Marraskuun masunkasvattajat MARRASKUUSSA, kaikki vauvat masusta ulos =)

täällä helvetillinen yö takana...nukkunu 2 h j senkin panadolin voimalla...supisteli jossai vaihees 2-15 min välein ja sit ne tietysti loppu ja sit rupes särkee jalkoja ja vaavi alotti bileet ja paikat oli jo niin hellänä et itkuu väänsin täällä...nytkin möyrii ihan täysia mahassa ja sattuu ihan perkeleesti...

hei mulla on nyt ollu koko ajan kamla paine tuol pepun puolella ja alapään ns puutumusta...ja nyt yöllä ja aamul kävi sillai et sain itkuu melkee pissalla vääntää ku ei meinaa tulla...onkohan kellään ollu samaa onkelmaa...onko toi mukulan pää niin alhaaalla et ei meinaa pisu mahtua tulee vai????

vitsi toiv tänää pääsis lähtee..oon kyl ihan poikki...pakko jotenki saada nukuttua..

kiitos onnitteluista!!!

SANSE-onko rinzessasta uutta?jo kotona? :heart:

tietämätön ja muru rv 40+1
 
tietämätön: Synttärionnittelut myös täältäkin! :flower: Jospa tänään vauveliini on päättänyt syntyä :D

käynnistyksestä: Mulla ei ole ollut huonoja kokemuksia. Ei minusta ole olleet sen erilaisempaa kuin normaali synnytys. Kerran nyt pääsin tuon normaalinkin synnytyksen kokemaan :D. Ei ole jäänyt paha maku suuhun käynnistyksestä.
 
Onnea MaiLou ja Äiskä-05 :flower:

Tietämätön: synttärionnittelut =)

Ootteks huomanneet et ensimmäiset vauvat oli pieniä, 3kg:n molemmin puolin. Nyt viikon-kahden aikana syntyneet ovat lähemmäs nelikiloisia =) Johtunee siitä ainakin et näillä vikoilla tainnut mennä yli lasketun...
 
joo, elikkä nyt kun on 8 pv vanha käärö sylissä niin uskaltaa jo muistella viikon vanhoja tapahtumia...

Mulla siis 7.11 aamuyöstä (rv 41+0) kun nousin yöllä vessaan, niin lorahti pariin otteeseen pikkusen lapsivettä. Tiesin heti mistä kyse, koska oli niin selkeesti erilaisa kuin *hmmm* mikään muu ruumiin erite. Sitten pakkasimme heti kimpsut ja kampsut ja eikun sairaalaan! No siinä matkalla alkoi supparitkin säännöllisinä heti, tunsin että on erilaisia kuin harkkasupparit ja eihän mulla ollu mitään ollukaan moneen viikkoon. No sairaalassa makasin käyrillä tunnin verran ja suppareitten väli about 8 min. Olin kai liian tyytyväisen olonen kun lähettivät takasin kotio. :LOL: Toisaalta ihan hyvä, sai mies siinä kotona viellä tunnin nukuttua ja minä tiskit tiskattua (aina suppareitten välissä). Mä olin ihan, että "Takasin en mene, kun kerran kotiin lähettivät", joten siinä vaiheessa kun supparit tuli 2-3 min. välein ja oli kipeitä jo, niin mies puolpakolla kärräs mut autoon. Itte oli raukka niin unessa et lähti aamutossuissa ja huomas vasta pihalla, että kengät jäi...

No sinä päivänä mulla ois ollu ultra anyway, mutta en enää pysyny ultralaitteen alla, joten lekuri teki tunnin ctg:n jälkeen vaan alatarkastuksen ja sanoi, että ei sen ultran niin väliä, kun rouva on hyvä ja synnyttää nyt vaan, kun kohdunsuu on 3 cm auki! Kello oli siinä vaiheessa about 9 aamupäivällä. No mehän innostuttiin ja kaikkia synnytysvalmennuskurssilla opittuja tekniikoita käyttäen sitten alettiin synnyttää. Kätilö kävi vaan sillon tällön kurkkaamassa, kun samaan aikaan oli viereisessä salissa toinen synnytys käynnissä. Jälkeenpäin ajatellen me oltiinkin "llian omatoimisia" eikä pyydetty apua koska luultiin, että helppoahan tää on. Yheltätoista olikin sitte kohdunsuu jo 5 cm alku, mutta siihen se ilo sitten loppukin!

