Marraskuun Mussukat 2016 *Huhtikuussa*

Ekassa neuvolassa käyty :) paljo oli asiaa ja yliajalle mentiin :LOL: Pikkukaveria päästiin kurkkimaan ja kuuntelemaan ultralla, kaikki hyvin ja niinku pitääkin :love: paino ei niin paha ku mitä kuvittelin, onneks :p mut jos ny koittais olla saamatta lisää painoa kauheesti :D

LA aikaistu pvällä eli 18.11 ja rv9+0 :)

Hienon ultrakuvanki sain, sai laittaa miehelle kuvaa heti ku neuvolasta pääsi, ku hän ei mukaan päässy, ja saa näyttää isosiskoille ku tulevat koulusta :love:
 
Varhaisultrassa käyty uusiksi ja kaikki oikein hyvin, ekassa ultrassa kai tuli mittavirhettä koska nyt niitä päiviä tumpsahtikin 5 lisää, eli siihen minun itseni alunperin laskemaan 20.11. laskettuun aikaan päästiin, eli näytti että tänään onkin 8+2 :) ja vahva sykekin löytyi :love: nyt täytyy ehkä soitella uudestaan neuvolaan koska mulla olis tän mukaan eka neuvola vasta 9+6 että tuleeko siinä sit liian kiiru ko verikokeiden ja np-ultran varaamisen kanssa..?

Ikionnellinen Sirppis & Höpö 8+2
 
Varhaisultrassa käyty, viikot eivät vastanneet mistä nyt en kamalan yllättynyt ole. Tänään piti olla 9+0, mutta onkin 8+1. Helpotus pääsi, että sieltä löytyi jotain. Mutta sit taas alkoi kamala ahdistus ja jännitys mihinkä sitä on taas ruvennut :D

Minut voi lisätä la 24.11 8+1 Pyllerö/ 26v/ 2 lapsi/ kys tai kaks . En ole vielä päättänyt menenkö kyssille synnyttämään uudestaan vai kokeilisiko Kajaania. Matka molempiin on sama :)
 
  • Tykkää
Reactions: Eeema
Onnea Ultra kuulumisista :love:
Täällä koomailut jatkuu.. voi herrajee tätä väsymystä.. tulee välillä nukuttua n. 17h vrk jos mahdollisuus sallii.. loppuaika meneeki syödessä.. tajusinpa tässä senki, että aiheuttaa nuo vitskut huonoa oloa:unsure: onko täällä jollain kokemusta niistä suihke-vitamiineista? Ens viikolla eka neuvola, paperitkin tuli jo kotio täytettäväks.. Himottas se fb-ryhmä kovasti, mut kai se o pakko oottaa vielä kolmisen viikkoa :ROFLMAO:
 
Onnea Ultra kuulumisista :love:
Täällä koomailut jatkuu.. voi herrajee tätä väsymystä.. tulee välillä nukuttua n. 17h vrk jos mahdollisuus sallii.. loppuaika meneeki syödessä.. tajusinpa tässä senki, että aiheuttaa nuo vitskut huonoa oloa:unsure: onko täällä jollain kokemusta niistä suihke-vitamiineista? Ens viikolla eka neuvola, paperitkin tuli jo kotio täytettäväks.. Himottas se fb-ryhmä kovasti, mut kai se o pakko oottaa vielä kolmisen viikkoa :ROFLMAO:

Missä vaiheessa päivää otat vitamiinit? Itse huomasin viime raskaudessa, että jos aamupalan yhteydessä otti niin varma pahaolo. Siirsin ne iltaan, eikä sen jälkeen mitään ongelmia ollut :)
 
Onnea Ultra kuulumisista :love:
Täällä koomailut jatkuu.. voi herrajee tätä väsymystä.. tulee välillä nukuttua n. 17h vrk jos mahdollisuus sallii.. loppuaika meneeki syödessä.. tajusinpa tässä senki, että aiheuttaa nuo vitskut huonoa oloa:unsure: onko täällä jollain kokemusta niistä suihke-vitamiineista? Ens viikolla eka neuvola, paperitkin tuli jo kotio täytettäväks.. Himottas se fb-ryhmä kovasti, mut kai se o pakko oottaa vielä kolmisen viikkoa :ROFLMAO:
Mulla vitamiinit aiheuttaa huonon olon, ykäsin usein vitamiinit ulos.Varsinkin tyhjään vatsaan jos ottaa.Pahoinvointi loppui kun rupesin ottaa ne just ennen nukkumaan menoa iltapalan jälkeen.
 
