Marraskuun Mussukat 2014 *Toukokuussa*

Voimia Emppikselle! <3

Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille. :)

Teps, mulle sanottiin np-ultrassa et istukka on edessä, silti oon 9-viikolta asti kuullu sykkeet. Kohtu on taapäin kallistunu. Mut ilmeisesti se istukka on aika ylhäällä edessä...

Mixed, tosi kivasti suhtautui sun pomo. :)

Äitienpäivänä mua hemmoteltiin. Lapset oli illalla mun jo nukkuessa siivonnu. Esikoinen oli leiponu kakkupohjan ja tehny kakun. Lapsilta oli kortit ja lahjoja, mies oli ostanu kasvonaamioita, kukan, vaahtokarkkeja, sipsejä, suklaata ja yhen kuppikoon isommat tissiliivit, oli vissii huomannu ettei utareet enää pysy kupeissaan. :D

Äitienpäivänä kerroin omalle äidille raskaudesta. Äiti oli onnessaan, oli kuulemma isälle sanonu viime käynnin jälkeen, että ootankohan mä, ku olin jotenki laihtunu (?) sen näkösesti ku alkuraskaudessa joskus laihtuu...

Mulla tosiaan oli ma np-ultra, ja kaikki oli oikein hyvin. Turvotus 0.63, vaavi oli vilkas, vastas suunnilleen viikkoja, joten la pysyi samana. Ens ma ois neuvola, ja pelkään vaa'alle menoa, pitäs yrittää loppuviikko/vkl syödä kevyesti ettei näytä lohduttomia lukemia. ;D
Verikokeen tulokset kuulen vasta 3 viikon päästä!! :eek:

Ja r-ultra on sit tasan 20+0 4.7.

Oireita ei oo, paitsi aamusin etovaa oloa, ja iltapäivisin väsyttää. Maha ei vielä näy, eikä tunnu. Paitsi aamuisin ku rakko on täys. Sillon kohtu kelluu omilla teillään, tänä aamuna bongasin navan seutuvilta. Normisti ei oo vielä niin korkeella. Liikkeitä odottelen, vielä en oo tuntenu mitään sen suuntaistakaan.

Emotar 12+5
 
Mä ajattelin nyt taas kirjoitella vähän täälläkin kun pahoinvointi on ohitte ja jaksaa taas istua koneen äärellä. Viime viikot on tullu naputeltua vaan kännykällä fb puolelle..
siitä fb ryhmästä sen verran, että siellä on jo tosi paljon odottajia (reilut 70) jotka on jakaneet avoimesti yksityiskohtaisia tuntojaan ihan alkuraskaudesta saakka omilla kasvoillaan. se porukka on jo ns tiivistynyt ketkä siellä kirjoittelee ja taustailijoita on potkittu pois, jotta jokaisen on jatkossakin mielekästä kertoa asioitaan niin, ettei tuu fiilistä että joku vaan seuraa mutta ei anna itsestään takaisin. Suurin osa (myös minä) oli sitä mieltä että kun tässä on jo monta viikkoa juteltu, niin uusien mukaan ottaminen ei enää ripotellen tunnu mielekkäältä,varsinkin, kun ryhmä on jo tuollaisenaankin suuri. Mutta ainoa ryhmähän se ei missään nimessä ole eikä kukaan estä uusia perustamasta, jos tänne alkaa puskea paljonkin porukkaa ilmoille nytkun np ultrat alkaa olla takana,nii äkkiäkös tekin saatte 70 henkeä kasaan "varovaisemmin" liikkeelle lähtijöistä :) toivottavasti kukaan ei pahoita mieltään näistä kovin pahasti.

