Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

Ultrasta palattu.Koko arvio 3260 kg eli isoa odotetaan tästäkin vauvelista.Sain uuden ajan LA ja sillon lääkäri ultraa ja mahdollisesti käynnistetään jos kasvu on yhtä vauhdikasta loppu ajasta kuin edellisen aikaan.Ei kuulemma anneta 5 kg kasvaa,huh helpotti kuulla tuo :xmas:
Muuten vauva voi hyvin,istukasssa oli kuulemma reikiä ja suht kypsän näköinen mutta kätilö ei siitä sitten ollut huolissaan niin taitaa olla normaalia.
Nyt iski sit paniikki et mitä kaikkea pitäisi vielä keritä tehdä ennen sitä marraskuun 14:toista ;) mutta saa sitten nähdä että käynnistäävätkö oikeasti.Parempi tietty jos tajuaisi itsestään ja luonnollisesti tulla ulos :)
Sukupuoltakin kyselin mutta ei näyttänyt....

Kiva että muutkin saanut hyviä uutisia RD ja masukas :)
 
tervehdys mahakkaat ja vauvakkaat!

Huh huijaa mikä aamu. Sain ihan hyvin nukuttua, ysiltä nousin ylös kun pikkuiset heräilivät kaipaamaan maitojaan. Eilen kävi LYSY- hoitaja (hoitaja siis tulee kotiin ottamaan esim verinäytteitä ja punnitsemaan yms.) ottamassa bilit nappuloilta, ja hienosti oli laskussa. Illalla siis otettiin Oskari valosta pois ja toinen nukkui niin rauhallisesti kun ei nakuna tarvinnut olla. Tänään kävi sama täti taas ottamassa kontrollit, toivottavasti ei Wilmankaan tarvisi mennä valoihin. Mä olen myös antainut pullolla lisäksi lypsymaitoa vauvoille noin 3-4 tunnin välein ettei paino laske, mutta eilen täti mittasi painot ja nousussa oli kummallakin. Tänään siis ohjelmassa enemmän tissittelyä, se on vielä vähän harjoittelun asteella...

Meidän pyykinpesukone tekee kuolemaa! Se ei jostain syystä pyöritä ohjelmaa läpi, se tilttaa aina kesken kaiken. Ihan kiva, joutuu uuden koneen hankkimaan. Ihan kun rahanmenoa ei olisi muutenkin! |O Ja pisteenä iin päälle, koira on loukannut koipensa, sillä on kauhee avohaava jalassa ja ripuli kaupanpäällisiksi. Yksi matto on jo tänään mennyt pesuun. Kiva. :/ :x Elämä on...

Jokos vauansaaneet ovat suunitelleet koska ulkoilut aloitatte? Minä ajattelin kokeilla ensi viikon loppupuolella jos on hyvät ilmat. Tekee kovasti mieli jo ulos. Tekisi varmaan hyvää tälle selällekin, yläselkä on nimittäin ihan jökissä. Joko selkä ei ole tottunut olemaan ilman suuren mahan painoa tai sitten tisstit painaa niin julmetusti että selkä siksi juilii. Panadolia passitin miehen hakemaan, ei tuel elämästä muuten mitään. On se jännä, raskausvaivoista pääsee niin tulee uusia vaivoja tilalle. :LOL:

Ah, nyt tarvii mennä lypäsmään. Mulla pakkaa rinnat tosi nopeeta täyteen maitoa ja sitten jomottaa! Koittakaahan jaksaa leidit!

HM ja ruusunnuppu ja suukkosuu :heart: :heart:
 
keiju: Meillä menee niin että joka toinen syöttö imetän toisesta ja sit toisesta. Joskus jaksaa pitkäänkin imeä. Mutta silti annan vielä pullosta korviketta/lypsettyä noin 50 milliä. Eli ei siis saa vielä tarpeeksi imettyä rinnasta.
Musta tuntuu että teilläkin wiljo on vielä niin pieni ettei jaksa vaan yksinkertaisesti. Onhan se rinnassa tiukemmassa kuin pullossa. Mutta hyvä kuitenkin että jaksaa jonkin aikaa imeä, ei pääsis taito ruostumaan =) Mä oon sillä asenteella liikkeellä et lisämaitoa siihen saakka kunnes on tarpeeksi "vahva" rinnasta syömään. Ja kun joka kerta koitan saada imeteltyä niin ei tosiaan pääsis unohtumaan kui homma hoituu :D Näkyis pikkuhiljaa jaksavan aina pidempään olla rinnalla.

