Marraskuun mussukat <3

Ilmoittaudun minäkin uskomattoman sekaisin tuntein tänne muiden jännittäjien joukkoon! :)
Sain tammikuussa kuulla, että minulla on hypertyreoosi (tuli lääkkeistä joita käytin) ja olin ihan varma, etten tule raskaaksi, mutta päätin vielä helmikuussa yrittää vaikka en mahdollisuuksiini uskonut. Kohtalo päätti toisin, ja eilen täysin puskista päätin tehdä testin ja haalea viiva tuli, samoin tänä aamuna! :) Töiden jälkeenihan pakko hakea vielä digitesti koska en millään uskoisi tätä todeksi! :)

Ja niin, lasta olen siis yrittänyt yksin luovuttajan avulla ja perheeseen kuuluu ennestään tyttö 5v. :)



LA 18.11 / Äässi / toinen / JS
 
Listalle minäkin. Kolmas lapsi tulossa ja LA 22.11. Tämä kaveri aiheutti melkoisen järkytyksen piirtäessään kaksi viivaa tikkuun. Mutta rakkaudella toivotamme hänet tervetulleeksi, Tottakai.
Walter / 22.11/ kolmas/
Koks
 
Viimeksi muokattu:
Moikka

Ultrassa oltiin tosiaan viime perjantaina joka kuului ivf ja kyllä raskaana ollaan :heart:
Kaikki oli niinkuin pitääkin. Itse oman mielenrauhan säilyttämiseksi mennää vielä uudelleen varhaisultraan parin viikon päästä :)

Ollaan kyllä todella onnellisia! Mutta se pelko varjostaa koko ajan mutta pysytään positiivisena. Vielä ei olla kerrottu kenellekään, molempien vanhemmat kyllä tietävät meidän lapsettomuushoidoista mutta ajateltiin kertoa vähän varmemmilla viikoilla.
Kiirettä pukkaa kunnolla, valmistun yliopistolta ensi kuussa (jes!!), tässä on nyt viimeistelyt käynnissä ja muutamat juhlatilaisuudet ja sen jälkeen pääsenki oman alan hommiin ja vakituisesti työhön! :) 6.vuotta sitä on täälläkkin melkein pyöritty :)
Esikoinen kun on 7.vuotias täytti tänä vuonna ja siis menee kouluun tänä vuonna. Tuntuu niin hurjalta että hänkin on jo niin "vanha". Omatoiminen reipas tyttö.

Olo ollut todella väsynyt aivan järkyttävä ja pientä etovaa oloa aamuisin on kyllä. Onko sitte raskauden piikkiin meneviä vai kiireen ;)

Onnittelut kaikille plussista ja ihanaa viikonalkua!

Vilmuska 7+1
 
"Pikkupapu"
Meillä on huomenna ensimmäinen neuvola ja ilmeisesti nyt koittavat kattoa josko näkyis masussa mitään vielä, kun viikot epäselvät. LA on jossain sielä marraskuun alkupuolella, joten viikkoja on nyt 6-8. Toivottavasti olis mahdollisimman paljon, niin näkyis sitte kunnolla ja saatais varmuus LA:sta.

Mulla on välillä hyvinkin epätodellinen tunne tästä, koska vaivoja ei pahemmin ole väsymystä ja lyhyttä pinnaa lukuunottamatta.

Ulkosesti oon turvonnu, mutta masu ei ole vielä pompahtanu sen kummemmin esiin. Tukkaa irtoo hirveesti, onko muilla tätä ?

Moon jo miettiny sen raskaustyynyn ostamista (joku pitkulainen tyyny jonka saa masun ja jalkojen alle), koska välillä maha tuntuu todella raskaalta ja ikävältä kun "valuu" kyljellään ollessa. Olen normaalipainonen, mutta toi tunne on inhottava ja tekee mieli laittaa joku peitto jo masun tueksi.

Onko muilla ollu vastaavaa kyljellään ollessa ?


