Marraskuun muruset *MEIDÄN KUU!* <3

Kultapossu, nyt on ollu viime päivät 145/95-99. Tähän saakka mulla on ollu tosi matalat paineet. Nyt on sit parin viikon ajan noussu lukemat, ja sen takia jouduin osastolle seurantaan. Pääsin onneks vielä takas kotiin, kun lupasin ottaa rauhassa ja levätä. Jos nousee vielä kotimittauksissa, niin sit kuulemma käynnistävät, kun ollaan jo näin pitkällä.

Lumia + Toukka 37+6
 
Huomenta!

Oikein paljon onnea taas kaikille vauvan saaneille! Viime viikonloppu oli aika "vauvarikas" katsotaan, mitä tuleva tuo tullessaan :)

Tuntuu, että kohta kaikki on omansa saaneet, mutta on meitä odottajia täällä sentään vielä useampia. Olin jotenkin ihan varma, että oma vauva olisi tässä vaiheessa jo syntynyt, mutta ei. Tänään neuvola parin viikon tauon jälkeen. Ihan kiva nähdä, onko kontrolleissa tapahtunut muutoksia ja mihin suuntaan. Kyllä nämä viime päivien odottelut on rankkoja. Vaikka kuinka yrittää ajatella muuta niin ei se vaan onnistu. Vähän koko ajan kuulostelee, josko jotain tuntemuksia tulis synnytykseen liittyen. Onneksi mulla on ollut paljon kivaa tekemistä sovittuna monelle päivälle niin saan ajan kulumaan.

Tosi hyvä muuten, että täällä on ollut nyt paljon puhetta imetyksestä. Se ei tosiaan ole ihan niin yksinkertaista aina. Itse olen liian helposti tarjonnut lisämaitoa kahdelle vanhemmalle lapselle ja siten ainakin varmaan osittain aiheuttanut sen, ettei maitoa ole sitten tullut tarpeeksi. Nyt olen päättänyt tämän kolmannen kohdalla yrittää sinnikkäämmin ja oikein jo odotan sitä, että pääsen imettämään :)

Mirtsu 38+2
 
Huomenta kaikille !!

ja voi Peräpukaman Peräpukama... 3pvää synnytyksestä tuli eka kova kakka ja sen johdosta ilmesty yks ihan hyvän kokoinen pukama =( ja niin pirun kipiä !! Esikoisesta tuli kans yks, pieni mut ei s oo ikinä tällee vaivannut!!
Onko jollain näistä tarkempaa kokemusta? Oon huuhtonu joka vessa käynnillä viileällä vedellä, käyttäny rasvaa ja syöny paljo kuituja/luumua et kakka pysyis löysänä. Joudun nytteki istumaan tuolilla tyynyn päällä ettei pukama ärsyynny istumisesta. ja se on oikeasti iso, peukalon pään kokoinen =( =( =(

Tänään on vauvalla eka neuvola, vähä jänskättää olisko paino jo nousussa ?

Imetyksestä, joo pitää vaan luottaa itteensä. Mulla turpeita ja kipeitä tissejä kesti tasan 1vrk ja nyt tissit on taas niin normaalit ku olla ja vaan voi... Maitoo kyllä tulee, ku oikein kuulee ku vauva hotkii ja nielee kauheeta vauhtia. Puklailee myös, mitä esikoinen ei tehny ollenkaan.
Mä oon tarjonnu tissiä aina sillon kun vähä vauva hamuilee, mut en joka inahdukseen.
Tuttia en oo antanu nyt eilen enää ollenkaan ja tässä kovin pähkäilen että alanko edes antamaan. Ärsyttää jo valmiiksi se ne ravaamiset sängyn luona ku tutti tippuu ...
Toisaalta tutti olis se keino, millä vauvan sais esim isi hiljaiseksi ku siltä ne tissit puuttuu ..
Mitä mieltä te muut siitä ootte? En oo siis mitenkään tutti vastainen, mut tarviiko vauva oikeesti sellaista?

Tänne tuli eilen mun vanhemmat viikonlopun viettoon ja voi että ku esikoinen on ollu innoissaan.Eipä paljo äitiä ja isiä enää huomatakkaan!

