Marraskuun masunkasvattajat MARRASKUUSSA, kaikki vauvat masusta ulos =)

Mäkin odottelen Rinzessan kuulumisia vaikken tähän pinoon kuulukaan. :D Eilen oli käyny kuulemma kättärillä mutta olivat viel lähettäneet takasin ku ei synnytys edistynytkään, joten mun veikkaus on että lähiaikoina tulee uutisia. :kieh:

Laala ja Punkero 15+6 (huhtikuisten pinosta)
 
keiju: Joo meilläkin eka päivä ihan kun oon poikien kanssa "yksin" kotona. Oon toki iltatoimet jo parina iltana hoitanut molemmille, mutta nyt siis eka tälläinen arkipäivä. Hyvin mennyt tähän saakka. Pikkuaapeli nukkuu, nukuin itsekin vielä tunnin verran aamupiirrettyjen aikaan, kun esikoinenkin sattui herään 7.00 (normaalisti vapaapäivinä nukkuu ysiin saakka :whistle: )
Sain suihkussa käytyä ja pyykit pyörii ja keittiön sain siistittyä ja tiskikoneen päälle. Sekä esikoinenkin vihdoin söi aamupalansa. Tarkoitus olis kanssa lähteä kävellen tiimarista hakeen korttipahvia ja tehtäs papoille kortit! Samat on siis suunnitelmat! :D
MIehen kanssa sovittiin, että nyt en lahjo häntä sen kummemmin, kun yleensä oon ostanut vielä jonkun kirjan. Että saa esikoisen tarha-askartelut riittää, ja tuossa aapelissa on lahjaa kerrakseen. =) Eikä sitten myöskään juhlita ensi viikolla mun vanhenemista sen kummemmin. Niin papoille olisi tarkoitus saada maalatuksi ne autonlumiharjat ja kummeille tehdä siinä sivussa samanlaiset pukinpakettiin.
 
Huih, täällähän on monella jännät paikat; Anzkuli, löllykkä, hopeakaisla, mammukka nyt ainakin jäi mieleen :D . Varmasti tämän ja huomisen päivän aikana kuullaan lisää vauvauutisia!!!

Niin ja mammukka kannattaa ainakin soitella sinne synnärille ja kysellä tuosta vuodosta, munkin mielestä lapsivesi on punertavaa/vaaleanpunaista.

Ja uusia vauvojakin oli syntynyt; Paljon onnea tyttösistä Minttu-maaria, Janette ja rouva pirttihirmu!!! :flower: :flower: :flower:

korppinen; Aika hurjan kuuloinen tuo synnytyksen loppu oli vaikka itse synnytys taisi mennä ihan ok. Toivottavasti todellakin nuo sydämen sivuäänet ovat ihan harmittomia, olen kuullut että on aika yleisiäkin nuo harmittomat sivuäänet! Iso :hug: sulle ja toivottavasti asiat selvenevät!

sanse; Olen kyllä kuullut, että jotkut lääkärit suostuvat käynnistykseen äidin olonkin vuoksi, mutta taitaa olla aika lääkärikohtaista. Unenpuute on kai myös aika yleinen syy käynnistykselle...

Toivottavasti muistin nyt kommentoida kaikille keille piti, muisti on kyllä mennyt todella huonoksi...

Omassa olossa ei kummenpia, en ole lähdössä ainakaa tänään synnyttymään. Tosin kyllä tiedän, että se lähtö voi tulla hyvinkin nopeasti sitten kun on tullakseen, mutta nyt ei ole ilmassa mitään merkkejä. Rento päivä tänään(kin) vietetään lasten kanssa ja tehdään mitä mieli tekee. Flunssa painaa edelleenkin päälle, joten olo ei nyt riitä mihinkään kummoisiin tekemisiin.

Mutta nyt täytyy kiireesti mennä jo antamaan tytölle aamupalaa, kun tuossa joku aika sitten jo heräsi ja kuuluu nyt leikkivän tuon kuopuksen kanssa tuolla...

viides rv 38+2
 
Huomenta!

Täällä oli viime yönä parin tunnin ajan supistuksia 10 minuutin välein.. Mutta harjoitussupistuksia luulisin, koska eivät tuntuneet sitten missään tai siis vähän nipisteli.
Huonosti tuli nukuttua yö.. Mutta jospa tää tästä.

Sisko oli päässyt eilen kotiin ja tänään psykiatrille aika, jossa sitten päättäävät kuinka usein käyvät juttelemassa. Ei minun mielestä riitä pelkkä juttelukerrat.. Minun mielestä tarvitsisi ihan kunnon hoitoa.

Mutta nyt laittaa pyykit kaappiin!