Keltaisuus on alkanut lähtemään, oli tullut painoakin +75g, äsken tulin neuvolasta :D
Tuota 3h:n välein herättelyä jatketaan vielä jonkin aikaa, ehkä sit kun alkaa olla 3kg puntarissa ja tosiaan niin virkeä että jaksaa. Pikkuhiljaa sit meinaan rueta vähentämään korvikkeen määrää. Mutta sitten kunhan neuvolasta saa siihen luvan :heart:

RD: Mahtava kumpu sulla jo! Mun maha näyttää varsin tyhjältä :( On kyllä vähän ikävä sitä pyöreää masua ja niitä liikkeitä. Mutta kylläpä tää elämä näinkin on ihan kivaa =) Varsinkin kun ollut helppo tapaus tuo meidän pienin :heart:
Oi, mykyrokkaa :p Tekisköhän meidän äippä tänä syksynä niin että tois vähän meillekin =)

Synnytyksen lähestymisestä... Mulla ei siis tullut mitään limatulppaa, eikä masu ollut laskeutunut saatika vauva kiinnittynyt. Tämä siis lohdutuksena niille jotka tuskastelevat että mitään ei ole tapahtunut (jos täällä joku niin on sanonut, en muista enää.. Kuitenkin =) ) Vauva oli siis synnytysvastaanotossa tarkastuksessa tosi ylhäällä kun kätilö ei ylettänyt kunnolla kokeilemaan kohdunsuuta. Mutta siitäpä se sitten laskeutui ja varsin vauhdilla :whistle:

Hari Mao: En ole vielä sen kummemmin suunnitellut ulkoilua. Ehkä voitaisiin ensiviikolla laittaa molemmat likat tuplarattaisiin ja käydä pikku kävelyllä koko porukka :heart:
Mulla oli selkä koko sairaalassa olon kipeä. Mulla tuli epiduraalista sellainen tärinä yläkroppaan että siis ihan hirveetä! Tärisin hulluna ja vaikka kuinka koitin taistella vastaan, silti pani tärismään :LOL: Ja ne sairaalansängyt ei kyllä tehneet yhtään hyvää selälle.
Hyvä oli kun kotiin pääsyn jälkeen mentiin nukkumaan, olin et mitä ihmettä, tää sänkyhän joustaa :LOL: Oli niin tottunut kovaan muovilla päällystettyyn sänkyyn et oli ihan outoa :eek:

Luminka ja neitonen 1vk 1pv :heart:
 
luminka...lohduttavaa kuulla.vaikka mulla neljä synnytystä takana ja vain yksi lapsi laskeutunut enen sitä..
mut aina sitä itselleen hokee ettei synnytys käynnisty, ellei vauva ole laskeutunut..mut eipä se taida sitä katsoa!?
eli vaikka tämäkin vauva korkeuksissa ja perätilassa, voi synnytys kenties joskus käynnistyä :whistle:
 
RD:llä kyllä tosiaan jo näyttävä ja kaunis masu.

HM: me on käyty jo ulkona muutamia kertoja ja kauppaankin uskallauduttu. Täällä ollu +10 ulkona lämmintä niin mun mielestä sinne voi ihan hyvin viedä.
 
hellmille onnea pikkuisen johdosta mitenkähän suureksi olis kerenny kasvaa jos oli olis syntyny laskettuna aikana. kuulin tänään et meitin sukuun tulee toinenkin vaavi marraskuussa vaan kun ei oo oltu tekemisissä niin ei oikein voi jakaa kokemuksia.... huomenna taas viikot paukkuu

merval ja nasu 37+6
 
Mutta nyt kysymystä tuosta limatulpasta.. Minkälainen se on? Ja kuinka kauan on mennyt synnytykseen?

Tässä sitten, kun iltapäivällä kävin vessassa, niin pyyhittäessä oli verta.. Joten tuli mieleen, että olisiko limatulppaa? Rupesin kauppareissulla miettimään tarkkaan, että tällä viikolla on pari kertaa tullut valkkaria (?) ihan klönttinä.. Eli voisiko olla kyse limatulpasta?! :whistle:

Jääkö minulta nyt huomiset hirvipeijaiset käymättä :'( Ja mie oon niin mykyrokan perään..
 