Mut hyvät viikonloput kaikille ja supistustuulia kaikille !!!!!

ps. mää ooon niin rakastunu tuohon pikkuiseen <3
 
MoonVaan Auts, mä odotan jo kauhulla pukamia:'( Viimeksi tuli yksi iso ja kipeä ja ei sen kanssa auttanut kuin elää ja välillä painoin sen sisälle takaisin ja laitoin rasvaa, mitä se nyt Hädesalvaa tms. ja huuhtelin viileällä ja pidin tukevia alushousuja. En muista kauan kesti että meni pois, ehkä noin kuukauden?

Tutista Meillä molemmat lapset syöneet tuttia ja kuopus syö vieläkin yöllä ja päikkäreillä:ashamed: Se nappasi tutin jo laitoksella ja osasi heti sitä imeä ja tutti pysyi öisinkin yllättävän hyvin suussa, pulpautti pois kun tuli nälkä... Mutta mä en sano mitään juuta enkä jaata, meidän elämää tutti on helpottanut..
 
Mulla tuli viime raskauden jälkeen joko sisäinen pukama tai sitten vaan joku tosi huonosti paraneva haavauma, ja 3 kuukautta koitin sitä hoitaa apteekin reseptivapailla pukamalääkkeillä. Koitin oikeasti varmaan ihan kaikki tarjolla olevat lääkkeet, ehkä viittä erilaista? Ei auttaneet. Ja lopulta mua sattui aina vessassa käydessä niin paljon, että itkin vielä pitkään vessakäynnin jälkeenkin. Pyysin sitten lopulta lääkäriltä reseptin, ja se kirjoitti semmoista kuin neoproct. Sillä vaiva parani parissa päivässä, joten jos nyt tulee samaa vaivaa niin pyydän heti reseptilääkettä. Yksi niistä reseptivapaista joita kokeilin, oli jotain samaa tuoteperhettä, erona oli muistaakseni se, että tossa reseptilääkkeessä on kortisonia ja siinä reseptivapaassa ei. Se kortisoni oli selkeästi se, joka tehosi mulla.
Apteekin reseptivapaista tuotteista kipua vei ehkä parhaiten Hädensan, ja se on mun monella synnyttäneellä sukulaisella myös parantanut vaivan. Se on vähän ku icepoweria laittais ahteriinsa, siinä on jotain mentholia mikä viilentää ja turruttaa aika hyvin.

Meillä nuorimies nousi AIVAN väärällä jalalla sängystä ja se olo kyllä tarttui varsin ansiokkaasti muhunkin.. Tarvis tästä jaksaa raahautua neuvolaan, kävelyreissu edessä ja jotenkin ei yhtään hotsita. Tuntuu turhalta, ku ei siellä kuitenkaan tehdä yhtään mitään. Ja jos nyt on tuplabuukkaus ja mut taas otetaan vaan minuutiksi sisään ni voin kertoa että sen jälkeen siellä neuvolassa ei ole enää odotustiloja! :mad: No, ulkoilu tekee hyvää, joten kait mä tästä saan lähdettyä. ;)
 
alapää: mulla on tullut nyt araksi ja vuoto on sellaista kirkkaan veristä mut vähäistä..oliskohan joku tikeistä antanut periksi ( en yhtään ihmettelisi kun mua kursi kasaa harjoittelija ja vaikka vain 4 tikkiä tuli niin se ompeli nekin kahteen kertaan kun jokusista tikeistä tuli löysiä ja sit toiset laitto väärän paikkaan ) jotenkin tuntuu myös alamahassa vihlontaa ( haamukipuiluako? ) ja sohvalta ei tahdo saada itteään kammettua ylös kun sattuu mahaan mut kaiketi normaalia?

omasta olosta sen verran että alkaa aika helposti heikottamaan ja syke nousemaan kun on vähänkin liikenteessä mut johtuisikohan se mun kohdalla tuosta inr-arvosta kun se ei ole vielä lähelläkään hoitotasoa ja sen takia piikittelen vielä klexanea ja syön marevania ( toissa päivänä inr-arvo oli 1,0 )no eiköhän se olo tästä kohene mut vaunulenkille ei pysty kyllä menemään sillä varmasti pyörtyisin siellä..

