Marraskuun muruset *MEIDÄN KUU!* <3

Jaahas, viikko vielä olis laskettuun, tänään siis 39+0. Yöllä jo ajattelin että nyt päästään lähtemään, mutta jossain välissä olin nukahtanut ja täällä siis ollaan kotona yhtenä kappaleena edelleen... Limatulppaa tai jotain muuta limaa pukkaa ja kohdunsuu on kipeä. Ikkunanpesusta taisi sitten olla jotain hyötyä, pitääköhän ne pestä tänään uudelleen ;)
 
Suloinen pikkuinen neito MoonVaan! :) :flower:

Neuvolassa käyty, kaikki masussa hyvin! :)
Painoa tullut: 1300g/vko
Turvotus: +
RR: 130/88
Prot.: +
Hb: 104 :stick:
Sf: 31 eli alakäyrillä mennään
Sykkeet 160, rt ja liikkeet ++
Terkka oli tyytyväinen, kun selvisi syy tuohon mun sf-mitan pienuuteen siellä synnytystapa-arviossa ja polikäynneillä. Syyksihän siis tosiaan todettiin pienehkö lapsukainen ja suhteellisen pienissä määrissä oleva lapsivesi. Veikkaili jopa, että jos vesi on vähänkään vähentynyt, niin saattaisivat ensi viikon kontrollin jälkeen käynnistää synnytyksen. Mun pitäis varmaan oikeasti pakata jotain sairaalakassia, että voi sitten varmuudeksi ottaa mukaan... :D

Daewen ja Tyyppi 38+2
 
Neuvolakuulumisia täälläkin:)

paino: 62,1kg (+700)
turvotus: +
RR: 109/74
pissa: le+ (vein aamusta näytteen labraan)
Hb: 136
kohdunpohjan korkeus: 32,5 (aikaisemmin 34,5?)
tarjonta: 2.rt (vauva laskeutunut ja kiinnittynyt)
sydämensyke: 145-155
liikkeet:++

Mua jotenkin säälitti neuvolan terkkari kun oli niin huolissaan kaikesta mun kohdalla. itse jotenkin näin loppuajasta ei enää osaa panikoida nuista. Muutenkin oma olotila kumman rauhallinen, suorastaan seesteinen. johtuu varmaan viikonlopusta kun oli tosi tuskaa ne yöt. Nyt 2 yötä olleet todella hyviä(ei kipuja) ja päivälläkin mieliala korkealla. Energiaa ja positiivisuutta olis vaikka muille jakaa:)

petite ja masu 38+4:heart:
 
Onnittelut kaikille vauvautuneille! :flower:

Täällä vielä odotellaan sektioaikaa, jonnekin 2-3 viikon päähän pitäisi tuon sitten osua. Olo toistaiseksi hyvä ja toivottavasti sellaisena jatkuu tuonne suunniteltuun sektioon asti.

Madicken rv 36+1
 
kotona nyytin kanssa :heart:

meille syntyi ihanaakin ihanampi poika sunnuntaina 7.11 klo 10:03, mitoin 3510g ja 51cm rv39+5

täällä jo tuskastelin lauantaina kun ei synnytys lähde millään käyntiin ja niinhän sitä sitten heräsin seuraavana yönä klo 5:15 kipeisiin supistuksiin joita tuli heti 2-3min välein. supistusten aikana ei pystynyt edes liikkumaan sen verta napakoita olivat.
klo6 jälkeen lähdettiin tyksiin ja 6:30 sisätutkimuksessa olin jo 5cm auki ja saliin suoraan käyrille.
klo6:45 sain ilokaasua kipuihin ja sillä pärjäsinkin hyvin siihen asti kunnes meni lapsivesi klo 8:15 ja tuolloin olin jo 8cm auki ja kivut oli hirveät.
spinaalipuudutus kerittiin laittamaan ja terävin kärki supistuksista haihtui sen myötä mut toispuoleisesti tunsin edelleen suht napakoita suppareita. sit odoteltiin se 1,5h ponnistamisen tarvetta mutta en missään vaiheessa tuntenut sellaista ja kun kätilö sit vaivautui tutkimaan kohdunsuun tilanteen klo9:50 olin sen 10cm auki ja sain luvan alkaa ponnistaa. tuossa vaiheessa spinaalipuudutuksen teho oli alkanut haihtua ja pelotti alkaa ponnistamaan mutta kuten sanotaan niin kipu helpottaa ponnistettaessa ja paikkansa piti ja kolmannen supistuksen aikana sain pojan ponnistettua ulos, kipeää teki mut kaikki oli sen arvoista. itkin onnesta ja rakastuin tuohon ihanaa poikaan heti.
4 tikkillä selvittiin.

pari tuntia sitten tultiin kotiin ja nyt opetellaan elämää kolmen lapsen kanssa

paljon onnea muillekkin jo vauvansa saaneille!
 