Supistukset kävi niin raskaiksi, että en pystyny enää hengittelee niitä vaan kirkuin vaan suoraa huutoa. CTG-laitteet vaan lensi kun riehuin ja huusin. Kohdunsuun tilanne pysähty moneks tunniksi ja sitten tuikkasivat mulle jonkun kipupiikin (ei puhettakaan homeopaattisista, joita oli ennen synnytystä luvattu...). Tässä vaiheessa olin jo niin uupunut trampattuani koko aamupäivän,että makasin vaan. Kipupiikki laittoi mun pään ihan sekasin ja olin ihan ku olisin opiaatteja vetäny. Oksensin myös 5 kertaa lattialle ja makasin vaan. En ymmärtäny mitä mulle puhuttiin enkä pystyny reagoimaan kysymyksiin. Tosin supistuksiltakin lähti suurin kipu ja kestin niitä taas. Silti seuraavassa tsekissä oli kohdunsuu edelleen vaan 5 cm auki ja mulle alettiin valmistella epiduraalia, kun kipupiikin vaikutus oli laantumaan päin.

No epiduraali laitettiin ja sitä annettiinkin kolme kertaa iltapäivän aikana, mutta se ei kyllä vaikuttanut muuten, kun vei supistuksilta sen korkeimman kivun pois. Mun jalat ei esim. ollu puutunut ja kipu oli silti niin kova että huusin vaan. Jossain vaiheessa huusin vaan että, "Keisarileikatkaa se lapsi jo pois! Mä en kestä enää!!!!!" Eli se siitä urheudesta...
Lopulta kolmelta-neljältä (?) iltapäivällä kohdunsuu oli 10 cm auki ja sitten viellä tuskallinen siirtymävaihe, joka kesti puol viiteen ja päästiin ponnistaan.

Harmi vaan, että lekuri ja kätilö unohti sanoo, että nyt sais jo ponnistaa, joten siinkin meni varmaan10 min harakoille, ku otin vaan supistuksia vastaan. Sitte ku tajusin ponnistaa, ni tyttö oli 10 minuutissa maailmassa klo 17.59 ja pisteet 9/10/10! Heti kaikki kivut unohtu ja olin maailman onnellisin! Ei haitannu vaikka neuloivat viellä tikkejä ja sähelsivät siinä(kin...). Mulla jouduttiin tekeen välilihaan viilto, sis. häpyhuulet tikattiin myös ja lisäksi viellä tuli "klitorisrepeämä"... Näitten takia jouduin olee viikon pedissä, mutta nyt saan taas pikkuhiljaa nousta ylös.

Joten loppu hyvin, kaikki hyvin! =) Lisää lapsia en tee ainakaan kymmenen vuoteen, mutten tämä neiti täällä kotona on kyllä ihana!
 
onnea tietämätön synttäreistä! ja onnea myös äiskä-05:lle perheenlisäyksestä! :flower:
mulla on myös samanlaisia ongelmia kuin sulla tietämätön,vessassa käyminen on aika "jännää" hommaa kun ei meinaa saada välillä mitään aikaiseks! mä epäilen että se johtuu siittä kun tuo tyyppi on rakon tiellä tai jotain...ja sitä painetta on myös!

huh, mikä synnytyskertomus maotao! näitä kertomuksii ootan aina ihan innoissani ja sit kummiskin paniikki vaan lisääntyy kun tulevaa odottelee ;)

täällä takana taas rauhallinen yö.ei supistuksia...kyllä se vähän siltä nyt näyttää että maanantaiaamuna rukoilen kättäriltä sitä käynnistystä,höh. :|

tosi "ihanaa" mulla on iho jokapuolelta ihan rikki ja kipee (atooppinen iho).vähän ihmetyttää kun jostain alkuraskauden aikana luin että muka tämmöisille iho-ongelmaisille raskaus olis hyvää aikaa,ei muka tulisin ongelmia ihottumien kanssa.hah.... nyt ei kehtais edes ulos lähteä(jos jaksais edes) kun kasvot on ihan läikkäiset