imetys: yhden illal oli rinnat tosi arat kun maito nousi mut nyt sietää hyvin imettää, hetken vain kirpasee kun poju alkaa imemään. mut olen kyllä tosi iloinen ja vähän hämillänikin että imetys on lähtenyt hyvin käyntiin ja sitä maitoa ihan oikeasti sielä tulee. voiko tosiaan olla että nyt kolmannen lapsen kohdalla imetys oikeasti onnistuisi. kahden aiemman kanssa kun se on tyssännyt heti alkuunsa..

tutti: en ole vielä tarjonnut enkä usko että kovin herkästi annankaan. edellisillä lapsilla on ollut ns. unitutti käytössä ( helpotti nukahtamista ) mutta päivisin eivät kaivanneet tuttia lainkaan. mut jos tämä pikkuinen alkaa käyttämään mua unituttina niin sit annan kyllä suosiolla tutin..

kurpitsa ja pikkuinen 5pvä
 
Niin juu ja meille kyllä tulee tutti käyttöön, jos vauva siis vaan suostuu niitä imemään. Esikoisen kanssa niistä oli ainakin niin iso apu, että mä olen ihan vannoutunut tuttifani. Eikä se tutista vieroittaminenkaan ollut niin kovin hankalaa. Tuttipullo oli vähän hankalampi.
 
Onnea vauvautuneet!

Minäkin kuulun nyt siihen porukkaan.:heart: Tyttö (3.3kg, 50 cm) syntyi tismalleen laskettuna päivänä 2.11. Enpä olisi uskonut.:) Synnytys meni hyvin, vaikka tulikin aika iso repeämä.

Kotona ollaan oltu reilu viikko ja kyllä on kiirettä pitänyt. Yritän tulla myöhemmin kertoilemaan lisää. On nimittäin aika vaativa tyttö meillä, mutta niin niin ihana. :heart:

Voimia teille, joilla vauva vielä masussa!
 
Tutti keskusteluun kans. Meillä on tarjottu tuttia jonku verran. Käyttää tuo nuorimies mua tuttina, eli imee hetken ja nukahtaa tissille, nostan sänkyyn, herää ja tahtoo takas tissille... Sit ku antaa tässä rumbassa tutin, niin siihen rauhottuu.

Muutenki tuo imetys tuntuu nyt vähän paremmin sujuvan. Maitoa on noussut taas lisää kun tyyppi tankkaa kovasti. Eilen illalla oli taas kaks tuntia tissillä ennen kuin nukahti:D Siinä vaiheessa oli kyllä enää kaks ryppystä säkkiä mun liiveissä, sen verta tyhjäksi vetasi... Mut nukku kuiteski sitten neljä tuntia tällä tankkauksella, joten oli sen arvosta!!! Mulle on niin outoa ja luksusta että lapsi syö yöllä vain kahdesti! Esikoinen söi kahden tunnin välein ja viihty sillon yölläki sen tunnin aina rinnalla. Nyt tää vetäsee puoliunisena tissin ja jos joudun vaipan vaihtaan niin jatkaa toisella perään. Sitten vaan taas unta:heart: Voi kun näin jatkuis!!!

Ja onnea taas kaikille vauvautuneille! Mukava lukea noita synnytyskertomuksia kans. Sekä suuren suuret tsempit vielä odotustaan jatkaville. Kohta se on teidänki vuoro saada nyytit syliin:heart:
 
Huomenta! =)

Täällä on yöllä alkanu supparit!!!
Heräsin kipeisiin suppareihin klo 2 yöllä ja siitä asti niitä on tullu about 10 min välein, välillä useemminkin. :D Lisäks koko ajan vuotanu punertavaa/veristä vuotoa, mikä on erittäin lupaavaa koska ei oo verta tullu pisaran pisaraa koko raskauden aikana... Soitin kyllä varmuuden vuoksi klo 7 KYSille tuosta vuodosta, että onko hälyttävää, mutta ei kuulemma ole, jos ei ihan kirkasta verta tule suuria määriä.

Jeps, oon kyl melko varma, että tänään tai viimeistään huomenna on bebe sylissä! Nyt oon niin täpinöissäni, että en malta kommentoida kellekään... ;) Pitää alkaa arpomaan, millon pitää lähtee sairaalaan...jaiks.