Onnittelut uusille synnyttäneille vielä täältäkin! :flower:

MoonVaan, aivan ihana kuva vauvelista! :heart: Mä en kestä odottaa, että näen omani...Mulla varmaan hajoaa pää viimeistään heräämössä odotellessani...:D

Tänään oli viimeinen neuvolakäynti mulla "kokonaisena pakettina". :eek:

Neuvolakuulumisia siis:
Rv 38+6
Paino +400g
RR 130/85
Pissa puhdas
HB 128 (viimeksi 134)
Sf-mitta 36,5 (sama kuin viimeksi)
Lapsiveden määrä: normaali
Syke 144
Liikkeet ++

Kaikki oli siis hyvin. Varattiin nyt jo vauvan syntymän jälkeinen aika. Me otetaan joko neuvolatäti vierailulle/tai sitten me mennään neuvolaan vauvaa näyttämään. Ne päivät olisi nyt näillä näkymin 23.11 tai 26.11 ihan riippuen sitten meidän menoista ja esim. mun ja vauvan mahdollisesta kunnosta. Jompikumpi kuitenkin. Neuvolatädin kanssa soitellaan sitten vielä tarkemmin tuosta ajankohdasta kunhan tyttö on syntynyt ja mä kotiutunut.

Ihanaa, että ensi viikon tiistaina mäkin saan tämän meidän niin kovasti odotetun neidin syliini. Tänään seurakunnan perhekerhossa jo kerroin, etten tule sitten vähään aikaan kerhoon kun se sektio on ens viikon tiistaina. Kovasti toivottelivat onnea ja muuta. Hyvä mieli jäi. =)

Täällä alkoi päivällä satamaan lunta ja se on kyllä tosi ihanaa. Mäkin eka kertaa tänä vuonna laitoin jo joulumusiikkia soimaan kun tuntui niin ihanan jouluiselta. Lapsetkin olivat innoissaan lumesta. Toivottavasti pysyisi nyt pari päivää näin. Nyt olisi ihana päivä myös synnyttää! (Tosin joku muu kun minä, mutta kuitenkin). ;)

Katja-75 ja PikkuNeiti rv 38+6



 
Onnea Kurpitsan perheelle!:heart:

Tänään meni puoli päivää 09-15 kaupoissa ja loput pari tuntia Ikeassa, pakollisia hankintoja muuton kannalta ja vähän isänpäivä/joululahjahankintojakin. Ja voi JUMA että meinasi kroppa sanoa itsensä irti. Lonkat huusi hoosiannaa ja kotiin kun päästiin, otin samantien tunnin päikkärit. Ei tässä enää nuoria ja vetreitä olla:D

Mulla on torstaina seuraava neuvola, edellinen ollut 4 viikkoa sitten että ei paljon tiivisty tahti uudelleensynnyttäjän kohdalla. Ja tuon torstain jälkeen luulen, että seuraava aika annetaan n. 40+0 ja edellisestä synnytyksestä se jäi käymättä kun sairaalaan mentiin 39+4, taisi olla silloinkin, etten ollut muutamaan viikkoon edes neuvolassa käynyt.

Maija ja typy 36+5
 
Poks 37+0! Mahtavuutta! Tänään oli synnytystapa-arvio ja siellä kaikki hyvin. Verenpaine 122/68, pissa puhdas, liikkeet + ja tarjonta edelleen se sama 1RT. Vauvan painoksi arvioitiin 2970g. Vauva lääkärin ja ultranneen kätilön mukaan erittäin matalalla ja pää kiinnittynyt. Kohdun kaula kadonnut kokonaan ja kohdunsuu auki sentin. Lapsivettä oli vähän ja sen takia menen sit ens viikolla uudelleen ultraan. Jos ens viikolla sama juttu niin sit ei kuulemma yliaikaiseksi päästetä vaan tarvittaessa käynnistetään. Mut vauvalla kaikki hyvin niin se on pääasia. :)

AaVee ja pikku L 37+0
 
Kurpitsalle hurjasti onnea!

