotiin. Mukavaa vauvan tuoksuista arkea teille sinne! :flower:

Yamini ja ipana 38+3
 
Täällä kärvistellään malttamattomina. Viikkoja se 38+4 ja alkaa olla jo turhankin tukala olo tän mahan kanssa mutta minkään sortin merkkejä ei synnytyksen lähestymisestä ole ilmassa. Toisaalta, Kian'kin läksi syntymään niin extempore että puhelimessa sanoin tädilleni ettei vielä ole mitään merkkejä synnytyksestä ja kun painoin luurin kiinni niin vedet läksi tulemaan. :LOL:
Saas nähdä tuleeko tämänkin kanssa samanmoinen yllätyslähtö. Toisaalta tuo vesien menolla käynnistynyt synnytys oli miun mieleen kun ehti hyvin järjestämään synnärille lähdön niin ettei samalla tarvinnut kärvistellä supistusten kanssa. :p

Eilen käytiin neuvolassa ja kaikki tuntui olevan ihan hyvin. Hemoglobiinikin oli noussut ihan kivasti ja verenpaineet onneksi pysyttelee nyt helposti päälle sen 110 mikä minulla on itsellä jonkin sortin rajana että jos menee alle sen niin alkaa olla jo liian heikko olo kun tuntuu aina liikkuessa että taju lähtee.

Hassua sinällään että tämä uusin ei ole vielä edes syntynyt ja nyt jo mietin että mitenkähän seuraavan kanssa. :D Vaan sen kai siitä saa kun haaveilee suurperheestä... :heart:

Nimiäkin on jo ehditty vihdoinkin miettiä. Pojallehan meillä on ollut koko raskauden ajan tiedossa kutsumanimi mutta tytön nimestä ei mitään tietoa ja tyttöä tosiaan vähän veikkailivat syntyväksi siellä ultrassa joten ajattelin että olisi kiva katsoa valmiiksi tytöllekin se kutsumanimi. Tällä hetkellä omat suosikit noista tyttöjen nimistä olisi Tara ja Roya. Kolmanneksi nimeksihän tytölle tulisi Aurora. Pojan kutsumanimeksi tulisi melko varmasti Arian joka minusta rimmaa kivasti Kian'in kanssa. B)
Mutta saas nähdä...onhan se mahdollista että löytyy noita tytön nimiä vielä lisääkin mieleisiä joten pitää jatkaa vaan selailemista. :D
 
Hui kun jännittää! Etukäteen pelkäsin, että tuleekohan edes nukkumisesta mitään kun on se kättärille meno tänään, mutta yllättävän hyvin nukuin kuitenkin. Pari herätystä vessaan ja pari jomottavaa supistusta unen läpi.. Tuli harrastettua Saunaa ja yhtä toistakin S:ää ennen nukkumaanmenoa siinä toivossa, että ne osaltaan pehmentäisi vähän paikkoja... :whistle: No, onpahan yritetty avittaa tilannetta! :D

Sf-mitta mulla oli 37, kun raskausviikkoja 35... mulla tuo koko johtuu runsaasta lapsivedestä. Ja sen on lääkäri todennu ultralla, sitä ennen tuli nlakorttiin aina merkintä NORMAALI lapsiveden kohdalle ja väitettiin että on iso lapsi kyseessä. Ultralla sitten selvisi, että LAPSI on normaalikokoinen ja vettä on RUNSAASTI.

Luminkalle ja muillekin jo vauvan kanssa kotona oleville nautittavia ja leppoisia päiviä vauvan hoidon parissa! =) Perässä tullan me kaikki - ennemmin tai myöhemmin!

hansu 37+4
 
Hopeakaisla: tosi kauniita nimivaihtoehtoja teillä!! Mie valitsisin Taran tytölle noista! :) En muista oliko teillä monikulttuurinen perhe kun ei oo ihan perinteisiä suomalaisia nimiä?

Neuvolassa kävin. Verenpaine oli taas siellä koholla, mutta kotona oon päivittäin mitannu ja laittanu arvoja ylös, oli täti niihin arvoihin ihan tyytyväinen. Pissa oli puhdas. Hemppa oli 115 ja sano että voisin rautaa nyt alkaa syödä niin auttaa sit synnytyksen jälkeiseen tilanteeseen kans. Onneks oliki jotain entisiä retaferejä kaapissa niin ei tarvii lähtee ostamaan. Vauveli oli alhaalla ja hieman pää vielä liikkui, eli ei varmaan ihan just oo syntymässä. Painoa oli tullu nyt reilu 800g/viikko - huomaa että on leivottu... :whistle: No on tuota turvotustaki vähäsen. Ihan hyvä käynti. Ens viikolla on sijainen sit paikalla - kiva juttu sekin! :) Mutta jospa ei ens viikolla tarviiska mennä...

