Marraskuun Mussukat 2014 *Toukokuussa*

Pikaisesti kysyisin tuosta Eddie-tutkimuksesta. Mitä se käytännössä tarkoittaa? Minulla on siis huomenna np-ultra ja hoitaja oli laittanut viestiä, että voisinko jäädä ultran jälkeen kuuntelemaan kun hän pyytää tuohon tutkimukseen mukaan. Otetaanko siinä verikokeita vai mitä? En ole koskaan ollut edes sokerirasitustestissä niin koko juttu on ihan vierasta. Kuka on osallistunut siihen tutkimukseen?


Muoks. Löysinkin netistä tietoa tuosta. Huh, miten sitä pystyy olemaan 12h syömättä kun nyt ainakin pitää syödä parin tunnin välein :D
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki!

Mäkin haluaisin vielä hypätä ryhmään mukaan, jos mahtuu. Palstailu tuntuu lähtökohtaisesti aika vieraalta, mutta tämä on jotenkin ihana lukea toisten samassa veneessä olevien kokemuksia, ja tuntuu siten myös reilulta osallistua tähän omilla jutuilla.

Tässä data: MarieMarie / 35v / 2. / TYKS , LA 18.11

Kuten esikoisenkin kohdalla 6 vuotta sitten, olo alkaa vähitellen helpottaa, mutta olen kyllä ollut tosi väsynyt, ailahtelevainen ja turvonnut. Kuvioissa myös jatkuva kuvotus, jonka on saanut pois vain jatkuvalla syömisellä :D . Painoa tullut +3kg, josta onkin tullut kovasti satikutia lääkäriltä (olen Espanjassa tällä hetkellä, täällä on koko raskauden seuraaminen kovin erilaista kuin Suomessa. Tämä ei kovin salliva suhtautuminen painonnousuun on vaan yksi näistä eroista. Mukavaa on se, että tähän mennessä on ultrattu jo kolme kertaa, ihan vaan rutiininomaisesti. Kaikki näyttää pikkuisella olevan hyvin :heart: )

Terv. MarieMarie ja Jerry/Princesa 12+3 (vatsa-asukkaan työnimi esikoisen valitsema :) )
 
Tervetuloa kaikille uusille! Oon oikeen yllättynyt että täällä on näin paljon samaan aikaan odottavia :)

Hankintoihin halusin vielä lisätä että ostettiinhan me just viime kuussa oma asunto jossa on myös pikkuselle oma huone. Auton vaihtokin saattaisi olla edessä, mutta pitää katsoa vähän rahatilannetta ensin... Oma työpaikka ei ole mikään kaikkein varmin ainakaan tällähetkellä. Ja turvotuksen peittely töissä alkaa olla jo aika vaikeaa, en tahtoisi vielä viikkoihin joutua kertomaan raskaudesta.

En tiedä onko se turvotusta vai onko kohtu jo pikkuisen kasvanut ja noussut mahassa ylöspäin, mutta nykyään kumartuessa vaikka nostamaan jotain ei voi pyöristää selkää vaan täytyy kumarrella silleen 'peppu pitkänä' ettei tuntuisi ikävältä alavatsassa.

Sonts4 ja pieni suuri ihme 14+2
 
Nenäluusta Meillä ultrassa ainakin katsottiin myös tuo nenäluu ja kuvistakin se näkyy selvästi. Ultraajan naureskelikin, että onpa toinen siellä kauniisti nenä pystyssä :) Meidän ultra meni siis kaiketi hyvin helposti, sillä mitään jumppaliikkeitä en joutunut suorittamaan ja mittaukset saatiin nopsaa ja helposti tehtyä. Tietysti kun on esikoisesta kyse niin ei ole mitään vertailukohdetta :)
 
Tervetuloa taas uusille :wave: mukavaa kun joukkomme kasvaa ja toivottavasti kenenkään ei tarvii enää poistua kesken kaiken ryhmästä :heart:

Täällä ei uutta ihmeellistä taivaan alla. ensi viikkoa odottaen et pienen taas näkisin ja mietin ja ihmettelen koska liikkei rupeisi ehkä tuntumaan ja milt ne ees tuntuu??

