Marraskuun mussukat <3

vierailija ?
Tervehdys pitkästä aikaa tarrasukkien maailmaan! Työt ja arjen askareet ja pikkuisen kasvu ovat vieneet kaiken huomion.

Aikaisemmin tilanteeni jäi labratulosten odotteluun ja sieltä tuli positiivinen tulos hyvillä hcgn arvoilla. :)

Tänään jouduin jäämään sairauslomalle todella pahan raskauspahoinvoinnin takia, viikon ajan mikään ei ole pysynyt sisällä. Sairauslomaa kestää aina ensimmäiseen neuvolaan saakka, jossa pohditaan mahdollista sairausloman jatkotarvetta. Tällä hetkellä toivon ja haaveilen pikaista olon kohentumista ja paluuta työympäristöön.

Onnea kaikille vasta plussanneille ja tsemppiä jo pahoinvoinnista kamppaileville. Lääkäri tsemppasi, että vielä kun seitsemän viikkoa jaksan kaulailla posliinipytyn kanssa, niin sitten pitäisi vähän helpottaa! Sillä asenteella jatketaan!

Vierailija? eli Sinde90 7+3
 
ei oo pahoinvointia mullakaan... tietenkään kaikki ei niitä saa, mutta olin ihan varma että sitten kun oon oikeasti raskaana niin yrjö lentää. oikeastaan olo on ollut parempi kuin talven tuulimunan aikaan.

eilen tuli vähän ruskeeta limaa pikkareihin, mutta ei onneksi jatkunut.. toivottavasti ei oo vakavaa.

vaikkei oo pahoinvointia niin närästää kyllä sitäkin enemmän ja aika huono ruokahalu. syön vaan kokoajan nuudelia ja varsiselleriä, huh varsinaista terveysruokaa. no onneksi syön myös prenatal-vitskuja niin pitäis hippuselle tulla kaikki tarvittavat ravintoaineet. ja mähän siitä kärsin ennen sitä!

blue-bell
 
Ei mullakaan oollut kummassakaan aikaisemmassa raskaudessa tota PHV:a ollenkaan. Nyt on jonkun verran muutamana päivänä etonut ja eilen ei tahtonut mikään ruoka maistua. Vähän väkisellä söin koko päivän. Oksentaa ei ole kuitenkaan tarvinnut.

Minä muuten täällä marraskuisissa sitten taustailen ja välillä juttelenkin kun sattui tuo laskettuaika niin lokakuun loppuun. Että jos vanhat merkit paikkaansa pitää niin marraskuun alulla päästään ponnistaan <3

He.Ti ja Ryyte 6+6
 
Heippa!

Kivasti porukkaa täällä jo. Pahoittelut tippuneille, ihan kamalaa :(.

Täällä pientä pahoinvointia ja rättiväsynyt oon iltaisin, mutta muuten kaikki ok. Mulle sen sijaan maistuu ruoka liiankin hyvin, vatsa kurnii koko ajan. Ja ihan sama kuin esikoisen kanssa, mulle ei maistu salaatit vaan maistuis kunnon roskaruoka. No en ole kuitenkaan sortunut, vaan yrittänyt syödä kunnon ruokaa. Yritän syödä perusterveellisesti niin kuin enenkin. Pelottaa neuvolan vaa ´an lukema, nyt jo tuntuu että paino on nousussa. Liikunta on ollut nollalukemissa, oon ollut kolmisen viikkoa enempi ja vähempi flunssassa, raskaudesta johtuu ehkä sekin. Neuvola-aika on huhtikuun alussa. Ei millään jaksais odottaa... Meidän neuvolassa on ultra, ja pikkusen mahdollinen majapaikka katsotaan silloin. Pelottaa tietenkin se, että jos ei sykettä olisikaan.. Mutta yritän olla positiivinen, että kun oireitaikin on, niin jospa sitten kaikki olisi kunnossa.

Lillamii rv 6+1
 
Hiphei. Minäkin liityn varovaisesti joukkoonne.
Nyt olisi kolmas lapsi tulossa ja la mahdollisesti 17.11. Aikaisempia raskauksia yritettiin ja tehtiin pitkiä aikoja, siksi olenkin ihan äimänä, kun plussa tuli ensimmäisestä yrityskierrosta.
Itsekin olen yrittänyt olla liikaa oireita miettimättä, mutta kyllähän niitä väillä stressaa. Minullakin Lillamii jatkuva nälkä ja voisin syödä jatkuvasti ihan mitä vaan kunhan se on epäterveellistä :headwall:. Edellisissä raskauksissa paino nousi ihan liikaa, joten yritän myös pitää itseni kurissa.

