Marraskuun Mussukat 2014 *Kesäkuussa*

Ittellä oli eilen yks elämäni kummallisimmista tilanteista. Jutteöin työnantajan kanssa niitä näitä kun ihan yllättäen hän kysyy 'ootko sä raskaana?' mitä muuta kun totuuden noin suoraan kysymykseen oikeen voi sitten sanoa... Joten myönsin olevani 17+6 viikoilla raskaana ja kerroin aiemmista keskenmenoista samalla. Hyvin ymmärsi etten juuri keakenmenon pelossa ollut tahtonut aikaisin kertoa. Otti muutenkin uutisen tosi hyvin, onnitteli ja vaikutti aidosti iloiselta :) Sanoi että on jo kuukauden verran kattellu et mahdankohan olla raskaana, näkee kuulemma silmistä. :D masua ei tosiaan vieläkään oo oikeestaan
yhtään joten ehkä asia on noin.

Nimiasiaan voin kertoa että meillä on ollut vauvan nimet selvillä jo ennen tämän raskauden varmistumista. Sekä tytöllä että pojalla tulee olemaan samat nimikirjaimet OLS (etunimi, toinennimi, sukunimi) joten puhutaan vauvasta miehen kanssa nimellä Baby O' :)
 
Mulla on viikon päästä jo kolmas neuvola. :O Sillon on lääkärikin. Miten musta tuntuu, että mä ramppaan siellä alvariinsa? Vai onkohan mut otettu nyt erikoissyyniin? Mun ultratkin tekee lääkäri.. Eipä tuo nyt sinänsä haittaa. Muuten kuin, että pitää aina tuo juniorikin roudata mukana neuvoloihin.

Mä oon yrittänyt olla pyörittelemättä nimiä mielessäni. Mies ehdotti esikoisen nimeä ja se kolahti heti. Tytölle olisi mulla muutama suosikkinimi, mutta pojalle todella vaikeaa keksiä mitään kivaa. Onneksi on aikaa tosiaan.

Karole 15+0
 
Moikka moi!

Olipa hyvä, että otitte puheeksi nimet. Meillä oli jo nimi tiedossa. Tokanimi on mun päättämä ja se pysyy varmana. Ekan nimen päätti mies, mut mä en ole siit samaa mieltä... :| olen yrittänyt et mietitään ja katsellaan nimi kirjoja yms. Mut se jääräpäisesti pitää siitä sen valitsemasta nimestä kii... Ongelmallista! :(

Meitä on monta hoitsua täällä! Mäkin olen ja olen fyysisesti erittäin raskaassa paikassa duunissa. Lähes koko ajan jalkojen päällä.. Mulla on paljon supistuksia jo. Jotkut ihan napakoitakin. En tiiä et kauan näitä uskaltaa katsella, et milloin lääkäriin. Kotona ei niitä tuu kun voi levätä.. Onneks vauva voi hyvin, kasvaa ja potkii paljon! Hassua miten päivä päivältä potkut vahvistuu ja tuntuu paremmin. Ne tuntuu jo vatsan läpi käteenkin ni mieskin saa tuntea sen pikkuisen ADHD kaverin iltavillit! :heart:

Mixed&Kunkku 17+6
 
Musta taas tuntuu et neuvolat on kovin pitkin väli ajoin(kuukauden) ja että ei sieltä oikeestaan mitään hyötyä saa revittyä irti... Ja kun yrittää soittaa jotain asiaa nii eipä juuri tunnu ketään kiinnostavan tai yritetään pallotella...huoh...

Meillä ei oikeestaan olla viel nimiä ehitty katteleen yhtään,jotenki tuntuu ettei oo aikaa ku pitäis kattoo vakuutusta ja kärryjä ja muita tarpeita ja sitte viel päälle työt +koti :D mut onneks täs on aikaa :)

Teps &vaavi 16+6
 
MRSROCK: onko siis olemassa joku kirjallinen suositus yövuoroista, ettei niitä voisi tehdä 20 viikon jälkeen? Mietin vaan, kun mulle on sekä lääkäri että th sanonut että oman jaksamisen mukaan. Ja sitä tässä nyt noudatan.. tälläkin hetkellä yötöissä, ja myös päivystyksessä.. Vielä ainakin jaksaa.. Duunikavereillekaan en ole vielä kertonut, hyvin nuo sairaalakaavut vielä ainakin peittää vatsan. Esimies kyllä tietää, kun pahoinvoinnin vuoksi jouduin olemaan muutaman päivän pois..