Ritu ja pomppiainen 40+6
 
Voi että! Onnea matkaan Ritu!! Aatella että sulla on kohta vauva sylissä niisk..

Kultapossulle ja Lumialle tsempit paineiden kanssa taisteluun, itelläki ne on nyt lähteny nousuun ja pliis ei kiitos myrkytystä enää tässä vaiheessa! Mää oon sen siis kerran jo sairastanu ja vauva synty rv32 mutta nythän on siis jo ihan eri viikot menossa, toivottavasti nuo paineen nousut ois vaan synnytystä enteilevää :whistle:

Tuttiasiaa: Meillä esikko ei huolinu tuttia, mutta lutkutti sitte tuttipulloa sitäki enempi (varmaan, tai niin ainaki musta tuntu siltä)mutta oli kyllä niiiiiin huono rauhoittumaan että päätin silloin, että seuraavalle sitä enempi tyrkytän ja niin keskimmäiselle sitä tarjottiin ja se oli sille tosi mieluinen ja oli kyllä niiiin helppo lapsi vaikkakin tuo keskonen. Nuorimmainen sitte ei sitä tuttia halunukkaan vaan minähän se olin lutkutettavana ja tää tissitakiaista imetettiinki 1v10kk jo allergioidenki takia (että sai siis tarpeeksi apetta). Mutta ku imetys loppu niin auta armias mikä sinne suuhun meni sen jälkeen...PEUKKU! Ja kyllä kuulkaa on vaikea saada vierotettua, herra on nyt 3v ja vieläki tuo sormi sinne suuhun menee vaikka konsteja ollaan monia yritetty! Joten voitte kuvitella että sairaalakassissa on pariki erilaista tuttia ja tää neiti kyllä saa tutustua niihin jo sairaalapedissä...

On kyllä niiiin ihana lukea teitä jo vauvautuneita ja teidän vauva-arkea...onko tosiaan niin että teitä on jo enempi ku ei tunnu niin montaa enää tuskailevan masunsa kanssa täällä vai onko niin että me masukkaat ollaan jo niin täynnä tätä hommaa ettei enää tuu asiallista tekstiä ja parempi pysyä poissa?? :LOL::LOL:

LilliM: no eihän sitä koskaan tiedä, eihän? Sehän on kaikkein tärkeintä nyt että sairaalakassi ja vauvan kamppeet on kohillaan, kyllä ne muut siellä laatikoissaan pysyy ainaki siihen asti ku joku niitä tarttee :D

Onkohan Lumi-Marjaki synnärillä...?

Ite ainaki ois ihan valmis synnärille! Nää kivut kyllä syö naista! Viime yönäki heräsin aivan järkyttävään masukramppiin tai supistukseen (olin nukkunut oik kyljelläni), enkä meinannut pystyä edes liikkumaan niin että se ois lauennu se kramppi! Pikkuhiljaa sain itteni hinattua vas kyljelleni ja se sitte autto hetken päästä...kerkesin aatella että näinkö tästä lähetään mutta siinäpä se sitte oli kokonaisuudessaan...Armoton kipu siitä kyllä jäi päälle ja masu on kyllä ihan kosketusarkaki sen jäljiltä...Aika sikeästi kyllä tuo mun toipilasrakas kyllä viime yönä nukku ku ei heränny tuohon ku sitä säestin vielä aikamoisella äänellä ja hirveällä puhinallaki vielä...
Mies nauro mulle tänä aamuna ku se näki miten puin...höh...sano vaan että "kivulla sun on synnyttämän" vastasin vaan että turkkasen Eeva, yhen pahasen hedelmän takia :LOL:, mutta eihän siinä taidettu itse raskaudesta mitään sanoa,eihän...?? : /

Pitäs pakkailla noita joululahjoja ku ne saatiin melkein kaikki jo hommattua, JEE!! Muutama juttu ois vielä noille pojille ku niitten toivomia juttuja ei oo vielä ees julkastu (kuten Houkutus-sarjan kolmas osa esikolle ja sitte se xbox:lle kinetic-juttu tais tulla nyt vasta...ovat yhessä sitä toivoneet). Rakkaalle hommasin jo Mentalist-sarjan kakkostuotantokauden ja Housen vitosen..
Mutta kyllä tuo on aina yhtä vaikeaa...ois niin helppoa ku jokainen osais toivoa tai sanoa mitä tarttee...onneksi mun sisarusten kans on soppari tehty ettei lahjota toisia..vanhemmillekki ostettiin yhteinen iso paketti :D

Pitäkääs peukkuja! Meillä ois su yksityisesittely tuolla meidän "kakkoskämpällä"....vitsit ku menis oisin niiiiiin onnellinen! Mutta toisaalta haikea olo ku se on niin ihana ja paikka mitä mahtavin!