noonie 41+3
 
Moikka täältäkin.. eilen päästiin kotiin ja ja tässä pikku hiljaa alkaa arki rullaan ehkä.. :D mä tosin en voi kauheesti kertoo synnytyksestä kun mulla meni kaasu niin päähän että en kauheesti muista kun pieniä pätkiä.. :whistle: :whistle: mutta kipeetä teki kun puudutuksia laitto ne kyl muistan.. meill tosi ihana kätilö hauska täti koitti kuulemma mua kovasti viihdyttää mutta mua ei kiinnostanu kuulemma :LOL: :LOL: mutta alku oli et lähettiin tiistai aamuna käymään tayssissa kun supisteli sillai vähän väliä kipeesti ja sit kun pästiin autoon niin alko tuleen ihan säännölisiä 3-10min välein.. no käyrälle siitä sit ja kanavaa oli vähän auki olin 2cm no siitä menin sit suihkuun ja sais sängyn ja jonkun piikin kello oli 12.30 kun piikki tuli pyllyyn ja sit uudestaa käyrälle ja 15,20 saliin ttuli lähtö.. siitä kaasua alkuun ja puudutus tuli 16.57 ja aivan kreivin aikaan kun sit alko tapahtuun... kalvot puhkastiin.. 15min meni ponnistuksiin 5 ponnistuksella poitsu näki päivän valon.. synnytys kesti tasan 6h.. meillä pisteet oli 9/9 yks miinus väristä.. siin' kaikki mitä muistan., :)

mutta kutsu huuto kuuluu taitaa olla nälkä.. Suppareita rutkasti niitä kaipaaville :heart:

paula+peikko-poika 4pv
 
Onnea vauvaantuneet! Hurja synnytyskertomus Maotao, toivottavasti se ei jää mieleen kummittelemaan. Jos jää, neuvolapsykologille pääsee yleensä aika helposti juttelemaan - itse kävin pari kertaa purkamassa omia synnytyskauhujani ja uskalsin lähteä vielä toisen kerran tähän hommaan...

Täällä ei tänään mitään, ei ainuttakaan supistusta, paha olo vaan koko ajan. Ei uskois miten pitkiltä voi nämä viimeiset viikot tuntua!!

Luce 40+4
 
ONNEA VAUVOISTA :flower:
ja kiitos synnytyskeertomuksesta MAOTAO mä pelkään et mäkin rupeen hysteerisex siel...

siis älkää vaan tehkö tota virhettä minkä mä eli et rupee sit oikee kunnollla kuntoilee...mun jalat on niin kipeet kun en sit hirveesti venytelly..pohkeet ihan jumissa :'(

ei suppareita näy mut olo on sitäkin karmeempi mun vatsa ja kyljet on ihan hellänä,ku olis rekka ajanu yli..alapäästä puhumattakaan...

noh pakko mennä syöpöttelemään...

LUMINKA-näin mäki oon huomannu ja on ruvennu jänskättää et minkähän kokonen tää mun "siro"vauva sit lopulta onkaan...kummiski viimex ultra ollu rv 36+ siitähän on jo aika hyvin aikaa ku kummiski näistä epeleistä tiedä paljon kasvavat vikoina viikkoina ja sillonki leguri sano ettei saanu kunnolla mittoja ku vaavi riehu.....

tietämätön ja muru rv 40+1
 
Hyvää syntymäpäivää tietämätön :flower:

Äiskä-05 Onnea poikavauvasta :heart:

Piti siitä käynnistyksestä vielä kommentoida, että onhan niitä tosi paljon nopeasti ja hyvin menneitä käynnistettyjä synnytyksiä. Kai se vähän riippuu siitäkin, mikä tilanne on käynnistettäessä. Mulla esim. esikoinen käynnistettiin täysin epäkypsästä tilanteesta, kohdunkaulaa jäljellä yhtä paljon kuin viikon 12 lääkäritarkastuksessa ja kohdunsuu tuskin sormelle auki, eikä koko raskauden aikana ollut tullut yhtä ainutta supparia... eli voitte kuvitella mikä järkytys se oli, kun ne supparit puoli tuntia lääkkeen laitosta alkoivat heti tosi tiheinä ja kipeinä :whistle:

Mä aion nyt kyllä ottaa nää viimeset päivät ihan lunkisti, enkä rehki yhtään... mä en nimittäin usko, että mitkään ässät tai muut humpuukit tätä synnytystä käynnistää |O . Saa vaan kroppansa kipeeks ihan väärällä tavalla. Kyllä se käynnistyy levossakin jos on käynnistyäkseen.