Mä olen nimiä pyöritellyt lähinnä omassa mielessäni ja huvikseni säikytellyt miestäni ties millä nimihirviöillä. Sovittiin, että ru:n jälkeen ruvetaan tosissaan miettimään nimiä. Ja ylipäätään hankintoja. Ahdistaa jo valmiiksi kaikkien tunkemat pinnasängyt ja rattaat ja ties mitkä tavarat. Kaunis ajatus, mutta kun ei ole yhtään miettinyt mitä/millaista me haluamme, kun se on vielä niin kaukainen ajatus. Oliskohan tällä hetkellä kolme pinnasänkyä tulossa meille.. :D

kolmen viikon päästä seuraava th-neuvolakäynti. Ajattelin sen vielä kärvistellä tämän erikoisen th:n kanssa ja sitten sen jälkeen vaihtaa terkkaria. Tämä oli myös lääkärin suositus, kun asiasta avauduin. Enkä ole ensimmäinen, kuka kyseisen th:n vaihtaa...

18+4
 
Nimiasiaa: Meillä on tytölle ollut nimi valmiina jo esikoisen aikoina, ja se sama nimi otettaisi nytkin kerta esikoinen pojaksi paljastui. Toiseksi nimeksi tulisi sama kuin itselläni. Pojan nimi puolestaan aiheuttaa aika paljon pään vaivaa. Meidän lapsille tulee minun suhteellisen hankala sukunimi, jonka kanssa ei ihan kaikki nimet käy yhteen. Tuntuu että valittiin jo esikoiselle se ainoa meidän mielestä hyvä nimi ja pelottaa ihan oikeasti saataisiko ikinä toista poikaa nimettyä. Pojalle tulisi kolme nimeä, kuten esikoisella ja miehelläkin on. Ne loput kaksi nimeä kyllä olisi valmiina, mutta olennaisin puuttuu. Ehkä sen sitten keksisi, kun vauvan näkisi. Eipä esikoinenkaan sitä nimeä saanut, mikä hälle odotusaikana annettiin - vaihtui sitten pari päivää ennen ristiäisiä aivan toiseksi. Niin ne vaan muuttuu. :-D Aika hurjaahan on etukäteen päättää lapsen nimi, ennenkuin toista näkee - mutta se tytön nimi on niiiin varma itselleni, että siitä en joustaisi. Voi toki olla, että jää ikuisesti käyttämättä, jos nyt tulee toinen poika.

..Josta sulavasti päästääkin aiheeseen, rakenneultraan - Enään kaksi viikkoa! Apua, mihin tämä aika menee? Oon yrittäny buukata kalenterin ihan täyteen, että aika kuluisi nopeammin - kun tällei kotiäitinä välillä päivät kuluu hieman hitaasti. Mä olen päättänyt, että kyllä haluaisin sen sukupuolen tietää - mutta niin, ettei miehelle sitä sitten kerrottaisi, kerta hän haluaa sen pitää yllätyksenä. Saas nähdä, onko ultraaja suopuisa edes tähän pyyntöön lähtemään. Jännittää vähän. Mikäli miestäni toki tunnen, niin kyllä se sitten heinäkuun loppuun mennessä olisi sitä tietoa utelemassa. :-D
 
kanna En usko, että mitään sopimusta on olemassa. Mulle ainakin neuvolan täti suositteli jo ekalla kerralla, että yövuoroja oman voinnin mukaan, mutta mielellään ei sitten enää 20 viikon jälkeen. Ja työnantaja ei ollut laittanut mulle niitä enää ollenkaan, mistä olen ihan tyytyväinen.
 