hankinnoista. hurjaa kun moni kirjoittelee että vasta rakenneultran jälkeen... mulla on vielä np ultrakin edessä mut hankintoja oon silti tehnyt. ennestään mulla oli jo turvakaukalo ja istuinkin, kun oon kummilapsia kuskannut paljon. ja yritysaikana muutettiin jo isompaan asuntoon. plussan jälkeen on ostettu pari sööttiä vaatetta ja pinnasänky kun tuli käytettynä mieleinen vastana. fb kirppiksiltä oon ostanu äitiysvaatteita, kantoliinan ja rintapumpun. :D ei olla mitään kroisoksia niin helpompi hankkia kokoajan pikkuhiljaa kun ostaa kerralla kaikki. ja nyt kun alottaa niin on aikaa tutkia nettikirppiksiä ja liikkeiden tarjouksia rauhassa! tiiän suunnilleen mitä haluan nii koitan metsästää hyväkuntoisia käytettynä ja jos ei löydy, niin sit uutena. :)

onnea kaikille hyvistä np- ultra kuulumisista :heart: mulla on oma vielä edessä, meni viikolle 14, mikä vähän harmittaa, mut toisaalta varhaisultrassa (9+ jotain) nähty et sikiö vastaa viikkojaan niin ei ainakaan huoleta etteikö stä np mittaa vielä saisi. Muuten tietty stressaa kaikki mahollinen, eilen onneks taidettiin löytää ekaa kertaa sydänäänet dopplerilla :heart:

ja paljon halauksia kaikille surun kohdanneille, jos joku täällä vielä taustailee :hug:. voikun sitä olis toivonut, että näitä uutisia ei enää olis täältä lukenut :(

attente ja nilvi 12 + 2
 
Pisti silmään että fb ryhmässä n 70 jäsentä. Laskin pikapikaa et marraskuisissa jäseniä about 93 et melki koko ryhmä olis siellä.hmmm....

Mun pitää lähteä kohta kävelee tk:ta kohti drinksulle.
Jänskättää et saanko juotua sen litkun... :x
Ja sitte saakin jänskätä et miten arvot on... ei kiinnostas yhtään alkaa mittailee mitn.

Nasu ja muru 14+3
 
Tsemppiä sinne tk:lle ettei ois arvot korkeella nasu :)

Joo tilasin tossa toissa päivänä sitten dopplerin kun ei malttanut olla tilaamatta:D Mullakun ei missään vielä oo kuunneltu sydänääniä ku on vaa ultrasta katottu et sydän sykkii...

Voishan sitä perustaa toisen fb-ryhmän meille jotka ei vielä oo halunnu fb-ryhmään....

Teps&vaavi 14+0 pokspoks :p
 
Viimeksi muokattu:
Tuolla jo perustetussa fb ryhmässä on myös kaksplussan ulkopuolelta porukkaa joka selittää tuon määrän :)

Mä ainakin haluaisin teidän kanssa uuteen ryhmään myös jos sellaisen perustatte.

Tsemppiä nasulle aamudrinkille ! Mä kävin viimeviikolla ja yllättävän kivuttomasti meni se odottelu ja syömättömyys mikä eniten ärsytti :) Vieläkään eivät oo neuvolasta soittaneet joten oletan että arvot kunnossa. Ens viikolla saan ne tietää kuitenkin :)
 
Täällä yksi halukas FB ryhmään, jos joku voisi olla se perustaja! :) Musta on tyhmää ettei oteta kaikkia halukkaita mukaan, koska kuitenkin ajanmyötä sieltä porukkaa lähtee pois kuka mistäkin syystä.. Ja täysin ymmärrettävää sekin ettei monikaan halua heti plussan tullen liittyä!! Olisko joku innokas perustamaan?
 
Tsemppiä siihen "litkun" juontiin ja toivotaan että arvot ois hyvät. Ei se mittaaminen tosiaankaan mitään hauskaa ole. Itselläni on diabetes niin kokemusta löytyy, kun varsinkin näin raskausaikana saa olla tosi tarkka ja sormet ruvella mittailla :( mut positiivisesti olen ajatellut että eipä ainakaan litkua tarttee juoda koskaan :D

Kuinka usein teillä on noita neuvolakäyntejä? Miun pitäis varata seuraava aika vkolle 22 ja yhdesti olen käynyt silloin ihan alkuraskaudessa. Tämä toki sopii hyvin miulle, kun noita käyntejä tulee muutenkin usein.
 