Sukupuoli otetaan täällä selville. Meillä miehen kanssa olo et ois poika. Anoppi kävi ennustajalla ja se povasi meille tytön joten katotaan kumpi oikeassa on..

meillä on jo valmiiksi kolmio johon saadaan sitten laittaa vierashuone vauvan huoneeks. :) kolmio oli jo silloin viimeks muuttaessa mielessä et jos ja kun lapsi tulee ei tarvii muuttaa sitten :)

moon stars ja tirriäinen 11+1
 
Tervetuloa uusille!

Arvelen että me halutaan tietää sukupuoli, tälläkin kertaa. Viimeksi tehtiin niin, ettei kerrottu kenellekään muulle ja se oli ehkä vähän hankalaa, mutta jotenkin se tuntuu edelleen niin 'intiimiltä' tiedolta, että ehkä lähdetään hankalalle linjalle uudestaan ;).

Onko kukaan kysellyt ekaan ultraan liittyviä tarkkoja riskilukuja ja voiko niitä kysellä neuvolan puhelimesta? Mä sain tänään kirjeen, että 'ei kohonnutta riskiä' (jee!), mutta haluaisin silti tietää tarkan luvun.

Meidän täytyy kans jossain vaiheessa alkaa katsella niitä sisarusvaunuja. Vinkit hyvistä tervetulleita! Lähtökohtaisesti en ehkä haluaisi niitä, joissa lapset on päällekkäin vaan vierekkäin, mutta ei saa olla liian leveät myöskään. Esikoinen tulee olemaan 1v 9kk kun kakkonen toivottavasti saapuu. Onko muita joilla pieni ikäero tulossa? Mietityttääkö asia? Mä huomaan välillä aprikoivani, miten esikoinen tulee suhtautumaan ja vähän on melkein haikea olo, että toivottavasti ei tunne jäävänsä kovin paljon huomiota paitsi...
 
Tervetuloa uusille!! =)

Tuuliannaliina, meillä tulee lapsille ikäeroa 2v1kk, mikä ei nyt enää sinänsä mikään hirmu pieni ikäero ole. Mutta oon kans miettinyt noita sisarusrattaita, kun en usko, että poika jaksaa vielä pitkiä matkoja kulkea kävellen tai seisoa seisomalaudalla ja mulla ei ole ajokorttia. En vaan kestä sitä ajatusta, että sitten ollaan täällä neljän seinän sisällä koko ajan. Mä oon potenut vähän syyllisyyttä esikoisen puolesta ja muutaman kyyneleenkin hormonimyrskyissä vuodattanut sen takia, että esikoinen ei enää ole ainokainen. Oon myös miettinyt sitä, miten oman aikansa saisi tasapuolisesti jaettua kummankin lapsen kesken. Mä oon etukäteismurehtija ja tuskinpa mitään suunnitelmia pystyy tekemään, kun ei ole tietoa, millainen tapaus tämä uusi tulokas on sitten synnyttyään.

Sukupuolta ei varmaankaan kysytä tällä kertaa. Mulla oli ihan selkeästi poikaraskaus ekasta, jos niihin vanhan kansan uskomuksiin uskoi. Moni sanoikin jo ihan alusta, että poika tulossa. Mun sukuni uskoi loppuun asti, että on tyttö ja heillä oli oma työnimensäkin. :)

Kyllä mäkin muistelen, että meiltä esikoisen aikaan katsottiin tuo nenäluu.

Täällä ei mitään erikoista. Kohtua välillä jomottelee ja väsyttää. Voisin nukkua koko ajan. Huushollaaminen jäänyt ihan minimiin. Maha on niin paisunut, että äippähousuostoksille pitäis suunnata, mutta en vieläkään uskalla. Sitten np-ultran jälkeen.
 
Moikka! Täältä ilmottautuis mukaan, jos vielä mahtuu.. Eilen käytiin nt-ultrassa ja kun kaikki oli hyvin niin nyt uskaltaa alkaa ihan erilailla asennoituun et on ihan oikeesti tulossa pikkunen!