Koska tämä kaikki on minulle uutta ja ihmeellistä on helpottavaa lukea muiden kokemuksia. Yllätyin että kaikilla ei olekaan varhaisultraa ja moni sitä odottaa. Meidän neuvolakokemukset eivät alkaneet ihan parhaalla mahdollisella tavalla. Hoitaja oli ihan kiva, mutta varhaisultran tehneen lääkärin kanssa ei mennyt yhtään hyvin. En osannut jännittää enkä edes odottaa varhaisultraa, mutta se oli niin uskomaton hetki, kun näki, että siellä on oikeasti pieni uusi alku olemassa. Ihme. Kaikki pahoinvointi ja väsymys tuntui siinä kohtaa ihan mitättömältä. Itkuhan siinä pääsi. Ja yhtä nopeasti itku loppui, kun lääkäri sanoi "et kai sinä tämän takia ala itkemään". Öö. Harvoin olen lääkärissä suuttunut, mutta nyt suutuin. "Tämä" on uuden elämän alku ja meille ensimmäinen joten kyllä kai se tunteita saa herättää :)
 
Mua ärsyttää triinuli sun puolest,tiiän just miten töykeitä nää jotkut lääkärit ja hoitajat osaa olla ..! :mad:

Yritin tosiaan kuunnella dopplerillä ääniä mutta en kuullut mitään. Pitää koittaa joskus ens viikol uudestaan :) ens viikolla saa varmaan tietää millon se nt -ultra aika on.
 
Meillä ei täällä ole edes varhaisultraa. Itselläni se oli sen vuoksi, että tarkastettiin millä viikoilla mentiin. Esikoisen aikaan kun tosiaan viikot heitti nt-ultrassa.
Triinuli, ikävä kohtaaminen kyllä lääkärin kanssa! Olisin itsekkin loukkaantunut tuollaisesta kyllä. Minulla ja lääkärillä kanssa oli hieman vaivaantunut tunnelma, kun kysyin onko siellä yksi vai kaksi. Lääkäri sanoi että yksi, niin vastasin " hyvä". Ei ilmeisesti ymmärtänyt reaktiotani, koska katso vakavana ja silmät suurena. Kerroin sitten, että pelkäsin että siellä kaksoset olisi. Sit oli vain hiljaa ja nyökkäsi :D vähän vaivaantunut tunne oli sillä hetkellä.
 
Almandiini75: en asu pääkaupunkiseudulla, ja ihan terveyskeskuslääkäri antibiootin määräsi. Omalta neuvolan sairaanhoitajalta vielä varmistin, että uskaltaako syödä kuurin ja hän vakuutteli ettei sikiölle siitä ole haittaa -päinvastoin.

Nyt alkaa vihdoin näkyä valoa tunnelin päässä pahoinvoinnin suhteen! Voin kertoa, että tätä on odotettu!! :) Ja enää ei olisi kuin reilu viikko nt-ultraan! Oi tätä onnea :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini75
En oo jaksanu kirjotella. Väsymys ottanu vallan. Töissä käyn ja siinä se tarmo sit oliki. Viikonloput Lepään et jaksan taas tulevan työviikon. No tämäkin menee oho.
Neuvolassa olin ma ja ei siellä ihmeempää. Nt-ultra 17.5. Tehdään turussa kuulemma nykyään viikolla 13!! Ja viikolla 10 verikokeesee.

Eiköhän se aika mee nopeesti.

Jenanie ja tyyppi 8+1
 
Pioni85: Voitko kuvitella....soitin oikein neuvolan keskitettyyn ajanvaraukseen ja selostin tilanteeni. Pyysin, voisiko terveydenhoitaja konsultoida neuvolalääkäriä asiasta, mutta konsultointiajat menevät kahden viikon päähän:eek: Th oli sitä mieltä että antibioottikuuri olisi paikallaan, koska bakteeri selvästi aiheuttaa mulle epämiellyttäviä oireita. Hän ohjasi soittamaan uudelleen terveysasemalle, ja sanoi että kirjoittaa vielä oman näkemyksensä tietoihini. Noh, soitin, ja vastasi sielläkin erittäin ymmärtäväinen th, joka lupasi konsultoida päivystävää lääkäriä (joka siis eri kuin viime kerralla). Sanoi, että pyytää lääkäriä ilmoittamaan minulle tilanteen. Vastaus tulikin tekstiviestillä, ja se oli lyhykäisyydessään: Streptokokki B ei vaadi hoitoa raskausaikana. :(:mad:

Huomenna on sitten labra, otetaan verikoeet ja vien virtsanäytteen. Saas nähdä jos streptokokkia on virtsanäytteessäkin, niin antavatko kuuri sittenkään vai eivät. Kovin tuntuu poikkeavan hoitokäytännöt suomessa:rolleyes:
 
No aika hullulta tuntuu ettei lääkettä sais jos oireitakin löytyy, jos nyt vertaan vaikka siihen kun mulla oli hiiva niin entiiä miten oisin kestäny jos lääkettä en ois saanut...sen verran epämiellyttävää oli :confused: joskus noiden lääkärien kans saa useinkin vääntää rautalangasta...
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini75
Täällä pahaa oloa on edelleen, mut vähän on ärsytys siihen vähentyny. eli vissiin kaikkeen tottuu. Oon kyllä nyt syöny vähän enemmän niin uskon että sekin on helpottanu oloa.