Mutta tämmösiä aamutunnelmia siis täällä... Kohta ulkoilemaan!

Anzkuli 38+0
 
Hopeakaisla: Kivoja nimiä ootte miettineet!! Mä tykkään kans vähän erikoisista nimistä, mutta meillä on toi kakskielisyys ongelma vielä joka vähän vaikeuttaa nimivalintoja. Mä tykästyin tosi paljon nimeen Priya (luetaan Priija) jonka kuulin jonkun aikaa sitten yhdessä leffassa, mutta mies ei tykännyt, liian outo. Niin on kaikki muutkin sanoneet.... Auroraa myöskin ehdotin toiseks nimeks mutta sekään ei käynyt!!

SFmitasta joku kyseli. Mulla on mennyt aina aika lailla viikkojen mukaan. Viimeks rrv36+5 oli 36m!

Luminka varmasti ihanaa olla kotona taas!!
 
Huomenta täältäkin!

Toivottavasti JennyA pääsee pian lähtemään, ei kuullosta mukavalta nuo supistelut, kun ovat kestäneet niin kauan.

Luminkalle
onnea kotiin pääsystä!

Viime yö meni taas vähän niin ja näin, mutta ei haittaa kun ei tarvi töihin mennä. Kävin yhden jälkeen vessareissulla ja sen jälkeen ei taas meinannut uni tulla. Tein sitten puolisen tuntia sudokua niin johan alkoi silmä luppasemaan... Tyttökin oli pysynyt koko viime omassa sängyssään :eek: . Kyllä sitten aamulla kovasti kehuin ja tyttökin oli niin mielissään ;) ...

Täytyy tässä aamusella laitella paikkoja vähän kuntoon (en eilen oikein ehtinyt mitään tehdä) ja sitten lähdetään koko poppoo uimaan (tai mies on töissä ja koululaiset siis syyslomalla). Huomenna olisi tarkoitus lähteä 60 km päähän sukuloimaan, todennäköisesti viimeistä kertaa. Vaikka matka ei ole pitkä, niin ei ole enää siellä suunnalla kovin usein tullut käytyä, kun tämä porukka on lisääntynyt...

Mutta nyt täytyy oikeasti lähteä hommiin, että saan edes jotain aikaiseksi, lupasin miehelle, että tänään maalailen noita listoista nuo naulanpäät, kun en eilen jaksanut...

viides rv 36+5
 
Olenkohan vähän outolintu? Tajusin just etten ole/ettemme ole miettineet vauvalle nimeä. Joskus ihan alkuviikoilla oli jotain vitsikästä puhetta, mutta sen jälkeen ei mitään. Sukupuolta emme tiedä, mutta olen alusta asti ollut varma, että tämä on poika ja poikana ajatellut koko ajan...joten sukupuoltakaan emme ole liiemmin miettineet (poika tai tyttö...ihan kumpi vain on yhtä tervetullut!!!!) ja vielä se, että tajusin etten ole miettinyt miltä tämä tulokas näyttää ulkoisesti...huh! Mihis nämä viikot ovat menneet :LOL:
 
Mulla on täällä 9 kk neitokainen hoidossa =) Tulee ihan vauva arki mieleen kun tommonen pieni ryömii pitkin lattioita :D
Hyvää harjoitusta omille kun on pienempi hoidossa.Hyvin on mennyt,hoitavat innoissaan toista :)

Masukas on ollut tänään tosi hiljainen :/ Olen tässä tökkinyt että alkaisi liikkua kunnolla..
Pitää kohta ruveta tuohon sohvalle laskemaan liikkeitä kun saan tuon neitokaisen unille.
Huomenna olisi viimeinen ultra,vähän kyllä rupeaa jo jännittämään että miten iso masukkaasta on kasvanut,luultavasti samoilla linjoilla mennään kun edelliset eli yli 4 kg ootellaan ;)

Mutta nyt jatkamaan lasten hoitoa :wave:
 
Huomenta...

viides: Eihän nää supistelut mitään kivoja ole, mut ehkä näihin on vähän jo tottunut. Mut toivon kyllä et lähtö tulis mahdollisimman pian...