Red Dragon & Nuppu 40+1 :heart:
 
RD: aika nopeesti päästivät siskosi kotiin. :/ Luulisi kanssa että oisivat tarjonneet jotain jaksoa hoidossa..Toivotaan nyt kuitenkin että siivet sitten kantaisivat, ja elämä lähtee parempaan suuntaan. :heart:

(.) Sain äsken varattua papin ja sovittiin kastepäivä. Sunnuntaina 7.12 kotona. Ja sitten siitä ristiäisten jälkeen jatketaan esikoisen syntymäpäivän juhlistamisella. Kun tuo syntynyt 5.12....Rankka päivä tulee oleen mutta ompa sitten kerralla ohi. Täytyy vaan vieraille tehdä selväksi, että esikoisen lahjat annetaan vasta kun kaste kokonaan ohi. Ettei hulabaloo ala ihan heti! Ja pitää pieni kakku tehdä esikoiselle että saa kynttilät puhaltaa.
 
Soittelin sitten synnärille ja vahvistivat että lapsivettähän se oli ollut, mutta nyt sit vaan odotellaan kotona, että mitä tapahtuu... Jos tulee lisää niin illalla pitäs käydä näytillä tai sitten oli vaan tullut reikä/kohdunkaula kypsynyt ja mitään ei tapahdukaan vielä. Mutta onhan toikin jo edistystä onneksi synnytyksen suuntaan. Nyt sitten pyykkään ja laitan kotia kuntoon, jos vaikka tuleekin lähtö niin ei jää kaaos kotiin ja onpahan jotain muuta ajattelemisen aihetta ;)

RD: :hug: Voimia sinulle ja perheellesi vaikeassa tilanteessa...

Nyt taas touhuamaan... jos vaikka...
 
mammukka; toivottavasti pian alkaa tapahtumaan! Mulla ei kyllä varmaan pää enää kestäisi tuollaista jännitystä :D . Tsemppiä matkaan!!!

Voi elämä, että väsyttää, mikään ei nyt jaksa innostaa :( . Kotityötkin tuntuvat nyt ylivoimaisilta. Ja nää 4 pikku riiviötä sekä mies tuntuvat järjestävän koko ajan sotkua minkä ehtivät.. No sainpahan tänään sentään jo yhden koneellisen pyykkiä pestyksi ja raivattua tiskipöydän. Pitäisköhän tempasta ja syöttää noi pienet ja sitten lähtä kävellen tuonne meidän "lähikauppaan" (matkaa n. 3 km), näyttäis ulkona nimittäin siltä, että aurinkokin yrittää vähän pilkottaa... Jos se vähän edes piristäis... Ei ole nimittäin paljon tullut lenkkeiltyä piiiiitkääään aikaan.

viides
 
Kuulumisia oon kurkkimassa. Täällä kans tihkuttelee jotain märkää - siis housuihin :). Piti ihan käydä side laittamassa että nään vähän väriä sit. Voihan tuo tietysti olla ihan valkkariaki, mutta hyvin on juoksevaa.

Tylsän oloinen päivä, ei oo mitään suunnitelmia eikä oikeen innostusta tehä mitään. Isänpäiväkortit tietysti vois tehä, mutta ei oo mitään kivaa ideaaka mielessä. Plääh...

Meen kattomaan telkkaria.
 
huomentapäivää uudestaan täältäkin.palasin sänkyyn sit 7 aikaan ja nukuin melkein 12:a,ja nyt on taas olo ihan perus.jomottaa juilii sattuu särkee mutta ei supistuksia.
aika monella on nyt ollut jännät paikat! jos olis yhtään vedonlyönnille perso niin tästähän sais jo aika kisan aikaiseks! :LOL:
mut joo taidan mennä kahvia keitteleen

noonie 39+5
 
Hei! Olen jonkin aikaa seuraillut tätä palstaa ja uskaltauduin vihdoin rekisteröitymään. Odotan esikkoa, LA on 14.11 ja synnärinä KOS. Toivottavasti voin vielä liittyä vaikka monet täällä on vauvautuneet jo. Itsestäni sen verran että suppareita on ollut viikolta 27 alkaen ja paikat pehmenneet mutta yllättäen supparit vähenivät saatuani liikuntaluvan vkolla 36. Muutamia juilimisia selässä on nyt sit ollut mutta ei sen kummempaa. Mutta nyt sitten ihan hirveitä lonkkakipuja välillä. Ja masussa möyrii siis tytteli.
pyörikki+ vaavi 38+
 
pyörikki Tervetuloa mukaan :flower: Eiköhän tänne mahdu vaikka loppusuoralla ollaankin ja varmasti juttu sitten jatkuu tuolla vauva puolella :)
Mitenkä muuten jatketaan juttua ns.samalla porukalla vaikka menisi yli sen 15 pvä:n?? ja osahan on saanut vauvan jo lokakuussa...ei varmaan ketään jätetä sen takia ulkopuolelle :D
Kiva olisi jatkaa kun on tullut sillä tavalla "tutuksi" tässä kk aikana =)


Meidän suku oli lisääntynyt viime yönä pienelle tytöllä :heart: Miehen veli+vaimo oli saanut tytön.Nyt en kyllä taida keretä sinne osastolle samaan aikaan vaikka sovittiin että siellä yhtä aikaa ollaan :D Vaikka tänään on kyllä ollut semmoinen paineen tunne tuolla alamahalla/selässä ja vähän supistellut tosi kipakasti vaan taitaa olla vaan toive ajattelua :whistle: Jospa tästä rupeaisi ompelu hommiin että saisi jotain valmiiksi ennen kuin se lähtö oikeasti tulee....

