Marraskuun Mussukat 2014 *Marraskuussa* MEIDÄN KUU!

HUomenta!

Raskausarpia tullut hieman vatsaan ja reisiin, mut minuu ei haittaa.
Pääsin närästyksestä eroon, kun lääkäristä annettiin kunnon lääkkeet, ihanaa! Nyt jaksaa vielä hetken olla paksuna. :)
Kokoarvio oli 2400g, joten tosi pikkuruinen poika pitäisi olla tulossa. 100g oli esikoinen suurempi aikanaan samoilla viikoilla tehdyissä tutkimuksissa.

Hirmuisen omanapainen olotila on myös täällä, ei oikein pysty keskittymään kuin itseensä enää.

"MY" ja ViKa 37+0 POKS! Täysiaikaisia ollaan!
 
Synnytystä edeltävistä oireista Voisihan tuohon sanoa, että "vatsani pullahti esiin, voisin sanoa, että synnytän 20 viikon sisään" :D

Hyvää isänpäivää kaikille. Täällä otettiin "survive kit" naurulla vastaan.

MrsRock 36+0 *poks*
 
CandleLight tsemppiä ja onnea! toivottavasti synnytys eessä!!!

Mie oon jatkanu täällä häätöä ja vähän oon jo saanu aikaseksikki. Kolme ässää käytössä ja aina ko supistelee niin yritän painella alaspäin tuota mahaa :) Eilen illalla meinattiin jo lähteä synnärille ko supisteli kippeesti viien minuutin välein jotain tunnin. Mut menin kumminki nukkuun ja aattelin et lähetään jos ei pysty nukkumaan. Noh, pystyin ja aamulla ei ollu enää mitään supisteluja.... :( plääh! Huomen aattelin käyä vyöhyketerapiassa jos se auttas.... Ensviikon aattelin vielä yrittää, mut jos ei onnistu niin sit oon rauhassa siihen 20.päivään et sit sielä jaksaa punnertaa. Jotenki olo on kyl semmonen et ei tää taija tulla ulos ennen tuota käynnistystä. En kyl haluais sitä ko tiiän et se voi olla rankempaa ja muutenki hankalempaa, mut eipä sille mittään mahda sit. Mieluummin 39 viikolla ko yli 40 viikolla ja sit se ois jo reilusti yli nelikilonen...

Joo tämmöstä tänne. Olo täälläkin kumman oireeton, pientä alamahan kipuilua lukuunottamatta. Ei oo närästelly, nukkuminen onnistuu ja lenkilläki oon käyny. Vois olla kyllä enemmän oireita niin ois ees jotain toivoa et tää syntys kohta.

Mut jaksamista kaikille! Loppumetreillä tässä kumminki ollaan!

peikko+tyyppi 37+6
 
Mä tein tuolle ukolle herkkuaamupalan, vaikka se nyt ei vielä virallisesti ookkaan isi. Ihana tehä toiselle jotain kivaa :) Vaikka ei kauheena tainnu huomata ku on niin onnessaan tuosta uudesta autosta jolla voi mennä vinottain. :D
Eilen illalla oli niin järkyttävä päänsärky että olin aivan varma että nyt mulla on raskausmyrkytys. No panadolia nassuun ja 2h päästä helpotti että sain unen päästä kiinni..
Mitä niitä synnytysoireita on? :D Ei oo muutaku että valkovuotoa valskaa omasta mielestä ihan hervottomasti. Eikä ees oo tuntunu harjotussupisteluita ku vaan muutama!
Ei malttais oottaa tiistain ultraa että näkis meijän pienen rinsessan. <3

Idada&Pippuriina 37+1! Eli EILEN POKSUTTIIN TÄYSAIKASEKSI! <3
 
Meille syntyi tyttövauva (rv 40+6) 6.11 klo 15.33.
3670g ja 52 cm

Eilen päästiin jo kotiin. :heart:

Nyt vietellään isänpäivää tyttöporukassa kun muu perhe lähti vaareille syömään ja kahville.. vähän kyllä kuola valuu kun ajattelenkaan miten pöydät siellä notkuu.. (kauhea nälkä koko ajan!!) sairaalassakin oli mun mielestä liian vähän ruokaa saatavilla/liian pieni ruoka-annos.

Iloista isänpäivää!!
 