Yhyy! Tännään käytiin ukkelin kans nt-ultrassa ja siellä se pikkunen köllötteli! <3 Mä märisin koko käynnin ajan ku olin niin onnellinen. :heart:
Multa katottiin mahan päältä ja alakautta. Mut LA muuttu 29.11.2014
Ja kaikki oli hyvin ja nenäluu näky ja niskaturvotus oli jotain.. En muista enää, mut terve oli!

Idada&möhis nyt 12+0
 
idaida, onnea hyvistä np-kuulumisista :)

Piiu87, aika harvoinhan noita käyntejä alussa on. Varmaan siinä on rumasti sanottuna tarkoitus olla tuhlaamatta resursseja kun niin monella menee kuitenkin kesken varhaisilla viikoilla. Ite ensiodottajana olisin kyl jotenki kaivannu toistakin käyntiä jo.. Ekan kerran taisin käydä viikolla kahdeksan ja seuraava on niin pitkällä etten edes muista..

attente ja nilvi 12+3
 
Pahoittelut surun kohdanneille. :hug:

Onnittelut hyvistä np-ultra kuulumista. Ja tervetuloa uusille :)

Mulla on tasan viikko np- ultraan vielä ja tuntuu, ettei aika kulje millään. Päivät tuntuu ihan kuin ne vaan matelisi. Nyt on ollut jo parempi olo, pahoinvoinnista on selvitty, tai ainakin nyt reilun viikon on jo ollut parempi olo. Ei oo tarvinnut enää oksennella.

Mullakin olisi edessä toi sokerirasitus, kun on toi sukurasite. Ekassa raskaudessa jäin kiinni yhestä arvosta, mutta silloin onneks sain ruokavaliolla pidettyä arvot kohillaan. Tokassa raskaudessa katoin kanssa vähän syömisiäni paremmin, niin arvot ei kertaakaan noussut. Toivottavasti en jäisi nytkään arvoista kiinni.

Mamma 11+5
 
Ambrosia kiitos! Drinksu oli pahaa vadelmaa. Kaikki meni hyvin, ei tullut huono olo.
Mä oon aina soittanu ite seuraavanapäivänä ja kysyny tuloksista. Ei mulle oo neuvolasta koskaan soitettu. Mut jesh! Nyt se on ohi!

Onnea ultrassa käyneille! :)

Uusille tervetuloa! :)

Nasu ja muru 14+3
 
Mä en oo jaksanu soitella ku tosiaan 2 viikkoa rasituksesta neuvolakäynti ja jos siellä jotain isosti olis pielessä niin soittavat kyllä.
Viimeks mut pistettiin jo ennen np:tä sokerirasitukseen ja suoraan sairaalalääkärille koska neuvolalääkäri tiesi että mulla on radi. No ei ollu ei ja siellä sitte höpöteltiin sairaalalääkärin kanssa mukavia :D
 
Paljon onnea kaikille hyvistä uä kuulumisista!! :)

Mä sain mieheltä äitienpäivälahjaksi vuoden mutsi-kirjat, oon kauhiasti niitä kattellu aina kaupassa mut en oo raaskinu ostaa. Nyt toinen sit hemmotteli muo oikeen kunnolla :) Äidinäidille sain kerrottua raskaudesta, ja otti ihan hyvin uutisen vastaan. Mun oma äiti on jo kutonut tulevalle vaaville peiton ja mun isä on vaihtamassa meidän asunnon kaikki pistorasiat vauvaturvallisilsi jo nyt... :D Onko muilla tämmöstä isovanhempi hössötystä?

Mä olisin kiinnostunut face ryhmästä, jos on varmaa että se on supersalainen. :) En missään nimessä halua että työnantaja saa tietää raskaudesta ennenkun on pakko kertoa.
 
Kirjoittelempa mieki pitkästä aikaa tänne. Huhtikuun pinoon en saanu kertaakaan kirjotettua ja pitkällehän tää toukokuuki ehti jo hujahtaa. Täällä väsymys on ollu suurin raskausoire, työpäivän jälkeen illat on vierähtäny sohvalla lusmuillessa. Teän juttuja oon kyllä seurannu tiiviisti tabletilla, mutten oo saanu aikaseksi aukasta läppäriä että ois kivempi kirjottaa..