Onko muilla ollut hengästymistä? Minulla ei meinaa liikunnasta tulla mitään, kun pienikin sykkeen nousu saa puuskuttamaan. Välillä tuntuu, että puhuminenkin hengästyttää.

Onnellista odotusta kaikille :heart:
 
Heippa, minäkin ilmoittauduin mukaan! Plussasin sunnuntai-aamuna. Nettilaskurin mukaan la olisi 14.11. Kolmas lapsi olisi tulossa, vähän yllättäen kun ajateltiin itse, että sen kolmannen aika olisi vähän myöhemmin. :) Mutta tosi innoissani olen!
 
Onnittelut uusille ja tervetuloa :)

Täällä ollaan tänään perheelle tultu kaapista ulos. :)
Aiemmin oli tarkoitus kertoa äitienpäivänä mutta kun isälläni todettiin syöpä niin ajateltiin antaa muuta ajateltavaa vaikka alkutekijöissään mennään. On vähän positiivisempaa elämää. :)


Nnä ja Tiinuliinu 4+6
 
nöf Mullakin tota hengästymistä ja kun kiipeän portaat yläkertaan, jalat menee hapoille :) Ei uskois että tässä maratoneja on juostu... ;)

Pitäisi varmaan varailla neuvolaa, ajattelin et jos saisin sen 9+ viikolle ja terkka suostuisi kuuntelemaan sydänääniä ja ne vielä kuuluisikin niin saisi jotain elonmerkkejäkin masusta.
 
Tervetuloa taas uusille, ompa teitä valunut tänne sankoin joukoin! :D

Hassua, että täällä tuntuis olevan muitakin joilla on tulossa kolmas ja raskaus alkanut yllättäen. Eräs mun tuttu sanoikin, että hänelle oli neuvolassa sanottu, että kolmannet tuppaavat ilmoittamaan tulostaan ihan yllättäen :p

Pahoinvointi on kyllä kamalaa, niin ja tää väsymys. Ja nälkä. Aamupäivät on ollut töissä ihan järkyttävää kun on koko ajan huono olo ja nälkä ja palelee. Iltapäivällä sitten alkaa väsyttää ja nytkin otin jo 1,5tunnin päiväunet äsken. Tosi järkevää varmasti, mutta silmät ei pysy auki!

Neiti näpsän äiti: Oi ei, kuulostaa kamalalta tuo isäsi tilanne, onneksi sai varmasti muuta ajateltavaa raskausuutisesta! Tsemppiä sinne jokatapauksessa!

Mä en oo uskaltanut vielä kertoa mun äidille vaikka tarkoitus on kyllä lähiaikoina, jotenkin tuntuu, ettei ehkä oo iloinen vaan ainoastaan järkyttynyt. Äitillä itsellään ei ole kuin kaksi lasta, joten en usko että ymmärtää ollenkaan miksi halutaan kolme..

Tsemppiä kaikille näiden olojen kans! Kyllä me selvitään!

sannni 6+2
 
Varovaisesti ilmoittaudun tänne mukaan. Tänään apteekin omaan testiin piirtyi todella hailakka haamu. Samoin yhteen herkkään liuskatestiin samalla tavalla todella hailakka haamu. Nyt on vasta dpo10, mutta tunnustan olevani hätähousu testien suhteen.. :ashamed:

Tilanne on jotenkin äärimmäisen arka.. eikä ole ketään kenelle puhua..Läheinen ystäväni sai keskenmenon jokin aikaa sitten ja viimeksi tänään hän kertoi kuinka pahalta toisten raskausuutiset tuntuvat. Yhteinen tuttumme ilmoitti raskaudestaan ja ystävni alkoi lähes itkeä.. toinen ystäväni yrittää kovasti lasta eikä ole vielä tullut raskaaksi.. hän on myös sitä mieltä että minun tilanteeni on sellainen johon vauva ei sovi. Ikävää että ensimmäiset ajatukset haamun jälkeen liittyvät ystävien mielipiteeseen, vaikka olen hurjan onnellinen raskaudesta.

En ole miehellenikään vielä kertonut, koska hän ei kuitenkaan usko :D testissä pitää olla 2 yhtä tummaa viivaa ennen kuin hän uskoo. Joten hän uskoo varmaan vasta sitten kun mahani alkaa kasvaa.

En halua vielä enempää kertoa itsestäni. Lapsi ei ole ensimmäinen =)
 
wanti: kerroit tossa kaverisi saaneen keskenmenon vähän aikaa sitten. Mun kaveri kanssa sai ihan vähän aika sitten keskenmenon ja jännitti keroa hänelle tämä uutinen. Epäili jo viikkoa aikasemmin että olen raskaana. Ajattelin heti kertoa uutisen kaverille ennen kun saa muualta kuulla sen. Sun juttu kuulosti ihan siltä kuin meillä olisi yhteinen kaveri :D

Mua on iteseäni alkanut jännittämään tämä kun noinkin läheisellä kaverilla tuli keskenmeno. Toivon että tämä toivottu pikkukakkonen pysyy mukana.
 