Mulla se limatulppa oli sellanen klöntti, vaalea, kiinteä :x joka siis plumpsahti pönttöön niin en sitä sen lähemmin tutkinut :$ Ja se kuinka kauan siitä meni synnytykseen nii täs ollaa viel :headwall: niin ja siis se lähti rv.36+4

Mä en tiiä et voix ihmisen hermot olla enempää äärirajoilla, kun nyt. Olo vaan on järkky, piste. :kieh: Jokapäivä juttelen papulle, että se saa jo tulla ja maanittelen, että täällä olis tilaa, et siel on varmaa aika ahdasta jo, mut mukelo ei ota tullakseen :headwall:

Kärttyinen Rinzessa ja papuRinssi rv.38+2
 
Heippa mammat!!

Ja kiitos onnitteluista! =) Oon kahlannut nopeesti sivuja läpi, mutta eihän tässä malta nyt oikeen keskittyä muuhun kuin tuohon tuoreeseen tulokkaaseen. :heart: Ja isoveikkakin vaatii huomionsa tietenkin.

Tänään siis päästiin kotiin. Tultiin tuossa kahden-kolmen aikaan iltapäivällä, ei oikeen ees tarkkaa hajua kellonajasta, niin jännittävää aikaa. Taitaa mennä hieman sumussa ekat päivät.

Synnytys meni siis lyhykäisyydessää todella nopeesti! Illalla klo. 23 kuului jonkinlainen "kräts" masusta ja tuntui vihlaisu, ja säihähdin/aavistin että nyt se on menoa. Meni vessaan ja tuli vaaleanpunaista nestettä lorauksina. Soitin ystävälle, joka tuli mukaan synnytykseen ja soitin synnärille, että "APUA, MITÄ MÄ NYT TEEN" :LOL: ei supistellut vielä eikä mitään, mutta ihan paniikissa olin..
Kaveri tuli hakeen 23.30 ja sairaalassa oltiin vähän jälkeen puolenyön. Matkalla supisti vaan pari kertaa, eikä kovin kipeesti.
Kätilö katsoi heti kohdunsuun tilanteen; oli auki 5cm.
Sitten äkkiä tippaan ja käyrälle, oli jo AIKA kiire ja supisteli yhä tiuhemmin.
Ja tunnin päästä syntyi täydellinen pieni poikamme :heart: :heart:
En halunnut mitään kipulääkettä, tai tuskin ois ehditty ees antaa ja sellaisen parisängyn päällä synnytin, kun varsinainen sali oli varattu. Ponnistus kesti 8minuuttia ja olihan se tuskaa, mutta täysin sen arvoista.

Pystyin heti istumaan, ei tikkejä tms. Joten aivan eri tilanne kuin esikoisen kanssa.

Nyt oikein hyvä olo itsellä, synnytyksestä muistuttaa vaan ERITTÄIN kipeet jälkisupistukset. Imetys on lähtenyt ihan hyvin käyntiin, maito on nousemassa rintoihin, aikas pinkee on olo. :D

Tässäpä tuli ihan vaan omaa napaa, mutta kyllä mä taas jaksan jossainvaiheessa perehtyä muidenkin juttuihin.

Helmi ja aapeli 2päivää "vanha" :heart:
 
Helmi Kiva kuulla et meni kaikki noin hienosti ja jäi itsellesi hyvä mieli synnytyksestä. Hälventää myös omaa jännitystystä,kun kuulee et menny hyvin meinaa välistä kauhistuttaa et en haluakkaan synnyttää.

RD Mulla oli toi limatulppa valkeet isot klöntit ei voinu erehtyä ja viikon päästä synty molemmat.

Estrella rv 38+4
 
nopee kävin vaan lukasee ja kattoo onko vaaveja tullu...
itellä on niskat ihan jumissa ja pää siks ihan pipinä :'(
HELMI79-onnittelut kotiutumisesta,mua kans pelottaa noi jälkisupparit varmaan enempi kun itse synnytys..sulla on ollukin tosi nopeeta toimintaa..HUI!!

nyt takas masua paijaamaan rv 37 (poks)
 
tietämätön: Älä suottaa pelkää niitä etukäteen, mulla ei ollut lainkaan kipeitä esikoisesta, mutta nyt ihan hullunkipeetä tekee. Ja kätilökin sanoi että on tavallista että vasta uudelleen synnyttäjillä kipuilee selkeemmin. En ollut koskaan kuullutkaan että ois näin kipeitä! :eek:
Panadolia nyt ottaan, ja esikoiselle lukeen sadun. Sitten oottaan että pääseen pikku-ukkelin kanssa nukkumaan. Vielä tarvii syöttää yhden kerran ennen sänkyyn menoa.
 
