Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

helmi: ihana pikkupalleroinen!! :heart:

Äänestäminen jäi nyt väliin, tais olla ekat vaalit missä en äänestäny vaikka äänioikeus oli. Miulla oli kyllä tarkotus käydä ennakkoon ja valkkasin jo ehdokkaanki, mutta en vaan saanu aikaseks. Meillä on ennakkoäänestyspaikkaki tuossa ihan äärellään, kuten varsinainenki paikka, mutta jäi vaan käymättä, ei voi mitään...

luminka: miulla kans tuli esikoisen aikaan toisen asteen repeemät ja kyllä ne tikit tuntui pahalta sit kun alko turvotus laskemaan. Hankasivat ja kiristivät ja miulla kans useemman viikon oli hankala olla.

kastepuvusta: meillä on miun äidin miulle virkkaama kastemekko. Siinä on kastettu puoli sukua ja miut ja veljeni ja esikoinen kans. Tykkään siitä tosi paljon! Laitan kuvaa vaikka sit ristiäisten jälkeen.

Meillä isäntä ehdotteli ässien kokeilemista - tai no lähinnä varmaan sitä yhtä... Suihkussa pitäs käydä. Jospa se kuuma suihku ajais sen saunan ja mahoton pyykkiurakka vois vastata sitä siivoomista ja sit se jumppa siihen päälle. Sit voitas aamulla lähteä synnyttämään. Hyvä suunnitelma!! :)

Käytiin tuossa reilun puolen tunnin kävelylenkilläki pimeessä. Ukoilla oli taskulamputki mukana, pimeessä metässä käytiin kans käppäilemässä. Muutamia mojovia supistuksia saatiin aikaseks, mutta siihenpä ne loppu kun kotiin päästiin.

Miun serkku oli laittanu meille kolme jätesäkillistä heidän poikien entisiä vaatteita, saatiin ne tänään. Tuossa lajittelin ja kattelin ne läpi ja oli tosi paljon aivan ihania vaatteita. Käytetyn näköisiä, mutta aivan käyttökelpoista tavaraa! Ja oli joukossa tosi siistikuntoisiaki vaatteita. Iso raha taas säästetään kun ei tarvii kaikkee vaatetta ite ostaa. Villi veikkaus on että 6-8 koneellista ois nyt pestävää sit oottamassa. Isäntä kävi jo varastosta hakemassa toisen kuivaustelineenki, yritän nyt pikaseen pesasta nuo pois pyörimästä. Eka koneellinen on jo tuolla pyörimässä ja varmaan toisen vielä kerkee tänä iltana pesaista. Ihanaa kun tuommosia ihmisiä on olemassa! :)

Mutta nyt pitää mennä iltapalan laittoon. Huomiseen siis!

Anzkuli 38+3
 
Helmi: Ihanan näköinen kaveri =)

Löllykkä: Upeen näköinen kastemekko,voi vaan toivoa itsellekkin olisi luotu käsityö taitoja...

Äänestäminen: Kävin ja olen aina käynnyt, tulee huono omatunto jos ei kävis. (Outoo). Tänääänkin vaalikoneen ääressä istuin, kun en tienny ketä äänestän. Löytyi viimein ehdokas.

Minullakin rístiriitaiset tunteet tulevaan synnytyskoitokseen, jännittää tosissaan miten kaiken kestää taas. Ja sit taas toisaalta kokoajan oottaa et äkkiä alkais tulee lähtö.

Millä mielellä teidän miehet lähdössä mukaan? Mun miestä kuulemma jännittää hirveesti, kun ei voi auttaa kivussa ja et kaikki menee hyvin.

Estrella rv 38+6

 
Helmi ihana pikkumies teillä...

Synnytyksestä sen verran, että itseä alkaa pikkuhiljaa jännittämään, välillä toivoo että syntyis jo ja seuraavassa hetkessä tunne on että apua taasko mä olen tässä tilanteessa... Eniten sitä toivoo että kaikki menis hyvin ja tuloksena terve vauva ja että itse välttyisi isoilta vaurioilta. Meillä mies jännittää just tota samaa että saa vaimon ja vauvan terveenä kotiin sieltä.

Ihanaa kun kelloja siirrettiin niin poikakin nukahti jo 19.30, joten on vähän enemmän aikaa itselle tänään, muuten vois kokeilla vaikka niitä ässiä, mu tta nää liitoskivut pitää kyllä ajatukset siitä poissa :ashamed:

Mutta nyt etsimään parempaa asentoa taas... Huomiseen! :wave:

Mammukka75 ja vauveli 37+3, vielä siis 2,5 vkoa laskettuun....
 