Tervetuloa munkin puolesta uudet plussanneet! Tarrasukkia kaikille! :heart:

Mun on unirytmit ihan pielessä :snotty: Aamuyöstä herään muka virkeänä ja iltapäivällä olen jo sitten ihan valmis petiin |O Ei tämä tällai aamuvuoroina haittaa, mutta kun pian on ilta- ja yövuorot. Riippuu työnteko vähän siitä mitä lääkäri sanoo huomenna selästä, määrääkö heti saikulle vai kokeillaanko ensin tukiliiviä jota pyysin. Tuo iskiashermo on tosiaan vaivannut enemmän ja vähemmän oviksesta saakka, lomalla ollessani ei ollut kipeä, mutta heti kun palasin töihin niin särky alkoi. Se ei vaikuta työntekoon, vaan on häiritsevän tuntuista kipuilua.

Kerroin jo alkuviikosta pomolle raskaudesta, sillä meillä painaa sijaisongelmat ja kesäloma(sijaisuude)t päälle. Pomo otti uutisen vastaan mielissään näin aikaisin, ja sovittiin että pidän kesälomani vasta niin että voin jäädä suoraan äitiyslomalle sen jälkeen. Päivät lyödään ultran jälkeen lukkoon. Ja koska pomo nyt tietää, niin ei tarvitse perustella erikseen miksen tee tiettyjä hoitotoimenpiteitä ja ymmärtää rajoitteet. Helpottaa myös tietää, että jos ilmenee esimerkiksi pahoinvointia niin ei tarvitse kuin soittaa pomolle, jotta kirjoittaa sairasloman :)

Selkäkipujen ja väsymyksen lisäksi ei ole ainakaan vielä *kopkop* muita häiritseviä oireita. Etovaa oloa ilmenee ellen syö tasaisin väliajoin eli sekin on helposti korjattavissa. Esikoisesta alkoi pahoinvointi 24/7 oksenteluineen rv7+, joten sitä odotellessa :D Täytyy silti toivoa, että tiedossa olisi yhtä oireeton raskaus kuin kuopuksesta, jotta voisin olla töissä saikuttelematta sinne kesäloman alkuun.

Neuvolaankin soittelin ja saimme ajan jo maanantaille :heart: Tuolloin on omien laskujeni mukaan rv5+5, mutta täti laski automaattisesti viikkoja olevan 6-7. Mies on innoissaan tulossa mukaan käynnille :) Mietimme sitä alkuraskauden ultrassa käyntiä, mutta ehkä odottelemme rauhassa noita perusultria.

NNÄ :hug: Onneksi ennusteet on tänä päivänä hyviä ja uutisesta isäsi tosiaan saa positiivisempaa ajateltavaa. Voimia teille kaikille!

nuorallatanssija Täällä kanssa turvotusta sen verran ettei kovin kauaa peitellä ellei ala pian laskemaan :D Maha näyttää siltä kuin olisi kymmenkunta viikkoa pidemmällä :LOL: Mies jo leikitteli ajatuksella, että olisi tuplat tulossa :D

Nyt pitää alkaa valmistautumaan töihin lähtöön, mukavaa päivää kaikille!

heidip* & nyymi rv5+0
 
Pitihän se testata heti kun nousin ylös. :saint: Liuskatestin viiva on vähän vahvistunut, on se edelleen tosi hailakka, mutta nyt sen näkee jo :heart: ja tonne hätähousutestailijoiden topikkiin laitoin kuvan apteekin omasta ja kyllä se vahvistettiin haamuksi.

Kyllä tässä siis taidetaan raskaana olla =)
Oireita on sen verran että on vähän kuumeinen olo (mulla on yleensäkin alkuraskaudesta kuumeinen olo) ja rintoja aristaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille :)
Täällä tosiaan alkoi etova olo jo toissapäivänä. Koskaan muissa raskauksissa ei ole alkanut näin aikaisin.
Varasin ajan varhaisultraan ensi viikolle 5+4. En saa muuten mielenrauhaa. Kai se tuulimunan mahdollisuus ja km niin pelottaa.
Ensimmäinen neuvola on vasta 14.4. On tämä alku aina niiiiin piiiiitkä.
Voikaahan turvonneesti ja hyvin :)
 