Viimeksi muokattu:
Tulihan Ymmikin kertomaan vauvauutiset, onnea vielä tätäkin kautta! :flower: Ja on muuten ensimmäinen listalle ilmoitettu marraskuun puolella syntynyt :)
Kovin on tyttövoittoista kyllä!

Iloista isänpäivää myös täältä, tästä tuleekin monille hyvin spesiaali sellainen :)

Ankka & Bebe 40+3
 
Jos itse saisi päättää vauvan syntymäajan, niin mielellään lapsenhoidollisista syistä viikonloppuna ja jos ajoittaminen vielä tarkemmin olisi mahdollista, niin aamupäivällä-puolenpäivän tietämillä. Meillä on kyllä aiemmat lähteneet syntymään yöllä tunnin-parin unien jälkeen ja itse olen kokenut sen aika rankaksi kun synnytysyö jää kokonaan unineen väliin (ylläri...) ja meikäläisestä ei ole sairaalassa todellakaan nukkujaksi. Kotiin tullessa olo on ollut melko zombimainen...

Meillä mieskin ekaa kertaa havahtui siihen, että laskettu aika on suhteellisen lähellä (tosin itsestäkin tuntuu vielä ihan älyttömältä ajatus, että meillä kuukauden sisällä olisi vauva, kunhan vaan kaikki sujuisi hyvin), tosin nyt tuli ilmoitus, että viikon sisällä vauva saa syntyä, mutta sitten pitääkin odotella vähintään pari päivää lasketun ajan yli, koska töissä täytyy kuulemma olla vähintään kellon ympäri. Eli pitää kilttinä tyttönä sitten koittaa sihdata tuonne marraskuun viimeiselle lauantaille...

Ja enteileviä oireitakin oli pohdittu.. Mielenkiinnolla jään odottamaan... Mulla ei niitä oikeastaan ole koskaan ollut, aiemmat synnytyksetkin ovat lähteneet käyntiin siitä ekasta kivuliaasta suopistuksesta. Voin vaan kuvitella kuinka sitten tämä kolmas tulee tekemään poikkeuksen ja meikä hälyttää lastenhoitajan hirveällä säädöllä keskiyöllä kotiin ja kurvailee laitokselle ihan vaan palatakseen sielä kotiin turhan hälytyksen vuoksi...

Ja Ymmille vielä suuret onnittelut!
 
Täällä on pari kertaa käyty osastolla makaamassa ja kontrolleissa ravattu. Jokunen ärräpää päässyt suusta tuon sairaalan (länskä) suhteen, kun suunnitelmat kumotaan ja vaihdellaan sitä mukaan, kun lääkäri vaihtuu. Olivat myös sekoilleet alusta saakka lasketun ajan/viikkojen kanssa ja hypättiin 6 pv taakse. Nyt tilanne kuitenkin semmoinen, että vauvat viihtyy sitkeästi poikkitiloissa ja huomen aamuksi on sovittu suunniteltu sektio. Todella omituista valmistautua tällä lailla synnytykseen, kun tietää jo viikkoa aiemmin :)
Alica ja tyypit 37+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Neljättä odottava
Onnea vauvan saaneille! (Olis kiva lukea teidän vauva-arjesta täällä odotellessa.. ;) Miten kaikki on lähtenyt käyntiin yms..)

Kiva jos joilleki on ollu apua soodavinkistä! Mulla meinas eilen illalla olla niin pahana tuo närästys (söin päivällä yhden pätkiksen!!), että piti kaks kertaa ottaa sooda annos ja istua ja röyhtäillä puolisen tuntia kummanki jälkeen, ennenku alko helpottaa... ja pääsi nukkumaan!

Täällä mielialat vaihtelee. Välillä ihan sama milloin vauva syntyy ja ei kiirettä sen puoleen, välillä ärsyttää ku siivoat, shoppailet, sekstailet, saunoat ja supistukset loppuu sen jälkeen kuin seinään!! Eikä pariin päivään kuulu ihan mitään! ....vaikkei lähtökohtaisesti yritäkään "häätää", niin taka-ajatuksena kumminki on, että mitäs jos.... Ennen näitä toimenpiteitä kuitenki yötki valvonu napakoiden supistusten kans, no ärsyttäähän se ku neki loppuu sit kokonaan.

No, on tässä onneks vielä hommaa ennen vauvan tuloa, kai se haluaa ootella et saan kaiken valmiiks. Jos tänään tekis ompelukset loppuun ja vaikka koristelis talon joulua varten...