Hei vain kaikki taas! Tää mun viimeinen valitusvirsi jatkuu vieläkin....
Eli 2 viikkoa sitte kerroin töissä tästä raskaudesta ja kaikki tuntu ottavan tositosi hyvin tän asian. :) Noh, viime viikolla olin 2päivää sairaslomalla koska olin aivan hirveässä flunssassa enkä mä voinu mennä ihmisille tarjoilemaan ruokaa räkätaudissa. Tällä viikolla sitte tuli sitä verta nii se päivystyslekuri määräs 2 päivää sairaslomaa ja että koittaa olla nostelematta mitään painavaa.. Eli siis 4 päivää yhteensä sairaslomaa ja molemmista on lekurin todistus. Noh, toissapäivänä tuli uusi yövuorolista jossa mulla on tasan 1 työvuoro. 1 työvuoro 3 viikossa!! Ja heti seuraavaan listaan raskausuutisen jälkeen, sattumaako??
Sitte yks kaveri kerto että se vuoropäällikkö oli kehuskellu ku oli sanonu pomolle että "älä laita sille paljon työvuoroja ku mä en jaksa ettiä sille sijaista jos se on sairaslomalla taas" ja parasta on että tää joka sano noin on itekki paksuna.........
Kävin jo liitossa mutta ne nosti vaan kädet pystyyn kun työsoppari on tarvittaessa työhön kutsuttava ja 0h.. Ei kai se auta ku alkaa ettimään lisätöitä jostain..
huhuh...

Mutta silti, paskasta fiiliksestä huolimatta sydänäänet on maailman ihanimmat tuolla pienellä jumputtelijalla ja tänään räsähti 15+0 rikki <3

Idada&möhiss 15+0
 
Moi kaikille! Ajattelin pitkästä aikaa tulla kertomaan kuulumisia. Vointi on pysynyt hyvänä ja olosta ei kyllä tietäisi että olen raskaana. Joskus vähän närästystä ollut syönnin jälkeen, mutta se on onnneksi pientä.
Varhaisrakenne ultrassa lapsi voi hyvin :) Liikkeitä olen alkanut tuntea, sellaisia pieniä hentoja tuntemuksia alamahalla.
Mukavaa kun on ihanan lämmin ilma, vaikkakin kävely tuolla kuumuudessa ottaa vähän kunnon päälle.
 
Idada : Ai että teillä on sitten ihana työyhteisö siellä? Et oo harkinnu vaihtamista? :D

Huhhuh,nopeesti tää viikko menny ku huomen jo perjantai... onneks nyt ku pitkäst aikaa taas töissä(koulun penkiltä kesätöihin) nii jotenki iha nuupahtanu iltasin, kun oon kotihoidossa ja kävely /pyöräilykilometrejä tulee jonku verran...

Teps&vaavi 17+0 pokspoks (3 viikon päästä jo Ru :))
 
Idada, onpas karmea työyhteisö sulla :( Toivottavasti on muita töitä tarjolla.

Pikkupotkutteluja on tuntunut jo viikon ajan :heart: Tosin vain silloin kun oikein asetun niitä kuulostelemaan, eli eivät vielä tunnu kesken muiden toimien. Onhan ne liikuttavia, siellä se mamman pikkuinen ilmoittelee olemassaolostaan.

Huomiseksi varasin taas lääkärin.. Olenkin nyt diagnosoinut tämän kipuilun johtuvan kohdun kiinnikkeiden venymisestä, se on paljon loogisempi vaihtoehto. Nyt olen ollut vapaapäivillä ja tilanne on ollut paljon parempi, mutta tänäänkin on liikkuessa tuntunut viiltelyä ja voimakasta särkyä. Maanantainen työpäivä karmeine kipuineen on vielä liian tuoreessa muistissa joten saikkua tänne kiitos!

Äitini soitteli tänään ja muisti että hänkin kärsi voimakkaista kivuista näillä viikoilla esikoistaan odottaessa, ja ilmeisesti tämä on muutenkin aika tavanomaista. Tavallaan helpottavaa että nyt tälle kipuilulle on jokin "järkevä" syy.

Alle viikko enää rakenneultraan, jipiii!!!!

Bosch 19+1
 
Idadalle tsemppiä, tosi ikävä tilanne mut onneksi vauvan hyvinvointisuus lohduttaa :)

Boschille hyvää lääkärikäyntiä huomiselle!

Ittekkin oon huomenna menossa yksityiselle ultraan, mulla on vakio lääkäri jolla oon käyny ultratuttamassa itteäni ja sieltä saa raskausultrista vieläpä dvdn mukaan koko tutkimuksesta. Varsinainen rakenneultra on vasta 2.7 (22+0) ja ittellä on kova huoli kun ei oo liikkeitä tuntunu moneen päivään. Sykkeet onneksi löytyi ainakin eilen vielä hyvin. Ilmoittelen sitten miten kävi...