Pikkupupu rv6-8
 
Ensimmäinen kosketus pahoinvointiin saatu viime yönä. Heräsin huonoon oloon. Hetken mietin, menenkö kyökkimään vessaan vai kokeilenko syömistä. Päädyin maustamattomaan jugurttiin ja taisi olla oikea ratkaisu. Nyt olo taas rasittavan normaali.

5+5
 
Mulla tulee aamusta pahoinvointi kun oon syönyt raskausvitamiinit.. Onneksi vielä ainakin toistaiseksi kaikki on pysynyt sisällä. Eilen ja tänään turvotus on hellittänyt ja ei tarvi välttämättä kaappiin pukeutua :D Kolmatta raskaustestiä en oo uskaltanut tehdä, vaikka viivat oli vahvat, pelkään negatiivista :(

Wanti :hug: :heart:

Mahotoon 5+5
 
Viimeksi muokattu:
Wanti Halauksia! :(

Varasin eilen ensimmäisen neuvola-ajan ja samalla meni lähete neuvolatädin kautta np-ultraan. Neuvola on mun laskelmien mukaan viikolla 8+3, eli vähän aikaisin siihen, että sieltä vahvistuksia pikkuihmisestä saisi. No, jaksan odottaa, vaikkakin kärsimättömänä, ekaa ilmaista ultrausta.

Vähän on eilen ja tänään mietityttänyt työelämä/ura ja tämä "lapsenteko". Ei pidä tulkita väärin, 100 % toivottu on 2. lapsi, mutta tässä toisessa omissa ajatuksissa korostuu oma ikä ja ne työelämän parhaat vuodet kotona uran sijaan. Jouduin nimittäin jo tekemään näiltä osin päätöksiä ja kyllähän ne jäi mieleen pyörimään. Ja haluisin kyllä olla kotona ainakin sen 1,5 v. Kaikenlaisia ajatuksia ja ehkä asioiden edellä... Miten teidän muiden työt suhtautuu perheen kasvuun?

Laabla ja ? 6+4
 
Isot pahoittelut pienen menettäneille! :'( Mut sit taas uutta yritystä, kyl se joskus viel onnistuu! :)

Ite varasin tänään ekan neuvolan, heti pääsiäisen jälkeen tiistaina joten pääsiäisestä tulee pitkä, varsinki ku sen ainoat menot oli iltamenoja joten nyt sit uutta suunnitelmaa kehiin. :)

Tänää ollu paha olo koko pv, ku yöllä valvoin useamman tunnin, että veikkaan vaan väsykrapulaksi. :/ Koskakohan ultraa uskaltais varailla, puhelimes nla sanoi et voisin jo soitella aikaa, mut eiks oo vähä aikasta?

-Äässi ja toistaiseksi nimetön solurypäle 5+0
 
"Pikkupapu"
Laitteet oli sen verran vanhoja, että kunnolla ei vielä saatu kuvaa. Joku sielä välillä vilahteli, mutta on ilmeisesti vielä niin alussa ettei kunnolla näy. Välillä näky vähän sydämensykettä, mutta se oli vielä niin pientä ettei ultra saanut siitä kiinni.

Aikasemmin mulla on ultrattu suunnilleen samoilla viikoilla alakautta jolloin näkyi heti, mutta nyt terveysenhoitajalla ei ollut taitoa käyttää sitä "alapää-ultraa", joten sitä ei kokeiltu. Saatiin kuitenkin uusi aika muutaman viikon päähän jolloin katotaan uudestaan josko saatais jo mittaa.

Terkkari sanoi viikoiksi ainakin sen 6+.

Pientä stressin helpotusta toi kuitenkin jo toi kun terkkari sanoi, että kyllä sielä joku majailee kun kohtukin oli suurentunut.


Väsymystä pukkaa ja mielialat heittelee, muutoin olo normaali.