No, nyt alkaa hiljaksiin tuntumaan että josko elämä taas voittais. Paitsi että eilen kävelylenkin aikaan alko ihmeelliset ajoittaiset kipuilut tuonne alakertaan minne lie häpyluun ja muiden luiden kohille, vähän niinku joku jollaki sukkapuikolla tökkis. Mitä lie nää, toivottavasti ei kovin pahaksi mee (eikö liitoskipuja ja vastaavia pitäs tulla vissiin vasta myöhemmissä vaiheissa..).

Tosi inhottava on ollu lukea useammaltaki huonoja uutisia, kovasti jaksamista kaikille menetyksen kohdanneille :hug:

Meillä oli np-ultra rv 12+1 ja siellä oli kaikki hyvin. Pikkunen vaan tykkäs istuskella kovin ahtaassa raossa istukan vieressä, mutta heilutteli kättä kuitenki ja muutenki anto hyvin tsekata ainaki raajat, aivot ja niskaturvotuksen. Napanuoran paikkaa kätilö yritti ettiä mutta se pysy salaisuutena eikä nenäluusta kyllä puhuttu sanaakaan. Eilen sain kirjeen, että yhistelmäseulanki tulos oli ihan normi.

Jännä että tuo neuvolakäyntien tiheys nuin vaihtelee paikkakunnittain. Mie kävin ekaa kertaa rv 9+0 ja rv 13+0 oli sitte toinen neuvola, jossa th ja lääkäri. Lääkäri ultraski samalla, eli viikon välein sai pikkusta moikata :) Seuraavat neuvolatki on jo varattuna ja ne on rv 18+1 ja rv 22+0, rakenneultra siinä välissä rv 21+0. Vaikkei siellä neuvolassa aina mitään niin kovin tärkeetä ookkaan, niin minusta on silti omituista että osalla on nuin kovin harvoin ne käynnit.

Meki ollaan kerrottu isovanhemmille ja isoisovanhemmalle äitienpäivänä ultrakuvan kera ja monille monille muillekki nyt np-ultran jälkeen uutiset. Jännä ku aluksi tuntu että uutisen haluais kuuluttaa koko maailmalle mutta nyttemmin taas ei ois enää haluttanukkaan kertoa. Aateltiin kuitenki kertoa ennen ku maha kovin kasvaa ja paljastaa väistämättä. Mulla alkaa nimittäin olla maha jo paljon tavallista isompi. Osa siitä on kyllä ihan varmana syömällä hankittua, ku ruokahalu ja makeanhimo on jotaki ihan järkyttävää. Toisella neuvolakerralla painonnousuksi kirjattiin 425g/vko, hupsista :ashamed: Töissä en oo vielä kertonu ja mietin että millon kertosin ku määräaikasena oon, pitänee jatkaa mietintöjä..

Joku kyseli vakuutuksesta. Meillä on suunnitelmissa hommata se, mutta varmaan vasta sitte joskus rakenneultran jälkeen.

Metsätähti ja pikkunen 14+0
 
Onnea hyvistä kuulumisista!

Neuvolakäytäntö näköjään vaihtelee, mun mielestä niitä on liikaakin kun ihan turhia juttuja.. tai sit meidän nuorehko terkka on vaan vielä aika aloittelija. Vois ehkä ensiodottajalla olla useemmin ja sit toisella jne. kerralla harvemmin!

Sorry, nyt tulee romaani, mutta pakko jakaa :D

Olin neuvolaan mennessä jo lähtökohtaisesti aika ärhäkällä ja negatiivisella tuulella kun tiesin että on turha keikka..
Meillä oli siis jo toka neuvola, (mihin mies ihan kirjallisesti kutsuttiin :O) Siellä sit sanoin, et syön kyllä enemmänkin vitamiineja kun hän viimeks suositteli ja mä en noudata niitä ruokavalio-ohjeistuksia, vaan omaa järkee ja yhdistelen kansainvälisiä suosituksia. Sit kun kyseli hankinnoista, niin sanoin et kun en liikkeitä tunne ja tiedän ettei sikiö vielä selviäis kohdun ulkopuolella, niin en näe sitä ajankohtaiseksi (ts. en uskalla ostaa, mutta sitä en siis hälle sanonut). Lisäks vielä töksäytin hassusti kun sydänääniä kuunneltiin eikä se meinannu istukan takaa saada niitä kuuluviin, et lopetetaan jo, eihän sille ees mahtais mitään jos olis kesken menny :ashamed: (Mua oksettaa kaikki ne anturit tossa mahalla, ja se on ihan tuskaa aina, siks kävi noin, mutta eihän se terkka voinut sitäkään tietää)
Sit oli vuorossa mun mies, jolta terkka kysy mitkä fiilikset. Mies vastas, et tässähän tämä, eihän tää nyt mitenkään ihmeellistä oo. Terkka tarkensi, et onko hyvä asia, niin mies sano jotain et ainahan se suvun jatkuminen on plussaa