Kiitti jotka vastasitte mun repeämiskysymykseen =) Joo, ne tikit varmaan tuolla tuntuvat ilkeiltä, jotenkin ehkä kipeämmät kuin aiemmin.

Ässistä.. Mä tässä mietin yks päivä et liekö ässistä lähtenyt pikkuhiljaa mun synnytys liikkeelle! Kun lauantaina eka siivosin koko aamupäivän, sit harrasteltiin seksiä ja illalla käytiin vielä saunassa ;) Ja silloin yhdentoista aikaan alkoi supistuksia tulemaan jotka tosin loppuivat parin tunnin päästä. Ehkä sillä seksillä tais noista kolmesta olla eniten seurauksia. Meni kuitenkin se muutama päivä kunnes keskiviikko iltana tuli pari kertaa tunnin jaksoissa kipeitä suppareita ja yöllähän neljältä vedet meni.
Näistä kun ei tiedä, mutta mä oletan niin että seksi sai jotain aikaiseksi ;) Samoin esikoisen odotuksessa harrasteltiin yksi ilta ja seuraavana limatulppa lähti tulemaan ja pari päivää niin meni vedet.

Jaahas, pitää lähteä kattomaan joko pienin herää. Vähän ääntelee tuolla, ysiltä ois viimeistään herätys syömään :heart: Sitten pääsis ite nukkumaan, ja uusi herätys vasta puolilta öin. On se kyllä rankaa kun joutuu kesken unien heräämään, mut kunhan tyttö kasvaa sen verran että nuo herätykset saa jättää niin toivottavasti nukkuisi vaikka neljäkin tuntia putkeen =)

Luminka
 
Meilläki oli esikoisen aikaan jumppatuokio keskiviikkoiltana ja torstaiaamuna alkoi supistella ja ukkeli syntyi sit perjantaiaamuna. Tiedä häntä edesauttoiko... Tänään testaillaan... ;) Mies tuossa hieman huolestuneena kyllä kyseli että ei kai se välttämättä käynnisty, kun ois tärkeitä töitä alkuviikolle tiedossa! :D ...on se kumma, ensin ne vonkaa ja sit ei meinaa kelvata! :D
 
ässistä...mäkin oon siivonnu nyt kämpän lattiasta kattoon...just mietin et vois kuuma suihku korvata vähän tota saunaa ja sit mies töihin...meil onkin taukoa ollu ku ei vaan tee mieli mulla ja miehelläkin halut aika nollassa kun pelkää et satuttaa mua...ihan hassu just puhuin senkaa asiasta ja se oli ihan ihmeissään et harrastaako monet oikeesti seksiä raskaus aikana..raukka luullu et pitää elää selibaatissa :LOL: :whistle:

mut nyt saa luvan rupee auttaa meiän rinsessaa maailmaan..joten. :p :whistle: heippa hetlex...... :heart:
 
Kiitos kaikille. :) Silloin oli aikaa tehdä kaikkee kivaa kun poikaa odotin. Melkeinpä ompelin kaikki vaatteet pojalle ite aikoinaan. Ton kastepuvun hinnaksi silloin tuli n.50-60 markkaa. Kallein osio oli tuo kukka kuvioiden ompelu. Siihenkin ostin aikoinaan hääpuku kangasta josta sitte leikkelin noi kukat ja käsin ompelin paikoilleen. Muttaen edes jaksa uskoa että tänä päivänä saisin tuohon hintaan tehtyä samanlaista pukua.

Täällä menny ilta kivuliaiden supistusten myötä. BB.n aikaan sitten supistusten mukaan tuli tuo alaselän polttelu. Ja supistusten kesto n.30-60 sekuntiin. Joskus pidempiäkin. Selkä nyt hellänä ja tuntuu olevan välillä tulessakin. Jomottaa ikävästi kun istuu.

Nyt koitan lähtee nukkumaan. Joten öitä teille kaikille.