Kauhea pelko keskenmenosta painaa takaraivossa, vaikkei aikasemmin sellaista olekaan ollut. Toivon niin kovasti, että tälläkin kertaa kaikki menee hyvin ja pelko on turhaa.



Olen nähnyt kauheita painajaisia, onko muilla ollut ?
 
Tervehdys. Lähdetään mukaan sekavin tuntein. Toista lasta yritetään ensimmäisen onnistuneen inssin jälkeen, josta syntyi elokuussa ihana ihmelapsi yhdeksän vuoden yrittämisen jälkeen.
Nyt saatiin toinen alulle kolmannella uudella hoitokerralla (aloitettiin ivf, mutta vain yksi munasolu, joten toteutettiinkin taas inssi), mutta tänään käydessäni varhaisultrassa 7+0 mitat vastasi 6+4 ja lääkäri ei uskaltanut antaa täyttä varmuutta sykkeestä. Perjantaina uudestaan ultraan ja nyt jännittää niin, että oksettaa ihan.

Monsuliino 6+4/7+0
 
Oireista; joo, kyllä se vatsan löysyys johtuu yleensä raskaudesta :) Toisilla menee ihan ummelle ja toisella taas ihan löysälle. Itse kuulun näköjään tässä toisessakin raskaudessa jälkimmäiseen ja voin sanoa, että myöhemmässä vaiheessa se osoittautuu paljon paremmaksi vaihtoehdoksi :D

Tasan viikko ultraan! Kyllä tässä varmaan jaksaa odottaa. Soittelin ja eivät ultraa aiemmin, kun epäilevät tosiaan, että ensiviikolla vasta on viikot 7-8. No, katsotaan sitten silläkin mielenkiinnolla ultrassa, että millä viikoilla oikeasti mennään :D Vähän harmittaa, kun mies on tällä viikolla saikulla. Oltais päästy kaikki sinne, mutta ensiviikolla on takas töissä ja joudun meneen yksin. Tai no, kaveri täytyy ottaa mukaan, että on esikoiselle odotustilaan joku hoitaja. Olis se ollut kiva, että mies olis voinut olla tässä(kin) raskaudessa heti alkuvaiheessa mukana.
 
Laabla.

Täällä ihan samat mietinnät. Ikää on jo ittellä ja anteeksi rehellisyyteni, tämä raskaus ei ole millään tavalla suunniteltu ja järkytys oli iso kun testi näytti plussaa. Nyt ollaan jo ajatukseen sopeuduttu ja tulokasta innolla odotetaan.
Mutta työkuviot menee kyllä ihan sotkuun, suunnitelmia oli tällevuodelle paljon ja äitiysloma ja tuleva hoitovapaa muuttaa asioita.

Lääkäriltä kävin hakemassa foolihappolisään reseptin kun kuulun riskiryhmään siltä osin. Senkin takia olisi ollut kiva suunniteltu raskaus niin ei tarvitsisi hermoilla siitä asiasta.

Onko muilla synnytyksestä ajatuksia? Mua vähän jännittää kuinka se sujuu, kun mulla on ollu nopeita synnytyksiä, kuopus tuli niin vauhdilla että syntyi kotio. Nyt olis kiva ehtii sairaalaan...
 
Mä toivon, että synnytys menee hyvin :D Pelko on kohdun repeytymisestä ja siitä, että kestääkö loppuraskauteen asti vai joudutaanko sektioon ennen aikojaan. No, eipä sitä auta etukäteen miettiä. Mennään sitten sen mukaan, miten hyvin/huonosti toi arpi kestää.. Toivottavasti loppuun asti.
Mulle sanottiin, että seuraava tulee nopeammin (jos kaikki menee siis luonnollisesti) että tiedä sitten.
 