Sonts4 18+1
 
Tervehdys tännekin! Mukavasti tulee tekstiä, jos ei käy päivittäin lukemassa :)

Kipuilijoihin liityn nyt minäkin. Eilen alkoi iltapäivällä sattumaan alavatsaan erityisesti kävellessä, takana aika haipakka aamuvuoro. Kotiin tullessa oli pakko kuunnella sydänäänet eikä niitäkään kuulunut samantien kuten yleensä - siinä etsiessä ehti tulla itku. Löytyivät sitten kuitenkin ja vauva oli kovassa liikkeessä, välillä kuului hiljaa ja välillä paremmin. Tosin musta kuulosti kummallisen hitaalta, mutta oisko johtunut säikähdyksestä kun miehen mielestä oli aivan samanlainen kuin ennenkin. Toivoin että olisin tätä työtä voinut tehdä äitiysloman alkuun asti, mutta saa nyt nähdä miten käy. Voi olla että jos nyt tämän sopimuksen kahlaa, täytyy sitten etsiä kevyempää työtä viimeisen parin kuukauden ajaksi..en haluaisi kylläkään. Kipu ei ole vieläkään täysin kadonnut, vaikka ilta on todellakin otettu rennosti. Toivottavasti tää nyt hellittää, tai on ainakin vaaratonta...! Samaa toivon muillekin kipujen kanssa kärsiville ja fyysistä työtä tekeville :hug:

Ankka & Bebe 18+1
 
Myös täällä on jomotuksia alavatsalla, mutta koska ne eivät ole "maatakaatavia" (vertaan niitä esimerkiksi kuukautiskipuihin, joiden rinnalla nämä ovat kevyttä keittoa), en ole huolestunut. Luultavasti juurikin kohdunkasvu, liitos yms. kipuja.

Nämä lämpimät päivät vain eivät ole minun juttu. Eivät ole olleet koskaan, saati nyt raskaana. Imevät loputkin voimat pois :/
 
Voi Ankka, tuo kuulostaa ihan samalta kuin oma tilanne :( Toivottavasti sulla menee ohi helpommin ja nopeammin. Sairauslomaa saat varmasti, itsellenikin tänään juuri viikoksi taas myönnettiin, alkaa vaan harmittaa jo kotona "lusmuilu"..
 
Ikävä kuulla kaikkien kipuiluista :( mut voimia ja saikkua jos siltä
vähänkin tuntuu, oma ja vauvan terveys on tärkeintä.

Meijän rakenne ultra meni mahtavasti! Vaavi oli hiukan viikkojaan isompi (18+4) mutta johtu ihan pitkistä raajoista jotka taas on pitkien vanhempien geenien syytä (ansiota :p ). Ja saatiin poikalupaus! :)

joten jos wc ankka voisit päivittää POIKA-lupauksen mulle <3
 
Onpa tanne tullut taas viime kerran paljon juttua :) Olen kyllä lukenut mutta kirjoittamiseen keskittymiselle ei ole tuntunut kunnolla olevan aikaa.
Mutta huikeeta nyt siis kesäkuu ja raskauden puolivälikin jo ihan kohta, ei voi oikein käsittää! Tää on kyllä hyvää aikaa keskiraskaudelle, kun ei oo pahoinvointia eikä mahakaan vielä iso tai tiellä, niin ei mee kesä esim kuvotusten kanssa.

Inhottavalta kuulostaa monien selkäongelmat, itse olen myös vähän pelännyt koko ajan milloin selkäkivut alkaa jos alkaa, kaikenlaista selittämätöntä pikkuvikaa mulla alaselässä mutta toistaiseksi kaikki ok. Ootte kyllä aika sissejä, ketkä teette fyysistä työtä! miusta tuntuu, että kauppakassien kantaminenkin on välillä aika rankkaa. Mutta jos kipuja töissä on, niin ei kannata ainakaan tuntea omantunnon tuskia saikusta.

Hankinnoista, täällä ei oo hankittu vielä mitään! Varmaan ru:n jälkeen sitten pitää ruveta vähän katselemaan..

Sokerirasitukseen meillä päin menee kaikki yli 25v, mutta mulle ei ole ainakaan vielä neuvolassa kerrottu, koska se on.

Onpa sulla Idada kestämistä! reilua porukkaa teillä töissä..