Löllykkä
 
huomenta mammat!!
Ihan ekana pitää kommentoida et ihana kuva pojasta Helmi!! niin suloisen näköinen pikkunen...
Ja viides, tosi hellyyttävä kuva pikkumiehestä :heart:

Täällä ei sit oo tapahtunut YHTÄÄN MITÄÄN sitten lauantain. Miten voikin ärsyttää tollainen väärä hälytys. Etenkin kun se kätilö vielä sanoi että kuulostais synnytyksen alkutekijöiltä. Mutta loppui sit ihan kokonaan eikä oo sen jälkeen supistanut ollenkaan (ihan pari kipeää la-su yönä mutta ei yhtään sunnuntaina)
Jos ois synnytys siitä alkanut, niin oisin kans syyttänyt ässiä, nimittäin no, torstaina oli kamala siivousvimma (perjantaina olin kyllä ihan puhki siitä ) ja lauantai aamuna kokeiltiin sitä parisuhde ässää jonka jälkeen melko pian alkoi tapahtua. Mutta se siitä, ei toiminut kuitenkaan, ja mua ei kyllä nykyisin kovin usein kiinnosta. Ja silloin kun itteä sattuis kiinnostamaan on mies liian väsynyt, eikä sitä paitsi tee ikinä aloitetta kun pelkää satuttavansa mua... hyvin menee meillä...

Mulla on muuten kans noita paniikkii kohtauksen tapaisia. Viimeks perjantaina olin ihan sekaisin. Saatto kyllä olla osittain vaan sekin että olin ollut yksin sisätiloissa tiistaista asti, menee siinä vähemmästäkin hulluks. Nytkin jo ärsyttää ajatus koko viikosta yksin sisällä kun en pääse ulos ja miehellä on pitkiä päiviä töissä...

Ja Rinzessa, mulla on ollut aivan samanlainen olo. Eilen yritin kovasti komentaa vauvaa pihalle, mutta ei vaan tottele!!! Lisäks on vielä kääntynyt pahaan asentoon ja potkiin niin että tuntuu että tulee koivet kurkusta ulos.

Mua on alkanut koskee selkää aina tässä koneella istuminen niin en voi nyt kauaa olla.
Hyvää viikonalkua kaikille, toivottavasti tällä viikolla saadaan monta uutta vauva-uutista!!

 
Helkkari ku on tänään taas ollu hankala päivä, vauva ollu masussa niiin ylivilkkaalla päällä eli jatkuvaa möyrintää.. Välillä tuikkailee niin kipeästi alakertaan! Ja en oikein ymmärrä miten sitä limatulppaa vieläkin riittää |O Tapahtuis jo jotain muutaki..

rv 38+0
 
voih mä niin toivon et nyt tulis oikein vauvakas viikko..antaa itellekin toivoa et tää tulee täältä viel joskus,,oon ainaki tänää kaikkeni tehny :whistle:

nyt vaan supistuksia ootellessa..mieskin oli niin avulias tänään hehe sain kunnon nauro hepulin kun parisuhde jumpan jälkeen se laitto heti tyynyn mun alle ja nosti jalat ylös :LOL: :LOL: se ottaa ainaki yrityksen tosissaan...noh ainakin on hauskaa jos ei muuta..koska lie viimex ollaa naurettu näin paljon....

mä haluun niin nähdä jo meiän pikku rinsessan..ihan tippa silmässä oon täällä jo valmiix.. :heart:
 
onkohan joku vielä hereillä?
Mulla on nyt tosi tyhmä olo. En oo nimittäin varma tuliko multa vaan outo pissa vai menikö multa vedet??? ehkä mä vaan odotan niin paljon että jotain tapahtuis että kuvittelen liikoja, mutta oli siis sellainen jännä pistävä kipu ja menin vessaan pissalle, mutta sitä vaan tuli ja tuli, eikä kuitenkaan tasaisesti vaan sillai ryöppyinä ja niin että en olisi edes pystynyt pidättämään. Mutta mulle oli sanottu että lapsivesi on kirkasta, ja tää taas oli vaalean keltaista???!! ELi olikohan kyseessä kuitenkin vain outo pissa??? Tosi tyhmä olo kun ei vaan tiedä!
 
manna: mähän en tietenkään oo paras vastaamaan kun noviisi olen, mutta kuulostais ainakin vähän jännältä,ehkä kannattaa soittaa synnärille tms? kai lapsivesi voi joskus olla vähän eri väristäkin,jos siinä vaikka samalla tyhjenee rakko..?? ok,voin olla vähän tyhmä vastaamaan... :ashamed:
mullakin on nyt illalla supistellut,ei tosin mitenkään kipeesti, ja semmosia "kruntsaus"-tunteita,jotka sit on jo sattunut, ja viiltäviä pistoja ollut tonne ihan alas.oon rampannut vessassa tarkistelemassa tilannetta,mutta ei ainakaan vielä mitään.
pakko syödä viel iltapalaa....
 