Onnea kaikille ultrakuulumisista. Mulla se ois ensviikolla ja ootan kyllä ko kuuta nousevaa. Mulla nimittäin maha on jo aika järkyttävän iso, joten epäilys on että sielä ois kaks. Lisäksi tuo 7kk:n takainen keskenmeno oli kaksosraskaus ja siinä oli ihan yhtä paha olo koko ajan. Joten saapas nähdä. :) ois kyllä aika hurjaa jos ois! Tällä viikolla ois eka neuvola ja sitä en nyt oota mitenkään erityisesti. Lappujen täyttämistä ja mittailuahan se on. Tuttua jo edellisistä raskauksista.

Mut näillä suht kestettävillä äklötys oloilla täällä eteenpäin.

peikko+pikkunen 8+3
 
  • Tykkää
Reactions: miamar1
Oma napainen nillitys päivitys: Edelleen vaan päässä pyörii "tuomio" että pikkunen on viikkoa pienempi... Kun kokoajan takaraivossa hakkaa edelleen se ajatus ettei kaikki ole ok... Koeta tässä sitten rauhoittua.. Ei onnistu ei.. :( Jotenkin elänyt kuluneen viikon siitä ultrasta ihan sumussa, ei tunnu olokaan "raskaalle". Tosin oireita miulla tällä kertaa edes kovin paljoa ole muutenkaan ollut. Tissit on edelleen järkyn kipeet, that´s all.
Huomenna olis eka neuvola-käyntikin. Ja viikon päästä tiistaina se toinen ultra. Aika kuluu NIIN hitaasti...
Facen puolella oon kahdessa eri marras-ryhmässä, molemmissa ollut ikävempiäkin uutisia. Näillä sivuilla luen sekä marras- että joulukuisten uutisia. Tuntuu että tekis mieli vaan sivut iskee kiinni ja poistua ryhmistä ja kaikkialta. En kestä iloisia en surullisia uutisia.. En kestä ehkä yhtään mitään ennenkuin ultra-uutiset on selvillä.. Argh.. :cry:
 
Mua ei oikeestaan nyt huvita eikä innosta mikään. Kaksi vanhinta lasta oli kotona käymässä viikonlopun ja aika rankkaa oli kun piti teeskennellä pirteää ja hyvinvoivaa. En edes tiedä miten kykenin siihen:rolleyes: Nyt olen oksentanut senkin edestä ja veto on aivan poissa. Olen myös erittäin väsynyt taaperon yölliseen raivoamiseen, eikä suostu rauhoittumaan ilman tissiä...voi elämä:( Tulispa kesä nyt pian että sais laitettua nuo vanhemmat lapset jonnekin evakkoon ja yrittää vieroittaa taaperoa yötissistä. Huutoa ja raivoa siitä seuraa:eek:
 
Hei! Minäkin voisin tänne ilmoittautua. Olen kyllä lueskellut ketjua, mutta nyt voisin ihan virallisesti hypätä mukaan ja fb-ryhmäkin kiinnostaisi kovasti sitten ny-ultran jälkeen viimeistään. Oma rivi olisi LA 15.11/2.lapsi/34v./JS. (En (o)saa tekstiä punaiseksi kännykällä.) Olo on karmea kokoajan, iltaa kohden pahenee. :( Öisin ei meinaa uni tulla vaikka päivisin väsyttää. Toivottavasti nyt viikot kuluisi nopsaan eikä olo enää pahenisi tästä.

Tänään 9+6
 
Mullakin, niin kuin monella muulla, on jotenkin epätodellinen ja epävarma olo tästä raskaudesta. En jotenkin millään usko, että kaikki vois mennä hyvin loppuun asti, mut että leikitään nyt vielä mukana. Eilen mietin, että tietäispä nyt vaan heti, ni voisin mennä sushille. Vaikka ei oo mitään varsinaista syytä epäillä, et joku olis pielessä. Kauheita ajatuksia! Lapsi on kyllä suunniteltu ja toivottu, mun perus pessimistinen ajatusmaailma, vaan yrittää estää pettymyksiä.

Huomenna pääsen onneks perinatologille, joka ultraa ja antaa oman lausunnon sikiön kehityksestä (mies vaan ei ehdi mukan :( ) ja ens viikolla on nt-ultra. Harmi, että tuloksia pitää siitä sitten odotella taas pieni ikuisuus!