Eli tiedot ois Jupsis / 33v. / 2. / TAYS ja LA 20.11

Ekassa raskaudessa ei juuri pahoinvointia ollut, tuntuu et tässä on sit ollu senkin edestä ja tää väsymys on jotain ihan uskomatonta.. mut onneks on alkanut vähä jo helpottaan, tulee niin syyllinen olo kun ei jaksa ton poitsun kanssa touhuta niinku ennen mut toivottavasti pääsee pian ainakin pahoinvoinnista eroon!

T. Jupsis ja "Mölliäinen" 12+1
 
Hei! Minäkin nt-ultrassa käyneenä vielä ilmoittautuisin, jos mukaan vielä pääsee :) Laitoin viestiä myös fb-ryhmään liittymisestä, siihenkin olisin halukas liittymään ellei ole jo suljettu.

Mun tiedot sugar crush / 34v / 2. / KOS / la 14.11.

Meillä vanhempi lapsi kesällä 4v täyttävä tyttö. Oireeton alkuraskaus takana, mikä on ihmeellistä sillä tyttöä odottaessa oli kova pahoinvointi puoleen väliin raskautta. Vuotoja nyt on jonkin verran ollut, istukka on kohdunsuulla ja ne on stressanneet kovasti kun niitä ei taas ekassa raskaudessa ollut ollenkaan.

sugar crush ja sisu 13+0
 
Onnittelut kaikille uusille nt-ultrassa käyneille!

Sonkku kiitos pyöräkärryjen värivinkistä, uskon että on pätevä. tosiaan meilläkin pitäisi saada vaunut sisään ainakin talveksi nnormiovesta, mikä tuottaa hankaluuksia. Vinkit hyvistä malleista otetaan edelleen vastaan !

Tuulialiina meillä ikäeroa tulossa 1v11kk, ei nyt mitään äärivähän siis mutta kumminkin sisarusrattaiden tarpeen verran. :)
 
Meillä on nyt vähän työnalla se, että ottaako selville sukupuolta. Esikoisesta aikoinaan povattiin tyttö useassa ultrassa, ja aika varmasti poika meille kyllä syntyi. :LOL: Että ihan hirveästi en ultraan luota, onni oli etten päivääkään uskonut esikoisen olevan tyttö - niin poika olo jatkuvasti oli.

Kaippa juhannusviikolla menen ultraan ja totean, että saa kurkata jos jalat ei ole ristissä - jos on, niin ei tarvitse arvuutella. :)

( . ) Mua on huimannut aika tosi voimakkaasti, tänään mittautin esikoisen neuvolassa verenpaineet - oli 106/64, ikään ei ole noin alhainen ollut - ei ihmekkään jos vähän päässä huippaa!
Mahalla on alkanut olemaan niiiiiiiiiin järkyttävästi kokoa, että piti ihan miettiä onkohan siellä varmasti vain yksi. :LOL: Turvotus on ihan mielenkiintoinen, ja näköjään on ihan sama mitä syö/juo - turvottaa jokatapauksessa. Kiva. :-D Hullua sinällään, koska paino ei ole noussut kuin 500g! ;o Käypi vaikeaksi piilottelu, miehen perhe ei tiedä. Meinattiin ensin äitienpäivänä kertoa, mutta kun tässä on nyt ollut vähän enempi ja vähempi kränää anopin kanssa, niin siirrettiin kertomista ensi viikkoon. Jos silloin olisi kauniimpi sää ja parempi mieli kaikilla. Pitää vaan pysytellä piilossa siihen asti. Piece of cake.
 
Ai niin, sanoin aiemmin, että aika oireettomasti on mennyt, mutta sitten bongasin kommenteista parantuneen hajuaistin! Se on ollut mullakin melkein alusta asti. Toisaalta ihan hauska, mutta jotkin asiat tuoksuu kyllä ihan uskomattoman kuvottavalta :-D

Sukupuoli aiotaan kysyä ja varmaan se muillekin kerrotaan jos asioikseen kysyy. Poikaolo on ollut, mutta se johtuu hyvin alkuviikoilla kuullusta "ennustuksesta". Jännä nähdä kuinka toteutuu.

