Marraskuun masunkasvattajat MARRASKUUSSA, kaikki vauvat masusta ulos =)

Tänään olisi sitten isäinpäivä, joten tänään pitäisi vauvan syntyä :whistle: :D. Samalla ois siskon 13-vuotis synttäripäivä ja anopin 49-vuotis synttäripäivä. :D

Klo 4.30 aikoihin heräsin ja en oikein saanut nukuttuu.. Koko ajan mahaa jomotti. Ja tähän mennes oon ravannu kakkoshädällä jo kolme kertaa. Ajatelkaa: Yksi vaivainen, erittäin kivulias supistuskin tuli vaille viisi! Tuolla varmaankin hirveänä päästään synnyttää :LOL:
Mutta kyllä nytten väsyttää! |O

Yritän koko ajan kerätä voimia tekee kääretorttu.. Silmät vaan meinaa mennä väkisin kiinni..

Red Dragon & Nuppu 41+0 :heart:
 
Onnitelut kaikille vaavinsa saaneille ja tsemppiä loppuodotukseen muille! :flower:
Aika on kortilla :) , mutta koetan kirjoitella synnytyksestä jossain vaiheessa. Sen voin sanoa, että kaikki meni paremmin kuin hyvin ja olen todella ylpeä itsestäni, että koko synnytyksen ajan pystyin elämään siinä hetkessä enkä alkanut panikoimaan seuraavaa vaihetta tms. Rankka, mutta todellakin kokemisen arvoinen asia..."röyhistää rintaa"....ja vauvan kiinnostus herää.
ILOISTA ISÄNPÄIVÄÄ kaikille ISILLE jotka ovat meidät tänne palstalle saaneet :LOL:
 
ainiin..(helmillä ois vieläkin asiaa) HYVÄÄ ISÄNPÄIVÄÄ kaikkien perheisiin ja isille!!! :flower:

MEIDÄN ISI on vielä siellä kalassa...saa nähdä saadaanko illalla mihin aikaan kotiin isi että esikoinen saa antaa lahjansa. Pappalaan lähdetään iltapäivällä!
 
RD: Mä ravasin ennen esikoisen synnytystä yhden päivän kakkoshädällä. :whistle: Toivottavasti sullakin olisi merkki lähestyvästä synnytyksestä! :hug: Sulla kun muutama päivä enemmän eräpäivän päälle ku mulla.

Muut voiskin odottaa ihan kiltisti vuoroaan ja lopettaa etuilun. :saint: :D
 
MaiLou: No, jospa se enteilisi jotain :whistle: But i don't think so! Ei oo mitää oloo nytten.. Ja vessassa ravaaminenkin loppui siihen, ku menin siitä kirjoittelee :D

helmi: Arvaa vaan jännittääkö, että osaako sitä lähteä edes sinne sairaalaan oikeaan aikaan :whistle:

Kääretortun sain tehtyä ja tiskattua astiat poikkeen.. Nyt pitäisi paketoida noi tyttöjen avaimenperät jonkinlaiseen pakettiin, mutta he eivät voi tulla sanoo minkälaisen haluavat tehdä.. Ni taitaa jäädä lahjat joltain saamatta.
 
Yliaikaiskontrolleista... Esikoisen aikaan (5v. sitten) täällä oli ainakin sellainen käytäntö, että ä-polille mentiin kun oli 10 päivää yli lasketun ajan. Sillä ekalla käynnillä tehtiin tietty sisätutkimus, ultrattiin painoarviota ja sikiön sydän käyrää otettiin myös. Siellä saikin ravata sitten JOKA TOINEN PÄIVÄ sen jälkeen |O . Eli mullakin epäiltiin lapsivettä olevan liian vähän ja toinen kontrolli sattuikin sitten viikonlopulle; taas ultrattiin lapsiveden määrää, mutta eihän ne mielellään viikonloppuisin edes käynnistä, jos hengenhätää ei ole. Eli tämä toinen käynti oli mun kohdalla ainakin ihan turha. No, kolmannella käynnillä lääkäri oli sitä mieltä, että sitä vettä todellakin on liian vähän (silloin vkl lekuri oli sitä mieltä että sitä on ihan normaalisti) ja jäin käynnistykseen samoin tein, silloin viikkoja tasan 42. Ja tosiaan, polimaksu joka käynnistä :kieh:

Saas nähdä mikä käytäntö naikkarilla on, käynnistystä kyllä kuulemma lykkäävät niin pitkälle kuin mahdollista. Eli jos käynnistyksen haluaa, niin kannattaa ruikuttaa oikein kunnolla :) . Siskollakin käynnistettiin vasta kun oli 17 päivää yli lasketun ajan ja mukava viiskilonen yllätyshän sieltä tulikin :D

Supistuksia kaille!