Ja hei, jos aamuisin on huono ja etova olo, se todennäköisesti johtuu nimenomaan siitä, että on nälkä :) Kannattaa varata yöpöydälle vaikka banaani tmv. jos mahdollista ja syödä se ennen sängystä nousemista.
Jossain vaiheessa tää nälkä yltyy vielä siihen, että joutuu keskellä yötä käydä jääkaapilla ;)
 
Täällä myös jännitetään onko baby vielä matkassa. Oireita kyllä esiintyy, täytyy käydä koko ajan pissalla, kauheen kylmä, kaasuhellan kaasun haju kuvottaa!! Hyi hitto..., paha olo on melkeen koko ajan vaikka syö, itkettää.. :D että sellasta. Täällä Aasiassa ei oo mitään raskaus vitamiineja tai en ainakaan sellasia löytänyt, joten omatoimisesti kävin hankkimassa rauta,foolihappo ja kalsium tabletteja. Kai sitä täytyy varata aika paikalliselle lääkärille jossainvaiheessa ja tarkistaa että kaikki on hyvin. :)
 
Onnittelut plussanneille :heart:
Pahoittelut menetyksen kohdanneille :hug:

Meillä oli ensimmäinen neuvola maanantaina, omasta mielestäni rv5+5 ja terkkari pysyy kannassaan että rv6+4. Jutut ei ole paljoa 7 vuodessa muuttuneet. Kaikki lähtöarvot olivat todella hyviä, mutta jos hB alkaa laskea niin tulee heti äpolikäynti.

Oireita on ollut edelleenkin suhteellisen vähän. Eilen oli kyllä sellainen pillityspäivä ettei tosikaan. Masensi kunnen saanut väsymykseltä mitään tehtyä. Pahaa oloa ilmenee nälkäisenä.

31.3 meillä on neuvolalääkäri, ja hänellä on matkaultra mukana. Sillä sitten näkyy tai ei näy, mutta päätimme kuitenkin ettemme tarvitse ar-ultraa :)

Synnytyksestä haluan selvitä mahdollisimman vähin lääkkein. Ja miehen haluan tottakai mukaan synnytykseen.

Työt eivät tekemällä lopu. Itseasiassa tämä lapsi tulee syntymään hyvässä kohtaa, kun nuorimmaiseni aloittaa syksyllä koulun. Ja kotona aion olla vähintään sen 2 vuotta. Pomolle tosiaan kerroin raskaudesta jo heti alkuun, kun noiden lomasijaisuuksien vuoksi voi olla hankalaa löytää pitkäaikaista sijaista, kun sitä ongelmaa on muutenkin.


heidip* & nyymi rv6+0 (tai rv6+6)
 
Pikkupapu olen nähnyt unta siitä, että vuoto alkaa eli painajaisia :|

Laabla: joskus 3,5 vuotta sitten, kun aloitettiin yrittämään lasta, ajattelin jotenkin muutakin elämää ja töitä. Kuvittelin, että voin ajoittaa asioita ja suunnitella elämää. Mietin millaisesta työstä kannattaisi jäädä mammalomalle ja entäs jos on cv:ssä monta vuotta jossain paskemmassa paikassa sen takia ja se heikentää mahdollisuuksia jatkossa. Viime vuosien myötä on ajatusmaailma sen suhteen muuttunut. Tämä on tällä hetkellä niin tärkeä asia, etten osaa edes kuvitella mitä joskus oikein ajattelin. Jopa hieman luotan, että äitiys ja tämä matka tähän saakka tekisi minusta paremman työntekijän.

ON: Outo olo alavatsassa! Vähän kuin kipeä, mutta ei varsinaisesti kipeä. Sellainen, että kohdun olemassa olon tiedostaa koko ajan. Samanlainen kuin kovien kuukautiskipujen jälkeen, kun kohtu on vähän kuin "väsähtänyt" tms siitä vääntymisestä. Vähän ärtynyt tai tulehtunut. Ero viikonlopun täysin tuntemuksettomaan oloon on huikea. Pelkääkin, että keho käy nyt jotain taistelua tunkeilijaa vastaan. :|
 
Työt Helpottavaa kuulla, että joku muukin on miettinyt asiaa "itsekkäämmästä" näkökulmasta. Tiedän kyllä, että kun/jos vauva tästä konkreettisemmaksi muuttuu, tulee hän oman prioriteettilistan kärkeen. Mutta nyt kun kaikki tuntuu vielä niin epävarmalta, sivuun jättäytyminenkin uusista työhaasteista tuntuu vähän pahalle.