Supistuksia kaikille jotka niitä toivovat :wave:
 
Tervetuloa pyörikki!

kutmula: pitää keksiä jokin hyvä nimi sit tuonne vauvapuolelle. Ja tietty niin et jatketaan tällä porukalla :)

Otin vauvan tähän rinnalle, tosi nopeaa yhdellä kädellä kirjoitella :D

Hirmu hinku päästä kauppaan, taas :LOL: Tylsistyy kotona, edes pitää jonnekin päästä missä mahdollisesti muitakin ihmisiä :) Pitää vaikka suklaata ostaa isänpäivälahjaan, muut odottaa kaapissa valmiina! Jotain joululahjojakin vois katella,sekä esikoisen huoneeseen uusi lamppu (tai se varjostin tuonne kattoon).

Viimeyönä valvottiin |O 23-02 välillä ehkä hetken torkahdin. tää pikkuinen ähisi, puhisi, itki, vaikerti, söi ja söi! Ei oo kakkaa tullut moneen päivään, se varmasti mahassa koskee. Käyn tänään ostaa apteekista mallasuutetta, jospa se sais kakan tulemaan. Esikoinen oli taas hirmuinen kakkakone! Ei ollut silloin tällaista ongelmaa.

Koittakaahan jaksella vielä paksusti, kohta se helpottaa :) Juu, ei varmasti helpota oloa kun näin sanoo, mut sympatia :hug: teille :heart:

Luminka
 
Kivaa että pääsen mukaan ja Paljon Onnea kaikille jakaantuneille!

Laittelin lauantaina viimeisiä vauvatarvikkeita lipastoon ja "sairaalakassin" (tosin se on vielä vaan tollanen jumppapussi, joka luultavasti leviää heti eteiseen kun ensikertalaisina lähdemme paniikissa synnärille :LOL: ). Aattelin pistää vielä repun siihen päälle niin pysyvät tavarat paremmin kasassa. Olenkin ravannut äippäpolilla, joka ihan synnärin vieressä melkein joka toinen viikko viime aikoina, ensin kun en tuntenut liikkeitä ja sitten pelkäsin että vedet oli tihkuneet, joten varmaan lähen sit synnyttämäänkin vähintään 3 kertaa.

Onko kukaan muuten käyttänyt kestovaippoja ihan vastasyntyneelle? Mulla on niitä lipasto pullollaan, mutta tajusin myös ettei ole niitä 50 cm vauvanvaatteita kuin ihan muutama, äippäpakkauksen tarvikkeilla ajattelimme selvitä alussa.

Oma olo on jotensakin epätodellinen kun olen viimein päässyt vähän ulkoilemaan. Varmaan mies on tajunnut H-hetken lähestymisen mua paremmin, kävi ostamassa turvakaukalon ja huolehtii onko sairaalakassissa kaikki tarvittava. Meikäläinen vaan makaa pallona sohvalla ja ihmettelee ja lukee täältä teidän synnytyskertomuksia...

pyörikki + vaavi
 
Tervetuloa Pyörikki! :heart:

Täällä ollaan puhisemalla eteenpäin menty.Tänään taas jatkuneet menkkamaiset kivut ja vauva "kutittelee" käsillään ala massua.Hi hih.tänään käydään mummolasta hakemassa meidän äidin entinen hoitopöytä,oli vähän niin ja näin että hommataanko sellainen vai ei.Voihan sitä sängyn päälläkin vaihtaa vaipat ja muuta touhuta.

Tuossa juuri eilen illalla miehelleni sanoin että ei kyllä lähdetä yli ajalle menemään vauvan kanssa kun on niin tukalat paikat.lapsivettä tosiaan liikaa niin on todella pallo olo koko ajan.

noh,ei siinä.pyöritäänhän eteenpäin!

RD:Ihmeen aikaisin todellakin päästivät poies siskosi.Omituista touhua.Tietenkin riippuu siitä mitä siskosi on halunnut jatkossa tehtävän.
 
Meille syntyi poika!

Vain päivän lasketun ajan jälkeen saimme sen käärömme syliimme! Pieni poika oli syntyessää varsin pirteä, mittaa 3495 g ja 49 cm.