Kertokaa naiset hyviä ideoita millä saisi saikkua.
Työ kaveri vituttaa tai on jo vituttanut jo pitkään ollaan kahdestaan täällä. työkaveri pitää ilmeisesti idioottina näistä pikkuasiosta. Vaikka olisi hänen oma syynsä niin saan syyt niskoille.saan tehdä suurimman osan hommista kun hällä ei ole organisointi kykyä.
Pomo tietää ongelmista mutta ei tilanne siltikään ole muuttunut.
työterveys tietää asiasta.
mutta päällimmäisenä mielessä on irtisanominen. Mutta kun ei viitsisi.
Ärsyttää... :stick:
 
nöf, laabla täälläkin hengästymistä, lisäksi jalat tuntuu liikkuessa raskailta. Olen yrittänyt harrastaa liikuntaa normaalisti, mutta sykkeet on ainakin 10 pykälää normaalia korkeammalla ja laskee hyvin hitaasti.

Wanti, eiköhän sille miehellekin sitten voi jo kertoa :D

Mä toivon sitä pahoinvointia, se olisi sen verran selkeä raskausoire, että auttaisi uskomaan, että tuolla ollaan vielä elossa ja kehitytään. Satunnaisesti tuntuu pieniä juilimisia, mutta ne on paljon vähäisempiä kuin ennen plussaa. Rinnat on vähän arat, mutta välillä tuntuu ettei ne ehkä olekaam yhtään. Hetkittäin jotenkin krapulainen olo, mutta joo, jotain vahvempia merkkejä,:$ kiitos tännekin.

4+6
 
Viimeksi muokattu:
Pari päivää sitten lähdin normaalisti lenkille ja jo parin kilsan jälkeen oli pakko kävellä, kun läähätin kuin koira ja sykkeet oli pilvissä. Lisäksi lihakset tulee jostain syystä pienemmästä treenistä kipeäksi. Mitähän tästäkin tulee kun syön kaiken mitä nään ja liikkuminen on ihan plääh :|.
Työelämässä olen huomannut, että toiset tuntuu "saavan" sitä saikkua ihan mistä syystä milloinkin eli etköhän sinäkin Neiti Näpsän äiti jotain keksi :D.
Millä viikoilla tuota varhaisultraa suositellaan, että näkyy jo onko tuulimuna tms? Itsekin taidan kyllä pian varata aikaa.
 
zoona: eeeen minä vielä kerro miehelle :p ei se usko kuitenkaan. Hiukan jännittää, mitä sanoo, kun ei me yritetty lasta.. mutta ei tosiaan esteltykään ja kumpikin haluaa ainakin yhden vielä ja ollaan puhuttu ajankohdasta ja aateltiin että paras ku otetaan se mitä vastaan tulee.. eli tulee silloin raskaaks kun sattuu tulemaan...

Minä oon kyllä onnellinen plussasta, koska vauvakuume ei sovi mulle yhtään.. musta tulee kauhea monsteri..

heart wants what it wants :heart:
 
Vierailija ?
Nnä, voidaan vaihtaa ihan mielellään osia.:) Voin antaa sairauslomani ohella myös alentuneet veriarvot, yli viiden kilon painon puotoksen sekä jatkuvan pahoinvoinnin oksenteluineen.

Suosittelen keskustelemaan suoraan työkaverin ja esimiehen kanssa kuin välttelemään ongelmia sairauslomaan. Jotkut asiat tosin vaativat järempiä otteita, joten tiukan paikan tullen kannattaa pohtia irtisanomisen mahdollisuuksia ja työpaikan vaihtoa. Itselle on ainaki auttanu ku on ottanut suoraan yhteyttä työkaveriin ja pohtinut korjausliikettä.

Tsemppiä työympäristön haasteisiin!
 
Vierailija ? Tää kysyin henkilö ei ole muuttanut käyttäytymistä vaikka asiasta on keskusteltu. Minun tai esimiehen toimesta.
Kyseinen henkilö saattaa itse vetää herneen syvälle myös jos asiasta puhuu.
No toivottavasti viimeistään syksyllä pääsee pois hetkeksi.
:)
 
mamma87..
Minulla näytti plussaa 26.2. sekä varmistustesti 2.3. näytti plussaa sekin. Neuvolan mukaan la ois 1.12. mutta laskuri tai parikin sanoo la olevan 1.11. Tiedä sitten kumpi on oikeassa. Veikkaan jälkimmäistä.. Ehkä neuvolassa tullu joku virhelaskelma. Noh huhtikuun alussa eka neuvolakäynti, saa selville onko masussa mitään(toivottavasti on)ja samalla kyselisi että mitenkä olikaan sen lasketun ajan kanssa.
Olisi ihan ensimmäinen lapsi.
 

Yhteistyössä