Lisäksi oon ollu sairaana iteki. Just kävin hakemassa viikon lisää saikkua ja lääkäri pelkää, että keuhkokuume on tulossa. Hiphei. Hirvee stressi, että miten saan työhommat kasaan ajoissa tän taudin takia. Ei tosin niin hirvee, että menisin kipeänä töihin ja riskeeraisin lapsen kehityksen, normaalitilanteessa varmasti olisin vaan napannu särkylääkkeen ja selvinny.
 
Jep.on kyllä höpinät vähentyny täälä huomattavasti viime aikoina,käyn ite kyl tarkistaan kuulumiset päivittäin ja varmasti sitten jatkossakin vaikka face ryhmään liittyisinkin :)

Vaikka mäkin oon käyny varhaisultras niin silti välil epätodellinen olo,varmaan toi joulukuun km pelottelee . Ukolle ihan turha näistä kertoo...heti ku sanon että oon huolissaan meneekö kaikki hyvin niin "mitä sä ny semmost pelkäät? Ihan turhia pelkojajohan sä jo näit ultrassakin että kaikki ok" tai vastaavaa... sitä oottaa et alkais liikkeet tunteen, niin tietäs ite et elossa on ainakin. Kotidoppleri löytyy, mutta en saanut sillä mitään kuulumaan pari pvä sitten.

Väsymys ihan kamalaa edelleen ,ja jotenkin epämukava olo koko aika. Ja kauhee jano ollu pari päivää!
 
Nyt ois käyty labrassakin otattamassa verikokeet ja viemässä pissanäyte. Nt-ultraan tuli myös aika. Se on 3.5 eli vielä parisen viikkoa pitää odotella.

Ensimmäisiä liikkeitä odottelen jo innolla. Esikoisesta tunsin ensimmäiset liikkeet rv17, vaikka istukkakin oli edessä. Nyt vaikuttaisi siltä, että istukka ois kehittymässä toiseen kohtaan (kun neuvolassa sydänäänet löytyi helpommin ja kuului paremmin) ja seuraavistahan liikkeet tuntuu aiemmin, niin elättelen toiveita, että liikkeet tuntuisi pian. Joitain pieniä kuplia on välillä tuntunutkin, mutta ne ovat varmaan olleet ihan oikeasti ilmakuplia tms.

Jospa edes nämä pari viikkoa kuluisi nopeasti, niin pääsisi pian ultraan.

Olokin on nyt ollut parempi. Tosin eilisaamuna oksensin ihan yhtäkkiä. Ruoka maistuu välillä ihan hyvin ja välillä taas ei ollenkaan. Paino ei onneksi ole noussut vielä yhtään.

Nemelia rv 10+3
 
Triinuli, tuli ihan paha mieli sun puolesta kun oli noin tökerö lääkäri! Mulla itellä on 2 lasta eli 2np-ultraa ja 2 rakenneultraa ja kaikissa oon kyynelehtinyt! On se vaan aina niin spesiaalia päästä kurkistamaan masussa olevaa tyyppiä.:love:

Truulylle kovasti tsemppiä odotteluun ja toivottavasti ultrassa tulee hyviä uutisia! ♡

Monilla alkaakin np-ultra lähestyä, tsemppiä! :)

Täällä tänään 9+0 ♡ Mun huono olo on vaan voimistunut eikä vielä näy mitään olon helpottumisen merkkejä..mut toivottavasti ny täs 3viikon aikana alkais helpottaa etten huonoimpina päivinä makoilis vaan sohvan pohjalla :/ Tällä viikolla on eka neuvolakin!
 
Muuten pitikö teijän soittaa ja kysellä millon saitte sen nt-ultra ajan vai miten saitte tietää ajan? Ku mulla tehty lähete viime viikolla mutta ei oo mitään soittoa ainakaan kuulunu sieltä päin.ois vaan kiva tietää millon se on :)

Ja tajusin just et hei tässähän pääsee pian kertoon ihmisille ! :) tiiän kyl et ainakin yks kaveri aavistelee jotain ,että sille tuskin tulee yllätyksenä.
Sillon ku ootin esikoista ni lähetin kaikille ultra kuvan . Mun äiti luuli että se oli läppä ja oli menny mun veljille sanoon että " ei kannata uskoa siihen kuvaan ,se on netistä otettu!" :D
Niinpä mun veljet,äiti ja iskä ei uskonu sitä asiaa heti... ihmettelinkin et miten äiti ei alkanu mulle lässyttää vauva jutuista,eikä puhunu muutenkaan koko vauva uutisesta mitään :D
 

Yhteistyössä