MANNA-mun kaverille ainakin vastaavas tilantees(soitti siis synnärille)sanottiin et sitä tulee kyllä viel lisää muutaman tunnin sisällä viimeistään jos on lapsi vettä eli luulis et voit ainakin hetken odotella ja seurata tilannetta..toivottavasti pääsisit tosi toimiin=) :flower:
 
no musta tuntuu että mä en kehtaa koskaan soitella...pelkään että sit ku on tositoimet menossa niin kotona vaan tuskailen että ei tässä mitää,väärä hälytys kummiski.... ;)
mut joo,eikös kun lapsivesi menee tai alkaa mennä niin oo kummiskin ns.aikaa,ettei ihan tulipalokiireellä tarvi lähteä tms...mutta taas,enemmän luuloa ja kuulopuhetta multa kuin tietoa.
äh,kai se on mentävä nukkumaan,ei tää tyyppi valvomalla näköjään ulos tuu..huoh :/
toivotan vaikka niitä suppareita tai lisää muita merkkejä! eiköhän se vauva sieltä ulos kohta tule! :saint:
hyvät yöt vaan kaikille ketkä valveilla kukkuu!

noonie
 
Täällä ollaan hereillä ja tutkaillaan supistuksia. Aika harvakseltaan tulevat, keskimäärin kai reilun 10 minuutin välein, mutta välit heittelevät 8 min ja 20 min välillä ja niitä on tullut jo 3 tuntia. Äsken oli jo sitten pakko nousta ylös sängystä, kun alkoi kivistää selkää niin kovin ja kävin lämmittämässä kauratyynyn. Niin ja eilen tuli harrastettua siivousta ja parisuhdejumpaa ja saunassakin käytiin ;)

Toisaalta en kyllä millään usko, että tämä vielä tästä kunnolla käynnistyisi, mutta jännitys pitää hereillä. Yritän huomenna jossain välissä tulla kertomaan raporttia, todennäköisesti siitä miten nää supparit loppuivat heti kun tänne olin tullut kirjoittamaan ;) . Mutta meillä tosiaan on aamusella pojan diabeteshoitaja + -lääkäri ja sitten mulla vielä se neuvola, joten iltapäivään asti joudun pitämään teitä jännityksessä :D

Mutta nyt taidan mennä takaisin vielä sänkyyn kauratyynyineni...

viides rv 37+2
 
huomenta.
ompas täällä jännä yö taas ollut...onkohan manna ja viides nyt vuorossa:)

esikoinen lähti reippaana isin matkassa tarhaan, innoissaan kun pääsee leikkiin kamujen kanssa ja sai kettunameja mukaan, niin saa tarjota isoveikannamit.
yö meni periaatteessa yhdelllä syötöllä, kun bb:n jälkeen mentiin sänkyyn, 3-4tissillä ja siitten 6.30 tultiin alakertaan ja nyt tissillä.
kunhan saan aapelin aamupesut tehtyä niin meen suihkuun ja laitan pyykkikoneen päälle, sitten aamupalaa itelle ja meinaan vielä nukkua..

Tuo meidän pikkumies ei vielä jaksa juurikaan pitää silmiä edes auki, ja olin jo eilen ihan huolissani, kun nukkuu ihan koko ajan, vähän inahtaa ennen kun saa tissiä, mutta sitten taas unessa. Mutta onhan tuo normaalia? ei kai ne muuta tehnytkään alkuun, kun syövät ja nukkuvat..miten sitä jo on ihan unohtanut.. :D

Mukavaa viikonalkua!!

ja tulen kurkkimaan jos mannasta tai muista kuuluisi jo jotain ;)

helmi
 
Mä oon ihan nolona :ashamed: mut saa nyt virallisesti luokitella luulotautiseksi!!
Mulla oli siis niin sellainen olo että jotain vuotoa tiputtelee, ja märkä olo. Tähän asti ei siis oo ollut mitään valkovuotoa tms niin tuntu oudolta. Lopulta sit soitin täs pari tuntii sitten taas sille samaiselle kätilölle, joka sit käski tulee varmuuden vuoks testauttaa... eikä se mitään lapsivettä ollut... :/ eli tosi vetistä valkovuotoa kai ja sitä tuli jotenkin pissan seassa silloin ekalla kerralla ja siks luulin keltaseks?? sit oli vielä tossa aikasemmin taas vähän suppareita, ihan vaan tosin puolen tunnin välein, ja siksikin luulin jo että ois ollut jotain, mutta EI ja nekin loppu taas!!! En tiedä mutta on kyllä TYHMÄ olo.