 
Onnea kurpitsa, HattiVatti1986, Neppulainen, liirah, H3idi ja Bigwish :heart:

Ja tervetuloa sohwis :heart:

( . ) Täällä on ollu pari päivää armoton v*tutus päällä, enkä oo viittiny kiukuspäissäni ees kirjottaa, kun tuntuu ettei ois tullu kovin julkasukelposta tekstiä :LOL: Oon kyllä niin kypsä jo tähän ootteluun ja oon kokeillu suurinpiirtein kaikki muut keinot paitsi saunan siivoamisen, ja siihen en kyllä ala :D Mut eipä oo mikään toiminu, miisumi pomputtelee riemuissaan tuolla mahassa eikä ota kuuleviin korviinsa syntymiskehotuksia.

Nyt alkaa tosin onneks jo vähän helpottaa, käynnistys kun on eessä maanantaina. On alkanu jännittää ihan älyttömästi ja tuntuu että aika loppuu kesken, eihän tässä oo enää ku viikonloppu välissä. Tuntuu hullulta että ens viikolla meillä on vauva! Iik! En kyllä tajuu miten saan sen ikinä synnytettyä, miten se MAHTUU ulos tuolta :O

Kiitos muuten kaikille synnytyskertomuksista, niitä on tosi mielenkiintosta lukea!

Ja hurjasti voimia ja tsemppiä kaikille kärvistelijöille! Itestä tuntuu että tulisin hulluksi jos joutuisin oottamaan vielä kolme ja puol viikkoakin. Koittakaa jaksaa :hug:

pnda ja miisumi 38+4
 
Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin. Itseasiassa monella tapaa paremmin kuin ennen.
Verensokerit on madaltuneet, painoa ei ole tullut juurikaan sitten viime tapaamisen, verenpaineet oli madaltuneet (nyt tais olla 124/85), rauta-arvot oli viime mittauksessa 122 eikä vasta-aineita löytynyt. Ja pissa puhdas. Vauvan syke tasainen ja hyvä, oli kyllä huomattavasti rauhallisempi kuin aikaisemmilla kerroilla. Sf-mittaa oli vaikea saada, kun vauva tunki pyllyään pystyyn, mutta se oli 35,5-38 mittauskerrasta riippuen. Terkkari katsoi samalla synnytystapa-arvion tietoja koneelta, ja tiesi kertoa, että kohdunkaulan tilanne oli silloin keskiviikkona arviossa täysin muuttumaton, eli kaulaa kaikki 3 senttiä jäljellä, kohdunsuu kiinni ja napakka. Joten tällä hetkellä mikään ei viittaa siihen, että tämä pikkuveli syntyisi samoilla viikoilla kuin isoveljensä. Ensi perjantaina taas neuvola, ja uskon vakaasti että kyllä mä tosiaan olen silloin vielä yhtenä kappaleena :) Olen kyllä ihan tyytyväinen jos tämä raskaus kestää vähän pidempään kuin edellinen, koska sitten meillä on paremmat mahdollisuudet hyviin bilirubiini-arvoihin. Mutta en mä kyllä haluais 40+ viikoille silti mennä, kun tuo kokoarvio on kuitenkin aika iso.
Nivuset huutaa tuskaansa, kiitos kävelyn, mutta kyllä mä ajattelin vielä lähteä linja-aautolla kaunpungille. En kyllä tajua, millä voimilla ajattelin tämän suunnitelman toteuttaa. Nyt kun oon hetken istunut paikoillaan niin armoton väsymys hiipii vaivihkaa. Nyt on viikko tullut nukuttua tosi huonosti flunssan takia, ja päivisin ei meinaa silmät millään pysyä auki.
 