Tänään neuvolassa käyty ja vähän jäi tympeä maku suuhun...
Terkka sano, että joko syntyy näillä viikoilla tai sit 4 viikon päästä :O Juu olipa tosi lohdullista!! :/
Ja sit taas painotti kovasti, miten kannattaa koittaa luomuna synnyttää ja jotenkin oli niin halveksivan oloinen kun kysy miten esikoisen kans meni ja sanoin, että otin epiduraalin..
Sen mielestä jaksaa paremmin kaikki yö itkut sun muut kun synnyttää tuskalla jne... !! Huoh

puhnalle 37+5
 
Paljon onnea kaikille vauvansa saaneille :kiss:

lumia - mulla on toi doomoon imetystyyny ja oon ollut todella tyytyväinen! hyvä ostos siis ainakin mun mielestä :)

Mulla ei ole imettäminen lähtenyt käyntiin kovin hyvin :( Maitoa tulee todella vähän ja joudutaan joka kerta antamaan vauvalle lisämaitoa. Se on rankaa varsinkin yöllä kun vauva pitää herättää kolmen tunnin välein syömään siihen asti kun painaa 3 kg. Ensin vaihdetaan vaippa, sen jälkeen yritän imettää about 30 min ja sen jälkeen vielä joudutaan lämmittää maitoa ja syöttää se vauvalle. Tähän rumbaan menee about 1 - 1,5 h ja sitten taas 1,5 - 2 tunnin päästä pitää alkaa herättelemään vauvaa. Jää siis yöunet aika vähille.. Onko kenelläkään hyviä vinkkejä miten maidot saisi kunnolla nousemaan vai onko peli jo menetetty?

Silent ja pikkuneiti 11 vrk
 
Onnea kaikille vauvan saaneille ja eihän tässä kellään enää kauaa mene =)

Meillä on yhtä tissirallia ja pullorallia ku sokerivauva kyseessä niin se on se 3h ja syödään...
viime yö oli eka kotona ja en nukkunu juur yhtään ku Lotta oli tosi levoton.. saas nähä miten nyt sit menee. Toi tutteli ei ehkä oo niin kiva juttu, mutta vielä annettava lisäruokaa ku vaikka mulla tulee maitoa ja syö tajun kankaalle niin hetken päästä vetää tuttelia 40ml että heilahtaa.. en tiiä syötänkö sit liikaa... neuvolasta tulevat perjantaina niin katsotaan mitä sanovat.

tsemppiä kaikille

piprane ema ja Lotta 5vrk ( tuntuu että ollut meillä jo kauan pyöritettävänä tässä =) )
 
Imettämisestä ja maidon tulosta Esikoisen kanssa tarvittiin ensimmäinen viikko lisämaitoa, mutta sitkeästi yritin aina ensin imettää rinnat tyhjäksi ja sitten vasta antaa pullosta. Alku oli melkoinen shokki imetyksen kanssa. En tajunnut, kuinka paljon imetys sattui (alkuun), ja rinnat olivatkin haavoilla. Sisulla ja sitkeydellä vedin ensimmäisen viikon, sitten alkoi vauvan imuote ja oma varmuus olla mukana hommassa ja kaikki kävi helpommaksi.
Mutta melkeinpä tärkeimpänä saamistani neuvoista pitäisi riittävää syömistä ja juomista. Maitoa ei voi tulla, jos äiti on "huonolla ravinnolla."
Tsemppiä kaikille alkuhässäkään :)
 
synnytyskertomus (varmaan vähän sekava, pahoittelen :ashamed:)