Olot Yökötys nostaa päätä ja väsymys alkaa muuttua taas lamaannuttavaksi. Näitä ei ollut ikävä... Silti: Jaksaa, jaksaa.

Synnytys on ollut mielessä muutaman kerran. Virhetarjonnassa olleen esikoisen synnytyksestä jäi pienet pelot synnytystä ja kipuja kohtaan... Näitäkin pitää sitten myöhemmin vielä miettiä..
 
Mua ei synnytys oikeestaan pelota, mutta vähän tuli semmoinen kauhu kun neuvolaan aikaa soitin, niin ihmetteli miksei multa 3v sitten tutkittu sokereita kun mun pieneen kokoon verrattuna syntyi niin iso lapsi ja sen takia kun synnytys oli pitkä ja vaikea suositteli, että voidaan siitä jutella jos alkaa pelottavaa ja sokereita seurataan tässä raskaudessa johtuiko suuri koko siitä...

Tissit mulla on kasvanut. Laitoin päälleni tänään mekon mikä ennen on sopinut rinnoista hyvin, nyt nämä tursuaa yli laitojen, ei tokikin haittaa kun A-kupit kasvaa :D

Onko muilla seksi tuntunut tuskaselta? Mulla tulee heti ihan kamala jano kun suu ja nielu kuivuu ja aktin jälkeen meinaa ruveta oksettamaan :ashamed: :LOL:

5+6
 
Viikon verran olen kohta täällä teidän juttuja lueskellut, mutta ajattelin nyt itsekin varovasti ilmoittautua mukaan.

Plussasin viime perjantaina (13.3) esikoisen 1-vuotis syntymäpäivänä. Toinen lapsi siis meille on ehkä tulossa. Vielä olen asian suhteen tosi varuillani, nimittäin kärsin verenvuodosta enkä siksi vielä osaa asiasta riemuita. Neuvolan täti kovasti vakuutteli että siellä voi kaikki tästä huolimatta olla hyvin.

Edellisenä sunnuntaina kp 32 mulla alkoi siis "menkat". Negan testin tein vielä kp31. Ihmettelin niiden niukkuutta eikä mitään tavallisia kipujakaan ollu. Asia jäi kaivelemaan ja perjantaina vielä varuiksi päätin testin tehdä ja kaks viivaahan siihen tuli. Nyt neljännen testin jälkeen alan jo uskoo silmiäni :D

Tulevana perjantaina pääsen neuvolan kautta erikoislääkärille ja siellä sit katotaan ultralla onko siellä ketään ja mistä vuoto johtuu.
Tulen sitten kertomaan, että jatkanko teidän kanssa matkaa vai en :)

Jos kaikki on hyvin, minut voi lisäillä sen jälkeen listaan ja fb ryhmään haluaisin sitten mukaan myös.

5+6/4+6
 
Täällä tänään plussattu kolmella eri testillä ja positiivisiä ovat :)
Mulla käytössä tukilääkitys lugestron 200mg ja 100mg ja mun tausta sen verran surullinen kaikkien keskenmenojen takii en ees jaksa niitä luetella, nyt sitte ollu tukilääkitys ovulaatiosta asti käytössä. Tänään dpo9 ja aattelin tehhä testin kun olo kehno ja närästää koko ajan ja se olikin plussa :heart: alkuraskausden ultraan mentävä sitten 5+ jos sinne päästään, lääkärin päätöksellä lopetan tukilääkityksen vasta.

LA 28.11./ 32v/ 7.lapsi/KYS
 

Yhteistyössä