Laitan jossakin vaiheessa tarkempaa tietoa synnytyksessä!

Sarppa ja "sulo" vajaa 1 vrk :heart:
(rv 40 + 1)
 
onnea vauvaantuneille :heart: :flower:



Papu masus viel, eli pikkuherral on ihan omat suunnitelmat millon tulla ulos =)

Pääsin siis viel himaa, ku synnytys ei edenny vaikka suppaili kovastikin. Kalvoja ei lähetty puhkoo siks, kun synnäri oli täynnä. (olin yhden yön kättäril kipeiden suppareiden takii)

Papu voi kuulemma tosi loistavasti ja on vilkas pikkupoju <3 Painoarvio oli 3100g

Jos ei tiistaihin (4.11) mennes oo pieni tullu nii mul on aika kättärille ja sit sovitaa päivä jolloin viimeistää käynnistetää jos ei ittellää tuu.

Edelleen supistaa, mut tulin himaan, ku koti on parempi kun liian ahdas sairaalasänky, josta meinaa putoo XD


Eli tosiaan olin siis kättäril yön ja päivän ja viimeyön olin kotona ja nukuin ah omassa sängyssä :saint:

Kättärillä kuultua
Mun viereisessä punkassa verhon takana keskusteli mies ja nainen näin:
Nainen: 'noh, eikai täs sillei mitää hätää oo, ku kai siin tulee mukana kuitenki joku käyttöohje ja palautusoikeus'

Putoilin yksinäni, kunnes tajusin, et puhuivat jostain kuvaston monitoimikaukosäätimestä XD

Näin ihanaa unta, papu oli syntyny ja sit vaihtelin sille kokoajan vaatteita, ku oli niin söpöä ku se näytti söpölle ja sit pussailin sitä kokoajan. sit puhuin puhelimes kaverin kaa ja sanoin, et tää äitiys on maailman ihaninta, mä vaan siivoon tääl :heart: <--- toi oli siis uni :D

Rinzessa ja papuRinssi rv.39+5
 
Onnittelut Sarpalle pikkuprinssistä!!!!! :flower: :flower:

Me ollaan nyt oltu ulkona ja isomummulassa poikettiin. Lähdettiin ruoan jälkeen leikkipuistoon ja 1½tuntia vierähti siinä. Sitten siitä käytiin vielä kylässä näyttään vauvaa isomummolle, kun ei hän pääse enää katsomaan. Pikkumies on vedellyt sikeitä koko ajan eli 4tuntia nyt, välillä vaan vähän tankkas maitoa, ja jatkoi taas uniaan. Eli ei tiedä pikkuinen että oltas missään oltukaan. =)

Nyt ootellaan isiä kotiin, että päästään ruoanlaittoon ja sitten katsotaan kumpi lähtee tekee viikon ruokaostokset. Mies teki viimeviikolla, ja toi kyllä (ihme) kaiken mitä oli lapussa, mutta silti jäi jotenki "vajaaksi" ostokset. Tekis mieli itse mennä, mutta en tiiä taas jaksaako..

Ihan hyvin on mennyt eka päivä poikien kotiäitinä. (niin että molemmat kotona) Ja aikas hyvin saanut asioita hoidettua ja kotiaskareitakin tehtyä. Oma aika jää tietty vähemmälle, lähinnä tää koneella olo :LOL: Mikä varmaan ihan tervettäkin!!

 
Pyörikki mukaan vaan!

Sarppa hurjasti onnea :flower: :heart:

Luminka: meillä kans viime yö meni "wiljolla" ährätessä, pari tuntia ähräs ja sit rysäytti, täällä kans toi kakkahomma aiheuttaa vähän ongelmaa, tekee kyllä päivittäin (lue:öittäin) sen mutta se ei ole enää sellasta ruilua ryynimäistä vaan enemmän sellasta "vaahtomaista".mulle tuli jo hätä onko se normaalia mut imetystuki sivuilta lukasin ja onha se normaalia.

keiju ja "wiljo" 3vk5pv
 
Pyörikki tervetuloa mukaan!!!!!

Sarpalle hurjasti onnee pikkuisesta prinssistä :flower: :flower: :flower: :flower:

Kävin neuvolassa ja kaikki ok. Painoa tullut vain 300g/vko jihuu ihanaa :D Eka kerran tuli näin vähän :ashamed: .

On aika alhaalla ja eikä saa päästä kunnolla kiinni, kun kysyin et onko kiinnittynyt. En saanut kun vastausta oli kätilöopiskelija. Ja uusi aika jo perjantaina toivottavasti ei enää tartteis mennä.

Väsyttää aivan hirveesti mut ei saa nukuttua päiväunia. :headwall:

Estrella 40+0
 

Yhteistyössä