Viimesenä meiän muksu, 4v sai vuoron. Terkka puhui hammastarkastuksesta ja erehtyi sanomaan hammaspeikko, niin saikin muksulta luennon karies-bakteerista ja bakteerien lisääntymisestä. Sit muksu vielä kysy et tietääkö terkka miten keuhkokuume-virus jakaantuu ja demonstroi hyppimällä sen tapahtuman.
Kyllä me kotiin lähtiessä naurettiin, et on siinä terkkarukka miettinyt et onpa kyyninen ja friikki perhe :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: attente
Mun aivoni on oikeasti jotain pumpulihöttöä. Jos tahtoo liittyä tuohon uuteen FB-ryhmään, niin pitääkö siis laittaa yv:nä nimensä WC Ankalle? Kehtaakohan sitä edes paljastaa todellista minäänsä, kun musta tuntuu, etten tajua enää mitään mistään? :LOL:

Neydan, :LOL:!

Mullakin on ens viikolla jo toinen neuvola. Eikös niitä just valtakunnallisesti vähennetty niitä kertoja ainakin meillä uudelleensynnyttäjillä? Eipä mulla niin väliä ole, vaikka sitä siellä käykin. Ärsyttää vaan ne kaikki lirputtimet, mitä täytyy täytellä.
 
Hienoa kuulla Karole, että sinullakin oli kaikki hyvin ultrassa! Minäkin pelkäsin ennen molempia ultria, ettei kaikki olisikaan kunnossa (verenvuodon vuoksi), joten oli aika uskomaton tunne, kun pikkuinen voikin hyvin. Tuntuihan se vähän tyhmältä, että oli etukäteen turhaan murehtinut, mutta veikkaanpa ettemme ole ainoita :D

Meillä oli myös vähän sama kuin muutamalla muullakin ollut, että sikiö ei suostunut kääntymään, että olisi saanut niskaturvotuksen mitattua. Kätilö kovasti heilutteli anturia ja töni vatsan päältä niin, että sikiö ihan tärisi, mutta ei kääntynyt. Sitten kätilö vasta tuumasi, että jospa kokeilee vatsan päältä ja siitä sitten saikin heti mitattua. Jotenkin minua ihmetytti, miksei voi suosiolla vaihtaa ultrauspaikkaa, jos sikiö on väärinpäin, ettei tarvitsisi niin kauheasti heilutella pikkuista? Vaikka kätilö sanoi, ettei siitä tönimisestä ja heiluttamisesta ole haittaa niin minulla teki vähän pahaa.

Vakuutusta emme ole miettineetkään, pitää varmaan tutustua siihen paremmin.

Entäs oletteko aikoneet hankkia jotain ainetta raskausarpia estämään? Mietin nimittäin tänään, että taitaa tulla kohta ajankohtaiseksi kun ainakin omaan silmään vatsa on jo aika paljon kasvanut :D Nyt ensimmäistä kertaa olen alkanut jo vähän stressaamaan painostakin vaikka luulin, että se olisi suunnilleen ainoa asia, josta en stressaisi!
 
Mä en tiiä.miten.mä oon lukenu nää viestit ku en oo muitten tsemppauksia aamulle nähny ku ambrosian.
Ihan nolotti kun tuli just lukee ja niitä oli useampia. Kiitos siis kaikille tsempeistä.
Se vadelmalitku oli alkuun ihan jees mut muutaman hörpyn jäljeen tuntu et ois juonu hartwallin vadelmalimua triplasokerilla. Mä luulen et soittelen tuloksia huomenissa. Toiv. Ei tarviis alkaa siihen verensokerinmittausrumbaan.