Onnittelut minunkin puolesta kaikille vauvautuneille! Ihanaa kun niitä pikkusia on nyt alkanut putkahtelemaan ku sieniä sateella! :)

Mä en oo jaksanu kirjoitella ku ei oo yksinkertaisesti mitään sanottavaa. Ens viikolla on neuvola tiistaina ja sit keskiviikkona se kontrolli ultra sen vähäisen lapsiveden takia. Ens viikolla siis varmasti enemmän kerrottavaa. :)

Sunnuntaina vietetään taas ristiäisiä kun miehen veljen vauva kastetaan. Kiva ku on koko viikonlopuksi puuhaa. Vietetään Isänpäivää vähän etukäteen jo huomenna. :)

Palaillaan ensi viikolla.

AaVee ja pikku L 37+3
 
Onnea uusille vauvaantuneille! :)

Pieni toivonpilkahdus kävi yöllä mielessä, että jokohan tämä prinsessa meille pian näyttäytyisi, kun tuli kipeitä supistuksia ja alaselkää juili kovasti. Pah! Kaikki oli ohi noin tunnissa ja mulla armoton ketutus. Noh tiistaina vois olla mahdollisuudet siihen käynnistykseen jos ei ennen sitä lähde tulemaan. Ja jos eivät käynnistä, otan kyllä kaikki ässät käyttöön useamman kerran päivässä jos ei muuten (paitsi sen saunan, kun en tykkää noista taloyhtiön yhteisistä saunoista)! :LOL:

Ihanaa, kun täällä tosissaan on ollut paljon imetyksestä keskustelua. Ensikertalaisena kun ei tiedä oikein asiasta mitään ja pelottaakin niin p*rkeleesti, että jos ei nyt sitten onnistukkaan. Olihan meillä toki perhevalmennuksessa imetystukiryhmästä nainen puhumassa, mutta mulle jäi hänestä semmoinen kuva, että on suunnilleen maailman huonoin äiti jos ei pysty imettää lastaan kahta vuotta ja joutuu antaa lisämaitoa jne. :ashamed: Kertoihan hän kyllä esimerkiksi miten vauvan suun pitäisi olla, että imee oikein, mutta ei mun mielestä oikein edes antanut meille sitä vaihtoehtoa, että joskus käy niin, ettei se imetys kerrasta onnistukkaan...

Tänään olisi luvassa ystäväperheen tytön kaksvuotisia! Ihana iso prinsessa! :)

Niin joo piti kysyä teiltä kokeneemmilta, että minkälaisen peiton kanssa teillä nuo ihan vastasyntyneet nukkuu? Pieni kunnon peitto vai riittääkö alkuun esimerkiksi tuommoinen paksuhko kudottu viltti? Ajattelin aluksi nukuttaa neitoa ä-pakkauksen laatikossa ja sinne mahtuu niin huonosti mitään...

Daewen ja Tyyppi 38+5
 
Onnea Bigwish prinsessasta! Crocus saa toivottavasti paljon potentiaalisia ostajia asuntonäyttöön! Ritulle tsemppiä vaikka taidat olla jo laitoksella...
Pnda samanlaiset fiilikset täälläkin. Sä sentään tiedät, että viimeistään maanantaina alkaa tapahtua, mut mä saatan joutua venaamaan vielä vaikka 2-3 viikkoa...En kyllä pysty ajattelemaan sitä tai tulen hulluksi. Meen vaan päivän kerrallaan

Neuvolassa kaikki hyvin. Painoa tullut 150g/vko eli lähtöpainoon yht. 6.2 kg
Paineet matalat, pissa puhdas sf 34 cm. Varattiin aika 1,5 viikon päähän, mutta toivottavasti se jää käyttämättä...Terkkarikin sanoi, että saisi se vauva sieltä jo tulla. Äläpä!
 