Torstaina 28.10 klo 5 meni lapsivedet. Ambulanssi saapui 05.30-05.45 aikana. Säännölliset supistukset alkoi 06.30 sairaalassa jolloin hoitsu katto alakerran ja olin 3 cm auki. Synnytyssaliin mut vietiin n. klo 8.00. Yritin nukkua kipuja pois mutta siinä onnistumatta, kipu piti mut koko ajan hereillä. Aluks menin ilman mitään kivunlievitystä, n.klo 11 kokeilin ilokaasua joka auttoi ainakin hengittelyssä. n. klo 12 kivut vaan koveni joten kokeilin sitten kuumaa suihkua jossa viihdyin sitten vähän alle tunnin eli auttoi aluks mutta sitten kivut paheni niin paljon etten pystynyt enää olemaan suihkussa.Jatkoin ilokaasua suihkun jälkeen ja n. ennen klo 14 ilokaasu alkoi mun mielestä vaan pahentaa mun kipuja ja menin niin sekavaan tilaan muutenkin. Lääkäri tuli antaa epiduraalin klo 14.00 joka auttoi mun kipuihin ja olin silloin 4 cm auki. Klo. 14-17 välisenä aikana mut katetroitiin 2 kertaa ja siinä välissä annettiin myös epiduraalin 1. lisäannos. Klo. 17.00 olin EDELLEEN 4 cm auki, eli mitään ei tapahtunut niin kätilö pisti jotain tippumaan joka auttoi nopeuttaa avautumista ja klo 18 jälkeen olin jo 7 cm auki eli auttoi aika hyvin toi aine. Aloin todella kipeytyä ja väsyä. Kuume alkoi nousta ja kätilö pisti sitten panadolia tippumaan myös mutta kuume jatkoi nousua joten sitten pisti antibioottiakin tippumaan ettei vauva saisi mitään. Epiduraalin 2. lisäannoksen sain joskus 19-20 välillä. (joka ei vaikuttanut enää ponnistusvaiheessa) n. klo 20-21 sain luvan vähän ponnistella koska helpotti mun kipuja paljon. Klo 21 sain luvan alkaa aktiivisesti ponnistaa(kesti aktiivisena 33 min) ponnistin ja ponnistin ja ponnistin ja ponnistin... Mua sattui ihan kamalasti aloin itkemään ja kiroamaan kätilölle etten saa sitä ulos ikinä, tsemppas mua tosi hyvin et jatkoin yrittämistä vaikka sattui niin perkeleesti. 5 minuuttia ennen pojan syntymää kätilö kävi hakemassa 2 lääkäriä avustamaan, laitettiin imukuppi ja sai ponnistaa ja ei saanu ponnistaa joka teki ihan kauheesti kipeetä ku ei saanu ponnistaa, sitten tehtiin episiotomia(meniköhän oikein) oikealle puolelle ja alkoi pää syntyä ja sitten poitsu tuli kokonaan ulos klo 21.34 HUH HUH mikö helpotus kun poika oli synytynyt. Napanuora kerran kaulanympäri ja todellinen solmu napanuorassa, kätilö sanoi että pojalla on kyllä suojelusenkeli ollut raskauden aikana tuon solmun takia, onneks ei ollut sitten kiristynyt. Huh. Oli kyllä niin rankka kokemus mun mielestä. Imukupinlaittokin oli jotain aivan kamalaa. Ollaan sairaalasta kotiuduttu jo 3 kertaa, keltaisuuden takia ja huomenna taas kontrolli toivottavasti ei enää jouduta jäämään, haluisin vaan nyt päästä nauttimaan tästä ilman stressiä ja huolia!

Maria ja Poika 12 vrk :heart:
 
SW Tsemppiä imetyksen kanssa! Ei mullakaan ole oikein muita vinkkejä kuin juominen ja "rauhoittuminen". Jos jotenkin pystyy ne imetyshetket itselleen rauhoittamaan ja rentoutumaan ja uskomaan siihen maidon nousuun niin uskon sen auttavan. Meillä oli kakkonen tiheä syömään ja musta tuntui koko ajan, että tissit ei ehdi kunnolla väleissä täyttyä ja kun joskus pumpasin, oli maito harmaata vettä. Jatkoin silti sitkeästi 7kk (kiinteät 4kk) ja poika kasvoi ihan ok keskikäyrällä. Esikoisen aikana maito oli keltaista paksua kermaa ja poika kasvoi jossain taivaskäyrällä kun maito oli niin tuhtia. En toisen kohdalla juuri ikinä (paitsi yöllä) imettänyt makuulla. Aina huonossa asennossa ja vinossa ja toisinaan keitin puuroa vauva tissillä ja pyyhin kakkosen kakkosia pyllystä;) Että ei ehkä kovin rauhallista;)
 
Iltaa Kaikille !