Miehen suku ja kaverit saa kuulla vauvauutiset tänä viikonloppuna. Omat kaverit ja pieni suku tietää jo. Miehen vanhemmille tämä on eka lapsenlapsi, joten voi olla hulinaa tiedossa, kun vihdoinkin saa hänkin sukulaisille asiasta kertoa :)

Onko kaikilla joku nimi masuasukille jo? Me ei olla löydetty mitään suunmukaista.

Qwertyli 14+4
 
Tervetuloa uusille :wave: ja onnea kaikille ultra kuulumisista


teps toi on niin ihana toi kortti :) itelläkin oli suunnitelmissa tuo mut kun ei saatu ultraa ennen äitienpäivää niin ei saada kuvakaan.. tyks ei meille antanut kuvia kummastakaan ultrasta joten vain me olemme pienen nähneet tähän mennessä. Molemmat isoäidit kyllä ovat sanoneet et haluavat ultra kuvan sitten joten hyviä ideoita miten sen vois antaa muistoksi otetaan vastaan...


moon stars ja tirriäinen 11+1
 
Wc Ankka ja hormonit täällä huomattu parin viimeisen päivän aikana ihan sama.. kilahtelen nollasta sataan ihan ihme asioista.. Välistä taas tulee itku/liikutus ihan ihme asioista.. kun esimerkiksi koira nuolaisi poskesta. Hassua.
 
Huh, tänään oli np-ultra, ja pikkuinen oli elossa!! Ihanaa! Kätilö taisi huomata miten paniikissa olen, kun monta kertaa kehotti, että nyt pitää alkaa nautiskelemaan raskaudesta :D Mutta en ilmeisesti ole ainut, jolla tuo pieni huoli aina ajoittain nousee pintaan, että kai se ihan normaalia on ;) Pidän kovasti peukkuja, että loputkin saisivat np-ultrasta hyviä uutisia, eikä kukaan enää joutuisi jäämään ketjusta pois!

Tuo Eddie-tutkimus vielä mietityttää, mutta sitä ei siis ilmeisesti muissa sairaaloissa ole, kun kukaan ei kommentoinut mitään siihen?

Onko ketään, jolla kaikki oireet olisivat jo hävinneet? Minulta katosi pariksi viikoksi, mutta nyt on pahoinvointi tullut takaisin pahempana ja lisäksi on tullut närästys ja iskias-kipu..:kieh:

Sukupuoli aiotaan kyllä kysyä, helpompi sitten ostaa vaatteita ja sisustaa lastenhuonetta, vaikka tosin suurimmaksi osaksi olenkin ajatellut melko neutraaleja värejä ja kuoseja käyttää. Helppo sitten säästää mahdollisille tuleville sisaruksille. Mutta täytyy sanoa, että mitä nyt tähän mennessä olen noita vauvojen vaatteita katsellut, niin jonkin verran on kyllä vaatteita jaoteltu selkeästi tyttöjen ja poikien vaatteisiin.
Miten te, joilla on jo lapsia, olette noita vaatteita ostanut/käyttänyt? Oletteko ostaneet tytöille pinkkiä ja pojille sinistä vai jotain neutraaleja värejä vai ihan sekaisin kaikkia värejä?

Ainiin ja Teps, tosiaan ihana tapa kertoa :) <3 Minäkin sujautin ultrakuvat äitienpäiväkorttien väliin, mutta molempien vanhemmat tiesivät kyllä jo etukäteen.
 
Viimeksi muokattu:
JoJoha, jännä, että useammassa ultrassa on ennustettu väärin. Ihan hyvä, että ette uskoneet. Olisipa aika hassua, jos ajattelisi, että tyttö tulossa ja olisi oikein innostunut ostamaan kaikkea ihanaa prinsessahörhelöä ja sitten tulisikin prinssi :D
 

Yhteistyössä