Neydan :D :D

Tuntuu hullulle lukee kun te käytte neuvoloissa jo toista krt. Mulla seuraava aika vasta heinäkuun alussa. Eka nla oli 1.4. Ja nyt käyn molemmat uä:t ennen toista neuvolakäyntiä. Lääkärikäynnistä ei mitään tietoa.

Nyt jos kattos vielä erän kiekkoa ja lähtis nukkumaan.

Nasu ja muru 14+3
 
Neuvolat mää oon kans käyny kerran.. se oli huhtikuun lopulla ja nyt on sit kesäkuun alussa lääkärineuvola.. en tiä sit yhtään koska seuraava on, koska täällä tulee ilmeisesti kesäsulku noihin kunnan palveluihin.. Kysyin kyllä et onks toisesta harvempaan neuvolat kun ekasta mut ei kuulemma oo.. tuntuu vaan et ois tosi harvakseltaan.. ja täälläkin se sokerirasitus oottelee jo, mää käyn kans meinaan siinä kaks kertaa.. niin pitkään menee hyvin kun vaan se litku ei ois colan makusta, en voi sietää mitään colan makusta!

Raskausarpiin en ekasta hommanut mitään ja tuntuu et maha on jo niin menetetty tapaus et varmaan jää tästä tokastakin hommaamatta =)

Vakuutuksen otan heti vaan kun sen voi hakee.. mää oon itte vakuutusyhtiössä töissä, niin pitää huolehtia et ei käy niin et suutarin lapsella ei oo kenkiä.. poitsulle otettiin kans jo heti varaus ja ei oo aikeitaan luopua hänen vakuutuksesta hetkeen. sen verran paljon on ravattu jo ihan korvien takia..
 
Neuvolat Mulla piti olla keskiviikkona toinen virallinen neuvola-aika, ja viimeksi oon käynyt maaliskuussa. Sit kun olin jo neuvolan pihassa, niin eiköhän joku täti soita sieltä että kyllä nyt on niin, että se aika pitää siirtää ensi viikolle. Soitin sitten heti miehelle ja hormonivollotin silmät päästäni sitä pettymystä. Me oltaisi keskiviikkona julkistettu tää mahdollisesti onnistuneen neuvolakäynnin jälkeen ja nyt kun se peruttiin, niin kävi pettymys siitä vähän liian koville. Vaikka pikkujuttu - tiistaina uusiks.

Mä kysyin jälkitarkastuksessa esikoisesta että eikös se niin ole, että uudelleensynnyttäjillä on harvemmin niitä käyntejä. Kun terkkari kysy miten meidän yhteistyö meni ja avauduin kuinka mielyttävä terkkari hän oli ja mielellään seuraavallakin kerralla tulisin hänen vastaanotolle. Terkkari sitten sanoi sillon että juu kyllä niitä on harvennettu, mutta se on kuulemma sit tarvittaessa vähän tapauskohtaista ja ekallakin tapaamisella tästä raskaudesta painotti että soitat sitten oikeesti jos pitää tänne päästä.

Enhän mä nyt tietenkään ole kehdannut soitella, tullut oltua niin naurettavan hysteerinen että en mielellään tästä kyllä kellekkään livenä avautuisi. pitäisi varmaan hulluna. :LOL:

Mutta kyllä nää nyt vaan tuntuu niin oudon harvoilta nää käynnit että ihan ahistaa. Vaikka juu pientä liikettä tuntuu ja kaikki on hyvin, niin silti kaipaisi edes säännöllistä dopplerkuuntelua. Justiinsa naureskelin ääneen tän toisen raskauden epävarmuutta, kun ensimmäisestä oli niin aikaa köllötellä vaan ja tunnustella liikkeitä - noh, nyt on yksi tuollainen taapero tuossa hieman häiritsemässä äidin laiskottelua ja ei ihan samanlailla "ole aikaa" omia oireita tutkailla ja siksi varmaan tulee oltua vähän hysteerisempi. :D

Mut jospa sitä sitten tiistaina saisi taas mielenrauhaa seuraavaan käyntiin saakka. Mutta hitto mää sanon jos sekin aika perutaan! :kieh:
 
Neuvoloista. Mulla on ollut yksi huhtikuun alussa kymppiviikolla ja toinen oli toukokuun alussa ja se oli lääkärineuvola. Seuraava on kesäkuun alussa ja tuntuu, että siihen on piiitkä aika. Varsinkin nyt, kun pahoinvointi loppui, niin huoli kasvoi että onhan kaikki hyvin.