Onnittelut kaikille vauvautuneille, etenkin Kurpitsalle =)
Ei me sit ihan samalle päivälle saatu tähtäämään mut samas huonees kyl oltais voitukin olla kun mun huonees oli tyhjä paikka koko sen ajan mitä siellä olin. (os.310)

Smile, Kiitos salaisen arkkusi aukaisusta! =) Ryökäle nyt vasta ilmaannut tänne esittäytymään.. Meillähän olis voinu olla vaiks mitä kysyttävää (enemmän ja vähemmän tyhmää) sulta kerran oot Kätilö ;) Mut tervetuloa joukkoon !!!!
Joo, näin määki kyl olin aatellu että ei pumppausta koska se tilaa vaan lisää maitoo ja hetken päästä oon vielä enemmän kenties pulassa tissieni kanssa..
Tää pv ollu kyl aika tuskaa ku tissit painaa kilon kappaleelta ja ovat ihan möykkyiset maidosta =(
Nyt on alkanu imetyskin sattumaan, mut onneksi sairaalassa oikeen pyysin tarkastamaan imuotteen ja asennot ni nännit pysyneet ehjinä ! Tässä illasta käväsin pitkässä lämpimässä suihkussa ja hieroin tissejä varovasti. Maitoo en saa tihkumaan ku pisaran tai kaks käsin puristelemalla (tissit eivät heruneet esikoisellakaa ikinä) mut jo pelkkä hieronta/puristelu auttoi ihan älyttömästi. Esikoista imetin 10kk, korvike osittaisena mukana koko ajan mut tän imetyksen toivoisin onnistuvan ilman korviketta.

Olen myös tarjonnut tissiä vauvalle joka inahdukseen, niin eiköhän tämä tästä =)

Maidon herumisesta, tosiaan omasta juomisesta ja syömisestä on huolehdittava ja imetykseen on itse uskottava ! Se sattuu ensimmäiset päivät ja hampaat irvessä sen joutuu tekemään mut sinnikkyydellä vaan! Sairaalassa kannattaa pitää huoli että joku kädestä pitäen näyttää oikeat imuotteet sekä istualteen että maate.. ne on kaiken a ja o !! ja jos niitä ei näytetty sairaalassa ni aina neuvoa voi kysyä neuvolasta !!
Tyksissä tätä ei ainakaa mun kohdalla olis tehty sitä molemmilla kerroilla pyytämättä =(

Me mennään huomenna nyt sitten Tyksiin lääkärikäynnille kun meidät "varhaiskotiutettiin"
jännä nähä onko vauvan paino lähtenyt nousemaan, ainakin se on syönyt hullun tavalla!

Hyvää yötä!

Moon ja PikkuSanni 3vrk
 
mä olen ihan ihmeissäni että mun imetys on lähtenyt hyvin käyntiin ja maitokin on ruvennut jo eilen nousemaan rintoihin. edellisten kahden lapsen kanssa kun tuo imettäminen ei ole alusta asti oikein luonannut mutta nyt tuntuu että kaikki jotenkin on loksahtanut kohdilleen. poika osaa imeä oikein ja äiti osaa olla levollisen rauhallinen tän imetyksen kanssa.

jaahas poika kutsuu..
 
kurpitsa, hurjan paljon onnea poikavauvasta! :) :flower:

M4ri4-90
, kiitos synnytyskertomuksesta! Aika rankkaa, huh. Onneks kaikki hyvin lopulta! :)

Tääl edelleen yhtenä kappaleena, ei kummempia oloja... Äiti soitteli taas huolissaan, että ollaanko jo lähdetty synnyttämään, eikä olla muistettu ilmottaa hänelle. Päivystää siis puhelimen vieressä koko ajan :LOL: Varmisteli vielä, että onhan myös miehellä heidän molempien puhelinnumerot, että voi ilmottaa, jos en ite kykene. ;) Heille siis tulossa eka lapsenlapsi, joten into piukassa.

Ihanaa, lunta oli tullu yöllä varmaan 10 cm! On niin kaunista! :) Vois alkaa väsäämään kanakeittoa ja rahkapiirakkaa, niin saa ajan kulumaan.

Ritu ja pomppiainen 40+4
 
Huomenta!

Kurpitsa, mä olin huoneessa 3 =)
Sunnuntai iltana kattelin vauvelin kanssa tanssii tähtien kanssa siinä taukohuoneessa, mut muutoin tuli kyl oleiltua aika pitkälle omassa huoneessa. Olishan siellä kulunu aika vähän paremmin, ku olis ollu juttuseuraa ... Mulla kans nousi maito toisena päivänä ja olin ihan ihmeissäni. Esikoiseta ku nousu kesti sen 4vrk. Ja eilinen lämmin suihku teki kyl tehtävänsä, ei ollenkaan jomota enää niin pahasti !!