Kun tässä tarpeeks huudan sutta syyttä niin en kyllä itekään enää usko jos jotain oikeesti tapahtuu. Enköhän mäkin nyt vaan siirry tästä odottelemaan ja kasvattamaan kärsivällisyyttä. Oon kuitenkin täällä sit vielä rv42+ joukoissa ihan varmasti!! Mä en vaan enää jaksais yhtään kun tää tuntuu nyt yhdeltä kipuilulta!!

Luulosairas Manna... joka siirtyy nyt nurkkaan häpeämään...
 
Maanantai-huomenta!

Puhelimen herätys herätti jo klo 6 :headwall: . Otin eilen vanhan puhelimen käyttöön ja siihen oli "vanhoilta ajoilta" jäänyt joku kestoherätys päälle... Eihän se uni tietysti sitten enää tullut kunnolla ja seiskalta luovutin ja nousin ylös.

Tänään jännäilläänkin sitten mannan ja viidennen puolesta, tulkaahan säännöllisesti tänne raportoimaan tuntemuksistanne :)

Mulla olis tänään iltapäivällä neuvola ja muuta ei näköjään olekaan tälle päivälle ohjelmoituna *selaa kalenterinsa tyhjääkin tyhjempiä sivuja* :D . Tuntuu vähän tyhmältä ravata näin usein siellä neuvolassa, aina samat lätinät ja mitään ei oo tapahtunut... Mutta onhan se toisaalta kiva ohjelmanumero näihin tylsiin päiviin :p

Mutta nyt täytyy lähteä aamupalalle. Rautalääkkeen otin ja nyt oon silmä kovana vahdannut kelloa, että milloin saa syödä, on ihan kamala nälkä!!

Minäkin täällä päivystän säännöllisesti, kuuluuko kenellekään mitään uutta :wave:

HC 38+4
 
manna: Hyvähän se vaan on tarkistaa, ni ei tarvitse itse olla epätietoisuudessa! :hug: Tyhmiä kysymyksiä, kun ei ole!

Eilen illalla huomasin, että mun jalat on helkutin turvoksissa.. Pitäisiköhän olla huolestunut? Melkein kaksinkertaiset olivat! Jalat näytti ihan hirveältä! :$

löllykkä: Siis aivan mahdottoman ihanan näköinen kastemekko! :heart:
Meidän tytöt on kastettu mun äidin tekemässä kastemekossa. Teki, kun nuorin pikkusiskoni syntyi ja sitten pikkuveli on myös siinä kastettu ja nuo meidän tytöt. Tarvitsee vain ruusukkeen + nauhan väri vaihtaa.

viides: Täällä jännäillään siun puolesta! Jospa sie pääsisit kohta menee synnyttämään!

Täällä on monet niin jännissä oloissa, että ihan kateellinen olen. Minun pienet supistukset ei todellakaan kivuliaita ole.. Ja niitä tulee niin harvakseltaan.. Että ei tapahdu kyl yhtään mitään..

Red Dragon & Nuppu 39+1 :heart:
 
huomenta
hohhoh mäkin haluun synnyttää!!! kauhee turvotus on... jalat kutiaa ja sormia ei saa kunnolla koukkuun...
ässistä mäkin eilen saunoin ja siivosin,mutta meillä ei kyllä seksistä oo tietoakaan.... jo raskauden alussa multa katos kaikki halut ja enpä oo saanut niitä millään palaamaan :( tuntuu et oon melkein allerginen seksille :LOL: siis en pysty ees pussaileen ku aattelen heti et noni nyt se mies luulee saavans enemmänki.... ja kuitenki hirvee hellyyden kaipuu on ja sitä ei taas tunnu mieheltä heruuvan vaikka oon sanonut ihan suoraan ja kiltisti että tarvitsen tukea ja haleja :/ jotenki pelkään et mitäs jos tää haluttomuus ei johdukka raskaudesta ja jatkuu vaan vaikka olisinki jo synnyttänyt :ashamed:

jep mut nyt meen aamupalalle!

-äiti88 ja toukka 37+4-
 

Yhteistyössä