Täällä tuntuu liikkeet joka päivä ja nyt on parina aamunakin ollut heti herättyä :heart:
Illalla tää varsinkin aina villiintyy ja eilen illallakin se meni ihan ihme asentoon niin, että maha oli ihan oudon muotonen, alavatsalla oli sellanen pieni uloke, liekö sit ollu pää.

Ihanaa sonts4! onnea poikalupauksesta :heart:
Pääsispä itekin jo ultraan, vielä vähän alle pari viikkoa odoteltavaa. Ens viikolla neuvolalääkäri ja ennen juhannusta ultra.

Kubix 19+1
 
Täällä on paljon keskustelua ollut taas :) ite oon kännykällä lukenut mut sillä en pääse kirjoittamaan. joten nyt hetkeks pääsin koneellee.

sonts4 Onnea poikalupauksesta :heart: onkohan peräti ensimmäinen mein ketjuun.. vai onko mult mennyt ohi jo jonkun RU?

Me ollaan oltu sitä mielt et sukupuoli selvitetään.. mut nyt mä oon ruvennut miettiin et jollei otettaiskaan.. mies kyl haluais tietää. mä ehtotin hänelle kun netist sais tilattu sellaisen leikkimielisen sukupuoli testin joka kertois kumpi tulee.. tosin kaverille piti paikkansa :D et tehtäis se ja tyydytään siihen ja synnytyksessä sit katotaan pitikö se paikkansa. En viel tie suostuuko mies :)

Nimistä Meilläkin on pojan nimi jo valmiina ja siit mies ei suostu tinkimään.. onneksi nimi sopii minullekin.. Tytön nimi on sillai kans mietittynä. etunimi vaihtuu viel välillä mut toinen on ja pysyy.. ja tuokin nimi jos tämä on tyttö. muuten varmaan menee nimi sit uusiks joskus jos tyttö tulee viel :)


Meillä töissä on hiukan kiireistä taas enkä ole ehtinyt paljon muuta tekemään.. viikko viel niin on loma taas... vähän protestoin töiss kun toinen pomoista kieltää mua kiipeämästä a-tikkaille ja oisin siis vaan riputanut parit verhot :D piti sit siihenkin laittaa opiskelija asialle :D mut mahtaako juontaa siihen et olen oikeasti tapaturma altis ihminen ja äitin sanoja lainaten olen kävelevä katastrofi ja mus on ollut harmia siit saakka kun opin kävelee :) ja siis hyvän tahtoisesti tuon.. en oo nokkiini ottanut :)


jos sit lisäis viel seuraavaks kännykästä poksumisen kunniaks torstaisen masu kuvan

Moon stars ja tirriäinen 15+2
 
Moonis ota suosiolla rauhassa jos työpaikalla annetaan, kyl sitä ehtii riehumaan viel ku vaavi on ulkonakin ;)

Ihanaa lukea noita liike juttuja! Meillä tuntuu ajoittain pienet liikkeet ja eilen tunsi mieskin ihka ekan potkun :heart: kovin vaan odottelen että muuttuis säännöllisiksi niin sais varmuutta et kaikki on hyvin.

Kiitos paljon onnitteluista. :) Toihan ei ollut meijän oikea rakenneultra, käytiin yksityisellä ylimmääräsessä 'rakenneultrassa'. Kun kunnallinen ru on vasta rv22+0 ja ittellä on jatkuva huoli pikkusesta. Ei vaan pysty uskomaan että meille tosiaan vauva annettaisiin syliin asti. Mutta siis jos joku on Turun seudulta ja miettii ylimmääräisiä ultrailuja/erikoislääkäri käyntiä niin voin erittäin lämpimästi suositella Kaarinassa toimivaa vs-lääkäripalvelua. Sielä on Jussi Savonlahti niminen lääkäri joka on erittäin ystävällinen ja ammattitaitoinen. Ja hintaakin tolle meidän viime käynnille tuli vaan 120e (30min ultrausta, 5 valokuvaa ja dvd koko tutkimuksesta). Eli vähän halvemmalla pääsee kun mehiläisessä tai muualla :)

Hyvää viikonloppu kaikille, Sonts4 18+3
 
Onnea sonts poikalupauksesta!

Kurjalta kuulostaa idadan työyhteisö. Tsemppiä!