Vauva on nukkunut taas koko yön niin kiltisti, herätellä on saanut tissille =)

Me lähetää tekee pihalle lumiukko, ku tuli esikoiselle sellainen eilen luvattua mikäli lunta vielä maassa on.

SupistusTuulia jokikiselle niitä kaipaaville !!!

Moon ja pikkunen 4vrk
 
Terkkuja neuvolasta.
viikkoja 38+5
paino +1300 (raskauden alusta tullut painoa yht.15,6 kg)
verenpaineet ja pissat ok
sf 37

Vauva on pysynyt vielä mahassa, onneksi! Meidän isi on nimittäin ollut ulkomailla työreissussa alkuviikon, tänään onneksi tulee kotiin. Lantiossa poksuu, venyy ja paukkuu, mutta mitään kipeitä supistuksia tms. ei ole.

Oikein paljon onnea kaikille jo vauvansa saaneille! Ihania myssyköitä näyttäisi ja kuulostaisi olevan.

Ja tsemppiä kaikille, joille loppuajan odotus on tuskaa. Itse ajattelen, että jokainen päivä kun se vielä tuolla mahassa möllöttää pääsee helpommalla kuin sitten kun se on ulkona. :D

Täällä pyryttää lunta oikein kunnolla! Lumista päivää siis kaikille!
 
Kiitos synnytyskertomuksesta M4ri4-90!=)

Tuosta imetyshommasta. Mä en ole kyllä mikään paras neuvoja ollenkaan kun mulla on tuo imetys tyssännyt kokonaan poikien kanssa kun ne ovat olleet noin 1,5 kk vanhoja ja sitäkin ennen ollaan osittaisella menty. Tälläkin kertaa ovat toiveet taas korkealla, mutta sittenpähän sen vasta näkee miten imetys lähtee sujumaan kun vauva on mahan ulkopuolella. Mitään hirveitä paineita imetyksestä en ota. Onnistuu jos onnistuu. Korvikkeella on poikien kans menty ja hyvin ovat kasvaneet. Toisaalta kova halu olisi onnistua nyt kolmannen kanssa niin, että pystyisi imettämään edes hiukan pidempään.

Täällä on melkein kaikki eilen sataneet lumet jo sulanneet. :( Nyt on sitten tosi ärsyttävää loskaa tilalla. Kyllä tämän melkein jo arvasi. Ei ne pysyvät lumet vielä näille leveyksille tule aikoihin. Olisi vaan ollut kiva kun edes pari päivää olisi maassa pysynyt.

Täällä olotila on sama kuin aiemmin, että kyllä tästä vielä sinne suunniteltuun sektioon saakka päästään. Ei sitten mitään muita oireita kun noita kipuja, jotka kyllä alkavat jo pikkuhiljaa ottamaan aika pahasti kupoliin :kieh: :headwall:. Alapää kipuilee ja olo on kuin mummolla kun kunto ei anna periksi. Mitään ei jaksa kauaa tehdä kun on jo aivan poikki. Mä siis n-i-i-n odotan sitä, että pääsen tästä mahasta jo eroon.

Katja-75 ja PikkuNeiti rv 39+0 ja :attn: viimeinen poksuminen!



 
Viimeksi muokattu:
Onnea paljon vauvoista, en nyt muista kaikkien nimiäkään kun näitä nyt täällä pulpahtelee! :)

Täällä ois sit tänään 40+0 eli laskettu aika.

Mä en enää sano kellekkään yhtään mitään jos ei supista niin että taju lähtee.:| Eilen viiden aikoihin alko supistelemaan. Aiemminkin on supistellut, mutta nämäpä tuli melko säännöllisesti alle 10minuutin välein koko illan!! Puoli yhdeksältä soitin tyksiin, että tarvisko tulla käymään vaikkei oo vielä juuri kuukautiskipua kummempia mutta kuitenkin tulee säännöllisesti ja kotonahan ne käski odottaa. Sitten johonkin puoleen yöhön valvottiin ja sit ne katos johonkin.|O Ai että kun otti päähän herätä aamulla eikä oo supistuksista tietoakaan. Alan olla sitä mieltä, että tämä vauva jää mahaan.:kieh: Ois ollut niin kiva 4v.hääpäivälahjakin jos ois tänään syntynyt.:(

Noh, ei kai tässä auta. Parin tunnin päästä neuvolaan, jos se kerta nyt jäis viimeseks.

Elina ja vauva 40+0
 

Yhteistyössä