HC 40+3
 
Täällä on käytäntö tuon yliaikais systeemin kanssa niin.. Että ei oo ä-polille aikaa, vaan esim. jos tämä minun vauveliini ei synny perjantaihin mennes itsestään, niin perjantaina pitää olla klo 9.00 kys:issä. Siellä sitten katsotaan kaikki, ja tekeevät päätökset, mitä tehdään. Kuulema saattaavat viel kotiin päästää, jos kaikki on hyvin :eek: . Siihen en kyllä aio suostua, jos sinne asti menisin.
 
Mä muistan sillä viimesellä polikäynnillä, kun lääkäri käski kaikkien mammojen jäädä vastaanoton jälkeen odottelemaan, että ketkä kaksi saa jäädä sisälle :D . Oli siis vaan kaksi paikkaa vapaana... Sitten ne lähti porukalla arpomaan niitä kahta onnellista voittajaa, joista toinen olin minä :LOL: . Loput mammat vaan kylmästi passitettiin kotiin ja käskettiin tulla seuraavana päivänä uudestaan paremmalla onnella :D . Voin vaan kuvitella sitä pettymyksen määrää niillä naisilla, kun kaikilla oli viikkoja kuitenkin se 42 vähintään :snotty:
 
Huomenta ja Hyvää isänpaivää jokaiseen perheeseen!!!! :flower:

Joo ja täällä myös erittäin paksuna olemma. :headwall: Minäkin heräsin puoli 5 ja tuli supistuksia PERÄTI puolen tunnin välein. 7 jälkeen nousin sängystä ylös niin ne taas loppu. :headwall:
Minäkin olen juossut eilisen ja tämän pv:n aikana useasti kakkoshädällä... EI TOSIN MERKKAA MINUN KOHDALLANI MITÄÄN VARMASTI :/

Yliaikaiskontrollista Minun pitää mennä ens la rv silloin 41+5 KYSin synnytyssaliin suoraan, kattoovat tilanteen. mutta en tiedä et käynnistäävätkö, jos kaikki on ok. ei istukan vanhenemista tai muuta ole tapahtunut. Tää syntyy varmaan 43+5......

Supistuksia kaikille toivoville ja kaikki niitä jo kovasti varmaan toivoopi

Estrella rv 40+6
 
huomenta! ei täälläkään mitään edistystä,jotenkin kans tuli tunne että heti kun tänne kirjoittaa niin supistukset loppuu :LOL: ja niinhän sit kävi.nukkumaan mennes tuli taas yks supistus,aamulla toinen ja nyt sit olo vaan ihan krapulainen kun oon nukkunut niin huonosti taas pari yötä.
mulle ei viime neuvolakäynnillä puhuttu mitään yliaikaiskontrolleista, kai se tätikin oli niin varma että tää pulpahtaa pihalle hetkenä minä hyvänsä... :/ no huomenna ois sitten se neuvola taas,johon niin vannoin etten enää mee, täytyy muistaa kysellä siitä sitten.
ei hemmetti en todellakaan halua odotella 42 viikon yli!!! tuun mielisairaaks ennen sitä! pitääkö mun oikeesti alkaa itkeen sitä kun ei liikkumaan pääse ja sattuu vaan koko ajan että tekisivät asialle jotain.sisätutkimustakaan ei oo tehty sitten 36.viikon jälkeen.
RD,HotCoffee,MaiLou,Estrella ja muut yliaikaiset :hug:
noonie 40+4
 
Mulla tuo ensimmäinen yliaikaiskontrolli osuu viikon päähän sunnuntaille, silloin siis 41+5. Mutta mulle riittää yks kerta kontrolleja, en todellakaan ala laukkaamaan tuolla sairaalalla päivän-parin välein. Mä todella toivon, että tämä muksu syntyy ennen mitään kontrolleja, koska muuten on hermot niin loppu (on siis jo nyt). En usko että tuolla meidän lasaretissa sunnuntaina käynnistetään ellei aivan äärimmäinen pakko, joten uskoisin sunnuntaisen käynnin olevan aivan turha. Neuvolaan menen keskiviikkona niin täytyy silloin tuolta terkalta vielä asiaa kysellä näistä paikallisista käytänteistä.