Helmi, Paljon onnea poikavauvasta!!! :flower:
Ja kiitos synnytystarinasta! On ollut nopeaa toimintaa :heart:

Ihana myös lukea jo teidän kaikkien synnyttäneiden kuulumisia ja vauvantuoksuista arkea :heart:

Ei tässä malta odottaa, että ois jo oma nyytti sylissä.
Omaan napaan ei muuta ihmellistä kuin, että kaikki supistelut ja selkäkivut on yhtäkkiä hävinneet...oiskohan tyyntä myrskyn edellä :whistle:

Rentouttavaa viikonloppua kaikille! :wave:

Kuunkulta ja poitsu 37+6 (huomenna poksuu viikot..)
 
No on todella nopeaa toimintaa ollut Helmillä! =)

Esikoiseen hitsas hermo kiinni tänään oikein urakalla. Karjuin aivan raivona sille. :ashamed: Ukko on töissä ja olo niin p***a tämän raskauden myötä, että jotenkii vaan hirtti hihna kiinni. No kun rauhoituin niin puhuttiin asia, mutta kyllä taas tuli miljoona leimaa Huono äiti -passiin... :(

MaiLou ja jättimini 38+3
 
Jätän vaan merkin ja ilmoittelen että kasassa ollaan edelleen. Ei oo juurika ees supistellu, ihan satunnaisesti vaan, välillä vähän poltellen... Odotellaan vaan...

Kiva, kun helmi ehdit kirjoittelemaan kokemuksestasi ja kuulumisista! Toisaalta toivoisin itellekki tuommosta nopeeta synnytystä kun esikoisen kans meni siinä avautumisvaiheessa niin tolkuttoman pitkään - tai ihan normaalisti siis, mutta tuntui pitkältä se aika. Ja se ponnistusvaihe ei ees koskenu, niin voisin ihan hyvin hypätä suoraan sinne!" :D Nuo jälkisupistukset pelottaa, oon kans kuullu että uudelleensynnyttäjällä voi olla tosi kipeitä. Panadolia on varattu kotiinki jo kaks pakettia oottamaan, jospa niiden voimalla selviis. Kun nyt vaan pääsis tositoimiin! :)

Anzkuli 38+1
 
No mulla ainakin se limatulppa on tullut keskiviikkoisen lääkärinkäynnin jälkeen kahdessa osassa, 2 peukalon pään kokoista limaklönttiä :x Ja vieläkin tulee semmosta limatuhrua pyyhittäessä, yöks! Hermot on täälläkin hajalla, joka paikkaa kolottaa ja mieli on maassa.. Miehelle piti purkaa pahaa oloa itkemällä ja kyllähän se vähän helpotti :heart:

Rv 37+5 ( haluaa vauvan jo kotiin)
 
Kuulumisia synnäriltä:

Meidän perheeseen syntyi tänään klo 13.30 pikkuinen prinsessa :) Painoa neidillä 3190g.

Synnytys oli suht nopea, aamulla n. klo 6.30 mentiin saliin, todella kipeiden supistusten kanssa, kohdunsuu oli auki 3cm. Epiduraali laitettiin kahdeksan aikaan, supistukset jatkui kuitenkin kipeinä eli puudutus ei vaikuttanut niin kuin olis pitänyt. Kohdunsuulla ei meinannut tapahtua edistystä vaikka supisteli 3-4 minuutin välein. Lääkäri kutsuttiin paikalle ja kun puhkaisi kalvot niin alkoikin tapahtua. Alkoi kunnon supistukset ja toisella piti jo ponnistaa. Ponnistusvaihe kesti 3 minuuttia ja neiti oli maailmassa klo 13.30.

Nyt odottelen korppiselta kuulumisia, hän taitaa olla tuolla salissa parasta aikaa. Viime yö nukuttiin muuten hänen kanssaan samassa huoneessa :)

-JennyA & prinsessa-
 

Yhteistyössä