Takana on taas todella tuskainen yö. Illalla supisteli välillä viiden minuutin välein, mut kuinkas ollakaan ne rauhoittui sitten taas. Ne tuntui kyllä ihan kunnolla selässä asti. Kauratyynyn kans makoilin aika kauan ja sitten loppujen lopuks panadolin avulla sain unen. Ensimmäisen satsin otin 11 aikaan ja kolmelta piti nousta ottamaan lisää. Mietin jo siinä, että onkohan jo aika lähteä... Mut kun synnäriltä sanoivat viimeks, että supistusten väli sais mielellään olla n. 5min ainakin parin tunnin ajan, niin en sitten viittiny hötkyillä matkaan. Tosin kivut alkaa olla sitä luokkaa, että ei kyllä montaa yötä tuollaista kestä.

Nyt aamupalan kimppuun, hereillä on kyllä oltu jo pari tuntia, mut tuo syöminen on taas unohtunut...

Näinköhän siellä on korppisella jo vauveli, kun ei oo vieläkään kuulunut mitään.... Ajattelin laittaa tekstarin hälle, josko sieltä jonkinlaista uutista saataisiin...

-JennyA-
 
Kyllä nyt masentaa! Kipujen kanssa kärvistely sen kun jatkuu, ei mitään järkeä alkaa käynnistelemään kun tilanne sen verran epäkypsä (katsoi ultralla). Kahden viikon päähän uusi aika - hohhoijaa. Tuun hulluksi varmaan siihen mennessä. Vauvan painoarvio oli nyt 3,2 kg ja vettä edelleen reilusti. Taidan alkaa vetämään unta palloon Panacodin voimalla :(

hansu ja haluaa vielä kasvaa masussa vauva 37+4
 
Toivottavasti korppisen synnytys pian käynnistyy...

Huh, uimassa käyty. Tulipas virkistävä olo. Haettiin sitten kotimatkalla hampparit, kun sen verran kuitenkin kävi laiskottamaan, etten jaksanut ruokaa laittaa :whistle:

Kuopus taisi äsken vähän haiskahtaa, täytyy kohta katsoa olisiko kaikki tavara tullut jo, niin voisi käydä pesulla ja sitten oion tuonne meidän sängylle pitkälleen noiden pienten kanssa. Ai niin, mullahan on vielä pyykit koneessa täytyy ne ensin laittaa kuivumaan ja sitten vielä uusi koneellinen sisään...

viides
 
Torstai päivää,

JennyA, toivottavasti pääset pian tosi toimiin, ei kuulosta kipujen kanssa kärvistely kivalta.

Korppisella siis jännät paikat edessä, toivottavasti lähtee pian käyntiin, mulla ei ole käynnistetty joten en tiedä miten nopeasti se etenee, mutta TSEMPPIÄ!

Mulla meni kanssa viime yö ihan pipariksi (TAAS!), heräsin pissille varmaan 4 kertaa ja lonkat, alavatsa, alaselkä ja ja oikeestaan koko maha ihan hellänä. Nukuin tossa jo parin tunnin päikkäritkin, ja eipä paljon olo helpottunut. Kaipa nää on vaan niitä liitoskipuja, mutta en muista että olis esikoisen aikana näin inhottavilta tuntuneet... Mitään ei siis oikein pysty tekemään, sohvalla pötköttelemään ja tässä koneella käymään :whistle:

Mä just tossa mietin että mua ei ole ultrattu kunnolla sitten juhannuksen. Neuvolalääkäri kattonut vauvan koon sen jälkeen kahdesti, muttei muuta, kesto ollut max 1 min. Toivottavasti vauvelilla on kaikki hyvin...

Ihanaa tänään rv 37+0, eli ehkä parin viikon päästä vois jo päästä synnärille vauvaa hakemaan :heart: :heart: :heart:

Nyt pitää mennä pukemaan vaatteet päälle ja lähteä hakemaan pikkuhiljaa poika tarhasta, jos sen verran taas paikat kestäis...

Hyviä vointeja kaikille! :wave:
 
heipakkaa kaikille
ruoka tehty, pyykit kuivumassa, imuroitu tälle päivää. koneessa vielä pyykkiä piätis ne kohta mennä laittaa kuivumaan.
on se kumma kun jos yhenkin päivän jättää pesemättä pyykkiä niin jo on sitä hirmu kasa. en tiedää kyllä ketään joka tekee niin paljon pyykkiä kun meidän family, ja vielä kun tulee uusi perheenjäsen lisää, niin jo ollan siihen pyykkimäärään kohta hukkumassa.
sairaalakassit oon pakannut itselle ja vaaville valmiiksi.
meinaan vielä pestä nää matot lattialta veks kun muutto on ens viikon alussa. saa sit kaikki alta pois ei tartte enää ruveta mattoja peseskelemään.
mutta mutta mutta nyt minä häippäsen
 

Yhteistyössä