HC 41+2 (kuinkahan kauan muuten pitäis olla raskaana, että ne Guinnesin ennätystenkirjasta soittelis ja pyytäis mukaan :D )
 
ONNEA kaikille vauvan saanneille!!!!!!!! :flower: :flower: =)

RD 4 huoneessa olin. Missee sinä? :D

Meinaa aika hurahtaa nopeesti. Pitää käydä myöhemmin kertoilee synnytyksestä. Mut ilman kivunlievitystä meni, en kerenny saada mitään, alle 3 h kesti. Hyvin selvittiin.
Mut palailen myöhemmin tarinoimaan.

Supistuksia kaikille toivoville ja hyvin se synnytys menee kaikilla, palkinto on mahtava. :hug: :D

Estrella pikku-neiti 4vrk
 
estrella: Sitä, kun ei yhtää tienny, et miltä sie näytät, ni ei viitsinyt ruveta arpomaankaan:D. Yhdessä kortissa olin näkevinäni syntymäajan: klo 00.50.. Mutta en saa yhtää mieleen, että kenellä. Sen verran oli omissa oloissaan Prinsessan kanssa :D. Mie olin huoneessa 11. Mulla oli aina ponnarilla etuhiukset. Järkyttävä juurikasvu ja muutenkin kamalan näköinen :LOL:
 
Olisit vaan RD huudellut siellä osastolla, että estrellaaaa!!! :D :D . Mä ainakin ajattelin käydä joka huoneessa kyselemässä, että onkos tietämätön täällä :whistle: ;) . Voi kyllä olla, että löydän itseni sen jälkeen joltain visusti lukitulta osastolta :LOL:
 
HC-mustahan on ollu kyl ihan pärstä kuvakin täällä=)joo mut en ees muista missä..kai mäki käyn kyselee kuumaa kahvia sit joka puolel :LOL:
paitsi et sä varmaan käyt ilmottaa jo syntymästä ennen ku sinne pääsen mut jos ei ni olis kiva ku sattuis samaan aikaa=)

meinaatteko perhe huonetta ottaa?me ei meinattu kun on noi koiruudet ettei niiden tarvii ihan itekseen olla..
ja mä oon varmaan niin pystyyn kuolleen näkönen ja valitan koko ajan et mut tunnistaa=)
ja mun mies on aika helposti tunnistettavissa=)sattuu olee puolix nigeriasta ja puolix venäjältä ni on tumma ihosex aika erikoiset piirteet=)

et koska treffataan siel naikkarilla?
 
hei! kirjoittelin tänne odotusajalla tosi tosi vähän, mutta joka päivä käynyt sivut lukemassa! halusin silti tulla kertomaan että meille syntyi kolmas tyttö 10.11 klo 08.18.
Se on ihana kun taivas :)
Oltiin tosiaan kyssissä heti kahden maissa yöllä ja 7cm auki mutta se siinä sitten jarrutteli aamuun asti.
Kuitenkin tyttö voi hyvin kuin myös vanhemmat ja siskot hoitavat kovasti :)
 
jep tääll siis edelleen yhessä koossa :/ ei suppareitta tai mitään muutakaan!

kyllä tää on turhauttavaa vaikka tietääkin että vauva tulee kun se on siihen valmis... olis niin mukava päästä kunnolla lenkille, mutta ei kävelystä tuu enää mitään ja kaikki lämpimät takit ja kengät on liian tiukkoja enkä viittiny mitää uutta takkia tms tähän hankkia... :/

kylkiluut on edelleen tosi kipeet ja selkä myös kiukuttelee :'(

jep mut nyt täytyy nousta seisoo ku maha sattuu järkysti :(

-äiti88 ja toukka 40+3-
 

Yhteistyössä