Lähtiköhän manna synnärille, kun oli aika lupaavia ne hänen fiiliksensä....? :whistle:
 
tylsäää.....kuluis nyt aika nopeemmin. Tai heräis jo tuo pikkumies :D (harvoin sitä toivoo että toinen heräis). Nyt ois vaan tekemisen puutetta, niin vois vaikka imettää.
Ja muutenkin on jo taas 4tuntia siitä kun on syönyt.

 
täälä kans vielä yhessä kasassa.. merkkailen vaan päätä särkee niin sairaasti että pitää silmiä siristää kun kun koittaa lukee tai kirjottaa.. ja pitäs apteekkiin lähtee hakeen jotain panadolia tai panacodia mutta kun ei millään jaksais... :ashamed: :ashamed: muttta palailen illemmalla jos olo helpotttaa.. supparitkin on jossain kadoksissa..

paula+peikko 40+2
 
Täällä myös vähän tylsää.... Istun vaan koneella ja mies kattoo tv:tä. Molemmat typyt nukkuu, isompi tosin saattaa kohta herätä. Ja itseasiassa myös pienempikin. Nyt annan jo nukkua niin pitkään kuin jaksaa, ei siis tarvii enää herätellä syömään =)

Huomenna käydään koko porukalla kaupungissa, mun ainaki pitää vielä huutikset paketteja postiin! Ihan hyvin niistä sain rahaa, ei tietenkään omiani saa takas, mutta ainakin pois pyörimästä!

Luminka
 
Moi kaikki,

ja alkuun kiitokset keskustelustanne ja onnittelut jo synnyttäneille vauveleista! :) Keskusteluanne on ollut tosi lohduttavaa lueskella. Jokin kuukausi sitten heiluinkin mukana hetken, mutta sen jälkeen olen kuulunut aktiivisten lukijoiden joukkoon. Nyt kuitenkin kamelin selkä katkesi, odotusviikkoja täynnä 40 +6 ja olen IHAN LOPEN kyllästynyt tähän oloon...

Tänään tuli ihan ekat kunnon raivoitkutkin. Mulla on ollut kanssa tosi paljon supisteluja, esim. viime yönä samoin kuin Estrellalla viidestä eteenpäin jo säännöllisiä ja kivuliaita, mutta mokomat lopahti tossa aamupv kymmenen aikaan. Kaikki äSSät on kokeiltu ja jopa vyöhyketerapiakin. En jaksa enää yhtään turhaa supistusmaratonia, joka loppuu!! Tulee sellainen olo, että vauva haluaisi ulos, mutta mun keho ei osaa. Ja sekös masentaa. Onko muilla samoja fiiliksiä..?

Argh. Mutta siis kiitokset vielä, tän foorumin seuraaminen pitää jotenkin täysjärkisenä!! :flower: Ja kun ei tuo mieskään ihan käsitä tätä ketutusta, sanoo vaan et "rauhotu, kyllä se vauva sieltä lopulta tulee"... *MUR*

terkuin "uusi" Sarppaliini ja sitkeä alivuokralainen 40+6
 
Hei pitkästä aikaa!

Viime maanantaina 3.11. klo 23.00 syntyi tyttö, 49.5 cm ja 3515 gr. Synnytys oli kätilöiden mielestä ensikertalaiselta nopea, 9 tuntia ja ponnistusvaihe vain 20 min vaikka tuntui iäisyydeltä.. :attn: Kaikki meni oikein hyvin..
Perjantaina päästiin kotiin. Tyttö on kova tissittelemään ja nukkumaan varsinkin päivisin, yöllä nukkuminen on melko katkonaista vielä.. Äiti ja isi on aikas väsyneitä päivällä mutta pitää sitten ottaa päiväunia samalla kun tyttö.. :heart:


Tanjuska ja peikkotyttö 6 vrk
 

Yhteistyössä