Onko muilla ilmennyt Väsymystä? Mä voisin nukkua vaikka koko ajan!! Nukun yöt hyvin ja sikeästi (vähän liiankin hyvin, kun herään aamuyöstä et oon nukkunu koko yön samassa asennossa ja niskoja särkee). Ja päiväunet pystyn ottaa missä vaan ja milloin vaan. Ja silti haukottelen koko ajan ja olisin valmis nukahtamaan.. liekö hb vähän liian alhaalla...

Neljättä odottava rv 38+3
 
Onnea kaikille vauvan saaneille! :) Kirjoitelkaa synnytyksestä kun jaksatte. Niitä juttuja on kiva lukea.

Täälläkin ollaan vihdoin täysaikaisia. Tänään rv 37+3. Kauheasti ei ole vielä synnytystä ennakoivia merkkejä. Välillä on menkkajomotuksia ja harkkasupistuksia tulee paljon. Lisäksi on jonkin verran sukkapuikkokipuja.

Mä oon toistaiseksi ainakin selvinnyt ilman raskausarpia. En oo rasvaillut ihoa.

Tänään meillä on viimein synnytysvalmennus ja viikon päästä viimeistään saan varaamani Tens-laitteen. Joten sitten olisin valmis synnyttämään. :)

Vointi on tosin ollut tosi hyvä vieläkin. Kiitos kuuluu varmasti radi-dieetille, jonka ansiosta painoa on tullut kohtuudella.

Vähän kyllä harmittaa, kun mulle lupailtiin kokoarviota radin takia, mutta nyt en saakaan sitä. Lääkärin mielestä mikään ei viittaa isoon vauvaan (painoa tullut noin 10 kg, sf-mitta keskikäyrällä). Käsikopelolla hänen mielestä vauva vaikuttaisi itseasiassa sievältä, hitusen keskikokoista pienemmältä. Samaa on sanonut terkka. No, eiköhän lopputulos selviä pian...

Hydrangea 37+3
 
WcAnkka Onnea onnea!
Neljättä odottava Myös täällä "väsymystä". Yöllä nukun (yhdessä asennossa) kuin tukki ja aamulla herään hirveään vessahätään.. Yöunille tulee mitaa 8-10 tuntia. Päivälläkin monesti olo, että voisi pienet päiväunet ottaa. HB oli viikko sitten yli 130, joten siitä ei ole kiinni. Itse epäilen, että kroppa valmistautuu tulevaan ennakoivasti vaatimalla lepoa + meillä päin ainakin sää ollut hyvin pimeä ja harmaa -> kirkkaina päivinä energiaa ihan eri tavoin.

Tänään meillä mammapoli. Innolla odotan että päästään ultraan. Yritämme samalla päästä jutustelemaan lastenkirurgin kanssa käytännön asioista, sillä ne ovat nyt ehkä päällimmäisenä mielessä jatkoa ajatellen. Vauvalla itsessään tuskin on hätää, sellaista elämää pitää sanoisinko välistä liikaakin.

MrsRock 36+1
 
Onnea vauvoista!

Tänään oli neuvola ja mahassa kaikki kunnossa! Kaver myllyttää meneen tuolla mahassa eikä merkkiäkään kiinnittymisestä. Tosin niin se esikoinenkin kiinnitty vasta alle vuorokausi ennen syntymäänsä =) seuraava neuvola onkin sit 21.11 et jos sinne mennään niin terkka tekee sit samalla sen yliaika lähetteen, saas nähdä kuin käy =)

Tosta väsymyksestä.. Sitä löytyy =( en tajua miten mää aina yöllä alan hikoileen ja nulkumisesta ei tuu mitään! Parhaimmillaan saan nukuttua 40 min kerrallaan.. No mut jos sit vauvan kaa sais vähä pitempiä pätkiä =)

Jupsis 38+4
 
Onnea vauvautuneille täältäkin! :)

Jonkin verran on merkkejä, että synnytys voisi olla tulossa pian, ainakin parina iltana on nyt ollut ilmeisesti jonkinlaisia supistuksia. Vauva on myös liikkunut tosi vilkkaasti parin kolmen tunnin ajan iltaisin. Viime viikollahan terkkari sanoi, että vauva on jo kiinnittynyt ja syntyisi parin viikon sisällä. Saa nähdä menenkö kuitenkin vielä seuraavalle neuvolakäynnille, joka on tämän viikon to, jolloin on myös laskettu aika.