Nimi- ja kummiasiat nimeä on mietitty ja yhdet ehdotukset on laitettu ilmoille mut ei olla vielä mitään päätetty. Kummit on ihan auki. Vaikka lasta ei kasteta niin halutaan "kummit" jotka ois sit sellaisia tärkeitä aikuisia lapsen elämässä.

Jomotuksia on täälläkin, etenkin kun ilmaa kulkee suolistossa tai jos vähänkin ummettaa. Ja sit tietty on noita normaaleja kohdun kasvukipuja.

(.) Täällä on riittänyt hulinaa. Tytöllä alkoi kesäloma ja alkuun oli kaverillaan yökylässä. Sit mulla meni selkä niin jumiin, etten voinut oikein mitään tehdä kuin huilia ja tihrustaa itkua kivusta ja omasta mihinkään pystymättömyydestä. Onneksi se on mennyt nyt ohi, oli aika tuskallinen olo. Torstaina tuli miehen poika meille ja anoppikin oli pari yötä. Tänään oltiin aamulla paikallisessa lasten tapahtumassa ja onnistuin sitten polttamaan itseni lievästi auringossa. Anoppi lähti tänään kotiin ja lähdössä oli sitten sellaista häslinkiä ja anoppi päästi sammakoita suusta, että jäi poppoolle vähän paha maku suuhun. Yleensä hää on oikein mukava ihminen, eikä pahaa sanaa sano, niin silläkin jäi suht paha mieli ja tuumattiin miehen kanssa, ettei meille tarvitse hetkeen tulla jos pari päivää on niin kauheaa. Lapsista kun lähtee ääntä ja ovat aktiivisia, niin taisi olla hälle liikaa, muutenkin nähdään ehkä n. 3krt/vuosi.

Vauvan liikkeitä tuntuu suht harvoin! Ei välttämättä joka päivä ja yleensä tunnen jonkun pikku muksauksen kun touhuan jotain eikä sellaista potkuttelua kun olen rauhassa. Häiritsee ja toivottavasti alkaisi pian tuntumaan kunnolla.

Mutta nyt hieman TV:tä ja hengähdys ennen yöunia!

CL ja salamatkustaja 18+0 poks!
 
Kipuilijoille tsempit! Liityn joukkoonne, valitettavasti. Alaselkä ja maha kipuilleet nyt vkonloppuna kovasti. Perjantaina supistelikin mukavanlaisesti ja illalla maha oli osittain kosketusarka ilmeisesti johten suppareista. Kurjimus.

Sontsille onnittelut poikauutisista! <3

Täälä liikkeet tuntuu edelleen pieninä tökkäsyinä ja muljauksina. Oottelen kovasti kunnon potkuja. Kyllähän pienellä jo papua on sätkiä kun on jo himpun vajaa 20cm.

Nyt jatkan köllöttämistä. Palaan asiaan paremmin kun oon lukenu jutut ajatuksen kanssa.

Nasu ja muru 17+6
 
Huisua, et jollain on jo rakenneultra takana! Oon hiukan kade, kun itse joudun odottajan sen +2vkoa. Onnea poikalupauksesta! :heart: Samaa odotan itsekin.. ;)

Täällä ei mitään uutta. Mahan kasvu on oikeastaan pysähtynyt ja kivut loppui siihen. Ei ole enää suppareitakaan. Hirvee huoli vain, et kasvaako se vauva riittävästi vaikka maha ei enää kasvakaan. Tai ainakaan ei sitä itse huomaa. Hengissä se ainakin on. Sydänäänet kuuluu hyvin ja liikkeet tuntuu. On aika vilkas! Viime yönä isin kotiutuessa pitkäksi venähtäneeltä terassireissulta vauva piti hirveän möyrimis- ja potkimisepisodin. Sanoin miehelle, et vauvaakin kiukuttaa kun nii myöhään meni, kun noin kiihkolla potkii. Vai liekö sit ilahtunut isin tullessa ja koskiessa! :D vaikka tuskin se villi hetki mitenkään liittyy siihen, et isi saapui kotiin. :)

Mä jatkan tätä tasaisen tappavaa arkeni. Sain työkaverilta äitiyshousuja sovitettavaksi, et jos niihinkin jossain vaiheessa siirtyis. Mut tosin sovin vielä omiin vaatteisiinkin. :)

Mixed&Kunkku 18+3
 

Yhteistyössä