Liikkeitä yritän tutkailla aina iltasin, mutta en mä ainakaan vielä ole tuntenut yhtään mitään. Vähän jo harmittaa, kun ei sitä doppleria tullut hommattua ja nyt tässä vaiheessa en taida enää sitä hankkia.

Vakuutuksen mä kävin jo ottamassa, meidän vakuutusyhtiössä "varauksen" saa jo 12 viikon ja nt-ultran jälkeen. Hieman oli suolanen hinta, mutta ajattelin et on se hyvä kuitenkin olla olemassa kaiken varalle.

Muita hankintoja ei ookaan tullut vielä tehtyä, ajattelin että rakenneultran jälkeen vasta. Se olisi juhannuksen paikkeilla, joten sitä odotellessa. :)

Jansku ja Juniori 14+6
 
Neuvoloista Meillä oli yksi tuossa huhtikuun alussa ja nyt ensi maanantaina on neuvolalääkäri. Muita käyntejä ei ookaan vielä sovittuna. Pitää varmaan maanantaina kysellä jatkosta sitten. Rakenneultra on kyllä varattuna.

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :heart:
 
Tosi paljon vaihtelee kyllä nuo neuvolassa käyntien tiheydet. Itseäni vaan mietitytti kun äitiyspolilla ihmettelivät, että vasta niin myöhään seuraava neuvolakäynti. Miulla on tiedossa se varhaisrakenne uä vajaan kolmen vko päästä, mutta ei mitään muita. Näitä ei kyllä neuvolan puolesta toteuteta vaan sen äitipolin.

Vakuutusta tuskin tulee otettua vauvalle, enkä tiedä saisiko sitä, kun on tää diabetes. Ainakin omiin vakuutuksiin se vaikuttaa.

Raskausarpiin oon käyttänyt ceridal-öljyä. Mietin sitä bio-oilia, mutta se tuoksui niin voimakkaalle, että ei oikein sovi miulle. Miun iho on sellainen, että siihen tulee helposti näkyville kaikki, joten olen onnistunut jo saamaan arpia itselleni.

Siihen fb ryhmään en edelleen ole aikeissa liittyä, toivottavasti täälläkin immeiset käypi vielä sit kirjoittelemassa.

Piiu87 ja 13+6
 
Täällä tuntuu aikas moni olevan kiinnostunut tuosta uudesta perustettavasta facebook-ryhmästä, joten sellainen varmaan kannattaa laittaa pystyyn? =) Meikäläinen olisi ainakin innoissaan siinä mukana, jos tuohon vanhaan ryhmään ei enää pääse mukaan... Itse en ainakaan ennen np-ultraa uskaltanut liittyä, nyt jo hieman varmempi olo raskauden suhteen (masukin alkaa oleen jo sen kokoinen, että ihmiset ihmettelevät onko LA todella vasta marraskuussa).

Ihana kuulla paljon hyviä ultrakuulumisia :heart: Meillä oli ultra toissaviikolla ja siellä oli kaikki oikein hyvin! Pikkukaveri alkuun nukkui, mutta kun hoitaja vähän paineli masua niin äkkiä siellä lähdettiin liikkeelle. Pieniä liikkeitä tuntuu jo vähän, esikoisesta ei vielä tässä vaiheessa tuntunut kyllä mitään. Onkos teillä muuten jo pahoinvointi helpottanut? Täällä jatkuu vielä tuo aamuinen oksentelu, vähän onneksi jo tosin helpottanut. Tsemppiä kaikille odotukseen :wave:

Äityliini_86 & vauveliini rv 13+6
 

Yhteistyössä