Vointi on ollut hyvä, oikeastaan ainoastaan tuota väsymystä on ollut minulla myös. Pystyn esim. kävelemään aika normaalisti (en tosin ihan samaa vauhtia kuin ennen, mutta kuitenkin), ainoastaan alaspäin kumartuminen, esim. jonkin tavaran ottaminen lattialta on hankalampaa. Raskausarvilta olen myös onneksi säästynyt. Olen rasvannut vatsaa manteliöljyllä ja jollain luomuraskausrasvalla. Mietinkin tässä, mitä kosmetiikkaa vauvaa varten tarvitsisi? Olen raskausaikana käyttänyt aika lailla luonnonkosmetiikkatyyppisiä tuotteita ja samalla linjalla haluaisin jatkaa vauvalla. Kävin nyt ostamassa Weledan vauvoille tarkoitetun ihoöljyn, jota pitäisi voida käyttää myös pesuun. Yhdestä blogista luin, että luomuperunajauhoa voisi käyttää talkin sijaan ja kävinkin ostamassa sitä varten maustesirottimen, johon ajattelin sen laittaa.

Miten muuten te, joilla on myös ollut radi-dieetti, aiotteko jatkaa samantyyppisellä ruokavaliolla raskauden jälkeen?

miraflor 39+4
 
Äippäpoli takana. Jos joskus sanoin, että minulla ei ole ollut lääkäreistä pahaa sanottavaa, niin tänään en kyllä tykännyt yhtään. Mieslääkäri. Ei jutellut eikä katsonut silmiin. Tutki hyvin kovakouraisesti, eikä voinut edes kertoa mitä tekee. Vauvan pää oli kohdunsuun edessä, joten joutui sanojensa mukaan "käyttämään voimaa" että sai tunnusteltua. Ja ultran aikana ei kertonut mitään. Onneksi meillä oli "viihdykettä" kun lastenkirurgi kävi juttelemassa myös siinä samalla tulevasta. Gyne totesi vain "normaali raskaus" kun kysyin miltä ultra näytti. Että sellainen käynti tällä kertaa.

Neuvolakortista katsoin sitten, että painoarviota oli laitettu 2900g verran. Muutoin kaikki oli kortin mukaan normaalisti.
 
Neljättä odottava
MrsRock, millasia toimenpiteitä teillä on vauvalla synnyttyään edessä? En oo alusta asti ollut mukana, niin en tiedä..

Tänään kävin yksin saunomassa (meillä ei ole omaa saunaa, niin pitää käydä muualla).. Ai että se on ihanaa henkistä valmistautumista vauvan tuloon! On aikaa ihan itselle ja tulevalle vauvalle. On aikaa silitellä vatsaa ja kuvitella tulevaa, haaveilla pikkuisesta silkkitukasta... Se on sitä mitä tässä vaiheessa eniten kaipaa! Omaa aikaa ja rauhaa miettiä tulevaa..

Saunan jälkeen iski vain aivan järkyttävä olotila! Paha olo, päässä jotenkin "tyhjä" olo, ehkä kivisti vähän päätä, heikotti ja pyörrytti, oksetti ja tuntu et vois vaan huokailla ja istua pöntöllä... ja ääretön väsymys, vaikka oon nukkunu tänään joka välissä aina ku vaan on ollut saumaa. Tuntu ettei suoli tyhjene kunnolla, vaikka kaks kertaa toiminu tänään vatsa (harvinaisen useasti), laitoin sit peräruiskeen, niin sai vähän oloa helpottumaan, mut tuntuu ettei edelleenkään suoli oo aivan tyhjä...

Välillä alkaa jo masentaa tosissaan tää olotila, varsinki ku tuntuu et tässä joutuu kärvistelee vielä monta viikkoa ja ei oikeesti välillä meinaa enää jaksaa ollenkaan..

Toivottavasti huomenna ois parempi päivä ja sais aikaiseksiki jotain järkevää, ettei olis niin turhauttava olo! (Tänään en oo juuri jaksanut muuta kuin huokailla ja maata/istua keinussa...)

Neljättä odottava rv 38+3
 
Neljättä odottava en ole siitä sen enempää puhunut ja tahdon pitääkin sen asian "yksityisenä".. samaisesta yksityisyys-syystä en ole myöskään FB-ryhmässä mukana. Olen kertonut sen verran, että vauvalla todettiin rakenne-uä:ssä poikkeavuutta, jota on nyt kontrolloitu. Hoidettavissa oleva, mutta vaatii ensimmäiset elinvuotensa enemmän hoivaa lääketieteellisessä mielessä kuin lapsi normaalisti.