Daewen meillä vauvat nukkuneet aina sen äitiyspakkauksesta tulleen peiton kanssa, mutta varmasti riittää kudottu peittokin.
Mulla ollut myös 3 yönä (ei perättäisinä) tuollaista lupailevaa juilimista ja supistelua, mutta aina loppuneet. Se pistää TODELLA ärsyttämään! Toivotaan, että viikonloppu tuo meille oikeita suppareita ja saadaan nyytit syliin! Isänpäivä ois ihan hauska päivä synnyttää. Ois isukeille ikimuistoinen lahja :heart:

Mirtsu ja vaavi edelleen 38+2
 
Onnittelut Bigwishille tytöstä! =)

Tutista: Esikoiselle se oli annettu jo lastenosastolla multa edes kysymättä. Mutta eipä tuo haitannut. Onneksi oppi hyvin imemään tissiä siitäkin huolimatta ja siitä, että pääsi ekan kerran rinnalle vasta 3 vrk:n ikäisenä ja sai siihen mennessä pullosta maidon. Tutti ei meillä tuonut levottomuutta öihin mun mielestä mitenkään kummemmin ja siitä lupuminen 1v 5kk iässä oli kertaheitolla tehty juttu, joka ei saanut juuri edes itkua aikaseksi. Mutta tiedän paljon vauvoja, jotka eivät vaan suostu tuttia ottamaan vaikka kuinka yrittäisi. Ei se mikään välttämättömyys lapsella ole olla.

(.) Mulla kurkku kipeä ja nuhaa, esikoisella yskä sekä nuha. Nyt viime yönä jo häiritsi kunnolla untakin. Ja esikoinen nukkui vaan puolentunnin päikkärit tuon yskän vuoksi. Sunnuntaiksi pitäisi vielä järjestää ne 2v-synttärikutsutkin sukulaisille.. huoh.

vaimo ja pikkuveli-vauva 37+4
 
Mirtsu-78 sillä peitolla varmasti myöhemmässä vaiheessa saa nukkua, mutta valitettavasti se on niin valtavan iso, ettei toivoakaan sen kanssa nukuttaa tuossa pikkuboxissa... :)

Tutista piti sen verran sanoa, että aion pyytää synnärillä, etteivät ihan heti antaisi vauvalle tuttia suuhun. Haluan sen imetyksen edes jollain lailla käyntiin ennen sitä. Sen jälkeen tutin saa mun puolesta hänelle antaa ja varmasti itse annankin.
 
Viimeksi muokattu:
Pikaisesti tulen ilmoittamaan, että pieni poika syntyi 8.11. klo 14.36. Painoa 3845g ja pituutta 53cm, että aikamoinen jytkäle, vaikka ei laskettuunaikaan asti ehdittykään :)
Tänään vihdoin kotiuduttiin, kun poitsu joutui olemaan verensokerien takia lastenosastolla eiliseen aamuun asti.

shihtzu + papupoika 4vrk
 
Onnittelut Bigwish! :flower:

:attn:Mä täällä ilmoittaudun vielä masunkasvattelijoihin! Taidan kasvatella sitä vielä sinne tiistaihin asti ihan rauhassa kunnes tämä "asukki" saa viimein häädön täältä yksiöstään.

Tuteista olette keskustelleet. Mun pojat ovat jo Jorvissa saaneet tutit suuhunsa. Ekan yön kun ovat hoitajien kansliassa olleet niin siellä ovat sitten tutin saaneet. Musta tämä on ihan ok. Vauvalla kun on kova imemisen tarve muutenkin. Mä olen molemmille pojille tuttia antanut, enkä koe sen mitenkään häirinneen imetystä tai muuta. Imetyksen loppumisen syyt on lähinnä ollut, omasta mielestäni, maidon liian vähäisesssä tuotannossa. Lapset ovat huutaneet nälkäänsä, vaikka olisivat koko päivän tissillä olleet. Tällä kertaa mulla on hankittuna vauvavaaka, jolla meinaan seurata itse tuota vauvan maidonsaantia. Saa ainakin jotakin faktaa, ettei tarvi vaan omiin tuntemuksiinsa luottaa. Suurimpana huolena mulla on juuri imetyksessä ollut tuo vauvan riittävä ravinnonsaanti ja siksi olen herkästi antanut korviketta kun on näyttänyt siltä, ettei omaa maitoa ole tullut riittävästi. Toivon kovasti, että vaaka näyttää mun maidon riittävän, tällä kertaa. Nähtäväksi jää.

Katja-75 ja PikkuNeiti rv 39+2



 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä