Marraskuun Mussukat 2014 *Elokuussa*

Tervetuloa mukaan, luppelo :)

Tänään neuvolassa käyty ja hemppa oli noussu huimasti 109--> 111 :D ,sokerirasitukseen täytys varata aika ku vähä saa huomenna noita työvuoroja työssäoppimispaikkaan, sf mitta oli 24cm ja meni suht lähelle keskikäyrää:) Seuraava neuvola 30 viikolla ja eikä vielkää lääkärineuvola,oon viimeks ollu np-ultras lääkärillä :/ ?

Siis nyt sais oikeesti nää helteet loppua,ihan tuskas oli istua koulussa edes kahta tuntia ku siel ei ilma liikkunu... toivottavasti työharjottelupaikalla parempi ilmastointi....

Teps 25+5
 
Moikka!

Meille ei mitään sen kummempaa erityistä kuulu, mut tulinpa vain kirjoitteleen. :)

Vaatteista, mulla ei ole vielä paljon mitään vaatteita enkä oikein edes tiedä mitä asian eteen tekisin! :D niitä 50cm vaatteita kyllä ajattelin varailla sit loppuajasta jos tästä tulee saman kokoinen kuin siskostaan. Katsotaan mitä näyttää painoarvio, kun synnytystapa arviossa käyn.

Duunissa olen ollut ja meinaa selkä loppua. Kävin eilen ostaan Merrelin paljasjalkakengät, jos ne vähän auttaisi jaksamista töissä, kun pitää jaloillaan olla päivä. Vielä olis 4vkoa töitä ennen seuraavaa lomaa ja ajattelin sen jaksaa! Tajuton väsymys vain töissä käynnistä tulee. Ei mitkään unet tahdo riittää... :/

Onko muilla tullut sellaista venytystä kylkiin kun maha kasvaa? Mulla on sellaista kuin venyttäis jotain lihasta, esim yrittäisi saada kumartaen kädet lattiaan ja takareidet venyy. Sellainen tunne kyljissä, et siinä lihakset on ihan napsahtamispisteessä kun on niin kireet. Ihmettelen vain et mitä se on...

Meillä on ihanan vilkas poika. Se on kova reagoimaan ääniin. Isänsä poikana sai vipinää kinttuihin esim. Moottoripyörän äänestä, kun sellainen käynnistettiin vieressä. Myös töissä kuullut lapsen itkut ja humalaisten huudot saa erilaista reagointi mahassa aikaan. Hassu, miten se jo reagoi ulkomaailmaan. :) loman jälkeen sitä vähän ultrailin niin oli jo iso kaveri, hillittömät reidet sillä oli ja siellä se toisella kädellä puristeli napanuoraa ja toisen käden peukku oli taas suussa! :heart:

Mixed&Kunkku 26+6
 
luppelo, tervetuloa! :)

Mulla on ollut nyt toista päivää tosi inhottava tunne alapäässä. Vähän niinkuin sinne oli tungettu jotain ylimääräistä. Tuntuu suurinpiirtein samalta kuin se jos tampooni/kuukuppi ei ole täysin paikallaan. En tiedä onko tää nyt sitä painontunnetta vai onko limakalvot vaan niin turvoksissa. Ei tää satu, mutta tuntuu vaan niin inhalta. :( Onko muilla ollut vastaavaa? Pitäiskö olla huolissaan?

Hydra + typy 23+5
 
Neuvolakäynti takana ja kunnon ahdistus päällä. Meillähän muksun koko on jäänyt jälkeen np-ultran ja rakenneultran välillä 8 päivää ja neuvolassa sf-mitta oli nyt sentin pienempi kuin edellisessä, viiden viikon takaisessa. Mittaajat olivat tietenkin kummallakin kerralla erit, mutta tuokin mitta (vaikka sehän on vain ns. suuntaa antava) tipahti sitten samantien alakäyrän alapuolelle. Ja kokoseurantaa aletaan miettimään sitten, kun oma terkkani (jota en ole nähnyt koskaan) palaa lomiltansa, eli ei vielä seuraavalla kerralla vaan sitä seuraavalla. Ja oikeasti vielä kuukausi sitten pohdin, voidaankohan tämä synnytys käynnistää ennen laskettua aikaa, mikäli tulossa on yli nelikiloinen vauva, kuten meidän kakkonen :(

Päivän positiivisuus oli kuitenkin, että ainakin toistaiseksi saan skipata sokerirasituskokeen, vaikka ikä kolmosella jo alkaakin, hurraa! Ja mystisesti mun hemppa oli tismalleen sama kuin alkuverikokeissa, eli siis tosi hyvä. Ja muutenkin tämän kerran terkka oli todella kiva ja käyntiinkin kului 45min (edellinen 10min), ei pitänyt mun painonnousua +800g/vko (varo vaan WcAnkka taidan viedä sun enkan, kunhan pääsen samoille viikoille ;) ) minään epänormaalina vaan kovasti järjellisti asiaa. Lisäksi ens kerralle sain jo lääkäriajan, jotta saan varan vuoksi"lentoluvan" meidän syksyn ulkomaanreissulle. Harmi kun hän ei ole mun oma täti.

Ja vaatteista, olin alustavasti ajatellut, että hankin vaatteita koosta 56cm eteenpäin niinkuin edellistäkin, mutta voi kyllä olla että tämän kääpiön kanssa joutuu hamstraamaan niitä pienempiä kokojakin. Kieltämättä nuo määrät on vielä hakusessa, mutta parempi enempi :) Vielä kun uskaltaisi näitä pikkuhiljaa ruveta hankkimaan. Ja muuten, kietaisubodeja suosittelen lämpimästi.

Tsemppiä kuumasta kärsiville, viikonloppunahan se (valitettavasti) hellittää!

Stressipaukku Hiirenhäntä ja mini-Eikka 24+0
 
Heippa!
Tänään neuvola takana, hb pysynyt koko ajan hyvänä, painoa on tullut melko reilusti... ei tullut kuitenkaan vielä noottia terveydenhoitajalta.
Kaikennäköistä pientä vaivaa, tuntuu että tää maha on niin korkeella, että töissä istumisasentoon pitää kiinnittää tosi paljon huomiota.
Helteet pian veks, mun pinna alkaa olla ihan täynnä tätä!! Ei jaksa mitään, ARGH!

Meillä esikoinen oli pienikokoinen 2940 g ja meidän kaikki vaatteet oli silloin NIIN isoja, nyt onneks on varastossa niitä pienimpiä, jos tämä toinenkin osoittautuu noin pieneksi.
Vaunut on entiset ja pinnasänky saadaan mun siskolta lainaan oli viimekskin. Mitään ei käytännössä oo esikoisen jäljiltä hävitetty, joten vaatetta ja tavaraa riittää :)
Sokerirasitukseen pitäis mennä ens viikolla, kertaalleen olen jo käynyt silloin arvot tosi hyvät, saas nyt nähdä!
Jaksamista kaikille
Kartenk ja nöpsykkä 26+5
 
hiirenhäntä: mut voiks se sf-mitan sentillä pieneneminen johtua tosiaan vaan eri mittaajasa + jos sikiön asento on muuttunu?? itestä tuntuu ainaki et tuo maha on päivittäin eri näkönen/kokonen/tuntonen riippuen siitä missä kohti vauveli tuntuu olevan.. sanottiinko rakenne-uä:ssä mtn tuosta et 8pv pienempi ku nt-ultrassa? mulla on joka ultrassa ollu aina vähä eri päiviä vastaavia ja välillä tullut sit semmosia spurtteja.. :D nt-ultras oli varhaisultraa isompi 3-4 päivää, sit rakenneultrassa taas 4 päivää pienempi ja siitä parin vkn päästä ku kävin istukan sijainnin tarkistaan, oli taas jonku 4 pv isompi.
 
tänne tilatiin eilen vaunut ja tänään sit tilasin maailman sulosimman pinnasängyn :D vähän hirvittää tehä nuita isompia hankintoja, mut toisaalta ei kai sitä jatkuvassa pelossakaan voi elää :) vaik miettiiki et saako sen vauvan tosiaan joskus syliin asti <3 vaatteita oon ostanu muutaman kokoa 50, sit vähän useemman 56 ja 62, pari 68.. miehen siskolta saadaan paljon niiden vanhoja vauvanvaatteita, sen varjolla mies yrittää toppuutella mua shoppailmemasta ;)
 
Eilen "havahduin" järkyttävään tunteeseen vatsalla. Ei sitä voi kivuksi sanoa, mutta tuntui kipeältä. Ensin ajattelin että supistus, mutta ei.. vauva oli päättänyt ahtautua yhteen kohdun "nurkkaan" ja työnsi päätään niin, että vatsa kohosi yhdestä kohti kunnon kummuksi. Pään pystyi hyvin erottamaan (ja tuntemaan) vatsan läpi... Todella epämiellyttävä tunne.

Tänään sitten jälleen uusi tunne, tasainen hytke vatsassa. Hikkako?

MrsRock
 
MrsRock: hikalle kuulostaa! Meilläkin hikkailtiin toissailtana eka kertaa. Pikku naputus kävi alamahassa.

Mulla olis huomenaamuna sokerirasitus. Kiinnostus taas sata! Mut täytyy käydä vauva takia.

Kauhee stressi päällä appivanhempien takia. En jaksa selittääkun on pitkä juttu mut siinä pisteessä ollan et mies kävi hakee tytöt sieltä pois ja sanoi että anteekspyyntöä odotetaan. Nyt tekivät itsestään ihan pellet kun tulivat tänne riehumaan, mesoomaan ja manaamaan. Ja mulla oli 2 kaveria lapsineen kylässä. :( miehelle oli kiva soittaa töihin et laita ny saatana nuo vanhempas kuriin
Ja sit lapsille puhuneet ulkona et äiti on niin vihanen et ei sinne nyt mennä. Taitaa nyt kyllä iso pyörä heittää ja pahasti joillain. Ja minä en tietääkseni heille mitään ole tehnyt. Puhelimeenen kerenny vastata kunsuihkussa olin ni sekö oikeuttaa tulla haukkumaan.minut. mä sanoin miehelle et nyt erehtyivät pahemman kerran.
No nyt taas kauhulla odotan et tuleeko ne tänään.mies on taas töissä iltaan saakka.

Nyt meen kahvinkeittoon ...en saanu nukuttuakaan eikä ruokakaan eilen oikeen maistunu.

Nasu ja muru 26+2
 
nasumasunen Meillä meinaa appivanhempieni, lähinnä anopin, kanssa olla päinvastainen ongelma. Kun kerroimme ultralöydöksistä alkoi anoppi säätämään. Nyt sitten saa toppuutella, että ei olisi tunkemassa joka asiaan kaveriksi, esimerkiksi lapsen ensi kuukaudeksi meille asumaan ja "avuksi". Tsemppiä teille!

Kylläpä se sitten todennäköisesti hikkailua oli, äitinikin sanoi samaa kun hänelle asiaa naureskelin.
 
Moikka! Neuvolakontrollissa hb hilppasen laskenut, ja täti suositteli rautatablettaja. Nyt olenkin niitä (retafer) urhoollisesti syönyt ja pahoinvointi tullut hyvinkin voimakkaana takaisin. Onko suositella jotain muuta valmistetta, joka ei aiheuttaisi pahoinvointia? Entä onko jotain muita rautavalmisteita kuin ihan peruspillerit? Muistaakseni perhevalmennuksessa oli puhetta jostain mehuvalmisteesta.. Mut kun ei muista. Toisaalta ei se kovin matala vielä oo, jos vaan yrittäis ilman. Nimittäin oksentelua en enää jaksa!!!
 
Äitiyspakkaus tuli. Ihan pätevänoloinen paketti - tosin meidän versiosta puuttui talvipipo kokonaan, ts. oli vain puuvillaiset "kypärä" sekä naruilla solmittava kesälakki :(. Toivotaan siis lämmintä talvea :D

Oletteko muuten olleet perhevalmennuksessa? Meillä alkaisi ensi viikolla. Aika annettiin ensimmäisellä neuvolakäynnillä vkolla 8. Nyt kun äsken kävin kaupungin sivuilla tutkimassa asiaa, huomasin että niiden mukaan ensimmäisen kerran pitäisi ajoittua raskausviikoille 18-22. No, meillä aloitus tulee kuitenkin olemaan vkolla 26...:whistle: Jos ja kun homma etenee tätä tahtia, ei ryhmässä ehditä ennen mun laskettua aikaa käydä esim. sellaisia aiheita kuin "Synnytys: vaiheet, kivun lievitys, poikkeavat synnytykset, Vauva ja lapsivuodeaika". Muuutta, ei nuo varmaan ole niin tärkeitä..:O

Mahakani ja 25+2
 
:wave:
MrsRock, mulle tuli niin elävästi mieleen kun tuo pikkunen nuorempi punkesi itseään vielä viikolla 34 mahassa poikittain! Vaikka pieni vauva olikin, tuli vähän semmonen kyljet repeää-tunne.

Pitikös siinä Mahakani olla jonkin sortin hattu? Kannattaa ilmoittaa kelalle, jos jotain puuttuu, tiedä vaikka sen sitten saisi. Teidän perhevalmennus kuulostaa viimesen päälle suunnitellulta sisällöltään, esikoiselta kävin enkä kyllä muista tuollaista! Siellä vaan käytiin katsomassa videota ja keskustelemassa, sitten sai tietoa synnäriin tutustumisesta jonne mentiin ihan itsenäisesti. Toiselta jätettiin väliin ja nyt ei edes tarjottu.

Kävin eilen tekemässä kirppikseltä löytöjä, hyvin oli poikavauvalle vaatetta tarjolla. Bongasin myös tämän vuoden äitiyspakkauksen vanupuvun joka oli ainoa pakkauksesta joka mietitytti, mutta livenä sen nähtyäni totesin että on sen verran iso ettei kannata ostaa. Nyppyyntynytkin tosin oli, on ainakin ollut käytössä. Löysin kuitenkin kivoja pussilakanasettejä ja vaatetta joka tarpeeseen...kotiin tultuani naureskeltiin sitten miehen kanssa että meidän tuurilla rakenneultran veikkaus onkin väärä ja tyttö tulee täyttämään kaikki vasta ostetut poikamaiset vaatteet :D Eipä sillä taitaisi olla väliä jos niin kävisikin.

Tää viikko on mennyt kotona ollessa ja kyllä on ollut ihanaa. Päiväunia vedetty kakkonen kainalossa :heart: Yllättävän väsynyt oon ollut, joko tuo työputki suoraan koulun jatkeeksi oli rankempi kuin luulin tai sitten johtuu ihan vain hemoglobiinista...millähän sitä rautaa muistaisi popsia?! Ensi viikolla on taas paluu työelämään, sain taas vähän pitemmän pätkän kuin alunperin luvattiinkaan. Mahtavaa :)

Sateet tulee ja viilenee(ainakin toivottavasti) joten sitten varmaan helpottaa oloakin, yrittäkäähän jaksaa siihen asti muutkin helteistä kärsijät!

Ja te jotka ootte laittaneet sähköpostiosoitteet, kaikille on laitettu kutsu fb-ryhmään mutta kaikkien pyynnöt ei ole ainakaan perille tulleet, joten kurkatkaapa roskapostitkin!

Ankka & Bebecito 27+0
 
kanna: on sitä Kräuterblutsaft-yrttimehua, jota saa ottaa raskaanakin! Rautavalmiste siis, ja sisältää lisäks muistaakseni b- ja c-vitamiinia. monilla se nostaa tosi nopeestiki, vaik vrk:ssa rauta-annosmääräksi ei tuukaan niin paljo ku noista Retafer, Spartofer, Obsidan -vamisteista. Mulla tosin se ei viikossa ehtiny tehä mtn, ni neuvolassa sanottiin et alottaa kuitenki tablettivalmiste.. mut jos ei oo hb kamalan matala ni ehkä vois kokeilla tuota mehua, ei se mtnkää hyvälle kyl maistu :D
 
Hiirenhäntä; sf-mitta johtuu ihan varmasti mittaajasta.. mulla oli muka neljässä viikossa kasvanut 10 cm, oma terkkari mittasi nyt ja aikaisempi mittaus oli sijaisen tekemä.
Terkkari sanoi suoraan, että mittauksesta kiinni ja siitä, että vauva on eri asennossa eri mittauskerroilla..
 
Tervetuloa taas uusille :)

täällä vietetään kohtuu rauhallista eloa vaihteeks.. :) jja hyvä niin..


oma vointi ollut aika nuutunut, väsyn helpolla ja kädet ja jalat tuntuu raskailta. joten neuvolan täti käski aikaistettuun kilpirauhas kokeeseen.. ja lääkitystähän nostettiin.. toivon et olo on siitä ja korjantuu pian kun uusi lääkitys lähtee puremaan.. kuukauden päästä kontrolloidaan sit taas arvoja


moon stars ja tirppa 24+1
 
Täällä tänään neuvola. Hb pysynyt lähtölukemissa yli 130, pissat ja verenpaineet normaalit. Vauva eloisalla tuulellaan antoi etsiä sydänääniä (sinällään lohduttavaa, että tietää niiden löytyvän kun vain kohdalle osuvat, tuskin vatsa liikkuisi eestaas ja liikkeet tuntuisivat jos jotain olisi vialla). Paino oli noussut myös, mutta onneksi kohtuurajoissa. Itseäni kyllä hirvitti, mutta minkäs teet. Ehkäpä hieman turvotuksiakin mukana.

Eniten ehkä harmitti se, että ei ollut oma terkkari. Jälleen uusi sijainen ja kun olisi ehkä halunnut jutella rakenneultratuloksista, ei nyt oikein saatu vastakaikua. Lisäksi ihmettelemme edelleen sitä, miksi puolison piti olla mukana. Vilkaisi voimavarakyselyt läpi ja totesi, että eihän näissä mitään. Siinä mieheni osuus...
 
Hei!

Vieläkö saa liittyä marraskuisten joukkoon? Tulossa ois kolmas pienokainen, LA 15.11. :) Ennestään on kaksi tyttöä, jotka syntyneet 1/11 ja 6/12. Vilinää ja vilskettä siis tiedossa kun kohta talossa kolme alle neljävuotiasta.

Raskaus sujunut toistaiseksi hyvin, mitä nyt selkä välillä muistuttaa olemassa olostaan ;( Kesäloma on lopuillaan & maananaina paluu arkeen. Minulla onneksi mahdollista tehdä 78% työaikaa ts. joka viikko on yks ylimääräinen vapaa. Vatsa on mullakin jo törkeen suuri, vaan niin se on ollut joka kerta. Kelan paperit laitoin jo muutama viikko sitten menemään.

Tää kuumuus on ollu yhtä helvettiä, varsinkin kun öisin en oo saanu kunnlla nukuttua. Onnex siihenki on helpotusta piakkoin luvassa :)

Wendy79 ja Pikkukolmonen 25+6

P.S. listalle voisi laittaa tiedot Wendy79, 35v., 3. L-PKS & tyttölupaus
 
Eipä oo appivanhemmista kuulunu mitän. Mies sanokin että tänne niillä ei oo mitään asiaa. Saavat miettiä tekosiaan! Sitten joskus saavt antaa selvityksen että mikä helkkari nitä riepoo??! Ja pyytää anteeksi! Tosin ihan sama minulle sillä anteeksi tuota tempausta eivät kyllä saa. Sitä en pysty sormuem läoi katsomaan. Valitettavasti!

Sokerirasituksessa käyty ja ma kuulee tuomion. Nyt join sen litkun ihan nopsaa alas. Lopussa rupes väsyttää kauheesti. Saas nähä.

Masuasukki on vilkas tapaus <3 maha heiluu ja kohoilee kun liikutaan.
Pikkuhiljaa alkaa tosiaan kamat olla kasassa, onneks. Ei tarvii stressata niitäkään sitten. Ainoo ne tuplarattaat pitää vielä hankkia.

Ruokahalu on kadoksissa edelleen. Luulen sen johtuvan osittain tosta stressistä mitä noi yhet teki. Ja kun lapsille olivat puhuneet pas*aa minusta. :( mies on niin vihainen heille myös!

Nyt on tullut kuvioihin myös aamuheräämiset aikaseen. Nytkin jo ollu hereilläties kuin kauan.

Josko lähtis nauttii hiljaisuudesta sohvalle kupposen kera! :)

Nasu ja muru 26+5
 
Tervetuloa wendy:)

Ompas teillä ikävä tilanne siellä ,nasumasunen :/ Mutta tosi hyvä että mieskin on sun kanssa samaa mieltä ettei yksin tarvii tapella..Toivottavasti appivanhempas tajuais oman käytöksensä.
Meillä taas ei olla niinkäänosoitettu kiinnostusta tulokasta kohtaan että saa nyt nähdä mitäs sitten kun syntyy...

Eka viikko takana työharjottelua ja ihan alkujärkytyksen jälkee jees, kauhistuttaa vaan jotkut hoitajat ja heidän käytös...

Sokerirasitukseen reilu viikon päästä:S

Teps&puolukka 26+2
 
Täälläkin ensimmäinen työviikko takana ja yllättävän hyvin siitä selvisin! Hikisen nihkeänä toki, mutta selvisin kuitenkin. Aamuvuorot on selvästi iltavuoroja helpompia ja aamuvoittoinen lista mulle näköjään oli suunniteltukin, hyvä niin. Supistukset alkoi myös töiden kanssa käsi kädessä, eivät ole kipeitä onneksi mutta erittäin epämiellyttäviä : /

Neuvola oli tällä viikolla myös ja arvatkaas mitä, sain sittenkin radi-tuomion :( Arvot oli 4,2/10,3/6,7, eli keskimmäinen ylittyi 0,3 yksiköllä, kaksi muuta onkin jopa alakanttiin. No, v*tuttaa. Ruokavaliolla hoidellaan ja seuraillaan. Jos ei tullut vielä selväksi, niin joo, v*tuttaa.

Elämä jatkuu kaikesta huolimatta. Äitiyspakkaus tuli ja nytkin on pyykkikone sen sisältöä pyörittelemässä. Tein myös lomanjälkeisen comebackin kuntosalille, ihan hyvin sujui sielläkin mutta vatsarutistuksethan on kyllä historiaa :)

Nyt koira lenkille ja sitten kahvin keittoon (ilman pullaa så klart, olenhan v*ttu diabeetikko :kieh:)

Bosch 28+3
 
Lämmintä elokuuta minkunkin puolesta kaikille ja tervetuloa uusille!

Hiljaiseloa ollut kirjoittelupuolella, kännykällä käynyt kyllä teidän tarinat lueskelemassa Lomalla ollaan oltu neljä viikkoa eikä kovin tietokonepainoitteista ole ollut lomailu :)

Vaatteista. Ei olla hankittu vielä mitään. Kävin kyllä lastenvaateosastolla pyörimässä, mutta epätietoisuus valtasi, kun en tiennyt että mitä, minkäkokoista ja kuinka paljon. Rakenneultrassa ei selvinnyt sukupuoli, seuraava ultra 26.8., joten päätin jättää vaatehankinnat suosiolla sen jälkeen. Helpottaa toivottavasti sitten edes se, että voi ostaa "värillisiä" :) Äitiyspakkauksen tilasin viime viikolla, joten senkin penkominen varmaan helpottaa asiaa. Mutta vaatteiden määrän tarve on kyllä arvoitus minullekin :)

Alavatsassa tai tarkemmin ihan häpyluun kohdilla juilii aina kun kääntää sängyssä kylkeä, varsinkin silloin kun pissahätä. Muissa asennoissa tätä tunnetta ei yleensä tunnu.

Liikkeet tuntuu ja näkyy, päivittäin! Ihana niin :heart: Pyllyä tai päälakeakin ängetään aika ajoin niin, että vatsa pullahtaa ja kovettuu jostain kohtaa.

Oletteko te kovasti jo jutelleet tai laulelleet masullenne? Vauvaoppaissa kun sanotaan, että tuutulauluakin kannaittaisi jo rueta "opettamaan". Itse en ole vielä kovin puheliaaksi ruennut, varmaan sitten tulee höpötettyä kun jää yksin kotiin XD

Vaunut saatiin vihdoinkin hankittua, phuuuuuh. Mikä valintojen ja vaihtoehtojen maailma... Kierrettiin Tampereen liikkeet ja kotiin lähti Muksutallista Hartanin Topline S, erillisellä vaunukopalla.

Jos jollain vielä mietinnässä vaunuasiat, niin tässä meidän ajatukset vaihtoehdoista joita mietittiin:
Reissataan viikonloppuisin paljon omalla autolla (farmari), maasto vaihtelee asfaltilta hiekkatielle, olen päivisin ilman autoa, ei haahuilla pahemmin kauppakeskuksissa, asutaan kaksikerroksisessa rivarissa.
Hartan: hintalaatusuhde tuntui hyvältä, helpot säädöt, heittoaisa, kääntyvät etupyörät, joissa vaihtomahdollisuus isompiin ei kääntyviin renkaisiin (lisävaruste 89e), pehmeäpintaiset uratut ilmakennorenkaat, runko menee suht pieneen tilaan autossa, vaunukoppa on ihan mielettömän soma! :D. Mietityttämään jäi ratasosan kuomun keinonahkan kestävyys pakkasessa sekä tavarakorin tilavuus.
Emmaljungat olivat meille aivan liian suuret kaikinpuolin, runko tuntui vievän paljon tilaa, samoin vaunut- ja ratasosa, myös säädöt tuntuivat todella hankalilta, moneen tuntui tarvitsevan molempia käsiä ja nipsut olivat metallisia, ei kivaa pakkasille. Jälleenmyyntiarvo näissä olisi varmaan ollut paras
Phil&Tedsin kolmiyöräisiä testirullailimme aika tosissamme myös vaikka ajatus kolmipyöräisestä hirvitti, mutta ne tuntuivat vakaalta. Ajatus monipuolisuudesta kiehtoi, kun niissä on muuntelumahdollisuuksia, jos tulee sopivalla ikäerolla toinen lapsi. Hylkäsimme ne kuitenkin, koska tuntui kuitenkin turhalta tinkiä vaunuominaisuuksissa, kun kyseessä ensimmäinen lapsi eikä siitä toisesta ole varmuutta.
Gesslein F6 vaikutti alkuun todella hyvältä, mutta kun vertailuun tuli Hartan en tiennyt miksi olisin maksanut Gessleineista enemmän kun Hartaneista, runko vei enemmän tilaa ja renkaat olivat huonommat. Talvivauvalle irtokopissa olisi kyllä ollut ainakin tarpeeksi fylliä ja lämmikettä jo vakiovarusteina. Näissä oli myös hyvän oloinen työntöaisa, heitto-ominaisuudella.
Brio Go ja Go Next ja näitähän minä olin menossa ostamaan... mutta toisin kävi! Go Next karsiutui hinnan puolesta, koska eroa ei mielestäni ollut kovinkaan paljon vanhempaan maalliin Gohon, ainoastaan renkaat olivat paremmat. Go hävisi Hartanille sitten renkaiden puolesta, ei heittoaisaa, hyväntuntuinen työntöaisa mielestäni kuitenkin ja loppujen lopuksi myös ulkonäön puolesta.
Tämmöisiin asioihin me, meidän elämän lähtökohdista kiinnitimme huomiota ja päädyimme valintaamme. Toivottavasti joku sai näistä omiin pähkäilyihinsä vinkkejä :)

Ensi viikolla takaisin töihin (7 viikkoa!!) ja sitten onkin heti sokerirasitus ja seuraava neuvola!

Tuli piiiitkä tarina, täytyy yrittää päästä naputtelemaan tänne vähän useammin niin ei tule aina kerralla niin kamalasti tarinaa...

qwertyli 27+5 (vissiinkin :))
 
Viimeksi muokattu:
Helou pitkästä aikaa! Faceryhmään olen kirjoitellut, mutta tänne harvemmin kun ollaan reissattu niin paljon ja puhelimella tulee surffailtua siellä facessa kuitenkin.

Mua ihan ahdistaa kun mitään ei ole ns valmiina. No ei vielä tarvitsekaan olla tosin, mutta ahistaa silti. Tai no, onhan meillä tuo uusi auto sentäs =) niin ja vauvalle ostin makuupussin ja pussilakanat.:p Poikien vanhoja vaatteita on kyllä tuolla vino pino, mutta oishan tälle tulokkaallekin hommattava sentäs jotain omaa. Mulla on pojille säästössä omat makuupussit, lakanat ja kotiintulovaatteet, joten ne vaatteet ainakin jostain löydettävä. Mikä tahansa ei tietenkään kelpaa, huoh minua :saint:

Eniten ressaa vauvan huone. Mies jo suostui maalaamiseen, joten saisikohan suostuteltua piankin maalikaupoille? Sit ois kivempi ostaa vähän verhoa ja mattoa.

Nasumasunen:Onpas kurja tilanne appivanhempien kanssa. :hug:

bosch:Eikä! Höh, onneksi kuitenkin "vain" väliaikainen tilanne ja hoitunee ruokavaliolla. Tsemppiä! :hug:

( . )
Meillä ois kahvikekkerit parin tunnin päästä ja pitää vissiin lähteä kaivamaan vaatekaappi ympäri. Ei ole taas perinteisesti mitään päälle pantavaa.

Onkos kellään muulla semmosta, että maha suurenee ruokailun jälkeen? En oo pojista semmostai muistavinani mut tää on ihan uskomattoman kokonen kun on syönyt.. Ja ruoka jää jotenkin tuohon pallean seutuville painamaan ihan kunnolla. NIIIIIIN ÄHKY OLO!


Ymmi 28+2 (tasan kuukausi äippäloman alkuun)
 
Täälä selvitty melkosesta säikähyksestä. Huomasin yks päivä iltapäivästä että en oo tuntenu liikkeitä kokopäivänä, sit yritin mahaa vähän tökkiä et liikuhan sielä, mut ei mitään koko iltana. Yölläkään en heräilly ollenkaan vaikka lähes joka yö oon aamuyöstä heräilly pissahätään tai liikkeisiin. Aamullakaan ei tuntunu mitään vaikka taas yritin vaikka mitä. Olin jo ihan varman et nyt on jotain hullusti ja aattelin soitta neuvolaan. Lähin töihin ja helpotus oli ihan valtava ko yhtäkkiä tuntu potkasu kylkeen! Sitä tunnetta kyllä vaikea kuvata kuinka paljon helpotuin siitä hyvä ettei itku päässy.

Ne päivät oli ollu melkosta menoa kokoajan joka suuntaan ja siihen se kuumuus päälle niin en tiä johtuko sit siitä et tyyppi oli niin liikkumaton. Mut siitä oppineena oon nyt sit vähän rauhottanu tahtia, täällä nyt istuskellaan ja luetaan paljon ja nukutaan päikkärit joka päivä. Salilla käyn, mut otan rauhallisemmin.

Mulla ei oo vielä ollu tuota sokerirasitusta, mut varmaan maanantain neuvolassa käskevät sen varata ko on tuota sukurasitustaki... Toivotaan etten pomppaa! Oon nimittäin semmonen herkkusuu et vois tulla melko tiukkaa jos joutus syömisiään rajottaan. Mut eipä siitä muu auttas.

Ootan ko kuuta nousevaa lomaa!! Haluttas jo jäähä että pääsis sisusteleen ja laittaan kunnolla paikoilleen nuo vauva jutut. Veilä ois vissiin neljä viikkoa töitä, mut saa nähä mitä terkkari sanoo maanantaina. Mulla ko on nuita supistuksia aika paljon niin en tiä antaako ne minun jatkaa töitä vai pääsenkö jo nyt saikulle.

Mut ihanaa et vähän viileni!!! mie niin tykkään! paljon kevyempi olo ja jaksaa tehäkki paremmin töitä.

peikko+tyyppi (en muista viikkoja :)
 

Yhteistyössä