Lienee normaalia, että lääkärintarkastuksen jälkeen saa vedellä panadolia (tälle iltaa 2g nautittuna), hautoa vatsaa lämpötyynyllä ja tehdä "kaikkensa" että jomotus loppuisi? Myös rusehtavaa vuotoa tullut.. Tosi miellyttävä muisto jäi kyllä lääkäristä. Sen lisäksi, että oli täysi sanonko mikä aiheutti vielä hitonmoiset kivut! Onko muilla samanmoisia kokemuksia sisätutkimuksen jälkeen?
 
Viimeksi muokattu:
Neljättä odottava
MrsRock, kuulostaapa karulta lääkärin ronkinta, jos tuollaiset oireet jää... Ei kyllä itsellä koskaan ole kipuja jäänyt tai mitään muutakaan ronkinnan päätteeksi... Tokalta tosin synnytys käynnisty automatkalla äitipolilta kotiin, kun lääkäri vähän ronklas...(tarkoituksella käynnisti synnytyksen ronkkimalla, kun oli yliajalla ja paineet koholla ja olo kamala jne...)
 
"MrsRock"
En ole aikaisemmin valittanut, mutta tämänpäiväinen kokemus oli kyllä aivan kamala. Ja olin kuvitellut että olen jo työni kautta oppinut sietämään lääkäriä kuin lääkäriä... Ei tainnut ihan ollakaan niin. Jos ei huomiseen aamuun helpota, soitan neuvolaan.
 
"nyytti"
En ole tänne kertaakaan kirjoittanut vaan lueskellut pelkästään.
Nyt oli vain pakko tulla kertomaan synnytyskertomus. Kakkosta siis odotin ja synnytys lähti käyntiin vesien menoilla klo 05.00 isänpäivän aamuna. Viikkoja oli 38+4 kasassa.
Lähdettiin siitä sitten sairaalaan päin ja klo 6.10 oltiin sairaalassa. Siinä alkukäyrillä alkoi supistukset olemaan jo tosi kivuliaita ja pyysin epiduraalia. Päästiin huoneeseen klo 7.00 ja odotettiin anestesialääkäriä paikalle. Silloin olin 3 cm auki. Klo 7.15 tuli lääkäri paikalle ja samalla jo ponnistin. En sitten ehtinyt saamaan mitään kivunlievitystä ja poika syntyi klo 7.34.
Nopeasta luomuna synnytämisestä huolimatta jäi hyvä mieli tästä ja olin heti ihan kunnossa. Ei ollu heikotusta eikä mitään ongelmia toipumisen suhteen.
 
ONNEA VAUVAN JO SYLIIN SAANEET :heart: :flower:

Tänään päivällä neuvola...

Mä oon jotenki ihan hajalla ku mennään ylipäivillä jo.. eli 40+2 oon jotenki ollu valmistautunut siihen ettei tää laskettuu mahassa pysy... no toisin kävi ja onhan se nyt ihan tiedossa että yli voi mennä... voi itku sanon minä, en jaksa... :ashamed::'(|O

Päivittäin tulee kipeitä muutamia supistuksia, limatulppaa valuu ja painaa kovasti ales... Kipuja on ja turvotustakin... noh.. saa nähä mitä neuvolassa tätönen sanoo...

Anteeksi itkuvirsi :ashamed:


Tuntuu että tää koko raskausaika on ollu mulle pelkkää itkua ja valitusta.. Tää on kieltämättä ollut todella raskas ja puuduttava kokemus verrattuna ensimmäiseen.. Onneksi tää on kohta ohi ja pääsee taas omaan kroppaansa ja omaan normaali mielentilaan pikkuhiljaa... Tsemppiä kaikille viimeisiin metreihin.. :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille vauvan saaneille :)

MrsRock, miulla kanssa samanlaiset oireet jäi yhden äitipolilla tehdyn tutkimuksen jälkeen ja vuotoa kesti pari päivää.

Tänään meidän vauva on jo kuukauden vanha. Aika menee niin nopeasti ja kun lukee teidän kertomuksia niin välillä tulee sellainen haikea olo, kun itsekin pitäisi/voisi vielä raskaana olla muutaman päivän ajan.

Piiu ja vauva 1kk
 

Yhteistyössä